فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سخنان شگفت انگیز شیخ عدنان، مفتی اهل سنت عربستانی درباره ی امام حسین، و سرگردانی مجری در برنامه تلویزیونی
هرکس در عزای حسین غمگین نشود، کافر و منافق است
✳️ببینید خیلی جای حرف دارد
.💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
کدام چهره های مهم برای مجلس ثبت نام کرده اند؟
محمود علوی / وزیر اطلاعات دولت روحانی
محسن علوی / پسر وزیر اطلاعات دولت روحانی - نماینده سابق لامرد
محمدباقر نوبخت / رئیس برنامه و بودجه دولت روحانی
جمشید انصاری / رئیس سازمان امور اداری و استخدامی دولت روحانی
علی مطهری
حسین مظفر
مهدی کوچکزاده
حسن قشقاوی / معاون سابق کنسولی وزارت خارجه
کمالالدین پیرموذن / اصلاحطلب
علاءالدین بروجردی / رئیس سابق کمیسیون امنیت ملی
علی عباسپور طهرانی /از نزدیکان جاسبی و مرحوم هاشمی رفسنجانی
سیدجواد ساداتینژاد / وزیر سابق جهادکشاورزی
فریده اولادقبا / نماینده اصلاحطلب مجلس پیشین
حمیدرضا فولادگر
مسعود پزشکیان / نماینده اصلاحطلب فعلی مجلس
سید حسین نقوی حسینی / نماینده سابق ورامین
حسین مظفر / وزیر آموزش و پرورش در دولت اصلاحات - نماینده مجلس نهم
علی اسلامی پناه / استاد دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران - نماینده سابق جیرفت
ضرغام صادقی / نماینده مجلس نهم - قائم مقام وزارت کار در دولت سیزدهم
حمید رسایی / نماینده مجلس نهم
حسین طلا / نماینده مجلس نهم
لاله افتخاری / عضو حزب موتلفه اسلامی
غلامرضا تاجگردون / نماینده سابق گچساران
محسن کوهکن / نماینده سابق لنجابت
عزتالله یوسفیان ملا / نماینده سابق آمل
محمد مهدی افتخاری / عضو فراکسیون امید مجلس دهم
قدرتعلی حشمتیان / رئیس سابق خانه احزاب ایران
منصور حقیقتپور / مشاور رئیس سابق مجلس
اسماعیل دوستی / عضو سابق شورای شهر تهران - نماینده مجلس پنجم
سکینه الماسی / عضو فراکسیون امید مجلس دهم
.💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 سید حسن نصرالله: آمریکا تصمیم گرفته که داعش به صحنه بازگردد.
.💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حکایت شنیدنی و تأثیرگذار رعایت حق الناس توسط آیت اللّه شیخ جواد تبریزی
🎤 به نقل از استاد حاج شیخ حسن عرفان
.💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
آیا برگشت سلبریتی هایی که بر آتش اعتراض وآشوب های سال گذشته می دمیدند به صدا وسیما و سینما کار درستی است؟
این روزها بحث برگشت محمدرضا گلزار و رضا رشید پور مطرح است و معاون سیما گفته اند:نمیتوانیم در همکاری چهرهها با صداوسیما همه را با یک چوب بزنیم چون هر کدام یک فرد متفاوت هستند.
آقایان مسئول صدا وسیما انگار یادشان رفته است که اینها در تحریک اغتشاشگران و خسارت جانی ومالی به کشور چقدر نقش داشته اند ، یکی از ویژگی های مثبت اغتشاشات سال گذشته آشکار شدن ماهیت افرادی بود که سالها از ظرفیت این نظام و مردم استفاده کردند و بعد ۱۸۰ درجه برگشتند و فکر کردند کار انقلاب تمام شده اما وقتی دیدند خبری نیست ،حالا تلاش می کنند برگردند! آقایان مسئول صدا وسیما ، رسانه ملی تازه دارد پاک سازی می شود و مردم دارند به چهره ها و مجریان جدید عادت می کنند، متاسفانه شنیدیم مجری انقلابی ، توانمند جناب آقای شهبازی مجری پاورقی امروز بخاطر این شاهکار صداوسیما استعفا دادند ، واقعا صدا و سیما چرا نمی خواهد بداند نقش وجایگاهش چیست و چرا همش در آزمون وخطاست.
.💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
زينت عابدان (رهيافتي بر شخصيتشناسي، سيرهشناسي و انديشهشناسي امام سجاد(ع)
شخصیتشناسي
فصل سوم: مقام امامت
نصوص امامت
شايستگيهاي علمي و عملي و برتريهاي اخلاقي، نصوص معتبر و تصريح پيامبر اكرم صلی الله علیه و آله و نيز كرامات و نمودهاي خارقالعاده، از جمله دلايلي است كه در پيشگاه عقل و منطق، شرافت و فضيلت مقام امامت را آشكار ميكند.
در اين ميان، درباره امامت امام سجاد(ع)، نصوص فراواني از پيامبر اكرم صلی الله علیه و آله ، نقل شده است.
جابربن عبدالله انصاري روايت كرده است: در حضور رسول خدا صلی الله علیه و آله بودم؛ در حالي كه حسينبن علي(ع)، در دامان آن حضرت نشسته بود و پيامبر صلی الله علیه و آله او را نوازش ميداد. آنگاه پيامبر صلی الله علیه و آله رو به من كرد و فرمود: «اي جابر! فرزندم حسين(ع)، در آينده پسري خواهد داشت كه نامش را علي مينهد و چون روز قيامت فرا رسد، منادي حق از عرش ندا ميدهد: «سيدالعابدين» به پا خيزد! آنگاه، عليبن الحسين وارد محشر ميشود».1
در روايت ديگري پيامبر صلی الله علیه و آله فرمود: «پس از دوران امامت حسين(ع)، فرزندش عليبن الحسين، زمامدار امور امامت خواهد بود و او حجت و امام است».
جابربن عبدالله انصاري نيز ميگويد: هنگامي كه دختر فرمانرواي ساساني ـ شهربانو ـ به همسري حسينبن علي(ع) درآمد؛ اميرالمؤمنين، علي(ع) به فرزندش حسين(ع) فرمود: «از اين بانو فرزندي نصيب تو خواهد شد كه همانندش بر پهنه زمين نخواهد بود».
