با سلام و احترام
محوریت بحث های لایو بالا شامل موارد زیر می شدند :
۱. روانشناسی اسلامی داریم، اما این عنوان ذیل ساینس قابل بحث نیست.
۲. روانشناسی به عنوان یک حرفه، باید از حیثیت ساینتیفیک خود دفاع کند
۳. ساینس، موقتی، استدلالی، ابطال پذیر و بی طرف است و روانشناسی معاصر نوعی ساینس است
۴. ساینس، مبتنی بر جهان بینی و پژوهش علمی است
۵. ساینس توصیفی است و نه تجویزی
۶. در توصیف فرقی بین اسلامی و غیراسلامی نیست
۷. باید دید منظور روانشناسان علمی چیست؟ آیا مثلا در این باره بحث می کنند که مهربانی منجر به انسجام اجتماعی می شود؟ در ساینس اگر این نتیجه حاصل نشد، ساینس فروتنانه آن را کنار می گذارد
۸. اگر توصیه شما تایید نشد، آنگاه چه خواهید کرد؟ (خودشان به نقل از یکی از اساتید اسلامی پاسخ دادند که میگوییم ما اشتباه کردیم)
۹. اگر قصدتان تجویز است این دیگر علم نیست
۱۰. سلیگمن و هیز و ... اگر نتایجشان با داده ها نخواند، از آن دست میکشند و این خاصیت ساینس است
۱۱. انجمن روانشناسی درست، شواهدمحور عمل می کند و از حرفه خود دفاع می کند
۱۲. در دنیا به جای کمیسیون کالج داریم
۱۳. اگر به روانشناسی اسلامی مجوز دادید، طبق قانون اساسی خودمان باید کمیسیون روان شناسی مسیحی و یهودی و زرتشتی و ... را هم بپذیریم، چون اینها اقلیتهای دینی پذیرفته شده هستند
۱۴. ناقد این بحث، ملحد نیست و ممکن است اعتقادات خاص خود را داشته باشد
۱۵. واحدهایی چون قرآن و روانشناسی چرا افزوده شده اند و مدرس شان واجد چه ویژگی هایی می باشد؟
۱۶. اگر کمیسیون در معنای یک گرایش است، پس کمیسیون انسانگرایی و اکت و ... هم ایجاد شود
۱۷. تشکیل این کمیسیون منجر به بسط حرفه نمیشود، بلکه قبض آن را در پی دارد، کما اینکه سایر کمیسیونها مثل بالینی و تربیتی و .. هم نشده
۱۸. از رویکرد خود امامزاده نسازیم. هر لحظه ممکن است ابطال شوند. همه در یک جهت گام برمیداریم که آن سلامت جامعه است.
۱۹. امروزه رویکردها یکپارچه شده اند...
✅ ان شاءالله، به زودی، در این خصوص مباحثی را ترتیب خواهیم داد (از طریق کانال ایتا و صفحه اینستاگرام شبکه ملّی اشراق)
http://eitaa.com/islamic_psychology
آیا علم دینی مفهومی دارد؟
بخش اول
دکتر سیدعلی مرعشی
عضو هیات علمی دانشگاه شهید چمران اهواز
ساپینگتون (1989) در کتاب انطباق، نظریه، پژوهش و کاربرد فردی چنین می نویسد: <<بسیاری از روانشناسان اظهار میدارند که آدمی قسمتی از طبیعت به شمار می آید و لذا حتما به وسیله همان قوانین طبیعی اداره می شود که بر صخره ها، ستارگان و باکتریها حاکم است. اما این گفته فقط یک <فرض> است نه واقعیت. نظریه های علمی همیشه یک رشته فرضهای متافیزیکی و زیربنایی ارائه می کنند که قرار نیست مورد آزمون قرار گیرند>>.
وقتی یک شیمیست در آزمایشگاه با تاثیر اسیدکربنیک بر کلسیم، به کربنات کلسیم می رسد و می گوید همگان می توانند در شرایط مشابه از تاثیر این دو ماده بر هم به کربنات کلسیم برسند، او این سخن را (همانگونه که ساپینگتون به درستی گفته است) بر اساس پیش فرضهای متافیزیکی اثبات نشده و به عبارت دیگر بر اساس عقایدی بنیادین درباره جهان (جهانبینی) می گوید، این پیش فرضها از قرار زیر هستند:
1) پدیده ها تابع جبر علّی اند (قانون علت و معلول)
2) قوانین حاکم بر طبیعت ثابت اند
3) هرچه قابل مشاهده و اندازه گیری باشد واقعی است
4) هرچه واقعی باشد حتما قابل اندازه گیری و مشاهده است
5) جهان واقعیتی مستقل از ذهن ما دارد
اما می بینیم که اینها عقیده هستند نه علم، و این عقاید به عنوان پیش فرض ها و بنیانهای علم این شیمیست در نظر گرفته شده اند
در فلسفه علم روشن شده است که تمام علوم از جمله علوم تجربی و علوم انسانی مبنای ایدئولوژیک یا عقیدتی دارند، برای مثال مبنای علوم تجربی نوین ابتدا پوزیتیویسم و بعدها در مواردی پوزیتیویسم منطقی بوده است، پوزیتیویسم این <عقیده> است که تنها چیزی را باید واقعی دانست که قابل مشاهده و اندازه گیری باشد، این که چنین دیدگاهی یک عقیده یا ایدئولوژی است و نه علم، به وسیله یک سوال ساده روشن شد که توانست کاخ با شکوه پوزیتیویسم را فروبپاشد و آن سوال این بود: آیا گزاره ی <فقط امور قابل مشاهده و اندازه گیری واقعی هستند> خود از طریق مشاهده و اندازه گیری به دست آمده و یا یک پیش فرض اعتقادی است؟
به همین ترتیب هیچ دانشمند علوم تجربی تا چه رسد به علوم انسانی در تفحص های علمی خود فاقد پیشفرض های عقیدتی نیست، برای نمونه در روانشناسی، رفتارگرایان بر اساس چند پیش فرض اعتقادی روش پژوهش خود را صورتبندی کردند و یافته ها در آن چهارچوب معتبر محسوب می شد، این پیش فرض ها عبارت بودند از رئالیسم، ماتریالیسم، پوزیتیویسم و جبرگرایی علٌی، اگر این پیش فرض ها نقض شوند یافته های رفتارگرایان بی اعتبار خواهد بود، کما اینکه با پذیرفته شدن <پوزیتیویسم منطقی> اخلاف رفتارگرایان اولیه مجبور شدند نقش ذهن را در رفتار بپذیرند در حالیکه ذهن قابل مشاهده و اندازه گیری نبود، نکته مهم آنست که اگر کسی خود را ملتزم به پذیرفتن نظریات رفتارگرایان بداند و غیر آن را نپذیرد عملا پیش فرض های عقیدتی رفتارگرایی را که دیگر علم نیستند نیز پذیرفته است،
بدیهی است که بنیان های عقیدتی علم، خود در حیطه علم مورد بحث و چالش قرار نمی گیرند، بلکه در حیطه فلسفه (به معنای نگاه کلی و زیربنایی) در مورد صحت و سقم آنها بررسی می شود
به عنوان مثال دیگر، فروید بنیان نظرات روانکاوی خود را بر چند عقیده بنا نهاده بود: یکی عقیده به عدم وجود خدا، دوم عقیده به خرافی بودن همه انواع دین به صورت مطلق، عقیده به جبرگرایی علٌی، عقیده به عدم وجود آخرت، و عدم عقیده به پوزیتیویسم، به وضوح می توان مشاهده کرد که با این وجود که هیچیک از این عقاید موضوع علم روانشناسی نیستند اما نظریات فروید ابدا از این چهارچوب ها خارج نشده است، هرچند نظریات روانکاوی فروید الزاما در متن عقاید بنیادین فروید وجود نداشته است اما نکته مهم آنست که پذیرفتن کامل و بی چون و چرای نظریات فروید بدون پذیرفتن پیش فرضهای او غیرممکن است،
اختلاف انیشتین با فیزیکدانان مکانیک کوانتوم نیز بر سر یک عقیده بنیادین بود نه یک یافته علمی: عقیده انیشتین به جبر علٌی و عدم التزام کوانتومی ها به آن. به همین دلیل است که تاکنون هیچیک نتوانسته کاملا دیگری را کنار بزند، زیرا هر عقیده طرفدارانی دارد،
<<<می بینیم که علم منهای عقیده وجود خارجی ندارد>>>
و این نکته ای است که مخالفان علم دینی دانسته و یا نادانسته از کنار آن عبور می کنند
به عکس طرفداران علم دینی هرگز مدعی نیستند که همه گزاره های علمی باید از دین استخراج شوند و این واضح است، بلکه سخن ساده آنان این است که صورتبندی نظریات علمی و روش پژوهش نباید با بنیانهای اعتقادی دین معارض باشد، همان نکته ای که تا کنون همه نظریه پردازان و پژوهشگران علوم گوناگون در مورد عقاید بنیادین خود رعایت کرده اند در حالیکه آن عقاید علمی نبودند بلکه نگاهی کلی نگرانه و مبنایی (فلسفه و جهان بینی) بودند...
