eitaa logo
وایپ
1.3هزار دنبال‌کننده
460 عکس
91 ویدیو
0 فایل
##گروه مستقل## تمامی مطالب کانال و سایت تولیدی گروه روبش است. ارتباط با مدیر @W_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
وایپ
🔴وزیرِ کج‌فهم! آقای رئیسی کی گشت ارشاد مسئولین را عملی می‌کنید؟ چه کسی حافظ مرزهای الهی که توسط افا
🔴 جناب وزیر! امربه‌معروف؛ یعنی امر به اموری که در جامعه خوب شناخته می‌شود و نهی ازمنکر، نهی از اموری است که در جامعه زشت خوانده می‌شود. اینگونه است که افراد فطرتا امربه‌معروف شدن و امر کردن به معروف را دوست خواهند داشت، به عنوان مثال چند وقت پیش کسی به بنده تذکر داد که گذاشتن گوشی در این قسمت کیف، سبب میشود کسی به طمع بیفتد و گوشی را بدزدد و زمینه را برای دزدی کردن که زشت و گناه است فراهم می‌کند. این نهی برای من چنان شیرین بود که تشکر کردم. یکی از مهم‌ترین وظایف جنابتان در دوران تصدی ریاست سازمان صداوسیما، این بود که احکام الهی که ضامن رشد و تکامل انسانیت در جامعه هستند را به عنوان خیر معرفی کنید تا این امور جزو امور شناخته شده به خوبی باشد که متاسفانه درپی فرستادن سلبریتی‌ها به حج بودید و... که ماحصلش حضور اکثر همان سلبریتی‌های به حج رفته در جنگ مجازی علیه ایرانِ امن که پرچم‌دار توحید و حج واقعی است، شده است. کوتاهیِ مسئولین مربوطه که شما هم جزوشان هستید در ایجاد شناخت‌ عمومی نسبت به واجبات و محرمات الهی احتمالا گریبانتان را خواهد گرفت. ⛔️ امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر یکی از مهم‌ترین مولفه‌ها در تمدنی بودن نظام اسلامی است به طوری که برخی از شرق‌شناسان با بیان آیات مرتبط با امربه‌معروف و نهی از منکر بیان کردند که: اسلام به طرز نفرت‌انگیزی اجتماعی است. با کاهش انگیزه در امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر، قدرت جامعه اسلامی در پیاده‌سازی غرض و اهداف اسلامی کاهش می‌یابد و قطعا این نوع توئیت جنابتان مصداق بارز منکری است که باید از آن ممانعت شود. ✅ إِنَّ اللّهَ اشْتَرى مِنَ الْمُؤْمِنینَ أَنْفُسَهُمْ وَ أَمْوالَهُمْ بِأَنَّ لَهُمُ الْجَنَّةَ یُقاتِلُونَ فی سَبیلِ اللّهِ... التّائِبُونَ الْعابِدُونَ الْحامِدُونَ السّائِحُونَ الرّاکِعُونَ السّاجِدُونَ الآْمِرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَ النّاهُونَ عَنِ الْمُنْکَرِ وَ الْحافِظُونَ لِحُدُودِ اللّهِ وَ بَشِّرِ الْمُؤْمِنینَ. طبق استناد به آیات ۱۱۱و۱۱۲سوره مبارکه‌ی توبه، مومن، آمربه‌معروف و ناهی‌ازمنکر است یعنی اگر بخواهی مومن باشی و بالاتر از آن اگر به ایجاد و حفظ جامعه‌ی ایمانی معتقد باشی قطعا و یقینا امربه‌معروف و نهی ازمنکر را جزو ملزومات خود و اجتماع می‌دانی. ✅ از آن مهم‌تر حافظ بودن نسبت به حدود الهی است؛ مومن نسبت به حدود الهی غیرت دارد و نمی‌تواند به جابه‌جاشدن این مرزها بی‌تفاوت باشد. جناب آقای رئیس‌جمهور! ما شما را مومن و معتقد به نظام ایمانی می‌دانیم پس انتظار داریم نسبت به حدود الهی غیرت به خرج دهید و این افاضات را مورد بررسی قرار دهید و گشت ارشاد مدیران را عملی کنید. 🔴 اگر هم در پی جذب حداکثری هستید، این اظهارات خلاف قرآن، مومنین را از شما دفع می‌کند و قاعدتا در جامعه‌ی اسلامی بدون حمایت مومنین، ضد هدفتان عمل کردید. امیرمومنان میفرمایند: پس هرکس به معروف امر کرد پشتوانه نیرومند مؤمنان است و آن‌کس که از زشتی‌ها نهی کرد، بینی منافقان را به خاک مالید... حکمت ۳۱ امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر، یکی از مهم‌ترین عوامل کنترل اجتماعی مسئولین توسط مردم است و قسمت پایانی این توئیت یک مصونیتی را برای مسئولین ایجاد می‌کند که گمان کنند هر نظر اشتباه یا هر کار غلطی انجام دادند، به علت عنوان مسئول داشتن، کسی نباید به آنان تذکر دهد که اصل کلکم راع و کلکم مسئول خط بطلانی بر این نظربه است. اگر برخورد شایسته‌ای با این جناب انجام شود، جنابان دیگر و به تبع سلبربتی‌هایی که بدون علم و تحقیق به نشر اخبار و تولید نظریات شاذ می‌پردازند، دست به عصا خواهند شد. 👤زهرا خندان 📡 روبش/وایپ را در پیام‌رسان‌ها دنبال کنید https://eitaa.com/joinchat/4231135257C70a558247b
🎥درباب سریال آقای قاضی 🔹مجموعه تلویزیونی آقای قاضی به کارگردانی سجاد مهرگان و تهیه کنندگی سیدمحمد حسینی روزهای پایانی هفته از شبکه دو سیما پخش می‌شود.