امام صادق(ع) ميفرمايد: پدرم باقرالعلوم به جابربن عبدالله انصاري، فرمود: با تو كاري دارم و دوست دارم در جايي با تو سخن بگويم كه غريبهاي نباشد. در پي اين سخن، ملاقاتي ميان جابر و پدرم صورت گرفت. پدرم _ امام باقر(ع) _ به جابر فرمود: «ميخواهم چيزي درباره لوح بدانم، آن لوح را كه در دست مادرم ـ فاطمه(س) بود، ديدهاي؟»
جابر گفت: «به خدا سوگند! خدمت فاطمه _ دختر رسول خدا صلی الله علیه و آله _ رسيدم تا تولد فرزندش حسين(ع) را به وي تهنيت بگويم. در اين هنگام، لوحي سبز، روشن و خوشبو در دست آن بانوي گرامي مشاهده كردم. پرسيدم: اي دختر رسول خدا! آن چيست كه در دست داريد؟
فاطمه(س) فرمود: اين لوح، از جانب خداوند به پدرم، هديه شده و در آن، نام پدر، شوهر و فرزندانم كه اوصياي ايشانند، ياد شده است.
از آن بانوي بزرگوار خواستم لوح را به من بسپارد تا از آن نسخهاي بردارم. ايشان، درخواست مرا پذيرفت و من هم نسخهاي از آن را برداشتم».
امام باقر(ع) فرمود: «آيا نسخهات را با لوحي كه من در اختيار دارم مقابله كرده و تطبيق مينمايي؟»
جابر، اعلام آمادگي كرد و به خانه رفت و آن نسخه را همراه آورد. امام باقر(ع)، ميخواند و او با نوشته خودش تطبيق ميداد. مطالب نوشتهشده در آن لوح، چنين بود:
به نام خداوند رحمان و رحيم. اين كتابي است از خداوند عزيز و آگاه كه بهوسيله جبرئيل بر محمد صلی الله علیه و آله ـ خاتم پيامبران ـ نازل شده است.
اي محمد! من تو را بر همه پيامبران برتري بخشيدم و اوصياي تو را بر همه اوصيا فضيلت دادم، حسن را پس از سپريشدن دوران پدرش ـ عليبن ابيطالب ـ مخزن علم خويش قرار دادم و حسين، بهترين اولاد نسلهاي نخستين و آخرين است و امامت در خاندان اوست و پس از وي، علي، زينالعابدين خواهد بود و... ».
در اين حديث به نام همه ائمه تا حضرت مهدي[ تصريح شده است.
امام باقر(ع) ميفرمايد: «حسينبن علي در كربلا، دختر بزرگ خويش ـ فاطمه ـ را فرا خواند و نوشته پيچيدهشدهاي را به وي سپرد؛ بهگونهاي كه ديگران شاهد آن صحنه بودند. در اين زمان عليبن الحسين آنچنان بيمار بود كه همگان او را محتضر ميپنداشتند. فاطمه پس از آن وقايع، وصاياي پدر را به عليبن الحسين رساند و آن نوشته اكنون نزد ماست».
راوي حديث ميگويد: «من از امام باقر(ع) پرسيدم: در آن كتاب چه چيزي نوشته شده است؟» امام باقر(ع) فرمود: «آنچه مردم به آن نيازمندند به خدا سوگند! در آن كتاب همه حدود و قوانين ثبت است، حتي جريمه خراش واردكردن به ديگران».5
در روايتي ديگر آمده است كه امام صادق(ع) فرمود: وقتي كه حسينبن علي عازم عراق شد، كتابها و وصيتهاي خويش را به «امّسلمه» سپرد و زماني كه عليبن الحسين بازگشت، «امّ سلمه» كتابها و وصايا را به آن حضرت برگردانيد.6
البته ميان اين روايت و روايت پيشين تنافي نيست؛ زيرا آنچه به امّسلمه داده شده است، ميتواند غير از نوشته و كتابي باشد كه به فاطمه بنتالحسين سپرده شده است تا به امام سجاد(ع) برساند.
.💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
زينت عابدان (رهيافتي بر شخصيتشناسي، سيرهشناسي و انديشهشناسي امام سجاد(ع)
شخصیتشناسي
ادامه۱
خورشيد امامت
پس از شهادت امام حسين(ع)، امامت و جانشيني آن حضرت به فرزندش حضرت سجاد(ع) رسيد. وقتي امام حسين(ع) راهي عراق بود، نوشتهها و وصيتنامهاي را بهعنوان امانت به اُمّسَلَمه، همسر والامقام پيامبراعظم صلی الله علیه و آله سپرد و فرمود: «هر كه اينها را از تو بخواهد، امامت، شايسته اوست.» وقتي حضرت سجاد(ع) به مدينه بازگشت، آنها را از امسلمه طلبيد.
احياي موقعيت اجتماعي اهلبيت:
امام با تدبير و دورانديشي و كنارهگيري مصلحتي از اوضاع سياسي، توانست موقعيت ويژه اهلبيت: را پس از سالها احيا كند و با اخلاق و رفتار كريمانه و بخششهاي فراوان، دلهاي مردم را بهسوي اسلام اصيل بكشاند. آن حضرت تا بدان حد نزد مردم محبوبيت يافت كه مردم آن عصر همانند اصحاب پيامبر صلی الله علیه و آله كه دستان آن حضرت را ميبوسيدند،8 دست عليبن الحسين را براي تبرك ميبوسيدند. مصعببن زبير، مخالف سرسخت اهلبيت:، ميگويد: به چشم خود ديدم كه مردي بر عليبن الحسين در مسجد وارد شد و دست وي را ميبوسيد و بر چشمان خود ميماليد.9
آن حضرت چنان هيبت و عظمتي نزد مردم يافت كه حاكمان وقت نسبت به ايشان حسادت ورزيدند. در اين زمينه ميتوان به ماجراي مشهور فرزدق و هشامبن عبدالملك اشاره كرد. نوشتهاند كه هشام در زمان حكومت پدرش به حج رفت. در حالي كه شماري از اميران، وي را همراهي ميكردند، او وارد مسجدالحرام شد و خواست حجرالاسود را استلام كند؛ ولي به علت انبوه جمعيت نتوانست. ازاينرو، منبري برايش آوردند تا وي بر آن بنشيند و بر گرد كعبه طواف كند. هنگام طواف، عليبن الحسين كه ردايي بر تن داشت، وارد شد، در حالي كه خوشبو و خوشچهرهترين مردم بود و ميان دو چشمان او بر پيشاني، علامت سجده نمايان بود. او بر گرد كعبه، طواف كرد. همينكه به نزديك حجرالاسود رسيد، مردم كناره گرفتند تا وي بتواند به راحتي حجرالاسود را استلام كند. وقتي هشام اين ماجرا را ديد، به خشم آمد، ولي چيزي نگفت. مردي شامي از هشام پرسيد: اين شخص چه كسي است كه مردم چنين از هيبتش به وي احترام ميگذارند و اينگونه راه حجرالاسود را بر وي ميگشايند؟ هشامبن عبدالملك گفت: او را نميشناسم. فرزدق (شاعر) گفت: اما من او را ميشناسم. شامي پرسيد: اي ابوفراس او كيست؟ فرزدق شعري سرود كه بخشي از آن چنين است:
اين كسي است كه بطحا (سرزمين وحي) با گامهايش آشناست؛ كعبه و حِلّ و حرم نيز او را ميشناسد.
او فرزند بهترين بندگان خداست؛ او پرهيزكار و پاكيزه و سرشناس است.
اين فرزند فاطمه(س) است، اگر نميشناسي كه بهوسيله جدش (محمد صلی الله علیه و آله ) مُهر خاتميت بر انبيا خورده است.
خدا از ديرزمان او را فضيلت بخشيده و شرافت داده است و قلم تقدير اين شرافت را بر لوح (محفوظ) نگاشته است.
جدش همان كسي است كه همه پيامبران بر فضيلتش گردن نهاده و امت او نيز از همه امتها پيش افتادهاند.
همگان را مورد احسان خويش قرار داده است تا تيرگي فقر و ناداري مردم زدوده شود.
دو دستش همچو باراني است كه سودش همگاني است؛ همواره بخشش از آن ميريزد و پاياني ندارد.
نرمخويي است كه كسي از تندخويياش نهراسد؛ زيرا به دو چيز، يعني بردباري و كَرم آراسته است.
از خانداني است كه دوست داشتنشان، دين، و دشمني با آنان، كفر است و نزديكشدن به آنان، عامل نجات و ايمني است.
با دوستي آنان، شر و گرفتاري دور ميگردد و احسان و نعمت (الهي) افزون ميشود.
چون قريش او را ببيند، گويد: همه مكارم اخلاق و كرامتها به او ختم ميگردد.
به نقطهاي از عزت دست يافت كه انديشه هر مسلمان عرب و عجم، از دستيابي به آن مقام كوتاه است.
نزديك است كه ركن حطيم (حجرالاسود) كف دستانش را (از روي محبت) با معرفتي كه دارد، نگهدارد؛ هنگامي كه وي دست بر آن ميكشد، از حيا ديده بر هم ميخواباند و ديگران از هيبتش، سخن نگويند؛ مگر هنگامي كه لبخند بر لبان دارد.
هنگامي كه فرزدق اين اشعار را سرود، هشام به خشم آمد و دستور داد تا فرزدق را در محلي به نام عسفان ميان مكه و مدينه زنداني كنند. وقتي خبر فرزدق به عليبن الحسين رسيد، دوازده هزار درهم براي فرزدق فرستاد و گفت: اي ابوفراس ما را معذور بدار. فرزدق نپذيرفت و در پاسخ فرستاده امام گفت: اي فرزند رسول خدا صلی الله علیه و آله ، آنچه گفتهام به خاطر خشنودكردن خدا و رسول گفتهام (چون ديدم هشام خود را به ناداني زده و ميگويد تو را نميشناسد، از اين گفته به خشم آمدم) نه اينكه به نوايي برسم.
.💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
زينت عابدان (رهيافتي بر شخصيتشناسي، سيرهشناسي و انديشهشناسي امام سجاد(ع)
شخصیتشناسي
ادامه۲
آنگاه فرزدق، هشام را به زشتي ياد كرد و چنين سرود:
آيا مرا ميان مدينه و جايي كه دلهاي مردم به آن سوي متوجه است، به زندان ميافكني. آنگاه سري را كه نشان از بزرگي صاحبش ندارد، به اين سوي و آن سوي ميچرخاند و چشماني در بين دارد كه نميتواند (حقايق پيرامون را) درست ببيند.
در واقع، بيان فرزدق، آيينه تمامنماي عقيده مردم مدينه و عالمان آن ديار درباره عليبنالحسين(ع) بود. عبدالرحمن جامي، حنفي اشعري، قصيده فرزدق را به فارسي چنين سروده است:
خلق ازو نيز ديده خوابانند كز مهابت نگاه نتوانند
نيست بيسبقت تبسم او خلق را طاقت تكلم او
در عرب، در عجم بود مشهور گو مدانش مغفلي مغرور
همه عالم گرفت پرتو خَور گر ضريري نديد از آن چه ضرر
شد بلند آفتاب بر افلاك بوم اگر زان نيافت بهره چه باك
بر نكوسيرتان و بدكاران دست او ابر موهبت باران
فيض آن ابر بر همه عالم گر بريزد نميگردد كم
هست از آن معشر بلندآيين كه گذشته ز اوج علّيين
حب ايشان دليل صدق و وفاق بغض ايشان نشان كفر و نفاق
گر شمارند اهل تقوا را طالبان رضاي مولا را
اندر آن قوم مقتدا باشند واندر آن خيل پيشوا باشند
گر بپرسند ز آسمان بالفرض سايلي: مَن خيار اهل الارض؟
به زبان كواكب و انجم هيچ لفظي نيايد الاّ هم
هم غيوث الندي اذا وهبوا هم ليوث الثري إذا نهبوا
ذكرشان سابق است در افواه بر همه خلق بعد ذكر الله
سر هر نامه را رواج افزاي نام آنهاست بَعد نام خداي
ختم هر نظم و نثر را الحق باشد از يمن نامشان رونق11
امام سجاد(ع) با اين همه عظمت و جلالتي كه نزد مردم داشت، همواره با فروتني با مردم برخورد ميكرد. بر اساس خبري كه در منابع اهلسنت امام رضا(ع) از پدرانش نقل كرده است، عليبن الحسين سوار بر قاطر ميشد و هرگاه ميخواست به داخل شهر مدينه رود، مسير خود را به كسي نميگفت (تا راه را برايش قرق نكنند). او همواره ميگفت: «راههاي مشترك براي همه مردم است و من حق ندارم كسي را از مسير اين راهها دور سازم».12
دوراهي دشوار
امامت، هديه پروردگار متعال به بندگان است تا زمين، هيچ گاه خالي از حجت الهي نباشد. امامت، يعني هدايت امت اسلامي بهسوي تكامل مادي و معنوي و حفظ كيان اسلامي، و امام، تدبيركننده امر مسلمانان و بزرگترين مصلحتانديش امت اسلامي براي رسيدن به مقصد اصلي است. با امامت امام سجاد(ع)، امام بر سر يك دوراهي دشوار قرار گرفت: يا بايد با ايجاد هيجان و احساسات، به يك حركت مسلّحانه اقدام كرده، حادثه ديگري مثل كربلا ميآفريد و يا اينكه بايد احساسات سطحي را بهوسيله تدبيري صحيح و سنجيده، مهار و عناصر صالحي را براي شروع يك كار بزرگ تربيت و جان خود و يارانش را حراست كند.13 امام سجاد(ع) با تدبيري آگاهانه و با بررسي شرايط زمانه، راه دوم را برگزيد و به بنيانسازي مباني فكري مسلمانان همت گمارد.
سرّ امامت طولاني
امامت امام سجاد(ع) حدود 35 سال طول كشيد. طولانيبودن مدّت امامت حضرت كه از عمر بعضي از امامان نيز طولانيتر است، به چند دليل است كه مهمترين آنها، شهادت مظلومانه امام حسين(ع) و ترس حكومت از تكرار چنين مسئلهاي بود كه پيامدهاي سختي نيز به دنبال داشت. دليل ديگر، سياست هوشمندانه امام سجاد(ع) در برخورد با آنان بود. از آنجا كه زمانسنجي و شناخت شرايط زماني و مكاني، لازمه امر خطير رهبري جامعه است، امام سجاد(ع) نيز با تيزبيني و هوشياري خاصّي، شرايط را آماده مبارزه و جهاد نيافت و با شيوههاي ديگري به مبارزه با خلفاي جور برخاست.
فرقه كيسانيّه
فرقه كيسانيّه كساني هستند كه از امام عليبن الحسين كنارهگيري و خود را پيروان محمد حنفيّه (عموي امام سجاد(ع) و فرزند امام عليبن ابيطالب(ع)) معرفي كردند و مدعي شدند كه پس از حسينبن علي، محمد حنفيه داراي مقام و منصب امامت و ولايت است.
«كيسان» خدمتكار اميرالمؤمنين(ع) بود كه پس از علي(ع) در زمره شاگردان محمد حنفيه درآمد و بر علوم، تسلط خاصي يافت. وي در آيات و احكام، نظرهاي ويژهاي ابراز ميكرد و همين سبب شد بسياري مجذوب خصوصيتهاي او شوند. برخي تاريخنويسان، پيروان وي را «كيسانيه» ناميدهاند.14
البته جوهري ميگويد: «كيسان» لقب مختاربن ابيعبيده ثقفي است و چون مختار اين فرقه را رهبري ميكرد، به «كيسانيه» شهرت يافتند. شهرستاني در كتاب «ملل و نحل» چند شاخه براي اين فرقه ياد كرده است كه همگي در روگرداني از امام سجاد(ع) و پيروي از محمد حنفيه مشترك بودهاند. آنان عبارت اند از: كيسانيه، مختاريه، هاشميه، بنانيه و رزاميه.15 سرشناسترين چهرههاي محوري در سطح رهبري «فرقه كيسانيه»، نخست محمد حنفيه و سپس مختاربن ابيعبيده ثقفي است.
.💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
هدایت شده از محصولات حجاب نرسا
37.8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
،
نوبتی هم باشه ، نوبت رونماییه .... 💥💥💥
رونمایی از چادر ویژه اربعین 🏴🏴🏴
اربعین رفته ها میدونن برای این سفر ، به چه پوششی احتیاج دارن .
ما سعی کردیم این چادر همه ی ویژگی هارو باهم داشته باشه👌👌👌
اگر سوالی دارید و برای سفارشتون 👇
@nersaa110
به دوستان زائرتون هم معرفی کنید
@nersaa
#اربعین #محرم #حجاب #چادر #عبا
✨ ﴾﷽﴿✨
🌿اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا اَبا عَبْدِاللهِ وَعَلَى الاَْرْواحِ الَّتي حَلَّتْ بِفِنائِكَ عَلَيْكَ مِنّي سَلامُ اللهِ اَبَداً ما بَقيتُ وَبَقِيَ اللَّيْلُ وَالنَّهارُ وَلا جَعَلَهُ اللهُ آخِرَ الْعَهْدِ مِنّي لِزِيارَتِكُمْ، اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَيْنِ وَعَلى عَلِيِّ بْنِ الْحُسَيْنِ وَعَلى اَوْلادِ الْحُسَيْنِ وَعَلى اَصْحابِ الْحُسَيْن🌿
#هفت_شهر_عشق
دعای سلامتی امام زمان
متن عربی و ترجمه فارسی دعای اللهم کن لولیک
بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ
به نام خداوند رحمن و رحیم
اَللهمَّ کُن لولیَّک الحُجةِ بنِ الحَسَنِ صَلَواتُکَ عَلَیهِ و عَلی ابائهِ فی هذهِ السّاعةِ،
خدایا برای ولیت حجت بن الحسن که درودهایت بر او و پدرانش باد ، در این ساعت ،
و فی کُلّ ساعَة وَلیّا و حافظاً وقائِداً وَ ناصِراً وَ دَلیلاً وَ عَیناً
و در هر ساعت سرپرست و نگهبان و پیشوا و یاور و راهنما و دیده بان باش ،
حَتّی تُسکِنَهُ اَرضَکَ طَوعاً و تُمَتّعَهُ فیها طَویلاً .
تا او را با رغبت مردم در زمینت سکونت دهی، و زمانی طولانی بهره مندش سازی
متن خالص عربی دعای اللهم کن لولیک
اللَّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الحُجَةِ بنِ الحَسَن صَلَواتُکَ علَیهِ و عَلی آبائِهِ فِی هَذِهِ السَّاعَةِ وَ فِی کُلِّ سَاعَةٍ وَلِیّاً وَ حَافِظاً وَ قَائِداً وَ نَاصِراً وَ دَلِیلًا وَ عَیْناً حَتَّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعاً وَ تُمَتعَهُ فِیهَا طَوِیلا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ماشین جنگی رسانههای دولتی آمریکا و انگلستان در خدمت تروریستها؛ اقدام تروریستی از شما، حمایت و پروپاگاندای رسانهای از ما!
🔺️تلاش شبکههای دولتی بیبیسی و صدای آمریکا در وارونه کردن حقیقت و تبرئه گروههای تروریستی، پروژهای تکراری است که اربابان این رسانهها در حمایت از تروریستها، عملیاتی میکنند!
.💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
.
⛔️ هرم قدرت
⁉️حسین مرعشی، پسرعموی همسر هاشمی رفسنجانی در جهان آرا اعتراف کرد که سلاحورزی یکی از مهرههای آنهاست و اگر این هم نباشد، سلاحورزی دیگری میآید چون آنجا را تصرف کردهایم.
تشکیلات هاشمی را میتوان به هرم قدرت ماسونی تشبیه کرد که در رأس آن رفسنجانی بود و مرعشی یکی از اعضای زیر مجموعه آن است که خودنمایی میکند؛ رأس هرم رفته اما بدنه همچنان پابرجاست.
مرعشی رییس خطرناکترین حزب کشور است که پیشتر هم گفته بود: حزب کارگزاران حزبی سکولار و لیبرال مسلمان است؛ آیکیوی ما از بقیه بیشتر است، مردم شهرستان که به ما و لاریجانیها رأی ندادند عقب مانده سیاسیاند... در سال ۸۸ چه خونها که به خاطر اظهارات خاندان هاشمی به زمین ریخته شد؛ و ملاحظه هم میکنید که با وجود مخالفت اداره نهادهای امنیتی و فشارهای رسانههای انقلابی؛ موفق نشدند تا سلاحورزی کسی که به فتنه ززآ دمید و صدها نفر از طرفین کشته شدند، را جابجا کنند! چون نفوذیها در تار و پود کشور لانه کردهاند.
به این موارد اضافه کنید که مرعشی خیلی خوب نشان داد که تغییر ریل اقتصاد این کشور از وضعیت فعلی، با تغییر یک نفر به عنوان رییس جمهور اتفاق نمیافتد بلکه نیاز به یک برخورد بنیادین در لایههای دیگر این نظام برای مهار کردن تفکر سرمایهداری زالوصفت هستیم.
#نفوذ_جریانی
.💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
🔰ثبات بر صراط در حرکت دانشجویی/ بخش دوم
1. 2 روشنبینی و برنامهریزی برای پرهیز از دو آسیب جدی حرکتهای دانشجویی یعنی انحراف و انفعال
🔸حرکتها دانشجویی در ادوار مختلف، قبل از انقلاب و بعد از انقلاب، نقاط مثبت و موفقیتهایی داشتهاند که بسیار ارزشمند بودهاند و موجب یک حرکت در جامعه شدهاند، گاهی موجب شدهاند یک نقطۀ عطفی شکل بگیرد تا اگر یک مسیر غلط بوده است، یک مسیر درست در پیش گرفته شود. آسیبها نیز باید در کنار نقاط موفقیت بررسی شوند. اگر بخواهیم حرکت دانشجویی را آسیبشناسی کنیم و به آنچه که قبل از این بوده است و آنچه که الان هست و آنچه که در آینده میتواند باشد نگاه کنیم، دو آسیب مهم وجود دارد که میتواند به طور جدی به حرکت دانشجویی ضربه بزند: یکی انفعال و دیگری انحراف. این آسیبها فرضی نیستند؛ متأسفانه نمودهای واقعی داشته و لطمهای جدی به حرکت دانشجویی وارد کردهاند. این دو موضوع اهمیت نکتهای را که در ابتدا عرض کردم تأیید میکند که تثبیت در یک مسیر و انجام حرکت درست به معنای واقعی کلمه اهمیت دارد.
🔸این بحث نشان میدهد که برای هر حرکت، نیاز دارید که با روشنبینی حرکت کنید. نمیتوانید بدون نقشه، بدون برنامه، بدون هدف، بدون مبنا، بدون هیچ تصویر صحیحی از صحنه حرکت را شروع کنید. اگر در هر یک از این موارد، نقصی داشته باشید یا ایرادی وجود داشته باشد، خود را در آن حرکت شما نشان خواهد داد. به عبارت دیگر، اگر قصد دارید از اینجا به تهران بروید، اگر یک مسیر درست و یک نقشۀ صحیح نداشته باشید، ممکن است از هدف خود دور شوید و به تهران نرسید. فقط کافی است بجای این مسیر از مسیر دیگری بروید، آنگاه هرچه حرکت کنید، از مسیر خود دورتر خواهید شد. این امر به بحث مهمی تبدیل میشود و به همین دلیل است که از شما میپرسند که اگر میخواهید یک حرکتی را انجام دهید، باید بدانید کجا میروید، نقشهتان چیست و این حرکت به چه سمتی است؟ اصلاً بر چه اساسی است؟
🔸اگر به آسیبشناسی حرکتهای قبل از انقلاب نگاه کنید (که اخیراً چند جلد کتاب خوبی هم در این زمینه منتشر شده است) حرکتهایی قبل از انقلاب به اسم مبارزه با آمریکا و موارد مشابه شروع شدند که امروز میبینید همان افرادی که از این شعارها شروع کردند، امروز از کاخ سفید سر در میآورند؛ این نشان میدهد این حرکتها از مسیر درست خارج شدهاند. در حرکتهای بعد از انقلاب، در همان تشکلهای بعد از انقلاب که در دفاع از انقلاب شکل گرفتند هم، شما این آسیبشناسیها را مشاهده میکنید که برخی از تشکلها و یا حداقل برخی از افراد این تشکلها، که مثلاً یک زمانی حرفهای خوبی میزدند و شعارهای خوبی داشتند، دچار انحراف شدهاند.
🔸اول از همه این جلسات و مباحثات باید کمک کند تا مسیر درست شناخته شود و حرکت درست انجام شود و به سمتی درست و با مبنای درست حرکت کنیم. این جلسه و اردویی که با عنوان اسلام ناب برگزار شده است، احتمالاً نامگذاری آن با توجه به هشداری بوده که حضرت امام در دو سال آخر عمر بسیار به آن تکیه داشتهاند؛ امام دربرابر اسلام ناب، لیبرالیسم و کمونیسم را مطرح نمیکند بلکه اسلام دیگری تحت عنوان اسلام آمریکایی را عنوان میکند که گاه به شکل تحجر و گاه با شائبههای دیگر مثل التقاط است. این موضوع بسیار مهم است که هر حرکتی که انجام میشود، حتماً یک حرکت صحیح، دقیق و مطابق با مفاهیم اسلام نابی که حضرت امام(ره) بیان میکند، باشد.
.💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
📖 تقویم شیعه
☀️ امروز:
شمسی: سه شنبه - ۲۴ مرداد ۱۴۰۲
میلادی: Tuesday - 15 August 2023
قمری: الثلاثاء، 28 محرم 1445
🌹 امروز متعلق است به:
🔸زین العابدین و سيد الساجدين حضرت علي بن الحسين عليهما السّلام
🔸باقر علم النبی حضرت محمد بن علی عليه السّلام
🔸رئيس مكتب شيعه حضرت جعفر بن محمد الصادق عليهما السّلام
❇️ وقایع مهم شیعه:
🔹وفات حذیفه بن یمان رحمة الله علیه
🔹تبعید امام جواد علیه السلام از مدینه به بغداد، 200÷ه-ق
🔹ورود کاروان اسراء به بعلبک، 61ه-ق
📆 روزشمار:
▪️7 روز تا شهادت حضرت رقیه خاتون سلام الله علیها
▪️22 روز تا اربعین حسینی
▪️30 روز تا شهادت حضرت رسول و امام حسن علیهما السلام
▪️32 روز تا شهادت امام رضا علیه السلام
▪️37 روز تا وفات حضرت سکینه بنت الحسین علیها السلام
.💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
📸 #والپیپر | تصویری از رهبر جهت استفاده در پس زمینه تلفن همراه
.💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🆘❌علت به شهادت رسیدن فرزند پیامبر در جامعه اسلامی⁉️
📛خواص بی خواص در کلام رهبری
🔶این قسمت شَبَثِ بن رِبعی
🔻خطِ کوفی...
ترس از غیر خدا...
👈اگر امثال شَبَثِ بن رِبعی در یک لحظه حساس از خدا می ترسیدند بجای اینکه از ابن زیاد بترسند تاریخ عوض می شد ⬅️ تاریخ عوض می شد ...
_______________________________________
"قال نبی صلى الله عليه و آله : طُوبى لِمَن شَغَلَهُ خَوفُ اللّه ِ عَن خَوفِ النّاسِ .
پيامبر خدا صلى الله عليه و آله : خوشا آن كه ترس از خدا او را از ترس از مردم باز داشته باشد ."
" قال نبی صلى الله عليه و آله : لا تَخَفْ في اللّه ِ لَوْمَةَ لائمٍ .
پيامبر خدا صلى الله عليه و آله : در راه خدا از سرزنش هيچ سرزنش كننده اى پروا به دل راه مده ."
.💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
شخصیت، زندگي و فرهنگ حضرت فاطمه زهرا(س)
زندگي سياسي فاطمي
مقدمه
السلام عليك يا سيده نساء العالمين
مناسبات واقعي قدرت و مديريت و سياست به اقتضاي شأن و جايگاهش يك نقش مردانه تصور ميشود. ولي در نگاه فطري/ديني، زندگي سياسي يكي از واقعيتهاي زندگي است. فقط متناسب وضعيتهاي جنسيتي بايد نقشها را تعريف كرد. در نقشهاي زنانه دامنه شخصيت سياسي از شاخص و معيار سياسي قرارگرفتن تا شخصيت سياسييافتن، زمينه بروز و ظهور دارد. با اين نگاه فرايند ده ساله تحولات مدينه و بسترسازيهاي نبوي/قرآني و شخصيت ذاتي، فاطمه(س) را به جايگاه بانوي اول مدينه در نقش «سيده النساء» كشاند تا تبديل به شخصيتي سياسي شود. مشاركت او در نقشهاي سياسي خاص و متعدد هم اين نقش را تأكيد و تثبيت ميكند. شعار نبوي پيامبر كه «فاطمه(س) معيار و شاخص است»، بالاترين جايگاه سياسي را به فاطمه(س) داد تا در واپسين لحظات زندگاني آن بانوي بزرگوار شاهد اوج نقشآفريني زنانه فاطمي باشيم.
شاخص و معيار سياسي
شهر مدينه به تصريح قرآن آكنده از جريان نفاق و منافقين و منافقات يا افراد ضعيفالايمان بود. نفاقهاي موازي گسترده ،واقعيت سياسي مدينه در سالهاي پاياني رسالت مدني پيامبر بود. اين در حالي بود كه با نزديكشدن زمان ارتحال پيامبر، آن حضرت ميبايست براي مسئله ولايت و امامت پس از خود هم چارهاي ميانديشيد. در اين شرايط حساس، پيامبر در كنار عرضه تدريجي مسئله امامت، پيوسته بر شاخص و معياربودن فاطمه(س) تأكيد دارد.
شخصيت و جايگاه سياسي
فاطمه در مدينهالنبي سيدهالنساء معرفي شد و اين از جهت سياسي به معني ضرورت آمادگي براي حضور در صحنههاي حساس و نقشآفريني متناسب با شخصيت و نقشهاي زنانه است. الزامات و مباني تعريف حضور سياسي زن در جامعه در نگاه ديني و فطري چنين است:
در ميانه راهبردهاي سخت و نرم مرتبط با فعاليت و كنشگري سياسي، حضور سياسي زنانه با راهبردهاي نرم سنخيت بيشتر دارد. تا اينكه متناسب با شخصيت انسان برگزيده زنانه، در كنار حضور سياسي اثرگذار، سياست به متن خانه فاطمه(س) وارد ميشود تا تمام وجود و زندگي فاطمه(س)، شخصيت و جايگاه سياسي يابد؛ يعني در صحنههاي تعيينكننده به حمايت از رهبري جبهه حق ميپردازد آن هم در بلنداي نقشآفريني زنانه؛ بهگونهايكه هيچ نقش مردانهاي نتواند جايگزين آن گردد.
اوج حضور سياسي، از مباهله تا غدير
توفيق سياسي شخصيتهاي سياسي ناشي از حضور بهموقع در صحنههاي حساس و خاص و تاريخساز است. بهويژه وقتي كه در دوراني خاص باشي و آن دوران به نقطه اوج خود نزديك گردد.
