eitaa logo
وایپ
1.3هزار دنبال‌کننده
460 عکس
91 ویدیو
0 فایل
##گروه مستقل## تمامی مطالب کانال و سایت تولیدی گروه روبش است. ارتباط با مدیر @W_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
وایپ
❓چرایی ورود سلبریتی‌ها به اتفاقات اخیر کشور
🔹افزایش استفاده از فضای مجازی و به‌ویژه شبکه‌های اجتماعی مردم را به سمت سطحی‌نگری و اطلاعات ناقص و پراکنده سوق داده است. عدم آگاهی و پرسه زدن در شبکه‌های اجتماعی ناگزیر منجر به تغییر ذائقه خواهد شد و یکی از عوامل تغییر ذائقه تبعیت از چهره‌ها و هر آنکه بیشتر خود می‌نمایاند، است. از این رو در سال‌های اخیر مرجعیت سلبریتی‌ها برای بخشی از مردم ظهور و بروز بیشتری یافته است و به سبب آزادی عمل مفرط و عدم داشتن محدودیت از سوی حاکمیت در زمینه‌های غیرتخصصی خودشان ورود کرده‌اند. آسیب عدم وضع قانون و مقررات و یا نقص در اجرای آن برای سلبریتی‌ها، به مخاطبانشان و به صورت کلی به جامعه وارد شده است. آسیبی که کشورهای غربی با اعمال محدودیت و کنترل چهره‌هایشان تا حدود زیادی جامعه‌شان را مصون نگه داشته است؛ هالیوود مصداق خوبی در این باره است. 🔹این در حالیست که در ایران سلبریتی‌ها بجای تبعیت از قانون هم خودشان گرفتار آسیب‌ها و حواشی اظهار نظرها و فعالیت‌های مجازیشان می‌شوند و هم مخاطبانشان را دچار خطا و اشتباه می‌کنند. 🔸دست به نقدترین نمونه، اتفاقات اخیر کشور در ماجرای فوت مرحومه مهسا امینی‌ست که بسیاری از چهره‌های شاخص بصورت هماهنگ وارد عرصه شدند و در راستای نقد حکومت عمل کردند کما اینکه این هماهنگی مسبوق به سابقه بوده و در مسائل ملتهب دیگری نیز چهره‌ها وارد جریان‌سازی شده‌اند. تشابه بالای محتوای پیام‌ها و نقد به خشونت نیروهای امنیتی و نظامی علیه مردم و حتی ادبیات این نقدها در این ماجرا عیان بود، گویا که منبع دریافت اخبار مشترک بوده و قطعا صداوسیمای جمهوری اسلامی و یا شبکه‌های نزدیک به آن نبودند. 🔸آنچه در این ماجرا مهم است دمیدن در آتش آشوب و اغتشاش و خشونت از طریق تحریک مخاطب بود. زیرا مخاطب امروزی غرق در عالم مجاز، طبیعتاً بسیاری از کنش‌گری‌هایش را از همین فضا دریافت می‌کند. بنابراین فهم چرایی این حجم از کنشگری و دلایل میدان‌داری سلبریتی‌ها در ماجرای اخیر حائز اهمیت است. 🔺در اتفاقاتی که دشمن در آن نقش مستقیم دارد و یا موج‌سواری می‌کند، عده‌ای از هنرمندانِ غالبا شاخص، ناگزیر از همراه شدن و هماهنگی با دشمن‌اند زیرا به هر دلیلی اعم از منفعت شخصی یا خیانت به کشور، در قالب کارمند سفارتخانه‌های خارجی، باید مطابق دستور عمل کنند. تکلیف این عده در ماجرای اخیر روشن است؛ آنان نقش مهمی در رهبری داشتند. 🔺عده‌ای دیگر با دیدن صحنه امر را مشتبه یافتند و به تصور سرنگونی حکومت کینه‌ درونی‌شان را آشکار کردند و با تحریک جوان و نوجوان مردم آتش بیار معرکه بودند. 🔺دشمن بیدار و هوشیار که از ظرفیت سلبریتی‌ها و اثرگذاریشان مطلع است برای عده‌ای نیز از قبل دام پهن کرده و نقطه ضعف یا خطایی از آنان را به چنگ آورده تا در مواقع اضطراری با تهدید، آنان را در راستای منافع خود به خط کند، بنابراین عده‌ای را نیز به این حربه وارد میدان توئیتر و اینستاگرام کرد. 🔺میل و نیاز به دیده شدن و خودنمایی نیز عامل دیگری بود که باعث شد برخی هنرمندان دست چندمی که هیچگاه فرصت بروز و ظهور جدی نداشتند فرصت را غنیمت شمرده، داشته و نداشته‌هایشان را به میدان آورند تا شاید سوار بر حواشی به صدر موج برسند و خودی نشان دهند. 🔺در این میان برخی نیز به پیام‌های منفعلانه و شعر و عکسی بسنده کردند، برای این گروه دو حالت متصور است؛ یا مخالف آشوب و اغتشاش بودند و جهت عقب نماندن از قافله به همین نوع پیام بسنده کردند و یا برخلاف برخی قائل به سقوط نظام نبودند و برای آینده مصلحت‌اندیشی کردند. 🔺اما تعدادی نیز به دلیل تهدید، فشار و فحاشی در پیام‌های مخاطبین و یا اطرافیان مجبور به اظهارنظر شدند. هنرمندانی نیز بودند که برخلاف موج ایجاد شده و در خلاف جهت همکارانشان از آشوب و اغتشاش و یا دمیدن در شعله‌ آن حمایت نکردند؛ که برخی از آن‌ها در رسانه‌ها دیده شدند و به برخی در این فضای پرهیاهو کمتر توجه شد. 🔹با این اوصاف دور از ذهن نیست مخاطب عامی که زمان زیادی را در فضای مجازی صرف می‌کند متاثر شود، غافل از آنکه مختصات عالم مجاز چیزی جز حقیقت است و فضای مجازی گرچه نقش پررنگی در زندگی افراد دارد، اما از عمق و حقیقت کمی برخوردار است. 📡 روبش/وایپ را در پیام‌رسان‌ها دنبال کنید https://eitaa.com/joinchat/4231135257C70a558247b