وایپ
🎥درباب سریال آقای قاضی 🔹مجموعه تلویزیونی آقای قاضی به کارگردانی سجاد مهرگان و تهیه کنندگی سیدمحمد
🔹تمام وقایع این مجموعه، در یک دادگاه رخ می‌دهد که البته برای حفظ جذابیت و مخاطب‌پسندی، ساختمان متفاوتی با یک دادگاه معمولی در ایران دارد. 🔹این سریال با این که یک «تله تياتر» به نظر می‌رسد اما «حرکت دوربین» آن را از یک نمایش تلویزیونی معمولی متمایز کرده است. 🔹نوع نور پردازی، انتخاب بازیگران و کیفیت بازی‌ها با هر فیلم ایرانی دیگری که تا به حال دیده‌اید تفاوت دارد. بازیگران نام آشنا نیستند، جز آقای قاضی. 🔹وجود یک «بازیگردان» خوب در خلق این اثر، در جهت مثبت کاملا تاثیر گذار بوده است. با این که هیچ یک از بازیگران را تا به حال ندیده‌اید و حتی اسم آن‌ها را نمی‌دانید، کاملا آن‌ها را در نقش خودشان باور می کنید. اما بهزاد خلج، امتحان خود را در این نقش خیلی خوب پس داده؛ شخصیت یک قاضی جدی، شوخ طبع، متعهد و در عین حال مهربان، سخت گیر، دلسوز و عادل ...، به خوبی در اثر بازی خوب آقای خلج در شخصیت آقای قاضی نمایان شده است. 🔹در کنار این بازی‌های خوب و روان، وجود «داستان‌های آموزنده» و برگرفته از واقعیت بسیار مفید و موثر بوده است البته با همراهی قاب‌بندی دوربین، نور پردازی و هر چیز دیگری که به چیدمان صوت و تصویر یک فیلم خوب مربوط است. 🔹باید گفت هدف سازندگان اثر در «آگاهی رسانی» به مخاطب به خوبی محقق شده است و این اثر با وجود این که فقط دو روز در هفته نمایش داده می‌شود مخاطب زیاد و پیگیری دارد؛ آمار آن فقط در تلوبیون تاکنون بیش از «چهار میلیون و هفتصد» بازدید کننده و به طور متوسط حدود ۵۵ هزار بیننده برای هر قسمت بوده است. 🔹صداوسیما نیاز به تولید سریال‌هایی نظیر آقای قاضی با رویکرد محتوای بدرد بخور و خوش ساخت دارد ضمن آنکه استعدادهای درخشان زیادی را نیز کشف و به‌کارگیری می‌کند. 📡 روبش/وایپ را در پیام‌رسان‌ها دنبال کنید https://eitaa.com/joinchat/4231135257C70a558247b
📍تحریم‌کنندگان جشنواره فیلم کوتاه در پردیس ملت! سی‌و‌نهمین جشنواره فیلم کوتاه تهران در پردیس سینمایی ملت در حال برگزاری است. 🔸با وجود برخی ضعف‌های روابط عمومی جشنواره، استقبال خوب مخاطبان، هنرجویان، هنرمندان و رسانه‌ها سبب شده سالن‌های پردیس سینمایی ملت در هنگام پخش فیلم‌ها تقریبا پر باشد. 🔸اتفاق قابل تأمل در این جشنواره پرحاشیه؛ حول تعداد اندک کارگردانانی است که به گفته دبیر جشنواره، بدلیل تحت فشار بودن انصراف داده بودند؛ با این وجود برخی از بازیگران و کارگردان در محل جشنواره حاضر شدند! 🔸همچنین نحوه استقبال از فیلم یکی از کارگردانانی که انتظار می‌رفت با استقبال خوبی مواجه شود نیز قابل پیش‌بینی نبود! از قضا کارگردان فیلم از مخالفان برگزاری جشنواره بود اما در نهایت انصراف نداد. درنهایت فیلم این کارگردان که نگران عدم استقبال مخاطبان از جشنواره و منتقد اوضاع نابسامان کشور و تعویق جشنواره بود، مورد پسند مخاطبان قرار نگرفت. 📡 روبش/وایپ را در پیام‌رسان‌ها دنبال کنید https://eitaa.com/joinchat/4231135257C70a558247b
⛔️پدیده سلبریتیزم در فیلم‌های کوتاه سی‌و‌نهمین دوره از جشنواره فیلم کوتاه تهران با وجود همه فشارهایی که بر تعویق و تحریم این جشنواره بین‌المللی وجود داشت، رو به اتمام است.
