🔰 مستند مادرانه و بازنمایی میدان جدیدی از جهاد
👈 سخنان #وحید_جلیلی در مراسم رونمایی از مستند مادرانه
⭕️ یکی از کارهای اصلی #جبهه_فرهنگی_انقلاب از ابتدای انقلاب تا امروز در حوزه رسانه و هنر، بازنمایی #میادین_جهاد بوده است. هنرمندان انقلاب تا به امروز فرمهای جدیدی را تجربه کردند و برکاتش ادامه دارد. بهطور مثال سینمای ما با بازآفرینی تکنیک منحصر به فردی که #شهید_آوینی و دوستان او در #روایت_فتح به وجود آوردند توانست این تکنیک را از حوزه #مستند به حوزه #دراماتیک ترجمه کند و آثاری مثل #ماجرای_نیمروز و #ایستاده_در_غبار» را ما داریم میبینیم. این هنوز اول عشق است و ادامه پیدا خواهد کرد. اگر رسانه و هنر ما به میادین گوناگون جهاد روی بیاورد چه بسا با تحولاتی در حوزه #فن هم مواجه خواهیم شد.
⭕️ مثالهای مختلفی میشود زد. قاعدتا نیمی از میادین جهاد که در معارف و ادبیات دینی ما تصریح هم شده جهادی است که در خانهها در جریان است و محور آن #همسران و #مادران هستند. اگر در مرزهای ما جنگی در جریان است که #امنیت فیزیکی کشور را تهدید میکند، در دل خانههای ما هم مجاهدانی حضور دارند که آنها هم امنیت معرفتی، معنوی و فرهنگی جامعه را حفظ میکنند و حتما شایسته این هستند که مورد توجه جدیتر اهالی فرهنگ از سطوح اندیشهورزی تا سطوح هنری قرار بگیرند.
⭕️ جای دریغ و تاسف است که این میدان گسترده جهاد تاکنون آنگونه که درخور بوده و به آن میزانی که ظرفیت داشته بازنمایی نشده و به نظر من هر دو طرف ضرر کردند. یعنی هم میتوانست جهاد را برای مجاهدانش شیرینتر کند و هم میتوانست برکاتی برای #هنر و #رسانه انقلاب داشته باشد. مستند #مادرانه یکی از این نمونهها است. امیدواریم این نمونهها بیشتر شود و به مرور ارتقا پیدا کند/.
🔅 یکم اسفند 1397، تالار اندیشه حوزه هنری
🔹 مستند مادرانه به کارگردانی #علیرضا_باغشنی روایتی از کوشش تعدادی از مادران ایرانی برای احیای #هویت_مادری است که در قالب گروه #مادرانه صورت میگیرد.
▫️ با کانال وحید جلیلی همراه باشید 👇
🆔 @jalili_vahid
🔰 اگر قرار بود تحریم مانع پیشرفت باشد!
👈 سخنان #وحید_جلیلی در برنامه ثریا
🔹 اگر قرار بود تحریمها جلوی پیشرفت را بگیرند خب بیشترین و دیرینهترین تحریمها، علیه نیروهای نظامی و #قدرت_دفاعی ما اعمال شده است. این را بارها آقا، در سخنرانیهایشان گفتهاند که اگر ما سیمخاردار هم میخواستیم بیاوریم می گفتند این سلاح نظامی است و اجازه نمیدهیم.
🔹 امروز ولی بیشترین پیشرفت را در حوزهای کردیم که بیشترین تحریمها را اعمال کردهاند. پس تحریم نمیتواند مانع پیشرفت شما باشد؛ اگر کسانی داشته باشید امثال #شهید_تهرانی_مقدم، اگر کسانی داشته باشید که به فکر منفعت شخصیشان نباشند یا به به فکر ایجاد یک توهم یوتوپیایی غربزده نباشند که «اگر ما با کدخدا ببندیم یا با مستکبران کرنش کنیم آنها به ما گلابی میدهند یا باغ فلان درست می کنند».
🔹 یک عده میروند در این توهمها غرق میشوند که «اگر سانتریفیوژها را متوقف کنیم چرخهای صنعت خواهد چرخید و... ». وقتی که فریب میخورند و حرفهای دشمنان این ملت را که بارها و بارها دشمنیشان را اثبات کردهاند باور میکنند نتیجه این میشود.
اما اگر کسانی داشته باشید مثل #مصطفی_احمدی_روشن یا #مجید_شهریاری یا تهرانیمقدم، میبینید در حوزههایی که بیشترین تحریمها را اعمال میکنند بیشترین پیشرفت را هم میکنید.
🔹 همین اتفاق در حوزه #اقتصاد هم میتواند بیفتد. یعنی تحریمهای آنها میتواند انگیزهای برای #نیروی_انسانی پر تعداد شما و میلیونها نفر فارغالتحصیلانی که تخصصهای خوبی هم دارند بشود.
▫️ کانال وحید جلیلی در ایتا و بله 👇
🆔 @jalili_vahid
⭕️ «چهلسالگی سینمای انقلاب» در گفتوگو با #وحید_جلیلی
👈 برنامه تلویزیونی #سینماگرام
🔹 پنجشنبه (امروز)، ساعت 23:00، #شبکه_چهار سیما
▫️ با کانال وحید جلیلی همراه باشید:
🆔 @jalili_vahid
عدالت-خواهی-اجتماعی-یا-جلوه-فروشی-فردی (1).pdf
4.32M
⭕️ عدالتخواهیِ اجتماعی یا جلوهفروشیِ فردی؟
📝 #جزوه
👈 متن تکمیل شده سخنان #وحید_جلیلی در سی و ششمین نشست سراسری جنبش عدالتخواه دانشجویی
📸 http://yon.ir/ZiFUJ
#رسانه_باشید
▫️ با کانال وحید جلیلی همراه باشید:
🆔 @jalili_vahid
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ وحید جلیلی در جمع فعالان مسجدی:
▫️امروز نیازمند حلقههای توزیع هنر انقلاب در مراکز حضور حزباللهیها هستیم/ حال و هوای دهه شصت باید برگردد/ دست مردم و هنرمند انقلابی را در دست هم بگذارید
▫️ به کانال وحید جلیلی بپیوندید👇
🆔 @jalili_vahid
⭕️ 🔴 قیام گوهرشاد، قربانی خیانت سانسور
🔹🔸جامعه ایرانی مدتهاست در معرض یک #ترور_بیولوژیك برای از دست دادن حافظه تاریخی و دچار شدن به آلزایمر، قرار گرفته است. انسانی که حافظه اش را از دست می دهد، اولین اتفاقی که برایش می افتد سرگردانی در حال است. اگر پروفسور هم باشد وقتی آلزایمر بگیرد راه منزلش را گم می کند. جامعه بزرگ ایران نیز از این قاعده مستثنی نبوده و اگر دچار فراموشی تاریخی و فرهنگی و هویتی شود، در ابتدای امر «قطب نما》خود را گم می کند و نمی تواند از تجربیاتی که با هزینه های سرسام آور بدست آورده، برای رفتن به سمت آینده ای درخشان استفاده کند. ماجرای پرداختن به #قیام_گوهرشاد از لحاظ تئوريك بر چنین گزاره ای مبتنی است.
