eitaa logo
وحید جلیلی
1.2هزار دنبال‌کننده
56 عکس
34 ویدیو
15 فایل
مدیر مسئول مجله «راه» و سردبیر سابق مجله سوره (تحریریه چهارم) مدیر دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی
مشاهده در ایتا
دانلود
◾پیام تسلیت مقام معظم رهبری در پی درگذشت پدر آقایان دکتر سعید و وحید جلیلی بسم الله الرحمن الرحیم ‌ ‌ 🔳 حضرات آقایان دکتر سعید جلیلی و وحید جلیلی دام توفیقهما ‌ ▪️درگذشت والد گرامی‌تان را به شما و سایر بازماندگان محترم تسلیت میگویم و برای آن مرحوم رحمت و غفران الهی را مسئلت میکنم. ‌ سید علی خامنه‌ای ‌ ۹۹/۲/۱۸ *** 📜 دکتر سعید و وحید جلیلی، طی پیامی از ابراز همدردی رهبر معظم انقلاب در مصیبت در گذشت پدر مرحوم ایشان حاج محمد حسن جلیلی تشکر کردند. ◼️ متن این پیام به این شرح است: ▪️ بسم الله الرحمن الرحیم ◼️ محضر مبارک پدر امت و رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای دامت برکاته ▪️ پیام پدرانه حضرتعالی موجب تسلی خاطر در مصیبت سنگین فقدان پدر عزیزمان شد. خدا را شاکریم که میهن عزیز اسلامی با سعی مشکور عالمان ربانی، مهد پرورش چنین پدران و مادران مومن، شریف و الهام بخشی است. از خدای متعال سلامتی و طول عمر آن وجود شریف را که نقطه امید امت اسلامی است، مسئلت داریم و محتاج دعای خیر شما برای عاقبت به خیری در پیروی از مکتب نورانی وحی و ولایتیم. سربازان کوچک شما سعید و وحید جلیلی 20/اردیبهشت/99 🆔️ @jalili_vahid
▪️بِسمِ اللَّـهِ الرَّحمَـٰنِ الرَّحِيمِ ◼️ممنونیم از عواطف معنوی و لطف تسلی‌بخش همۀ بزرگوارانی که در فقدان سنگین پدر عزیزمان ما را شرمندۀ محبت خود کردند. ▪️ امید آن داریم که دعای خیر مؤمنان در این ایام و لیالی مبارک برای آن پدر وارسته که آرزومند رضوان الهی بود، توشه‌ای گرانقدر باشد. و مفتخریم به میهن عزیز اسلامی که مهد پرورش محبان اهل بیت علیهم السلام است. ▪️در جوار حرم منور امام رئوف برای همگان عافیت و سعادت دنیا و آخرت را مسئلت داریم و از این که سپاسگزاری حضوری و جداگانه از همۀ سروران و عزیزان مقدور نبود عذرخواهیم. 🔸 رَبَّنَا اغْفِرْ لِی وَ لِوَالِدَیَّ وَ لِلْمُؤْمِنِينَ يَوْمَ يَقُومُ الْحِسَابُ* سعید جلیلی، وحید جلیلی 🆔 @jalili_vahid
🔰 استراتژی سطل آب 🔹 گفتاری از در جمع اعضای بسیج دانشجویی دانشگاه شریف ✅ مسئله در ، از همان سال 57 مطرح بود و از آرمان‌های مسلم به شمار می‌آمد. یعنی طی یک جریان ممتد در تاریخ انقلاب و مبارزات دینی ایران به آرمان فلسطین توجه شده است. ✅ خود حضرت هم، در ابتدای نهضت در سال 41 بحث فلسطین را مطرح کردند. حتی در دهه 20، فعالیت‌های و هم هست. ✅ آقای ، یک دانشجوی پزشکی بود در مصر که به خاطر هواداری از اندیشه‌های به زندان می‌افتد. در زندان‌های مصر، مبانی ایدئولوژیک‌اش را تقویت می‌کند. بعد گروهی را تشکیل می‌دهد و خط مبارزه دینیِ اسلامیِ نابی در فلسطین شکل می‌گیرد. از آن طرف هم نسبت که با درگیر می‌شود با اندیشه‌های امام(ره) مشخص است. ✅ اطلاعات ما راجع به جهان اسلام به شدت پایین است. سرزمین‌های1967 چی بوده؟ 1948چی بوده؟ چه بود؟ چه بود؟ اگر به بنده بگویند پنج دقیقه راجع به حزب‌الله یا یا حرف بزن، دقیقه سوم حرف کم می‌آورم! ✅ مثلاً در جنگ ۲۲روزه بحثی مطرح شد که این‌ها وهابی‌اند یا حتی ناصبی‌اند! درحالی‌که طراح همین موشک‌های گردان‌های شهیدی به نام است و وصیت‌نامه‌اش در سایت حماس هم هست. در وصیت‌نامه‌اش که ده بند است، در بند نهم نوشته «اکنون زمان، زمانه (عج) است و من از امروز تا لحظه ظهور با او بیعت می‌کنم.» شهید فتحی شقاقی، کلی جمله راجع به (ع) دارد. شعرای برجسته فلسطینی مثل و هم در مدح اهل بیت شعر دارند. ✅باید ، و بیداری اسلامی در کشورهای مختلف را بشناسیم. هر حرکتی در جهت پر کردن این گسل‌ها باشد مفید است و تا نتوانیم این گسل‌های عمیق بین مراکز و عناصر بیداری را در جهان اسلام پر کنیم، مطمئن باشید اتفاقی نخواهد افتاد. 🆔️ @jalili_vahid