وایپ
⛔️پدیده سلبریتیزم در فیلم‌های کوتاه سی‌و‌نهمین دوره از جشنواره فیلم کوتاه تهران با وجود همه فشارهای
🔹این جشنواره مورد تأیید آکادمی اسکار است و طبیعتاً خبرسازی‌های پیرامون این جشنواره از وجوه مختلف، بسامد بیشتری خواهد داشت به همین دلیل از برخی جهات مهم‌تر شده و مورد توجه فیلمسازان جوان قرار گرفته است. این جشنواره برای برخی جوانان جویای نام سکوی پروازی‌ست که ممکن است یک‌شبه ره چند ساله را طی کنند. از این رو فیلمسازان جوان تلاش بیشتری برای دیده شدن در این جشنواره می کنند. این تلاش و تکاپو گاه از مسیر درستی اتفاق می‌افتد و گاه منجر به آن می‌شود که فیلمساز دست به هر کاری بزند. 🔹یکی از مسیرهای خطایی که در جشنواره‌ فیلم کوتاه این دوره کاملا چشم‌گیر است پدیده سلبریتیزم یعنی استفاده از چهره‌های شناخته شده در فیلم‌های کوتاه است. در صورتی که یکی از اقتضائات فیلم کوتاه کشف استعدادهای جدید و همچنین زمینه‌ای برای ورزیده شدن و رشد هنرمند است. 🔹استفاده از چهره‌های نام آشنا و مطرح در فیلم‌های این دوره از جشنواره در حالی است که شخصیت خلق شده پیچیدگی ویژه‌ای ندارد که بازیگر جدید یاکمتر شناخته شده از عهده آن بر نیاید و به استفاده از یک چهره برای ایفای آن نیاز باشد. 🔹به عنوان مثال در فیلم‌ ساده‌ای همچون «نگران من نباش»، یا فیلم‌هایی مانند «شیهه»، «تکه‌ای از تو» و «برخورد» چند فیلم دیگر از بازیگران مطرح و شناخته شده‌ای همچون فاطمه معتمد آریا، نگار جواهریان، مائده طهماسب و مهران غفوریان استفاده شده که بازیگران دیگر نیز با کمک کارگردان اثر می‌توانستند به خوبی از ایفای آن نقش برآیند. این آسیب در مورد فیلم‌هایی چون «غیرموجه»، «نحسی»، «جناکات»، «اندروا» و چند فیلم دیگر نیز صدق می‌کند. در صورتی که بهتر بود این فرصت در اختیار بازیگران کم‌تجربه و جدید قرار گیرد. 🔹از جمله دلایلی که در این دوره جشنواره موجب افزایش به کارگیری چهره‌های مطرح و باتجربه شده، علاوه‌ بر انگیزه شخصی کارگردان برای بیشتر و بهتر دیده شدن، عدم سیاست‌گذاری مدیران و غفلت از این آسیب است. می توان آغاز این روند را در جشنواره‌های گذشته و به‌ویژه در دوره سی و هشتم جستجو کرد. برگزیده شدن فیلم کوتاه «ارفاق» با بازی هوتن شکیبا شاید عاملی برای گسترش و هدایت فیلمسازان جوان به سمت این پدیده شد. 🔹مسئولان و سیاست‌گذاران جشنواره لازم است به گسترش این آسیب حساسیت نشان دهند و به نوعی این روش را مدیریت کنند، زیرا در این صورت کشف استعدادها و ورود افراد جدید و جوان به عرصه هنر ابتر خواهد ماند و از طرفی با افزایش هزینه‌های تولید فیلم‌ها، عده‌ای معدود قادر به فعالیت خواهند بود؛ لذا اهدافی که برای فیلم کوتاه تعریف شده، تحقق نخواهد یافت. 📡 روبش/وایپ را در پیام‌رسان‌ها دنبال کنید https://eitaa.com/joinchat/4231135257C70a558247b
🎥شیهه ❓آیا فیلم کوتاه شیهه جوایز اصلی را دریافت خواهد کرد؟
وایپ
🎥شیهه ❓آیا فیلم کوتاه شیهه جوایز اصلی را دریافت خواهد کرد؟
🔸اگر شنیدید که فیلمی بابت ایده و روایتی جذاب و اثرگذار با موضوع سیاست‌های جمعیتی! برگزیده شد، جایزه گرفت و از طرف نهادها و اشخاص مختلف تشویق شد، زود قضاوت نکنید. زیرا هنوز خیلی راه مانده و شاید ماجرا مشکوک باشد! 🔸 برخی مدیران و سیاست‌گذاران به دلایل مختلفی از جمله؛ دغدغه و دلسوزی، سلیقه، خلاص شدن از شر انتقاد و اجبار و.. موضوعاتی را به عنوان اولویت حمایتی، برای هنرمندان جوان تعیین می‌کنند و از این رو فیلمسازان را تشویق می‌کنند که در باب اولویت‌ها فیلم بسازند. 🔸در این میان برخی هنرمندان برای برای دور زدن مدیران داخلی و خوشایند جشنواره‌های خارجی و یا شاید از سر غفلت و ناآگاهی دست به شیطنت‌هایی میزنند تا جانب همگان را نگه دارند. 🔸فیلم کوتاه «شیهه» به کارگردانی «پویا سعیدی» و با بازی «نگار جواهریان» از آن دست فیلم‌های شاخصی است که حق مطلب یک فیلم کوتاه خوب را ادا کرده است. 🔸ایده، موضوع، اجرا، بازی گرفتن از بچه فیلم، دوربین و...از شیهه یک فیلم کوتاه حرفه‌ای ساخته و پایان‌بندی غافلگیرانه فیلم نیز اوج داستان است، اما صد حیف که در این فیلم نمادین بچه‌ای که حرف از «انداختن» و سقط اوست، قریب به یقین «نطفه حرام» است! زن، از مردی که چند سال با وعده و وعید آزارش داده فرار کرده و پنهان شده، او قصد دارد جنین‌اش را «بیاندازد» و اصل ماجرا بر سر همین «انداختن» است. 🔸نام این فیلم در بین آثار برگزیده تماشاگران و همچنین نامزدهای دریافت جایزه نیز دیده می‌شود. بی‌دقتی یا عمد فیلمساز، قرائن را به سمت «حرامزاده» بودن بچه نزدیک کرده و هیچ نشانه‌ای برای توجیه و اعلام حلال بودن آن در فیلم نیست، انتظار می‌رود این خطای بد فیلم مانع از دریافت جوایز اصلی شود. 📡 روبش/وایپ را در پیام‌رسان‌ها دنبال کنید https://eitaa.com/joinchat/4231135257C70a558247b
