eitaa logo
وایپ
1.3هزار دنبال‌کننده
460 عکس
91 ویدیو
0 فایل
##گروه مستقل## تمامی مطالب کانال و سایت تولیدی گروه روبش است. ارتباط با مدیر @W_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
♦️نگاهی به فیلم غرور و افتخار ساخته گَوین اوکانِر ❓تصویر پلیس در فیلم‌های غربی چگونه است؟
وایپ
♦️نگاهی به فیلم غرور و افتخار ساخته گَوین اوکانِر ❓تصویر پلیس در فیلم‌های غربی چگونه است؟
🎞در ماجرای این فیلم، با پلیس‌های خوب و بد طرف هستیم. داستانِ خانواده‌ای که همه مردانش پلیس هستند و روایت اصلی پیرامون آنها شکل می‌گیرد. بین مردان این خانواده، هم پلیس های خوب هست هم بد. پلیس‌هایِ بدِ این داستان با وجود فساد، آدم‌کشی، باجگیری، همکاری با آدمکش‌ها و فروشندگان مواد باز هم آدم‌های خوب و خانواده‌داری هستند اگر هم کسی را زیر شکنجه می‌کشند آن فرد قطعا آدم بدی است و معمولا هم یک خلافکارِ سیاه است! 🔸همین موضوع هم به افتخار و غرور پلیس خدشه‌ای وارد نمی‌کند. چون در فیلم می‌بینیم اگر همین پلیس خلافکار نباشد جمع اوباش همه‌جا را به هم‌ می‌ریزند! 🔸فیلم با صدای بلند می‌گوید و توجیه می‌کند: پلیس‌های خوب هم کم نیستند. آنها کاملا پاک دست هستند آنها بی‌گناه و قربانی وفاداری به همکارانشان هستند آن هم برای حفظ اعتبار و مقام پلیس! برای همین است که شمای نوعی خیال می‌کنید همه پلیس‌ها بد هستند! 🔸در این فیلم، پلیس‌های خوب دنبال گیرانداختن خلافکارها و پلیس‌های بد هستند برایشان هم مهم نیست آنها از اعضای خانواده شان باشند. در آخر حتی پلیس های بد هم در اوج افتخار و قهرمانانه می‌میرند و آنها با وجود دستهای آلوده، هنوز هم پیش بیننده اعتبار یک قهرمان را دارند! 🔹در هالیوود فیلم‌های زیادی در مورد پلیس ساخته می‌شود. فیلم‌هایی با پلیس‌های قهرمان، مردان خارق‌العاده‌ای که امنیت بخش و وجودشان حیاتی‌ و نمادی از قدرت حاکمیت است افرادی که به تنهایی نه فقط کشور آمریکا بلکه گاهی جهان را امن می‌کنند! فیلم‌هایی که گاهی با هزینه‌های گزاف ساخته می‌شوند و معمولا پرفروشند و مخاطب‌های زیادی دارند. فیلم‌هایی مثل «جان سخت، هری کثیف، هفت، پلیس بورلی‌هیلز، پسران بد، اگر میتونی من رو بگیر، خیابان جامپ ۲۱، می‌سی‌سی‌پی می‌سوزد، بولیت، تغییر چهره، پلیس خفن، خزنده، ...» 🔸همگی داستان‌های پلیس‌های خوب و یا پلیس‌های قهرمان هستند کیفیت این فیلم‌ها طوری است که حتی اگر شما از پلیس خوشتان نیاید باز هم بیننده این فیلم‌ها می‌شوید! اما فیلم‌هایی مثل «غرور و افتخار، سرزمین پلیس، ستوان بد، تسخیرناپذیران، سِرپیکو ...» باوجود حضور پلیس‌های بد، باز هم بازتابی از نیاز جامعه به پلیس و قهرمان‌سازی از همان چهره‌های بد پلیس است‌ با همان پیغام پلیس‌های خوب و قهرمان کم نیستند! 🔸به جز فیلم‌های پلیسی، در فیلم‌های دیگر هالیوود، پلیس همچنان نقش «قهرمانِ مهربان، پناهگاه و نگهبان امین» را دارد، حتی در فیلم‌های طنز نیز پلیس بی‌عرضه را قهرمان نشان می‌دهند. اما همه این سرمایه‌گذاری‌های هالیوود، هم برای اجرای سیاستِ نمایشِ آمریکای خوب و قدرتمند است که مصرف خارجی دارد و هم برای مصرف داخلی است و هدفش قهرمان‌سازی از پلیسی است که در جامعه حقیقی آمریکا به یک «قاتل ترسو» بیشتر شبیه است تا تامین کننده امنیت جامعه! 🔺اما در جامعه ایران اسلامی که پلیس ها در حقیقت «قهرمانانی جان برکف» هستند و بخش اعظم آنها باوجود سختی‌های کار ،خطرات بسیار و حقوق کم، پاک‌دست و امنیت‌ساز هستند در مورد آنها چه فیلم‌هایی ساخته می‌شود؟ بهایی که به این قهرمانان بی‌آوازه داده می‌شود چقدر است؟ آیا سیاه نمایی از چهره پلیس در فیلم های سینمایی ایرانی بخشی از «نمایش آمریکاییِ» ایرانِ بد و ضعیف نیست؟ 📡 روبش/وایپ را در پیام‌رسان‌ها دنبال کنید https://eitaa.com/joinchat/4231135257C70a558247b
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴تکرار مکررات 🔸«سمیرا حسن‌پور» و «محمد صادقی» دو بازیگر سریال در حال پخش «بی‌همگان» هستند. این سریال پربیننده‌ترین سریال پائیزی تلوبیون شد. 🔸خانم حسن‌پور در این سریال نقش خانمی با پوشش چادر و اقای صادقی هم نقش یک پسر نخبه معتقد را بازی کردند. 🔸 بارها و بارها نحوه انتخاب بازیگران در سریال‌های تلویزیونی مورد انتقاد بوده؛ اما این سریال نشان داد صداوسیما التفات چندانی به این امر نداشته است. 🔸خانم حسن‌پور در «جشنواره فجر» گذشته با یک ″تور″ بر سر حاضر شد، همچنین عکس‌ها و فیلم‌های محمد صادقی؛ بازیگر تازه وارد سریال هم، بی مبالاتی صداوسیما را تایید می‌کند. ❓ آیا قانونمندی، دقت در شرایط قراردادها یا حتی دقت در انتخاب بازیگر از کلاس‌های بازیگری یا دانشگاه‌ها و...و توجه به جزییات اخلاقی و رفتاری بازیگران این نوع نقش‌ها انجام‌پذیر نیست؟ 📡 روبش/وایپ را در پیام‌رسان‌ها دنبال کنید https://eitaa.com/joinchat/4231135257C70a558247b
📍اگر ایران جای قطر بود! 🔹در جشنواره فجر انقلاب اسلامی سال گذشته، بخاطر تذکر حجاب به یکی دو نفر از شرکت‌کننده‌ها، مسئولان جشنواره مورد سوال واقع شدند! 🔸قطر در جام جهانی گشت ارشاد راه انداخته و از تماشاگران زن خواسته متناسب با قوانین لباس بپوشند، اگر تخطی کنند ممکن است با مجازات زندان روبه‌رو شوند! ❓انصافا اگر جای قطر و ایران در اجرای این قوانین عوض میشد، از سلبریتی‌ها تا غربزدگان چه واکنشی نشان میدادند! احتمالا بجای اخبار جام جهانی، انتقادها، تخریب‌ها و آه و ناله‌های این افراد تیتر اول رسانه‌های دنیا بود! ❓آیا غیر از این است که این اقدامات قطر، تهدید جدی‌ای برای جهان استکبار محسوب نمی‌شود؟ بنابراین مخالفت چندانی با آن ندارند! ❓آیا غیر از آن است که ایران اسلامی با گفتمان «معنویت و دین مداری» در اوایل انقلاب کمونیست را و در ادامه لیبرالیسم را به چالش کشانده است؟ 🔹این دشمنی برای ما شیرین است چون نشان از «عمق اثرگذاری» دارد اما «وادادگی» مسئولین حوزه هنر و فرهنگ خیر! 📡 روبش/وایپ را در پیام‌رسان‌ها دنبال کنید https://eitaa.com/joinchat/4231135257C70a558247b
❓آیا اثر فیلم‌هایی مانند دینامیت و انفرادی را می‌توان جبران کرد؟ دینامیت و انفرادی پیام مشترک در قالب دو قصه 🎞فیلم سینمایی دینامیت به کارگردانی سید مسعود اطیابی، داستان ساکنینِ ساختمانی را روایت می‌کند که تضادهای فکری افرادِ آن موقعیت‌های طنز فیلم را شکل می‌دهد‌. مولفان اثر، هر یک از شخصیت‌های ساختمان را نماینده یک قشر از اقشار جامعه‌ی فعلی معرفی می‌کنند. ساکنین این ساختمان، دو طلبه ، دو دختر و یک مدیر است. یکی از طلبه‌ها به نام هادی(پژمان جمشیدی) از دید کارگردان فیلم، نماینده قشر انقلابی است‌. طلبه دیگر یک فرد معتدل و اصلاح‌طلب است، دخترها هم یکی اصطلاحا خاکستری و دیگری افراطی و نقطه مقابلِ هادی است، مدیر ساختمان نیز فردی خلافکار است. مطالعه مطلب کامل در نشانی زیر👇👇 http://roubesh.ir/2022/12/04 📡 روبش/وایپ را در پیام‌رسان‌ها دنبال کنید https://eitaa.com/joinchat/4231135257C70a558247b
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥انتشار فیلم‌هایی جدید از شهید سلیمانی در مستند «پاییز پنجاه سالگی» 🔹«محسن اسلام‌زاده» سال گذشته با مستندی درباره مرکز کاهش آسیب‌های زنان به «جشنواره حقیقت» آمد. این مستند با انتقادها و تحسین‌های فراوانی روبرو شد و برگزیده شدنش مسیر جدیدی را برای سایر هنرمندان ایجاد کرد. 🔹اسلام‌زاده در شانزدهمین دوره این جشنواره که به دو صورت حضوری و آنلاین درحال برگزاری است، با مستند «پاییز پنجاه سالگی» با محوریت فعالیت‌های شهید سلیمانی و یارانش؛ به‌ویژه شهید «محمد جمالی»، از جبهه تا مبارزه با اشرار جنوب شرق و سپس مبارزه با داعش در منطقه، به جشنواره آمده است. 🔹این فیلم که در اولین نوبت پخش خود با استقبال مخاطبان همراه شد؛ حرف‌های جدیدی برای گفتن دارد. به عنوان نمونه، درخواست تعدادی از زنان هتک حرمت شده‌ی مناطق جنوبی از شهید سلیمانی که از ایشان می‌خواهند امنیت زنان در این مناطق را تامین کنند... 📡 روبش/وایپ را در پیام‌رسان‌ها دنبال کنید https://eitaa.com/joinchat/4231135257C70a558247b
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥روایتی قابل تأمل درباره توقیف کننده‌های افراطی فیلم برزخی‌ها/ از مخملباف تا موسوی و خاتمی و.. 🔹شانزدهمین جشنواره فیلم مستند سینما حقیقت با پخش مستند «برزخی‌ها» یکی از شلوغ‌ترین سانس‌های خود را در طی برگزاری تجربه کرد.
وایپ
🎥روایتی قابل تأمل درباره توقیف کننده‌های افراطی فیلم برزخی‌ها/ از مخملباف تا موسوی و خاتمی و.. 🔹شان
🔹«برزخی‌ها» اولین فیلم توقیف شده سینمای پس از انقلاب است که منجر به خانه‌نشین و یا مهاجرت هنرمندان تواب قبل از انقلاب شد. «عارف افشار» در این مستند به سراغ اشخاص هنری و مسئولین آن دوره رفته تا علت این امر را بیابد. 🔹در این مستند نظر صریح «امام خمینی ره»، «آقای خامنه‌ای» رئیس جمهور وقت و «شهید بهشتی ره» راجع به ادامه فعالیت هنرمندان تواب و اصل سینما بیان می‌شود. همچنین نظر «موافق» آقای خامنه‌ای و شهید بهشتی نیز راجع به فیلم صریحا بازگو می‌شود. با این حال گروهی افراطی که زورشان می‌چربد فیلم را از پرده سینما پایین می‌کشند و اتفاقات بعد از آن را رقم می‌زنند. 🔹در برزخی‌ها به صراحت از «محسن مخملباف»، «میرحسین موسوی»، «سید محمد خاتمی» و.. به عنوان عوامل توقیف فیلم و دفع هنرمندانی از قبیل «محمدعلی فردین»، «ایرج قادری»، «سعید راد» «ناصر ملک‌مطیعی» و... به اذعان مصاحبه ‌کنندکان نام برده می‌شود. همچنین نام افرادی مثل محمد بهشتی که از «همیشه مسئولین» نیز بودند در کنار خاتمی ذکر می‌شود. افرادی که این مستند مدعی‌ست لطمات جبران‌ناپذیری به عرصه هنری و این هنرمندان وارد کردند و در آخرت باید جوابگو باشند! 