eitaa logo
وایپ
1.3هزار دنبال‌کننده
460 عکس
91 ویدیو
0 فایل
##گروه مستقل## تمامی مطالب کانال و سایت تولیدی گروه روبش است. ارتباط با مدیر @W_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
🔔اعلام اسامی برندگان شانزدهمین جشنواره سینما حقیقت برای مطالعه برگزیدگان جشنواره سینما حقیقت، اظهارات مسئولان و هنرمندان و حواشی پیرامون مراسم اختتامیه جشنواره به نشانی زیر مراجعه فرمایید. http://roubesh.ir/post/388/festival16 📡 روبش/وایپ را در پیام‌رسان‌ها دنبال کنید https://eitaa.com/joinchat/4231135257C70a558247b
♦️نوشته‌های التقاطی ضدانقلاب بودن ارتباط با ساواک گروه مسلح داشتن و.... اتهاماتی که در دهه شصت به پرفروش‌ترین نویسنده بخش مجازی نمایشگاه امسال زدند!! ❓چگونه این اتهامات جلوی این اقبال را نگرفت! ❓براستی با این اقبال عمومی چرا معبری از معابر شهرها به نام ایشان نیست و چرا قبرشان، نشانی آشکار برای یافتن راحتتر توسط مشتاقانشان ندارد؟! ❗️شاید اتهامات در این بی‌توجهی نقش داشته است «زندگی پس از مرگم» مستندی است که بخشی از زندگی استاد صفائی حائری را به تصویر می‌کشد. متن کامل را در آدرس زیر مطالعه کنید: http://roubesh.ir/post/394/safaeihaeri 📡 روبش/وایپ را در پیام‌رسان‌ها دنبال کنید https://eitaa.com/joinchat/4231135257C70a558247b
🎥پیشنهادی به مدیران سینما حقیقت/تصویر ایران در جشنواره شانزدهم ❓آیا فیلم‌های شانزدهمین جشنواره حقیقت نیز مانند دوره‌های گذشته بود؟ ❓سهم فیلم‌های تلخ و ناامید کننده در این دوره از جشنواره چقدر بود؟ ❓تکلیف فیلم‌هایی که نوک پیکان انتقاد و هجمه و حمله آن‌ها به سوی مدیران و حاکمیت است، چیست؟ آیا باید مردم این فیلم‌ها را ببینند و غصه بخورند و ناامید شوند یا مدیران؟؟ ❓در شرایط فعلی جشنواره‌ها که فضای تلخ و یأس آلود غلبه دارد چه تدبیری باید اندیشید؟ ❓آیا مجزا کردن بخش شهید آوینی در جشنواره و تفکیک موضوعی فیلم‌ها کار صحیحی است؟ 🔔پاسخ به این سوالات و مطالب بیشتر را در پیوند زیر مطالعه کنید👇👇 http://roubesh.ir/post/414/haghighat-festival 📡 روبش/وایپ را در پیام‌رسان‌ها دنبال کنید https://eitaa.com/joinchat/4231135257C70a558247b
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎭جشنواره تئاتر فجر علی‌رغم تلاش ضد انقلاب در حال برگزاری است... 🔺کوروش زارعی دبیر جشنواره بین المللی تئاتر فجر گفته بود: برخی همکاران به من می گفتند بخاطر اتفاقات اخیر در جشنواره حضور پیدا نکنیم! 🔺در این مدت تعدادی از افراد فعال در حوزه تئاتر در واکنش به ناآرامی‌های اخیر اعلام کردند که در جشنواره شرکت نخواهند کرد و سایرین را نیز تشویق به تحریم جشنواره کردند. رسانه‌های ضد انقلاب نیز با انتشار این اخبار و تهدید و تشویق دیگران برای عدم برگزاری این رویداد، تلاش بسیاری کردند. 🔹با این حال تهدید و تطمیع‌ها بی‌فایده بود و جشنواره به دبیری کورش زارعی کار خود را آغاز کرد. مراسم افتتاحیه برخلاف ادعای رسانه‌های ضد انقلاب بسیار پرشور برگزار شد؛ هم به لحاظ تعداد افراد حاضر در تالار وحدت و هم به لحاظ شور و نشاط بالای بخش دریافت جوایز در چند بخش مسابقه اجراهای رادیویی و... 