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 از «بازمانده» تا «منطقه پرواز ممنوع» 🔹در سینمای نوین ایران که با انقلاب اسلامی سربرآورد و بر فیلمفارسی سخیف و ضعیف شاهنشاهی خط بطلان کشید، علیرغم میل و شانتاژ غرب زده‌ها، آرمانخواهی دنبال شده است. 🔹از «بازمانده» تا «منطقه پرواز ممنوع»، آرمان آزادی قدس در سینمای ایران زنده و تازه است. و اگر پشت رژیم کودک کش صهیونیستی به هیاهوی هالیوود گرم است،سینمای قدرتمند ایران ،می تواند نقطه امیدی برای مادران مظلوم و بی پناه فلسطینی باشد. 🆔 @jalili_vahid
🔰 چرا امام گفت جمهوری اسلامی؟! ✅ ، پس از زنداني شدن در 15 خرداد 42، حق داشتن در سلول را نداشت. بعد از مدتي كه به ايشان اجازه مطالعه می‌دهند، ايشان دو كتاب را پيغام می‌دهند كه برايشان بفرستند. يكي است و دومی كسروي، كه امام بعدها نيز از اين كتاب ذكري مي‌كند. ✅ امام با آسيب‌شناسی نهضت‌های ديني و نوع رهبري ديني قيام‌های قبلي؛ به اينجا رسید كه برای حفظ و استمرار پیروزی‌ها باید یک رابطه دو طرفه، مستمر و رسمی بین نظام دینی و حضور مردم تعریف شود. * ✅ در طي دو دهه گذشته، غلبه بحث‌های صرفاً فلسفی و نظری، در تبيين يا دفاع از حكومت دينی، باعث لاغر شدن رويكرد تاريخي در فهم و تبيين جمهوري اسلامي شده است. * ✅ در قرن نوزده میلادی در ، با نیروهایی مخلص، فداکار و متدین به رهبری وارد صحنه می‌شوند. بعضی گفتند او خودش را به عنوان زمينه‌ساز (عج) معرفی کرد و بعضی گفته‌اند كه خودش را مهدی موعود معرفی كرد. شعارها کاملاً دینی بود، در یک روز چند هزار را می‌کشند و حكومت ديني تأسيس مي‌كنند ولي بعد از گذشت چند سال، انگلیسی‌ها دوباره برمی‌گردند. ✅ در يك نهضت كاملاً دينی به رهبری شكل می‌گيرد و به تأسيس حكومت ديني به رهبري يك عالم دينی می‌انجامد اما فرجام خوشی پيدا نمی‌كند و از سازش با غربی‌ها سر در می‌آورد. ✅در ، کودتایی می‌شود که اسم آن را انقلاب گذاشتند. و بعد ، زمام امور را دست می‌گیرند. ناصر، علمدار مبارزه با می‌شود و بسيار هم محبوب است. ناصر می‌میرد و نفر بعدی است، درست 180 درجه برعکس ناصر. او کسی است که با اسرائیلی‌ها ائتلاف می‌کند، در حالي كه مردم همان مردم‌اند اما حق قانوني براي مشاركت ندارند! * ✅ امام اين را مد نظر داشت و در تأسيس صرفاً نگاه فلسفی و نظری نداشت و بي‌اعتنايی به تجربيات تاريخی امت اسلامي و غرق شدن در مباحث انتزاعی و نظری را افتخار نمی‌دانست. * ✅ از همان روزهای اول نهضت، امام تجربه عميقي نسبت به رفتارهای و پيدا كرد. امام می‌ديد بسياری نخبگانِ عالم و فاضلي كه بايد علي‌القاعده حرف و آرمان امام را بهتر از ديگران می‌فهميدند چگونه او را تنها گذاشتند و حتي به مقابله و مانع‌تراشی در راه نهضت او پرداختند و به قول ، آن جماعت نخبگاني همه "بلا استثناء!" او را تنها گذاشتند و در همان حال توده‌هايی كه شايد با نظر استخفاف به آن‌ها نگاه مي‌شد، مردانه تا پاي جان به ميدان آمدند و از كارگران فصلي آذربايجاني در تا در ميدان بار تهران خود را فداي امام كردند. امام؛ زخمِ خنجر نخبگان و طعم شيرين خلوص و وفاداري توده‌ها و جمهور مردم را در عمق جان خود داشت و جمهوريت را تثبيت كرد تا پاسخی درخور به وفاداري اثبات شده اين ملت كه آنها را بهتر از امت اسلامی در دوره پيامبر و اميرالمؤمنين می‌دانست داده باشد. ✅ ، در تثبیت خود، مدیون جمهوریت نظام است. در واقع خدمتی که جمهوریت و رویکرد حکیمانه امام در انتخاب دقیق یک چنین نظامی برای ساختار نظام اسلامی انجام داد، به تثبیت رهبری دینی در جامعه انجامیده است. امام با آن نگاه تاریخی‌اش به اینجا رسیده بود که اگر انقلاب‌ها بخواهند ادامه پیدا کنند، لازمه‌اش حضور واقعی مردم در صحنه و ارتباط تنگاتنگ و همیشگی آن‌ها با رهبری دینی در اداره نظام است. برنامه نداشتن براي حفظ منظم و قانوني در صحنه و واگذاري تمام مسئوليت و اختيارات حكومت به و اتكاي صرف به محبوبيت و مشروعيت دينی يا