امام خمینی(ره) چگونه به کار تشکیلاتی می نگریست؟
امام خمینی (ره) با فهم ضرورت کار تشکیلاتی در قالب جمعیتهای سیاسی مردمی و با نظارت علما همواره بر نوعی همکاری و تعاون در میان نیروهای انقلابی تأکید داشت و با نزدیک کردن نیروهای اصیل انقلاب به سمت هم و در یک راستا قرار دادن آنها، استراتژی منظمی را برای هدایت جریانهای سیاسی در کشور طراحی کرد.
امام خمینی (ره) با حمایت مستقیم از نیروهای اصیل انقلاب اسلامی بهتدریج ماهیت نیروهای منحرف را برملا ساخت و پیروزی تمام عیار انقلاب اسلامی را رقم زد.
در نهایت، از تشکیل مؤتلفهی اسلامی تا تأسیس حزب جمهوری اسلامی روندی صعودی در تاریخ همگرایی نیروهای انقلابی مشاهده میشود و این همگرایی بیش از هر چیز مدیون رهبری واحد و یکپارچه امام خمینی (ره) است که سبب میشود نیروهای انقلابی در زیر چتر فرماندهی ایشان با یکدیگر به همکاری بپردازند و با وجود دسیسههای دشمن در طرح تفرقه میان نیروهای انقلاب همچنان نظام اسلامی را حفظ کنند. وحدتی که در سالهای جنگ نمونهی دیگری از کار تشکیلاتی را در جبهههای هشت سال دفاع مقدس به نمایش گذاشت و این بار دشمن بعثی را با تمام حمایتهای جهانی با بنبستی ناگزیر مواجه و به عقبنشینی وادار کرد.
#امام_خمینی
#ضرورت_تشکیلات
#تشکیلاتی
مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
هدایت شده از نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
تشکیلات.docx
100.4K
جزوه تشکیلاتی
حفظ اسرار تشکیلات
#تشکیلات
#جزوه_تشکیلاتی
مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
ت مثل تجربه
یکصد تجربه موفق فعالان فرهنگی مساجد
🔰تجربه شانزدهم
🔹عنوان تجربه🔹ورودے ڪاربر رایانه
🔶🔸شــرح تجــربه
✍جانور فربه شود از راه نوش
آدمی فربه شود از راه گوش
‹‹مراقب دیده ها و شنیده های خود باشید››
ویا
‹‹وin putهاو out putهای خود را ڪنترل ڪنید››
این مطالب در قالب یڪ طراحی اثرگذار و زیبا،صفحه اول ورودی ڪاربرهای رایانه یک حلقه تربیتی است ڪه مربی خلاق و "آپ تو دیت" گروه با بیان توجیه وتفسیرهای لازم و قول و قرارگرفتن از متربیان ،مبنی بر اینڪه حتما˝ تلاش ڪنند تا به پیام های آموزنده این جملات پایبند باشند آن را طراحی ڪرده است. دبیر پرورشی با انگیزه ای ڪه این تجربه را انجام داده بود،می گفت:این ڪار چون آمیخته با هنر می باشد وپیامی تلگرافی و مختصر و مفید دارد بسیار اثرگذار بوده و نوعی خود ڪنترلی اخلاقی را در اعضای گروه ایجاد ڪرده است.
🔷🔹هدف از اجراے تجـربه
ارتقاء سطح خود ڪنترلی اعضای گروه و زنده ڪردن مفهوم وجدان اخلاقی در افراد با هدف استفاده مطلوب از رایانه های شخصی در منزل
🔶🔸نڪته مرتبط تڪمیلے
بدون شڪ یڪی از دلایل استفاده نامطلوب و گاه مخـرب و غیر اخلاقی از ابزار ارتباطی نوین و دنیای رسانه روز،ضعف آگاهی و شناخت در متربیان است. بسیاری از اعضای گروه نمی دانند ڪه در روایات آمده است" نگاه آلوده تیری است از ناحیه شیطان" و یا اینڪه یڪ تصویر می تواند به اندازه هزار ڪلمه بر ذهن مخاطبان اثر سوء بگذارد و فڪر و ذهن آنان را به خود مشغول ڪند. براین اساس ،در این تجربه ،پیام رسانی اخلاقی به شیوه ای جدید و اثرگذار صورت پذیرفته است ڪه انجام موارد مشابه به آن ،به همه مربیان مسجدی توصیه می شود.
