هدایت شده از محصولات حجاب نرسا
،
خوب رسیدیم به شارژ مجدد چادر های گلدوزی با جنس ندا کره😍
مدل چادر عبا هست🌹
جنس ندا کره از نظر ریزش عالی و بی نظیره
خیل سبک هست👌
@nersaa
هدایت شده از محصولات حجاب نرسا
،
این جنس با ترکیب گلدوزی و سنگ یه کار مجلسی فوق العاده شده
اصلا نخ کش نمیشه 👌
رنگش به بوری نمیزنه☺️
@nersaa
هدایت شده از محصولات حجاب نرسا
،
مدل های مختلف گلدوزی موجوده
که هر سلیقه ای رو راضی میکنه 🥰
از قد ۱۵۵ تا ۱۷۰ موجوده🌹
میدونید که ما خودمون تولید کننده هستیم و
برای اینکه شما مستقیم از تولیدی خرید میکنید قیمت ها نسبت به همکارها مناسب تر هست😉
اگر سوالی هست و برای ثبت سفارش👇
@nersaa110
برای عضویت در کانال 👇
@nersaa
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کسانی که اموال خود را در راه خدا انفاق میکنند، پاداش آنها نزد پروردگارشان است و نه ترسی دارند و نه غمگین میشوند
📚آیه ۲۶۲ بقره
کانال(ایتا) دورهمی مومنانه:
@dorehamimomenane
شماره کارت:
6037997513372558
التماس دعا
محمد سجاد شیرودی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 داستان عجیب گله از امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف
🌷تعجیل در #فرج و سلامتی #امام_زمان عج صلوات...
#انتظار
#ظهور
#منجی
#موعود
#جمعه
#امام_عصرعج
#حجتالاسلام_عالی
.💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d9
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚜عربستان کدام را انتخاب می کند ایران و چین یا امریکا؟
عطا_بهرامی
.💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d9
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
گرچه دوریم به یاد تو سخن می گوییم
.💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d9
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 نماهنگ | سپاهِ جذاب
✏️ بیانات اخیر رهبر انقلاب درباره جذابیتهای سپاه و شهدای آن؛ از شهید حاج قاسم تا شهید ابراهیم هادی
.💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d9
🚨حمله تروریستی به مجلس با مواد شیمیایی
💢گروهک تروریستی تندر قصد انجام عملیات تروریستی در مجلس شورای اسلامی با بهره گیری از مواد شیمیایی را داشتند
براساس اقاریر متهمان دستگیر شده، عناصر این گروهک قصد داشتند در سیستم تهویه هوای مجلس شورای اسلامی مواد شیمیایی قرار دهند و در صحن مجلس پخش کنند که با دستگیری عوامل این گروهک توسط سربازان گمنام امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) در وزارت اطلاعات، عملیات مذکور انجام نگرفت
🔹️ همچنین اعضای این گروهک تروریستی قصد داشتند در جریان نماز جمعه رشت بمبگذاری را انجام دهند که خوشبختانه با دستگیری عناصر گروهک این عملیات انجام نگرفت.
🔸️ از دیگر برنامهریزیهای گروهک تروریستی تندر، برنامهریزی برای ترور استاندار وقت گیلان از جمله اقدامات دیگری است که جمشید شارمهد دستور آن را صادر کرده بود. اعضای گروهک تندر قصد داشتند تا مواد منفجره را در داخل چادر مسافرتی که در اطراف خانه استاندار تعبیه شده بود قرار دهند و با منفجر کردن این مواد اقدام به ترور استاندار کنند که خوشبختانه با شناسایی این چادر توسط پلیس عملیات صورت نگرفت.
🔹️ اعضای گروهک تروریستی تندر قصد داشتند تا لولههای انتقال نفت بندر گناوه را منفجر کنند و برای انجام این کار اطلاعاتی را بدست آوردند.اعضای این گروهک اطلاعات بدست آمده را برای شارمهد ارسال کرده بودند اما او انفجار را به زمانی دیگر موکول کرد و به اعضای گروه دستور داد برای انجام عملیاتهای دیگر به تهران و شمال بروند.
🔸️ اعضای این گروهک با هدایت شارمهد قصد داشتند برای افزایش تعداد تلفات، بمبگذاری را با مواد سمی سیانور در نمایشگاه کتاب تهران انجام دهند اما این عملیات به دلیل آتشسوزی در هتل جهان تهران انجام نگرفت.
🔹️ یکی دیگر از برنامههای گروهک جهت ایجاد رعب و وحشت در جامعه و تأمین مالی برای انجام عملیاتهای تروریستی برنامهریزی جهت سرقت از بانکها و صرافیها بوده است.
.💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d9
✅ظهور و سقوط سلطنت پهلوی
قسمت سی و نهم
✅ انگلیسیها و علیرضا
همانطور که گفتم گرایش رضاخان و محمدرضا به آلمان نازی مسئله واضحی بود، آنها تا مدتی تردید نداشتند که هیتلر پیروز خواهد شد ، پس از اشغال ایران انگلیسیها هنوز تردید داشتند که شاید محمدرضا پس از سلطنت و آنگاه که احساس قدرت کند خود را به شکلی در اختیار هیتلر قرار دهد و لذا میخواستند او را کاملاً و صد درصد مطیع و مهار کنند،
مهره دیگری که مورد نظر انگلیسیها بود علیرضا بود در آن موقع علیرضا حدود ۱۹ سال داشت و از نظر خصال و شخصیت شباهت تام و تمامی به رضاخان داشت، فردی بیرحم و خشن و بدون منطق بود و انگلیسیها روی این خصوصیات او شناخت دقیقی داشتند و میدانستند که امکان اینکه در شخصیت او بعداً یک شکوفایی ایجاد شود وجود ندارد و لذا محمدرضا از نظر شخصیت بر علیرضا ترجیح میدادند ولی به هر حال مانورهای ترات یک تنبیه برای محمدرضا محسوب میشد و انگلیسیها ابایی نداشتند که علیرضا را به رخ او بکشند
تلویحا به نحو گویایی میگفت که ما اگر سلطنت را میپذیریم ، محمدرضا تنها کاندید ما نیست، ما افراد دیگری را نیز در خانواده پهلوی داریم منظورش این بود که به محمدرضا بفهماند که تو که با پدرت در کنار آلمانها قرار گرفتی و به ما خیانت کردی، حالا صحیح نیست که انتظار داشته باشی استفادهاش را ببری ، در واقع منظور تهدید بود و محمدرضا هم هر کاری از دستش بر میآمد برای تضمین دادن به انگلیسیها انجام داد ، فقط علیرضا نبود از عبدالرضا هم نام میبردند ولی طبیعی بود که به دلایل روشنی انگلیسیها قلباً محمدرضا را بر علیرضا و عبدالرضا ترجیح میدادند و مهمترین دلیل همان تفاوت شخصیت محمدرضا و انعطاف پذیری او بود
انگلیسیها بعدها علیرضا را رها نکردند و رابطهشان را با او حفظ کردند ، تا دو سه سال بعد خیلی واضح به طور منظم در کاخ علیرضا با او تماس گرفتند و علیرضا نیز تلاش میکرد تا کمتر با برادرش مواجه شود او شخصاً سیاست نداشت و نمیتوانست آنچه را در درونش است مخفی نگه دارد و همین به بهای جانش تمام شد
خلاصه شاید مسئله به آن بغرنجی که ترات مطرح میکرد نبود ، آمریکاییها در خاورمیانه در آن زمان احتیاج مبرم به راهنمایی انگلیسیها با قرنها تجربهاش داشتند و تصور میکنم حتی امروز هم چنین باشد طبیعی بود که آمریکاییها را با یک جلسه و حتی یک تلفن میتوانستند قانع کنند، میرسیم به شورویها، روسها در آن زمان نیاز شدید به کمک آمریکا داشتند و طبعاً نمیتوانستند با نظر آنها مخالفت کنند چنانکه موافقت هم کردند ولی آیا این توافق با آن به این مدت طولانی و فشار شدید روحی بر محمدرضا نیاز داشت ؟من تردید دارم و شاید بتوانم بگویم یقین دارم که انگلیسیها میخواستند به محمدرضا کاملاً تفهیم کنند, به نحوی که هیچگاه فراموش نشود که ما بودیم که تو را شاه کردیم و طبعاً انتظاراتی داریم با این انتظارات باید اجرا شود
👇ادامه دارد
.💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d9
دشمن شناسی(شناخت دشمن و روش های مقابله با آن)
از منظر حضرت آیت الله العظمی خامنه ای (مدظله العالی) رهبر معظم انقلاب اسلامی)قسمت۱۳۸
۸) جناحهای سیاسی
جناح بندی خصمانه در کشور از ترفندهای دشمن
توطئه و ترفند دیگر دشمن این است که القا کند بین مسئولان و یا مردم جناحبندی حاد خصمانه وجود دارد. مردم نباید این تبلیغات را جدی تلقی کنند. البته از لحاظ سیاسی، اختلاف سلیقه وجود دارد، که طبیعی است و وجود آن خطری را ایجاد نمیکند. بارها امام (ره) میفرمودند: من از این بحثها نگران نمیشوم؛ نگرانی ما زمانی است که اینها را عمده کنیم. نباید تصور کنیم که بخاطر این مباحثات، آحاد ملت از هم جدا میشوند. اگر مسئولان و یا مردم، اختلاف سیاسی و سلیقه های مختلف داشته باشند، باز هم دوش به دوش و دست در دست یکدیگر، برای کشور و نظام کار میکنند. اگرچه در حال حاضر اختلافات سلیقه ای کمرنگ شده است، ولی مسئولان و مردم نگذارند زمینه های اختلاف در جامعه به وجود آید.(بیانات در مراسم بیعت اصناف مشهد و تعاونیهای شهری خراسان، مسئولان بنیاد پانزده خرداد و نهضت سوادآموزی و تعدادی از کارکنان و مسئولان وزارت نیرو 8/4/1368)
