💟 #دانستنی 👇
🔰عواملی که خطر ابتلا به دیسک بین مهره ای را افزایش می دهند عبارتند از:
* وزن
اضافه وزن منجر به افزایش فشار وارد آمده به دیسک ها می شود.
* شغل
افراد با مشاغل سخت بدنی بیشتر در معرض ابتلا به فتق دیسک بین مهره ای هستند. بلند کردن، کشیدن، خم و راست شدن و یا چرخیدن های مکرر نیز میتواند این خطر را افزایش دهد.
*ژنتیک
برخی از افراد استعداد ابتلا به فتق دیسک کمر را از والدینشان به ارث میبرند.
♥️ #رهبر_معظم_انقلاب
🔹بچه ها را متدین بار بیاورید.
متدےن بار آوردن بچه ها همان چیزے است ڪه میتواند آینده ے این ڪشور را آباد ڪند.
🔹دل هاے ڪودڪان مثال خاک حاصلخیزے است ڪه هرچه در آن بڪارید جوانه میزند،
و
🔹رشد میڪند
🔹هدف میشود
🔹اعتقاد میشود...
🔹بذر عشق به امام حسین علیه السلام و شهدا را در دل ڪودڪانمان بڪاریم..
بذر جهاد و شهـادت
بذر ایمان و جهاد
بذر غلبه بر هواے نفس ..
🔴 پس حواسمان ! به اعمال و رفتارهامون باشه ، تا بذر بے ایمانے و بے اعتقادے را در دل فرزندانمان نڪاریم .
✨امام سجاد عليه السلام می فرمایند :
🔺تعجّب دارم از كسي كه نسبت به تشخيص خوب و بد خوراكش اهتمام ميورزد كه مبادا ضرري به او برسد، چگونه نسبت به گناهان و ديگر كارهايش اهميّت نمي دهد، و نسبت به مفاسد دنيائي، آخرتي روحي، فكري، اخلاقي و ... بي تفاوت است.🔵
🍃عَجِبْتُ لِمَنْ يَحْتَمي مِنَ الطَّعامِ لِمَضَرَّتِهِ، كَيْفَ لايَحْتَمي مِنَ الذَّنْبِ لِمَعَرَّتِهِ.🍃
📚أعيان الشّيعة، جلد 1، صفحه 645
‼️تماشای پاسور
🔷س 1331: تماشاى پاسور بازى ديگران چه حکمى دارد؟
✅ج: اگر مستلزم مفسده و يا تأييد عملى آن محسوب شود، جايز نيست.
#استفتائات_جدید
📕منبع: leader.ir
خیرات بهتر است جنبه ی مادی داشته باشد یا قرآن خواندن و نماز خواندن هم کفایت می کند؟ اگر مدتی نتوانیم بر سر مزار مرده برویم و از راه دور فاتحه بفرستیم، در ثواب آن برای مرده فرق میکند؟ پدر من کلا ا.mp3
1.01M
#سوال
📝خیرات بهتر است جنبه ی مادی داشته باشد یا قرآن خواندن و نماز خواندن هم کفایت می کند؟ اگر مدتی نتوانیم بر سر مزار مرده برویم و از راه دور فاتحه بفرستیم، در ثواب آن برای مرده فرق میکند؟
#استاد_محمدی
✅ﻗﻄـﻌﺎً ﺍﺯ ﺷـﺮﺍﯾﻂ ﺍﺳﺘﺠـﺎﺑﺖ ﺩﻋـﺎ ﺍﺿـﻄﺮﺍﺭ ﺍﺳﺖ.
✅ﺭﺳﯿﺪﻥ ﺑﻪ ﺍﯾﻦ ﺣﺎﻟﺖ، ﺣﺎﻟﺖ ﺍﺳﺘﺠـﺎﺑﺖ ﺩﻋـﺎ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺑﺮﺍﯼ ﻇـﻬﻮﺭ ﭼﺎﺭﻩ ﺍﯼ ﺟﺰ ﺍﯾﺠـﺎﺩ ﺍﺿـﻄﺮﺍﺭ ﻧﯿﺴﺖ.
✅ﻣﺎ ﺷﯿـﻌـﯿﺎﻥ ﻭ ﻣﻨﺘـﻈﺮﺍﻥ ﭼﻮﻥ ﻫﻨـﻮﺯ ﺑﻪ ﺣﺎﻟـﺖ ﺍﺿـﻄﺮﺍﺭ ﻧﺮﺳﯿﺪﻩ ﺍﯾﻢ،ﯾﺎ ﺍﺯ ﺍﯾﻦ ﻣﻀـﻄـﺮ ﺑﻮﺩﻥ ﺧﻮﺩ ﻏﺎﻓـﻞ ﻭ ﮔﺮﻓﺘﺎﺭ ﺯﺭﻕ ﻭ ﺑﺮﻕ ﺩﻧﯿﺎ ﺷﺪﻩ ﺍﯾﻢ، ﭼﮕﻮﻧﻪ ﻣﯽ ﺗﻮﺍﻧﯿﻢ ﺗﻮﻗّﻊ ﻓﺮﺝ ﻭﮔﺸﺎﯾﺶ ﺭﺍ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﯿﻢ!