🔸اختتامیه دوره سی‌ونهم جشنواره فیلم کوتاه تهران 🔹بخش مسابقه «سینمای ایران» بخش داستانی برگ زرین بهترین موسیقی: «از اینجا باز شود» بهنام عمران برگ زرین بهترین گریم: «تکه‌ای از تو» امید گلزاده برگ زرین بهترین طراحی صحنه و لباس: «شیهه» ریحانه اسماعیلیان و مینا سلیمی برگ زرین بهترین طراحی جلوه‌های ویژه: «نوشابه مشکی» حسن نجفی منش برگ زرین بهترین بازیگری: «پذیرایی سیمین» و «تکه‌ای از تو» نازنین احمدی برگ زرین بهترین فیلمبرداری: «تکه‌ای از تو» آرمان فیاض برگ زرین بهترین تدوین: «نوشابه مشکی» علی گورانی برگ زرین بهترین صدا: «۳:۳۳» پژمان راژ و آزاد صادقی برگ زرین بهترین فیلمنامه اقتباسی: «جناکات» عطا مجابی برگ زرین بهترین فیلمنامه: «شیهه» نفیسه زارع و عاطفه صالحی جایزه ویژه دبیر به دلیل نگاه متفاوت به مسأله زنان در جامعه امروز: «وقفه» به کارگردانی مانا پاک‌سرشت برگ زرین بهترین کارگردانی فیلم داستانی: «نوشابه مشکی» محمد پایدار جایزه ویژه هیات داوران در بخش کارگردانی فیلم داستانی: «کرم ابریشم» امیر هنرمند برگ زرین بهترین فیلم در بخش مسابقه سینمای ایران: «اندروا» امیر پذیرفته و انجمن سینمای جوانان ایران 🔹بهترین فیلم از نگاه مخاطبان «نوشابه مشکی» ساخته محمد پایدار با ۱۶۳۲ رای متن کامل را در نشانی زیر مطالعه کنید👇👇 http://roubesh.ir/post/209 📡 روبش/وایپ را در پیام‌رسان‌ها دنبال کنید https://eitaa.com/joinchat/4231135257C70a558247b
🔹به بهانه پخش فیلم «تعقیب سایه‌ها» از شبکه یک سیما «تعقیب سایه‌ها» مربوط به بمب‌گذاری‌های تروریستی و کشتار مردم عادی در اوایل دهه ۱۳۶۰ و همزمان با جنگ‌تحمیلی است. داستانی است از مجاهدتِ نیروهای کمیته انقلاب اسلامی، برای خنثی‌سازی و دستگیری بمب‌گذاران، تلاش بی‌وقفه و شبانه‌روزی نیروهای امنیتی انقلاب اسلامی برای خنثی کردن نقشه‌های منافقین و نیز شهادت آنها در راه تامین امنیت مردم، محور اصلی فیلم است. 🔸روایت؛ بدون اغراق و صادقانه‌ و دارای صحنه‌هایی پرمغز است که گویایِ تلاش عملی سازندگان برای آگاه‌سازی و نوشتن تاریخ است. این فیلم با کارگردانی چشمگیر علی شاه‌حاتمی به تمامی، نمونه یک بیان ژرف است. 🔸روایت داستانی قوی، کیفیت عالی در فیلمبرداری و تدوین و نیز نبود صحنه‌ها، صداها و شخصیت‌های اضافی و گفتگوهای بی‌مورد، امتیازی بالا در تولید هر فیلم سینمایی است و تعقیب سایه‌ها این امتیاز را در سطح خوبی دارد. بازی‌ها خوب و دلنشین است و صدایِ صداپیشگان هم شخصیت ها را بهتر شکل داده است. حرکتِ دوربین و قاب‌بندی دقیق و مناسب، همچنین برش و تدوین بی‌نقص، محتوی و احساسات را به خوبی منتقل می‌‌کند. ❗️اتمامِ ساخت این فیلم در سال ۱۳۶۹ و در دورانی از تاریخ سینمای ایران است که بیشترین مشکلات و کمبودها از حیث تجهیزاتِ فنی و مالی وجود داشته است، اکنون که این کمبودها نیست چرا تولید چنین فیلم‌هایی افزایش نیافته است؟! 📡 روبش/وایپ را در پیام‌رسان‌ها دنبال کنید https://eitaa.com/joinchat/4231135257C70a558247b
🎥چند گام به جلو، کیلومترها عقب این حکایت و خلاصه‌ای یک جمله‌ای از سی‌ونهمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه است. 💢 در دوره سی‌و‌نهم نیز مشابه دوره‌های گذشته درمیان فیلم‌های بخش داستانیِ جشنواره فیلم‌های خنثی و سرگرم‌کننده، فیلم‌های با مضامین هجمه و حمله به نظام و انقلاب و دین و ترویج سبک زندگی بیگانه، فیلم‌های با محتوای پوچ و همچنین با محتوا و موضوعات خوب و آسیب‌شناسانه وجود داشتند. 🔺برخی فیلمسازان برای انحراف ذهن مدیران داخلی و خوش‌آمد خارجی‌ها از شگردهای مختلفی استفاده کردند. به عنوان مثال برای دور زدن مدیران و سپس داوران از شگرد زمان شاه استفاده شد. این روش بکر و دهان‌بند را فیلم‌سازان فیلم کوتاه در جشنواره سی‌ونهم کشف کرده‌اند... به عنوان مثال در فیلم کوتاه ضد یخ یک مامور خاطی و جنایتکار نمایش داده شد که برای منافع خود، سرباز وظیفه را کشت و گردن قاچاقچیان مواد مخدر انداخت، برای رد گم کنی دست خودش را هم زخمی کرد!... 🔺برخی دیگر از فیلمسازان کمی خلاقیت به خرج دادند و در ازای یک پیام مثبت و خوشایندِ مدیران، جبران مافات کردند و پاهای لنگی هم در فیلم گنجاندند. مثلا در فیلم‌هایی مثل شیهه و روبه شب رابطه حرامی در فیلم گنجاندند و آن را خیلی عادی جلوه دادند .. متن کامل را در نشانی زیر مطالعه کنید 👇👇 http://roubesh.ir/post/245 📡 روبش/وایپ را در پیام‌رسان‌ها دنبال کنید https://eitaa.com/joinchat/4231135257C70a558247b
🔴تصویر پلیس و نیروهای نظامی در قاب سینما چگونه‌است؟ آیا تخریب و تمسخر در سال‌های اخیر عادی‌ست؟
وایپ
🔴تصویر پلیس و نیروهای نظامی در قاب سینما چگونه‌است؟ آیا تخریب و تمسخر در سال‌های اخیر عادی‌ست؟
🎞فیلم‌های پلیسی از دسته فیلم‌هایی هستند که اگر خوش‌ساخت باشند طرفداران بسیاری خواهند داشت. اگر به سال‌های گذشته نگاهی بیندازیم محبوبیت فیلم‌های سینمایی «دهه شصت و هفتاد» و سریال‌های تلویزیونی را به وضوح خواهیم دید. در دهه‌های گذشته سریال‌های تلویزیونی پلیسی خیابان خلوت‌کن بودند. فیلم‌های سینمایی، همیشه پلیس قهرمان و جذابی را به تصویر می‌کشید که همه می‌دانستند سرانجام در برابر قاچاقچیان و قاتلان پیروز است و چگونگی تعقیب و گریز و مبارزه این پلیس مقتدر برایشان جذابیت داشت. 🔹با عبور از این قهرمان‌‌سازی‌ها به سال‌هایی رسیدیم که شعارهای دروغین «واقعیت‌محوری» و «آینه‌سانی هنر و هنرمند»، ابزاری شد برای تضعیف و تخریب و پوششی شد برای پوشاندن ضعف‌های هنرمندان در ناتوانی خلق شخصیت‌های جذاب و دوست‌داشتنی. 🔹هر اندازه این شعارها و بی‌هنری‌ها نمود بیشتری یافت به همان اندازه اقتدار نیروی انتظامی و امنیتی زوال بیشتری یافت. در حدی که طی سال‌های اخیر سینما به ابزاری برای تضعیف و تمسخر پلیس و نیروهای نظامی بدل شد. غالب فیلم‌ها رد و نشانی از پلیس نداشتند مگر برای طعنه، تمسخر و تخریب تا حدی که نیرویی که باید مقتدر و مهربان باشد دشمن مردم وانمود شد. راه دوری نرویم همین چند فیلم پرفروش اخیر که عنوان پرفروشترین فیلم‌های سینمای ایران نامیده شدند و یا بسیاری از فیلم‌های نمایش داده شده یا نشده در جشنواره‌های فجر این سال‌ها غالبا نمایش وجهه خوب پلیس و تمام نیروهای امنیت و نظامی را دریغ کردند. 🔺فیلم‌های سینمایی؛ «دینامیت» به کارگردانی مسعود اطیابی، «انفرادی» مسعود اطیابی، «گشت ارشاد» سعید سهیلی، «متری شیش‌ونیم» سعید روستایی، «مرد بازنده» محمدحسین مهدویان، «علفزار» کاظم دانشی، «قصر شیرین» رضا میرکریمی، «سه کام حبس» سامان سالور، «چشم و گوش بسته» فرزاد موتمن، «قانون مورفی» رامبد جوان، «چهارانگشت» حامد محمدی، «ژن خوک» سعید سهیلی و «مجبوریم» رضا درمیشیان و بسیاری از فیلم‌های دیگر... 🔺در تمام این فیلم‌ها و بسیاری از فیلم‌های دیگر که حتی با حمایت «ناجی هنر» و نهادهای دولتی دیگر از پول بیت‌المال ساخته شده‌اند به پلیس و نیروی نظامی این کشور حمله شد؛ به گونه‌ای که انسان خیال می‌کند «دستورالعمل واجب الاطاعه‌ای» صادر شده که کسی حق تخطی از آن را نداشته است. 🔹مطالعه و پایش ضریب تاثیر این فیلم ‌های سینمایی در دیدگاه مردم جامعه؛ به‌ویژه جوانان و نوجوانان، به نیروهای نظامی می‌تواند بسیاری از حقایق را برای مسئولین کشور روشن کند. 🔺اگر نگاه واقع بینانه‌ای به شرایط کنونی جامعه بیندازیم؛ «جوان و نوجوانی» که به واسطه سینما و انواع شبکه‌های اجتماعی و پلتفرم‌های مختلف داخلی و خارجی مخاطب این فیلم‌ها بودند اکنون حس و تصور خوبی به پلیس و نیروهای امنیتی و نظامی ندارند، چه آنانی که وسط خیابان‌ها هستند و چه آنانی که منفعل و مشغول روزمره‌اند. مگر آنکه به واسطه تجربه خوب شخصی خود و یا اطرافیانشان قدرت تمیز برای آنچه دیده‌اند و آنچه تجربه کرده‌اند را کسب کرده باشند. 🔹در حالیکه در «سینمای جهان» پلیس جایگاه «اقتدار و امنیت و ثبات» دارد و تصویری که از پلیس در فیلم‌ها نمایش داده می‌شود اغلب اغراق آمیز و بسیار دور از واقعیت است. 🔹این اغراق تا حدی‌ست که به عنوان نمونه شبکه CNN با انتقاد از نقش فیلم‌های هالیوودی در ترسیم چهره‌ای خوب از پلیس خشن آمریکا بیان کرد؛ در دنیای واقعی "نژادپرستی سیستماتیک" و "پرخاشگری" در پلیس آمریکا بی‌داد می‌کند! حال آنکه پلیس از خط قرمزهای فیلم‌های آمریکایی و حتی جهانی‌ست. برون ریز این تصویر نیز در جامعه نمود دارد و محدودیتی از طرف مردم برای برقراری نظم و امنیت جامعه در اذهان مردم وجود ندارد و البته اقتدار دادن تا حدی که از انسانیت فراتر نرود، عاقلانه و درست هم هست. 