eitaa logo
فلسفه سیاسی اسلامی
207 دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
133 ویدیو
115 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
نزد فلاسفه اسلامی بالاخص خواجه نصیرالدین طوسی عقل بشری چه در جامعه ایرانی که پیشینه عقل و خرد و انس و الفت را دارد و چه جوامع دیگر در کنار درک منافع فردی نه تنها توانایی درک مصالح عمومی و درک زیست مدنی عادلانه و تعاون آور را دارد هر چند افراد در مراتب آن ممکن است متفاوت باشند بلکه توانایی استخراج قوانين كلى مصالح فردی و خانوادگى و مدنى را نیز دارد و این توانایی می تواند در جهت حفظ، بقا، رشد و توسعه و تعالى فرد و جامعه و دولت و نظام سیاسی ایفا نقش نماید.«و آن (عقل عملى) استخراج قوانين مصالح منزلى و مدنى كند تا تعيش او بر وجه افضل باشد» و بلکه به عقیده اینان عقل آدمی توانایی استنباط صناعات و فنون و حرفه های مختلف مورد نیاز زندگی مادى و غير مادى سامان و نظام زندگى و حفظ و بقا و رشد و توسعه آنها را هم دارد: «و آن (عقل عملى) استنباط صناعات ... كند تا تعيش او بر وجه افضل باشد" ما دامی که از طریق سیاستگذاری های فرهنگ عمومی و مدنی و تخصصی و نهادهای مربوطه مثل آموزش و پرورش و نهاد نماز جمعه و جماعت زمینه های بلوغ فکری و اندیشگی و خردورزی و تبادل نظر و هم اندیشی و همدلی و تعاون و همبستگی و پیوستگی و چسبندگی مدنی، عدالت مدنی و محبت مدنی و صداقت مدنی از طریق خانواده و دولت و نظام مدنی و نظام تعلیم و تربیتی از منزل تا دبستان و تا دانشگاه و از طریق مدیریت فرهنگی و سیاسی اجتماعی ترویج یابد و فرهنگ فاسد ضدیت و نفی و تکفیر و خشونت و اختلاف طبقاتی و تنفر از یکدیگر از بین برودMYousefiRA@
📚اندیشه‌های دینی و سیاسی مسلمانان در دو سده نخست هجری📚 🔽 کتاب حاضر درآمدی تاریخی است بر نخستین اندیشه‌های اعتقادی، سیاسی و کلامی مسلمانان در دو سدۀ نخست اسلامی (پیش از ماجرای محنه). نگارنده می‌کوشد این اندیشه‌ها را در بافتار سیاسی، اجتماعی و فرهنگی، و با درنظرگرفتن پیش‌زمینه‌های تاریخی و محیط فرهنگی و تاریخی معرفی نماید. یکی از ایده‌های کتاب حاضر نشان دادن سیر تاریخی دگردیسی اندیشه‌هاست، اندیشه‌هایی که از مجموعۀ انگاره‌ها و باورهای اولیه به سمت راست‌کیشی سنتی اسلامی سوق یافتند. برای پی‌جویی این فرایند تاریخی، مهم‌ترین نظام‌های فکری و فرهنگ‌های دینی پیشااسلامی، مهم‌ترین مفاهیم و دشواره‌های اعتقادی و کلامی مسلمانان و سیر تاریخی پیدایی و گسترش اندیشه‌های مسلمانان بررسی شده‌اند. برای دستیابی به این هدف، مجموعۀ بزرگی از گزارش‌ها و منابعِ کهن و همچنین پژوهش‌های جدید مورد استفاده و بررسی انتقادی قرار گرفته‌اند. 📍کتاب حاضر به عنوان اثری مبنایی در زمینه حیات دینی و تاریخ اندیشگی مسلمانان در دو سده نخست هجری تألیف شده است و افزون بر آن، می‌تواند منبعی برای درس‌های «تاریخ تشیع»، «تاریخ اندیشه‌های سیاسی در ایران و اسلام» و «ملل و نحل اسلامی» باشد. امید است علاوه بر جامعه دانشگاهی، سایر علاقه‌مندان نیز از آن بهره‌مند شوند. 💳قیمت: ۲٬۹۴۰٬۰۰۰ ریال🍃 🌐سایت سمت: www.samt.ac.ir 🛍خرید از: https://samt.ac.ir/fa/book/6285 روابط عمومی «سمت»
