جهانِ پساکرونا
🍉پوست هندوانه ای که شیر و لبنیات تولید می کرد ! بچه که بودیم همیشه پوست #هندوانه ها را بازی کنان ه
.
✅ شهری که خدا در آن پیدانیست!
توحید و باور به یکتایی و یگانگی خدا، ابعاد مختلفی دارد. باور به توحیدِ خالقیت با کمی تفکّر حل می شود؛ چنانچه اگر شیءِ تک جزئی مثل خودکار، سازنده دارد، عالم با این همه گستردگی و ارتباط و نظم می تواند خالق نداشته باشد و سازنده ای در اوّلِ امر نداشته باشد؟
اما در جنبه های مختلف توحید، ضعف من و امثال من، بیشتر در توحید ربوبیّت است:
- آنجا که باید خدا را در لحظه، لحظه ی اتفاقات و رفت و آمد های درونی و بیرونی حس کنم و باور کنم که اوست که دارد می بَرد و می آوَرد، اوست که دارد رشد می دهد و می پروراند،(ربوبیّت تکوینی)(داخلٌ فی الاشیاء لا بالممازجة و خارجٌ عنها لا بالمفارقة) (خطبه ی اول نهج البلاغه)؛ (مطالعه ی بیشتر برای حس حضور خدا در رفت و آمدهای درون خود و پدیده های اطراف: تفسیر سوره توحید: آیت الله صفائی حائری(عین صاد))
- اینکه باور کنم بعد از آنکه خلق کرد، او مالک است و قانون گذاری بر رفتارهای پیچیده و پر آثار انسان در همه ی ابعاد زندگی، از آنِ اوست. هیچ چیز مالِ من نیست تا حق مسقلی داشته باشم! (ربوبیّت تشریعی)، لَهُ الأَمر و له الخَلق. (قرآن کریم.)
انسان به موجب دشمنی به نام شیطان و نفْس و به سبب جلوه های دنیا و شلوغی ها و ضعف در تدبّر و تفکّر، دیدگانش را غبار می گیرد و توجه نمی کند که همه ی رفت و آمد هایی که در خود و سایر آنچه در آسمان ها و زمین است رخ می دهد، در هر لحظه ی شدنْ و رفت و آمد، نیاز به افاضه ی رب هستند.
در دنیای مُدرن هم این نوع معماری و شهرسازی، زمینه ی تماشا و حس کردن خدا در آمد و شُد پدیده ها و تدبّر در آیات آفاقی را از ما گرفته است. امّا در تصویری که اسلام برای زندگی ما ارائه داده است، همه ی خانه ها آسمان دارند، رفتْ و آمدِ ستاره ها و ماه و خورشید را می بینند و فرصت تدبّر و تفکّر فراهم است، بشر با طبیعت ارتباط دارد و در سیستم تولید مواد غذایی حضور دارد، می بیند که چطور از پشکل گوسفند و خاک بی جان، میوه های خوش طعم و عطر بوجود می آید، در شهر اسلامی، زمینه برای حسِّ خدا و تقویت توحید ربوبی و فرار از شرک در ربوبیت فراهم است...
خدایی را که نمی بینی و حس اش نمی کنی پرستش مکن!
🖊حجت الاسلام مهران فر
#معماری_اسلامی
#شهرسازی_اسلامی
#معماری_و_تربیت
📌جهانِ پساکرونا👇
https://eitaa.com/joinchat/476184625C62ff62b069
.
🏢 زندگی آپارتمانی، تولید متمرکز، تولید زباله!
💠 اگر هر یک از ٢٧ میلیون خانوار ایرانی فقط یک قالب پنیر بخرند و نهایتاً این پنیر را طی یک هفته مصرف کنند؛ در طول یک هفته، ٢٧ میلیون زباله ی پلاستیکی از پنیر فقط جمع شده است!! تو خود حدیث مفصل خوان از این مجمل! (تهران در یک روز حدود ١٠ هزارتن پسماند عادی دارد!) این بحران، نتیجه ی تولیدِ صنعتیِ متمرکز کارخانه ای است!