انقلابی او، فرجام‌های تلخی را برای بعضي از قيام‌های اسلامی معاصر رقم زده بود . ✅ بايد مشاركت واقعی مردم در انجام تكليف و و دخالت در سرنوشت جامعه اسلامي نهادينه و تثبيت می‌شد و تضمين‌های قانوني لازم را پيدا می‌كرد تا با بالا گرفتن رقابت‌هایِ خواص براي امتيازگيري از رهبری؛ ظرفيت‌های ديگري برای مقابله با زياده‌خواهی‌های خواص و انحرافات و ترفندهايشان در اختيار رهبری باشد، وگرنه نخبگان و خواصِ اهل حق در همين انقلاب هم نشان دادند كه براي منحرف كردن نظام و تغيير ماهيتش و تنها گذاشتن و زير فشار قرار دادن رهبری، استعداد و آمادگی بسيار شگرفی دارند. 🔻 برش‌هایی از جزوه 《مهجوریت جمهوریت نظام‌》 ‌ برای دانلود جزوه به لینک زیر مراجعه کنید:‌ http://jalili-vahid.ir/?p=798 🆔 @jalili_vahid
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 آزمایشگاه‌های سلاح کشتار جمعی در کنار کتابخانه‌های حقوق بشر ✅ برشی از کتاب "در فرانسه تک درختی هست" 🆔 @jalili_vahid
کمدی –تراژدی در سه پرده.pdf
255.6K
📝فایل pdf یادداشت وحید جلیلی درباره نامه اخیر آقای موسوی خویینی‌ها 🔰 کمدی –تراژدی در سه پرده: "لبه پرتگاه؛ فرصت اندک؛ اوضاع غیرقابل‌دوام‌" برای مطالعه متن کامل یادداشت به لینک زیر هم می‌توانید مراجعه کنید: http://jalili-vahid.ir/?p=1842 🆔@jalili_vahid
411639554_-210809.pdf
2.26M
🌺 زادروز خورشید هشتم مبارک باد 🔰 هشت شعر از پدر عزیزمان مرحوم محمدحسن جلیلی رحمه الله علیه تقدیم به آستان پر مهر ثامن الحجج، امام رئوف علی‌بن موسی‌الرضا علیه آلاف التحیه و الثناء ✅ پروردگارا ما را شاکر نعمت وجود با برکت و نعمت بی‌بدیل این پدران و مادران محب اهل بیت علیهم السلام قرار بده. 🌸اللهم صل علی محمد و آل محمد 🆔️ @jalili_vahid
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢گوهرشاد خونین ⭕️ روایت‌های مردمی از کشف حجاب رضاخانی 🔹۲۱ تیرماه، سالروز قیام مردمی در مسجد گوهرشاد و کشتار تحصن‌کنندگان به دستور رضاخان 🆔@jalili_vahid
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 بخشی از نشست خبری جشنواره نهم عمار در تورقوزآباد باحضور مرحوم حاج علی فاطمی مفرد؛ میزبان نشست ▪️ حاج علی‌محمد فاطمی مفرد، پدر بزرگوار شهید محمد فاطمی مفرد بعد از تحمل سال‌ها رنج دوری و هجران فرزندشان روز گذشته دعوت حق را لبیک گفت و به فرزندان شهیدش پیوست. ⭕️ دبیرخانه جشنواره مردمی فیلم عمار، از دست دادن این نعمت گرانبها را به مردم شهید پرور روستای "تورقوز آباد" تسلیت عرض کرده و از خداوند متعال برای ایشان طلب علو درجات و برای خانواده‌ی محترم فاطمی مفرد، طلب صبر دارد. ✅ @AmmarFest
✅ نشست تخصصی «رسالت تمدنی رسانه‌های انقلاب اسلامی بر افول آمریکا» سخنران: وحید جلیلی، مدیر دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب ⏰ سه شنبه، 6 آبان ماه ۹۹، ساعت 12 🖥 پخش زنده اینترنتی 🔗 vroom.um.ac.ir/basij-stu 🔗 instagram.com/bas__oe 🆔 @jalili_vahid
پندی برای جان و خرد آئین کین خواهی در شاهنامه حکیم طوس یا کیخسرو چگونه انتقام سیاوش را از تورانیان گرفت 🆔 @jalili_vahid
پندی برای جان و خرد آئین کین خواهی در شاهنامه حکیم طوس یا کیخسرو چگونه انتقام سیاوش را از تورانیان گرفت بگویم که بنیاد سوگند چیست خرد را و جان تو را پند چیست به فرّ و به نیک‌اختر ایزدی که هرگز نپیچی به سوی بدی میانجی نخواهی جز از تیغ و گرز منِش برز داری و بالای، برز چو بشنید زو شهریار جوان سوی آتش آورد روی و روان به دادار دارنده سوگند خورد به روز سپید و شب لاجورد شب تیره تا برکشید آفتاب خروشان همی بود دیده پرآب چنین گفت کای دادگر یک خدای جهاندار و روزی ده و رهنمای تو دانی که سالار توران سپاه نه پرهیز داند نه شرم گناه به ویران و آباد نفرین اوست دل بیگناهان پر از کین اوست به بیداد؛ خون سیاوش بریخت بدین مرز باران آتش ببیخت دل شهریاران پر از بیم اوست بلا بر زمین تخت و دیهیم اوست