📚حکمرانی ما: رویکرد مرگ‌آگاهانه به خط‌مشی‌گذاری و حکمرانی متعالی📚 🔽 سخن گفتن از حکمرانی و اداره، سهل است، آنگاه که شأن آن فهمیده نشود و دشوار است، آنگاه که اهمیت آن ادراک گردد! عمل در ساحت حکمرانی نیز شیرین و آسان است، آنگاه که پیامدهایش فهم نشوند و وحشت‌آفرین است، آنگاه که فهمیده شود که هر خطا در این ساحت، تا قیام قیامت، مسئولیت‌زا بوده، پیامدهایی بس دردناک دارد! به ویژه آنگاه که ادراک گردد، هر مقام، منزلت و شأن در ساحت حکمرانی نوعی امانت مسئولیت‌افزاست. 📍کتاب حاضر برای دانشجویان رشته‌‌های حکمرانی، مدیریت دولتی و علوم اداری در مقاطع کارشناسی‌ارشد و دکترا به عنوان منبع اصلی دروس «حکمرانی اسلامی» و «مدیریت اسلامی» هرکدام به ارزش ۲ واحد تدوین شده است. امید است علاوه بر جامعه دانشگاهی، تمامی مدیران، حکمرانان و رهبران سازمانی و کشوری، سایر علاقه‌مندان نیز از آن بهره‌مند شوند. 💳قیمت: ۱٬۹۶۰٬۰۰۰ ریال🍃 🌐سایت سمت: www.samt.ac.ir 🛍خرید از: https://samt.ac.ir/fa/book/6289 روابط عمومی «سمت»
هدایت شده از تابناک
🔺 واکنش " ابوصلاح" فعال رسانه ای فلسطینی به ترور نافرجام ترامپ: 🔹"یک خراش کوچک روی گوش ترامپ جهان را به لرزه درآورد اما کشتار ۱۵۰ انسان تنها در یک حمله در غزه یک اتفاق عادی است." @Tabnak
هدایت شده از فکرت
🖇 «عاشورا روز تجدید حیات ماست. در این روز می‌خواهیم در کوثر حسینی شستشو کنیم، تجدید حیات کنیم، روح خودمان را شستشو بدهیم، خودمان را زنده کنیم، از نو مبادی و مبانی اسلام را بیاموزیم، روح اسلام را از نو به خودمان تزریق کنیم. ما نمی‌خواهیم حس امر به معروف و نهی از منکر، احساس شهادت، احساس جهاد، احساس فداکاری در راه حق، در ما فراموش بشود؛ نمی‌خواهیم روح فداکاری در راه حق در ما بمیرد. این فلسفه عاشوراست...» 📚 شهید مرتضی مطهری حماسه حسینی، ج1، ص 175 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲وب | ایتا | تلگرام | اینستاگرام | تویتر
✍️ مجتبی زارعی: بین ۱۲ نگاه به عاشورا ، نگاه امام خامنه ای به واقعه عاشورا شاهکارِ جهاد تبیین است ( 💥در نشر این پیام کوشا باشیم ) 🔺️به نظرمی رسد کمابیش دوازده نگاه رامی توان در باره عاشورای حسینی اکتشاف کرد: ۱) نگاه تراژیک و سوگواره ای ۲) نگاه تاریخی _ توریستی ۳) نگاه قهرمان _ اسطوره ای۴) نگاه شفاعت طلبانه_ تطهیری ۵) نگاه شهادت طلبانه_ انقلابی ۶) نگاه مناسکی _ آیینی ۷) نگاه عاشقانه_ سکولاری ۸) نگاه علمیِ فقهی _ کلامی ۹) نگاه فلسفه_تاریخی ۱۰) نگاه ملّیتی_ هویتی ۱۱) نگاه الهیاتی_ امامتی۱۲ )نگاه احیاگری _ تعلیمی 🔺️درنگاه اول؛ تاریخ و رنج همراه هم هستند و مگر رنجبارتر ازعاشورا چیزی درجهان می توان یافت؟ اما عاشورا فراتر ازتراژدی و تطهیر تاریخ با فلسفه رنج است 🔺️نگاه دوم می گوید هرچند فاجعه باراما حادثه ای بودکه دردهم محرم سال ۶۱هجری پدید آمدو تمام شد نگاه سوم برآن است که عاشورا بستری برای به وجود آوردن قهرمان _ اسطوره بود ؛ عرصه ای برای نشان دادن رستم و سهرابی دیگر. 🔺️نگاه چهارم یعنی نگاه شفاعتی _ تطهیری رویکردی مسیحی به گناه انسان است؛ مسیح به صلیب کشیده شد تاگناهان انسان شسته شود؛ حسین (ع) و عاشورا وسیله ای برای بخشیده شدن ازگناهان پی درپی گناهکاران اند 🔺️درنگاه پنجم، عاشورا اساسا رویکردی انقلابی بوده و امام برای شهادت درکربلاساکن شده است؛ این رویکرد شهادت را هدف امام در عاشورا اعلام می کند 🔺️در نگاه ششم که آیینی_ مناسکی است عاشورا تحت الشعاع مناسک و عَلَم و کُتل و طبل و سنج و طبخ های نذری قرارگرفته است ؛ 🔺️نگاه هفتم که عاشقی_سکولاری است مخصوص روشنفکرانی است که صحنه هایی دلربایانه ای ازکربلارا توصیف می کنندکربلا دراینجا فقط واجد عشق و محبت های فردی است، مالامال از بهجت اما دستان تطاول یزیدیان پنهان می شود این قبیله از بازسازی تاریخ پرهیز داده و میگوید حال مابا حسین راخراب نکنید! 🔺️در نگاه هشتم اما غلبه با مباحث علمی _فقهی _ کلامی است ؛آیا امام باعلم به شهادت و اسارت درکربلا سُکنی گزیده است ؟ دراین صورت عِلم امام باوجود آیه تهلکه درقرآن چگونه توجیه می شود ؟ 🔺️دررویکرد نهم اما تاریخ، سنّت و فلسفه داردو فلسفه _ تاریخی است؛ خط حسین علیه السلام ویزید هیچگاه به هم نمی رسند و تغییرماهیت نمی دهند واین قانون فلسفه و تاریخ است ؛ انسان باید یا حسبنی باشد یایزیدی و راه سومی وجود ندارد راه سومش هم فقط زینبی است 🔺️نگاه دهم و ملّیّتی_ هویتی اما نگاهی است که حاج قاسم سلیمانی آن را به ارمغان آورد وتکامل یافته ملّیّتِ دینی ایران است؛ ملیت در ایران ضمن اینکه باسکولاریسم( دولت_ ملت های وستفالیایی اروپایی ) ربطی تاریخی نداردبلکه همین ملیت دینی، با امام حسبن پیشرفته ترهم شدو به ملت امام حسین (ع) ارتقاء یافته است 🔺️نگاه یازدهم و الهیاتی_امامتی به عاشورا نگاهی متعالی و پیشرفته است که امام حسین و عاشورا رانه حرکتی کور و یا حادثه ای دور افتاده در تاریخ بلکه ستاره ای درخشان درمنظومه وفلسفه ارسال رُسُل و انزال کتب می شناسد؛حرکتی فرایندی که درچارچوب نظام رسالت_ امامت _ اُمت معنا می یابد 🔺️اما موثر ترین وکارآمد ترین نگاه به عاشورا ، دوازدهمین نگاه است و آن نگاه احیاء گرانه _ تعلیمی به آن است؛ بنیانگذاران این نگاه؛ امام خمینی (ره )استاد شهید مطهری و امام خامنه ای حکیم اندکه به سه گانه ی علت های شکل گیری عاشورا، درس های عاشورا وبخصوص عبرت های آن توجه می دهند؛ امام خمینی برآن است