♦️وقتی هویت یک ملت کمرنگ شود و برای امروز بازآفرینی نشود به راحتی هر بلایی سرش می توان آورد. بنابراین باید تلاش کنیم دسترسی مردم به خصوص نسل جوان به این گنج بزرگی که در مشهد با نام قیام گوهرشاد وجود دارد، تسهیل شود. برای آشنایی گسترده مردم با این واقعه ورود هنر به این عرصه ضروری است.
♦️اگر در هر شهر بزرگ دنیا طی یک شب صدها نفر را به خاطر یک #مطالبهیفرهنگی، به خاک و خون کشیده بودند، 80 سال بعد حتما در مورد آن واقعه به اندازه یک موزه ؛ آثار هنری وجود داشت. ولی تا 80 سال بعد از قیام گوهرشاد، حتی یک کارت پستال هم راجع به واقعه گوهرشاد پیدا نمی کنید. این واکنش ما مبهوت کننده است. در سینما فقط مرحوم علی حاتمی است که در یک سکانس در فیلم مادر به سرپیچی یکی از نظامیان از دستور رضاخان برای قتل عام مردم و تبعیدش به بحرین اشاره می کند.
♦️یکی از افتخارات ایران، فردوسی است. بعضی با یک نگاه سیاست زده و ابزاری می گویند آن قدر که شایسته فردوسی بوده ما او را ارج ننهاده ایم، که این ادعایی کاملا درست است. بزرگترین قصور جدی راجع به فردوسی بی اعتنایی و بی حرمتی به مرام و سبك و مکتب و دغدغه فردوسی است. کسانی که برای دویست هزار شهید قهرمان این ملت یک بیت نسروده اند و افتخارشان این است که حتی یک صفحه راجع به دفاع مقدس ننوشته اند، مگر می توانند دم از فردوسی بزنند؟!! دغدغه فردوسی این بود که حماسه های ملت و قهرمانان ملت گم نشوند. اگر فردوسی بود اجازه نمی داد واقعه گوهرشاد این گونه #سانسور شود.
✍ وحید جلیلی
▫️ به کانال وحید جلیلی بپیوندید👇
🆔 @jalili_vahid
🔴 کاری که ۳۰ سال دیر شروع شد!
👈 بازدید رهبر انقلاب اسلامی از نمایشگاه حماسه گوهرشاد به روایت وحید جلیلی
♦️ به مناسبت سالگرد واقعه گوهرشاد؛ پایگاه اطلاع رسانی Khamenei.ir، سخنان رهبر انقلاب در جریان بازدید از نمایشگاه حماسه گوهرشاد در فرودین 96 را منتشر کرد. همچنین این پایگاه، شرح وحید جلیلی را از این ماجرا در مطلبی مجزا نشر داد. برشهایی از این روایت:
🔹 در حاشیهی یکی از ملاقاتهای رهبر انقلاب با هنرمندان، فرصتی شد تا گزارش مختصری از کارهای صورتگرفته تقدیم شود. آقا، هم اظهار خشنودی کردند و هم ابراز تأسف؛ که «ای کاش این کار بیست سی سال پیش شروع میشد. مادر و خواهران من هروقت جمع میشدند یکی از نَقلهای اصلیشان مرور خاطرات دوران کشف حجاب بود...»
🔹 اضافه کردم اگر شما کمک کنید و این دغدغهی شما رسانهای بشود، میشود نهضتی به راه انداخت و این خاطرات را گرد آورد و به تواتر رساند و از دلش هزاران کتاب و فیلم و مستند و قصه و نمایشنامه و نقاشی و ... برکشید. پسندیدند و فرمودند: «من چه کمکی میتوانم بکنم؟ .... مدتی بعد یکی از مسئولان اجرایی دفتر اعلام کرد که حضرت آقا با پیشنهاد بازدید از آثار هنری مرتبط با حماسهی گوهرشاد و ملاقات با هنرمندان این عرصه موافقت کردهاند.
🔹 بالاخره در روزهایی که رهبر انقلاب در مشهد بودند (فروردین ۹۶) نمایشگاهی برپا شد و با اینکه تعطیلات عید بود، تعدادی از هنرمندها خودشان را رساندند. آقا برای بازدید تشریف آوردند، یک ساعتی وقت گذاشتند و آثار را دیدند. پای هر تابلوی نقاشی ایستادند و نکاتی بین ایشان و هنرمندان از جمله سیدرضا صفوی، حسن روحالامین، خشایار قاضیزاده، پرویز حاصلی، جواد مدرسی و افسانه مرادی رد و بدل شد.
🔹 وقتی که آقا تابلوی مدرسی را میدیدند، گفتم ایشان کتابی هم راجع به فلسفه و نشانهشناسی مزارهای شهدا نوشتهاند که تأملات جالبی دارد و تقدیم خواهیم کرد. آقا متواضعانه و با لبخند فرمودند: «باشد، میبینم ولی معلوم نیست که ما خیلی سردربیاوریم از این چیزها!»
🔹 تابلوی بعدی، "قیام فیروزهای" کار خانم مرادی بود که گفتم ایشان همسر آقای مدرسی هستند. آقا لبخندی زدند و به مدرسی گفتند همدیگر را کجا پیدا کردید؟ محجوبانه گفت دانشگاه. آقا با لبخند محبتآمیزی به تابلو نزدیکتر شدند و با دقت، جزئیات نقاشی را مرور کردند و از خانم مرادی پرسیدند متن کتیبه را عین واقعیت مسجد کار کردید یا نمادین است؟ که گفت عین کتیبه را کار کردم. آقا کار را تحسین کردند.