فراوان بمالید رخ بر زمین همی خواند بر کردگار آفرین وزان جایگه؛ شد سوی تخت باز بَرِ پهلوانانِ گردن‌فراز چنین گفت کای نامداران من جهانگیر و خنجر گزاران من به کین پدر بست خواهم میان بگردانم این بد ز ایرانیان اگر همگنان رای جنگ آورید بکوشید و رستم پلنگ آورید وگر کشته گردد کسی زین سپاه بهشت بلندش بود جایگاه بدانید کو شد به بَد پیشدست مکافات بد را نشاید نشست بزرگان به پاسخ بیاراستند به درد دل از جای برخاستند که ای نامدار جهان شادباش همیشه ز رنج و غم آزاد باش ز مادر همه مرگ را زاده‌ایم همه بنده‌ایم ارچه آزاده‌ایم چو پاسخ چنین یافت از پیلتن ز طوس و ز گودرز و از انجمن رخ شاه شد چون گل ارغوان که دولت جوان بود و خسرو جوان بدیشان فراوان بکرد آفرین که آباد بادا به گُردان زمین نوشتند بر دفتر شهریار همه نامشان تا کی آید به کار همه سر سوی رزم توران نهند همه شادمانی و سوران نهند 🆔 @jalili_vahid
🏴 «مِنَ الْمُؤْمِنِينَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَيْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَىٰ نَحْبَهُ وَ مِنْهُمْ مَنْ يَنْتَظِرُ وَ مَا بَدَّلُوا تَبْدِيلًا» ▪️چهره جوان و موفق جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی؛ برادر عزیز، محمد سعید جباری به عالم بقاء رهسپار شد. داغش باعث دریغ؛ و کارنامه‌اش الهام‌بخش تلاش و ابتکار و فداکاریست. ▪️«غَفَرَ اللهُ لَه وَ لَنَا وَ إنّا إن شاءَاللّه بِهُم لاحِقُونَ» 🆔 @jalili_vahid
سرمقاله نشریه راه شماره 65.pdf
182.7K
🔻 فایل pdf سرمقاله نشریه راه شماره 65 ✍️ انقلاب فعال و انقلابیون منفعل 🔰 تاملی در سکوت و هیاهوی بدبخت‌ترین و خوش شانس‌ترین لیبرال‌های جهان 🔻 یک سلبریتی آمریکا نشین؛ بعد از درگذشت مرحوم شجریان در فجازی نوشته است: بزرگترین سوگ اجتماعی بعد از فوت دکتر مصدق!. 🔻لیبرالیسم ایدئولوژیک ایرانی هیچ درسی که برای ما نداشته باشد همین ایمانش به باطل و استقامت و منفعل نشدنش در مسیر ذلت و ضلالت الگویی است با شکوه و الهام بخش! 🆔 @jalili_vahid
باسمه تعالی 🔰 "نظام انقلابی" و خطر تاکتیکراسی ✅ تاملی در طراحی اصولگرایان و اصلاح‌طلبان برای سکولاریزاسیون جمهوری اسلامی 🔻 استقلال؛ در اصلی‌ترین شعارِ جمهوری اسلامی، مقدم بر آزادی و جمهوریت و اسلامیت است. 🔻هویت با استقلال معرفتی آغاز می‌شود. 🔻 متاسفانه بحث‌های معرفتی و تئوریک ‌ما در حوزه مسایل جمهوریت و مشارکت و رقابت و ... رقیق و ضعیف شده و جای ِهمبستگی تئوریک و کار معرفتی را بحث های اجرایی وتشکیل ائتلاف های پوشالیِ تاکتیکی ، گرفته است. ائتلافِ تاکتیکی را جایگزین وحدت کلمه کرده‌اند در حالی که از هم گسیختگی و لاغریِ تئوریک را با ترفندهای تاکتیکی و به قول خودشان سیاست ورزی، نمی‌شود رفو کرد. 🔻 اگر نظریه مردم‌سالاری دینی و ولایت فقیه؛ حاصل عمر امام است؛ حاصل عمر آیت الله خامنه ای را اگر بخواهیم در یک کلمه خلاصه کنیم همین" نظریه نظام انقلابی" است که اساسش را ایشان در یک جمله تبیین کرده است: "میان جوشش انقلابی و نظم سیاسی و اجتماعی، تضاد و ناسازگاری نمی‌بیند". 🔻 این را من ده سال پیش هم گفتم و متاسفانه هنوز هم باید تکرار کنم که شوقی و همتی برای تبیین ابعاد جمهوریتی نظام در جریان انقلابی دیده نمی‌شود. نپرداختن به ابعاد جمهوریتی نظام، یک خطای راهبردی است که البته در ضعف تئوریک نیروهای انقلابی ریشه دارد. 🔻 امروز در اصول‌گرایی ؛ تاکتیسین‌ها جای تئوریسین‌ها را گرفته‌اند و ما به اندازه کافی به این خطر توجه نمی‌کنیم. یک تعداد ژورنالیست ها و توئیتیست های مرتبط با امنیتی ها و اطلاعاتی ها که بلدند دیگران را جوگیر و فضا را ملتهب کنند؛ می شوند محور اجرای مطامع باندهای قدرت. و خطرِ بزرگتر، این است که حتی تئوریسین‌های ما را وادار می‌کنند که با تنازل از مبانی معرفتی، تاکتیسین بشوند. 