🔔کلیت برگزاری جشنواره و مراسم افتتاحیه و صحبت‌های مدیران درباره تئاتر و... خوب بود. حال باید دید محتوای نمایش‌ها تا چه حد با صحبت‌ها هم‌خوانی دارد.. اجراهای بخش صحنه‌ای و بین‌الملل چهل‌ویکمین جشنواره تئاتر فجر از دیشب آغاز شده و تا یازدهم بهمن ماه ادامه خواهد داشت. برگزیدگان بخش رادیویی و...👇 http://roubesh.ir/1401/11/02 📡 روبش/وایپ را در پیام‌رسان‌ها دنبال کنید https://eitaa.com/joinchat/4231135257C70a558247b
🎭جدال با خود برای «من» ❓«من» کیست و چیست، آیا وجود دارد یا ندارد؟ اگر وجود دارد چیست، خاستگاهش کجاست، تعریفش چیست، اگر وجود ندارد پس من کیستم؟! آیا «منِ» هر انسان هیچ است، پوچ است، روح است، ذهن است و یا جسم و...است؟! 🔹این سوالات، چالش ذهنی یک دانشجوی فلسفه با خود برای فهمیدنِ وجود یا عدم وجود و چیستی «من» در نمایش «که» است. 🔹نمایش «که» به کارگردانی «بهمن علاقبندان» در چهل و یکمین دوره جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در تالار حافظ اجرا شد. وجه تمایز این نمایش با بسیاری از نمایش‌های دیگر، به‌ویژه با موضوعات فلسفی، نویسندگی کار است که کارگردان، «نویسنده آن» است و به کار صرفا ترجمه‌ای، وارداتی و کپی‌برداری اکتفا نکرده است. ⛔️ترجمه آثار عمدتا غربی، آفتی است که دامن‌گیر نمایش‌ها بوده و آسیب‌های بسیاری را بر عرصه تئاتر و مهمتر از آن در فرهنگ کشور برجای گذاشته است. 🔹شک و تردیدهای دانشجوی داستان که سال‌ها قبل یک حقیقت را شهود کرده با جدال فکری و نظری با ابوعلی سینا و گرگیاسِ پوچ‌انگار یونانی و پاسکال خاتمه می‌یابد. او درمی‌یابد که با فلسفه نمی‌تواند درگیری‌های ذهنی خود برای کشف حقیقت را حل کند و راه‌حل آن، تمرکز روی «منِ» خودآگاه و پاک کردن غبارهای درونی‌اش است. 🔔تولید بومی اثری همچون «که» در عرصه تئاتر نشان می‌دهد که هنرمندان توان تولید مفاهیم بلند، معناگرا و ژرف را در این عرصه دارند به شرط آنکه خلاقیت و ایده‌های زاییده تفکر خود را بروز دهند و البته مسئولان باسواد و دغدغه‌مند به کاهش ضریب اثر «نفوذ و نفوذیان» خبیث در این عرصه نیز کمک کنند! 📡 روبش/وایپ در پیام‌رسان‌ها @irwipe
❓چه خبر از جشنواره تئاتر فجر ؟! 🔺حرف و حدیث، تحریم، تهدید و فشار برای به تعطیلی کشاندن چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر سرانجامی نداشت. 🔺 کورش زارعی دبیر این جشنواره توانست در برابر مشکلات زیادی که مخالفین ایجاد کردند، مقاومت کند و تا به این جای کار نمره قابل قبولی بگیرد. 🔺جشنواره شروع موفق و با نشاطی داشت و تغییر رویکردها و تحول فضای تئاتر فجر در چهار روز ابتدای آن غیر قابل انکار است. 🔺نمایش‌ها از فضای کپی و ترجمه آثار غربی فاصله گرفته و نمایش‌نامه‌ها توسط هنرمندان داخلی نگارش شده، محتواها ارتقاء قابل توجهی داشته و پوشش بازیگران زن تاکنون قابل قبول بوده است... 🔺با وجود انتقادها به محتوا و بعضاً ضعف کارگردانی و حتی بازیگران که در گزارش جداگانه‌ای مطرح خواهد شد، نمایش‌هایی همچون؛ «آخرین‌نامه»، «بی‌در کجایان»، «روز دهم»، «مامور خیابان نود و دو»، «نقطه صفر مرزی»، «که» و.. به عنوان نمایش‌های صحنه‌ای اجرا شده در سالن‌های مختلف و در چهار روز ابتدایی این رویداد پرنشیب و فراز در مقایسه با دوره‌های ضدارزشی پیشین جشنواره تئاتر، قابل دفاع هستند. 🔔این دوره از جشنواره پیام مهمی برای تمامی مدیران و هنرمندان موافق و مخالف داشت و آن این بود که برگزاری یک جشنواره ملی بدون حضور «ضد انقلاب» و «باج دادن به یک اقلیت» نیز امکان‌پذیر است؛ زیرا قاطبه هنرمندان، محترم، قدرشناس و وطن‌دوست هستند. 📡 روبش/وایپ را در پیام‌رسان‌ها دنبال کنید https://eitaa.com/joinchat/4231135257C70a558247b
هدایت شده از اخبار جهان هنر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 مدیر روابط عمومی جشنواره فیلم فجر: امروز اسامی فیلم ها اعلام می‌شوند. 🔹امیدواریم دبیر جشنواره؛ آقای مجتبی امینی، با برگزاری جلسه نشست رسانه‌ای جشنواره، ابهامات و حرف و حدیث‌ها پیرامون تخلف آیین‌نامه‌‌ای را شفاف سازی کنند. 🔹همچنین توضیحاتی راجع به ترکیب «هیئت انتخاب» فیلم‌ها و دلایل گزینش هیئت و اعلام دیر هنگام این اسامی ارائه دهند. 🔹آمار و ارقام کمک مالی و یا سایر روش های احتمالی کمک به صاحبان فیلم‌ها برای ارائه نسخه نهایی فیلم‌های پذیرفته شده و سازوکار این فرایند نیز از دیگر سوالاتی است که پاسخگویی به آن خالی از لطف نیست. 🔔همگان متوجه اهمیت چهل‌ویکمین دوره جشنواره فیلم فجر هستند و امیدواریم مسئولان جشنواره در این دوره خاص بتوانند به بهترین نحو به لحاظ اجرا و محتوا دوره پیش رو را برگزار کنند و هم چنین با اتخاذ سیاست‌های درست، مشکلات حال و آینده سینمای ایران اسلامی را حل کنند. 📡 اخبار جهان هنر👇👇 https://eitaa.com/joinchat/4051828916Cabecc297b8 🌐roubesh.ir
⛔️بلیط فروخته شده و صندلی خالی! 🔺با وجود استقبال از جشنواره تئاتر فجر، به شکل عجیبی امکان خرید بلیط نمایش‌ها از سایت «گیشه هفت» وجود ندارد! در حالیکه تعدادی از صندلی‌های نمایش‌ها هنگام اجرا خالیست! به گونه‌ای که نمی‌توان آن را با غیبت چند تماشاگر به هر دلیلی رفع و رجوع کرد. 🔺مشکل تهیه بلیط در این دوره؛ هم دامن‌گیر مخاطبان عادی بود و هم اصحاب رسانه. مشکلی که شاید در دوره‌های گذشته نیز وجود داشته اما با وجود شرایط خاص جشنواره این دوره، قابل پذیرش نیست و توقع تدبیر بیشتر و بهتری می‌رفت. 🔺به عنوان مثال در دو نمایش شب گذشته در «تماشاخانه ایرانشهر» با وجود صندلی‌های خالی، امکان خرید بلیط در سامانه گیشه هفت وجود نداشت! 🔺یکی از نمایش‌ها بدلیل متن و محتوای ضعیف و تقریبا بی‌ارزش اهمیت چندانی نداشت اما نمایش «مامور خیابان نود و دو» که حاصل تلاش یک گروه دانشجویی بود ارزش دیده شدن داشت. این نمایش داستان شکل‌گیری داعش با محوریت «ماموران زن» موساد، متساوا و جریان تعقیب و گریزهای ماموران جبهه مقاومت بود؛ نمایش نامه جذاب آن با وجود ضعف دیالوگ‌ها و کیفیت پایین برخی اجراها، قابل توجه بود. 🔺قاطعانه نمی‌توان منشأ این مشکل را یکی از دو بخشِ مسئول، یعنی سامانه بلیط فروشیِ معرفی شده و یا روابط عمومی جشنواره اعلام کرد. اما بررسی و پیگیری این موضوع از سوی مسئولان جشنواره ضروریست که مشکل اصلی متوجه کدام بخش است و راه حل اصلاح آن چیست. 📡 روبش/وایپ را در پیام‌رسان‌ها دنبال کنید https://eitaa.com/joinchat/4231135257C70a558247b
🔰اسامی فیلم های راه یافته به بخش سودای سیمرغ چهل و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر توسط مجتبی امینی اعلام شد. اسامی را در پیوند زیر ببینید👇 http://roubesh.ir/1401/11/06-1 📡 روبش/وایپ را در پیام‌رسان‌ها دنبال کنید https://eitaa.com/joinchat/4231135257C70a558247b
❓قسم حضرت عباس یا دم خروس؟! 🔺این متن توضیحات کیومرث پوراحمد کارکردان فیلم «پرونده باز است» در صفحه شخصی‌اش است. 🔺او گفته جشنواره چند سالیست که برایش اهمیتی ندارد، به خصوص در شرایط خونبار و دردناک امسال! و حضور فیلم در جشنواره تصمیم تهیه‌کننده آن بوده است! اما ایشان نگفته که چطور در این شرایطی که برای سال‌های اخیر توصیف کرده دل و دماغ فیلم ساختن با بودجه بیت المال را داشته است! 🔺نکته مهمی که پوراحمد به کنایه گفته، حضور «دو سه ارگان خاص» در جشنواره است! که اتفاقا اگر این ارگان‌ها عملکرد درستی داشتند و تعداد بالای فیلم‌های جشنواره را می‌ساختند جایی برای آقای پوراحمد در جشنواره فجر انقلاب و بیانیه دادنش نبود! 🔺از قضای همیشگی!! فیلم ایشان نیز با پول این ارگان‌های دولتی یعنی؛ بنیاد سینمایی فارابی ساخته شده است! 🔺او سال ۹۸ نیز با فیلم فاجعه‌ی «تیغ و ترمه» در جشنواره حاضر بود 📡 روبش/وایپ را در پیام‌رسان‌ها دنبال کنید https://eitaa.com/joinchat/4231135257C70a558247b
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔔چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر در پردیس سینمایی ملت با قرائت آیاتی از کلام الله مجید و سخنرانی مجتبی امینی؛ دبیر جشنواره آغاز به کار کرد. فیلم استاد اولین فیلمی بود که پخش شد، و در حال حاضر نشست رسانه‌ای فیلم با حضور بهروز افخمی و عماد حسینی در حال برگزاری است. 📡 روبش/وایپ را در پیام‌رسان‌ها دنبال کنید https://eitaa.com/joinchat/4231135257C70a558247b
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥«استاد» بیان صرف یک تجاوز به شیوه metoo 🔹فیلم استاد به کارگردانی عماد حسینی چراغ جشنواره چهل‌ویکم فجر را روشن کرد. موضوع این فیلمِ اصطلاحا آپارتمانی تجاوز یک استاد با بازی حسن معجونی به دانشجوی خود است. 🔹موضوعی که نمونه‌ آن را در سال‌های اخیر شنیده‌ایم و حالا یکی از این نمونه‌ها دقیقا با همان مختصات و کمی کسل کننده به تصویر کشیده شده است. دختری تنها به خانه استاد رفته، نامزدش را کتمان کرده و از تماس با پلیس نیز ممانعت می‌کند و نگران است دیگران نیز بفهمند! 🔹کارگردان که گلایه‌مند از سختی‌های دریافت پروانه ساخت است در نشست خبری فیلم گفت دنبال دادن پیام و ارایه راهکار نبوده و صرفا به عنوان یک هنرمند فیلمساز یک مسئله را بیان کرده است. 🔹 به نظر می‌رسد تصویر کردن صرف این ماجرا، عدم پیگیری قانونی و انتقام خودمختار و ترویج آنارشی پیامی که کارگردان نمی‌خواهد بدهد را، می‌دهد. از طرفی حضور تنهای این دختر در خانه استاد صریحا مطرح شده اما دست آخر نامزدش او را بی‌تقصیر می‌خواند. 🔹از فیلمی که دست روی موضوع مهمی گذاشته و بهروز افخمی برای ساخت آن سه بار استخاره کرده توقع بیشتری می‌رفت زیرا بیان صرف این مسئله را بازیگران زن و به ویژه صفحات اینستاگرامی شخصی، گروهی و یا جنبش «metoo»، راست یا دروغ بازگو کرده‌اند. 🔹به نظر روایت این قصه با این مختصات و شیوه انتقام جویی که به نوعی مبلغِ آنارشی است نه تنها کمکی به این آسیب نمی‌کند بلکه ممکن است سبب داستان‌سرایی‌های دروغین با الهام از اینگونه فیلم‌ها نیز باشد. 📡 روبش/وایپ را در پیام‌رسان‌ها دنبال کنید https://eitaa.com/joinchat/423
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥صحبت‌های حمید زرگرنژاد کارگردان فیلم سینمایی «شماره ده»
🎥فیلم «شماره ده» و قهرمان معمولی‌ 🔹این فیلم برگرفته از داستان واقعی است که قهرمان آن با یک فرار موفق تاریخی در دوره ده ساله اسارت از اردوگاه «قفص امن» رژیم بعث، جان ۴۲ نفر از اسرای ایرانی را نجات می‌دهد. 🔹کارگردان فیلم؛ حمید زرگر نژاد و ابراهیم اصغری تهیه‌کننده است. مجید صالحی نیز نقش این قهرمان را بازی می‌کند. زرگر نژاد مراحل نگارش این فیلم را در طول سه سال و با مطالعه کتاب‌ها و خاطرات رزمندگان دفاع مقدس به پایان رسانده است. 🔹فیلم کشش لازم را برای دنبال کردن دارد تا مخاطب سرانجام این فرار پرنشیب و فراز قهرمانی که صدام چهل میلیون دینار برای سر او جایزه تعیین کرده را ببیند. نقش منافقین و جنایاتشان در زمان جنگ در این فیلم تا حد قابل قبولی بیان شده و جالب آنکه گریم مسئول ارشد آنان در اردوگاه شبیه سعید امامی است. 🔹مطالعه و پژوهش کارگردان روی خاطرات رزمنده‌ها و بیان شرایط تلخ و وحشتناک اسرا در اردوگاه‌ها از نکات مثبتی است که در جلسه نشست عنوان شد. با این حال به تصویر کشیدن صرف تلخی‌ها مانند فیلم‌های جنگی جهان نیز کار صحیحی نیست. به خصوص که در نقطه مقابل آن، نحوه مقاومت و ایثار اسرای قهرمان ایرانی آنگونه که باید، بیان نشده است! 🔔مطالعه کامل متن👇 http://roubesh.ir/1401/11/13-2 📡 روبش/وایپ را در پیام‌رسان‌ها دنبال کنید https://eitaa.com/joinchat/4231135257C70a558247b
🎥آه سرد؛ یک فیلم کوتاهِ کش آمده 🔹دومین روز از چهل‌ویکمین جشنواره فیلم فجر با نمایش فیلم آه سرد به کارگردانی ناهید عزیزی صدیق و با تهیه کننده رضا محقق، فرد پر حاشیه این دوره از جشنواره، آغاز شد. 🔹فیلم سینمایی آه سرد در فضایی کوهستانی و برفی ساخته شده که همانند فیلم «برف آخر» مختصات مکانی آن نامعلوم است و حکایت جامعه‌ای را دارد که روابط بین افرادش همچون فضای فیلم سرد است. 🔹فیلم جوانی را روایت کرده که می‌خواهد از نزدیکترین فرد زندگی‌اش که بدلیل قتل ناموسی، بر طبق قانون مجازات شده، انتقام بگیرد. 🔹عزیزی صدیق با گذاشتن صحنه‌های بی‌منطق و اضافی در فیلم و همچنین گنجاندن سکانس‌هایی که بیشتر تزریقی و اضافی به نظر می‌رسد، زمان فیلم را به استاندارد یک فیلم بلند سینمایی نزدیک کرده است. 🔹موضوعات تکراری مثل مهاجرت و خیانت و...در این فیلم مطرح می‌شود و تردیدهایی که حول «گذشت و انتقام» از کسی که اطلاعاتی از جزییات جرمِ او نیز در دسترس نیست، هرچند ضعیف، به تصویر کشیده می‌شود. 🔹فیلمنامه، کارگردانی و حتی تصویربرداری فیلم ضعیف است و به برخی جزییات بازی‌ها و صحنه‌ها نیز دقت نشده است. 🔹 با وجود تکراری بودن شعارهای فیلم، نمایش رنج‌ و پشیمانی فردی که برحسب اطلاعاتِ داده یا نداده شده‌ی فیلم با تشخیص خود و «برخلاف قانون و شرع» اقدام به قتل کرده.... 🔔ادامه مطلب👇 http://roubesh.ir/1401/11/14-2 📡 روبش/وایپ را در پیام‌رسان‌ها دنبال کنید https://eitaa.com/joinchat/4231135257C70a558247b