#استاد_عالی
#اضطرار_فرج
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🍃سخنرانی مذهبی
استاد فروغی
حضرت امام خمینی (رحمة الله علیه) :
🍃اگر از اين ظلمت آباد، ظالم سرا بيرون شديم و از اين خانه وحشتناك خراب آباد جدا گشتيم و به سوى خدا و رسولش هجرت نموده و مشمول عنايت ازلى شديم و به مقام موت و فنا در ذات و صفات و اسما او رسيديم، آن وقت است كه پاداش ما بر خداست، و جمال و بها و تابش انوار او را مشاهده خواهيم نمود.
4_5782766241034797169.mp3
2.62M
🎙 محبوب خدا...
👤استاد رفیعی
🕔 زمان : ۵:۱۷
🔰 حجم : ۲/۵ مگابایت
✅پرسش:
اخلاق بدی دارم و عادتم شده که به همه زیرلب ناسزا می گم و حسادت می کنم و غیبت می کنم. از این وضعیت ناراحتم ولی چه کار می تونم بکنم عادت کردم
🌺پاسخ:
تغيير رفتار و عادات گذشته، با دو نوع راهکار، در کنار هم، امکان پذير است. اول راه علمي و دوم راه عملي
🌸راهکار علمي اينست که انسان از نظر ذهني و فکري، رفتارش را بررسي کرده و با مطالعه و مشورت با متخصصين امر و تفکر خودش، به اين نتيجه قطعي و باور حقيقي برسد که رفتار قبلي اش درست نبوده و نياز به تغيير رفتار دارد. اين مسئله بسيار مهم است و انگيزه انسان را براي پرداختن به راهکار عملي و محکم بودن در برابر سختي هاي آن را قوي مي کند.
راهکار عملي هم دقيقا اقدام عملي بر طبق علمي ست که به دست آورده ايم.
يعني وقتي انسان با بررسي دقيق مسئله متوجه شد که بد زبانی، غیبت و حسادت و امثال اینها صفاتی هستند که هم او را در جامعه و بین دوستانتش منفور کرده و هم باعث مشکلات اخروی می شود، حتما طبق فطرت سالم انساني اش بايد از اين ضرر اجتناب کند.
🍀وقتي باور به منفعت اين عمل براي انسان به وجود آمد، در مقابل سختي ها مقاوم شده و مشکلاتي احتمالي بر سر راه را به سادگي تحمل خواهد کرد. درست مثل انساني که مي داند براي درمان يک بيماري احتياج به تحمل دردِ عمل جراحي و سختي هاي آن دارد؛ پس با اين فکر که در نهايت به سلامتي دست خواهد يافت و به دست آوردن سلامتي ارزش تمام اين سختي ها را دارد، به راحتي تحمل کرده و احساس رضايت هم مي کند.
🌸توجه بفرمایید که تربیت نفس درست مثل تربیت بدن که باید کم کم و قدم به قدم انجام شود، نمی تواند به یکباره انجام شود. راه درست کنترل مداوم ولی نرم است. سه گانه ی مشارطه، مراقبه، محاسبه انسان را در تربیت نفس بسیار کمک می کند. به این صورت که اول صبح انسان چنددقیقه ای با خودش خلوت کرده و با نفسش شرط می کند که امروز را مراعات کرده و از فرمان الهی تخطی نکند.
📍 در طول روز مراقب خودش است و تلاش می کند که بر سر قول و قرارش باشد؛ و آخر شب چند دقیقه ای محاسبه می کند که چکاره بوده و چطور انجام داده. اگر نتیجه مطلوب بود که خدا را شکر کرده و از او برای توفیق مجدد کمک می طلبد و اگر خدای نکرده تخطی داشت، استغفار کرده و از خدا می خواهد که برای فردا به او بیشتر عنایت کرده و موفقش بدارد.
🔷عمل کردن مداوم به این برنامه و جدی گرفتن مسئله، کم کم و به مرور باعث می شود که انسان در مسیر درست افتاده و بتواند کنترل نفسش را به دست گیرد. توجه بفرمایید که کار سختی ست، اما ممکن؛ و به سعادت ابدی که در پیش رو داریم می ارزد.
باسلام
به استحضارمی رساند،استادهدایی تبریزی ،علاوه برایتادرپیام رسان تلگرام طلایی واینستاگرام نیز فعالیت دارندومطالب سه کانال(تلگرام_اینستاگرام_ایتا) متفاوت است واستادهرروز دریک کانال فعالیت دارند (البته سخنرانی های ایشان فقط در تلگرام طلایی بارگذاری می شود به دلیل کثرت مخاطبان این کانال نسبت به اینستاگرام وایتا).
علاقه مندان می توانندازمطالب استاد دراینستاگرام وتلگرام طلایی نیز بهره مندشوند.
آدرس چنین است :
ایتا:
Eitaa.com/jafar1352hodaei
اینستاگرام :
Https://WWW.instagram.com/jafar1352hodaei
تلگرام طلایی :
@jafar1352hodaei
توجه داشته باشیدکه آدرس کانال
چه درتلگرام طلایی
وچه دراینستاگرام
وچه درایتا
یک چیز بوده وهرسه یک آدرس باحروف وکلمات یکسان است.
باتشکر.موفق باشید.آمین
@jafar1352hodaei
@jafar1352hodaei
باسلام
به استحضارمی رسانداستادهدایی فقط به شکل پیامکی وفقط باشماره روابط عمومی اش ۰۹۱۹۸۶۸۷۵۴۰درخدمت سوالات،استخاره ،تعبیرخواب ومشاوره خواهی وراهنمایی خواهی مردم شریف است.
وقت ایشان بیش ازاین گنجایش نداشته وشرمنده مردم شریف هستیم.
لطفا ازطرق دیگروباشماره های دیگراستادتماس گرفته نشود.
@jafar1352hodaei
REC0019.MP3
11.28M
سلسله کلاسهای سبک زندگی اسلامی
جلسه۴۴
حجت الاسلام دکترهدایی
کم حجم
جمعه
مورخه
۱۳۹۸/۰۱/۲۳
قم مقدسه
پردیسان
مسجدامام حسن مجتبی(ع)
عنوان:وسواس(۱)
@jafar1352hodaei
REC0018.MP3
10.74M
معارف مهدوی
سخنرانی های دعای ندبه
حجت الاسلام دکترهدایی
کم حجم
جمعه
مورخه۱۳۹۸/۰۱/۲۳
قم مقدسه
پردیسان
عنوان:خروج سفیانی(۲)
@jafar1352hodaei
REC0017.MP3
10.03M
سلسله درسهای اخلاق
رموز واصول نیل به کمال آدمی
جلسه۱۰۷
حجت الاسلام دکترهدایی
اصل دوازدهم:عشق ومحبت به خدا
کم حجم
چهارشنبه_مورخه ۱۳۹۸/۰۱/۲۱
قم مقدسه_پردیسان
موضوع:همه عالم هستی،درمسیرکمالش،مشغول عشق ورزی به خداست.
@jafar1352hodaei
* #عمان_سامانی #حضرت_علی_اکبر #فنا
🔻 همه اشعار عمان خوب هستند و نكات زيبايي را طرح می کند. يكي از آن نکات اين است كه حضرت علي اكبر عليه السلام که برگشتند و تقاضای آب کردند؛ در واقع براي استمداد از حضرت سيدالشهداء علیه السلام آمدند.
🔸حضرت علي اكبر علیه السلام كه مي دانستند آبی نیست و بچه ها تشنه اند اما دوباره آمدنشان و تقاضاي آب كردن برای چی بود؟
🔹بعد يك تشبيهي مي كند؛ مي گويد كه در زمان جمشيد، دستور داد كه يك حكيم حاذقي را براي مجلس شراب ساقي كنند. اين حكيم مزاج افراد را مي شناخت و برای آن ظرف شراب هفت خط و علامت گذاشته بود و هر خطي را نامي برايش نهاده بودند. خط پاياني آن ظرف به نام خط جور بود كه اگر كسي به خط جور مي رسيد از خود بی خود و به اصطلاح سركش مي شد ولي كار دست ساقي بود. چون كه ساقي خيلي كاردان و حكيم بود. هر كسي را به اندازه استعداد و مزاجش برايش مي ريخت.
🔸بعد عمان می گوید چون حضرت علي اكبر عليه السلام از شراب معرفت و محبت و جذبه الهی تا خط جور خورده بودند دیگر روح و بدنشان كشش ادامه دادن نداشت. لذا برگشتند تا از حضرت سيدالشهداء استمداد كنند كه يك كاري بكنيد كه من اين چند لحظه باقي مانده را بتوانم بمانم و ادامه بدهم.
🔹حضرت سيدالشهداء هم در مورد ایشان در روز عاشورا اشاره كرده بودند که «علي ممسوسٌ في ذات الله» یعنی علی غرق و فانی در ذات خداست.
🔸اين عبارت را هم رسول خدا صلی الله علیه و آله راجع به اميرالمؤمنين علیه السلام فرمودند و هم حضرت اباعبدالله علیه السلام راجع به حضرت علي اكبر علیه السلام.
┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈
💟 #آیا_میدانید
✳️•⇦ اگر ۳۰ دقیقه پس از خوردن سیر یا پیاز یڪ قاشق غذاخورے عسل یا ڪمی جعفری یا یک عدد سیب بخورید
⚛•⇦ بوی بد سیر یا پیاز در دهان به صورت آنی از بین می رود
عارف بالله آیت الله یعقوبی قائنی رحمت الله علیه:
💠اگر كسى دلش منور به نور ايمان گشت و به ذره اى از اسرار توحيد مطلع گرديد، بسى عجايب كه در عالم مى بيند؛ آنچه مردم از اصوات مى شنوند او چيز ديگرى مى شنود و آنچه مردم مى بينند او طور ديگرى مشاهده مى كند و پيوسته از خدا مى خواهد كه موجودات را آن طور كه در واقع هست به او نشان دهد تا سراب را از آب و ظلمت را از نور تميز داده، بشناسد.
1554258715371SptcugyVsxMF9OD8iCHlejLNd3a1vKfP.mp3
4.76M
🎧 روضه امروز: حضرت علی اکبر(ع)
هر روز زیارت عاشورا بخونیم و روضه گوش کنیم.
امام زمان:
یا جدّاه، هر صبح و شام بر مصائب تو گریه می کنم.
👇👇👇
♨️سوال:
🔰به چه دلیلی تاریخ ولادت حضرت علی اکبر (ع) به صورت قطعی در ۱۱ شعبان تعیین شده است؟
✍️پاسخ:
✅در منابع اولیه تاریخی نظیر "طبقات ابن سعد"[۱] و تاریخ طبری[۲] وهمچنین در کتاب "نفس المهموم اثر شیخ عباس قمی "[۳] که زندگی نامه علی بن الحسین را بیان کرده به تاریخ ولادت حضرت علی اکبر(ع) اشاره ای نشده است.
اما عده ای مانند ابن ادریس در سرائر، تولد ایشان را در سالهای پایانی خلافت عثمان می دانند.[۴] علامه عبدالرزاق مقرم، نیز با تقویت این نظریه،سال ولادت وی را ۳۳ هجری قمری می داند که مطابق با نظر ابن ادریس است.[۵] بر این اساس آن بزرگوار در روز عاشورا ۲۷ ساله بوده که بزرگتر بودن ایشان نسبت به سن امام سجاد(ع) که در روز عاشورا ۲۳ سال داشتهاند و مورد اتفاق دانشمندان است، ثابت می شود.
درباره زاد روز ولادت ایشان فقط در کتاب " مقتل الامام الحسین" تألیف علامه عبدالرزاق مقرم و کتاب دیگر وی به نام؛ "علی اکبر"[۶] آمده است: "حضرت علی اکبر(ع) در ۱۱شعبان سال ۳۳ هجری متولد شد".[۷]
تمام کسانی که زادروزی برای حضرت علی اکبر نقل کرده اند از این دو کتاب استفاده کرده اند.
مقرم نیز این تاریخ را از کتاب مخطوط " انیس الشیعة" تألیف سید محمد عبدالحسین جعفری حائری، نقل می کند. و ظاهراً مشخص نیست صاحب انیس الشیعة از چه منبعی نقل می کند.
صاحب "الذریعة الی تصانیف الشیعة" در بیان ویژگیهای کتاب انیس الشیعه می گوید: این کتاب را مؤلف در سال ۱۲۴۱هجری قمری بر اساس ترتیب ماه های قمری و با شروع از ماه ربیع الاول نوشته است."[۸]
بنابراین؛ درباره زاد روز ولادت حضرت علی اکبر(ع) درمنابع تاریخی قرون اولیه که به دست ما رسیده چیزی بیان نشده است. و در روز ولادت ایشان به نقل علامه مقرم اکتفا شده است.
پی نوشت:
[۱]الطبقات الکبری، ج ۵، ص ۱۶۳،
[۲] طبری، تاریخ طبری ، ج ۱۱، صفحه ۵۲۰ و ۶۲۹، بیروت، دار التراث، ۱۳۸۷هجری قمری.
[۳]نفس المهموم"[۳] ، ص ۳۹۴(انتشارات مسجد جمکران)
[۴]سحاب رحمت،ص ۴۴۹
[۵]مقرم، عبدالرزاق، مقتل الامام الحسین، ص ۲۵۶، انتشارات المکتبة الحیدریة، قم ، ۱۳۸۳.
[۶]مقرم، علی اکبر، ص ۱۲
[۷]مقرم، عبدالرزاق، مقتل الامام الحسین، ص ۲۵۶.
[۸]تهرانی ،آقا بزرگ، الذریعة الی تصانیف الشیعة، ج۲،ص ۴۵۸، نشر اسماععیلیان، قم، ۱۴۰۸.