http://eitaa.com/islamic_psychology
آیا علم دینی مفهومی دارد؟
بخش دوم
دکتر سید علی مرعشی
عضو هیات علمی دانشگاه شهید چمران اهواز
...به همین قرینه دانشمند مسلمان نیز بایستی و حق دارد که به بنیان های عقیدتی خود در کار علمی ملتزم باشد و در این صورت علم او علمی دینی است
همانگونه که دانشمندان دیگر اجزای علوم خود را از بنیان های عقیدتی خود استخراج نکرده اند بلکه روح آن عقاید را در کارهای علمی رعایت کرده اند، در علم دینی نیز ادعا و قرار آن نیست که تمامی جزئیات علمی از دین استخراج شوند (زیرا مدعیان می گویند دین درباره همه جزئیات نظر نداده است پس علم دینی بی معنی است!)، همچنین این سخن که علم دینی بی معنی است زیرا ساحت علم و دین و ماموریت آنها جداست نیز گزاف و بی اساس است چرا که علم دینی همان دین نیست بلکه علمی است که پیش فرض های بنیادین خود را از دین می گیرد نه آنکه موضوع علم دینی با دین یکی باشد. کافی است مبانی جهان بینی و انسان شناسی دینی در صورت بندی نظریات و خلاقیت های علمی و همچنین در روش شناسی پژوهش رعایت گردد، آنگاه ما علمی خواهیم داشت که علوم دیگر از نظر علمی بنیان های مرجحی بر آن ندارند و نامش علم دینی است. هرچند منعی هم نیست که ما برخی جزئیات دقیق را نیز از متون دینی الهام بگیریم و روی آنها پژوهش کنیم.
جای تاسف است که برخی بدون دقت نظر در اجتناب ناپذیر بودن بنیانهای عقیدتی برای تمام علوم، در مورد بی معنی بودن علم دینی سخن گفته اند، بی توجهی سهوی یا عمدی به این نکته ساده و بدیهی منتهی به سوالاتی ناسازگارانه و سطحی می شود مانند اینکه آقای مصطفی ملکیان برای طعنه به علم دینی پرسیده آیا سیب زمینی اسلامی داریم یا نه، پاسخ آنست که سیب زمینی یک ابژه است در حالیکه علم یک سوبژه درباره انواعی از ابژه است، بله سیب زمینی یک فرد مسلمان از دیدگاه او اول مخلوق خداست نه امری زاییده تصادف دوم آنکه علم و قدرت خداوند به تمام ذرات آن احاطه دارد، سوم خواص آن را هر لحظه خداوند به آن میدهد و این معانی برای یک فرد غیرمسلمان ممکن است موضوعیت نداشته باشند، بله ماهیت مطلق
سیب زمینی برای یک فرد مسلمان و غیر مسلمان تفاوتی ندارد اما ملاحظات آنها در خصوص سیب زمینی متفاوت است و این نکته بی اهمیتی نیست،
کارهای زیادی در سالهای اخیر در روانشناسی اسلامی مانند نظریه پردازی، آزمون فرضیه، ساخت سازه، ساخت و اعتباریابی سنجه، ابداع بسته های مداخله ای و درمانی، در قالب پژوهش های آزاد یا پایان نامه انجام شده اند، این کارهای علمی ممکن است اکنون به نسبت انتظار حجم خیلی زیادی نداشته باشند اما مهم آنست که اکنون پس از چند دهه رخوت و بلاتکلیفی در چند سال اخیر تعداد قابل توجهی روانشناس وجود دارد که راه رسیدن به یک مکتب روانشناسی اسلامی را می دانند، آنها بسیار با انگیزه و پرتلاشند، تنها نیاز آنان مدت زمانی است تا به تدریج یافته های خود را توسعه دهند و این اتفاق به سرعت در حال رخ دادن است، این کارهای علمی غیر از آنکه بنیانهای اعتقادی خود را از اسلام و نه از عقاید بنیادین سایر مکاتب روانشناسی گرفته اند هیچ محدودیت دیگری ندارند، و البته این محدویت اعتقادی برای همه علوم دیگر نیز وجود دارد فقط نام اعتقادات بنیادین خود را دین نمی گذارند اما به وضوح همه ایدئولوژیها نوعی دین هستند و با خود الزامات عملی می آورند، زیرا دین الزاما و همواره دارای منشاء الهی نیست، مانند بودیسم، ماتریالیسم، هندوئیسم، جبرگرایی و انواع عقاید سازمان یافته و سازمان نایافته
سالهاست که در جهان مکاتب روانشناسی دینی از قبیل روانشناسی مسیحی، روانشناسی یهودی، روانشناسی بودایی و ...