🎥 فیلم جنگل پرتغال؛ راهکار اختلاط است! 🔹جنگل پرتغال به کارگردانی آرمان خوانساریان و تهیه‌کنندگی رسول صدرعاملی از دسته فیلم‌هایی بود که نیاز به بحث و بررسی کارشناسانه دارد تا از آسیب‌ها و فیلم‌های بعدی الهام گرفته از آن، جلوگیری شود. 🔹 داستان فیلم درباره معلمی است که پانزده سال پیش در دوران دانشجویی سبب «آزار جنسی» دختر همکلاسی خود شده است. 🔹او دانشجوی نمایش‌نامه نویسی دانشگاه تنکابن بوده و به اجبارِ مدیر مدرسه برای گرفتن مدرک تحصیلی خود به دانشگاه مراجعه می‌کند و در این سفر گذشته او بر ملا می‌شود. او را سهراب صدا می‌زنند و در شناسنامه علی نام دارد. سهراب در سن میانسالی پی به اشتباه خود برده و در فضای مجازی در مخالفت با آزار جنسی و حقوق زنان مقاله می‌نویسد. 🔹این فیلم چالش خوبی را مطرح می‌کند اما در ارائه راه‌حل، نسخه‌ای «روشنفکرمآبانه، سطحی و غلط» می‌پیچد که معضلات عدیده‌ای را در سراسر جهان برای انسان‌های نامطلع و بیگناه بوجود آورد است. سهراب در مواجهه با دختری که به آزار جنسی او متهم است دلیل رفتار غلط و ناجوانمردانه‌اش را «بلد نبودن رفتار با جنس مخالف» بدلیل «تفکیک جنسیتی»..... 🔔ادامه مطلب👇👇 http://roubesh.ir/post/504 📡 روبش/وایپ را در پیام‌رسان‌ها دنبال کنید https://eitaa.com/joinchat/4231135257C70a558247b
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
وایپ
🔔نشست خبری فیلم عطرآلود با حضور هادی مقدم دوست، یوسف منصوری و بازیگر نقش اول فیلم؛ مصطفی زمانی هم اکنون در پردیس سینمایی ملت در حال برگزاری است. 📡 روبش/وایپ را در پیام‌رسان‌ها دنبال کنید @irwipe
🎥پرونده فیلم «پرونده باز است» باز ماند 🔹کیومرث پوراحمد کارگردان فیلم «پرونده باز است» قبل از جشنواره با انتشار پستی درباره جشن بودنِ جشنواره! گفت «جشنواره فجر جشن چند ارگان خاص است» و «با این داغی که بر دل داریم چه جشنی»! و در نشست رسانه‌ای فیلم نیز شرکت نکرد. 🔹آنگونه که از قرائن مشخص است، فیلم؛ پرونده بهنود شجاعی را با کمی تغییرات به تصویر کشیده است. نوجوانی که قبل از رسیدن به سن قانونی مرتکب قتل و در نهایت حکم اعدام وی صادر شد. 🔹ماجرای این نوجوان با پیگیری و وساطت تعدادی از هنرمندان سینما از جمله کیومرث پوراحمد برای توقف حکم اعدام و قصاص بهنود شجاعی سبب خبرساز شدن ماجرا شد. خبرسازی رسانه‌‌ای مبنی بر جمع‌آوری پول برای جلب رضایت خانواده مقتول سبب ناراحتی این خانواده شده و آنان از رضایت دادن منصرف شدند. شجاعی نیز بعد از رسیدن به سن قانونی در سال ۱۳۸۸ اعدام شد. 🔹با این حال تهیه‌کننده فیلم؛ علی قائم مقامی، با رد این موضوع مدعی‌ست ماجرا مربوط به سال ۱۳۹۰ است و پنجاه درصد قتل‌های نوجوانان شبیه به هم است. با این حال غیبت کیومرث پوراحمد به دلیل اعتراض به جشنواره و یا فرار از پاسخ دادن به این سوال سبب باز ماندن پرونده فیلم او شد! 🔹پوراحمد در این فیلم، فرهاد؛ نوجوان قاتل را به گونه‌ای محبوب به تصویر کشیده که قصاص او دل هر انسانی را به درد می‌آورد و طبیعتا احساس خوبی از قصاص او ندارد. این فیلم و امثال آن اگرچه به درستی تاثیرات ... ادامه مطلب👇👇 http://roubesh.ir/1401/ 📡 روبش/وایپ را در پیام‌رسان‌ها دنبال کنید https://eitaa.com/joinchat/4231135257C70a558247b
🎥سرهنگ ثریا؛ اولویت سازمان اوج 🔹فیلم سینمایی سرهنگ ثریا به کارگردانی «لیلی عاج» به عنوان کارگردان تئاتر و از فیل اولی‌ها در سینما تولید شده است. 🔹عاج در چهلمین جشنواره تئاتر فجر نمایش «بابا آدم» با موضوع تجمع خانواده‌های اعضای منافقین، برای دیدن فرزندانشان، در مقابل پادگان اشرف را به روی صحنه برد. عاج هدف خود از پرداختن به این موضوع را درام قصه عنوان کرد. سپس سازمان اوج با سرمایه‌گذاری بر روی نمایش‌نامه، تأمین هزینه فیلم سینمایی آن را به تهیه‌کنندگی جلیل شعبانی بر عهده گرفت. 🔹لیلی عاج با پرداختن به قصه‌ای زنانه و به تصویر کشیدن آن موفق ظاهر شده و پیش‌بینی می‌شود در بخش‌هایی نامزد سیمرغ بلورین شود. خانواده‌هایی که در جریان ساخت فیلم بوده‌اند با حضور در پردیس سینمایی ملت بر روایت درست اتفاقات و رنج‌هایی که متحمل شدند صحه گذاشتند. 🔹این فیلم از دسته فیلم‌هایی است که با قید شروطی می‌توان آن را یک فیلم موفق، مهم و راهبردی معرفی کرد و از این بابت به عوامل و به خصوص کارگردان آن تبریک گفت. شرط این موفقیت زمانی است که سرمایه‌گذار فیلم جایی و یا کسی به جز سازمان اوج باشد. 🔹شاید انتخاب موضوعِ پرداختن به این قصه و ظلمی که منافقین به خانواده‌ها و افراد خود می‌کند و جنایاتی..... ادامه مطلب 👇👇 http://roubesh.ir/1401/11/15-5 📡 روبش/وایپ را در پیام‌رسان‌ها دنبال کنید https://eitaa.com/joinchat/4231135257C70a558247b
هدایت شده از اخبار جهان هنر
⛔️ حضور علیرضا معتمدی، تحریم کننده جشنواره در پردیس ملت!! جلسه نشست رسانه‌ای فیلم چرا گریه نمیکنی، تنها با حضور سید رضا محقق و بدون حضور عوامل آن برگزار شد. علیرضا معتمدی با وجودی که در پردیس سینمایی ملت حضور داشت در جلسه نشست رسانه‌ای حاضر نشد و این موضوع سبب ناراحتی محقق شد. محقق از خبرنگاران خواست پیامک معتمدی مبنی بر ارسال نسخه فیلم به جشنواره را بخواند. محقق میگوید حرفهای دروغ در این بین زیاد زدند... 📡 اخبار جهان هنر👇👇 https://eitaa.com/joinchat/4051828916Cabecc297b8 🌐roubesh.ir
هدایت شده از اخبار جهان هنر
🔔ادامه حواشی جلسه نشست فیلم چرا گریه نمی‌کنی... 🔺سید رضا: مشغول تهیه شهر خاموش بودم که باران کوثری پیشنهاد اين فیلم را داد... 🔺 نیامدن کارگردان بی‌احترامی به اصحاب رسانه است، من نمی‌توانم برای آقای معتمدی تعیین تکلیف کنم که بیاید يا نیاید. 🔺 صاحبان سینما مردم هستند. در نتیجه نمی‌شود آن را تحریم کرد. در تونس و قاهره اگر اتفاقی بیفتد سينما تعطیل میشود؟ در کجای دنیای آزاد اندیشی یعنی اینکه کسی را مجبور کرد که کاری را بکند يا نکند؟ 🔺ما داریم معیشت مردم را نشانه می گیریم. بحثی با عنوان کاسبی تحریم مطرح بود این موضوع در بدنه هنر رخنه کرد. 🔺 اگر می خواهید با من دشمنی کنید شرافتمندانه دشمنی کنید. 🔺فیلم هایی که قبلا من ساختم پول تولیدشان 400 میلیون تومان نشده این چه رانتی است؟ 🔺اگر کسی می‌خواهد در سینمای مستقل و خصوصی کار کنید چون مخالف نظر شماست باید برای آن شائبه ایجاد کنید. 🔺من وصل راس هستم اما وصل به خدا هستم. افتخار میکنم داماد پاسدار هستم... محقق با بغض ادامه داد... 🔺اگر دلتان برای مردم میسوزد شعار ندید، چکار کردید برای مردم، چندتا بلند شدید رفتید خوی؟ تکلیف پنج هزار نفری که شما باعث تعطیلی‌اش هستید چیست؟ شما جایتان را با سیاسیون اشتباه گرفتید، سینما را رها کنید.... چرا بر علیه تحریم کنندگان پروانه ای ها کاری نمیکنید؟ میدانم که شما برمیگردد... 📡 اخبار جهان هنر👇👇 https://eitaa.com/joinchat/4051828916Cabecc297b8 🌐roubesh.ir
⛔️باران کوثری، رضا محقق، مدیران غافل یا جاهل ارشاد!! 🔹فیلم «چرا گریه نمی‌کنی» که از روزهای قبل از آغاز جشنواره عواملش با دادن بیانیه‌های اینستاگرامی برای تحریم جشنواره فیلم فجر تمام تلاششان را کردند امروز در سینمای رسانه با حواشی زیاد اکران شد.
وایپ
⛔️باران کوثری، رضا محقق، مدیران غافل یا جاهل ارشاد!! 🔹فیلم «چرا گریه نمی‌کنی» که از روزهای قبل از آ
🔹حضور علیرضا معتمدی کارگردان فیلم در پردیس سینمایی ملت و عدم حضور او در نشست رسانه‌ای فیلم و صحبت‌های همراه با بغض و ناراحتی محقق، التهاب جلسه نشست را بالا برد. 🔹محقق ادعاهای کارگردان را رد کرد و از پیامی سخن گفت تا ثابت کند ادعاهای علیرضا معتمدی دروغ است. او از خبرنگاران خواست تا پیام معتمدی را مبنی بر درخواست او برای ارسال یک نسخه از فیلم به جشنواره ببینند. همچنین توضیحات مفصلی راجع به حرف‌های عوامل فیلم بیان کرد. 🔹علت رفتارهای سطح پایین چند بازیگر فرعی فیلم نیز با پخش فیلم مشخص شد. زیرا آنان نقش‌های بسیار کوتاهی در حد چند صحنه بازی کرده بودند که بازی‌های اینستاگرام به دیده شدنشان کمک بیشتری از خود فیلم می‌کرد. 🔹در مورد فیلم نیز؛ نحوه پیوستن سیدرضا محقق به پروژه، پس از آغاز پیش تولید به واسطه بازیگری که در این بین چندین بار نام او از سوی محقق مطرح شده، سرِ ضمیر را نمایان می‌کند. 🔷ماجرا از این قرار است که «باران کوثری» با سیدرضا محقق تماس می‌گیرد و از او می‌خواهد تا با برگزاری جلسه‌ای با علیرضا معتمدی کارگردان ‌فیلم، تهیه کنندگی آن را بپذیرد. ❌فیلمی که برای عبور از خط قرمزها و محتوای ناهنجار آن نیاز به فردی با شخصیت موجه محقق دارد تا مدیران و مسئولان وزارت ارشاد و جشنواره را براحتی دور بزند!! 🔔علی ای حال با وجود تمام حواشی پیش آمده و با توجه به صحبت‌های محقق، انتظار می‌رود تدبیر ویژه‌ای برای جبران آبروی ریخته شده مسئولان اتخاذ شود. عوامل فیلم باید تاوان تمام حواشی و رفتارهای زشت و دور از شأن مردم را بدهند!! تا بقول آقای خزاعی همگان بفهمند سینما آنقدر هم بی‌صاحب نشده است! 📡 روبش/وایپ را در پیام‌رسان‌ها دنبال کنید https://eitaa.com/joinchat/4231135257C70a558247b