که تمامی حرکات امام حسین سیاسی بود و اساسا امام حسبن می خواست حکومت رابدست بگیرد و به دست گرفتن حکومت ازسوی او یک فخر به حساب می آمدبرای اینکه حکومت باید دردست مثل سید الشهدایی باشد و استاد شهید معتقد بود عاشورای امام حسبن تجدید حیات و اساسا آموختن مبانی اسلام از نو است گواینکه می گفت عاشورای امروز فلسطین است و شمرِ ۱۴۰۰ سال پیش مُرد ؛شمرِ امروز موشه دایان است! امام خامنه ای حکیم اما ازحیث فلسفه ی سیاست صاحب نظریه ای بدیع در ساحت عاشوراست؛ این نگاه نوعی احیاء گریِ تعلیمی است ؛ نگاهی که با اکتشاف عبرت های عاشورا و تبیین نقش عوام وخواص درشکل گیری این مصیبت عظیم تاریخ بر نقش تعلیمی _احیاگرانه عاشورا برای بهزیستی امروزمان تآکید دارد؛ سوال مهم امام خامنه ای در این باره این است : ملت اسلام ازموضع عبرت گیری از عاشورا باید فکرکند که چرا ۵۰ سال بعد رحلت پیامبرکار جامعه به اینجا رسیده که مردم مسلمان اعم از؛ وزیرشان، امیرشان، سردارشان، عالِم شان، قاضیشان، قاریشان و اوباش شان و... آنگونه یکپارچه و با آن طرز فجیع جیگر گوشه ی پیامبر راکشتند ؟! ✅️ دکتر مجتبی زارعی دانشیار فلسفه سیاسی دانشگاه تربیت مدرس و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی https://eitaa.com/Dr_Zareii_Siasatefetrat ایتا
هدایت شده از فکرت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
| 🎞 آزادی در مکتب امام حسین‌(ع) دکتر غلامحسین دینانی 💢«عنصر اساسی شهادت امام حسین(ع) که تا ابد جلوه خواهد داشت، آگاهی و معرفت امام حسین(ع) است. آزادی نتیجه این معرفت است. کسانی که از آزادی دم می‌زنند و معرفت ندارند، کشک می‌سابند. آزادی به آگاهی است...» 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲وب | ایتا | تلگرام | اینستاگرام | تویتر
🔰 سلسله نشست‌های علمی فلسفه اجتماعی حکمت متعالیه در سال ۱۴۰۳ 🌺 درس‌گفتار اول(جلسه ۱۷): فلسفه اجتماعی ملاصدرا با محوریت نظام حقوقی و اخلاقی در شهر و خانواده(مشهد پنجم شواهدالربوبیه) 🌺 درس‌گفتار دوم(جلسه ۳۷): معرفة‌النفس با رویکرد فلسفه اجتماعی(مشهد سوم شواهدالربوبیه) 🌷 دکتر سید مهدی امامی جمعه، استاد تمام دانشگاه اصفهان 🔹 پنج‌شنبه ۲۸ تیر 🔹 ۸ صبح تا ۱۲ 🔹 خیابان حافظ، دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، ساختمان شماره۲، سالن جلسات شهید رئیسی 🔸 مشاهده برخط: m8r.ir/1001 ⬅️پژوهشگاه را در فضای مجازی دنبال کنید 🌐 https://takl.ink/Isca.ac.ir
💠 درد و اندوه تربیتی! 🔻 پایان ایام عزای سیدالشهداست و در ساعات پایانی این مناسبت، احساس درد و اندوه ما را فراگرفته است، ولی امام حسین علیه‌السلام نمی‌پذیرد که این درد و اندوه ما از سر احساس باشد بلکه درد و اندوهی تربیتی از ما می‌طلبد. 🔻 ما در پرتو این احساس درد و اندوه می‌آموزیم که انسان چگونه باید بمیرد. همچنان که می‌آموزیم چگونه باید زندگی کند. می‌آموزیم که اقلیت به سبب عده اندک خود شکست نمی‌خورد و اکثریت نیز اگر به آرمان خود باور نداشته باشد پیروز نمی‌شود هر چند برحق باشد. این تابلو و این تصویر و این مکتب، درس‌ها و نظایر فراوانی در زندگی معاصر ما دارد. 📖 از کتاب «سفرشهادت» صفحه ۲۰۸ 🔰 خانه‌راهبران‌دینی‌جوان 🌐 www.ylhouse.ir 📲 @youngleaders
🔰نقدی بر روش تحصیل فلسفه در حوزه استاد حسن رمضانی: 🔸متأسفانه روش تعلیم و تعلم فلسفه در زمان حاضر به این صورت استقرار یافته است که ابتدا بدایه و بعد و بعد را می‌خوانند و در نهایت سر سفره می‌نشینند. این روش بویژه در سال‌های نخست تحصیل برای محصلین رشته فلسفه مشکلاتی به بار آورده و می‌آورد. 🔹زیرا بدایه و نهایه و منظومه تقریباً چکیده اسفارند و اسفار هم – همان‌طور که واضح است – حکمت است و کسی که می‌خواهد فلسفه بخواند، نباید آن را با حکمت متعالی که عالی‌ترین و ناب‌ترین و دقیق‌ترین افکار فلسفی را در خود جای داده است، شروع کند؛ زیرا آن طور که لازم است، قدرت تلقی ندارد و نیز کسی که می‌خواهد به عنوان استاد آن را تفهیم کند، نمی‌تواند آن را برای یک مبتدی آن‌طور که باید القا کند. 👈مباحثی که در ابتدای بدایه آمده است، مانند: اصالت ، تشکیک وجود، بساطت وجود، وجود ذهنی، اشکالات آن و … مباحث عمیقی است که ریشه در دارد و صحیح نیست که آن‌ها را در ابتدا برای کسی که هیچ سابقه‌ای در فلسفه ندارد و هنوز با مباحث فلسفی عرفانی آشنا نیست، مطرح کرد. 🆔@hekmateislami
☑ گفت‌وگو روزنامه فرهیختگان با حجت الاسلام والمسلمین دکتر احمدرضا یزدانی‌مقدم درباره «چیستی و جایگاه عدالت در حکمت متعالیه» . . . علامه طباطبایی که از فیلسوفان صدرایی معاصر ما بودند چند اصطلاح به‌کار می‌برند که به‌نظر می‌رسد پیامدهای مهمی به‌دنبال دارند. یکی از این اصطلاحات حکومت اجتماعی دینی است که ایشان منظور خود از این اصطلاح را توضیح می‌دهند. از نظر ایشان حکومت اجتماعی دینی حکومتی است که به فکر مردم است، برای مردم کار می‌کند و مردم در آن نظر می‌دهند. خب این تعریف تبعاتی دارد، اگر ما بخواهیم یک حکومت اجتماعی دینی داشته باشیم که در آن به اقشار پایین‌دست جامعه با آن تفصیلی که هست توجه کنیم، باید بگوییم حکومت متعهد است که احکام اسلام را پیاده کند و اجتماع هم نظارت می‌کند. برای اعمال نظارت اجتماعی، به‌خصوص در شرایط کنونی، چاره‌ای نیست جز اینکه یک توازن قوا میان نظام سیاسی و اجتماع باشد، یعنی نمی‌توانیم بگوییم دست اجتماع از اطلاعات و شفافیت کوتاه باشد و هر آنچه دولت دیکته کند، مردم و اجتماع بپذیرند. خب این شکل از حکومت، نه حکومت اجتماعی است و نه حکومت اجتماعی دینی. نه در سنت پیامبر(ص) ما بوده و نه می‌توانیم بگوییم که چنین چیزی مطلوب است. پس ما اگر بخواهیم اجتماعی‌بودن دولت متعالیه را مدنظر قرار دهیم، چه‌کار باید بکنیم؟ باید این امکانات لازم را برای نهادهای اجتماعی فراهم کنیم. متن کامل گفتگو پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی @cpt_isca 🌍🇮🇷