🔹 دکتر وکیلی مختصری از همایش علمی گوهرشاد و اسناد تازه بهدستآمده -که بعضیهایش در نمایشگاه عرضه شده بود- گفت و آقا هم چند سند را با دقت مرور کردند. جالب اینکه اسم پدربزرگشان (سیدهاشم میردامادی) هم در فهرست بازداشتیهای قیام گوهرشاد آمده بود و آقا دیگر اسامی را هم میشناختند.
🔹 بخش دیگری از نمایشگاه به نقاشیهای نوجوانان راجع به قیام اختصاص داشت که توجه ایشان را جلب کرد:
- «اینها کار بچههاست؟»
- بله آقا، نوجوانهای مسجدی! (و با حس ناسیونالیستی! اضافه کردم): تازه کجا، ته کوی طلاب!
آقا به دقت نقاشیها را ارزیابی کردند. دوباره که اسم کوی طلاب را آوردم، انگار تعریضی در سخنم حس کرده باشند؛ گفتند: «البته الان طلاب، کوی طلاب قدیم نیست ...» و اشاره داشتند به پیشرفتهای جنوب شهر مشهد...
📌 متن کامل و تصاویر: http://farsi.khamenei.ir/others-report?id=43012
▫️ با کانال وحید جلیلی همراه باشید👇
🆔 @jalili_vahid
🌀 عدالتخواهی و عدالتراهی؛ به مقصد رسیدن یا در مسیر بودن؟
👈 برشی از جزوه «عدالتخواهی اجتماعی یا جلوهفروشی فردی»
🔻 لیبرال باشید، سوسیالیست باشید، حزباللهی باشید، هر مبنا و تعریفی که از مفهوم عدالت داشته باشید صرفا با حرف زدن از تمناها و آرزوها چیزی محقق نمیشود؛ کار و زحمت لازم است.
🔻 امام فرمود مبارزه با راحت طلبی جمع نمیشود. «مبارزه راحتطلبانه» یعنی مبارزه منهای پیگیری، منهای استقامت، منهای صبر، منهای تلاشِ منظم و مستمر! در زندگی بشر بین اراده تا نتیجه و آرزو تا عاقبت؛ فاصلهای هست به نام عمل و اقدام. یعنی تا قدم برنداریم و گام به گام پیش نرویم، نخواهیم رسید. اقدام هم یک نصابی لازم دارد. باید به اندازه لازم و کافی قدم برداشت.
🔻 شهدا جانشان را در مسیر «اقدام» میدهند؛ یعنی برای اینکه یک گام به هدف نزدیک بشویم. میداند عملیات والفجر ۸ آخرین عملیات نیست و پیروزی نهایی در آن به دست نمیآید و خیلی تا پیروزی نهایی راه هست ولی میداند که تکلیف او «در مسیر بودن» است و نه الزاما به مقصد رسیدن. شهدا را در یومالحساب مجازات نمیکنند که چرا به مقصد نرسیدید ولی از قاعدین میپرسند: وَما لَكُم لا تُقاتِلونَ في سَبيلِ اللَّه. چرا در مسیر نبودید؟ ملاک قضاوت، میزان تحرک در جهت درست است.
🔻 امروز جامعه ما به مجاهد فی سبیلالله نیاز دارد. مجاهدی که بیش از آنکه به فاصله خودش با مقصد فکر کند فاصلهای که با مسیر دارد برایش دغدغه است و اینکه چقدر به منشها و روشها و ابزارها و مراحل و اقتضائات این حرکت مبارک و مقدس، ملتزم است؟ امروز عمده مشکل ما در زمینه تحقق عدالت به «حرکت و مسیر» بر میگردد. خیلیهایمان اصلا در راه نیستیم و اصلا به راهی اعتقاد نداریم. عدالتخواه باید عدالتراه باشد یعنی اینکه مسیر و مراحلش را به رسمیت بشناسد. صرفا به تخیل کردن یا فریاد کردن هدف، یا جزع و فزع از دور بودن هدف، اکتفا نکند. اهل اقدام به معنای تلاش به اندازه کافی هم باشد.
#وحید_جلیلی
📝 متن کامل جزوه:
https://eitaa.com/jalili_vahid/76
▫️ با کانال وحید جلیلی همراه باشید👇
🆔 @jalili_vahid
🌀 به «جنبش طرح مسئله» نیاز داریم
🔻در این مقطع، مهمترین وظیفهی ما بازنمایی زیباییها، خوبیها، نعمتها، فرصتها و داشتههای این ملت است. بعضی میگویند این یعنی «چشمهایمان را رو به مسائل ببندیم». اتفاقا باید مسائل کشور را ببینیم. منتها ما به یک #جنبش_طرح_مسئله نیاز داریم. ولی مسئله یعنی چه؟ یعنی ترکیبی از معلومها و مجهولها؛ به شکلی که شما با معلومهایتان، مجهولهایتان را به دست آورید. یا به تعبیری کنارهمنشاندن #داشتهها و #نداشتهها به شکلی که شما با داشتههایتان، نداشتههایتان را به دست آورید.
🔻اینکه فلان جا #فقر است، فلان جا #اختلاس و #ناکارآمدی است؛ این را همه از جمع فامیلی تا تاکسی تا گروههای تلگرامی و انجمن سلطنتطلبان مدام میگویند. اما اینها مسئله طرح نمیکنند. اینها فقط #القای_بنبست میکنند. «نهی از منکر» وظیفهی ما است، اما کسی که به ما گفته با نهی از منکر مبارزه کن، روش آن را هم بیان کرده است. فرموده: مِنْکُمْ أُمَّةٌ يَدْعُونَ إِلَي الْخَيْرِ وَ يَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَ يَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْکَرِ، یعنی نهی از منکر قبلش «امر به معروف» است و قبل از امر به معروف نیز «یدعون إلي الخير» است.
🔻 یدعون إلي الخير یعنی مردم را دعوت کنید به دیدن بهترینها، بهترینها را به رخ بکشید، الگوها را نشان بدهید. کسی میتواند مشکلات را حل کند که عزت نفس داشته باشد؛ کسی که داشتههایش را بشناسد و آنها را محکم با خودش داشته باشد. باید این روحیه را زنده کنیم.
🔸 وحید جلیلی (دیدار با جمعی از دانشجویان #لرستان، تیر ۹۸)
🔹 با کانال وحید جلیلی همراه باشید
🆔 @Jalili_Vahid
⛔️ دشمنشناسان دوستفراموش؛
👈 «خطای استراتژیکی که دچار بودیم، هستیم و خواهیم بود!»
♦️ بازخوانی دگرباره سرمقاله #وحید_جلیلی در شماره 48 مجله راه
🔹 «لا یکلف الله نفساً الّا وسعها»؛ تكليفگرايان وسعشناس و فرصتمحورند. آنها مكلفند كه هيچ #فرصت و ظرفيت و قابليت و امكان و ابزاري را كه در اختيار دارند مهمل و معطل نگذارند و اگر نيمنگاهي به تهديدها دارند در كار «اعدوا لهم مااستطعتم» اند. #تهديد را ميبينند اما بلافاصله به استطاعتهای خود متوجه ميشوند و هر آنچه در توان دارند را به روز و آماده و فعال و موثر نگه ميدارند. استعدادياباند و استطاعتجو. هيچ استطاعتي از چشمان بصير و نافذشان دور نميماند. آنها كه از فهرست كردن توانها و فرصتها و استعدادها و ظرفيتها و قابليتهايشان در گريزند تكليفگرا نيستند.
🔹 #محافظهكاران برخلاف #تكليفگرايان تهديدمحورند و فرصتناشناس. تنها براي رفع تهديدها و حفظ آنچه هست حال به ميدان آمدن پيدا ميكنند. ظرفيتهاي جهان و قابليتهاي زمان و مكان و استعدادها و توانهاي انسان را براي تحقق تكاليف الهي در نمييابند چراكه همتهاي پست و چشمان كمسو دارند. بيش و پيش از آنكه فرصتها را در نظر آورند از تهديدها بيم ميپراكنند. صدها بار در #دشمنشناسي منبر ميروند و يك بار در #دوستشناسی كلمهاي نميگويند.
🔹 حاصل صدها ميليارد تومان بودجه مبارزه با تهاجم فرهنگي در هزاران اردو و طرح و همايش و جلسه توجيهي؛ شده است گمنامي #هزاران_اثر و #هزاران_عنصر_مولد در جبهه فرهنگي انقلاب و در عوض شناخت دقيق دهها و صدها اثر و عنصر ضدانقلاب و ضد دين. بيدريغ پول خرج ميكنند؛ جلسه ميگذارند؛ اردو ميكشند؛ بولتن مينويسند؛ خبر ويژه ميسازند كه مبادا جوانان حزباللهي از آخرين ساختههايهاليوود يا جديدترين نمادهاي شيطانپرستي يا تازهترين آروغهاي تئوريك در دانشگاههاي فرنگ بياطلاع و بيخبر بمانند و همانها كه برآمده اين كلاسها و دورهها و آموزشها و دغدغههايند بیاطلاعترينهايند (در بسياري از اوقات) از بهترين فرآوردههاي هنري و رسانهاي جبهه فرهنگي انقلاب!
🔹 18 سال پيش دستخط رهبر انقلاب در تجليل از دهها عنوان كتاب #دفاع_مقدس منتشر شده و بسياري از آنها هنوز به چاپ دوم نرسيده است! اكثريت قاطع نيروهاي فرهنگي كه فرياد «اي رهبر آزاده، آمادهايم آماده»شان در فلك پيچيده است يكدهم رهبري كه ادعاي پيروياش را دارند چهرهها و آثار و مراكز #جبهه_فرهنگی_انقلاب را نميشناسند. از نام بردن پنج هنرمند انقلاب عاجزند. گاه سالهاست ورق زدن كتابي را به ياد نميآورند و با اين همه افسران #جنگ_نرم و در حال مبارزه با تهاجم «فرهنگي»اند!!
🔹 امروز از بندر لنگه تا جاجرم و از الشتر تا خاش و از نازي آباد تا قلهك همهجا با نسلي از منفعلاني كه نام فعال فرهنگي بر آنان نهاده اند روبروييم كه دشمن را بهتر از دوست و هاليوود را بيشتر از #امام و مدرنيته را عميقتر از #اسلام_ناب و شيطانپرستي را دقيقتر از #اسلام_آمريكايي ميشناسند.
🔹 مهمترین نقطه قوت #دشمن، ضعف ماست و #بیهمتی و کمکاری بزرگترین تهدید. هر ظرفیتی را که مغفول بگذاریم و هر امکانی را که به کار نگیریم گامی برداشتهایم در تضعیف خود و لاجرم تقویت دشمن؛ شیطان کوچک میخواهد باشد یا بزرگ، تحریم اقتصادی باشد یا تهاجمفرهنگی.
تکلیفگرایان نگران آنچه ندارند، نیستند که «لا یکلف الله نفسا إلا وسعها». #بیقرار کارند در آنچه که دارند که «لا یکلف الله نفسا إلا وسعها» و آنچه دارند را خوب میشناسند و کامل و عمیق و دقیق. دشمنستیزانِ واقعی، فرصتشناساناند و نه تهدید«محوران».
🔗 متن کامل سرمقاله: rahmag.ir/content.php?id=490
📌 با کانال وحید جلیلی همراه باشید
🆔 @jalili_vahid
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌀 ببینیم ائمه اطهار (س)، چگونه از ابزارهای هنری استفاده میکردند
👈 وحید جلیلی در جمع فعالان مسجدی
🔹 مگر قرآن نمیگوید پیامبر باید اسوهی ما باشد: لَقَد كانَ لَكُم في رَسولِ اللَّهِ أُسوَةٌ حَسَنَة
🔹ببینید پیامبر که رسول خدا و گل سرسبد آفرینش بود از ابزارهای هنری که در آن دوره وجود داشته چگونه استفاده میکردند.
🔹 امیرالمومنین، امیر بیان است، اما در این تراز از معنویت و معرفت و زیباییِ سخن، خودش را مستغنی از هنرمندان نمیداند.
🔹اینها اولیای خدا و اسوههای ما هستند که در جنگ نرم کلی راهکار و راهبرد ارائه دادهاند. نمیشود بگوییم ما گرفتار تهاجم فرهنگی و درگیر جنگ فرهنگی و جنگ نرم هستیم، اما از سیره و رفتار ائمه درس نگیریم.
📌 با کانال وحید جلیلی همراه باشید
🆔 @jalili_vahid
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌀 هنر انقلاب، در اسارت خودتحریمی
🎙 وحید جلیلی در جمع فعالان مسجدی
🔻 این حجم از بیاعتنایی به هنر را ما از کجا آوردهایم؟! در کدام اتاق فکر برنامهریزی کردند، فکر کردند و ابلاغ کردند به همه امت حزبالله که مبادا شما به هنر انقلاب کوچکترین توجهی بکنید؟
🔻 در همهی رشتههای هنری، حزباللهیها تولیدات خوب و جذابی دارند، اما به دلیل بیاعتنایی عجیب و غریبی که در سربازان و افسران جنگ نرم نسبت به هنر تزریق شده، نمیتوانیم از این امکانات استفاده کنیم.