🔻 کاری که تکنوکراسی در حوزه اقتصاد کرد را تاکتیکراسی؛ در حوزه سیاست پیاده می کند ؛ یعنی آرمان زدایی و معرفت زدایی از امر سیاسی. این پروژه خطرناکیست که اصولگرایان در مسیر سکولاریزاسیون نظام کلید زده اند و نیروهای حزب اللهی باید حواسشان باشد که اولا خودشان هیزم بیار این مظلمه نشوند و ثانیا مقابله با این چالش خطرناک را وظیفه خودشان بدانند. 🔻 اصولگراها دارند تلاش می‌کنند که در سازمان‌دهی اجتماعی و سیاسی؛ با غلبه دادن تاکتیک بر تئوری؛ یک تاکتیکراسی سیاسی را حاکم کنند؛ که از جهات مختلفی مشابه همان تکنوکراسی اقتصادی است. 🔻 تاکتیکراسی یعنی چه؟ تاکتیکراسی یعنی دور کردنِ مسائل و راه حل‌ها از حوزه معرفتی و آرمانی و فروکاستنشان به سطوح تاکتیکی و اجرایی. 🔻 انتخابات در نگاه امام؛ عرصه‌ای است برای تشکل و رشد جمهور مردم، اما در رویکرد عمده اصولگراها؛ (مثل اصلاح‌طلب‌ها) دارد تبدیل می‌شود به عرصه‌ای برای تشکل و حاکمیت ِاشرافیت و خواص. 🔻 انقلاب اسلامی هم افزایی جمهوریت و ولایت برای برانداختن سلطنت و اشرافیت بود. 🔻 امام می‌گوید: " انتخابات در انحصار هیچ کس نیست نه در انحصار روحانیین است، نه در انحصار احزاب است، نه در انحصار گروه‌ها است. انتخابات مال همۀ مردم است. " امام می‌فرماید: " هیچ کس نباید توقع داشته باشد که دیگران اظهارنظر و اظهار وجود نکنند "و یک عده از اصولگرایان هر کس دیگری که فراتر از مکانیسم‌های بعضا فاسد و مفسد آنها بخواهد اظهار وجود کند را حواله به جهنم می‌کنند! 🔻 انتخابات در نگاه امام ؛ عرصه‌ای است برای تشکل و رشد جمهور مردم، اما در رویکرد عمده اصولگراها؛ (مثل اصلاح طلب ها) دارد تبدیل می‌شود به عرصه‌ای برای تشکل و حاکمیت ِاشرافیت و خواص. ادامه در پست بعد ... 🆔 @jalili_vahid
🔻 امروز چپ و راست؛ اصولگرا و اصلاح‌طلب؛ هر دوتایشان به یک شکل دارند از تاکتیک "النصر بالرعب" استفاده می‌کنند. مردم را بترسانیم و رای بیاوریم! 🔻 دائم بین جمهوریت و ولایت تضاد ایجاد می‌کنند و در دوره‌های مختلف، جوری جمهوریت را مطرح می کنند کانّه با ولایت فقیه در تضاد است و من باب اکل میته پذیرفته شده است.جالب است که در این زمینه اصولگرا و اصلاح طلب با یکدیگر متحد و هم نظر هستند.حالا یکی در موضع دفاع از جمهوریت این ادعا را مطرح می کند و دیگری در دفاع از اسلامیت ولی هر دو در این که امام از روی اضطرار یا اشتباه جمهوریت و اسلامیت را تلفیق کرده ؛علنا یا در خفا؛ هم رای هستند. 🔻 در حالی که "جمهوریت و ولایت " موید هم و در برابر "سلطنت و اشرافیت " هستند. با تضعیف جمهوریت یا ولایت؛ آن دیگری تقویت نمی شود بلکه اشرافیت قدرت می گیرد و زمینه فشار بر ولایت و انزوای جمهوریت فراهم می شود. 🔻 اصولگراها دارند تلاش می کنند که انتخابات را به انحصار گروه ها و احزاب در بیاورند و حتی الامکان ؛احتمال حضور رویش های مستقل مردمی انقلاب اسلامی ؛بیرون از دایره طراحی مافیاهای قدرت را به صفر برسانند. این جمنا بازی ها غیر این است که دارد انتخابات را در انحصار گروه ها در می آورد؟ 🔻 می بینید که نه فقط در تهران بلکه در 170 حوزه انتخابیه که برای مجلس فقط یک نماینده انتخاب می شود تلاش می کنند که با ائتلاف های نمایشی؛از ورود آدم های تازه ؛ به گردونه رقابت جلوگیری کنند تا انتخابات از حالت حیدری-نعمتی و استقلالی –پرسپولیسی خارج نشود. 🔻 بروید ببینید در شهرستان ها چه خبر است؟ ارزیابی کنید بعضی تاکتیک ها و سازوکارهای انتخاباتی آقایان را در انتخابات شوراها،در انتخابات مجلس و ... . 🔻 این روش ها نه تنها جمهوری اسلامی را به سمت حکومت امام زمانی نخواهد برد بلکه زمینه روی کارآمدن امویان و عباسیان را فراهم خواهد کرد. تفکر اموی و عباسی مخالف تکلیف جمهور مردم برای انتخابِ آگاهانه و مسولانه است؛ مشوّق تداول قدرت بین الاغنیاء با ترویج تفکر قبیله ای بین توده هاست . این نوع رویکردها ؛اصول گرایی نیست ؛این استحاله انقلاب به سود اشرافیت و سلطنت است. 🔻 همان جور که تکنوکراسی از دل جریان چپ درآمد، امروز تاکتیکراسی دارد از دل جریان اصول‌گرا درمی‌آید که سازمان دهی اجتماعی سیاسی را بر مبنای انحصار طلبی کمونیسم و پول محوری کاپیتالیسم انجام می‌دهد، و با بعضی مبانی دینی نظام در این حوزه رسما وداع کرده است. 🔻 خدا سایه آقا را انشالله تا ظهور امام زمان بر سر ما مستدام کند ولی اگر تا موقعی که آقا هست، جمهوریت نهادینه نشود بترسید از بعد این ماجرا. اگر تا موقعی که بنیان‌گذاران نظام و رهبران تئوریک نظام حضور دارند جمهوریت نهادینه نشود و ریشه‌دار نشود بترسید از حاکمیت اشراف. 🔻 در فتنه 88 دیدیم که چطور مدعی ترین لیبرال ها بسیج شدند که ریشه جمهوریت رابزنند و رای مردم را وتو کنند. 🔻 هیچ بعید ندانید که این ها مترصدند با همکاری اربابان آمریکایی و انگلیسی شان یک جمهوری رضاخانی را حاکم کنند که در آن بشود مسلمان ها را مثل آب خوردن به خاطر حجاب و هویت دینی به گلوله بست و مجلس فرمایشی راه انداخت و از مدرنیته و مقابله با ارتجاع دم زد. 🔻 اراجیف اخیر اینها در نفی اسلامیت؛ نشان دهنده ارادتشان به جمهوریت نیست چون در فتنه 88 معلوم شد در ذات قدرت‌پرست دیکتاتور لیبرال‌ها چیست؛ اتفاقا اینها فهمیده‌اند که در جامعه دینی ایران هیج تضمینی محکم‌تر از اسلامیت برای حفظ مردم‌سالاری نیست و حذف اسلامیت، برای غرب‌زده‌ها مقدمه حذف مردم‌سالاری است. 🔻 تاریخ معاصر نهضت‌های اسلامی در جهان اسلام گواه این است که مهم‌ترین مسئله جهان اسلام رسیدن به مدل مردم‌سالاری دینی است. 🔻 این دو جریان سکولاریزاسیون در دو قبیله اصولگرا و اصلاح طلب؛ اگر چه در ظاهر مثل لبه های یک قیچی با هم زد و خورد دارند اما دارند برای استحاله جمهوری اسلامی از یک نظام انقلابی و مردمی به یک نظام سکولار و اشرافی؛ هم افزایی می کنند و جوانان انقلابی و نخبگان حزب اللهی اولا نباید به دام هیچکدام بیفتند وثانیا در مقابله با هر دو جریان استحاله طلبِ ارتجاعی؛ برای دفاع جانانه از مبانی معرفتی-آرمانی انقلاب اسلامی و تثبیت جمهوریت اسلامی و مردمسالاری دینی همه ظرفیت فکری و فرهنگی و اجتماعی شان را به صحنه بیاورند. متن کامل سخنرانی را می توانید در لینک زیر بخوانید: https://b2n.ir/y15531 🆔 @jalili_vahid
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 دو تابعیتی های موجه 🔻گفتگو وحید جلیلی در شبکه خراسان رضوی به مناسبت دهه فجر - 15 بهمن 99 🔻 فیلم کامل گفتگو و یا سایر کلیپ‌ها را می‌توانید در سایت jalili-vahid.ir ببینید. 🆔 @jalili_vahid
🔰 کتاب 《عبور از سینمای سانسور》 منتشر شد. 🔻 این کتاب که به همت نشر شهید کاظمی به چاپ رسیده، مجموعه‌ای از گفتارها و نوشتارهای وحید جلیلی است که به وضعیت فیلمسازی غیرطبیعی سینمای ایران می‌پردازد. 🔻در این کتاب می‌خوانید: 🔸 مسئلۀ سینمای ایران: پیوند ژنرال ازهاری و سناتور مک کارتی! 🔸 سینمای دینی؛ اما کدام دین؟! 🔸 معناگرایی یا آرمان گریزی؟! 🔸 چالش های عبور از سینمای سانسور 🔸 انفعال و باندبازی 🔸 جشنوارۀ شاه سلطان حسینی 🔸 آنفولانزای سیمرغی در جشنوارۀ فیلم های «فجرانسوی» 🔸 قواعد استثنایی 🔸 حقیقت برو گم شو! 🔸 کلیشه‌شکنی کلیشه‌ای 🔸 منطقۀ ممنوعه و «لوکیشن‌ها»ی گمشده 🔸 سینما به مثابه انرژی هسته‌ای 🔸 دروغ به دروغ شستن محال آمد محال 🔸 اسیدپاشی و ماه‌عسل با برلین بلنده 🔸 بازگشت عبّاس و سراغ خانه کدخدا ✅ جهت تهیه کتاب می‌توانید از راه‌های زیر اقدام کنید: تماس 09338679572 پیام به آیدی ketaabyaar.ir@ در پیام‌رسان‌های ایتا، بله، تلگرام و اینستاگرام مراجعه به سایت‌های http://nashreshahidkazemi.ir/ و یا vaketab.ir 🆔@jalili_vahid
وحید جلیلی