christian psychology
judaian psychology
budistic psychology
و امثال آنها وجود دارد. آنها دارای نظریات، پژوهش ها و توصیه های کاربردی هستند که در قالب مقالات و کتب و موسسات زیادی ترویج می شود، آیا هرگز غرب اندیشان داخلی به این مکاتب اعتراضی داشته اند؟ یا فقط هرچیز پسوند اسلامی بگیرد آنتن های آنان را حساس می کند؟
ان شاءالله بحث در این راستا تداوم خواهد داشت...
http://eitaa.com/islamic_psychology
🔻 با کسانی که نمیخواهند حق را بشوند، چطور برخورد کنیم؟
🔻 خودمان را معطّل ناشنوندگانِ حق نکنیم؛ شنوندگان حق در جهان فراوانند
🔻 اولویتدادن به ناشنوندگان، بسیاری از شنوندگان را از شنیدن حرف حق محروم میکند
👈🏼 چرا ما در تبلیغات ضعیف هستیم؟ ج۷
یک مشکل مهم در عرصۀ تبلیغ، این است که بعضیها اصلاً حاضر نیستند حرف حق را بشنوند بلکه اجازۀ شنیدن به دیگران هم نمیدهند. با این افراد باید چهکار کرد؟
باید از بخشی از مخاطبان (ناشنوندگانِ حق) ناامید بشویم؛ این یک «راهبرد» است. «وَ لَوْ عَلِمَ اللَّهُ فيهِمْ خَيْراً لَأَسْمَعَهُمْ» اگر خدا خیری در اینها میدید، اینها را شنوای حق میکرد، اینها اگر هم بشنوند، تبعیّت نخواهند کرد.
پیامبر(ص) بعد از اینکه دید قریش مکه، شنوندۀ حق نیستند بلکه ناشنوندگانِ بسیار مُصرّ و متحجری هستند، از آنها روگردان شد و سراغ مردم مدینه رفت.
گاهی پیامبران و مؤمنین، خیلی حرص میخورند که چرا بعضیها حقیقت را نمیدانند؟ درحالیکه آنها خودشان نمیخواهند بشنوند و الا بارها به گوششان خورده است. لذا خدا به پیامبر میفرماید «ذَرْهُم» آنها را رها کن.
ما نباید خودمان را معطل متقاعدکردن کسانی کنیم که حرفمان را نمیپذیرند؛ باید از آنها عبور کنیم. در جهان و در جامعۀ خودمان گوشِ شنوا فراوان هست. اولویتدادن به ناشنوندگان، بسیاری از شنوندگان را از شنیدن حق محروم میکند.
در همین جامعۀ خودمان، جوانهای بسیاری داریم که شنوای حرف حقّ زیبا هستند. اما خیلی از ما طلبهها، این مخاطبان خوب را-که اکثریت هستند- رها کردهایم و بیشتر به پاسخ شبهات میپردازیم.
اولویت ما در تبلیغ دین نباید «پاسخدادن به شبهه» باشد. رفع شبهه مسئلۀ اولِ جوانها نیست. ذهن مردم و خصوصاً جوانها، شبههناک نیست. رفع شبهه مثل داروی سرطان است، اکثر مردم که سرطان ندارند؛ بلکه نیاز به غذای سالم دارند. باید سراغ نیاز اصلی مردم و جوانها برویم و با معارف دین، به این نیازها پاسخ بدهیم.
👤علیرضا پناهیان - ۱۴۰۰.۰۶.۰۴
👈🏼 متن کامل:
Panahian.ir/post/7059
#تبلیغات
@Panahian_ir
http://eitaa.com/islamic_psychology
انتشار نخستین مقاله مربوط به تولید واکسن برکت در یک نشریه معتبر بین المللی
مقاله مربوط به مطالعات پیش بالینی واکسن برکت (بر روی حیوانات) در آبان ۱۴۰۰ در نشریه Reviews in Medical Virology نشریهای با ضریب نفوذ (Impact Factor) ۶٫۹۸۹ منتشر گردید. این نشریه در چارک اول (Q۱) نشریات حوزه ویروسشناسی قرار دارد.