***
گروههای مختلف، جناحهای مختلف، سیاستها و جهتگیریهای مختلف، در مقابله با دشمن، باید با هم باشند و کاری نکنند که دشمن سوء استفاده کند. اختلاف سیاسی مانعی ندارد؛ اختلاف نظر مانعی ندارد؛ مبارزات انتخاباتی به شکل سالم، مانعی ندارد؛ اما خراب کردن یکدیگر، خراب کردن چهره ی کشور، خراب کردن ذهن مردم و چهره ی مسئولین دلسوز، اشکال دارد. ایجاد سؤال و ابهام در ذهن مردم، اشکال دارد. با وحدت و یکپارچگی، «كأنهم بنیان مرصوص»، مثل یک دژ پولادین، در مقابل دشمن بایستید؛ مثل چند برادر در یک خانه. ممکن است دو برادر هر کدورت و گله هم داشته باشند، اما در مقابل کسی که به خانه آنها حمله میکند، دوش به دوش، باید در کنار هم بایستند. آحاد ملت باید اینگونه باشند. این، یکی از ویژگیهایی است که در این سنگر میتوانید حفظ کنید. دوم، حضور در صحنه های سیاسی است. راهپیمایی روز قدس، بسیار خوب بود. راهپیمایی بیست و دوم بهمن، بسیار خوب بود. ملت عزیز ما، در مقابل دشمن، آزمایش بسیار خوبی داد و دشمن را مأیوس کرد.(بیانات در اجتماع زائران حضرت علی بن موسی الرضا (ع) در روز عید سعید فطر 15/1/1371)
اتحاد جریانات سیاسی در برابر دشمن
جریانها و خط و خطوط سیاسی با هم اختلاف سلیقه دارند؛ با هم بغض و کینه و دشمنی که ندارند. واسطه هایی بودند که شروع به این کار کردند؛ آدم مشخصأ هدفهایشان را میفهمید. در تبلیغات بیرونی و در همین کارهایی که انجام میگرفت، انسان میفهمید که اینها تصمیم دارند هر جناحی را علیه جناح دیگر تحریک کنند؛ برای هر جناحی از جناحهای داخلی کشور، اینطور وانمود کنند که دشمن واقعی شما بیرون این مرزها نیست؛ دشمن واقعی شما همین جاست و آن هم آن جناح مقابل شماست! آتش منازعات جناحی را داغ و برافروخته کردند.؟(بیانات در خطبه های نماز جمعه تهران 8/5/1378)
.💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d9
به بهانه #هفته_دولت
📌جهت گیری های مثبت دولت سیزدهم
🔹دوسال از آغاز به کار دولت سیزدهم می گذرد. شعارهای داده شده، هماهنگی های پدید آمده در ارکان نظام و دمیدن به تنور انتظارات از سوی رسانه های بیگانه، دولت را پس از دوسال در مسیر سخت و آسان قرار داده است.
🔸سختی مسیر به دلیل انباشت مشکلات و توقعات بجای مردم است. حل این مشکلات زمانبر است. برنامه ریزی زمانبر با انتظارات فوری و فعلی مردم سخت است.
دولت سیزدهم برای رسیدن به اهداف اعلامی خود و جلب رضایت مردم رویکردهایی را در پیش گرفته است:
۱. هم افزا دانستن میدان و دیپلماسی
دولت سیزدهم دوگانگی میدان و دیپلماسی را قبول ندارد. هردو را در عرض هم به کار گرفته است. حضور فعال دولت در عرصه دیپلماسی و گفتگوی های سازنده با کشورهای منطقه و جهان مشهود است.جهت گیری دولت سیزدهم در دیپلماسی، التماسی نیست بلکه عزتمندانه است. این جهت گیری با اصول سیاست خارجی همسو و هماهنگ است.
آزاد سازی بخشی از پول های بلوکه شده در هفته های اخیر اثر این دیپلماسی می باشد. دولت افزون بر دیپلماسی، حمایت جدی از میدان و مقاومت را در عراق، فلسطین، لبنان، یمن، افغانستان و ...را در پیش گرفته است.
رونمایی همزمان از پهپاد مهاجر ۱۰ و حضور در گروه بریکس در هفته دولت نمونه خوبی از هم افزایی دیپلماسی و میدان است.
۲. گره نزدن مسایل کشور به برجام و fatf
این دولت از ابتدای آغاز به کار با اعلام اینکه نمی خواهد مسایل کشور به برجام و fatf گرده بزند رویکردش را از دولت پیشین تغییر داد.
افزایش صادرات نفتی و غیر نفتی و افزایش در آمدهای کشور، تسویه بدهی های داخلی و خارجی با همه سنگ اندازی ها ثمره این جهت گیری دولت است.
توفیق در این زمینه و خالی نبودن خزانه، قدرت چانه زنی دولت را در مذاکرات بالا برده است.
۳. مردمی بودن و سفرهای استانی
سفرهای دولت سیزدهم در دو سال و سر زدن به همه استانها، کار زیبا و قابل تقدیری است. اساسا حضور میدانی و دیدار حضوری رؤسای قوا به صورت تاریخی برای خیلی از مردم امیدبخش است. استقبال خوب مردم از رئیس جمهور نشان از اقبال مردم به این سفرها دارد.
۴.اولویت دهی به سفره مردم
با شروع دولت سیزدهم سه مسئله آب، غذا (معیشت) و سلامت( دارو) بیش از مسائل دیگر خودنمایی می کرد. دشمنان قسم خورده هم با استفاده از امپراطوری رسانه ای خود این سه مسئله را مستمسک هجمه و دمیدن در تنور برخی اعتراضات قرار دادند.
دولت سیزدهم دو راهبرد مدیریت کلان مشکلات و سفره مردم را وجهه همت خود کرد.
در بعد کلان با برنامه ها و اقدامات انجام شده امید را بیشتر کرد.
افزایش صادرات نفت، رشد صادرات و واردات، افزایش ترانزیت، پایدار کردن ذخایر استراتژیک، غلبه بر بحران های طبیعی و دست ساز از اقدامات خوب دولت در این مدت است.
امید است ثمره این دستاوردها به تدریج مانند واکسیناسیون در سفره مردم دیده شود.
#هفته_دولت
#دولت_سیزدهم
✍ #موسی_سلیمانی
.💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d9
هم صدا با نوحه های رزمندگان دفاع مقدس ⤵️
با نوای کاروان،
بار بندید همرهان،
این قافله عزم کربلا دارد.
.💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d9
اهداف فرهنگي در جنگ نرم رسانهاي
7. جوزف ناي و قدرت نرم
همانگونه كه در ابتدا توضيح داديم، جوزف ناي براي نخستين بار از واژه قدرت نرم استفاده كرد. وي بيان داشت كه مطالعات انجام شده، حاكي از آن است كه قدرت نوين، بيش از آنكه وجهه نظامي و سختافزارانه داشته باشد، اجتماعي است و در شبكه روابط اجتماعي معنا و مفهوم مييابد. به تعبير مانوئل كاستلز، جوامع مدرن چنان تغيير ماهيت دادهاند كه شبكهاي شدهاند و ازاينرو، نميتوان در ساخت شبكهاي، به جز از قدرت شبكهاي كه مؤلفههاي آن اجتماعي هستند، سخن گفت.1 وقتي بتواني ديگران را واداري ايدهآلهايت را بپذيرند و آنچه را بخواهند كه تو ميخواهي، در اين صورت، مجبور نخواهي بود براي همجهت كردن آنها با خود، پول زيادي صرف اجراي سياست هويج و چماق2 كني. اغوا هميشه مؤثرتر از اكراه است و ارزشهاي زيادي مانند مردمسالاري، حقوق بشر و فرصتهاي فردي3 وجود دارد كه به شدت اغوا كننده است. همانگونه كه ژنرال وسلي كلارك4 گفته: قدرت نرم به ما اثرگذاري بسيار بيشتري در مقايسه با سياستهاي موازنه قوا5 داده است.
به همين دليل، جوزف ناي معتقد است ايالات متحده امريكا به جاي بهرهگيري از قدرت سخت و انجام كودتاي نظامي در كشورهاي رقيب، براي ايجاد دگرگونيها در كشورهاي هدف، از راه اثرگذاري بر روي نخبگان جامعه اقدام كند.6 بر اين اساس، امريكا ميتوانست به جاي سرمايهگذاري ميليارد دلاري بر تئوري جنگ ستارگان7 به منظور مقابله با آنچه تهديد شوروي خوانده ميشد، به سرمايهگذاري بر نخبگان جامعه شوروي به شيوههاي گوناگون اقدام كند.
از سوي ديگر، ناي معتقد است قدرت همانند عشق است؛ بنابراين، تجربه كردن آن، آسانتر از تعريف يا اندازهگيرياش است. قدرت را ميتوان به معناي توانايي فرد در دستيابي به مقاصد و اهدافش دانست. در فرهنگ لغت آمده است كه قدرت، توانايي انجام كارها يا كنترل كردن ديگران است. رابرت دال در مقام يك انديشمند برجسته سياسي معتقد است: قدرت، توانايي (فرد يا گروه) در ترغيب ديگران به انجام كاري است كه در غير اين صورت، آن را انجام نميدادند.
الف) منابع در حال تغيير قدرت
برخي ناظران معتقدند منابع قدرت عموماً در حال تغيير است؛ بدين صورت كه به تدريج تأكيد كمتري روي نيروي نظامي و پيروزي بر حريف، به عنوان منبع قدرت صورت ميگيرد. امروزه در ارزيابي قدرت بينالمللي، عواملي چون فناوري، آموزش و رشد اقتصادي، اهميت بيشتري پيدا كرده و در عين حال، اهميت جغرافيا، جمعيت و مواد خام كاهش يافته است. بيشتر كشورهاي بزرگ در دنياي امروز دريافتهاند به كارگيري نيروي نظامي در مقايسه با قرنهاي گذشته، پرهزينهتر شده است. اين مسئله از خطر تشديد مناقشه و تبديل شدن آن به جنگي هستهاي سرچشمه ميگيرد.
كاكس با پيروي از انديشههاي آنتونيو گرامشي،1 انديشمند ايتاليايي، بر اين باور است كه مهمترين ويژگي يك كشور مسلط، توانايي آن در تأمين سطح بالايي از رضايت بر سر اصول همهگراست؛ اصولي كه برتري كشور پيشتاز و طبقات اجتماعي مسلط را تضمين ميكند. همچنين كشور مسلط بايد اين توان را داشته باشد كه چشماندازي از تأمين خواستهها و رضايت كشورهاي ضعيفتر را پيش روي آنها قرار دهد. كاكس، بريتانيا را در فاصله سالهاي 1845 تا 1875 و ايالات متحده را از 1945 تا 1967 داراي اين توانايي ميبيند.2
از سوي ديگر كاكس معتقد است كه اگر كشور مسلط بتواند از نهادهايي حمايت كند كه اقدامات ديگر كشورها را در مسير ترجيحات خودش هدايت و محدود نمايد، ممكن است ديگر نياز نداشته باشد با تحمل هزينه فراوان، به قدرت اجبارآميز آيند يا قدرت سخت در شرايط دشوار متوسل شود. به طور خلاصه، جهاني شدن فرهنگ يك كشور و توانايي آن در برقراري مجموعهاي از قواعد و هنجارهاي قابل پذيرش كه حوزههايي از فعاليت بينالمللي را در اختيار خود قرار دهند، به منابعي عمده براي قدرت شمرده ميشوند.3 اين منابع نرم قدرت، امروزه در سياست جهاني در حال كسب اهميت بيشتري هستند.
البته اين نكته را نيز بايد عنوان كرد كه قدرت نرم دقيقاً همان نفوذ4 نيست؛ زيرا نفوذ ميتواند شامل قدرت سخت (تهديد) يا پاداش نيز باشد، ولي قدرت نرم چيزي بيش از قانع كردن صرف يا توانايي حركت دادن مردم از راه استدلال است. قدرت نرم همچنين شامل توانايي جذب كردن نيز ميشود و جذب اغلب سبب مشاركت همراه با رضايت ميگردد. اگر من بدون هيچ تهديد صريح يا انجام معاملهاي متقاعد شوم با اهداف شما همراه گردم يا به طور خلاصه، اگر رفتار من به وسيله جذابيتي قابل مشاهده ولي نامحسوس تعيين شود، آنگاه بايد گفت قدرت نرم اثرگذار است. قدرت نرم براي ايجاد همكاري، از روش متفاوتي (نه نيرو، و نه پول) استفاده ميكند و آن، جذابيت ارزشهاي مشترك و تكليف ما براي همكاري در دستيابي به آن ارزشهاست.
.💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d9
بررسي تطبيقي افكار گروههاي تكفيري- وهابي با خوارج
شباهتهاي اجتماعي و فرهنگي
امربهمعروف و نهيازمنكر بدون قيد و شرط
خوارج- برخلاف همه فرق اسلامي- معتقد به وجوب امربهمعروف ونهيازمنكر بودند(سبحاني، بيتا، ج5، ص475). از نظر آنها امربهمعروف و نهيازمنكر تعبد محض است، شرط احتمال اثر و عدم ترتب، مفسده ندارد، تكليفي است كه بايد به هر ترتيب انجام داد؛ازاينرو تا آنجا كه توانستند دراجراي اين حكم الهي كوشيدند. آنان براساس همين ديدگاه،شورش بر والي و امام ستمگر را بدون هيچ شرطي، لازم ميدانستند. خوارج براساس همين عقيده با علم به اينكه كشته ميشوند و خونشان هدر ميرود و هيچ اثر مفيدي بر قيامشان مترتب نيست، قيام و تروركردند، و قتل و غارت بهراه انداختند.(مطهري، 1389، ج4، ص823)
آنان به دليل داشتن اين عقايد، تمام مردم روي زمين را كافر و همه را مهدورالدّم و مخلّد در آتش ميدانستند؛ (مطهري، 1389، ج16، ص301) بنابراين ميگفتند هركس اندكي كفر و نفاق در او باشد، خروج بر وي واجب است. برخي فرقههاي خوارج، حتي بازنشستگان و خودداريكنندگان از جنگ را، گرچه طرفدار ايشان باشند، كافر قلمداد ميكردند.(مشكور، 1375، ص186)
آتش اين تفكر با ازبينرفتن خوارج خاموش شد؛ ولي متأسفانه بارديگر ابنخلف بربهاري جرقه آن را در قرن چهارم هجريزد و چنانكه پيش از اين يادآور شديم، اين تفكر با تلاش ابنتيميه شعلهور شد و بالاخره در قرن دوازدهم هجري آتش آن توسط محمدبنعبدالوهاب،دامن بخشي از امت اسلامي در مناطق حجاز، عراق و... را در برگرفت تا اينكه به تلاش پيروان وي، تمام جهان اسلام در اين آتش تكفير به اسم جهاد و اجراي امربهمعروف و نهي ازمنكر سوختند.
ادامهدهنده اين جريان و حتي گاه شديدتر از آن را ميتوان در فتاواي شيوخ سلفي عربستان مشاهده كرد؛ براي نمونه عبدالله بنباز، پس از طرح ادعاي مشركبودن شيعيان در مسائلي مانند توسل، زيارت، شفاعت و... به قتل ايشان، فتوا به جهاد و ضرورت كمك به جهادگران در برابر آنها را ميدهد و جالب آنكه خود اعتراف ميكند اين امور در كشورهاي بسياري انجام ميشود و مينويسد: «پس واجب است داعيان به سوي خدا را ياري كنيد، همراه با آنان قيام كنيد و كساني را كه ميخواهند بر آنان تعدي كنند، ياري كنيم؛ زيرا اين مسئله مصداق ياري دين خدا و جهاد در راه اوست». (ابنباز، بيتا، ج4، ص324)گروههاي «بنلادن» و «طالبان» و«النصره» و جريانهايي كه عليه سوريه و عراق عمل ميكنند، جزء سلفيهاي جهادي هستند. اين گروهها قائل به جهادند و اصل اعتقاديشان بر اين است كه بايد بهعنوان امربه معروف به جهاد و نه يازمنكر از آن، حكومت اسلامي بر پا كرد.
.💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d9
🟥 یکی از نشانههای سفیانی
✍🏻 یکی از نشانههای سفیانی بهعنوان نشانه حتمی ظهور، شیعهکشی و ...
.💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d9
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
همسفر من
🔹نماهنگ «همسفر من» باصدای «غلامرضا صنعتگر»
#اربعین۱۴۰۲
.💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d9
📲 #پروفایل | تصویری از رهبر انقلاب؛ قابل استفاده در پروفایل شبکههای اجتماعی
.💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d9
نقش بصيرت ياران ائمه عليهم السلام در تداوم شيعه (با رويكرد رسانهاي)
بينش و فرمانبري (بصيرت ياران اميرمؤمنان علي عليه السلام در دوران زمامداري)
مالك اشتر نخعي(۱)
مالك بن حارث بن عبديغوث معروف به «مالكاشتر»، از قبيله مذحج و اهل يمن بود. وي را مردي شجاع، زيرك، باهوش، بارشادت و از مخلصان و بندگان صالح خدا معرفي ميكنند تا جايي كه حضرت علي عليه السلام درباره او فرمود: «نسبت مالك به من، همانند نسبت من به رسولاللّه بود».1
مالك از قاريان قرآن و شخصيتهاي بانفوذ كوفه بود. در زمان حكومت عثمان، اعتراضهاي او به فرماندار كوفه، سبب شد وي را به شام تبعيد كنند. عثمان در نامهاي به مالك، اينگونه آورده است: تو اموري در دل داري كه اگر اظهار كني، ريختن خون تو حلال ميشود و هرگز فكر نميكنم با مشاهده اين نامه، دست از كار خود برداري، مگر اينكه بلاي كوبندهاي به تو برسد كه پس از آن، حياتي براي تو نيست. هرگاه نامه من به تو رسيد، فوري راه شام را در پيش گير.
مالك به همراه چند تن از شيعيان معروف ديگر به شام تبعيد شد، ولي آنجا را نيز به جوش و خروش درآورد، بهگونهاي كه دستگاه حاكم مجبور شد آنان را از شام اخراج كند و به دستور خليفه در «حمص» سكونت دهد.2
مدتي بعد، مالك در جريان شورش بر ضد عثمان، مردم كوفه را به همراه خود به مدينه برد و از كساني بود كه در جابهجايي خلافت به مركز واقعياش نقش اساسي داشت.