🔰به کتاب‌های سهروردی(رحمة الله علیه) در حکمت اشراق مراجعه نموده... 👈جایگاه شخصیت و اندیشه شیخ اشراق شهاب الدین سهروردی در ذهن و ضمیر امام خمینی(ره) را می شود از نامه‌ی دعوت توحیدی ایشان خطاب به رهبر کمونیسم جهانی _میخائیل گورباچف_ دید ؛ آنجا که به او می گوید : 🔹« اگر جنابعالی میل داشته باشید در این زمینه_در اینکه در حیوان و انسان چیز دیگری است که فوق ماده است و از عالم ماده جدا است و با مردن ماده نمی میرد و باقی است... اصولاً اشتیاق به زندگی ابدی در نهاد هر انسانی نشانه وجود جهان جاوید و مصون از مرگ است_ می توانید دستور دهید که صاحبان این گونه علوم علاوه بر کتب فلاسفه غرب ، در این زمینه به نوشته های فارابی و بوعلی سینا (رحمة الله علیهما) در حکمت مشاء مراجعه کنند ...و نیز به کتاب‌های سهروردی(رحمة الله علیه) در حکمت اشراق مراجعه نموده و برای جنابعالی شرح کنند که جسم و هر موجود مادی دیگر به نور صرف که منزه از حس می باشد، نیازمند است و ادراک شهودی ذات انسان از حقیقت خویش، مبرا از پدیده حسی است.» 🆔@hekmateislami
🔺 خون‌خواهی مهمان عزیزمان را وظیفۀ خود می‌دانیم.
امام باقر(ع): خُذُوا الکلِمَةَ الطَّیبَةَ مِمَّن قالَها و إن لَم یعمَل بِها سخن طیب و پاکیزه را از هر که گفت بگیرید،‌ اگر چه او خود،‌ بدان عمل نکند. ولادت امام محمد باقر(ع) مبارک باد.
y2mate.com - چتر اتمی روس ها برای ایران جنگ تمدنی در پیش.mp3
51.18M
⚜چتر اتمی روس ها برای ایران !! جنگ تمدنی در پیش 🗓۲۰ مرداد ماه ۱۴۰۳ https://eitaa.com/joinchat/4253679616C45aab6f6a5 ⚜ کانال تحلیل سیاسی
همه وزیران پیشنهادی دکتر پزشکیان از مجلس رای اعتماد گرفتند 🔹وزارت آموزش و پرورش: علیرضا کاظمی ۲۶۸ رای 🔹وزارت ارتباطات: ستار هاشمی ۲۶۴ رای 🔹وزارت اطلاعات: سید اسماعیل خطیب ۲۶۱ رای 🔹وزارت اقتصاد: عبدالناصر همتی ۱۹۲ رای 🔹وزارت امور خارجه: عباس عراقچی ۲۴۷ رای 🔹وزارت بهداشت: محمدرضا ظفرقندی ۱۶۳ رای 🔹وزارت کار: احمد میدری ۱۹۱ رای 🔹وزارت جهاد کشاورزی: غلامرضا نوری ۲۵۳ رای 🔹وزارت دادگستری: امین حسین رحیمی ۲۶۸ رای 🔹وزارت دفاع: عزیز نصیرزاده ۲۸۱ رای 🔹وزارت راه: فرزانه صادق ۲۳۱ رای 🔹وزارت صمت: محمد اتابک ۲۳۱ رای 🔹وزارت علوم: حسین سیمایی ۲۲۱ رای 🔹وزارت فرهنگ: عباس صالحی ۲۷۲ رای 🔹وزارت کشور: اسکندر مومنی ۲۵۹ رای 🔹وزارت میراث فرهنگی: محمدرضا صالحی امیری ۱۶۸ رای 🔹وزارت نفت: محسن پاک‌نژاد ۲۲۲ رای 🔹وزارت نیرو: عباس علی‌آبادی ۲۵۵ رای 🔹وزارت ورزش: احمد دنیامالی ۲۵۳ رای
پیاده‌روی مشایه با پای پژوهشگران| فرهیختگان آنلاین https://farhikhtegandaily.com/page/256072/
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پیش‌بینی امام موسی صدر دربارهٔ راهبری شیعیان در مبارزه با اسرائیل