🔹این مستند برای عده‌ای غیرقابل باور است و بسیاری را به فکر وادار خواهد کرد اما از طرف دیگر نیز باید مراقب آسیب‌های احتمالی آن در شرایط کنونی بود! به نظر می‌رسد محتوای فیلم برای افرادی شائبه ایجاد کند و برهه فعلی را متشابه با آن دوره فرض کنند و از مدیران فعلی نیز انتظار عبرت‌اندوزی از رفتار افراطی‌های آن دوره داشته باشند. 🔹اما باید توجه داشت که رویکرد و حتی عملکرد اشخاصی مثل فردین به اذعان این مستند، بسیار متفاوت‌تر از برخی سلبریتی‌های حال حاضر است. محمدعلی فردین و سایر هنرمندان بدلیل «اثبات همراهی» خود با انقلاب اسلامی ایران حاضر شدند در فیلم برزخی‌ها با دستمزدی بسیار پایین‌تر از عرف خود بازی کنند. بنابراین این افراد در عمل و به نقل از افراد شاخص آن دوره در اظهار زبانی نیز همراه انقلاب شدند. 🔹شخصی مانند فردین تا پایان عمر کشور را ترک نکرد و در ایران وفات یافت. «مهدی کلهر» معاون سازمان سینمایی آن دوره خاطره نذر قربانی گوسفند برای ائمه و رهایی از دام زنایی که «اشرف پهلوی» برای فردین پهن کرده بود را بازگو می‌کند و از گرایشات دینی این افراد سخن می‌گوید. 🔹اما سلبریتی‌ای که در شرایط امروز کشور به واسطه عملکردش در خون انسانی دیگر شریک شده، مدام در طبل دشمنی می‌کوبد و سرانجامش ترک وطن و وطن فروشی است و به هیچ صراطی جز دشمنی مستقیم نیست، قاعدتا استحقاق ارفاق و سوءاستفاده بیشتر را ندارد و برای ممانعت از آسیب‌های بیشتر این افراد لزوم برخورد و مجازات بدیهی‌ست. 🔹بنابراین مدیران نباید «ساده‌لوحانه» با حقایق ادعایی این مستند روبرو شده و اثر سطحی از آن بپذیرند چه بسا که روزی هم مستند آنان ساخته شود و به دلیل سوء‌مدیریت، به آنها نیز حواله آخرت داده شود... 📡 روبش/وایپ را در پیام‌رسان‌ها دنبال کنید https://eitaa.com/joinchat/4231135257C70a558247b
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ صحبت‌های صریح، جسورانه و صادقانه محمد خزایی در مراسم اختتامیه جشنواره حقیقت محمد خزایی؛ رئیس سازمان سینمایی امشب در مراسم اختتامیه جشنواره سینما حقیقت تعارفات را کنار گذاشت و مواضع شفاف خود نسبت به سلبریتی‌های ضد انقلاب، خانه سینما و تمام هنرمندانی که از خط قرمزها عبور کردند را اعلام کرد. خزایی از مسئولان انگشت شماری‌ است که در شرایط کنونی با ایجاد مرزبندی، مواضع شفاف خود را در دفاع از نظام و رهبر انقلاب بیان کرد. در حالیکه وجود دارند بسیاری از مدیران و مسئولانی که نگران دنبال‌کننده‌های مجازی و حقیقی خود هستند.... 📡 روبش/وایپ را در پیام‌رسان‌ها دنبال کنید https://eitaa.com/joinchat/4231135257C70a558247b
🔔اعلام اسامی برندگان شانزدهمین جشنواره سینما حقیقت برای مطالعه برگزیدگان جشنواره سینما حقیقت، اظهارات مسئولان و هنرمندان و حواشی پیرامون مراسم اختتامیه جشنواره به نشانی زیر مراجعه فرمایید. http://roubesh.ir/post/388/festival16 📡 روبش/وایپ را در پیام‌رسان‌ها دنبال کنید https://eitaa.com/joinchat/4231135257C70a558247b