⛔️تکرارِ چندباره‌ی تهمت و قهرمان‌سازی 🔺«وریا غفوری» را سلبربتی‌ها بزرگ می‌کنند و خبر از ممنوع التصویر شدنش می‌دهند، گروهی از مردم هم باور می‌کنند درحالیکه در بازی تیمش شرکت می‌کند و تلویزیون هم تصویر او را نشان می‌دهد... 🔺«سردار آزمون» را قهرمان شجاع می‌نامند و خط خوردنش از تیم ملی را نشان شجاعتش می‌دانند و آن را چون پتکی بر سر سایر بازیکنان می‌زنند و می‌خواهند آن‌ها نیز از بازی در تیم ملی انصراف دهند... 🔺در جدیدترین اقدامشان خبر دستگیری «حامد بهداد» بواسطه پستی با محتوای آرزوی مرگ برای وزیر ارشاد را منتشر می‌کنند و زمان زیادی نمی‌گذرد که خبر توسط خودِ بهداد تکذیب می‌شود... ❓این اقدامات را چگونه می‌توان تفسیر کرد؟! آیا می‌توان برداشتی بجز؛ دامن زدن به دو قطبی‌سازی بی‌اعتمادسازی به مسئولین کشور و از همه مهم‌تر تلاش برای کاهش همت مسئولین در برخورد شایسته با این عناصر شبهه‌افکن داشت؟ 🔹 استفاده از حربه شبهه‌افکنی تاکنون ضربه‌های زیادی به جامعه و حکومت وارد ساخته است. مطابق «سوره نور و ماجرای افک»؛ باید در جامعه و حکومت اسلامی، شایعه‌پراکنی هزینه داشته باشد تا به این‌ وسیله ریشه آن برچیده شود. 🔔 بنابراین نیاز است مسئولین برای برخورد با شایعه پراکنان به «قرآن» چنگ زنند و نهراسند. جمهوری اسلامی باید با قرآن اداره شود و مسئولین بدانند هرچه از اقدامات قرآنی و ملاک‌های آن در حکومت‌داری دور شوند، هجمه‌ها بیشتر خواهد شد. 🔺عذاب الیم در دنیا و آخرت وعده‌ی خداوند به «شایعه پراکنان» است. اگر جلوی شایعه‌سازان و پراکنان در این موارد و موارد مهم‌ دیگر گرفته شود فضای جامعه سرشار از مهر و محبت می‌شود و حسن ظن و اعتماد در روابط حکمفرما می‌گردد. تعلل مسئولین در برخورد با شایعه پراکنان، ثمره‌ای جز یافتن حاشیه امن برای آنان و ایجاد سوظن اجتماعی نخواهد داشت. 🔸خداوند در آیه‌ی پانزده «سوره مبارکه نور» می‌فرماید: زبان به زبان از یکدیگر می‌گرفتید و با دهان‌هایتان چیزی می‌گفتید که هیچ معرفت و شناختی به آن نداشتید و آن را [عملی] ناچیز و سبک می‌پنداشتید و در حالی که نزد خدا بزرگ بود. 📍بله، شایعاتی که به نظام اسلامی و اقامه‌گران توحید در جامعه لطمه بزند، نزد خداوند بزرگ و عظیم است درحالیکه متاسفانه عدم برخورد شایسته با شایعه‌پراکنان نشان می‌دهد این شایعات نزد مسئولین امری ساده است و گویا اعتقاد دارند حرف باد هواست! 📡 روبش/وایپ را در پیام‌رسان‌ها دنبال کنید https://eitaa.com/joinchat/4231135257C70a558247b
🔔🔔 مخاطبان گرامی به دلیل پخش مستند «تروکاژ» از تلویزیون، مطالعه دو مطلبی که ارجاع داده می‌شود، خالی از لطف نیست.
🔔زنان و دختران کشور با هر نگرش و پوششی مخاطب این مطلب هستند. ۴۴ سال است که بدن زن از نگاه صرفا جنسی خارج شده و حاکمیت روحِ زن، اصالت یافته است.
وایپ
🔔زنان و دختران کشور با هر نگرش و پوششی مخاطب این مطلب هستند. ۴۴ سال است که بدن زن از نگاه صرفا جنسی
🔺۴۴ سال قبل، حکومت دست کسانی بود که زن را «کالا» می‌دانستند، محمدرضاشاه خائن در مصاحبه با اوریانا فالاچی می‌گوید: «در زندگی یک فرد، زن به حساب نمی‌آید؛ مگر وقتی زیبا و دلربا باشد و خصوصیات زنانه خود را حفظ کرده باشد» این نگرش، مبنایی می‌شود برای سلطه‌ی سی و هفت‌ساله‌ای که در آن تعداد دیسکو‌ها افزایش می‌یابد و سینما فحشاخانه می‌شود. 🔺زن‌ستیزترین جشن تاریخ در حوزه‌ی زنان، «جشن هنر شیراز» به ریاست فرح پهلوی است که در رمضان سال ۱۳۵۶ بدون درنظر گرفتن حساسیت‌های فرهنگی مردم متمدن ایران، «رابطه جنسی» زن و مرد را به صورت زنده و در ملاعام اجرا می‌کنند و زن را در حد «کالای جنسی» به نمایش می‌گذارند. 🔺دانشکده هنرهای زیبا در سال ۱۳۴۳ برای «مدل برهنه‌ی» مرد و زن حق‌الزحمة می‌گذارد. البته شاید این آرمان‌شهر امثال خانم گلشیفته فراهانی باشد اما قطعا با «نگرش‌های انسانی» و حتی «فمنیستی» سازگار نیست. حال آنکه در همین حکومت، «شصت تا هشتاد» درصد دختران پانزده تا نوزده‌ساله در سال ۱۳۵۴ «بی‌سواد» هستند. 🔺در سال ۱۳۵۰ نسبت دختران به پسران در مقطع ابتدائی «سی‌وپنچ درصد» ذکر می‌شود که نشان از نبود عدالت آموزشی است. 🔹این در حالیست که در جمهوری اسلامی ایران، مقام معظم رهبری نگرشی دارند که می‌فرمایند: «در حقوق اجتماعی و حقوق فردی، بین زن و مرد تفاوتی وجود ندارد و در جاده‌ی تکامل و تعالی، آنکه حرکت می‌کند انسان است» همین نگرش در طول چهل و چهار سالِ جمهوری اسلامی ایرانی که چندسال درگیر جنگ سخت و همواره تحت هجمه‌های جنگ نرم بوده، سبب جهت‌گیری «سیاست‌های کلی نظام به سوی پیشرفت» در حوزه‌ی زنان شده است. 🖊طبق گزارش انجمن جهانی اقتصاد (WEF) جمهوری اسلامی ایران، در عدالت آموزشی بین دختر و پسر، «مقام اول» را کسب کرده و در سال ۱۳۹۳ به «پنجاه درصد» رسیده است. در تحصیلات دانشگاهی از بیست و پنچ درصد در سال ۱۳۵۰ به «پنجاه درصد» در سال ۱۳۹۳ رسیده است. 🔹تعداد رشته‌های ورزشی بانوان از هفت رشته در سال ۱۳۵۷ به سی‌وهشت رشته در سال ۱۳۸۳ توسعه یافته است. تعداد سالن‌های ورزشی در روستاها در سال ۱۳۵۸ از هفت عدد به بیش از «چهارصد» عدد رسیده است. 