📌 با کانال وحید جلیلی همراه باشید
🆔 @jalili_vahid
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 اول انقلاب نمیگفتیم به هنر انقلابی چه نیازی داریم
🎙 گفتاری از وحید جلیلی در جمع فعالان مسجدی پیرامون آمیختگی هنر و انقلاب
♦️ متن کامل را در کلیپ ببینید!
🔻شما ببینید راهپیماییهای سال ۵۷، چقدر با #هنر آمیخته بود؛ از موسیقی تا شعر تا گرافیک و ادبیات و... . یکی از دوستان به نقل از دکتر جلیل تجلیل، استاد ادبیات #دانشگاه_تهران میگفت؛ که ایشان بعضی از اشعار انقلاب را در کلاس میخواند و ریتم و وزنش را تقطیع میکرد و میگفت: مشابه این وزن و عروضی، ما در تاریخ ادبیات اصلا نداشتهایم.
🔻 امام وقتی وارد #فرودگاه_مهرآباد میشود بلافاصله اولین برنامه بعد از قرائت قرآن، سرود «خمینی ای امام» است، باز میرود به بهشت زهرا، آنجا هم یک #سرود دیگر بنام «برخیزید» اجرا میشود. هیچکس نگفت ما رهبر داریم، #امام_خمینی آمده دیگر، [هنرمند] به تو چه نیازی داریم، مطهری اینجا ایستاده تو چرا حرف میزنی، انقلاب به تو نیازی ندارد!
🔻۴۰ سال پیش شاید ۱۰۰ #ماهواره اینچنین روی ایران نبود، ۱۰۰۰کانال شبانهروزی علیه ایران فعالیت نمیکردند. از «بی بی سی» تا «من و تو» تا صدها روشنفکر و جوجه روشنفکر و غربزده داخلی تمام ابزارهای رسانهای و هنری را برای حمله به انقلاب و زدن آرمانها و مفاهیم انقلاب به کار نگرفته بودند؛ این لشکر عظیم هنر انقلاب راه افتاده بود و اینچنین در مساجد جذب و پذیرفته میشد. در هر مسجدی یک گروه سرود بود، در هر دو مسجدی یک #گروه_تئاتر بود. ما همهی اینها را جمع کردیم! بعد میگوییم چرا ما در فلان عرصه داریم شکست میخوریم؟
#وحید_جلیلی
📌 با کانال وحید جلیلی همراه باشید
🆔 @jalili_vahid
⭕️ «قربان»، عیدِ نفیِ آقازادگی
▫️#عید_قربان، خلاف آنچه بعضی پنداشتهاند، اتفاقاً یکی از سیاسیترین اعیاد اسلام است و یکی از مهمترین شاخصهای جامعه دینی را به رخ میکشد. شاخصهای که اتفاقاً در جامعه امروز #ایران هم محل بحث است.
▫️#ابراهیم پس از آن که از فرزندش میگذرد و عملاً ثابت میکند دستور خدا را بر رابطه #پدر_فرزندی ترجیح میدهد، به مقام #امامت میرسد، «وَ إذِ ابْتَلی إبراهیمَ ربّه بِکلماتٍ فأتمهنّ قالَ إِنّی جاعِلُک لِلنّاسِ إماماً» جالب اینجاست که ابراهیم میپرسد حالا که به این مقام رسیدم این اعتبار و جایگاه از طریق #ژن، به خانواده و بازماندگانم هم میرسد؟ «قالَ وَ مِنْ ذُرِّيَّتي»؟ و پاسخ میرسد که «قالَ لا يَنالُ عَهْدِي الظَّالِمين»
یعنی: خیر، با #آقازادگی نمیشود ادعای سروری کرد و اگر فرزند ابراهیم هم باشی و از موازین عدالت فاصله بگیری، حق نداری از اعتبار خانوادگی خرج کنی و در جایگاه تمشیت امور جامعه قرار بگیری. عید قربان، عید نفی آقازادگی و تأکید بر مناسبات عادلانه در سازماندهی جامعه دینی است.
▫️با این تفصیل، اتفاقاً نسبت #عید_غدیر و قربان هم آشکار میشود و نام گذاری #دهه_ولایت معنا و منطق روشنتری پیدا میکند. حکومت و جایگاه سرپرستی و رهبری جامعه، مبتنی بر عهدی ملکوتی است و به علی علیهالسلام که عادلترین شخصیت امت است، «اختصاص» دارد که او هم ابراهیم دیگری است چرا که ده فرزندش یکی پس از دیگری به قربانگاه میروند و عملاً اثبات میکنند که در انجام رسالت الهی از مسموم ومقتول شدن ابایی ندارند.
▫️فرزندان رسول خدا از حضرت زهرا سلام الله علیها تا امام حسن عسکری علیه السلام به شهادت رسیدند تا خدا به فرشتگانش فخر کند که ببینید عهد مرا چه ظلمستیزان فداکاری به دوش گرفتند. عید قربان عید امامت است و عید غدیر، عید قربانی شدن و فداکاری برای اهداف مکتب.
#وحید_جلیلی
✅ اعیاد بر همه عدالتخواهان مبارک
📌 با کانال وحید جلیلی همراه باشید
🆔 @jalili_vahid
♦️💠 «مشهد» و «مسئولیت آستان قدس»
👈 گزیده اظهارات وحید جلیلی در حاشیه بازدید تولیت آستان قدس رضوی از «موزه زنده زیارت»؛ بخش اول
🔻 آستان قدس رضوی همانگونه که دغدغه دارد و تلاش میکند که بستری برای ارتقای معنوی زائران فراهم شود برای ارتقای معرفتی هم باید زمینهسازی کند که برای این هدف باید راهبرد مشخص داشت. راهبرد ما در طراحی موزه زنده زیارت این بوده است که تلقی معنوی محض از #حرم_رضوی و حضور امام رضا (ع) در #ایران را به یک تلقی تمدنی ارتقا بدهیم. حضور #امام_رضا (ع) در ایران حکمتی دارد برای درانداختن طرحی نو و شکل دادن به یک تمدن جدید. ما معتقدیم موزه زیارت با تفصیلی که عرض خواهم کرد گام کوچکی است برای کمک معرفتی به زائر امام رضا و برای ارتقای احساس معنوی به تلقی تمدنی.