♦️نوشته‌های التقاطی ضدانقلاب بودن ارتباط با ساواک گروه مسلح داشتن و.... اتهاماتی که در دهه شصت به پرفروش‌ترین نویسنده بخش مجازی نمایشگاه امسال زدند!! ❓چگونه این اتهامات جلوی این اقبال را نگرفت! ❓براستی با این اقبال عمومی چرا معبری از معابر شهرها به نام ایشان نیست و چرا قبرشان، نشانی آشکار برای یافتن راحتتر توسط مشتاقانشان ندارد؟! ❗️شاید اتهامات در این بی‌توجهی نقش داشته است «زندگی پس از مرگم» مستندی است که بخشی از زندگی استاد صفائی حائری را به تصویر می‌کشد. متن کامل را در آدرس زیر مطالعه کنید: http://roubesh.ir/post/394/safaeihaeri 📡 روبش/وایپ را در پیام‌رسان‌ها دنبال کنید https://eitaa.com/joinchat/4231135257C70a558247b
🎥پیشنهادی به مدیران سینما حقیقت/تصویر ایران در جشنواره شانزدهم ❓آیا فیلم‌های شانزدهمین جشنواره حقیقت نیز مانند دوره‌های گذشته بود؟ ❓سهم فیلم‌های تلخ و ناامید کننده در این دوره از جشنواره چقدر بود؟ ❓تکلیف فیلم‌هایی که نوک پیکان انتقاد و هجمه و حمله آن‌ها به سوی مدیران و حاکمیت است، چیست؟ آیا باید مردم این فیلم‌ها را ببینند و غصه بخورند و ناامید شوند یا مدیران؟؟ ❓در شرایط فعلی جشنواره‌ها که فضای تلخ و یأس آلود غلبه دارد چه تدبیری باید اندیشید؟ ❓آیا مجزا کردن بخش شهید آوینی در جشنواره و تفکیک موضوعی فیلم‌ها کار صحیحی است؟ 🔔پاسخ به این سوالات و مطالب بیشتر را در پیوند زیر مطالعه کنید👇👇 http://roubesh.ir/post/414/haghighat-festival 📡 روبش/وایپ را در پیام‌رسان‌ها دنبال کنید https://eitaa.com/joinchat/4231135257C70a558247b
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎭جشنواره تئاتر فجر علی‌رغم تلاش ضد انقلاب در حال برگزاری است... 🔺کوروش زارعی دبیر جشنواره بین المللی تئاتر فجر گفته بود: برخی همکاران به من می گفتند بخاطر اتفاقات اخیر در جشنواره حضور پیدا نکنیم! 🔺در این مدت تعدادی از افراد فعال در حوزه تئاتر در واکنش به ناآرامی‌های اخیر اعلام کردند که در جشنواره شرکت نخواهند کرد و سایرین را نیز تشویق به تحریم جشنواره کردند. رسانه‌های ضد انقلاب نیز با انتشار این اخبار و تهدید و تشویق دیگران برای عدم برگزاری این رویداد، تلاش بسیاری کردند. 🔹با این حال تهدید و تطمیع‌ها بی‌فایده بود و جشنواره به دبیری کورش زارعی کار خود را آغاز کرد. مراسم افتتاحیه برخلاف ادعای رسانه‌های ضد انقلاب بسیار پرشور برگزار شد؛ هم به لحاظ تعداد افراد حاضر در تالار وحدت و هم به لحاظ شور و نشاط بالای بخش دریافت جوایز در چند بخش مسابقه اجراهای رادیویی و... 🔔کلیت برگزاری جشنواره و مراسم افتتاحیه و صحبت‌های مدیران درباره تئاتر و... خوب بود. حال باید دید محتوای نمایش‌ها تا چه حد با صحبت‌ها هم‌خوانی دارد.. اجراهای بخش صحنه‌ای و بین‌الملل چهل‌ویکمین جشنواره تئاتر فجر از دیشب آغاز شده و تا یازدهم بهمن ماه ادامه خواهد داشت. برگزیدگان بخش رادیویی و...👇 http://roubesh.ir/1401/11/02 📡 روبش/وایپ را در پیام‌رسان‌ها دنبال کنید https://eitaa.com/joinchat/4231135257C70a558247b
🎭جدال با خود برای «من» ❓«من» کیست و چیست، آیا وجود دارد یا ندارد؟ اگر وجود دارد چیست، خاستگاهش کجاست، تعریفش چیست، اگر وجود ندارد پس من کیستم؟! آیا «منِ» هر انسان هیچ است، پوچ است، روح است، ذهن است و یا جسم و...است؟! 🔹این سوالات، چالش ذهنی یک دانشجوی فلسفه با خود برای فهمیدنِ وجود یا عدم وجود و چیستی «من» در نمایش «که» است. 🔹نمایش «که» به کارگردانی «بهمن علاقبندان» در چهل و یکمین دوره جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در تالار حافظ اجرا شد. وجه تمایز این نمایش با بسیاری از نمایش‌های دیگر، به‌ویژه با موضوعات فلسفی، نویسندگی کار است که کارگردان، «نویسنده آن» است و به کار صرفا ترجمه‌ای، وارداتی و کپی‌برداری اکتفا نکرده است. ⛔️ترجمه آثار عمدتا غربی، آفتی است که دامن‌گیر نمایش‌ها بوده و آسیب‌های بسیاری را بر عرصه تئاتر و مهمتر از آن در فرهنگ کشور برجای گذاشته است. 🔹شک و تردیدهای دانشجوی داستان که سال‌ها قبل یک حقیقت را شهود کرده با جدال فکری و نظری با ابوعلی سینا و گرگیاسِ پوچ‌انگار یونانی و پاسکال خاتمه می‌یابد. او درمی‌یابد که با فلسفه نمی‌تواند درگیری‌های ذهنی خود برای کشف حقیقت را حل کند و راه‌حل آن، تمرکز روی «منِ» خودآگاه و پاک کردن غبارهای درونی‌اش است. 🔔تولید بومی اثری همچون «که» در عرصه تئاتر نشان می‌دهد که هنرمندان توان تولید مفاهیم بلند، معناگرا و ژرف را در این عرصه دارند به شرط آنکه خلاقیت و ایده‌های زاییده تفکر خود را بروز دهند و البته مسئولان باسواد و دغدغه‌مند به کاهش ضریب اثر «نفوذ و نفوذیان» خبیث در این عرصه نیز کمک کنند! 📡 روبش/وایپ در پیام‌رسان‌ها @irwipe
❓چه خبر از جشنواره تئاتر فجر ؟! 🔺حرف و حدیث، تحریم، تهدید و فشار برای به تعطیلی کشاندن چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر سرانجامی نداشت. 🔺 کورش زارعی دبیر این جشنواره توانست در برابر مشکلات زیادی که مخالفین ایجاد کردند، مقاومت کند و تا به این جای کار نمره قابل قبولی بگیرد. 🔺جشنواره شروع موفق و با نشاطی داشت و تغییر رویکردها و تحول فضای تئاتر فجر در چهار روز ابتدای آن غیر قابل انکار است. 🔺نمایش‌ها از فضای کپی و ترجمه آثار غربی فاصله گرفته و نمایش‌نامه‌ها توسط هنرمندان داخلی نگارش شده، محتواها ارتقاء قابل توجهی داشته و پوشش بازیگران زن تاکنون قابل قبول بوده است... 🔺با وجود انتقادها به محتوا و بعضاً ضعف کارگردانی و حتی بازیگران که در گزارش جداگانه‌ای مطرح خواهد شد، نمایش‌هایی همچون؛ «آخرین‌نامه»، «بی‌در کجایان»، «روز دهم»، «مامور خیابان نود و دو»، «نقطه صفر مرزی»، «که» و.. به عنوان نمایش‌های صحنه‌ای اجرا شده در سالن‌های مختلف و در چهار روز ابتدایی این رویداد پرنشیب و فراز در مقایسه با دوره‌های ضدارزشی پیشین جشنواره تئاتر، قابل دفاع هستند. 🔔این دوره از جشنواره پیام مهمی برای تمامی مدیران و هنرمندان موافق و مخالف داشت و آن این بود که برگزاری یک جشنواره ملی بدون حضور «ضد انقلاب» و «باج دادن به یک اقلیت» نیز امکان‌پذیر است؛ زیرا قاطبه هنرمندان، محترم، قدرشناس و وطن‌دوست هستند. 📡 روبش/وایپ را در پیام‌رسان‌ها دنبال کنید https://eitaa.com/joinchat/4231135257C70a558247b
هدایت شده از اخبار جهان هنر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 مدیر روابط عمومی جشنواره فیلم فجر: امروز اسامی فیلم ها اعلام می‌شوند. 🔹امیدواریم دبیر جشنواره؛ آقای مجتبی امینی، با برگزاری جلسه نشست رسانه‌ای جشنواره، ابهامات و حرف و حدیث‌ها پیرامون تخلف آیین‌نامه‌‌ای را شفاف سازی کنند. 🔹همچنین توضیحاتی راجع به ترکیب «هیئت انتخاب» فیلم‌ها و دلایل گزینش هیئت و اعلام دیر هنگام این اسامی ارائه دهند. 🔹آمار و ارقام کمک مالی و یا سایر روش های احتمالی کمک به صاحبان فیلم‌ها برای ارائه نسخه نهایی فیلم‌های پذیرفته شده و سازوکار این فرایند نیز از دیگر سوالاتی است که پاسخگویی به آن خالی از لطف نیست. 🔔همگان متوجه اهمیت چهل‌ویکمین دوره جشنواره فیلم فجر هستند و امیدواریم مسئولان جشنواره در این دوره خاص بتوانند به بهترین نحو به لحاظ اجرا و محتوا دوره پیش رو را برگزار کنند و هم چنین با اتخاذ سیاست‌های درست، مشکلات حال و آینده سینمای ایران اسلامی را حل کنند. 📡 اخبار جهان هنر👇👇 https://eitaa.com/joinchat/4051828916Cabecc297b8 🌐roubesh.ir
⛔️بلیط فروخته شده و صندلی خالی! 🔺با وجود استقبال از جشنواره تئاتر فجر، به شکل عجیبی امکان خرید بلیط نمایش‌ها از سایت «گیشه هفت» وجود ندارد! در حالیکه تعدادی از صندلی‌های نمایش‌ها هنگام اجرا خالیست! به گونه‌ای که نمی‌توان آن را با غیبت چند تماشاگر به هر دلیلی رفع و رجوع کرد. 🔺مشکل تهیه بلیط در این دوره؛ هم دامن‌گیر مخاطبان عادی بود و هم اصحاب رسانه. مشکلی که شاید در دوره‌های گذشته نیز وجود داشته اما با وجود شرایط خاص جشنواره این دوره، قابل پذیرش نیست و توقع تدبیر بیشتر و بهتری می‌رفت. 🔺به عنوان مثال در دو نمایش شب گذشته در «تماشاخانه ایرانشهر» با وجود صندلی‌های خالی، امکان خرید بلیط در سامانه گیشه هفت وجود نداشت! 🔺یکی از نمایش‌ها بدلیل متن و محتوای ضعیف و تقریبا بی‌ارزش اهمیت چندانی نداشت اما نمایش «مامور خیابان نود و دو» که حاصل تلاش یک گروه دانشجویی بود ارزش دیده شدن داشت. این نمایش داستان شکل‌گیری داعش با محوریت «ماموران زن» موساد، متساوا و جریان تعقیب و گریزهای ماموران جبهه مقاومت بود؛ نمایش نامه جذاب آن با وجود ضعف دیالوگ‌ها و کیفیت پایین برخی اجراها، قابل توجه بود. 🔺قاطعانه نمی‌توان منشأ این مشکل را یکی از دو بخشِ مسئول، یعنی سامانه بلیط فروشیِ معرفی شده و یا روابط عمومی جشنواره اعلام کرد. اما بررسی و پیگیری این موضوع از سوی مسئولان جشنواره ضروریست که مشکل اصلی متوجه کدام بخش است و راه حل اصلاح آن چیست. 📡 روبش/وایپ را در پیام‌رسان‌ها دنبال کنید https://eitaa.com/joinchat/4231135257C70a558247b
🔰اسامی فیلم های راه یافته به بخش سودای سیمرغ چهل و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر توسط مجتبی امینی اعلام شد. اسامی را در پیوند زیر ببینید👇 http://roubesh.ir/1401/11/06-1 📡 روبش/وایپ را در پیام‌رسان‌ها دنبال کنید https://eitaa.com/joinchat/4231135257C70a558247b