🔹امید به زندگی بانوان از پنجاه سال در پیش از انقلاب به «بالای هفتاد و هشت درصد» رسیده است. درصد متخصصان زن در حوزه‌ی زنان و زایمان از چهارده درصد زمان پهلوی به «نودوهشت درصد» رسیده است. نیویورک‌تایمز در گزارشی می‌نویسد: «انقلاب اسلامی سال ۱۹۷۹ نقطه‌ی عطفی برای زنان ایرانی در تمام طیف‌ها بود...» www.nytimes.com/2005/06/29/books/women-writing-novels-emerge-as-stars-in-iran.html 🔸 بنابراین نعمت جمهوری اسلامی ایران در تمام حوزه‌ها به ویژه حوزه زنان، کارآمدی خود را نشان داده است و همین کارآمدی، رویارویی تمدنی دنیای غرب را سبب شده است که پایان این رویارویی با عقیده و باور به مهدویت، به عالم‌گیر شدن تمدن اسلامی ختم خواهد شد. 🔸برگزاری اعتکاف با استقبال چشمگیر جوانان، حضور میلیونی در اربعین به ویژه حضور جوانان و نوجوانان در آن، جشن میلیونی غدیر در میدان ولیعصیر، استقبال مردمی از سرور سلام فرمانده و... نشان از افزایش چشمگیر معنویت و اخلاق در فضای جامعه دارد. 👤«پتر رومن شول_لاتور» استاد دانشگاه، نویسنده و مفسر سیاسی کشور آلمان معتقد است که: «اکنون نهضت بازگشت به دین و مدینه‌ی فاضله آغاز شده است. بنابراین، جهانیان به برکت انقلاب اسلامی یافته‌اند که تنها راه سعادت، اسلام است.» ❗️هرچند که امثال خانم بازیگر پناهنده و هم مسلکانش اقبال عمومی مردم را با حکومتی خواندن آن در ذهن زنگ زده‌ی خود تنزل می‌دهند و با ضریب دادن به آثارِ ضد آرمان‌های والای انسانی، در تلاش برای نفس کشیدن‌های مسموم خود در فضای مجازی و محیط بسته‌ی خود هستند اما واقعیت‌ها را آمار و اندیشمندان آزاد جهان نشان می‌دهند. 📡 روبش/وایپ را در پیام‌رسان‌ها دنبال کنید https://eitaa.com/joinchat/4231135257C70a558247b
✍سخنی با هومن سیدی کارگردان فیلم منتخب اسکار 📍هم سطل آشغال و شیشه بانک سرمایه است هم دانشجو و هم فرصتِ اسکار برای حمایت از مردم، حمله به دشمن و مهمتر؛ فیلمی که قرار است مردم ایران، فرهنگ و تمدن درخشان ایرانی را به جهانیان معرفی کند. 🔺فیلم‌های هومن سیدی غالبا پرحاشیه بوده است؛ او سابقه همکاری با مجرمینی همچون «محمد امامی» و «بابک زنجانی» را در کارنامه دارد، از طرفی با سرمایه موسسه شهید آوینی نیز فیلم ساخته است. 🎞سریال «قورباغه‌ی» او به واسطه هزینه نجومی‌ و ابهاماتِ پیرامونش پر از حاشیه بود. فیلم «مغزهای کوچک زنگ زده» نیز بدلیل ادعای مالکیت محمد امامی و حضور «علی اسد زاده» نقل مجلس رسانه‌ها و خبرنگاران بود. 📍اکنون فیلم «جنگ جهانی سوم» سیدی نماینده ایران در اسکار معرفی شده، حال باید دید هومن سیدی در این عرصه چه تصویری از ایران به جهانیان نشان خواهد داد و ادعای مردم دوستی و وطن پرستی را چگونه اثبات خواهد کرد. اگرچه پیش‌بینی درباره محتوای فیلم دور از ذهن نیست اما ترجیحا منتظر نمایش فیلم و سپس اظهار نظر خواهیم ماند. 📡 روبش/وایپ را در پیام‌رسان‌ها دنبال کنید https://eitaa.com/joinchat/4231135257C70a558247b
♨️ بازیگران زن فرانسوی موی خود را بخاطر آزادی در ایران می‌تراشند! اما تا به حال نشده حجاب بر سر کنند بخاطر زنان مسلمان بیشمار ساکن فرانسه و از دولت خود بخواهند آنان را در انتخاب پوشش «آزاد» بگذارند و زنان محجبه را محدود و سرکوب نکنند. 💢در این میان سطح فهم و درک‌ همه پایین نیست و خبرنگار آزاده‌ای به سیما ثابت حقیقت را گوشزد می‌کند. 🔹 «گیلدا مورکرت» خبرنگار ضد جنگ و ضد امپریالیسم به توییت مجری اینترنشنال سعودی این چنین پاسخ می‌دهد: 🔺«این اعتراض مدنی نیست، این اغتشاش است!» 🔸مورکرت از راهپیمایی مردم ایران نیز حمایت کرده بود. 📡 روبش/وایپ را در پیام‌رسان‌ها دنبال کنید https://eitaa.com/joinchat/4231135257C70a558247b
🔴وزیرِ کج‌فهم! آقای رئیسی کی گشت ارشاد مسئولین را عملی می‌کنید؟ چه کسی حافظ مرزهای الهی که توسط افاضات وزیر مورد هجوم قرار گرفته، خواهد بود؟! ❌ این متن در تایید یا رد ستاد امربه‌معروف نیست، بلکه ناظر بر جمله‌ی جناب وزیر فعلی و مسئول گذشته، نگاشته شده، آنجا که می‌نویسد:« باباجون مردم اگر نخوان امربه‌معروف بشن، کیو باید ببینن؟»
وایپ
🔴وزیرِ کج‌فهم! آقای رئیسی کی گشت ارشاد مسئولین را عملی می‌کنید؟ چه کسی حافظ مرزهای الهی که توسط افا
🔴 جناب وزیر! امربه‌معروف؛ یعنی امر به اموری که در جامعه خوب شناخته می‌شود و نهی ازمنکر، نهی از اموری است که در جامعه زشت خوانده می‌شود. اینگونه است که افراد فطرتا امربه‌معروف شدن و امر کردن به معروف را دوست خواهند داشت، به عنوان مثال چند وقت پیش کسی به بنده تذکر داد که گذاشتن گوشی در این قسمت کیف، سبب میشود کسی به طمع بیفتد و گوشی را بدزدد و زمینه را برای دزدی کردن که زشت و گناه است فراهم می‌کند. این نهی برای من چنان شیرین بود که تشکر کردم. یکی از مهم‌ترین وظایف جنابتان در دوران تصدی ریاست سازمان صداوسیما، این بود که احکام الهی که ضامن رشد و تکامل انسانیت در جامعه هستند را به عنوان خیر معرفی کنید تا این امور جزو امور شناخته شده به خوبی باشد که متاسفانه درپی فرستادن