🔻 نکته بعدی قصه خود #مشهد است. بالاخره #آستان_قدس با مشهد نسبتی دارد یا ندارد؟ اگر وظیفه آستان قدس خدمت به #زائر است من اینطور میفهمم که اصلاً بزرگترین زائر؛ خود مشهد است! بعد از وجود مقدس #امام_زمان (عج)، بزرگترین زائر امام رضا (ع) خودِ مشهد است. و زائر باید به الگو تبدیل بشود. در #زیارت_امین_الله فرمود: «محبه لصفوه اولیائک، محبوبه فی ارضک و سمائک.» زائر از خدا میخواهد که من در کنار اینکه محب اولیای تو هستم محبوب آسمانیان و زمینیان باشم. یعنی یک الگوی دوستداشتنی برای مردم جهان با رعایت معیارهای معنوی و ملکوتی بشوم. الگوی توسعه مشهد میتواند در راستای چنین آرزویی باشد. آستان قدس نمیتواند در برابر الگوهای رقیبی که برای توسعه مشهد مطرح است بیتفاوت باشد.
📌 ادامه دارد
🆔 https://eitaa.com/jalili_vahid
💠 واتیکانیزه کردن «مشهد» و «مسئولیت آستان قدس»
♦️ بخش دوم
👈 گزیده اظهارات وحید جلیلی در حاشیه بازدید تولیت آستان قدس رضوی از «موزه زنده زیارت»
🔻ما امروز بخواهیم یا نخواهیم با یک چالش روبرو هستیم. آیا آستان قدس رضوی میخواهد طرف آن کسانی که معتقد به #واتیکانیزه کردن مشهد هستند بایستد و پیشاپیش قبول کند که ما همین حرم را درست میکنیم و به #مشهد چه کار داریم؟ یک عدهای به این معتقدند و دارند تئوریزهاش میکنند و راجع به آن حرف میزنند و مصاحبه میکنند و فکر تولید میکنند و مهمتر از آن دارند #اقدام میکنند.
🔻آن زمانی که ما #شهرداری بودیم قصه #حاشیه_شهر مطرح بود. من یک تعبیری ساختم و گفتم مشکل مشهد «حاشیه شهر» نیست، بلکه «شهر حاشیه» است. یعنی چه؟ یعنی یک عده میخواهند مشهد را از یک شهر #مولد در متن تمدنسازی اسلامی با بیش از هزارسال سابقه به یک شهر #مصرفی در حاشیه تمدن غرب تبدیل کنند. تمنای مشهدیها را این کنند که آیا میشود ما یک روزی بشویم آنتالیا؟ بشویم پاتایا، بشویم دوبی؟!
🔻یک عده میگویند باید آنچه را که #سنت برای ما آورده است خرج #مدرنیته کنید. این همه #زائر، یا از نگاه اینها مسافر و توریست و مشتری و پول خرج کن را چه چیزی برای ما آورده است؟ سنت! بعد تو این را داری خرج مدرنیته میکنی! و برای این ناشکری و کفران نعمت، برنامه وجود دارد. من این را به صراحت عرض میکنم. هم آن دورهای که در شهرداری بودم مفصلاً میدیدم و هم الان داریم به وضوح میبینیم که برنامه دارند.
📌 با کانال وحید جلیلی همراه باشید
🆔 https://eitaa.com/jalili_vahid
💠 غربزدهها و تحقیر زبان فارسی در زادگاه فردوسی
♦️ گزیده اظهارات وحید جلیلی در حاشیه بازدید تولیت آستان قدس رضوی از «موزه زنده زیارت» - بخش سوم
🔻برنامه اجرا میکنند: فود استریت!
تابلو میزنند به چه بزرگی، از سوی یک نهاد رسمی، زبان فارسی را در زادگاه فردوسی تحقیر میکنند. تعمد و اصرار دارند که "food street" را چند برابر بزرگتر از "خیابان غذا " بنویسند در تابلویشان. این نشانهگذاری، خبر از یک بیهویتی و سرگردانی و حس حقارت در برابر غرب و تحقیر داشتههای ملی میدهد. و بعد همینها از #فردوسی دم میزنند!! این دوگانگی، این فاصله قول و عمل، این یک بام و دو هوا از کجا میآید؟ از بیهویتی، از خودباختگی!
همینهایی که با زبان فارسی مشکل دارند؛ و دلباخته الفبای فرنگیاند، تابلوی "راهنمای زائر" را هم همینها از جلوی حرم مطهر برمیدارند و میگویند #زائر یعنی چه؟ باید با زبان بینالمللی حرف بزنیم! بنویسید راهنمای سفر!
🔻خب، آیا ما میخواهیم صرفاً به نقد اینها اکتفا کنیم؟ درد دل کنیم؟ نه. مقابل این بیهویتی و خودباختگی، باید الگو داشت. باید حرف داشت. اگر بخواهیم مشهد را به عنوان شهر تمدنی ببینیم باید عَلَم تمدنسازی را بلند کنیم. استقلال فرهنگی، پرچم تمدنسازی است. استقلال فرهنگی هم یعنی #هویت. هویت در فرهنگ معادل استقلال است در سیاست. خوب این هویت چطور میخواهد بروز کند؟ #هویت ما با ممتاز شدن از #تحجر و #تجدد بروز میکند. راه انقلاب اسلامی از میان این دو میگذرد.
📌 با کانال وحید جلیلی همراه باشید
🆔 @jalili_vahid
⭕️ صدا و سیما؛ مقصد اصلی مایکل هاشمیانها
▪️به گزارش فارس، وحید جلیلی در جمع اعضای انجمن فیلمسازی انقلاب اسلامی خراسان، ضمن ارائه بحث مفصلی پیرامون موفقیتها وچالشهای امروز فیلمسازی انقلاب گفت:
▫️اگر #گاندو جریان نفوذ را در دولت نشان داده، #بوی_باران، جریان نفوذ را در صدا و سیما نشان میدهد. ۱۵ میلیارد تومان رسانه ملی سفارش میدهد یک چنین چیزی بسازید در اوج جنگ نرم، تا من این را فرو کنم در ذهن ملتم، یک تصویر کثیف وسیاه، از جامعه ایرانی.
▫️آقای رسانه ملی که داری #دولت را نقد میکنی که نفوذ تا کجایت رسیده، بوی باران را ببین تا بفهمی جریان #نفوذ تا کجای خودت رسوخ کرده است!
▫️بهترین هنرپیشهها و توانمندترین عوامل فنیات را بسیج میکنی و خط میدهی که خانوادههای ایرانی را هرشب با خیال راحت با یک سری اراجیف و توهمات سادیستی بمباران کنند، همه اینها را با حمایت آهنین مدیریت صداوسیما و پشتیبانان رفیقباز و انحصارطلبی که در بعضی جاهای مهم نظام دارند و کم کم بعد از 20 سال وقت نهی کردن علنیشان از منکر رسیده است، انجام میدهند و اینها باید بدانند که سکوت در برابر باندبازی های مفسدهانگیزشان حدی دارد و قطعا مصلحت آنها به مصلحت #انقلاب ترجیح داده نمیشود.
▫️میدانید بعضی از عوامل این سریال، سالها پیش به اتهام توهین به معصومین تا معرض محکومیت به #اعدام هم رفتند، ولی مدیریت مدبر و مدعی رسانه ملی اینها را میبرد در حساسترین جایگاههای مدیریتی #صداوسیما مینشاند و دستشان را باز میگذارد که هر بلایی خواستند بر سر خانوادههای بیپناه ایرانی بیاورند.
▫️بله جریان نفود جدی است، اما مقصد اصلی مایکل هاشمیانها شاید قبل از هر نقطه دیگری، #رسانه_ملی جمهوری اسلامی است، رسانهای که رفیقبازی، باندبازی و انحصارطلبی در عالیترین سطوحش سبب فساد و میدان پیدا کردن عناصر ضد ملی و ضدمردمی و ضدانقلابی در بعضی از مهمترین بخشهایش شده است.
👈 مشروح: http://fna.ir/dbf3m3
🔹 با کانال وحید جلیلی همراه باشید:
📌 @jalili_vahid
💠 زیارت سکولار؛ نقطه پیوند غربزدهها و متحجران
♦️ گزیده اظهارات وحید جلیلی در حاشیه بازدید تولیت آستان قدس رضوی از «موزه زنده زیارت» - بخش سوم
🔻اگر حج بی برائت، #حج نیست، #زیارت بیبرائت زیارت است؟ امام میگفت تو زیارت خانه خدا بروی و مرگ بر آمریکا نگویی حَجَّت حداقلاش این است که ناقص است. کسی که به حرم امام رضا (ع) میآید باید مرگ بر آمریکاهایش محکمتر بشود و مأمونها و هارونها و طواغیت و مستکبرین معاصر را هم لعن کند.
🔻در این زمینه متحجرین و غربزدههای مشهد با هم متحدند که نباید زیارت الصدیق الشهید؛ مبارزه با طواغیت و مستکبران را تشدید کند و باید امام رضا را در همان ۱۲۰۰ سال پیش محاصره کنیم و اجازه ندهیم مبارزه مکتبی ایشان تا امروز امتداد پیدا کند و پرچم امام رضا علیهالسلام نباید موجب دلگرمی مبارزان از #نیجریه تا #لبنان تا #یمن باشد. موزه زنده زیارت تلاش میکند این محاصره را بشکند. زیارت سکولار، نقطه پیوند غربزدهها و متحجران در مشهد است.
🔻معارف انقلاب اسلامی به ما میگوید زاِئر باید آن تلقی تمدنی را به دست بیاورد که اگر #امام_رضا آمدند به ایران با این هدف بوده است که برای #اسلام_ناب یک پایگاه مقتدر و مستقر ساخته شود که ۱۴ قرن بعد از بعثت اتفاق بزرگی توسط این ملت رقم بخورد.
امام خمینی (ره) میگوید که شاید اینکه 14 کنگره از طاق کسری فروریخته اشارهای به این باشد که 14 قرن بعد در این سرزمین اتفاقی میافتد که به این مولود ربط دارد. این خیلی اشاره شیرینی راجعبه ایران است. چنین تفسیری از تاریخ ایران موجب عصبانیت غربزدههاست و برای مقابله با آن برنامه دارند. از فود استریتشان بگیر تا کار گذاشتن چند کیلومتر نمادهای هخامنشی در ورودی مشهدالرضا و تلاش برای خارج کردن #فردوسی که خاک پی حیدر است و بنده اهل بیت نبی و وصی است از جایگاه خود، و قرار دادنش در عرض و در برابر امام رضا علیه السلام.
📌 با کانال وحید جلیلی همراه باشید
🆔 @jalili_vahid
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥🔴 صدا و سیما و «کُشتم، دیهشو میدم!»
⭐️ چرا صدا و سیما بهاندازه یک خطای داوری فوتبال هم در این ماجرا به میدان نیامد؟
👈 گفتاری از وحید جلیلی در جمع دانشجویان دانشگاه تهران:
🔻 میگویند «نه، در رسانه جمهوری اسلامی باید چندصدایی باشد». این همه حرفهای متنوع در #ایران است، روستاییان باید دیده شوند، کارگرها، متخصصان و دانشمندان ایرانی باید دیده شوند. اینها کجا هستند؟ اینها را حذف میکنیم به نفع یک اقلیت که اسمش را میگذارند #طبقه_متوسط، در حالیکه یک قشر آرمانباخته است که نمونهاش را نیز دیدیم، آن آشغالی که میگفت "کشتیم دیهاش را میدهیم". در چه حدی صدا و سیما به این موضوع پرداخت؟ در حد خطای داوری بازی #استقلال تهران با #پدیده مشهد هم به آن نپرداختند. این را دیگر صدا و سیما آمار بدهد. این موضوع جا داشت در حد یک موج وسیع رسانهای فرهنگی ولش نکنند.
🔻 به این طبقه اشرافیِ هار شدهی زنجیر پاره کرده، چه کسی باید لجام بزند؟ غیر رسانه است؟ شما ببینید با همین چه برخوردی کردند. این موضوعی است که تمام ملت ایران، #اکثریت قاطع ملت ایران در این زمینه با همدیگر هم سخناند. میخواهد #اصلاحطلب باشد، #اصولگرا باشد، حتی اعتقادات مذهبیاش متفاوت باشد. در این زمینه #اجماع وجود دارد. در مسائل اجتماعی هم که رسانهی ملی ادعا میکند طرفدار اکثریت هست، به صحنه نمیآید. چون با پارادایم فکریای که قشر نو کیسه مدیران صداوسیما را مرعوب کرده، در تضاد است.