پیوند دریافت و مشاهده مقاله👇
https://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1002/rmv.2305
آفرین و خداقوت به دانشمندان افتخارآفرین ایران اسلامی عزیزمان👏🌺
http://eitaa.com/islamic_psychology
آموزش سواد رسانه ای در تربیت جنسی خوب است ولی کافی نیست
محمود سعیدی رضوانی در گفتگو با خبرنگار پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در مصاحبه ای به مناسبت روز نوجوان در خصوص کتاب چالش میان تربیت حداقل و حداکثری در امر جنسی افزود: در یک نگاه تربیت حاصل استدلال، اقناع ذهنی و به تعبیر عمومی امری حاصل از فرهنگ سازی است تا شناخت افراد تغییر یابد.
وی ادامه داد: چنانچه موضوع حجاب به عنوان یک مثال مورد بحث قرار گیرد، ممکن است فواید حجاب و مضرات بدحجابی برای قانع شدن افراد بیان شود، که این امر نگاهی خوب و در عین حال ناقص است زیرا تنها بر روی دانش، بینش و نگرش تکیه دارد در حالیکه انتظار می رود که به کنش برسد.
وی گفت: گویا یک معادله خطی وجود دارد که چنانچه دانش و بینش دادید، کنش تحویل میگیرد در حالیکه به ویژه در فضای جامعه ما، عامل هیجانات در پدید اوردن کنش ها، رفتارها و عمل افراد در بسیاری از موارد از دانش ها موثر تر است.
نویسنده کتاب چالش میان تربیت حداقل و حداکثری در امر جنسی عنوان کرد: ما نمی توانیم در خصوص نیازهای جنسی افراد تصور کنیم که با استدلال، نصیحت و سخنان منطقی موفق می شویم.
وی گفت: در این کتاب به اقتصاد جنسی اشاره شده است که می گوید اگر شما هزینه رفتار جنسی مشروع را بالا و هزینه رفتار جنسی نامشروع را پایین آوردید در این صورت رفتار جنسی نامشروع در جامعه شایع می شود.
سعیدی رضوانی ابراز کرد: شناخت آثار گناه و نشان دادن ضررهای آن خوب است اما کافی نیست.
وی گفت: برخی تصور می کنند که با سواد رسانه ای می توان نوجوانان را از فساد رسانه ها دور کرد در حالیکه کافی نیست و در تربیت حداکثری باید عامل عدالت اجتماعی نیز مورد توجه قرار گیرد.
وی عنوان کرد: در این کتاب ترسیم می کنیم که چنانچه تربیت حداقلیداشته باشیم با توجه به پیچیدگی ژرف فساد جنسی که به هزاران مساله مرتبط می شود، با استدلال، اقناع و فرهنگ سازی می توانیم آن را اجرا کنیم.
نویسنده کتاب چالش میان تربیت حداقل و حداکثری در امر جنسی با اشاره به وجود پنج فصل در این کتاب افزود: فصل نخست تقلیل گرایی در تربیت و پیچیدگی امر جنسی، دوم تبیین عوامل موثر بر ایجاد و توسعه شبکه بازار اقتصاد جنسی، فصل سوم چالش های رسانه ای موثر در تربیت جنسی، فصل چهارم تاثیرات و آسیب های جهانی شدن در زیست جنسی و فصل پنجم وظایف و اختیارات نظام اسلامی درباره پوشش زنان است.
کتاب چالش میان تربیت حداقلی و حداکثری در امر جنسی (the challenge between minimal and maximal education in sexual matters) پائیز 1400 توسط پژوهشگاه حوزه و دانشگاه با مشارکت پژوهشکده مطالعات اسلامی در علوم انسانی دانشگاه فردوسی مشهد منتشر و روانه بازار نشر شده است.
منبع: سایت پژوهشگاه حوزه و دانشگاه
#تربیت_جنسی
#سواد_رسانه_ای
http://eitaa.com/islamic_psychology
کتاب چالش میان تربیت حداقلی و حداکثری در امر جنسی روانه بازار شد
http://eitaa.com/islamic_psychology
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تحلیل سریال بازی مرکب در برنامه رینگ با عینک اقتصادی.
دکتر حمیدرضا مقصودی
پیوند مشاهده کامل ویدئو:
https://www.aparat.com/v/9tkGT/
می توانید کانال دکتر مقصودی را که پیرامون مباحث اقتصادی بر مبنای رویکرد اسلامی است، از طریق پیوند زیر دنبال کنید.