🔹اگر از روی انصاف بخواهیم بررسی کنیم در میابیم که در هر صنف و شغل و جایگاهی، خوب و بد همیشه بوده‌اند و هیچ عقل و وجدانی حکم نمی‌کند که به بهانه واقعیت، تنها ضعف‌ها را باید بیان کرد و اقتدار و امنیت و جانفشانی نیروی نظامی را ندید گرفت، به او حمله کرد و آرامش و اعتماد جامعه را سلب کرد. 🔹اگر جایگاه نیروی انتظامی و نظامی در میان مردم جامعه به واسطه همین سینما تضعیف نمی‌شد بسیاری از مردم فیلم‌های راست و دروغ و «تقطیع شده شبکه‌های اجتماعی» از رفتار پلیس با مردم را نمی‌پذیرفتند و در مقابل از سوی این نیروها نیز در صورت بروز خطا، انگیزه بیشتری برای جبران و اصلاح و حتی الگوسازی بود. 🔹با وجود این تفاسیر نهادها و «مسئولین فرهنگی و حتی سیاسی» باید با حساسیت و جدیت بیشتری برای چگونگی تصویر نیروی‌های پلیس و نظامی در فیلم‌ها و اصلاح و جبران گذشته چاره‌اندیشی کنند. 📡 روبش/وایپ را در پیام‌رسان‌ها دنبال کنید https://eitaa.com/joinchat/4231135257C70a558247b
♦️نگاهی به فیلم غرور و افتخار ساخته گَوین اوکانِر ❓تصویر پلیس در فیلم‌های غربی چگونه است؟
وایپ
♦️نگاهی به فیلم غرور و افتخار ساخته گَوین اوکانِر ❓تصویر پلیس در فیلم‌های غربی چگونه است؟
🎞در ماجرای این فیلم، با پلیس‌های خوب و بد طرف هستیم. داستانِ خانواده‌ای که همه مردانش پلیس هستند و روایت اصلی پیرامون آنها شکل می‌گیرد. بین مردان این خانواده، هم پلیس های خوب هست هم بد. پلیس‌هایِ بدِ این داستان با وجود فساد، آدم‌کشی، باجگیری، همکاری با آدمکش‌ها و فروشندگان مواد باز هم آدم‌های خوب و خانواده‌داری هستند اگر هم کسی را زیر شکنجه می‌کشند آن فرد قطعا آدم بدی است و معمولا هم یک خلافکارِ سیاه است! 🔸همین موضوع هم به افتخار و غرور پلیس خدشه‌ای وارد نمی‌کند. چون در فیلم می‌بینیم اگر همین پلیس خلافکار نباشد جمع اوباش همه‌جا را به هم‌ می‌ریزند! 🔸فیلم با صدای بلند می‌گوید و توجیه می‌کند: پلیس‌های خوب هم کم نیستند. آنها کاملا پاک دست هستند آنها بی‌گناه و قربانی وفاداری به همکارانشان هستند آن هم برای حفظ اعتبار و مقام پلیس! برای همین است که شمای نوعی خیال می‌کنید همه پلیس‌ها بد هستند! 🔸در این فیلم، پلیس‌های خوب دنبال گیرانداختن خلافکارها و پلیس‌های بد هستند برایشان هم مهم نیست آنها از اعضای خانواده شان باشند. در آخر حتی پلیس های بد هم در اوج افتخار و قهرمانانه می‌میرند و آنها با وجود دستهای آلوده، هنوز هم پیش بیننده اعتبار یک قهرمان را دارند! 🔹در هالیوود فیلم‌های زیادی در مورد پلیس ساخته می‌شود. فیلم‌هایی با پلیس‌های قهرمان، مردان خارق‌العاده‌ای که امنیت بخش و وجودشان حیاتی‌ و نمادی از قدرت حاکمیت است افرادی که به تنهایی نه فقط کشور آمریکا بلکه گاهی جهان را امن می‌کنند! فیلم‌هایی که گاهی با هزینه‌های گزاف ساخته می‌شوند و معمولا پرفروشند و مخاطب‌های زیادی دارند. فیلم‌هایی مثل «جان سخت، هری کثیف، هفت، پلیس بورلی‌هیلز، پسران بد، اگر میتونی من رو بگیر، خیابان جامپ ۲۱، می‌سی‌سی‌پی می‌سوزد، بولیت، تغییر چهره، پلیس خفن، خزنده، ...» 🔸همگی داستان‌های پلیس‌های خوب و یا پلیس‌های قهرمان هستند کیفیت این فیلم‌ها طوری است که حتی اگر شما از پلیس خوشتان نیاید باز هم بیننده این فیلم‌ها می‌شوید! اما فیلم‌هایی مثل «غرور و افتخار، سرزمین پلیس، ستوان بد، تسخیرناپذیران، سِرپیکو ...» باوجود حضور پلیس‌های بد، باز هم بازتابی از نیاز جامعه به پلیس و قهرمان‌سازی از همان چهره‌های بد پلیس است‌ با همان پیغام پلیس‌های خوب و قهرمان کم نیستند! 🔸به جز فیلم‌های پلیسی، در فیلم‌های دیگر هالیوود، پلیس همچنان نقش «قهرمانِ مهربان، پناهگاه و نگهبان امین» را دارد، حتی در فیلم‌های طنز نیز پلیس بی‌عرضه را قهرمان نشان می‌دهند. اما همه این سرمایه‌گذاری‌های هالیوود، هم برای اجرای سیاستِ نمایشِ آمریکای خوب و قدرتمند است که مصرف خارجی دارد و هم برای مصرف داخلی است و هدفش قهرمان‌سازی از پلیسی است که در جامعه حقیقی آمریکا به یک «قاتل ترسو» بیشتر شبیه است تا تامین کننده امنیت جامعه! 🔺اما در جامعه ایران اسلامی که پلیس ها در حقیقت «قهرمانانی جان برکف» هستند و بخش اعظم آنها باوجود سختی‌های کار ،خطرات بسیار و حقوق کم، پاک‌دست و امنیت‌ساز هستند در مورد آنها چه فیلم‌هایی ساخته می‌شود؟ بهایی که به این قهرمانان بی‌آوازه داده می‌شود چقدر است؟ آیا سیاه نمایی از چهره پلیس در فیلم های سینمایی ایرانی بخشی از «نمایش آمریکاییِ» ایرانِ بد و ضعیف نیست؟ 📡 روبش/وایپ را در پیام‌رسان‌ها دنبال کنید https://eitaa.com/joinchat/4231135257C70a558247b