يكسال پاياني رسالت نبوي شاهد تراكم رويدادهاي حماسهآفرين است كه شاهد صدق و ملاك حقانيت ولايت و امامت است. در اين رويدادها حضور سياسي فاطمه(س) تعيينكننده است؛ زيرا با پيشبيني فتنهها و بحرانهاي پيش رو و ضرورت نقشآفريني همهجانبه در شرايط پيچ تاريخي، ضرورت داشت كه در بستر جريانهاي سياسي و اجتماعي متعدد در كنار عرضه مفهومي و مصداقي مسئله ولايت، بر معيار و شاخص و ملاكبودن فاطمه(س) هم تأكيد گردد تا در زمان فتنه فاطمه(س) نشان حقانيت علي7 و متقابلاً علي7 نشان حقانيت و مظلوميت فاطمه(س) باشد.
موضوعها و محتواي سهگانه
1. شاخص و معيار سياسي
شاخص: يعني معياري كه هدف را دقيق و آشكارا به ما نشان داده و امكان قضاوت و ارزيابي مسير و وضعيت سير و ... را به ما ميدهد. شاخص سياسي ميتواند بهعنوان شخصيتي در مقام معيار و ميزان به كنشها و واكنشهاي سياسي جامعه و تشخيص و انتخاب درست و استواري بر آن باشد. شخصيتي شفاف و شناختهشده كه انتخاب او انتخاب معيار خواهد بود.
چيستي و چگونگي شاخصبودن فاطمه
در مسير ولايت ياوري و ثبات قدم و صبوري بر دشواريهاي آن
در مسير حق و باطلشناسي
در مسير نفاقشناسي (مرز ايمان و نفاق)
چگونگي تعريف معيار و شاخص بودن فاطمي
اين هماني فاطمه(س) با پيامبر (فاطمه بضعه مني)
مشروطبودن رضايت پيامبر به رضايت فاطمه
غضب و رضايت فاطمه(س) معياري براي غضب و رضايت خداوند
سيدهالنساءبودن فاطمه(س)
بهشتي و سيده زنان بهشتي بودن فاطمه(س)
توصيه مطلق و عام به محبت فاطمه(س)
تأكيد بر عصمت فاطمه(س)
شاخصبودن تجليهاي فاطمي
شاخصبودن خانه فاطمه(س)
شاخصبودن همسر و فرزندان فاطمه(س)
شاخصبودن خدمتكار فاطمه(س) (امايمن)
پيامبر و فرايند تثبيت شاخصبودن فاطمي
شروع شاخصسازي: از آستانه ازدواج و مطرحسازي شخصيت متعالي فاطمه(س)
مستندسازي قرآني شاخص: با نزول آيه تطهير در سال هفتم هجري
نقطه اوج شاخصسازي: نزول آيه مباهله در سال نهم هجری
.💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
شخصیت، زندگي و فرهنگ حضرت فاطمه زهرا(س)
زندگي سياسي فاطمي
ادامه👆
نهايت شاخصسازي: گردآوري بزرگان صحابه در منزل فاطمه(س) در آستانه رحلت
2. جايگاه و سيره سياسي فاطمي
خانه فاطمي در مقايسه با خانه ديگر صحابه و همسران
محل نزول آيات تمجيد و تكريم قرآني
محل حضور پيوسته پيامبر
محل اتمام حجت پيوسته پيامبر بر صحابه
محل مراجعه صحابه
محل مراجعه و رسيدگي به نيازمندان
ناكامبودن منافقين و سران كفر در سوء استفاده از آن خانه
سورهها و آيههايي كه در سرزنش برخي همسران پيامبر و وابستگان آنان نازل شد:
تحريم، عبس، حجرات، آيه شرب خمر، آيه ايلاء، آيه تطهير
دورههاي تربيتيافتگي و زندگي سياسي فاطمي
تربيت اوليه در مكه
رشد در سياسيترين خانه؛ يعني خانه پيامبر
تربيت تخصصي مدينه
به عهدهگرفتن نقش بانوي اول معنوي مدينهالنبي
جلسات ويژه در خانه فاطمه(س) و تربيت ويژه اهلبيت
نقشآفريني سياسي در مدينه
سرمايه معنوي – سياسي براي پيامبر
همراهي با رزمندگي پيوسته همسر
فرزندآوري و نيروسازي ويژه براي جبهه حق
بصيرت در مذاكره با سران باطل
آگاهي از پيشگوييهاي نبوي و مسئوليتپذيري
حضور در مباهله
بصيرت در نفاقشناسي
تكريم شهدا و رسيدگي به خانواده شهدا
حضور در صحنههاي عبادي – سياسي
اوج حماسه سياسي پيوسته در رويدادهاي به وقوعپيوسته از زمان ارتحال پيامبر تا زمان شهادت
جلوهها و برنامههاي سياسي فاطمي
ايجاد محيط تجديد روحيه نبوي
ايجاد محيطي براي نيروسازي علوي در منزل توسط پيامبر براي دوران پس از پيامبر
ايجاد محوري اقتصادي براي انفاقگري و جذب فقراي مسلمان
ايجاد وزنهاي الگويي از جهت معرفي زن مسلمان در غيبت اين نقش از سوي همسران در مدينهالنبي
بصيرت در برابر منافقين: (دشمنشناسي – نفاقشناسي)
(جلسات خصوصي نفاقشناسي و آيندهپژوهي پيامبر در خانه فاطمه(س))
آيندهپژوهي رفتار جريان نفاق و فتنه و خودسازي براي روزهاي سخت آينده
تلاش براي بهدستآوردن آبرو و جايگاه اجتماعي براي آينده سخت
كنارهگيري از جريان همسران بحرانساز پيامبر
مواجهه آگاهانه با دشمناني كه قصد سوءاستفاده سياسي از موقعيت حضرت را داشتند.