💠 محصولِ تولیدِی متمرکز و بیرون از خانه، (مثلاً پنیر از آمل تا قم) برای اینکه تا به دست مصرف کننده می رسد قابل استفاده باشد، بایستی داخل بسته بندی و مقرون به افزودنی باشد!
💠 تولید این حجم از زباله، حاصل این الگوی تولید متمرکز است. برای تغییر الگوی تولید، بایستی الگوی شهرسازی و معماری تغییر کند! در زندگی آپارتمان نشینی، زمینه ی تولید فراهم نیست، نتیجه این می شود که تولید مواد غذایی مورد نیاز خانواده ها، متمرکز و به کارخانه ها سپرده می شود.
با ساختِ خانه های وسیع، زمینه ی تولید سالم، غیر صنعتی و غیرمتمرکز، فراهم می شود و تقریباً زباله ای تولید نمی شود.
همچنین در خانه های وسیع و حیاط دار، با فراهم شدن زندگی حیوانات خانگی، بخشی از دور ریزها خوراک حیوانات می شود.
👤حجت الاسلام مهران فر
#تولید_متمرکز
#تولید_انبوه
#معماری_اسلامی
📌جهانِ پساکرونا👇
🌐https://eitaa.com/joinchat/476184625C62ff62b069
🏢 محرومیت های بشر در دنیای مدرن
🔹استهلال، جستجوی هلال ماه در شب اول ماه قمری است که عملی مستحب و در مواردی واجب کفایی است. استهلال در لغت به معنای بلندکردن صدا است؛ به گفته شیخ مفید، هلال ماه را به این نام خواندهاند چراکه مردم به هنگام دیدن آن برای گفتن تکبیر صدای خود را بلند میکردند. برخی از عبادات نظیر شروع و پایان ماه رمضان، انجام برخی از مناسک حج و ... بر استهلال و تشخیص آغاز ماههای قمری مبتنی است: "يَسْأَلُونَكَ عَنِ الْأَهِلَّةِ قُلْ هِيَ مَوَاقِيتُ لِلنَّاس: از تو درباره هلالهای ماه میپرسند، بگو آنها وسیله تعیین اوقات برای مردم است" (بقره/۱۸۹).
🔹لازمه به جا آوردن این سنت مستحب، امکان رویت پذیری ماه است که در شهرهای سنتی به دلیل سبک شهرسازی، بدون صعوبت چندانی میسر بود. اما در کلانشهرهای معاصر به دو دلیل، این سنت مهم به فراموشی سپرده شده است؛ یکی به دلیل توسعه عمودی کلانشهرها که دامنه دید به آسمان را برای اغلب قریب به اتفاقات شهروندان کاملا محدود کرده است و دیگری به دلیل آلودگی هوای کلانشهرها (که آن هم محصول توسعه عمودی و تراکم زیاد شهرها است) که سبب شده تا حتی در مناطقی که دید به آسمان نیز وجود دارد رویت ماه به علت آلودگی هوا به سادگی میسر نباشد. لذا این مستحب که در سبک زندگی اسلامی از جمله سنتهای رایج بود، متاسفانه در سبک زندگی معاصر به فراموشی سپرده شده و صرفا منحصر به گروههای استهلال شده است که برای رویت ماه از شهرها خارج میشوند.
🔹 علاوه بر استهلال، مستحبات دیگری نظیر رویت ستارگان و آسمان و ... هم است که اینها نیز در کلانشهرهای معاصر به فراموشی سپرده شدهاند. رحمت خدا بر مرحوم آیت الله حائری شیرازی که چنین فرمود: "زندگی آپارتمان نشینی اجازه نداده انسانها سالی یک بار هم به آسمان نگاه کنند. یکی از محرومیتهایی که ایجاد کرده، محروم شدن از نعمت بزرگ دیدار ستارگان است. اگر انسان ماهی یک شب برود در روستا تا بتواند آسمان را ببیند و زیارت کند، مثل زیارت یک امامزاده برایش سازنده است. ندیدن آسمان، خیلی مضر است. یک نگاه به آسمان برای انسان کافی است که بداند این چیزهایی که برای خودش برداشته، باعث خجالت است. آسمان را گذاشته اند برای صفر کردن تعلقات... برای نجات انسان از تعلقات، یک نگاه معنادار به آسمان بس است".