مواردی هم چون بیان انواع گناهان چشم، زبان،گوش،وسایر اعضاء و جوارح ،از طریق پیام های تلگرافی و ڪوتاه و به شیوه ها و شگردهای خلاقانه،ابتڪاری و جدید و در موقعیت های مناسب؛
پیام های پربار و اثر گذاری هم چون:
دیده را فایده آن است ڪه دلبر بیند
ور نبیند چه بود فایده بینایی را
ویا این دوبیتی زیبای "باباطاهر" ڪه می گوید:
ز دست دیده و دل هر دو فریاد
ڪه هرچه دیده بیند دل ڪند یاد
بسازم خنجری نیشش ز فولاد
زنم بر دیده تا دل گردد آزاد
📚 "ت مثل تجربه" محمد مهدے نجاتے
#تجربه
مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
محبت افراطی در بین نوجوانان را جدی بگیریم
انتخاب دوست در دوران نوجوانی اهمیت خاصی دارد.
مسائل و دشواریهای ناشی از بلوغ از کمیت و کیفیتی برخوردار است که بسیاری از روانشناسان معتقدند:
خوشبختی یا بدبختی انسان تا اندازه زیادی در این دوران رقم میخورد! پنج نکته درباره نوجوانی و ارتباط آن با محبت افراطی:
۱. نوجوان و محبت
قبل از نوجوانی انسان صرفا مهرطلب است یعنی دوست دارد از طرف بزرگسال مورد مهر واقع بگیرد اما با شروع نوجوانی مهرورز هم میشود یعنی دوست دارد محبت بورزد.
۲. محبت حقیقی، عشق به خالق هستی
نیروی محبت یکی از مهمترین ظرفیتها و نیروهای خدادای انسان است که اگر در مسیر صحیح استفاده شود سنگهای سخت را در هم میشکند و قلههای مرتفع را زیر پا میگذارد. مسیر اصلی این محبت، عشق به خالق هستی و عشق به هر چیزی است که در مسیر محبت به خدا است.
۳. خطر محبت افراطی
گاهی یک نوجوان نسبت به دوستش و یا حتی نسبت به مربیاش چنان محبتی پیدا میکند که به او وابسته شده و کاملا تسلیم او میشود که گاهی قادر به ترک آن نخواهد بود؛ اینگونه وابستگیها به نوجوان آسیب روحی و روانی خواهد زد.
۴. تفاوت محبت افراطی با دوستیهای معمولی
در محبتهای افراطی برخلاف رفاقتهای معمولی هیجانِ مثبتِ دوستیها وجود ندارد بلکه اضطراب و حسادت در آن موج میزند و نوجوان دائما نگران و رنجور است.
۵. محبتهای افراطی و اختلال روانی
الف ـ گاهی محبت افراطی گرچه باعث درگیری ذهنی شخص میشود و دائما در عالم خیال با محبوب خود سیر میکند اما این مسئله مانع تعطیلی امور زندگی شخص نمیشود و یا فقط در زمان محدودی او را از کارهای روزمره بازمیدارد.
ب ـ اما در یک سطح عمیقتر، بهقدری نوجوان درگیر این دوستی میشود که علاوه بر اشتغال ذهنی و زندگی خیالی با محبوب، برای مدت زیادی، از امور روزمره خود میماند که برخی روانشناسان محبت افراطی را در این مرحله یک اختلال روانی میدانند
#ابزار_تربیت
#محبت
#آسیب_شناسی
مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
معرفی کتاب:
اصول دین نوجوانان
یکی از دغدغه های مربی های مسجدی نبود یا کمبود محتوای مناسب جهت کلاس های اعتقادی ، احکام و ... است
کتاب های موجود غالبا کتب سنگینی هستند و بر فرض اینکه مربی بتواند با توضیحات خودشون مطالب رو تبیین کند حجم کتاب ها اینقدر زیاد است که در یک دوره زمانی مختصر نمیتواند یک دوره اصول دین رو برای بچه ها بیان کند.
کتاب "اصول دین نوجوانان" کتابی است که با متن روان و به صورت مختصر در ۶۴ صفحه به صورت تصویری تهیه و تنظیم شده تا این محتوا به صورت مناسب به دست مربیان و متربیان عزیز برسد.
نویسنده: علی شعیبی
انتشارات: وثوق
شماره نویسنده: 09381812229
#معرفی_کتاب
مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf