eitaa logo
قرارگاه راهبردی جوانان مومن و انقلابی🇮🇷
7.9هزار دنبال‌کننده
7.2هزار عکس
3.6هزار ویدیو
340 فایل
امام خامنه ای:کارباید تشکیلاتی باشد. کادر سازی کار تشکیلاتی مطالبه گری تربیت نیرو در طراز انقلاب ✔رسانه تحلیلی خبری قرارگاه راهبردی جوانان مومن و انقلابی ارتباط با کانال @sharheaani
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
خوف، از لوازم تربیت است ⚘گاه مربیان و اولیا خواسته و ناخواسته، خودآگاه و ناخودآگاه از سر دل سوزی دینِ سانسوری و بزک شده به بچه ها معرفی می کنند. 💢 مثلا نگرانند نکند اگر از خوف خدا، جهنم و عقابهای الهی بگویند بچه ها زده شوند. ☺️ برای همین خدایی مهربان اما بدون عقاب و امامی رئوف اما بدون غضب را معرفی می کنند. 🔍 نتیجه اش هم این می شود که مخاطب ضمن نداشتن یک ایمان متین، کم کم عذاب، عقاب، قهر، سخط الهی و ... را منکر می شود. و تا کسی از سر استنکار بگه: یعنی خدا به خاطر فلان گناه بندَشو میسوزونه؟؟!! ساده لوحانه میگویند نه... و عملاً کج بار می آیند. 🌱 پس مفهوم خوف از است و ایمنی نداشتن در دنیا وظیفه ماست. 🔹 یکی از مفاهیم خوف آور احتمال ضلالت است که امام صادق علیه السلام فرمودند زیاد بگو: "ربنا لا تزغ قلوبنا بعد اذ هدیتنا" و خودتان را از گمراهی ایمن نبینید!! پروردگار ما! منحرفمان مفرما پس از این که هدایتمان کردی! ⭕️ این مفهوم را باور کنیم به نوجوان بفهمانید، این دعا را بخوانیم و به وی آموزش دهیم. مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
کشش مربی و کوشش متربی جذاب سازی جلسات تربیتی فضاسازی تبلیغاتی در مکان برگزاری جلسات تربیتی، انتخاب موضوعات جذاب و پر کشش به خصوص در جلسات اول و دوم و مبتنی بر نیاز و ظرفیت مخاطبان گروه و نیز زمینه سازی برای انجام بحث گروهی و دو طرفه با هدف درگیر کردن مخاطبان در بحث، همراه با توجه به تکریم شخصیت اعضای گروه و احترام به نظرات متقابل آنان توسط مربی، از اساسی ترین اصول نهادینه سازی جذاب سازی جلسات و برنامه های گروهی در دوره تثبیت است. پس بر این اساس تداوم استمرار عضو در گروه، بیش از همه مستلزم وجود دو امر مهم، کشش مربی و کوشش متربی است. کشش در واقع، همان جاذبه های عضویت و حضور در حلقه می باشد که بالا بردن آن نیازمند برنامه ریزی دقیق از سوی مربیان و سرگروه ها است. مفید بودن مباحث، دقیق و علمی بودن موضوعات مطرح شده و در عین حال طرح گفتمان به شیوه ای جذاب و مخاطب پسند، اصلی ترین رمز موفقیت مربی و سرگروه در رونق بخشی به حلقه های تربیتی است. مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
قرارگاه راهبردی جوانان مومن و انقلابی🇮🇷
‌ 🚨 #مربی_هیچکاره_است (۳) #یادداشت_سریالی (برداشت های آزاد تربیتی از #سیره_تربیتی شهید محمد عبدی
‌ 🚨 (4) (برداشت های آزاد تربیتی از شهید محمد عبدی و شهید احمدعلی نیری) ⚠️همین اول کاریه بگم که تا قسمت های قبلی رو نخوندید این قسمت رو مطالعه نکنید چون سوالات فرصت رو ازتون میگیره! eitaa.com/morabi_masjed/4884 eitaa.com/morabi_masjed/4966 eitaa.com/morabi_masjed/5007 به اینجا رسیدیم که روش های به متربی چیا میتونه باشه؟ 📣مطلب بسیار بسیار مهم: ابتدا باید عرض کنم همیشه و همیشه سعی کنید موضوعات رو برای خودتون بکنید 🤔یعنی چی؟ یعنی تا یه چالش یا سوال توی ذهنتون ایجاد میشه سعی کنید یا قواعد دم دستی اون موضوع رو حلّاجی کنید! 