🔹لذا سبک شهرسازی معاصر چنان کرده است که لازمه انجام این نوع مستحبات، مکنت مالی لازم جهت خروج از کلانشهرها و بیتوته در محیطهای غیر شهری شده است. اما آیا اینکه انجام چنین مستحباتی برای عموم شهروندان میسر نیست و انجام آنها نیازمند هزینه قابل توجه برای خروج از کلانشهرها شده است به معنای لاکچری شدن چنین مستحباتی نیست؟ اگر آری، لازم است بدانیم که لاکچری شدن چنین مستحباتی، محصول نظام سرمایهداری است. نظامی که ترجمان کالبدیِ اصول و مبانی خود را در کلانشهرهای متراکم و عمودی میبیند تا با انباشت هرچه بیشتر سرمایه در این نوع کلانشهرها، انتفاع اقلیت سرمایهدار از اکثریت جامعه را به حداکثر ممکن برساند.
@baladetayyeb
📌جهانِ پساکرونا👇
🌐https://eitaa.com/joinchat/476184625C62ff62b069
✍️ اگر شیخ بهایی که روز رحلتش روز معماری نام گرفته است اکنون در میان ما بود و وزارت مسکن و شهرسازی یا شهرداری را به عهده میگرفت حتما با آپارتمان موافقت نمیکرد و از زمین وسیع خدا برای خانه های تک واحدی آرامش زا و سلامت آفرین بهره می برد. ۳ اردیبهشت روزش گرامی باد.
استاد سید صمصام الدین قوامی
📌جهانِ پساکرونا👇
https://eitaa.com/joinchat/476184625C62ff62b069
- زن، زندگی، آزادی
- مرد، مردانگی، ایثار
📌جهانِ پساکرونا👇
https://eitaa.com/joinchat/476184625C62ff62b069
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
.
🎥 خبر خوش برای والدین متولدین ۱۴۰۱
🔸خاندوزی وزیر اقتصاد:
🔸بر مبنای قانون جوانی جمعیت، سهام تعلق گرفته به نوزادان متولد سال ۱۴۰۱ به مبلغ یک و نیم میلیون تومان است که با فراهم شدن منابع آن این سهام آماده عرضه به والدین نوزادان است.
📌جهانِ پساکرونا👇
https://eitaa.com/joinchat/476184625C62ff62b069
ما دچار #تورم_تحمیلی از سوی شرکتهای بزرگ مواداولیه داخلی هستیم، آنها مدتهاست با پشتیبانی #بچه_های_شیکاگو کالایی که پایه تولید هزاران کالاست را به نام جعلی جهانیسازی به قیمت لندن و نیویورک با نرخ تبدیل دلار تلگرامی (که وجود ندارد) به تولیدکنندگان ایرانی میفروشند و امروز این غولهای سرمایهدار و همپیمانان بانکها، سیاهیلشگری عظیم از رسانه و رسانهچی، دانشگاه و پروژهبگیر تدارک دیدند تا مطالبه #دلارزُدایی محقق نشود.
📌جهانِ پساکرونا👇
https://eitaa.com/joinchat/476184625C62ff62b069
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 دزد بزرگ شهرهای ایران
از دیدن دختران بیحجاب و بد پوشش و پسران آسیب دیده هویتی در کوچه و خیابان های قم تعجب نکنید.....
اینجا بافت جدید شهر قم است ،خانه هایی بصورت قوطی کبریتی روی هم ، شهری بدون هویت فرهنگی و تاریخی و مذهبی است . اینجا کمبود زمین وجود ندارد ، دولت بزرگترین احتکار کننده زمین مانع از گسترش افقی شهر قم شد تا مردم مجبور شوند در طبقات آپارتمانی کنار هم اما بیگانه از هم زندگی کنند.