@hamidrezamaghsoodi
راهیابی هالووین در برخی مدارس ایران ناشی از چیست؟
تقلید بدون تفکر
ضدیت با فرهنگ خودی
ناآشنا بودن با جشن های اصیل فرهنگی خودمان
مسائل اقتصادی
مد بودن و بیانگر به روز بودن!
خودباختگی
تمایل به دیده شدن
ناآگاهی
نمیدانم!
سوال از چرایی خوب است، اما گاهی باید از چگونگی هم پرسید.
چگونه می توانیم جلوی ترویج چنین فرهنگ های آسیب زایی را بگیریم؟
والدین گرامی؛ اگر مدارس فرزندانتان درخواستی مبنی بر تهیه و تدارک لوازمی برای جشنی که هیچ سنخیتی با فرهنگ ایرانی ندارد، داشتند، با قاطعیت و جراتمندی از ایشان توضیح بخواهید و «نه» بگویید. فریب این حرفها را نخورید که این هم بهانه ای برای جشن است. این یک حمله به فرهنگ است! دهها و صدها بهانه برای جشن های اصیل و زیبا در فرهنگ ما وجود دارد. این جشنها را به ایشان معرفی کنیم
در قبال هویت مان مسئول هستیم. نگذاریم هویت فرهنگی اصیل مان را بگیرند...
http://eitaa.com/islamic_psychology
1609310625-pm-228.pdf
1.67M
علائم وابستگی به بازی های رایانه ای و راهکارهایی برای مدیریت آن
#فضای_مجازی
#فرهنگ_استفاده_از_فضای_مجازی
#بازی_کامپیوتری
#بازی_رایانه_ای
http://eitaa.com/islamic_psychology
4_5983152179362400567.pdf
2.73M
فایل پاورپوینت و صوت با عنوان: رهایی از وابستگی به فضای مجازی
🍀مدرس: دکتر سادات
⏰تاریخ برگزاری: ۱۱ مهر ۱۴۰۰
✅مرکز مشاوره دانشگاه تهران
🏵 پیوند دریافت فایل صوتی 👇
https://b2n.ir/n84654
#فرهنگ_استفاده_از_فضای_مجازی
#بازی_کامپیوتری
http://eitaa.com/islamic_psychology
فرهنگ استفاده از فضای مجازی
قسمت سوم
✅ آقا، حرفهای قشنگت، جانم هایت، عزیزم هایت، مزه پرانی هایت، احوالپرسی هایت، پیگیری هایت، هم حسی هایت، یادآوری مناسبت هایت و وقت گذاشتن هایت را خرج خانمی بکن که در دنیا خودش را از همه مردان قطع کرده است و در اختیار تنها یک مرد و آن هم شما به عنوان شوهرش گذاشته است. اگر شما به او ندهید تشنگی عاطفه او را می آزارد..
❤ خانم عشوه هایت، مزه هایت، دلبری هایت، طنازی هایت و بده بستانهای عشقولانه و احساسی ات را خرج همسرت کن نه در شبکه های مجازی خرج دیگران
در خصوص بعضی لایکهای آسیب رسان در بعضی شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام، فیسبوک👇 و ...
✅ آقا لایک این خانم از روی ناآگاهی اوست، اگر بداند که او را فریفته ای، نفرت جای آن را می گیرد. لایک را از همسرت بگیر آنوقت برایت جان می دهد.
❤ خانم لایک این آقا از روی لذت جویی و فریب هست. کس دیگری هست که زندگیش تو هستی و صبح تا شب می دود او شوهرت هست لایک را از او بگیر که زندگیش را وقف تو کرده است.
مطلب از آقای ابوالفضل سنگتراشان، مشاور خانواده
#فرهنگ_استفاده_از_فضای_مجازی
#اینستاگرام
http://eitaa.com/islamic_psychology
با سلام و احترام
لطفا در رابطه با موضوع بعدی کانال اعلام نظر بفرمایید...
https://EitaaBot.ir/poll/94nv?eitaafly
🔰 لایو اینستاگرامی با موضوع: روانشناسی اسلامی به کجا ره می سپارد؟!