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴تکرار مکررات 🔸«سمیرا حسن‌پور» و «محمد صادقی» دو بازیگر سریال در حال پخش «بی‌همگان» هستند. این سریال پربیننده‌ترین سریال پائیزی تلوبیون شد. 🔸خانم حسن‌پور در این سریال نقش خانمی با پوشش چادر و اقای صادقی هم نقش یک پسر نخبه معتقد را بازی کردند. 🔸 بارها و بارها نحوه انتخاب بازیگران در سریال‌های تلویزیونی مورد انتقاد بوده؛ اما این سریال نشان داد صداوسیما التفات چندانی به این امر نداشته است. 🔸خانم حسن‌پور در «جشنواره فجر» گذشته با یک ″تور″ بر سر حاضر شد، همچنین عکس‌ها و فیلم‌های محمد صادقی؛ بازیگر تازه وارد سریال هم، بی مبالاتی صداوسیما را تایید می‌کند. ❓ آیا قانونمندی، دقت در شرایط قراردادها یا حتی دقت در انتخاب بازیگر از کلاس‌های بازیگری یا دانشگاه‌ها و...و توجه به جزییات اخلاقی و رفتاری بازیگران این نوع نقش‌ها انجام‌پذیر نیست؟ 📡 روبش/وایپ را در پیام‌رسان‌ها دنبال کنید https://eitaa.com/joinchat/4231135257C70a558247b
📍اگر ایران جای قطر بود! 🔹در جشنواره فجر انقلاب اسلامی سال گذشته، بخاطر تذکر حجاب به یکی دو نفر از شرکت‌کننده‌ها، مسئولان جشنواره مورد سوال واقع شدند! 🔸قطر در جام جهانی گشت ارشاد راه انداخته و از تماشاگران زن خواسته متناسب با قوانین لباس بپوشند، اگر تخطی کنند ممکن است با مجازات زندان روبه‌رو شوند! ❓انصافا اگر جای قطر و ایران در اجرای این قوانین عوض میشد، از سلبریتی‌ها تا غربزدگان چه واکنشی نشان میدادند! احتمالا بجای اخبار جام جهانی، انتقادها، تخریب‌ها و آه و ناله‌های این افراد تیتر اول رسانه‌های دنیا بود! ❓آیا غیر از این است که این اقدامات قطر، تهدید جدی‌ای برای جهان استکبار محسوب نمی‌شود؟ بنابراین مخالفت چندانی با آن ندارند! ❓آیا غیر از آن است که ایران اسلامی با گفتمان «معنویت و دین مداری» در اوایل انقلاب کمونیست را و در ادامه لیبرالیسم را به چالش کشانده است؟ 🔹این دشمنی برای ما شیرین است چون نشان از «عمق اثرگذاری» دارد اما «وادادگی» مسئولین حوزه هنر و فرهنگ خیر! 📡 روبش/وایپ را در پیام‌رسان‌ها دنبال کنید https://eitaa.com/joinchat/4231135257C70a558247b
❓آیا اثر فیلم‌هایی مانند دینامیت و انفرادی را می‌توان جبران کرد؟ دینامیت و انفرادی پیام مشترک در قالب دو قصه 🎞فیلم سینمایی دینامیت به کارگردانی سید مسعود اطیابی، داستان ساکنینِ ساختمانی را روایت می‌کند که تضادهای فکری افرادِ آن موقعیت‌های طنز فیلم را شکل می‌دهد‌. مولفان اثر، هر یک از شخصیت‌های ساختمان را نماینده یک قشر از اقشار جامعه‌ی فعلی معرفی می‌کنند. ساکنین این ساختمان، دو طلبه ، دو دختر و یک مدیر است. یکی از طلبه‌ها به نام هادی(پژمان جمشیدی) از دید کارگردان فیلم، نماینده قشر انقلابی است‌. طلبه دیگر یک فرد معتدل و اصلاح‌طلب است، دخترها هم یکی اصطلاحا خاکستری و دیگری افراطی و نقطه مقابلِ هادی است، مدیر ساختمان نیز فردی خلافکار است. مطالعه مطلب کامل در نشانی زیر👇👇 http://roubesh.ir/2022/12/04 📡 روبش/وایپ را در پیام‌رسان‌ها دنبال کنید https://eitaa.com/joinchat/4231135257C70a558247b
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥انتشار فیلم‌هایی جدید از شهید سلیمانی در مستند «پاییز پنجاه سالگی» 🔹«محسن اسلام‌زاده» سال گذشته با مستندی درباره مرکز کاهش آسیب‌های زنان به «جشنواره حقیقت» آمد. این مستند با انتقادها و تحسین‌های فراوانی روبرو شد و برگزیده شدنش مسیر جدیدی را برای سایر هنرمندان ایجاد کرد. 🔹اسلام‌زاده در شانزدهمین دوره این جشنواره که به دو صورت حضوری و آنلاین درحال برگزاری است، با مستند «پاییز پنجاه سالگی» با محوریت فعالیت‌های شهید سلیمانی و یارانش؛ به‌ویژه شهید «محمد جمالی»، از جبهه تا مبارزه با اشرار جنوب شرق و سپس مبارزه با داعش در منطقه، به جشنواره آمده است. 🔹این فیلم که در اولین نوبت پخش خود با استقبال مخاطبان همراه شد؛ حرف‌های جدیدی برای گفتن دارد. به عنوان نمونه، درخواست تعدادی از زنان هتک حرمت شده‌ی مناطق جنوبی از شهید سلیمانی که از ایشان می‌خواهند امنیت زنان در این مناطق را تامین کنند... 📡 روبش/وایپ را در پیام‌رسان‌ها دنبال کنید https://eitaa.com/joinchat/4231135257C70a558247b
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥روایتی قابل تأمل درباره توقیف کننده‌های افراطی فیلم برزخی‌ها/ از مخملباف تا موسوی و خاتمی و.. 🔹شانزدهمین جشنواره فیلم مستند سینما حقیقت با پخش مستند «برزخی‌ها» یکی از شلوغ‌ترین سانس‌های خود را در طی برگزاری تجربه کرد.