🔰 هراس کماندوهای کدخدا از فریاد روستا 🔻 شهریور 60 با سعید و بقیه خانواده رفته بودیم عنّاب تکانی در روستای پدری. صد کیلومتری بیرجند؛ "خونیک" ِ دوست داشتنی. 🔻جدّه؛ پگاه بعد نماز، شیر گوسفندها را می دوشید، در مشک می‌زد، کره‌اش را سر سفره صبحانه می‌گذاشت، با نان نازکی که خود در تنور مطبخ پخته بود. 🔻 تابستان دلچسب‌ خونیکِ مادربزرگ؛ شیرین‌ترین خاطرات کودکیم را قاب گرفته است. 🔻 صبح 8 شهریور، ترکش‌های بمبی که در ساختمان نخست‌وزیری ترکید، جمع ما را هم در جنوب خراسان پریشان کرد. سعید، سراسیمه کوله‌اش را برداشت و جدا شد. 🔻شورش در شهر، صفای روستا را هم آماج کرده بود و باید مردانی به میدان می شتافتند که سرپنجه‌های سرمایه‌داری جهانی، نتواند جمهوری نوپای ما را- که تازه خود را از سلطنت سرسپرده و اشرافیت غرب‌زده نجات داده بود- زمین‌‌گیر کند. **** 🔻حالا چهل سال گذشته است. عکسی از سعید در یک روستا منتشر شده است. طفیلی‌های سرمایه‌داری رانتی_تجاری نتوانستند عصبانیت‌شان را کنترل کنند. 🔻 همان‌ها که باتوم بوروکراسی به دست، مراقب بوده‌اند نیمی از ملت ایران حتی یک ریال از بانک‌هایشان تسهیلات نگیرند، همان‌ها که پراید داشتن را ننگ و پورشه سواری را فخر مدیران می‌دانند، همان‌ها که حاضرند 90 هزار میلیارد تومان را به 11 نفر بدهند و یک هزارم درصدش را هم بر روستائیان حرام کرده‌اند؛ حالا بانگ برداشته‌اند که وا مصیبتا، مسئول جمهوری اسلامی و روستا؟! 🔻 کاندیدای ریاست جمهوری در جمع داهاتیها؟! به ارزشهایشان توهین شده است. 🔻 نصف غیرت این‌ها را داشتیم، ایران به تسخیر تهران شمالی در می‌آمد؟ *** 🔻توئیت این طفیلیِ "سرمایه‌داران زالو صفت"_ که قرار بود روحانیت متعهد به خونشان تشنه باشد- نقطه مقابل نامه علی(ع) به عثمان‌بن‌حنیف است. 🔻 علی به خشم می‌آید که چرا کارگزار حکومت اسلامی در خلوتِ مرفهان حاضر شده است و این یکی ناله می‌کند که واویلا، داد، بیداد، مدیر جمهوری اسلامی در کنار مستضعفان؟!! آن هم با پراید؟ 🔻 گویی نه 40 سال، که چهارهزارسال گذشته باشد. کودتا از این واضح‌تر؟ ** 🔻 روزی که سعید 16 ساله، برای مقابله با سرپنجه‌های سرمایه‌داری جهانی، کوله‌اش را ازخراسان جنوبی برداشت و به میدان گسیل شد، گمانِ آن نداشت که چهل سال بعد، در فقدان رجایی‌ها، خط وقاحت و خشونت، اینچنین افسار پاره کند. سال‌هاست به جان انقلاب مستضعفان افتاده‌اند خوره‌ها، و حالا؛ مترسکِ کُره برداشته‌اند. **** 🔻 امپراطوری ایالات متحده تهران شمالی، نه از کره شمالی که از خراسان جنوبی، از آذربایجان شرقی، از خوزستان، از سیستان و بلوچستان، از کهکیلویه و بویر احمد، از بشاگرد و میناب و سعدآباد بوشهر و غیزانیه و امیدیه و قزل قیه و ... ، وحشت کرده است. 🔻 و این بار، سعید نه فقط از خونیک که از شیخ صله و چنگوله و عنکوش و کریم‌آباد و .... می‌آید. از هزاران روستایی که مجاهدان دولتِ سایه، وجب به وجبش را سرمه چشم کرده‌اند. امپراطوری ایالات متحده تهران شمالی که نود هزار میلیارد تومان را به تیول 11 نفر داده است، چگونه تحمل کند تَرَک در این ارباب_رعیتی را؟ 🔻 زنده باشند گزمه‌های سرمایه‌داریِ تهران شمالی و تحمل کنند چنین شورشی را؟ 🔻 تمام همتی که غرب‌پرست‌های دیکتاتور در طی سالیان، برای تحکیم اشرافیت و بازگرداندن سلطنت، کرده‌اند در خطر است. خشونت کمونیسم و وقاحت کاپیتالیسم را توامان دارند این زمره "تزویر و یأس"، همان‌ها که از منتهی الیه چپ به آخرین نقطه راست درغلتیدند. *** 🔻 کماندوهای سرمایه‌داری تهران شمالی، (همان ها که به شرمن دل می‌دهند و از کری قلوه می‌گیرند و با کدخدا قهقهه می‌کنند)؛ ده‌ها میلیون ایرانی را گروه گروه به زندان معیشت افکنده‌اند، و تهدیدشان می‌کنند که دم بر بیاورید و از سلطنت کارآمدِ ما خروج کنید؛ کدخدایمان؛ به جنگتان خواهد آمد. 🔻 دیکتاتورهای ایالات متحده تهران شمالی، پناه گرفته در ماشین‌های خوب! کاخ‌های خوب، وام‌های خوب، حقوق‌های خوب، پاداش‌های خوب، استکبار خوب، باید هم از چنین مردان بدی؛ رعیتِ زندانی را بترسانند. 🔻 مردان خطرناکی که قرار است پیاده‌روها را دیوار بکشند و تعامل با ارباب را سد کنند و خدای نکرده دلار 5000 تومن بشود و سانتریفیوژ بچرخد و صنعت نچرخد و مردم آن قدر درآمد سرشار پیدا نکنند که از یارانه بی‌نیاز شوند. 🔻 دل سپردگان و سرسپردگان کدخدا،چه فرض کرده اند ملت حُر ایران را؟ 🔻داهاتیهای بی مایه و ذلیل دهکده جهانی را چه رسد که روستازادگان شریف ایران بزرگ را طعن و هجو کنند. کماندوهای کدخدا بوی اَلرَّحمن‌تان بلند شده است. 🆔@jalili_vahid