🔗 پایگاه اصطلاحات علوم عقلی اسلامی 🔸 پایگاه اصطلاحات علوم عقلی اسلامی که دربردارنده اصطلاح‌نامه و معجم‌های موضوعی هریک از دانش‌های عقلی است، دستاوردهای تلاش علمی مرکز پژوهشی دائرةالمعارف علوم عقلی اسلامی را با کاربست فناوری‌های نوین و تسهیل و تسریع بهره‌گیری در اختیار پژوهشگران عرصه‌های علوم عقلی قرار می‌دهد. 🔸 آنچه در این پایگاه خواهید یافت: - دسترسی به ۱۷۷۷ اصطلاح فلسفه سیاسی در ۱۷ رده؛ - امکان جستجو در ۱۵۲۹۴ کلیدواژه و نمایه فلسفه سیاسی؛ - نمودار کلان‌موضوعات رشته فلسفه سیاسی؛ - جایگاه هر اصطلاح در رشته فلسفه سیاسی با ارائه ساختار درختی آن؛ - مستندات هر اصطلاح از متون معتبر و کلاسیک علوم عقلی؛ - تصویر صفحات منابعی که اصطلاح در آن به‌کار رفته است (با رعایت ضوابط حق مالکیت معنوی)؛ - فهرست اصطلاحات مرتبط با موضوع پژوهش در قالب اصطلاح‌نامه (اعم، اخص، وابسته و...)؛ - جایگاه هر اصطلاح در رشته‌های دیگر علوم عقلی اسلامی؛ - کلیدواژه و نمایه‌های مرتبط با موضوع پژوهش؛ - نشانی منابعی که نمایه‌های مرتبط با موضوع پژوهش در آن وجود دارد؛ - اصول و قواعد مرتبط با موضوع پژوهش. 🛒 دسترسی به پایگاه: https://eiis.iki.ac.ir/term 🔰 دائرةالمعارف فلسفه سیاسی اسلامی https://eitaa.com/pph_iki_ac_ir
🔴 خبر انتشار و پخش کتاب 📮 کتاب «یک ذره بیش‌تر از صفر» منتشر شد. به اطلاع عزیزان می‌رساند که کتاب : ناشناختگی خلاق انقلاب اسلامی با تاکید بر اندیشه‌ی سیاسی آیت‌الله خامنه‌ای، توسط منتشر گردید. 📩 این کتاب به بررسی آسیب‌شناسانه‌ی ساحت نظری انقلاب اسلامی پرداخته و خلاء نظری در تشکیل دولت مطلوب اسلامی را به بحث و بررسی گذاشته است. کتاب مذکور به‌همت «اندیشکده مطلالعات راهبردی بینات» و با همکاری نشر معارف، به چاپ رسید و در فروشگاه‌های متعلق به این انتشارات توزیع گردید. برای تهیه این کتاب با تخفیف 20% می‌توانید با شماره تلفن 09035548335 تماس گرفته یا درخواست خود را به آی‌دی @yek_zarreh در پیام‌رسان ایتا ارسال فرمایید. https://eitaa.com/yekzarreh
سی و دومین شماره فصلنامه تحقیقات بنیادین علوم انسانی منتشر شد فهرست مطالب این شماره از این قرار است: امکان سنجی علوم انسانی قرآن بنیان/ مصطفی کریمی حکمت متعالیه: سرشت نهادهای سیاسی و مدنی/ محمد پزشگی ارتباط حکمرانی و فلسفه سیاسی در آرای فارابی/ نجمه کیخا اطلاق و تقیید در وجوب اعتباری از منظر علامه طباطبایی/ مهدی سپهری، جواد محمودزاده روش شناسی فلسفی علم مشاوره با نگاه به فلسفۀ اسلامی/ محمد عجمین، مسعود آذربایجانی روش شناسی و مؤلفه های یک چهارچوب اسلامی برای فهم فرایند تحول اجتماعی به مثابه رویکردی در اسلامی سازی علوم انسانی/ وحید مقدم آدرس سایت فصلنامه: www.frh.sccsr.ac.ir مجمع عالی علوم انسانی اسلامی www.scih.ir @icihch