🔹 اردیبهشت ۹۸، دانشگاه تهران
📌 این کانال را به دوستان و خانواده معرفی کنید:
🆔 @jalili_vahid
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 جبهه فرهنگی و خطر ابتلا به آمادهخوری
🌀 گفتاری از وحید جلیلی در جمع فعالان مسجدی | متن کاملتر را در فیلم ببینید
🔻 آقا در صحبتهایشان بهخصوص در سالهای اخیر یک تعبیری را مکرر تحت عنوان «افسران جنگ نرم» به کار میبرند. میفرمایند که ما باید در این جنگ نرمِ همه جانبهی فراگیرِ گستردهای که علیه ما به راه افتاده، افسرانی داشته باشیم که بتوانند توطئههای دشمن، برنامهریزیها و مکاید آنها را به خودشان برگردانند و علاوه بر دفاع، حتی در آرایش تهاجمی قرار بگیریم و دشمن را تهدید کنیم... متاسفانه جماعت حزباللهی بیشتر دوست دارد #سرباز باشد. آقا میگوید من میخواهم شما #افسر باشید، میگویند نه «ما همه سرباز توایم»! یعنی دنبال آمادهخوری هستیم. خیلی اهل این نیستیم بنشینیم فکر کنیم، طراحی و تحلیل کنیم و ببینیم که هر کدام از ما به تبع وُسع، امکانات و مخاطبی که داریم چه کمکی میتوانیم به انقلاب کنیم.
🔻در فقدان حضور فعال افسران یکی از مهمترین چیزهایی که از بین میرود «نوآوری» و «ابتکار» است. یک کلیشههایی وجود دارد که ۳۰ سال است همانها را ما سربازان تکرار میکنیم. راهپیمایی ۲۲ بهمن بریزید در خیابان؛ چشم! روز قدس میشود، ۴۰ سال هم هست دارد راهپیمایی برگزار میشود. خودمان دیگر حوصله نداریم یا توان نداریم یا انگیزه نداریم که «نو به نو» عملیاتهای تازه طراحی کنیم. اسم خودمان را گذاشتهایم مثلا جبههی فرهنگی، یعنی داریم از ادبیات نظامی استفاده میکنیم. اما واقعا جبهه نظامی ما اینطور بود؟ اینقدر کلیشهای؟!
📌 با کانال وحید جلیلی همراه باشید
🆔 @jalili_vahid
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 هزار سال خدمت هنر به عاشورا
⭐️ وقتی عاشورا بدون هنر زنده نمیماند چطور توقع داریم دفاع مقدس بدون هنر بماند؟ | برشی از گفتار وحید جلیلی در جمع فعالان مسجدی
#محرم #هنر_انقلاب #عاشورا #امام_حسین
📌 این کانال را به دوستان و خانواده خود معرفی نمایید:
🆔 @jalili_vahid
⛔️⭕️ این گروه خشن
♦️ تأملی در علل ناکارآمدی در رسانه ملی به بهانه سریال سادیستی «عروس تاریکی»
📣 متن کامل این یادداشت را از لینکهای پایین همین مطلب، ببینید.
🔻 پروژه 15میلیارد تومانی #عروس_تاریکی، نه یک اتفاق تصادفی، نه یک تپق ساده مدیریتی، نه یک خطای ناگزیر از سوی مدیریتی تازه کار و نورس که دقیقاً و کاملاً محصول طبیعی یک نظام برنامهریزی فاسد در مدیریت #رسانه_ملی است
🔻 هرچه بیشتر سکوت میکنیم وقیحتر میشوند. هر چه #رهبری صریحتر و تندتر نقدشان میکند بیمحاباتر به جنگ راهبردهایش میروند، حالا دیگر لوله تفنگهایشان را هر شب به سمت خانههایمان میگیرند و فرزندانمان را نشانه میروند
🔻 ملیجکهای قسطنطنیه که برای لبخند نشاندن بر لب باندهای قدرت؛ منتقدان حسین محمدی و مرتضی میرباقری و عزت ضرغامی و علیعسگری را با ابنملجم برابر میکنند و برایشان شیشکی میکشند به جمهور مردم که میرسند #میرغضب میشوند و ابایی ندارند که ملت بیپناه را در اوج فشارهای اقتصادی با #سادیسم پنهان و آشکار خود بچزانند و از همان اصحاب قدرت جایزه بگیرند. دوگانهی غریبی است: با قدرتمندان #ملیجک و با مردم میرغضب!
🔻 رئیس سازمان گفت: "ارزیابی کارشناسان سازمان این است که بچهمسلمانها در مستند خوبند اما تا ۱۰، ۱۵ سال آینده در حوزه فیلمسازی داستانی و سریالسازی و... حرفی برای گفتن ندارند"! میخواستم بگویم:"سازمان؟ منظورتان سازمان مجاهدین خلق ایران که نیست؟" خشمم را فرو خوردم و گفتم آقای دکتر فقط به جشنوارهی مردمی فیلم عمار طی حدود یکسال 700 فیلمنامه رسیده است. برفرض 690 تایش هم به درد نخور! 10 تایش ارزش بررسی ندارد؟! یک سال و نیم از آن جلسه میگذرد و دریغ از آن که معاونت سیما یکبار سراغ آن فیلمنامهها را گرفته باشد!
🔻انقلابی که دانشمند #هستهای و متخصص #موشکی و مخترع #ماهواره و پژوهشگر #نانو در حد جهانی تربیت کرده از تربیت فیلمنامهنویس عاجز بوده است؟!
🔻اگر عروس تاریکی یک خبط تصادفی است، اگر از دستتان در رفته است چرا با یک عذرخواهی ساده «مرّوا کراما» نمیکنید؟ چرا اصرار دارید برای این شاهکار #کارناوال راه بیاندازید، چرا اصرار دارید اعلام کنید که عروس تاریکی را به سفارش شخص رهبری ساختهاید و حتی جزئیاتش را هم با شخص ایشان هماهنگ کردهاید و تأیید گرفتهاید؟!
🔻بعدالتحریر: برای دوستانی که ممکن است در ذهنشان باشد که کاش ابتدا در خفا این تذکرات داده میشد میگویم همه مراتب نهی از منکر در طی نزدیک به دو دهه طی شده و بیاغراق در صدها مواجهه شفاهی و مکتوب حجت بر دوستان تمام شده است
🔸 مشروح این یادداشت ۵ هزار کلمهای را اینجا بخوانید:
▫️jalili-vahid.ir
▫️fna.ir/dby6ce
📌 با کانال وحید جلیلی همراه باشید
🆔 https://eitaa.com/jalili_vahid