اینجا در غفلت علما و حوزه های علمیه که فلسفه و حکمت شهرنشینی را در ساخت فرهنگی جامعه نادیده گرفتند و بزرگترین دزدی تاریخ هویت شیعه رقم خورده است.
اینجا نه خبری از کوچه باغ های قدیمی است ،نه خبری از صفا و مهربانی همسایگی وجود دارد و نه از بچه محل و مسجد محل و هیئت محل و رفاقتهای هم محلی چیزی بجای مانده است.....
معماری به سبک مدرن بزرگترین دزد هویت تاریخی مردم ایران است..
📌جهانِ پساکرونا👇
https://eitaa.com/joinchat/476184625C62ff62b069
.
اگر چرخ کارخانه (تولید انبوه) می خواهد بچرخد باید سر همه کلاه بگذاری!
◽️اگر چرخ کارخانه می خواهد بچرخد، باید انسان مصرف گرا تربیت شود. داستانِ «کلاه سر همه بگذارید» همین است. یک موقعی با دست کلاه می بافتند؛ خیلی که می شد در طول یک تابستان یا مثلاً پاییز، می شد یک یا دو کلاه برای اهل خانه خودت ببافی. ولی وقتی کارخانه آمد و تولید انبوه شد، باید سر همه کلاه بگذاری. وقتی تولید انبوه شد، باید مصرف بشود، پس باید انسانِ مصرفی ایجاد بکنی. جریان توسعه هم انسان مصرفی ایجاد و تربیت می کند. بعد به اسم بهداشت و هزار مسئله دیگر، فرهنگ سازی می کند و کالاهای یک بار مصرف را وارد جامعه می کند و تازه در انتها روشن می شود که این ها همه عامل بدترین بیماری ها بوده است.
#تولید_انبوه
#تولید_متمرکز
#مصرف_گرایی
📌جهانِ پساکرونا 👇
https://eitaa.com/joinchat/476184625C62ff62b069
May 11
.
🏙 آپارتمان نشینی، تولید انبوه، تبلیغات بازرگانی، انسان مصرف گرا و نظام سرمایه داری!
وقتی خانه ها از دارِ واسعه به آپارتمان تبدیل شد و امکان تولید مایحتاج هر خانواده به صورت خرد در خانه ی خودش وجود نداشت، تولید متمرکز و انبوه در قالب کارخانه شروع می شود؛ وقتی کارخانه تأسیس شد و تولید، انبوه و متمرکز شد، باید با آهنگ و موسیقی و قرعه کشی و جایزه و استفاده ابزاری از زنان تبلیغات کنی و سر مردم را کلاه بگذاری تا مصرف بشود، انسان مصرف گرا تربیّت می شود؛ تولید که انبوه شد سرمایه دار بوجود می آید. تولید که انبوه و متمرکز شد، پنیر تا از آمل بخواهد به تهران برسد باید مواد نگهدارنده بخورد و سلامت بشر به خطر بیفتد. البته بگذریم از آنکه با تبلیغات و جلوه ها، به دروغ آن را مفید سلامت بشر معرفی می کنند!
آپارتمان نشینی، تولید انبوه و متمرکز، مصرف گرایی و سرمایه داری قطعات یک پازل هستند!
شهید بهشتی (ره) در کتاب بانکداری میفرمایند: اگر مؤسسه ای برای کالایش تبلیغات کرد ولو تبلیغات راست، خرج این تبلیغ را عملاً از مشتریان می گیرد....، اگر تبلیغات بازرگانی و قرعه کشی موجب شود که کاسب های خرد نابود شوند و نظام سرمایه داری بوجود بیاید حکومت می تواند این را ممنوع کند و وقتی ممنوع شد آن وقت حرام می شود!