وحید جلیلی
🔰 انتخابات شوراها و اصولگراییِ برانداز 🔻 اگرچه همه حواس‌ها متوجه ریاست جمهوری است (که انشاالله با پیروزی قاطع جبهه انقلاب همراه شود) اما چالش مهمی برای حفظ صورتبندی اصلاح‌طلب-اصولگرا در انتخابات شوراها در جریان است. 🔻 اصولگراها بیش از همه، از کمرنگ شدن اصلاح‌طلب‌ها در وحشت‌اند و تمام تلاششان را می‌کنند که دوقلوی سیاسی‌شان را در فضای رقابتی حفظ کنند چون اگر اصلاح‌طلبان کمرنگ شوند، و رقابت در شوراها به داخل جبهه انقلاب کشیده شود معلوم است بدنه رأیی که از لولو نترسد، به جای اصولگراها به انقلابی‌ها رأی خواهد داد. 🔻 مدل سیاسی ایده‌آل برای اصولگراها و امنیتی‌های پشتیبان آنها در انتخابات شورای شهر در 4 محور خلاصه می شود: مشارکت حداقلی + لولوی اصلاح‌طلبان + حذف حزب‌اللهی‌ها + برکشیدن حزب‌اللابی‌ها. 🔻 تفاوت حزب‌اللهی‌ها و حزب‌اللابی‌ها در چیست؟ حزب‌اللهی‌ها به مبنای تئوریک ولایت فقیه؛ یعنی "جایگاه‌های حقوقی مختص صلاحیت‌ها و اصلحیت‌های حقیقی است" معتقدند و حزب‌اللابی‌ها تلاش می‌کنند با نفی صلاحیت حقیقی، همه چیز را به زدوبند لابی‌های قدرت و ثروت؛ و صلاحیت اعتباری (مبتنی برمعامله)، ارجاع کنند. 🔻 هر کس وارد عرصه سیاست و قدرت می‌شود بر اساس منشور اصولگرایان در سال‌های اخیر، باید بداند واجد هر صلاحیتی هم که باشد تا در لیست قرار نگیرد و پشتیبانی نگاه‌های امنیتی و تاکتیسین‌ها را نداشته باشد، رأی نخواهد آورد. 🔻 هدف چیست؟ سلب پیشاپیش اعتماد به نفس از منتخبان و القای اینکه آنها (حتی اگر صلاحیتی هم داشته باشند) بدون اتاق‌های پشت پرده؛ هیچ نیستند ولی اگر بی‌مایه و حتی فاسد هم باشند با قرار گرفتن در لیست، پیروزی‌شان حتمی است چون اصولگرایان با همه دستگاه‌های تبلیغاتی و تشکیلاتی‌شان، پیشاپیش بدنه رأی انقلابی را با ترساندن از اصلاح‌طلب‌ها به رأی کور به لیست‌های ناشناخته مجاب کرده‌اند. 🔻 ناگفته پیداست کسانی که با چنین سازوکار فاسدی به شورا راه پیدا کنند؛ مهم‌ترین کارویژه‎شان چشم دوختن به دهان پدرخوانده‎ها و لیست‎بندها خواهد بود و نه نگرانی برای مصالح و منافع واقعی مردم. 🔻 نگاهی به انتخابات شوراها در تهران و مشهد و تبریز و... نشان می‌دهد تلاش گسترده‎ای برای جلوگیری از برآمدن نسل تازه‎ای از آرمانخواهان در جریان است و محافظه‎کاران دارند تلاش می‎کنند کالبد فرسوده و پوسیده خود را با جراحی پلاستیک؛ و جوان‎نمایی؛ زنده نگه دارند. 🔻 امیرالمومنین در حدیث "یستدل علی ادبار الدول باربع...." یکی از ارکان چهارگانه براندازی را "تاخیر الافاضل" ذکر می‎کند. مکانیسم "تاخیر الافاضل" که اصولگرایانِ برانداز در شهرها و استان های مختلف به فرمول آن دست یافته و با تاکتیک "النصر باالرعب" عملیاتی‌اش کرده‌اند پیچیده‌ترین پروژه براندازی است که تا کنون علیه جمهوری اسلامی به کار گرفته شده است. 🔻 اراذلِ اصولگرایی در تعقیب اهداف قدرت‌پرستانه خود حتی از این که حاج خلیل موحد را هم به اتهام ضد ولایت فقیه رد صلاحیت کنند ابایی ندارند. ***** 🔻 رقیه فاضل، حسین کمیلی، ابوالقاسم وزیری، حمیدرضا محروقی، محمد جعفری‎نژاد در مشهد؛ و روح‌الله رشیدی در تبریز از جمله هزارها نیروی مخلص متخصص مجرب مردمی آرمانخواه و تحول‌سازی هستند که سازوکارهای فاسد و مفسد اصولگرایی برای طرد و حذفشان دندان تیز کرده‌اند. 🔻 ارائه فهرست‌های انتخاباتی مختلف از سوی جریان‌های گوناگون کاری ست مبارک اما تروریسم سیاسی اصولگرایان با کوبیدن بر طبل انحصار تاکنون انقلاب را ازبهره‌گیری از بسیاری فرزندان خود محروم کرده است؛ در انتخابات پیش‌روی شوراها، صیانت از سرمایه انسانی انقلاب اسلامی و حفاظت از داشته‌های شوق‌انگیز و الهام‌بخش جمهوری اسلامی در برابر اصولگرایانِ برانداز؛ وظیفه قطعی نیروهای انقلاب است. 🆔@jalili_vahid