❓قسم حضرت عباس یا دم خروس؟! 🔺این متن توضیحات کیومرث پوراحمد کارکردان فیلم «پرونده باز است» در صفحه شخصی‌اش است. 🔺او گفته جشنواره چند سالیست که برایش اهمیتی ندارد، به خصوص در شرایط خونبار و دردناک امسال! و حضور فیلم در جشنواره تصمیم تهیه‌کننده آن بوده است! اما ایشان نگفته که چطور در این شرایطی که برای سال‌های اخیر توصیف کرده دل و دماغ فیلم ساختن با بودجه بیت المال را داشته است! 🔺نکته مهمی که پوراحمد به کنایه گفته، حضور «دو سه ارگان خاص» در جشنواره است! که اتفاقا اگر این ارگان‌ها عملکرد درستی داشتند و تعداد بالای فیلم‌های جشنواره را می‌ساختند جایی برای آقای پوراحمد در جشنواره فجر انقلاب و بیانیه دادنش نبود! 🔺از قضای همیشگی!! فیلم ایشان نیز با پول این ارگان‌های دولتی یعنی؛ بنیاد سینمایی فارابی ساخته شده است! 🔺او سال ۹۸ نیز با فیلم فاجعه‌ی «تیغ و ترمه» در جشنواره حاضر بود 📡 روبش/وایپ را در پیام‌رسان‌ها دنبال کنید https://eitaa.com/joinchat/4231135257C70a558247b
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔔چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر در پردیس سینمایی ملت با قرائت آیاتی از کلام الله مجید و سخنرانی مجتبی امینی؛ دبیر جشنواره آغاز به کار کرد. فیلم استاد اولین فیلمی بود که پخش شد، و در حال حاضر نشست رسانه‌ای فیلم با حضور بهروز افخمی و عماد حسینی در حال برگزاری است. 📡 روبش/وایپ را در پیام‌رسان‌ها دنبال کنید https://eitaa.com/joinchat/4231135257C70a558247b
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥«استاد» بیان صرف یک تجاوز به شیوه metoo 🔹فیلم استاد به کارگردانی عماد حسینی چراغ جشنواره چهل‌ویکم فجر را روشن کرد. موضوع این فیلمِ اصطلاحا آپارتمانی تجاوز یک استاد با بازی حسن معجونی به دانشجوی خود است. 🔹موضوعی که نمونه‌ آن را در سال‌های اخیر شنیده‌ایم و حالا یکی از این نمونه‌ها دقیقا با همان مختصات و کمی کسل کننده به تصویر کشیده شده است. دختری تنها به خانه استاد رفته، نامزدش را کتمان کرده و از تماس با پلیس نیز ممانعت می‌کند و نگران است دیگران نیز بفهمند! 🔹کارگردان که گلایه‌مند از سختی‌های دریافت پروانه ساخت است در نشست خبری فیلم گفت دنبال دادن پیام و ارایه راهکار نبوده و صرفا به عنوان یک هنرمند فیلمساز یک مسئله را بیان کرده است. 🔹 به نظر می‌رسد تصویر کردن صرف این ماجرا، عدم پیگیری قانونی و انتقام خودمختار و ترویج آنارشی پیامی که کارگردان نمی‌خواهد بدهد را، می‌دهد. از طرفی حضور تنهای این دختر در خانه استاد صریحا مطرح شده اما دست آخر نامزدش او را بی‌تقصیر می‌خواند. 🔹از فیلمی که دست روی موضوع مهمی گذاشته و بهروز افخمی برای ساخت آن سه بار استخاره کرده توقع بیشتری می‌رفت زیرا بیان صرف این مسئله را بازیگران زن و به ویژه صفحات اینستاگرامی شخصی، گروهی و یا جنبش «metoo»، راست یا دروغ بازگو کرده‌اند. 🔹به نظر روایت این قصه با این مختصات و شیوه انتقام جویی که به نوعی مبلغِ آنارشی است نه تنها کمکی به این آسیب نمی‌کند بلکه ممکن است سبب داستان‌سرایی‌های دروغین با الهام از اینگونه فیلم‌ها نیز باشد. 📡 روبش/وایپ را در پیام‌رسان‌ها دنبال کنید https://eitaa.com/joinchat/423