سلبریتی‌ها به حج بودید و... که ماحصلش حضور اکثر همان سلبریتی‌های به حج رفته در جنگ مجازی علیه ایرانِ امن که پرچم‌دار توحید و حج واقعی است، شده است. کوتاهیِ مسئولین مربوطه که شما هم جزوشان هستید در ایجاد شناخت‌ عمومی نسبت به واجبات و محرمات الهی احتمالا گریبانتان را خواهد گرفت. ⛔️ امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر یکی از مهم‌ترین مولفه‌ها در تمدنی بودن نظام اسلامی است به طوری که برخی از شرق‌شناسان با بیان آیات مرتبط با امربه‌معروف و نهی از منکر بیان کردند که: اسلام به طرز نفرت‌انگیزی اجتماعی است. با کاهش انگیزه در امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر، قدرت جامعه اسلامی در پیاده‌سازی غرض و اهداف اسلامی کاهش می‌یابد و قطعا این نوع توئیت جنابتان مصداق بارز منکری است که باید از آن ممانعت شود. ✅ إِنَّ اللّهَ اشْتَرى مِنَ الْمُؤْمِنینَ أَنْفُسَهُمْ وَ أَمْوالَهُمْ بِأَنَّ لَهُمُ الْجَنَّةَ یُقاتِلُونَ فی سَبیلِ اللّهِ... التّائِبُونَ الْعابِدُونَ الْحامِدُونَ السّائِحُونَ الرّاکِعُونَ السّاجِدُونَ الآْمِرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَ النّاهُونَ عَنِ الْمُنْکَرِ وَ الْحافِظُونَ لِحُدُودِ اللّهِ وَ بَشِّرِ الْمُؤْمِنینَ. طبق استناد به آیات ۱۱۱و۱۱۲سوره مبارکه‌ی توبه، مومن، آمربه‌معروف و ناهی‌ازمنکر است یعنی اگر بخواهی مومن باشی و بالاتر از آن اگر به ایجاد و حفظ جامعه‌ی ایمانی معتقد باشی قطعا و یقینا امربه‌معروف و نهی ازمنکر را جزو ملزومات خود و اجتماع می‌دانی. ✅ از آن مهم‌تر حافظ بودن نسبت به حدود الهی است؛ مومن نسبت به حدود الهی غیرت دارد و نمی‌تواند به جابه‌جاشدن این مرزها بی‌تفاوت باشد. جناب آقای رئیس‌جمهور! ما شما را مومن و معتقد به نظام ایمانی می‌دانیم پس انتظار داریم نسبت به حدود الهی غیرت به خرج دهید و این افاضات را مورد بررسی قرار دهید و گشت ارشاد مدیران را عملی کنید. 🔴 اگر هم در پی جذب حداکثری هستید، این اظهارات خلاف قرآن، مومنین را از شما دفع می‌کند و قاعدتا در جامعه‌ی اسلامی بدون حمایت مومنین، ضد هدفتان عمل کردید. امیرمومنان میفرمایند: پس هرکس به معروف امر کرد پشتوانه نیرومند مؤمنان است و آن‌کس که از زشتی‌ها نهی کرد، بینی منافقان را به خاک مالید... حکمت ۳۱ امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر، یکی از مهم‌ترین عوامل کنترل اجتماعی مسئولین توسط مردم است و قسمت پایانی این توئیت یک مصونیتی را برای مسئولین ایجاد می‌کند که گمان کنند هر نظر اشتباه یا هر کار غلطی انجام دادند، به علت عنوان مسئول داشتن، کسی نباید به آنان تذکر دهد که اصل کلکم راع و کلکم مسئول خط بطلانی بر این نظربه است. اگر برخورد شایسته‌ای با این جناب انجام شود، جنابان دیگر و به تبع سلبربتی‌هایی که بدون علم و تحقیق به نشر اخبار و تولید نظریات شاذ می‌پردازند، دست به عصا خواهند شد. 👤زهرا خندان 📡 روبش/وایپ را در پیام‌رسان‌ها دنبال کنید https://eitaa.com/joinchat/4231135257C70a558247b
🎥درباب سریال آقای قاضی 🔹مجموعه تلویزیونی آقای قاضی به کارگردانی سجاد مهرگان و تهیه کنندگی سیدمحمد حسینی روزهای پایانی هفته از شبکه دو سیما پخش می‌شود.
وایپ
🎥درباب سریال آقای قاضی 🔹مجموعه تلویزیونی آقای قاضی به کارگردانی سجاد مهرگان و تهیه کنندگی سیدمحمد
🔹تمام وقایع این مجموعه، در یک دادگاه رخ می‌دهد که البته برای حفظ جذابیت و مخاطب‌پسندی، ساختمان متفاوتی با یک دادگاه معمولی در ایران دارد. 🔹این سریال با این که یک «تله تياتر» به نظر می‌رسد اما «حرکت دوربین» آن را از یک نمایش تلویزیونی معمولی متمایز کرده است. 🔹نوع نور پردازی، انتخاب بازیگران و کیفیت بازی‌ها با هر فیلم ایرانی دیگری که تا به حال دیده‌اید تفاوت دارد. بازیگران نام آشنا نیستند، جز آقای قاضی. 🔹وجود یک «بازیگردان» خوب در خلق این اثر، در جهت مثبت کاملا تاثیر گذار بوده است. با این که هیچ یک از بازیگران را تا به حال ندیده‌اید و حتی اسم آن‌ها را نمی‌دانید، کاملا آن‌ها را در نقش خودشان باور می کنید. اما بهزاد خلج، امتحان خود را در این نقش خیلی خوب پس داده؛ شخصیت یک قاضی جدی، شوخ طبع، متعهد و در عین حال مهربان، سخت گیر، دلسوز و عادل ...، به خوبی در اثر بازی خوب آقای خلج در شخصیت آقای قاضی نمایان شده است. 🔹در کنار این بازی‌های خوب و روان، وجود «داستان‌های آموزنده» و برگرفته از واقعیت بسیار مفید و موثر بوده است البته با همراهی قاب‌بندی دوربین، نور پردازی و هر چیز دیگری که به چیدمان صوت و تصویر یک فیلم خوب مربوط است. 🔹باید گفت هدف سازندگان اثر در «آگاهی رسانی» به مخاطب به خوبی محقق شده است و این اثر با وجود این که فقط دو روز در هفته نمایش داده می‌شود مخاطب زیاد و پیگیری دارد؛ آمار آن فقط در تلوبیون تاکنون بیش از «چهار میلیون و هفتصد» بازدید کننده و به طور متوسط حدود ۵۵ هزار بیننده برای هر قسمت بوده است. 🔹صداوسیما نیاز به تولید سریال‌هایی نظیر آقای قاضی با رویکرد محتوای بدرد بخور و خوش ساخت دارد ضمن آنکه استعدادهای درخشان زیادی را نیز کشف و به‌کارگیری می‌کند. 📡 روبش/وایپ را در پیام‌رسان‌ها دنبال کنید https://eitaa.com/joinchat/4231135257C70a558247b