❇️با حضور
🗣 دکتر مسعود جان بزرگی (استاد تمام و عضو هیئت علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه)
🗣 حجت الاسلام دکتر مسعود آذربایجانی (استاد تمام و عضو هیئت علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه)
🗣 حجت الاسلام دکتر حمید رفیعی هنر (استادیار و عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی)
🗣 بشیر اسلامیان (مجری و کارشناسی ارشد روانشناسی اسلامی)
🕘 زمان: یکشنبه ۳۰ آبان ساعت ۲۱
🆔آدرس پیج اینستاگرام
https://www.instagram.com/rihu.ac.ir/
@positiveislamicpsychology
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
در صورت امکان، لطفا اطلاع رسانی شود
http://eitaa.com/islamic_psychology
شکستی با طعم غرور و سربلندی
وقتی شکست مایه افتخار می شود، دیگر شکست نیست، این عین پیروزی است
شاید وقتی تیم ملی هندبال بانوان کشورمان برای نخستین بار وارد آوردگاه جهانی شد و با قهرمان جهان و المپیک (نروژ) هم گروه شد، و با نتیجه ۴۱ بر ۹ شکست خورد، برخی با خود گفته باشند ای کاش اصلا شرکت نمیکردیم تا این نتیجه هم ثبت نمی شد!
اما، مسیر موفقیت، عموما از شکست و تلاش مستمر و تجربه و استقامت میگذرد
آری، ما افتخار می کنیم به بانوانی که تلاش ستودنی شان همه دنیا را به تحسین واداشت
بهترین بازیکن زمین، دروازه بان ما (و سایر هم تیمی هایش) بود که نهایت تلاش خود را به کار بست تا بهترین عملکرد در حد توان خود را داشته باشد و این بسیار ارزشمند است، حتی اگر در ظاهر نتیجه جذاب نباشد
شما لایق بهترین ها هستید و درس بزرگ امروز شما به ما این بود که در مواجهه با سختی ها، باید مبارزه کرد نه اینکه مرعوب حریف شد
درود بر شما و بر همت مثال زدنی تان💐🌺🏵
دکتر محسن عزیزی ابرقوئی
#هندبال
#بانوان
#فاطمه_خلیلی
#اعتماد_به_نفس
http://eitaa.com/islamic_psychology
هدایت شده از مُحیی: زندگیبخش
🔰 #کرسی_ترویجی
تبیین سازه خودنظم جویی اسلامی: اصول و راهبردها
🔺ذیل کرسی تخصصی
#شخصیت_سالم:
#نظریه_خودنظم_جویی_اسلامی
🔸 ارائه دهنده:
حجت الاسلام دکتر #حمید_رفیعی_هنر
استادیار پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی
🔸ناقدان:
حجت الاسلام دکتر محمد رضا جهانگیرزاده
استادیار موسسه امام خمینی (ره)
جناب آقای دکتر محمد تقی تبیک
استادیار دانشگاه قرآن و حدیث
🔸 دبیر علمی:
حجت الاسلام و المسلمین مهدی فصیحی
⏰ چهارشنبه ۱۴۰۰/۱۰/۸ - ساعت ۱۰ تا ۱۲
🌐 لینک شرکت در جلسه:
http://dte.bz/danaee
🌿🌿🌺🌺🍃🌸🌸🌿🌿
#نوشتارهای_حمید_رفیعی_هنر
@Mohyiee
اینم برای عزیزانی که حال و حوصله مطالعه درباره ایسم ها ندارند 😁👇
🌎 ایسمها در قالب طنز
سوسیالیسم: دو گاو دارید. یکی را نگه می دارید. دیگری را به همسایه خود می دهید.
لیبرالیسم: دو گاو دارید. آن ها را نمی دوشید چون آزادیشان محدود می شود.
کمونیسم: دو گاو دارید. دولت هر دوی آنها را می گیرد تا شما و همسایه تان را در شیرش شریک کند.
فاشیسم: دو گاو دارید. شیر را به دولت می دهید. دولت آن را به شما می فروشد.
کاپیتالیسم: دو گاو دارید. هر دوی آنها را می دوشید. شیرها را به زمین می ریزید تا قیمت ها همچنان بالا بماند.
نازیسم: دو گاو دارید. دولت به سوی شما تیراندازی می کند و هر دو گاو را می گیرد.
آنارشیسم: دو گاو دارید. گاوها شما را می کشند و همدیگر را می دوشند.
آپارتاید: دو گاو دارید. شیر گاو سیاه را به گاو سفید می دهید ولی گاو سفید را نمی دوشید.
دولت مرفه: دو گاو دارید. آنها را می دوشید و بعد شیرشان را به خودشان می دهید.
بوروکراسی: دو گاو دارید. برای تهیه شناسنامه آنها ۱۷ فرم را در ۳ نسخه پر می کنید. ولی وقت ندارید شیر آنها را بدوشید.