ولايتمداري مالكاشتر
اطاعت از حضرت علي عليه السلام ، از ويژگيهاي بارز مالك است. او آنچنان به علي عليه السلام اعتقاد داشت و عشق ميورزيد كه كوچكترين سرپيچي از فرمانهاي وي را بر خود روا نميداشت. او در جنگ جمل و صفين، وفاداري و پيروي خود از حضرت امير عليه السلام را به خوبي نشان داد. حضرت در وصف او فرموده است:
مالِكُ وَ ما مالِكُ! وَ اَللّهِ لَو كانَ جَبَلاً لَكانَ قِتدا وَ لَو كانَ حَجَرا لَكانَ صَلْدا لا يَرْتَقيهِ الْحافِرُ وَ لا يُوفي عَلَيهِ الطائِرُ.1
مالك و چه مالكي! به خدا اگر كوه بود؛ كوهي كه در سرفرازي يگانه بود و اگر سنگ بود، سنگي سخت و محكم بود كه هيچ روندهاي به اوج قله او نميرسيد و هيچ پرندهاي به فراز آن پرواز نميكرد.
پس از آنكه پيمان صلح ميان حضرت علي عليه السلام و معاويه نوشته و بر مولاي متقيان تحميل شد، بعضي گفتند مالك اين صلحنامه را نخواهد پذيرفت و به چيزي جز جنگ رضايت نخواهد داد. امام در پاسخ آنان اينگونه فرمود:
بَلي اِنَّ الاَشْتَرَ لَيَرْضي اِذَا رَضيتُ وَ قَدْ رَضِيْتُ وَ رَضيتُم.
آري به يقين، اشتر به آنچه من راضي باشم، راضي خواهد بود.
وَ اَمَّا الَذّي ذَكَرتُم مِنْ تَرْكِه اَمْري وَ ما أنا عَلَيْهِ فَلَيسَ مِن اُولئِكَ وَ لَيسَ أَتَخَوَفَّهُ عَلي ذلِكَ وَلَيتَ مِثْلَهُ اِثنانِ بَل لَيتَ فيكُم مِثلَهُ واحِدٌ.2
و اما آنچه گفتيد مبني بر اينكه اشتر امر مرا ترك خواهد كرد، او اينگونه نيست و من از اين باب از او ترسي ندارم. اي كاش دو نفر مثل مالك داشتم، بلكه اي كاش در ميان شما يك نفر مثل مالك بود.
نامه مالك به عايشه
مالكاشتر از آنجا كه جزو ياران خاص اميرمؤمنان علي عليه السلام و از طرفداران حكومت آن حضرت بود، هنگامي كه متوجه شد عايشه آهنگ بصره كرده و درصدد قيام بر ضد حكومت علي عليه السلام است، در نامهاي به مكه، عايشه را از اين كار نهي كرد و براي او نوشت:
اما بعد، تو همسر رسول خدا صلي الله عليه و آله هستي و به تو فرمان داده است در خانه خود بماني.
اگر چنين كردي، چه بهتر و اگر در خانه خود، توقف نكردي و به پاخاستي، من با تو ميجنگم. تا تو را به خانهات و جايگاهي كه سبب خشنودي خدايت گردد، برگردانم.1
مالكاشتر ميدانست حركت عايشه بر خلاف رضاي خدا و دستور اسلام است. بنابراين، از او خواست با درنگ در خانه، رضايت حق را به دست آورد. اين نامه، خشم عايشه را برانگيخت، ولي آنچه براي مالك اهميت و ارزش داشت، كسب رضايت خداوند بود.
حضور فعال مالكاشتر در جنگ جمل
مالكاشتر از آغاز تا پايان جنگ جمل، همراه علي عليه السلام بود. او با حضور در كوفه، ابوموسي را عزل كرد و مردم آن ديار را با علي عليه السلام براي جنگ همراه ساخت1 و در صحنههاي گوناگون جنگ جمل، حماسهها آفريد و ضربههاي سختي بر ناكثين وارد آورد.
مالكاشتر و جنگ صفين
مالكاشتر در جنگ صفين جزو افراد انگشتشماري بود كه قاطعانه تا آخر خواهان ادامه جنگ بود و جنگيد و توطئههاي دشمن و نقشههاي شوم آن را ميشناخت. در اينجا تنها به گوشههايي از فعاليتهاي مالكاشتر در صفين اشاره ميكنيم:
.💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d9
نقش بصيرت ياران ائمه عليهم السلام در تداوم شيعه (با رويكرد رسانهاي)
بينش و فرمانبري (بصيرت ياران اميرمؤمنان علي عليه السلام در دوران زمامداري)
مالك اشتر نخعي(۲)
مالك، استوار و ميانهرو
حضرت علي عليه السلام در صفين نامهاي به زياد و شُريح كه از فرماندهان بودند، نوشت و از آنها خواست از مالك اطاعت كنند. در اين نامه كه شأن، رفعت، مقام و زيركي مالك و نيز اعتماد حضرت امير عليه السلام به او را بيان ميكند، چنين آمده است:
وَ قَدْ أَمَّرْتُ عَلَيْكُمَا وَ عَلَي مَنْ فِي حَيِّزِكُمَا مَالِكَ بْنَ الْحَارِثِ الْأَشْتَرَ فَاسْمَعَا لَهُ وَ أَطِيعَا وَ اجْعَلَاهُ دِرْعاً وَ مِجَنّاً فَإِنَّهُ مِمَّنْ لَا يُخَافُ وَهْنُهُ وَ لَا سَقْطَتُهُ وَ لَا بُطْؤُهُ عَمَّا الْإِسْرَاعُ إِلَيْهِ أَحْزَمُ وَ لَا إِسْرَاعُهُ إِلَي مَا الْبُطْءُ عَنْهُ أَمْثَل.1
من مالكاشتر، پسر حارث را بر شما و كساني كه به فرمان شما هستند امير گرداندم. شما دو نفر سخنان او را گوش دهيد و فرمانش را اطاعت كنيد و او را مثل زره و سپر، نگهبان خود قرار دهيد كه در مالكاشتر سستي و لغزش وجود ندارد و در آنجايي كه سرعت عمل لازم است، كندي نميكند و آن زمان كه كندي و حركت آرام ضروري است، شتاب نميكند.
نبرد مالك در يومالهرير
در يومالهرير كه درگيري شديد بود، معاويه احساس كرد نميتواند در برابر لشكريان اميرمؤمنان علي عليه السلام پايداري كند. بنابراين، با مشورت عمروعاص، قرآنها را سرِ نيزه كردند و لشكريان علي عليه السلام را به حكم قرآن فراخواندند. عدهاي از ياران علي عليه السلام فريب نيرنگ معاويه را خوردند و خواهان آتشبس شدند. امام علي عليه السلام آتشبس را نپذيرفت و فرمود: من قرآن ناطقم. ما اول آنها را به قرآن دعوت كرديم، ولي نپذيرفتند. حالا كه ميبينند در حال شكست هستند، به اين نيرنگ دست زدند. با اين حال آنها قانع و توجيه نشدند و به حضرت علي عليه السلام گفتند: بايد دستور دهي مالك برگردد.
ابراهيم بن مالك ميگويد: من در حضور علي عليه السلام بودم كه به پدرم پيام فرستاد كه بازگردد، درحاليكه مالك ميخواست وارد اردوگاه معاويه شود. فرستاده علي عليه السلام به نام يزيد بن هاني به مالك گفت: علي پيام داد نزد من آي! مالك گفت: به اميرمؤمنان بگو حالا وقت آن نيست كه اين فرصت پيروزي را رها كنم و بازگردم. يزيد گفت: آيا دوست داري در اين جبهه پيروز شوي و از آن سو علي عليه السلام را به دشمن تسليم كنند؟! گفت: سبحان الله! به خدا اين را نميپسندم. يزيد گفت: مخالفان جنگ ميگويند بايد مالك را احضار كني، وگرنه با شمشير، تو را ميكشيم، همانسان كه عثمان را كشتيم يا تو را تسليم دشمن ميكنيم. مالك با ناراحتي تمام به سوي آنها بازگشت و فرياد زد: سستعنصران خوار، آيا وقتي دشمن، شما را قاهر و غالب ميبيند، دعوت به حَكَميت قرآن ميكند؟ سوگند به خدا كه آنها اوامر الهي و سنتهاي پيامبر را فرو نهادهاند. پس نبايد به اين دعوت پاسخ دهيد. اندكي به من مهلت دهيد تا پيروز شويم. آنها گفتند: ما هرگز نميخواهيم در گناه تو شريك شويم.
مالك گفت: به من بگوييد شما كه نخبگانتان كشته و سفلگانتان بازماندهاند، چه هنگام بر حق بودهايد؟ آيا وقتي شاميان را ميكشتيد؟ يا اكنون كه دست از جنگ كشيدهايد! شما اينك نميتوانيد فضل كشتههاي خود را انكار كنيد. آنها كه از شما بهتر بودند، آيا در آتشاند؟ گفتند: اي مالك، از ما دست بدار كه ما براي خدا با آنها جنگيديم و براي خدا از جنگ با آنها دست برداشتيم. ما از تو اطاعت نميكنيم، پس از ما دور شو. مالك گفت: سوگند به خدا كه شما فريب خورديد. [دشمن،] شما را به ترك پيكار خواند، پس پذيرفتيد. اي روسياهان، گمان ميكرديم نماز و نيايش شما به دليل ترك دنيا و شوق به ديدار خداوند است. اينك روشن ميشود گريز شما به دليل هراسيدن از مرگ است. ننگتان باد اي شبه مهتران! پس از اين، عزتمند نخواهيد شد.
مالك گفت: اي اميرمؤمنان، صفهاي عراق را آماده كن. بدين ترتيب، مردم خروشيدند كه علي عليه السلام ، حكميت را پذيرفته و به حكم قرآن خرسند شده است و جز اين چارهاي ندارد. مالك گفت: اگر اميرمؤمنان به حكميت رضا داده، من نيز بدان راضي و خشنود هستم.
.💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d9