📍تحریم‌کنندگان جشنواره فیلم کوتاه در پردیس ملت! سی‌و‌نهمین جشنواره فیلم کوتاه تهران در پردیس سینمایی ملت در حال برگزاری است. 🔸با وجود برخی ضعف‌های روابط عمومی جشنواره، استقبال خوب مخاطبان، هنرجویان، هنرمندان و رسانه‌ها سبب شده سالن‌های پردیس سینمایی ملت در هنگام پخش فیلم‌ها تقریبا پر باشد. 🔸اتفاق قابل تأمل در این جشنواره پرحاشیه؛ حول تعداد اندک کارگردانانی است که به گفته دبیر جشنواره، بدلیل تحت فشار بودن انصراف داده بودند؛ با این وجود برخی از بازیگران و کارگردان در محل جشنواره حاضر شدند! 🔸همچنین نحوه استقبال از فیلم یکی از کارگردانانی که انتظار می‌رفت با استقبال خوبی مواجه شود نیز قابل پیش‌بینی نبود! از قضا کارگردان فیلم از مخالفان برگزاری جشنواره بود اما در نهایت انصراف نداد. درنهایت فیلم این کارگردان که نگران عدم استقبال مخاطبان از جشنواره و منتقد اوضاع نابسامان کشور و تعویق جشنواره بود، مورد پسند مخاطبان قرار نگرفت. 📡 روبش/وایپ را در پیام‌رسان‌ها دنبال کنید https://eitaa.com/joinchat/4231135257C70a558247b
⛔️پدیده سلبریتیزم در فیلم‌های کوتاه سی‌و‌نهمین دوره از جشنواره فیلم کوتاه تهران با وجود همه فشارهایی که بر تعویق و تحریم این جشنواره بین‌المللی وجود داشت، رو به اتمام است.
وایپ
⛔️پدیده سلبریتیزم در فیلم‌های کوتاه سی‌و‌نهمین دوره از جشنواره فیلم کوتاه تهران با وجود همه فشارهای
🔹این جشنواره مورد تأیید آکادمی اسکار است و طبیعتاً خبرسازی‌های پیرامون این جشنواره از وجوه مختلف، بسامد بیشتری خواهد داشت به همین دلیل از برخی جهات مهم‌تر شده و مورد توجه فیلمسازان جوان قرار گرفته است. این جشنواره برای برخی جوانان جویای نام سکوی پروازی‌ست که ممکن است یک‌شبه ره چند ساله را طی کنند. از این رو فیلمسازان جوان تلاش بیشتری برای دیده شدن در این جشنواره می کنند. این تلاش و تکاپو گاه از مسیر درستی اتفاق می‌افتد و گاه منجر به آن می‌شود که فیلمساز دست به هر کاری بزند. 🔹یکی از مسیرهای خطایی که در جشنواره‌ فیلم کوتاه این دوره کاملا چشم‌گیر است پدیده سلبریتیزم یعنی استفاده از چهره‌های شناخته شده در فیلم‌های کوتاه است. در صورتی که یکی از اقتضائات فیلم کوتاه کشف استعدادهای جدید و همچنین زمینه‌ای برای ورزیده شدن و رشد هنرمند است. 🔹استفاده از چهره‌های نام آشنا و مطرح در فیلم‌های این دوره از جشنواره در حالی است که شخصیت خلق شده پیچیدگی ویژه‌ای ندارد که بازیگر جدید یاکمتر شناخته شده از عهده آن بر نیاید و به استفاده از یک چهره برای ایفای آن نیاز باشد. 🔹به عنوان مثال در فیلم‌ ساده‌ای همچون «نگران من نباش»، یا فیلم‌هایی مانند «شیهه»، «تکه‌ای از تو» و «برخورد» چند فیلم دیگر از بازیگران مطرح و شناخته شده‌ای همچون فاطمه معتمد آریا، نگار جواهریان، مائده طهماسب و مهران غفوریان استفاده شده که بازیگران دیگر نیز با کمک کارگردان اثر می‌توانستند به خوبی از ایفای آن نقش برآیند. این آسیب در مورد فیلم‌هایی چون «غیرموجه»، «نحسی»، «جناکات»، «اندروا» و چند فیلم دیگر نیز صدق می‌کند. در صورتی که بهتر بود این فرصت در اختیار بازیگران کم‌تجربه و جدید قرار گیرد. 🔹از جمله دلایلی که در این دوره جشنواره موجب افزایش به کارگیری چهره‌های مطرح و باتجربه شده، علاوه‌ بر انگیزه شخصی کارگردان برای بیشتر و بهتر دیده شدن، عدم سیاست‌گذاری مدیران و غفلت از این آسیب است. می توان آغاز این روند را در جشنواره‌های گذشته و به‌ویژه در دوره سی و هشتم جستجو کرد. برگزیده شدن فیلم کوتاه «ارفاق» با بازی هوتن شکیبا شاید عاملی برای گسترش و هدایت فیلمسازان جوان به سمت این پدیده شد. 🔹مسئولان و سیاست‌گذاران جشنواره لازم است به گسترش این آسیب حساسیت نشان دهند و به نوعی این روش را مدیریت کنند، زیرا در این صورت کشف استعدادها و ورود افراد جدید و جوان به عرصه هنر ابتر خواهد ماند و از طرفی با افزایش هزینه‌های تولید فیلم‌ها، عده‌ای معدود قادر به فعالیت خواهند بود؛ لذا اهدافی که برای فیلم کوتاه تعریف شده، تحقق نخواهد یافت. 📡 روبش/وایپ را در پیام‌رسان‌ها دنبال کنید https://eitaa.com/joinchat/4231135257C70a558247b
🎥شیهه ❓آیا فیلم کوتاه شیهه جوایز اصلی را دریافت خواهد کرد؟
وایپ
🎥شیهه ❓آیا فیلم کوتاه شیهه جوایز اصلی را دریافت خواهد کرد؟
🔸اگر شنیدید که فیلمی بابت ایده و روایتی جذاب و اثرگذار با موضوع سیاست‌های جمعیتی! برگزیده شد، جایزه گرفت و از طرف نهادها و اشخاص مختلف تشویق شد، زود قضاوت نکنید. زیرا هنوز خیلی راه مانده و شاید ماجرا مشکوک باشد! 🔸 برخی مدیران و سیاست‌گذاران به دلایل مختلفی از جمله؛ دغدغه و دلسوزی، سلیقه، خلاص شدن از شر انتقاد و اجبار و.. موضوعاتی را به عنوان اولویت حمایتی، برای هنرمندان جوان تعیین می‌کنند و از این رو فیلمسازان را تشویق می‌کنند که در باب اولویت‌ها فیلم بسازند. 🔸در این میان برخی هنرمندان برای برای دور زدن مدیران داخلی و خوشایند جشنواره‌های خارجی و یا شاید از سر غفلت و ناآگاهی دست به شیطنت‌هایی میزنند تا جانب همگان را نگه دارند. 🔸فیلم کوتاه «شیهه» به کارگردانی «پویا سعیدی» و با بازی «نگار جواهریان» از آن دست فیلم‌های شاخصی است که حق مطلب یک فیلم کوتاه خوب را ادا کرده است. 🔸ایده، موضوع، اجرا، بازی گرفتن از بچه فیلم، دوربین و...از شیهه یک فیلم کوتاه حرفه‌ای ساخته و پایان‌بندی غافلگیرانه فیلم نیز اوج داستان است، اما صد حیف که در این فیلم نمادین بچه‌ای که حرف از «انداختن» و سقط اوست، قریب به یقین «نطفه حرام» است! زن، از مردی که چند سال با وعده و وعید آزارش داده فرار کرده و پنهان شده، او قصد دارد جنین‌اش را «بیاندازد» و اصل ماجرا بر سر همین «انداختن» است. 🔸نام این فیلم در بین آثار برگزیده تماشاگران و همچنین نامزدهای دریافت جایزه نیز دیده می‌شود. بی‌دقتی یا عمد فیلمساز، قرائن را به سمت «حرامزاده» بودن بچه نزدیک کرده و هیچ نشانه‌ای برای توجیه و اعلام حلال بودن آن در فیلم نیست، انتظار می‌رود این خطای بد فیلم مانع از دریافت جوایز اصلی شود. 📡 روبش/وایپ را در پیام‌رسان‌ها دنبال کنید https://eitaa.com/joinchat/4231135257C70a558247b
🔸اختتامیه دوره سی‌ونهم جشنواره فیلم کوتاه تهران 🔹بخش مسابقه «سینمای ایران» بخش داستانی برگ زرین بهترین موسیقی: «از اینجا باز شود» بهنام عمران برگ زرین بهترین گریم: «تکه‌ای از تو» امید گلزاده برگ زرین بهترین طراحی صحنه و لباس: «شیهه» ریحانه اسماعیلیان و مینا سلیمی برگ زرین بهترین طراحی جلوه‌های ویژه: «نوشابه مشکی» حسن نجفی منش برگ زرین بهترین بازیگری: «پذیرایی سیمین» و «تکه‌ای از تو» نازنین احمدی برگ زرین بهترین فیلمبرداری: «تکه‌ای از تو» آرمان فیاض برگ زرین بهترین تدوین: «نوشابه مشکی» علی گورانی برگ زرین بهترین صدا: «۳:۳۳» پژمان راژ و آزاد صادقی برگ زرین بهترین فیلمنامه اقتباسی: «جناکات» عطا مجابی برگ زرین بهترین فیلمنامه: «شیهه» نفیسه زارع و عاطفه صالحی جایزه ویژه دبیر به دلیل نگاه متفاوت به مسأله زنان در جامعه امروز: «وقفه» به کارگردانی مانا پاک‌سرشت برگ زرین بهترین کارگردانی فیلم داستانی: «نوشابه مشکی» محمد پایدار جایزه ویژه هیات داوران در بخش کارگردانی فیلم داستانی: «کرم ابریشم» امیر هنرمند برگ زرین بهترین فیلم در بخش مسابقه سینمای ایران: «اندروا» امیر پذیرفته و انجمن سینمای جوانان ایران 🔹بهترین فیلم از نگاه مخاطبان «نوشابه مشکی» ساخته محمد پایدار با ۱۶۳۲ رای متن کامل را در نشانی زیر مطالعه کنید👇👇 http://roubesh.ir/post/209 📡 روبش/وایپ را در پیام‌رسان‌ها دنبال کنید https://eitaa.com/joinchat/4231135257C70a558247b
🔹به بهانه پخش فیلم «تعقیب سایه‌ها» از شبکه یک سیما «تعقیب سایه‌ها» مربوط به بمب‌گذاری‌های تروریستی و کشتار مردم عادی در اوایل دهه ۱۳۶۰ و همزمان با جنگ‌تحمیلی است. داستانی است از مجاهدتِ نیروهای کمیته انقلاب اسلامی، برای خنثی‌سازی و دستگیری بمب‌گذاران، تلاش بی‌وقفه و شبانه‌روزی نیروهای امنیتی انقلاب اسلامی برای خنثی کردن نقشه‌های منافقین و نیز شهادت آنها در راه تامین امنیت مردم، محور اصلی فیلم است. 🔸روایت؛ بدون اغراق و صادقانه‌ و دارای صحنه‌هایی پرمغز است که گویایِ تلاش عملی سازندگان برای آگاه‌سازی و نوشتن تاریخ است. این فیلم با کارگردانی چشمگیر علی شاه‌حاتمی به تمامی، نمونه یک بیان ژرف است. 🔸روایت داستانی قوی، کیفیت عالی در فیلمبرداری و تدوین و نیز نبود صحنه‌ها، صداها و شخصیت‌های اضافی و گفتگوهای بی‌مورد، امتیازی بالا در تولید هر فیلم سینمایی است و تعقیب سایه‌ها این امتیاز را در سطح خوبی دارد. بازی‌ها خوب و دلنشین است و صدایِ صداپیشگان هم شخصیت ها را بهتر شکل داده است. حرکتِ دوربین و قاب‌بندی دقیق و مناسب، همچنین برش و تدوین بی‌نقص، محتوی و احساسات را به خوبی منتقل می‌‌کند. ❗️اتمامِ ساخت این فیلم در سال ۱۳۶۹ و در دورانی از تاریخ سینمای ایران است که بیشترین مشکلات و کمبودها از حیث تجهیزاتِ فنی و مالی وجود داشته است، اکنون که این کمبودها نیست چرا تولید چنین فیلم‌هایی افزایش نیافته است؟! 📡 روبش/وایپ را در پیام‌رسان‌ها دنبال کنید https://eitaa.com/joinchat/4231135257C70a558247b