وقتی انقلاب شد تبلیغات بازرگانی در ایران به طور کل ممنوع شد. طبق مصوبه شورای انقلاب تعیین جایزه برای تشویق به مصرف هم ممنوع است که البته مسئولین محترم به آن عمل نمیکنند. قانون معارضی هم ندارد و طبیعتا عمل بر خلاف آن جرم است!
📌جهانِ پساکرونا👇
https://eitaa.com/joinchat/476184625C62ff62b069
✅ چگونگی شکل گیری کارخانه و بانک به زبان ساده و شیرین
١- حسنْ آقایِ محلّه ی ما یه لبنیاتیِ کوچک داشت و با یکی دو تا گاو و سرمایه ی محدودی که داشت نیازهای محلّه ی ما و خودش را تأمین می کرد.
٢- یک روز از روزها یک نفری که محور و هدف نهایی زندگیش، دنیا و تمتع هرچه بیشتر از دنیا بود، تصمیم گرفت کاری کند که با تولید انبوه، سود و مال و منال بیشتری نصیبش بشه؛ فلذا اومد سراغ تولید انبوه، و لبنیاتیِ محلّه ی ما و محلّه ی کناری و کنارتریش رو با فن و فوتی هایی جمع کرد و یک لبنیاتی خیلی بزرگ بیرون شهر زد تا تولید روزانه ش خیلی خیلی بیشتر بشه و سودشون هم بیشتر بشه. هرچی تولید بیشتر، ایجاد نیازهای کاذب از طریق تبلیغات و غیره بیشتر، و درنتیجه فروش وسود بیشتر!
٣- وقتی تصمیم گرفت لبنیاتیِ بزرگی در بیرون شهر بسازد، دیگه نمی شد با سرمایه های کوچک اون کارخانه را جلو ببره؛ فلذا نیاز به سرمایه های بزرگ داشتند.
۴- گفتند برای بدست آوردن سرمایه چه کنیم؟ گفتند میاییم پول های مردمِ خداجو رو تحت عنوان قرض الحسنه می گیریم 😉 و مثل کوهی میریزیم تو جایی به نام بانک. سرمایه ها که جمع شد ما سرمایه داران باهاش کارخونه بزنیم تا بتونیم تولید بیشتر کنیم. تولید بیشتر سود بیشتر.حال بیشتر از دنیا.
#تولید_انبوه
#تولید_متمرکز
#مصرف_گرایی
📌جهانِ پساکرونا👇
https://eitaa.com/joinchat/476184625C62ff62b069
🔹از مناظره امشب، باید عمق دریافتهای طرفین از اقتصاد را درک کرد؛ اقتصاد، ابزار است یا هدف؟ سیاست، حاکم بر آن است یا خیر؟ در اقتصاد، به فرهنگ توجه میشود یا نه؟
استاد متقیان تبریزی
📌جهانِ پساکرونا👇
https://eitaa.com/joinchat/476184625C62ff62b069
جهانِ پساکرونا
🔹از مناظره امشب، باید عمق دریافتهای طرفین از اقتصاد را درک کرد؛ اقتصاد، ابزار است یا هدف؟ سیاست، حاک
.
⁉️ ریشه این حرف های غلط کجاست؟ آیا ما نفس خود را از این که در این ورطه بیفتیم مبرا می دانیم؟ آیا ما تلاشی کرده ایم و عبرت گرفته ایم؟
- فارغ از ادعاها و استدلال های اشتباه اقتصادیِ و روبنایی دکتر غنی نژاد که قابل بررسی، تبیین و نقد جدی است. دوست دارم و اولویت می دانم ریشه های این مدعا و استدلال غلط را برای شما بگویم و بنویسم!
جهان بینی غلط، نظام فکری غلط، نگاه فلسفی بعضاً ملحدانه و بعضاً مشرکانه، عدم اعتقاد به ربوبیت، عدم درک ربوبیت و... که منجر به این افکار و ادعاها و استدلال های روبنایی غلط در اقتصاد و سایر حوزه های دانشی شده است را برای رفقای خودم تبیین کنم و بگویم چرا جهان بینی ایشان التقاطی است و ارتباط این جهان بینی غیرالهی با این نظریات اقتصادی چیست؟ و چگونه فقدان یک نظام فکری و جهان بینی کامل، الهی، عقلی و مستدل ما را به اینجا می کشاند...
به خدا باید عبرت بریم و یک نظام فکری و جهان بینی با ویژگی هایی که برخی از آن را قبل نوشتم برای خود دست و پا کنیم و الاّ.....
#نظام_فکری
📌جهانِ پساکرونا👇
https://eitaa.com/joinchat/476184625C62ff62b069
جهانِ پساکرونا
. ⁉️ ریشه این حرف های غلط کجاست؟ آیا ما نفس خود را از این که در این ورطه بیفتیم مبرا می دانیم؟ آیا
آیا به این سؤال ها زیر جواب داده ایم؟ جوابی که از درون ما جوشیده باشد نه جواب های کلیشه ای و حل نشده و درونی نشده ای مثل "برای کمال" و "برای قرب"! آیا ما به سوال های خود جواب داده ایم یا با قوت دادن جواب های سوال های دیگر خود را مریض کرده ایم؟
نیاز ما به خدا چیست؟
اصلا برای چه باید به دنبال این سؤال برم؟ اصلا این خدا کیست که ما به آن نیاز داشته باشیم؟من کیستم؟
کدام سوال مقدم بر دیگری است؟
آیا اصلا ما سوالی داریم؟
#نظام_فکری
📌جهانِ پساکرونا👇
https://eitaa.com/joinchat/476184625C62ff62b069
.
⭕️ چکیده یکی از حرف های دکتر غنینژاد : اقتصاد اسلامی نداریم! حرفهای آقای خمینی و خامنهای و فقها علمی نیست چون اینها اقتصاد نخواندهاند! نمیشود به اینها استناد داد وگرنه بحث شعاری میشود!! همانطور که ما در پزشکی باید سراغ متخصص برویم، در اقتصاد هم باید سراغ اقتصاددان برویم!
⭕️جواب هایی به زبان ساده:
١- بر اساس مبانی اعتقادی و فقهی دین برای همه جنبه های زندگی بشر برنامه دارد و بین علم و دین تفکیکی نیست و اگر قرار است از دین برنامه و علم بدهیم باید مستند به فقیهِ دین باشد. فلذا حرف های فقیه علمی است و شعاری نیست!
٢- در علمی چون اقتصاد که از علوم انسانی است مبانی جهان بینی و انسان شناسی و.. مؤثر است. شما این مبانی را از کجا اخذ می کنید و در اقتصاد تأثیر می دهید؟
📌جهانِ پساکرونا👇
https://eitaa.com/joinchat/476184625C62ff62b069
.
🔴 بیانات مهم رهبر معظم انقلاب در خصوص علوم انسانی(اقتصاد، روان شناسی و..) ذاتاً مسمومِ غربی و لیبرالی
- علوم انسانی کنونی دانشگاه ها ذاتاً مسموم است و ماهیتاً معارض و مخالف با حرکت اسلامی است. جهان بینی و هدف دیگری دارد. حوزههای علمیه و علمای دین پشتوانههائی هستند که موظفند نظریات اسلامی را در این زمینه از متون الهی بیرون بکشند، مشخص کنند، آنها را در اختیار بگذارند. نظام موظف به حمایت از حوزههای علمیه است، چون تکیهگاه اوست.
- علوم انسانی غرب مبتنی بر جهانبینی دیگری است؛ مبتنی بر فهم دیگری از عالم آفرینش است و غالباً مبتنی بر نگاه مادی است. خوب، این نگاه، نگاه غلطی است.
- علوم انسانیمان بر مبادی و مبانی متعارض با مبانی قرآنی و اسلامی بنا شده است. ریشه و پایه و اساس علوم انسانی را در قرآن باید پیدا کرد.