🔑ساده سازی روش هاۍ خودمونی اش یعنی من چطور میتونم متربی رو توجیه اش کنم چی داره توی ذهن منِ مربی میگذره! گام اول ✅رُک_باش 📛متاسفانه یکی از روش هایی که ما ازش غافل میشیم این روش است اما ما همیشه دنبال روش های مثلا بسیار هستیم(که خیلی خوبه) ولی این باعث میشه فرصت ها رو به سرعت از دست بدیم و کار از کار بگذره و برسیم به جایی که ببینیم یه مدته خیلی زیادیه با یک نفر داریم ولی هیچ چیزی بهش منتقل نشده ❌نخیر هر وقت فرصت رو مناسب دیدی با متربی خلوت کن و تمام اون چیزایی که توی ذهنت داره میگذره و شما را تشکیل میده به راحتی با متربی ات در میون بذار آقاااااااا شاید اعتراض کنید اینطوری که نمیشه!! نه عزیزم امتحان کن ببین شُدنیه ❗️البته میخواد یعنی چی؟ ❓یعنی ابتدا اون موضوعی که داره توی ذهنت مرور میشه و احساس میکنی الان متربی ات بهش نیاز داره داره رو فقط و فقط به صورت مطرح میکنی! 🔹به طور مثال: (الکی مثلا الان شماها متربی منید😜) ببین عزیز یه موضوعی هست خیلی ذهن من رو مشغول کرده و چون خیلی شما رو دوستتون دارم باید بهتون بگم و اون اینکه فلان چیز اصلا به نمیاد.... و اینگونه وارد گود شدید😎 دیدید سخت نبود! به راحتی وارد گام دوم شدید یعنی : گام دوم ✅مرحله فکر کنم بسه دیگه بقیه برای جلسه بعد.. فقط یه مرور کوچولو کنیم مباحث این جلسه رو: 🔸 🔸 🔸 🔸 🔸 📚ارتباط با نویسنده(نقد و پیشنهاد): علی کمال آبادی بَرو بَچ منتظرین قائم*عج @fadaee مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
قرارگاه راهبردی جوانان مومن و انقلابی🇮🇷
‌ جریان سازی فرهنگی چگونه #جریان_سازی کنیم؟ 🔴بخش هفتم نقش زنان و دختران 🔹بالای 80 درصد برنامه ها
‌ جریان سازی فرهنگی چگونه کنیم؟ 🔴بخش هشتم و 🔹برای اینکه کارهای فرهنگی و سیاسی ما، باشه ضرورت داره که هم کار گفتمانی کنیم هم مصداقی. هر دو در کنار هم. 🔸گفتمان یعنی اینکه در یه زمان و مکانی، یه مسئله یا مفهوم یا فرهنگ، عمومیت پیدا کنه و همه یا اکثریت تحت تأثیر اون قرار بگیرن. 🔹بطور مثال در مقطعی، مسئله عدالتخواهی گفتمان غالب کشور شده بود سالهای 82 تا 84 و منجر به سرکار اومدن دولتی شد که شعار اصلی ش عدالتخواهی بود. یا در سالهای 76 و 77 مسئله آزادی، گفتمان کشور شده بود هرکسی روی اون موج سوار میشد برنده بود. یا در مقطع سالهای 91 و 92 مسئله مذاکره در کشور گفتمان شده بود و یه جریان تونست ماهیگیری کنه. 🔸خب کسانی که تونستن این مفاهیم رو در کشور تبدیل به گفتمان و حرف روز مردم کنن، میوه ش رو چیدن. 🔻کار گفتمانی، هزینه ش کمتره و نفوذش بیشتر. 🔸 در یکی از استان ها، رهبر انقلاب یه فرد مردمی و ساده زیست رو به عنوان نماینده ولی فقیه معرفی کرد. هرچند در اون استان "برخی" از علما هم، ساده زیست و مردمی بودن اما با انتصاب این فرد جدید، اکثر آقایون علما سعی کردند که رفتار خودشون رو تنظیم کنن که بالاخره الان سکه رایج "مردمی بودن" است. برخی که سالها، خبری ازشون در بین مردم نبود، رفتن و گونی گِل به دوش گرفتن یا گونی پر کردن برای سیل بندها! خب این نتیجه ایجاد گفتمان مردمی بودن و مردم داری است. حالا به فرض کسی می اومد رو تک تک آن علما و بزرگان کار مصداقی می کرد که چرا فلانی در بین مردم نیست چرا مردم نمیتونن ایشون رو براحتی ببینن؟ این کار مصداقی تأثیر آنچنانی نمی داشت. 🔹اگه میخوایید کار انجام بدید باید فکر کنید چطور یه موضوع رو گفتمان کنید یا تبدیلش کنید به مسئله! یعنی . موضوعات راکد رو تبدیل کنید به مسئله. در کنار گفتمان باید روی مصادیق هم کار کرد اما نه مصادیق کوچیک؛ معدود مصادیق مهمی رو باید انتخاب کرد و اونا را بولد کرد. 🔸بطور مثال دررابطه با افشاگری های مفاسد، برخی افراد هستن که مصداقی کار میکنن، این هیچ اشکالی نداره؛ (اگه رو مصادیق کار نکنن که کسی دردش نمیگیره!) اما گاه روی مصادیق کوچیک و غیرمهم زووم میکنن. در حالیکه اگر روی مصادیق مهم، مصادیق اصلی، گلوگاه ها، گردن کلفت ها کار کنن بهتر نتیجه میگیرن. 