🎥چند گام به جلو، کیلومترها عقب این حکایت و خلاصه‌ای یک جمله‌ای از سی‌ونهمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه است. 💢 در دوره سی‌و‌نهم نیز مشابه دوره‌های گذشته درمیان فیلم‌های بخش داستانیِ جشنواره فیلم‌های خنثی و سرگرم‌کننده، فیلم‌های با مضامین هجمه و حمله به نظام و انقلاب و دین و ترویج سبک زندگی بیگانه، فیلم‌های با محتوای پوچ و همچنین با محتوا و موضوعات خوب و آسیب‌شناسانه وجود داشتند. 🔺برخی فیلمسازان برای انحراف ذهن مدیران داخلی و خوش‌آمد خارجی‌ها از شگردهای مختلفی استفاده کردند. به عنوان مثال برای دور زدن مدیران و سپس داوران از شگرد زمان شاه استفاده شد. این روش بکر و دهان‌بند را فیلم‌سازان فیلم کوتاه در جشنواره سی‌ونهم کشف کرده‌اند... به عنوان مثال در فیلم کوتاه ضد یخ یک مامور خاطی و جنایتکار نمایش داده شد که برای منافع خود، سرباز وظیفه را کشت و گردن قاچاقچیان مواد مخدر انداخت، برای رد گم کنی دست خودش را هم زخمی کرد!... 🔺برخی دیگر از فیلمسازان کمی خلاقیت به خرج دادند و در ازای یک پیام مثبت و خوشایندِ مدیران، جبران مافات کردند و پاهای لنگی هم در فیلم گنجاندند. مثلا در فیلم‌هایی مثل شیهه و روبه شب رابطه حرامی در فیلم گنجاندند و آن را خیلی عادی جلوه دادند .. متن کامل را در نشانی زیر مطالعه کنید 👇👇 http://roubesh.ir/post/245 📡 روبش/وایپ را در پیام‌رسان‌ها دنبال کنید https://eitaa.com/joinchat/4231135257C70a558247b
🔴تصویر پلیس و نیروهای نظامی در قاب سینما چگونه‌است؟ آیا تخریب و تمسخر در سال‌های اخیر عادی‌ست؟
وایپ
🔴تصویر پلیس و نیروهای نظامی در قاب سینما چگونه‌است؟ آیا تخریب و تمسخر در سال‌های اخیر عادی‌ست؟
🎞فیلم‌های پلیسی از دسته فیلم‌هایی هستند که اگر خوش‌ساخت باشند طرفداران بسیاری خواهند داشت. اگر به سال‌های گذشته نگاهی بیندازیم محبوبیت فیلم‌های سینمایی «دهه شصت و هفتاد» و سریال‌های تلویزیونی را به وضوح خواهیم دید. در دهه‌های گذشته سریال‌های تلویزیونی پلیسی خیابان خلوت‌کن بودند. فیلم‌های سینمایی، همیشه پلیس قهرمان و جذابی را به تصویر می‌کشید که همه می‌دانستند سرانجام در برابر قاچاقچیان و قاتلان پیروز است و چگونگی تعقیب و گریز و مبارزه این پلیس مقتدر برایشان جذابیت داشت. 🔹با عبور از این قهرمان‌‌سازی‌ها به سال‌هایی رسیدیم که شعارهای دروغین «واقعیت‌محوری» و «آینه‌سانی هنر و هنرمند»، ابزاری شد برای تضعیف و تخریب و پوششی شد برای پوشاندن ضعف‌های هنرمندان در ناتوانی خلق شخصیت‌های جذاب و دوست‌داشتنی. 🔹هر اندازه این شعارها و بی‌هنری‌ها نمود بیشتری یافت به همان اندازه اقتدار نیروی انتظامی و امنیتی زوال بیشتری یافت. در حدی که طی سال‌های اخیر سینما به ابزاری برای تضعیف و تمسخر پلیس و نیروهای نظامی بدل شد. غالب فیلم‌ها رد و نشانی از پلیس نداشتند مگر برای طعنه، تمسخر و تخریب تا حدی که نیرویی که باید مقتدر و مهربان باشد دشمن مردم وانمود شد. راه دوری نرویم همین چند فیلم پرفروش اخیر که عنوان پرفروشترین فیلم‌های سینمای ایران نامیده شدند و یا بسیاری از فیلم‌های نمایش داده شده یا نشده در جشنواره‌های فجر این سال‌ها غالبا نمایش وجهه خوب پلیس و تمام نیروهای امنیت و نظامی را دریغ کردند. 🔺فیلم‌های سینمایی؛ «دینامیت» به کارگردانی مسعود اطیابی، «انفرادی» مسعود اطیابی، «گشت ارشاد» سعید سهیلی، «متری شیش‌ونیم» سعید روستایی، «مرد بازنده» محمدحسین مهدویان، «علفزار» کاظم دانشی، «قصر شیرین» رضا میرکریمی، «سه کام حبس» سامان سالور، «چشم و گوش بسته» فرزاد موتمن، «قانون مورفی» رامبد جوان، «چهارانگشت» حامد محمدی، «ژن خوک» سعید سهیلی و «مجبوریم» رضا درمیشیان و بسیاری از فیلم‌های دیگر... 🔺در تمام این فیلم‌ها و بسیاری از فیلم‌های دیگر که حتی با حمایت «ناجی هنر» و نهادهای دولتی دیگر از پول بیت‌المال ساخته شده‌اند به پلیس و نیروی نظامی این کشور حمله شد؛ به گونه‌ای که انسان خیال می‌کند «دستورالعمل واجب الاطاعه‌ای» صادر شده که کسی حق تخطی از آن را نداشته است. 🔹مطالعه و پایش ضریب تاثیر این فیلم ‌های سینمایی در دیدگاه مردم جامعه؛ به‌ویژه جوانان و نوجوانان، به نیروهای نظامی می‌تواند بسیاری از حقایق را برای مسئولین کشور روشن کند. 🔺اگر نگاه واقع بینانه‌ای به شرایط کنونی جامعه بیندازیم؛ «جوان و نوجوانی» که به واسطه سینما و انواع شبکه‌های اجتماعی و پلتفرم‌های مختلف داخلی و خارجی مخاطب این فیلم‌ها بودند اکنون حس و تصور خوبی به پلیس و نیروهای امنیتی و نظامی ندارند، چه آنانی که وسط خیابان‌ها هستند و چه آنانی که منفعل و مشغول روزمره‌اند. مگر آنکه به واسطه تجربه خوب شخصی خود و یا اطرافیانشان قدرت تمیز برای آنچه دیده‌اند و آنچه تجربه کرده‌اند را کسب کرده باشند. 🔹در حالیکه در «سینمای جهان» پلیس جایگاه «اقتدار و امنیت و ثبات» دارد و تصویری که از پلیس در فیلم‌ها نمایش داده می‌شود اغلب اغراق آمیز و بسیار دور از واقعیت است. 