3. از مباهله تا غدير
از 24 ذيحجه سال 9 هجري تا 18 ذيحجه سال 10 هجري
از صحابه شاهد تا صحابه بيعتگر
مباهله = معرفي رسمي جايگاه سياسي اهلبيت
غدير = بيعتگيري رسمي براي امامت امام علي7 و ياوري اهلبيت
ارزش مباهله
انحصار اهلبيت، در فاطمه(س) و همسر و دو پسرش
اثبات فرزندي حسنين براي پيامبر صلی الله علیه و آله
اثبات عصمت و فضيلت اهلبيت، همانند عصمت و فضيلت پيامبر
اثبات انحصاري عصمت و افضليت و انسان برگزيده زنانهبودن حضرت زهرا
ارزش غدير
حضور حضرت زهرا(س) در حجهالوداع و غدير
پيام حديث غدير در امامت امام علي7 و ياوري اهلبيت پيامبر
بيعت حضرت زهرا(س) با اميرالمؤمنين
حضور حضرت زهرا3 در بيعتگيري از زنان
توزيع نثار فاطمه3 در بهشت بر آسمانيان
شأن نزول سوره معارج و نگراني حضرت زهرا(س) از ادامهيافتن فتنه منافقين
موضوع
جلوههاي زندگي سياسي فاطمي، سفرهاي سهگانه آن حضرت بين مكه و مدينه است كه گزارش آن چنين است:
مسير بين مكه و مدينه
كه حضرت زهرا، در سراسر زندگانياش سه مرتبه اين راه را پيمود:
به هنگام هجرت
در ربيعالاول سال آخر بعثت و سال اول هجرت (سوم تا پانزدهم ربيعالاول)
به هنگام سفر فتح مكه
در سال هشتم هجرت
(دهم رمضان تا 27 ذيقعده)
به هنگام حجه الوداع
در سال دهم هجرت
(25 ذيقعده تا 25 ذيحجه)
* سفري تاريخساز براي اسلام و مؤثر در شخصيت فاطمي
* سفري در مقام گسترش و تثبيت اسلام در جزيرهالعرب
* سفري در مقام تعريف دوران گذار از نبوت به امامت
.💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
بهزاد نبوی: برخی اصلاحطلبان دچار مرض «چپروی بچهگانه» شدهاند
رئیسمستعفی جبهه اصلاحات میگوید برخی مجموعههای اصلاحطلب، دچار مرض بچهگانه چپ روی شدهاند.
او که در اثر فشار برخی تندروها در جبهه اصلاحات و همچنین انتقاد از همسویی برخی اصلاحطلبان با عناصر برانداز و اغتشاشگران استعفا کرد، به مجله آگاهی نو گفته است: تصور میکنم برخی افراد در بدنه اصلاحطلبان طی یک سال گذشته، به این نتیجه رسیدهاند که کار دارد تمام میشود پس بگذارید ما برای حرکتهای بعدی خودمان را آماده کنیم و جا باز کنیم در حرکت بعدی. استنباط من این بود. حالا نمیدانم چقدر درست است و چقدر غلط. ولی احساس میکنم که نگران بودند که سرشان بیکلاه بماند.
وی با انتقاد از مرض تندروی بچهگانه افزود: من تفکر چپ روانه را قبول ندارم. خیلی از کارهایی که انجام میشود چپ روی است؛ چون وقتی کاری بکنیم که عاقبت آن را ندانیم چه میشود، همینطور دیمی حرکت کنیم، اسمش میشود چپ روی...خدا بیامرزد مرحوم شعاعیان را که با هم مبارزه مسلحانه میکردیم، در نقد چپروی در آن زمان میگفت «اینها چپ نیستند، لوچاند یعنی چشمهایشان تابهتا میبیند و نمیشود اسم اینها را چپ گذاشت». واقعا ما الان هم دچار مرض بچهگانه چپروی هستیم. یعنی کسانی که لوچاند...در مجموعه خودمان هم میبینیم، نه اینکه فکر کنید منظورم نیروهای بیرون از مجموعه است، به آنهایی که کف خیابان بودند کاری ندارم. در مجموعههای خودمان هم لوچ داریم.
نبوی گفت: چند روزنامه اصلاحطلب منتشر میشود که میتوانند مواضع اصلاحطلبان را منعکس کنند؛ وجود فضای مجازی سبب میشود که حتی اگر شما روزنامه هم نداشته باشید، بتوانید با یکدیگر و جامعه ارتباط بگیرید؛ بنابراین در شرایطی که شما میتوانید گروه رسانه و سایت داشته باشید و در فضاهایی چون کلابهاوس جلسات مجازی گسترده برگزار کنید هنوز نمیتوانید بگویید که فضا تا آن حد بسته است که نمیشود هیچ کاری کرد و باید یا به خیابان ریخت یا سیاست صبر و انتظار پیش گرفت.
وی درباره انتخاب آذر منصوری به عنوان رئیسجدید جبهه اصلاحات اظهار داشت: در جبهه اصلاحات یک زن که فعالیت سیاسی گستردهای هم از گذشته داشته رئیسشده است که مبارک است ولی بعضی از دوستان تصورشان این است که با شعار جوانگرایی یا استفاده از خانمها، جوانهای کف خیابان به سمت ما خواهند آمد که من چنین تصوری ندارم.
وی با اشاره به ایده چپهای جریان اصلاحات برای عبور از اصلاحات صندوق محور و رفتن به سمت اصلاحات جامعه محور پرسید: من در ظرف یکی دو سال اخیر حرکت موثری در جهت اصلاحات جامعهمحور ندیدم سؤال از افرادی که در جبهه اصلاحات شعار جامعهمحوری داده و میدهند این است که این جامعهمحوری چیست؟
یادآور میشود بنابر گزارشی که روزنامه آرمان خرداد ماه منتشر کرد، «نبوی آبان سال گذشته اعلام کرد قطعا نمیتوانیم با معترضان کف خیابان که شعارهای براندازانه میدهند، همسو شویم. بحث محافظهکاری نیست؛ ما شعارهای آنان را قبول نداریم. ما میخواهیم در چارچوب نظام، اصلاح کنیم. نمیخواهیم دینامیت زیر ساختمان بگذاریم. این اظهارات، انتقاداتی را در پی داشت».
همچنین روزنامه زنجیرهای همدلی، آبان سال گذشته در مطلبی با عنوان «عبور ازخاکریز چریک پیر» نوشت: «بهزاد نبوی در مصاحبه با هممیهن، رسما با اعتراضات مخالفت کرده و گفته ما اصلاحطلبان قطعا نمیتوانیم با معترضان کف خیابان که شعارهای براندازانه میدهند، همسو شویم. ما شعارهای آنان را قبول نداریم و میخواهیم در چارچوب نظام، اصلاح کنیم. نمیخواهیم دینامیت زیر ساختمان نظام بگذاریم. این اظهارات، خیلی زود با واکنش کسانی مواجه شد که از او عبور
کردهاند».
.💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95