وایپ
🎥روایتی قابل تأمل درباره توقیف کننده‌های افراطی فیلم برزخی‌ها/ از مخملباف تا موسوی و خاتمی و.. 🔹شان
🔹«برزخی‌ها» اولین فیلم توقیف شده سینمای پس از انقلاب است که منجر به خانه‌نشین و یا مهاجرت هنرمندان تواب قبل از انقلاب شد. «عارف افشار» در این مستند به سراغ اشخاص هنری و مسئولین آن دوره رفته تا علت این امر را بیابد. 🔹در این مستند نظر صریح «امام خمینی ره»، «آقای خامنه‌ای» رئیس جمهور وقت و «شهید بهشتی ره» راجع به ادامه فعالیت هنرمندان تواب و اصل سینما بیان می‌شود. همچنین نظر «موافق» آقای خامنه‌ای و شهید بهشتی نیز راجع به فیلم صریحا بازگو می‌شود. با این حال گروهی افراطی که زورشان می‌چربد فیلم را از پرده سینما پایین می‌کشند و اتفاقات بعد از آن را رقم می‌زنند. 🔹در برزخی‌ها به صراحت از «محسن مخملباف»، «میرحسین موسوی»، «سید محمد خاتمی» و.. به عنوان عوامل توقیف فیلم و دفع هنرمندانی از قبیل «محمدعلی فردین»، «ایرج قادری»، «سعید راد» «ناصر ملک‌مطیعی» و... به اذعان مصاحبه ‌کنندکان نام برده می‌شود. همچنین نام افرادی مثل محمد بهشتی که از «همیشه مسئولین» نیز بودند در کنار خاتمی ذکر می‌شود. افرادی که این مستند مدعی‌ست لطمات جبران‌ناپذیری به عرصه هنری و این هنرمندان وارد کردند و در آخرت باید جوابگو باشند! 🔹این مستند برای عده‌ای غیرقابل باور است و بسیاری را به فکر وادار خواهد کرد اما از طرف دیگر نیز باید مراقب آسیب‌های احتمالی آن در شرایط کنونی بود! به نظر می‌رسد محتوای فیلم برای افرادی شائبه ایجاد کند و برهه فعلی را متشابه با آن دوره فرض کنند و از مدیران فعلی نیز انتظار عبرت‌اندوزی از رفتار افراطی‌های آن دوره داشته باشند. 🔹اما باید توجه داشت که رویکرد و حتی عملکرد اشخاصی مثل فردین به اذعان این مستند، بسیار متفاوت‌تر از برخی سلبریتی‌های حال حاضر است. محمدعلی فردین و سایر هنرمندان بدلیل «اثبات همراهی» خود با انقلاب اسلامی ایران حاضر شدند در فیلم برزخی‌ها با دستمزدی بسیار پایین‌تر از عرف خود بازی کنند. بنابراین این افراد در عمل و به نقل از افراد شاخص آن دوره در اظهار زبانی نیز همراه انقلاب شدند. 🔹شخصی مانند فردین تا پایان عمر کشور را ترک نکرد و در ایران وفات یافت. «مهدی کلهر» معاون سازمان سینمایی آن دوره خاطره نذر قربانی گوسفند برای ائمه و رهایی از دام زنایی که «اشرف پهلوی» برای فردین پهن کرده بود را بازگو می‌کند و از گرایشات دینی این افراد سخن می‌گوید. 🔹اما سلبریتی‌ای که در شرایط امروز کشور به واسطه عملکردش در خون انسانی دیگر شریک شده، مدام در طبل دشمنی می‌کوبد و سرانجامش ترک وطن و وطن فروشی است و به هیچ صراطی جز دشمنی مستقیم نیست، قاعدتا استحقاق ارفاق و سوءاستفاده بیشتر را ندارد و برای ممانعت از آسیب‌های بیشتر این افراد لزوم برخورد و مجازات بدیهی‌ست. 🔹بنابراین مدیران نباید «ساده‌لوحانه» با حقایق ادعایی این مستند روبرو شده و اثر سطحی از آن بپذیرند چه بسا که روزی هم مستند آنان ساخته شود و به دلیل سوء‌مدیریت، به آنها نیز حواله آخرت داده شود... 📡 روبش/وایپ را در پیام‌رسان‌ها دنبال کنید https://eitaa.com/joinchat/4231135257C70a558247b
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ صحبت‌های صریح، جسورانه و صادقانه محمد خزایی در مراسم اختتامیه جشنواره حقیقت محمد خزایی؛ رئیس سازمان سینمایی امشب در مراسم اختتامیه جشنواره سینما حقیقت تعارفات را کنار گذاشت و مواضع شفاف خود نسبت به سلبریتی‌های ضد انقلاب، خانه سینما و تمام هنرمندانی که از خط قرمزها عبور کردند را اعلام کرد. خزایی از مسئولان انگشت شماری‌ است که در شرایط کنونی با ایجاد مرزبندی، مواضع شفاف خود را در دفاع از نظام و رهبر انقلاب بیان کرد. در حالیکه وجود دارند بسیاری از مدیران و مسئولانی که نگران دنبال‌کننده‌های مجازی و حقیقی خود هستند.... 📡 روبش/وایپ را در پیام‌رسان‌ها دنبال کنید https://eitaa.com/joinchat/4231135257C70a558247b