🔹این اغراق تا حدی‌ست که به عنوان نمونه شبکه CNN با انتقاد از نقش فیلم‌های هالیوودی در ترسیم چهره‌ای خوب از پلیس خشن آمریکا بیان کرد؛ در دنیای واقعی "نژادپرستی سیستماتیک" و "پرخاشگری" در پلیس آمریکا بی‌داد می‌کند! حال آنکه پلیس از خط قرمزهای فیلم‌های آمریکایی و حتی جهانی‌ست. برون ریز این تصویر نیز در جامعه نمود دارد و محدودیتی از طرف مردم برای برقراری نظم و امنیت جامعه در اذهان مردم وجود ندارد و البته اقتدار دادن تا حدی که از انسانیت فراتر نرود، عاقلانه و درست هم هست. 🔹اگر از روی انصاف بخواهیم بررسی کنیم در میابیم که در هر صنف و شغل و جایگاهی، خوب و بد همیشه بوده‌اند و هیچ عقل و وجدانی حکم نمی‌کند که به بهانه واقعیت، تنها ضعف‌ها را باید بیان کرد و اقتدار و امنیت و جانفشانی نیروی نظامی را ندید گرفت، به او حمله کرد و آرامش و اعتماد جامعه را سلب کرد. 🔹اگر جایگاه نیروی انتظامی و نظامی در میان مردم جامعه به واسطه همین سینما تضعیف نمی‌شد بسیاری از مردم فیلم‌های راست و دروغ و «تقطیع شده شبکه‌های اجتماعی» از رفتار پلیس با مردم را نمی‌پذیرفتند و در مقابل از سوی این نیروها نیز در صورت بروز خطا، انگیزه بیشتری برای جبران و اصلاح و حتی الگوسازی بود. 🔹با وجود این تفاسیر نهادها و «مسئولین فرهنگی و حتی سیاسی» باید با حساسیت و جدیت بیشتری برای چگونگی تصویر نیروی‌های پلیس و نظامی در فیلم‌ها و اصلاح و جبران گذشته چاره‌اندیشی کنند. 📡 روبش/وایپ را در پیام‌رسان‌ها دنبال کنید https://eitaa.com/joinchat/4231135257C70a558247b
♦️نگاهی به فیلم غرور و افتخار ساخته گَوین اوکانِر ❓تصویر پلیس در فیلم‌های غربی چگونه است؟
وایپ
♦️نگاهی به فیلم غرور و افتخار ساخته گَوین اوکانِر ❓تصویر پلیس در فیلم‌های غربی چگونه است؟
🎞در ماجرای این فیلم، با پلیس‌های خوب و بد طرف هستیم. داستانِ خانواده‌ای که همه مردانش پلیس هستند و روایت اصلی پیرامون آنها شکل می‌گیرد. بین مردان این خانواده، هم پلیس های خوب هست هم بد. پلیس‌هایِ بدِ این داستان با وجود فساد، آدم‌کشی، باجگیری، همکاری با آدمکش‌ها و فروشندگان مواد باز هم آدم‌های خوب و خانواده‌داری هستند اگر هم کسی را زیر شکنجه می‌کشند آن فرد قطعا آدم بدی است و معمولا هم یک خلافکارِ سیاه است! 🔸همین موضوع هم به افتخار و غرور پلیس خدشه‌ای وارد نمی‌کند. چون در فیلم می‌بینیم اگر همین پلیس خلافکار نباشد جمع اوباش همه‌جا را به هم‌ می‌ریزند! 🔸فیلم با صدای بلند می‌گوید و توجیه می‌کند: پلیس‌های خوب هم کم نیستند. آنها کاملا پاک دست هستند آنها بی‌گناه و قربانی وفاداری به همکارانشان هستند آن هم برای حفظ اعتبار و مقام پلیس! برای همین است که شمای نوعی خیال می‌کنید همه پلیس‌ها بد هستند! 🔸در این فیلم، پلیس‌های خوب دنبال گیرانداختن خلافکارها و پلیس‌های بد هستند برایشان هم مهم نیست آنها از اعضای خانواده شان باشند. در آخر حتی پلیس های بد هم در اوج افتخار و قهرمانانه می‌میرند و آنها با وجود دستهای آلوده، هنوز هم پیش بیننده اعتبار یک قهرمان را دارند! 🔹در هالیوود فیلم‌های زیادی در مورد پلیس ساخته می‌شود. فیلم‌هایی با پلیس‌های قهرمان، مردان خارق‌العاده‌ای که امنیت بخش و وجودشان حیاتی‌ و نمادی از قدرت حاکمیت است افرادی که به تنهایی نه فقط کشور آمریکا بلکه گاهی جهان را امن می‌کنند! فیلم‌هایی که گاهی با هزینه‌های گزاف ساخته می‌شوند و معمولا پرفروشند و مخاطب‌های زیادی دارند. فیلم‌هایی مثل «جان سخت، هری کثیف، هفت، پلیس بورلی‌هیلز، پسران بد، اگر میتونی من رو بگیر، خیابان جامپ ۲۱، می‌سی‌سی‌پی می‌سوزد، بولیت، تغییر چهره، پلیس خفن، خزنده، ...» 🔸همگی داستان‌های پلیس‌های خوب و یا پلیس‌های قهرمان هستند کیفیت این فیلم‌ها طوری است که حتی اگر شما از پلیس خوشتان نیاید باز هم بیننده این فیلم‌ها می‌شوید! اما فیلم‌هایی مثل «غرور و افتخار، سرزمین پلیس، ستوان بد، تسخیرناپذیران، سِرپیکو ...» باوجود حضور پلیس‌های بد، باز هم بازتابی از نیاز جامعه به پلیس و قهرمان‌سازی از همان چهره‌های بد پلیس است‌ با همان پیغام پلیس‌های خوب و قهرمان کم نیستند! 🔸به جز فیلم‌های پلیسی، در فیلم‌های دیگر هالیوود، پلیس همچنان نقش «قهرمانِ مهربان، پناهگاه و نگهبان امین» را دارد، حتی در فیلم‌های طنز نیز پلیس بی‌عرضه را قهرمان نشان می‌دهند. اما همه این سرمایه‌گذاری‌های هالیوود، هم برای اجرای سیاستِ نمایشِ آمریکای خوب و قدرتمند است که مصرف خارجی دارد و هم برای مصرف داخلی است و هدفش قهرمان‌سازی از پلیسی است که در جامعه حقیقی آمریکا به یک «قاتل ترسو» بیشتر شبیه است تا تامین کننده امنیت جامعه! 🔺اما در جامعه ایران اسلامی که پلیس ها در حقیقت «قهرمانانی جان برکف» هستند و بخش اعظم آنها باوجود سختی‌های کار ،خطرات بسیار و حقوق کم، پاک‌دست و امنیت‌ساز هستند در مورد آنها چه فیلم‌هایی ساخته می‌شود؟ بهایی که به این قهرمانان بی‌آوازه داده می‌شود چقدر است؟ آیا سیاه نمایی از چهره پلیس در فیلم های سینمایی ایرانی بخشی از «نمایش آمریکاییِ» ایرانِ بد و ضعیف نیست؟ 📡 روبش/وایپ را در پیام‌رسان‌ها دنبال کنید https://eitaa.com/joinchat/4231135257C70a558247b