- حدود دو میلیون از دانشجویان، دانشجویان علوم انسانیاند! این به یک صورت، انسان را نگران میکند. ما در زمینهی علوم انسانی، کار بومی، تحقیقات اسلامی چقدر داریم؟ استاد مبرزی که معتقد به جهان بینی اسلامی باشد و بخواهد جامعهشناسی یا روانشناسی یا مدیریت یا غیره درس بدهد که این همه دانشجو برای این رشتهها میگیریم؟ این نگرانکننده است. بسیاری از مباحث علوم انسانی، مبتنی بر فلسفههائی هستند که مبنایش مادیگری است، مبنایش حیوان انگاشتن انسان است، عدم مسئولیت انسان در قبال خداوند متعال است، نداشتن نگاه معنوی به انسان و جهان است. خوب، این علوم انسانی را ترجمه کنیم، آنچه را که غربیها گفتند و نوشتند، عیناً ما همان را بیاوریم به جوان خودمان تعلیم بدهیم، در واقع شکاکیت و تردید و بیاعتقادی به مبانی الهی و اسلامی و ارزشهای خودمان را در قالبهای درسی به جوانها منتقل کنیم؛ این چیز خیلی مطلوبی نیست.
📌جهانِ پساکرونا👇
https://eitaa.com/joinchat/476184625C62ff62b069
📙معرفی کتاب
کتاب پنهانکار پاریس؛ماجرای اختلاف علمی لویی پاستور و آنتوان بشان بر سر اینکه میکروب عامل بیماری است یا حاصل بیماری؟
تقلبهای علمی پاستور رو تو این کتاب بخونید.
این اختلاف نظر، سرمنشأ شکلگیری جریان اصلی ۱۵۰ ساله ضدواکسن در دنیاست.
لینک کانال نویسنده ی کتاب استاد مظفرپور
📌جهانِ پساکرونا👇
https://eitaa.com/joinchat/476184625C62ff62b069
نه سرمایه داری و نه کمونیست!
یکی از اموری که لازم به توصیه و تذکر است، آن است که اسلام نه با #سرمایه_داری ظالمانه و بیحساب و محروم کنندۀ توده های تحت ستم و مظلوم موافق است، بلکه آن را به طور جدی در کتاب و سنت محکوم می کند و مخالف عدالت اجتماعی می داند ـ گرچه بعض کج فهمان بی اطلاع از رژیم حکومت اسلامی و ازمسائل سیاسی حاکم در اسلام در گفتار و نوشتار خود طوری وانمود کرده اند (و باز هم دست برنداشتهاند) که اسلام طرفدار بی مرز و حد سرمایه داری و مالکیت است و با این شیوۀ که با فهم کج خویش از اسلام برداشت نموده اند چهرۀ نورانی اسلام را پوشانیده و راه را برای مغرضان و دشمنان اسلام باز نموده که به اسلام بتازند، و آن را رژیمی چون رژیم سرمایه داری غرب مثل رژیم امریکا و انگلستان و دیگر چپاولگران غرب به حساب آورند، و با اتکال به قول و فعل این نادانان یا غرضمندانه و یا ابلهانه بدون مراجعه به اسلام شناسان واقعی با اسلام به معارضه برخاسته اند ـ
🔸 و نه رژیمی مانند رژیم کمونیسم و مارکسیسم لنینیسم است که با مالکیت فردی مخالف و قائل به اشتراک می باشند با اختلاف زیادی که دوره های قدیم تاکنون حتی اشتراک در زن و همجنس بازی بوده و یک دیکتاتوری و استبداد کوبنده در بر داشته.
🔸 بلکه اسلام یک رژیم معتدل با شناخت مالکیت و احترام به آن به نحو محدود در پیدا شدن مالکیت و مصرف، که اگر بحق به آن عمل شود چرخهای اقتصاد سالم به راه می افتد و #عدالت_اجتماعی، که لازمۀ یک رژیم سالم است تحقق می یابد....
💠صحیفه امام (ره)، ج٢١، ص۴۴۴.
📌جهانِ پساکرونا👇
https://eitaa.com/joinchat/476184625C62ff62b069