سازمان ملل: دو گاو دارید. فرانسه شما را از دوشیدن آنها و آمریکا و انگلیس گاوها را از شیر دادن به شما وتو می کنند. نیوزلند رأی ممتنع می دهد.
ایده آلیسم: دو گاو دارید، ازدواج می کنید. همسر شما آن ها را می دوشد.
رئالیسم: دو گاو دارید. ازدواج می کنید. اما هنوز خودتان آن ها را می دوشید.
متحجریسم: دو گاو دارید. زشت است گاو را بدوشید.
فمینیسم: دو گاو دارید.حق ندارید گاو ماده را بدوشید.
پلورالیسم: دو گاو نر و ماده دارید هر کدام را بدوشید فرقی نمی کند.
دمکراسی مطلق: دو گاو دارید. از همسایه ها رأی می گیرید که آن ها را بدوشید یا نه.
سادیسم: دو گاو دارید. به هر دوی آنها تیر اندازی می کنید و خودتان را در میان ظرف شیرها می اندازید.
═════🇮🇷═════
با ما همراه باشید
@Cognitive_warfare
http://eitaa.com/islamic_psychology
🎙 #بشنو | علوم انسانی و انقلاب اسلامی
👤 دکتر سعید زیباکلام
🔸طبقهبندی علوم انسانی در جامعهی امروز ما چگونه است؟
🔹قطار امروز علم در دانشگاههای امروز ما چگونه ریل گذاری شده است؟
🔸روش تحقیق امروز در دانشگاهها چگونه به قفل و زنجیر علم تبدیل شده است؟
🔹آیا تحول در علوم انسانی و تولید علم دینی امکان پذیر است؟
🔸با کدام استدلال اهمیت تحول در علوم انسانی به اندازهی حیات انقلاب اسلامی است؟
🔹برای شکستن طلسم امروز علم در جامعه چه باید کرد؟
🔸آیا حوزههای علمیه به ضرورت تحول در علم رسیدهاند؟
🔹چرا فارغ التحصیلان امروز دانشگاه توانایی حل مشکلات جامعهی ما را ندارند؟
🔸پاسخ به این سوالات و چندین سوال اساسی دیگر را از زبان فیلسوف ارجمند جناب اقای دکتر سعید زیباکلام بشنوید.
📥 لینک دریافت رایگان صوت #همايش👇🏻
🌐 fatehan.net/post/97
🆔 @fatehan_net
http://eitaa.com/islamic_psychology
👈شش دهه پس از آزادی جنسی در غرب، چشم و دل ایشان سیر شد!
گزارش تازه منتشرشده ofsted از آزار جنسی در مدارس و دانشگاه های بریتانیا
آزادی جنسی در قالبهایی چون رواج پورنوگرافی، جنسی نمایش دادن دختران در غرب، پذیرش گرایشهای مختلف جنسی و دلایل متعدد دیگر، عاملین اصلی این فجایع در غرب هستند (جزوه گروه ضربت apa در ارتباط با پیامدهای جنسی کردن دختران اعترافی دیرهنگام در این باره محسوب می شود)
بی بی سی اما به جای بررسی چنین دلایلی، به یکباره نگران ایران شده و در ویدیویی که مشخص نیست چرا!، به جای پرداختن به دلایل، به راهکارهایی همچون اجرای سند ۲۰۳۰ پرداخته و شناسایی مسئولین ایرانی مخالف آن پرداخته است
غرب در مسائل جنسی از هم پاشیده است و کاری از دستش ساخته نیست
ماییم که باید خود را دریابیم...
از ما گفتن...
ان شاءالله در کتاب در دست تالیف پیرامون مساله همجنسگرایی، در این باره بیشتر خواهم نوشت
🚨👈فایل کامل گزارش ۲۰۲۱ ofsted را در ارسال بعدی دریافت کنید ...
محسن عزیزی ابرقوئی
http://eitaa.com/islamic_psychology
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پس از نطق جدید سرکار خانم مسیح علینژاد درباره اینکه قوانین ما مردان ایرانی را ... های سرگردان مفروض میگیرد، ارسال بالا را مجددا قرار میدهم و از خانم علینژاد درخواست میکنم قدری درباره قوانین بریتانیای کبیر که اینچنین منجر به سر به راه و سر به زیر شدن مردان و زنان و فرزندان انگلیسی شده هم نطق بفرمایند 😁
http://eitaa.com/islamic_psychology