🔹بطور مثال، در بحث مبارزه با گرانی ها و مفاسد، یه موقعی شما میایید اسامی محتکران رو علنی میکنی؛ اونم محتکرانی که در سطح یه استان یا شهر دارن احتکار میکنن. این خیلی خوبه و نیازه. اما اگه کسی بیاد محتکران اصلی رو معرفی کنه بهتر نتیجه میگیره. 🔸کسانی که روی گلوگاه ها کار مصداقی می کنن موفق ترن. کشف فساد خیلی خوبه؛ معرفی مفسدان خاصه مفسدان کلان و اصلی خیلی خوبه؛ خوب ترش کشف گلوگاه های ایجاد فساده. یعنی کار مصداقی کلان. مصادیق اصلی فساد. نه حالا یه آقازاده که مثلاً ساعت مچی 50 میلیونی داره. البته بگم، افشای همون فساد یا رانت در سطوح پائین اگه با سند باشه هیچ اشکالی نداره و نباید ما اگه روش کسی رو قبول نداریم مانع ایجاد کنیم. اما میگیم گفتمان سازی و کار روی مصادیق اصلی خیلی مؤثرتره. 🔹باید موضوعاتی رو که میدونید در سطح یه استان یا یه شهر، میشه تبدیلش کرد به گفتمان و مسئله، شناسایی کنید و روش مانور بدید تا جریان ساز باشید. خودتون رو درگیر مسائل کوچیک، موضوعات به دردنخور کوچیک یا حاشیه ای نکنید. ❗️نکته پایانی؛ کسانی که صرفاً کار کلی میکنن (نه گفتمانی)، موفق نمیشن. اینکه یه امام جمعه تو خطبه هاش مدام از برخورد با فساد دم بزنه اما نتونه چند مورد فساد رو پیگیری کنه یا حتی افشا کنه، اون امام جمعه موفق نخواهد بود. ✍ داود مدرسی یان قسمت قبلی این مطلب رو اینجا بخونید: 1⃣ eitaa.com/morabi_masjed/4831 2⃣ eitaa.com/morabi_masjed/4889 3⃣ eitaa.com/morabi_masjed/4932 4⃣ eitaa.com/morabi_masjed/4974 5⃣ eitaa.com/morabi_masjed/5010 6⃣ eitaa.com/morabi_masjed/5040 7⃣ eitaa.com/morabi_masjed/5087 ادامه مطلب را در دوشنبه های فرهنگی دنبال کنید مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
‌تدبیر تشڪیلاتے بخش یازدهم انضباط و سلسله مراتب تشکیلاتی را همواره رعایت کنید. مکان و زمان شوخی را بشناسید و در موقع کار کاملا مراتب تشکیلاتی را در نظر داشته باشید.  #اصول_کار_تشکیلاتی #تدبیر_تشکیلاتی مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
ارتباط غیر صحیح ⛔️ تعریف و تحسین طنزآمیز، فریبکارانه و غیر صادقانه، ابلهانه و به طور غیر موجه مبالغه آمیز برای افراد جامعه و تشکیلات مفید و مورد پسند نیست. بر عکس انتقاد تکامل بخش و درست، ممکن است اثر بیشتری در ایجاد علاقه داشته باشد . 🔆امام صادق(ع) در باره ی همین موضوع این گونه می فرمایند : لاستِقصاءُ فُرقَةٌ ، الانتِقادُ عَداوَةٌ باریک بینی و موشکافی مایه جدایی و خرده گیری مایه دشمنی است. لذا در سبک ارتباط خود با افراد تشکیلات دقت لازم را کرده و برای جذب افراد جدید دست به هر نوع ارتباطی نزنید. مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
کوتاه نوشته های تربیتی 🔸نکته اول آن کس که خودش تهی است چگونه دیگران را سرشار و سیراب نماید؟ کسی که متاعی ندارد، کجا خریداری پی او می آید؟ نه انس و خلوتی، نه طهارت و معنویتی، نه دانش و مهارت ی و... چگونه این آدم به درد بچه‌های مردم بخورد؟ کجا بیدار سازد غافلی را غافل دیگر؟ نه جانم! با این حال و اوضاعی که من و تو داریم، نه تنها در کنارمان کسی تربیت نخواهد شد، بلکه بی عملی و بیحاصلی مان، دانش آموز را هم به رکود و درجازدگی خواهد کشاند. باید خودت را بسازی. مجهز شوی. پر شوی. بالا بیایی. مهارت پیدا کنی... راه دیگری ندارد ✍حسن مجیدیان @Hamim1377 مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
1_53617913.pdf
حجم: 118K
#نوجوان ✅جزوه معرفی الگو برای نوجوان از استاد اخوی #جزوه #الگو مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf