eitaa logo
کانال رسمی استاد جواد حیدری
4.6هزار دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
376 ویدیو
166 فایل
💻کارشناس ارشد کلام اسلامی مدرس حوزه و دانشگاه کارشناس پاسخگویی به شبهات 🌐پاسخگویی شبهات اعتقادی 🆔 @khameneieshQ
مشاهده در ایتا
دانلود
درآمدی بر کلام جدید-جلسه اول- مدخل و مقدمه- استاد حیدری- مرداد 1399.MP3
5.18M
🔉 در آمدی بر کلام جدید 1⃣ ✅ موضوع :مدخل و مقدمه 🎤 استاد حیدری زمان :📅تیر99 🌎کانال رسمی استاد جواد حیدری گروه فرهنگی تبلیغی پاسخگو 🔹 🔹 🔹 💎•┈••✾••┈•💎 @javadheidari110
درآمدی بر کلام جدید-جلسه دوم- حصرگرایی- استاد حیدری- مرداد 1399.MP3
4.78M
🔉 در آمدی بر کلام جدید 2⃣ ✅موضوع :حصرگرایی 🎤 استاد حیدری زمان 📅مرداد99 🌎کانال رسمی استاد جواد حیدری گروه فرهنگی تبلیغی پاسخگو 🔹 🔹 🔹 💎•┈••✾••┈•💎 @javadheidari110
درآمدی بر کلام جدید-جلسه سوم- شمول گرایی- استاد حیدری- مرداد 1399.MP3
4.21M
🔉 در آمدی بر کلام جدید 3⃣ ✅ موضوع :شمول گرایی 🎤 استاد حیدری زمان :مرداد99 🌎کانال رسمی استاد جواد حیدری گروه فرهنگی تبلیغی پاسخگو 🔹 🔹 🔹 💎•┈••✾••┈•💎 @javadheidari110
💠 پرسش: چگونه ایمان و عقیده خود را تقویت کنیم ؟ ...................................................................................................................................... ✍ پاسخ: گام اول : علمی : يعنى، در حد توان خود، به مطالعه و تحقيق بپردازیم.مطالعه ی کتاب پنجاه درس اصول عقاید از آیت الله مکارم شیرازی برای این امر ، مفید می باشد. گام دوم : عملی : انجام واجبات و ترک محرمات – پروردگار عالم می فرماید : يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا اسْتَعينُوا بِالصَّبْرِ وَ الصَّلاةِ إِنَّ اللَّهَ مَعَ الصَّابِرين/اى كسانى كه ايمان آوردهايد! از صبر و نماز [در همه امور زندگى] يارى جوييد؛ زيرا خدا با صابران است.(1) گام سوم : توسل به اهل بیت و استعانت از اولیاء الهی (علیهم السلام) . يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَ ابْتَغُوا إِلَيْهِ الْوَسيلَةَ وَ جاهِدُوا في سَبيلِهِ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُون/اى كسانى كه ايمان آوردهايد! از (مخالفت فرمان) خدا بپرهيزيد! و وسيلهاى براى تقرب به او بجوئيد! و در راه او جهاد كنيد، باشد كه رستگار شويد.(2) گام چهارم : پرهیز از گناه . قران کریم سرانجام افرادی را که مرتکب اعمال بد می شوند چنین توصیف می کند: ثُمَّ كانَ عاقِبَةَ الَّذينَ أَساؤُا السُّواى أَنْ كَذَّبُوا بِآياتِ اللَّهِ وَ كانُوا بِها يَسْتَهْزِؤُن/سپس سرانجام كسانى كه اعمال بد مرتكب شدند به جايى رسيد كه آيات خدا را تكذيب كردند و آن را به مسخره گرفتند(3) گام پنجم : گفتن بعضی از اذکار و ادعیه . حضرات معصومین علیهم السلام برای تقویت ایمان و حفظ ایمان دعاهایی را به اصحاب آموختند از جمله : «يا اللَّه يا رحمان يا رحيم يا مقلّب القلوب ثبّت قلبي على دينك»(4) پی نوشت : 1. بقره/153 2. مايده/35 3. روم/10 4. كمال الدين و تمام النعمة، ج2، ص: 352 @javadheidari110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📄🔦 جلسه ی اول کلام جدید مدرس:استاد حیدری با محوریت کتاب درآمدی برکلام جدید استاد هادی صادقی دو نکته1) مقدماتی در باب کلام جدید برای ورود به بحث مطرح می گردد2) به جهت اغراضی نظیر مأنوس شدن با کلام جدید و رعایت مباحث سهل نسبت به سایر مباحث ترتیبی گاهی ترتیب مباحث کتاب رعایت نشده شروع بحث ممکنه درمورد فلسفه، کلام،الهیات،کلام جدید، کلام قدیم، سوال شودمثلا پرسیده شود تفاوت کلام قدیم وجدید چیست؟ که این سوالی مبنایی، مهم و کلید ورود به مباحث کلام جدید است لذاهمانگونه که ما درمباحث منطقی می گوئیم مبادی تصوری بر مبادی تصدیقی مقدم است وتقدم رتبی دارد بر مباحث پس ابتدا باید تعاریفی که میخواهیم درآن علم داشته باشیم و همچنین نحوه تقسیم بندی آن درس تقدم داشته باشد بر مباحث تصدیقی و اصلی آن مبحث لذا ازقدیم الایام بین علمای شیعه وسنی تقسیم بندی هایی شده که البته تعبدی، دینی،شرعی،قرآنی،روایی نیست بلکه استنباط علمای بزرگوار هست البته اصل تقسیم بندی مبنای عقلانی دارد ولی تعداد ونحوه ی چینش اساساً استنباطی است وبخاطر شهرت ومتعارف بودن در کتب کلامی مشهور شده وگرنه کسی قائل نیست اصول دین،فروع دین،اخلاق این است وجز این نیست یا کسی بگوید اصول دین وفروع دین فقط همین ۵تا و۱۰ تاست در صورتی که اصول دین فراتر از اینهاست وفروع دین به مراتب بیش از ده تاست ولی برای استفاده بهترومشوش نشدن اذهان عوام علمای بزرگوار این چینش را پذیرفته اند و اینطور نیست که اقسام دیگر را طرد شقوق کنندبر اساس دیدگاه رائج بین علماء تعالیم دینی( انحصاربه دین اسلام ندارد غالبا ادیان قبل از اسلام نیزاین مطلب را پذیرفته اند هر چند اطلاق اصطلاحات ممکن است متفاوت باشد که عرض خواهم کرد) بر اساس دیدگاه رائج تعالیم دینی سه بخش:اعتقادات، اخلاق و احکام (مباحث فقهی)تقسیم میشودامابرخی علماء عرفان را نیز به این سه قسم اضافه کرده‌اند و بخش چهارم را هم جزء این دیدگاه به حساب آورده انددر جهان اسلام مباحثی که مربوط به اعتقادات هست نامگذاری به علم کلام شده است امادر جهان مسیحیت بخش عقائد اینطور نیست که جدای از اخلاق واحکام که البته بسیار کمرنگ هست در اناجیل و به تبع آن در فرهنگ مسیحیت به این سه بخش توامان باهمدیگر اطلاق الهیات می شود (تئولوژی)تمام این سه بخش یعنی اعتقادات و اخلاق و احکام در حداقل مباحث اطلاق به الهیات مسیحی می شود یعنی ما با واژه های کلام که مربوط می شود به مباحث اعتقادی و الهیات که یک اطلاق و اصطلاح مسیحی و جهان غربی از مباحث عقائد، احکام، اخلاق هست آشنا شدیم اما تعریف علم کلام:علمی است که بایدچند مساله درآن اتفاق بیفتد:استنباط،توضیح،تنظیم و توجیه عقائد اسلامی تعاریفی که ازعلم کلام ارائه شده متفاوت و متغیر هست و این تعریف، نسبتاً جامع و مانع است وظایفی که متکلم بر عهده دارد استنباط است متاسفانه مساله استنباط مسائل عقیدتی ازمنابع اصلی دین(کتاب و سنت) امروزه بدست فراموشی سپرده شده است و برخلاف اوائل صدر اسلام ودوران غیبت صغری این مساله پر رنگ بود متکلمین ما از وظائف مهم شان استنباط بوده امامتاسفانه امروزه درحوزه های علمیه استنباط منحصردر فقه شده توضیح و شرح توحید،نبوت، قاعده ی لطف برعهده ی متکلم است تا با مفاهیم قابل فهم و درحدمخاطب به شرح آن بپردازد تنظیم یعنی چینش منطقی ومنظومه وار استنباط های احکام وعقیدتی دینی برای مخاطبین با بیان ساده و قابل فهم در حدمخاطب تا او احساس تناقض و پارادوکسیکال بودن مباحث رانداشته باشدهمچنین مباحثی که برهم مترتب است تقدم ذاتی دارد برسایرمباحث مثل توحید که برسایر مباحث تقدم دارد را متکلم با نظم، برنامه ریزی وعدم موازی کاری انجام دهد توجیه اما نه توجیه بامعنای منفی سرپوش گذاری عرفی ما،بلکه بامعنای ریشه ای آن که معنای وجه آوردن صحیح است درضمن توجیه درکتب دیگربه معنای دفاع واثبات آمده علم دیگری که بایدتبیین بشود فلسفه است که درتقسیم بندی تعالیم دینی نمی‌آید که وجه دارد سیأتی تعاریف متعددی نیز دارد:مباحثِ مربوط به حقیقت وهستی شناسانه در فلسفه بحث می شود.فلسفه به وجود بما هو وجود بدون توجه به تقیداتش باروش عقلی قیاسی است برخلاف کلام که نه ظن وتجربه برخلاف علم کلام که از تجربه وظنون هم استفاده میکندوگاهی هم از خبر واحداستفاده میشود شاخه های متعدد فلسفه:ذهنی،علمی، محض(مابعد الطبیعه)،اخلاق،دین و تنها فلسفه دین بامباحث کلام تداخل و تعاضد که ارزیابی پیش فرض های ادیان و مشرتکاتشان بدون دغدغه دفاع می پردازد اماکلامی دغدغه دفاع دارد تفاوتهای فلسفه وکلامدر روش آنهاست علت رویش کلام جدید تعاملات علوم ومعارف پرسشهای جدید،مفاهیم متعددوجدید،توجه به مفاهیم زمینی آیاکلام جديد و قدیم ذاتا باهم متفاوت ومستقل اندیاجدیدهمان قدیمِ بامسائل متفاوت؟ هردو قول طرفدار دارد اما ما در صدد بیان آن نیستیم @javadheidari110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
حصرگرایی امام محمد غزالی در کتاب المنقذ من الضلال:همه‌ اصناف متعدد فلاسفه با ننگ کفر و الحاد قرین می‌باشند پس تکفیر آنان واجب است یعنی از منظر ایشان تمام فلاسفه کافرند بغدادی در کتاب الفَرق بین الفِرَق:نمی‌توان پشت سر معتزله امامیه، زیدیه،خوارج،جهمیه،نماز خوانده‌شود یعنی اصلا اینها را به مسلمانی قبول ندارد،نتیجه اینکه اینها کافرند. در تاریخ ما قائله‌ای بنام محنة القرآن داریم به برکت رهنمود های اهل‌بیت علیهم السلام در واقعه‌محنةالقرآن که در اواخر قرن ۲ و اوایل قرن۳ اتفاق‌افتاد شیعیان برخلاف اهل‌سنت سالم از این قائله عبور کردند لذا براثر این همه کشتارها در تاریخ از آن به محنةالقرآن یادمی‌شود.معتزله معتقدبودند کلام الهی حادث است و کسانی که برخلاف آنها اعتقاد به قدیم بودن کلام خدا داشتند را علی‌رغم شهرتی که به عقلانیت دارند در قائله‌ی محنةالقرآن مخالفین خود در حد تکفیرمی‌دانستند و آنها را به قتل می‌رساندند و بالعکس‌یعنی اگرمعتقدان به قدیم بودن قرآن به قدرت می‌رسیدند آنها نیز کسانی که معتقد به حادث بودن قرآن بودند را می‌کشتندچنین قائله‌ای نه تنها در جهان اسلام بلکه در همه ی نقاط عالم اعم از اروپاخاورمیانه،حتی در کشور خودمان ایران،در مراکز آموزشی و... وجود داشته، دارد و خواهد داشت نظیر گالیله که در فضای مسیحیت او را محاکمه‌کردند زیرا اعتقادی برخلاف آموزه‌های کتاب مقدس داشت فلذا او را مجبورکردند توبه‌کندخانه‌نشین‌اش‌کردند حتی امروزه در عصر جدیدی که ادعای علم و فن‌آوری و پیشرفت هست، باز ردپای قتل‌عام و عدم‌پذیرش مخالف فراوان مشاهده‌می‌شود. منشأ اینهاچیست؟منشأ آن تفکری است بنام‌تفکر‌حصرگرایی حصرگرایی به این‌معناست‌که:فقط ماست من شیرین است و سایر ماست ها ترش‌اند.فقط عقیده‌ی من صحیح است و مابقی عقیده‌ها باطل‌اند نکته:حصرگرایی گره خورده با خشونت نیست و هر که حصرگراست بنا نیست با مخالفین خود با خشونت رفتار کند.هرچند افرادی بودند که بنام مذهب اقدامات خشونتی انجام دادند اما حتی در کشور ایران در برخی از اماکن آموزشی نیز، تفکر حصرگرایانه وجود دارد بدون اعمال خشونت ادعای انحصارگرایان‌چیست پاسخ:انحصارگرایان معتقدند نجات، رستگاری، کمال و هرآنچه در مسیر سعادت، رستگاری،رهایی و هدف دین است فقط در یک دین وجوددارد ما چند مفهوم را باید بدانیم: ۱) دینِ‌حق و دین باطل۲)اهل‌نجات‌بودن و یا اهل‌نجات‌نبودن پیروان یک دین ۳)زندگی مسالمت‌آمیز داشتن و اعمال خشونت‌نکردن و بالعکس،انحصارگرایان از این سه گزاره معتقدند دین‌ِحق یکی است و فقط پیروان این دین حق اهل نجات‌اندالبته برخی از انحصارگرایان با دیگران می‌توانند زندگی مسالمت‌آمیزی‌داشته باشند اما برخی هم زندگی مسالمت‌آمیزی بامخالفان نداشتند و ندارندبلکه برعکس اِعمال خشونت کردند دلیل انحصارگرایان بر ادعای خود 1⃣انحصارگرایان معتقدند برای ایمان به خدا و رسول خدا وتجلی‌گاه خدا(منظور حضرت مسیح‌اند)کسی می‌تواند بگوید ایمان دارد و اهل نجات‌است که معرفت به‌خدا،پیامبر و تجلی‌گاه خدا،داشته باشدمعرفت رکن در ایمان است،حق یکی‌بیشتر نیست پس در گرو شناخت یک‌حق،یک‌پیغمبر و یک‌تجلی‌گاه‌ِخدا می‌توان اهل‌نجات‌شد،کلید ورود به سعادت یکی است اگر این کلید دست کسی نباشد اهل نجات نیست 2⃣انحصارگرایان معتقدند باید محل تجلی‌فیض‌خدا بر رستگاری را شناخت و انسان با تلاش خودش‌ به جایی نمی‌رسد بلکه آن را خدا باید معرفی‌کند و انسان باید به این فیض متصل شود سوال ما از انحصارگرایان:این محل تجلی الهی یکی بیشتر نیست(در تفکر مسیحیت معتقدند غیر از حضرت مسیح هیچ تجلی‌گاه دیگری نداریم فقط این مسیر حق است و کسانی که در این مسیر قدم بردارند اهل ‌نجاتند) آیا تفکر انحصارگرایان منطقی است؟ انسان‌ها به دو بخش تقسیم‌می‌شوند:برخی نسبت به معرفت ایمان درتشخیص آن محلِ‌تجلی جهل‌دارند و این جهل گاهی از باب قصورست یعنی برخی جاهل قاصرند و برخی جاهل مقصر، انحصارگرا معتقد است‌اگر کسی در جستجوی حقیقت باشد و بخواهد به آن محل تجلیِ‌فیض الهی به رستگاری برسد اما از سرقصور هنوز نرسیده،نه از سر تقصیر این فرد اهل‌نجات‌نیست‌بلکه اهل دوزخ‌است (یعنی جاهل قاصر اهل نجات نیست) نقدهای ما بر انحصارگرایان 1⃣اعتقاد آنها منطقی وعقلایی نبوده و با حکمت‌الهی سازگار نیست در آموزه‌های دینی ما و همچنین مشابه آن در اناجیل آمده«ماکنا معذبین حتی نبعث رسولا»تا اتمام‌حجت‌نشود کسی را عذاب نمی‌شود 2⃣اشکال ندارد تجلی‌های متعدد در فرهنگ‌های مختلف باشد چون خدا می‌تواند چنین کند لذا هیچ منعی‌ندارد 3⃣تلاش انسان بی‌اثر نیست«لیس للانسان‌الا‌ما‌سعی»پیامبران از آدم تاخاتم پیروان خود رادعوت به تلاش کردند 4⃣دعاوی‌انحصارگرایان‌متعارض،متضاد، متناقض‌است‌لذا‌بایدملاک‌برون‌دینی‌ (عقل‌وبرهان)آورد در اینصورت دیگر انحصارگرا نخواهد‌بود تذکر:مفاهیم‌تجلی،محل‌فیض اصطلاحات وارداتی از فضای‌مسیحیت‌اند @javadheidari110
درآمدی بر کلام جدید-جلسه چهارم- تکثر گرایی دینی- استاد حیدری- مرداد 1399.MP3
4.38M
🔉 در آمدی بر کلام جدید 4 ✅ موضوع : 🎤 استاد حیدری زمان 📅مرداد99 🌎کانال رسمی استاد جواد حیدری گروه فرهنگی تبلیغی پاسخگو 🔹 🔹 🔹 💎•┈••✾••┈•💎 @javadheidari110
هدایت شده از عصر آب
◾️شادی برخی از زنان پیغمبر در شهادت حضرت زهرا علیهاالسلام ◀️ابن أبی الحدید در کتاب "شرح نهج البلاغه" خویش چنین روایت می‌کند: "ثم ماتت فاطمة فجاء نساء رسول الله ص کلهن إلى بنی هاشم فی العزاء إلا عائشة فإنها لم تأت وأظهرت مرضا ونقل إلى علیِِ عنها کلام یدل على السرور" 🏴پس از شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها، تمام همسران رسول خداصلی‌الله ‌علیه‌وآله، به سوی بنی‌هاشم برای تسلیت آمدند، اما عایشه خود را به مریضی زد و حضور نیافت. به امیرالمومنین علیه‌السلام نیز اخباری رسید که عایشه از شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها کرده است. 📗شرح نهج البلاغه، ج۹، ص195. •┈┈••✾••┈┈• @Age_of_water
🌑روایت معتبر در اثبات شهادت حضرت زهرا(س) ✍️ ومما حدثنا به الشيخ الفقيه أبو الحسنئ بن شاذان رحمه الله قال حدثني أبي رضي الله عنه قال حدثنا ابن الوليد محمد بن الحسن قال حدثنا الصفار محمد بن الحسين قال حدثنا محمد بن زياد عن مفضل بن عمر عن يونس بن یعقوب رضي الله عنه قال سمعت الصادق جعفر بن محمد عليهما السلام يقول .... يا يونس قال جدي رسول الله صلى الله عليه وآله ملعون ملعون من يظلم بعدي فاطمة ابنتي ويغصبها حقها ويقتلها ثم قال يا فاطمة البشرى فلك عند الله مقام محمود تشفعين فيه لمحبيك و شيعتك فتشفعين يا فاطمة لو أن كل نبي بعثه الله وكل ملك قربه شفعوا في كل مبغض لك غاصب لك ما أخرجه الله من النار ابدا 🔹 امام صادق علیه السلام می فرمایند : ای یونس جد من رسول الله صلی الله علیه وآله وسلم فرمودند : ملعون است ملعون است هر کس که بعد از من به دخترم فاطمه سلام الله علیها ظلم نماید و حق او را غصب کرده و وی را به قتل رساند .سپس رسول الله صلی الله علیه وآله فرمودند : ای فاطمه بشارت بر تو باد که برای تو در نزد خداوند متعال مقام محمود است ( که در این مقام ) برای محبین و شیعیانت شفاعت می کنی .ای فاطمه اگر همه انبیائی که خداوند متعال مبعوث نمود و همه ملائکه مقرب الهی در مورد دشمن تو شفاعت کنند ، خداوند متعال هرگز او را آتش جهنم بیرون نمی آورد. 📗كنز الفوائد ، ج 1 ص 150 ، تأليف: ابي الفتح الشيخ محمد بن علي بن عثمان الكراجكي الطرابلسي ( المتوفی : 449 هجری ) بررسی سند روایت : 1: ابوالحسن بن شاذان : محمد بن احمد بن علی بن الحسن القمی : ثقه 2: شاذان : احمد بن علی بن الحسن القمی : ثقه این راوی هر دو از مشایخ نجاشی هستند و مشایخ نجاشی ثقه میباشند.مرحوم سید خوئی در ترجمه ابوالحسن بن شاذان میگوید : ▪️هو ثقة ، لا لما ذكره ، بل لأنه شيخ النجاشي ، وقد عرفت أن مشايخه كلهم ثقات ... وقال الشيخ الحر في تذكرة المتبحرين : " الشيخ محمد بن أحمد بن علي بن الحسين بن شاذان الكوفي : فاضل . جليل ، له كتاب مناقب أمير المؤمنين عليه السلام ، مئة منقبة من طرق العامة ، روى عنه الكراجكي ، ويروي هو عن ابن بابويه ، وكتابه المذكور عندنا " .أقول : الظاهر أن كلمة الحسين من غلط النساخ ، والصحيح الحسن . 📚معجم رجال الحدیث ج 16 ص 17 جناب نجاشی در ترجمه احمد بن علی بن الحسن میگوید : 🔸قال النجاشي : " أحمد بن علي بن الحسن بن شاذان ، أبو العباس الفامي ( القاضي ) القمي : شيخنا الفقيه ، حسن المعرفة ، صنف كتابين لم يصنف غيرهما : كتاب زاد المسافر ، وكتاب الأمالي . أخبرنا بهما : ابنه أبو الحسن رحمهما الله تعالى " . 📚رجال النجاشي نویسنده ج 1 ص 84 3: محمد بن الحسن بن احمد بن الولید : ثقه ثقه 📚 معجم رجال الحدیث ج 16 ص 219 - 220 4 : محمد بن الحسن بن فروخ الصفار : ثقه 📚 معجم رجال الحدیث ج 16 ص 263 5 : محمد بن زیاد مشهور به ابن ابی عمیر : من اوثق الناس 📚معجم رجال الحدیث ج 15 ص 291 – 292 6 : مفضل بن عمر جعفی : جلیل ، ثقه 📚 معجم رجال الحدیث ج 19 ص 330 7 : یونس بن یعقوب بن قیس البجلی : ثقه 📚 معجم رجال الحدیث ج 21 ص 238 💎•┈••✾••┈•💎 @javadheidari110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
درآمدی بر کلام جدید-جلسه پنجم-دین شناسی- پیامبری- استاد حیدری- مرداد 1399.MP3
8.09M
در آمدی بر کلام جدید 5⃣ ✅موضوع : 🎤 استاد حیدری زمان :📅مرداد99 🌎کانال رسمی استاد جواد حیدری گروه فرهنگی تبلیغی پاسخگو 🔹 🔹 🔹 💎•┈••✾••┈•💎 @javadheidari110
این مجازاتِ شگفت 🔹تا چند ماه قبل، چه کسی تصور می کرد؛ 🔻دور تا دور کاخ سفید و کنگره آمریکا، حصار امنیتی بکشند تا مانع هجوم مردم شوند؟ 🔻زیرزمین کنگره آمریکا، شبیه پایگاه نظامی عین الاسد، پر از نیروی نظامی شود؟ 🔻در پایتخت آمریکا از ترس مردم، حکومت نظامی اعلام کنند؟ 🔻۲۵ هزار نیروی نظامی در واشنگتن مستقر شود و تعداد نظامیان حاضر در مراسم تحلیف رئیس جمهور جدید، به پنج برابر نیروهای آمریکا در عراق و افغانستان برسد؟ 🔹چه کسی فکر می کرد سر خط خبری رسانه های غربی این عناوین باشد: 🔻سی ان ان: گارد ملی نه به خاطر بن لادن، بلکه برای مقابله با رئیس جمهور به کنگره آمده! 🔻دیلی میل: حضورنیروهای گارد ملی در واشنگتن، این منطقه را شبیه «منطقه سبز» بغداد کرده است. 🔻شبکه آمریکایی الحرّه: پایتخت آمریکا، تبدیل به اردوگاهی نظامی مانند منطقه سبز شده است. 🔹بازدارندگی نظامی هفتاد ساله آمریکا، سال گذشته با حمله موشکی ایران به امن ترین پایگاه پنتاگون در عراق (عین الاسد) شکسته شد. آن روز نظامیان آمریکا در پناهگاه زیر زمینی پنهان شده بودند و یک سال بعد، در زیر زمین کنگره مستقر شده اند. https://b2n.ir/446790 🔹آمریکا آن روز با موشک های قدرتمندی که تور راداری و پدافندیاش را پاره کرده بود، تحقیر شد. اما امروز بدون شلیک موشک، توسط مردم خود و به دست خویش، تحقیر می شود 🔹یازده سال قبل، دموکرات ها خواستند ایران را با حمایت از سران فتنه سبز نا امن کنند؛ و ملت ایران، بساط فتنه را جارو کردند. 🔹حالا اما همان دموکرات ها در واشنگتن و پنجاه ایالت آمریکا تحقیر می شوند و مجبورند مراسم تحلیف بایدن را وسط پایتختی جنگ زده برگزار کنند. دزدانه و هراسان؛ شبیه سفر مخفیانه ترامپ به پایگاه عین الاسد! 🔹دنیا چه قدر کوچک است، آقای بایدن، جناب اوباما! تحلیلگران بسیاری در دنیا می گویند این آمریکا دیگر، آمریکا بشو نیست. آمریکایی که افعی وار در حال بلعیدن دُم خود است؛ 🔹آمریکایی که چند برابر تلفات معمول کرونا در دنیا، تلفات می دهد و رکودشکن شده است. آمریکایی که با 52 میلیون گرسنه مطلق و 22 میلیون بیکار جدید مواجه است. 🔹گویا ابرقدرت، در حال انتقام پس دادن است. در حالی مجازاتی تدریجی و آمیخته با تحقیر. اما نباید همه تقصیر ها را گردن ترامپِ دیوانه انداخت. به قول سارکوزی ئیس‌ جمهور اسبق فرانسه : "محوریت جهان در حال عبور از غرب به شرق است. روی کار آمدن فردی مثل ترامپ، نشانه وخامت شرایط بود، نه علت آن". ♦️سه ماه قبل بود که رئیس پلیس فدرال اعلام کرد: آمریکا در آستانه جنگ داخلی است و نگرانیم تنش‌ها به درگیری مسلحانه تبدیل شود. ایمانی 💎•┈••✾••┈•💎 @javadheidari110
درآمدی بر کلام جدید-جلسه ششم-پایان پیامبری خاتمیت- استاد حیدری- مرداد 1399.MP3
6.93M
🔉 در آمدی بر کلام جدید 6⃣ ✅ موضوع : 🎤 استاد حیدری زمان 📅مرداد99 🌎کانال رسمی استاد جواد حیدری گروه فرهنگی تبلیغی پاسخگو 🔹 🔹 🔹 💎•┈••✾••┈•💎 @javadheidari110
🦋چرایی ازدواج امام علی علیه السلام بلافاصله بعد از شهادت حضرت زهرا!⁉️ 🔴سالروز ازدواج حضرت علی علیه السلام و حضرت فاطمه سلام الله علیها (2 ه ق) ✍جواد حیدری نکته اول: ازدواج يك امر مقدس و از سنّت‎هاي الهي است و هر انساني نيازمند به همسر است و در دين اسلام نسبت به اين امر تأكيد زيادي شده است، و آثار و بركاتي كه در اين امر هست بر كسي پوشيده نيست. علي علیه‌السلام هم مطابق اين سنت الهي با حضرت فاطمه سلام‌الله علیها ازدواج‌کرده و آثار و بركات اين ازدواج تا قيامت باقي و پابرجا خواهد بود. نکته دوم: آن حضرت تا هنگامی‌که حضرت زهرا سلام‌الله علیها در قيد حيات بود همسر ديگري اختيار نكرد، همان‎گونه كه پيامبر صلی‌الله علیه و اله تا زماني كه حضرت خديجه زنده بود همسر ديگري اختیار نکردند.  نکته سوم: امام علي علیه‌السلام پس از شهادت حضرت فاطمه مجبور به ازدواج شده و همسري اختيار کردند تا به وضع ايتام و فرزندان آن حضرت كه مادر خود را ازدست‌داده بودند رسيدگي كند. و از طرفي حضرت فاطمه، روز شهادتشان ضمن وصايايي به حضرت علي علیه‌السلام فرمود: «مردان ناچارِ از داشتن همسر هستند (به همين جهت) شما، «امامه» (نوه پيامبر، يعني دختر زينب  دختر رسول خدا) را براي همسري اختيار كن، زيرا او همانند خودم نسبت به فرزندانم مهربان است». (1) نکته سوم: زمان ازدواج را اكثر منابع تعيين نكرده‎ و تنها در بحارالانوار چنين آمده است كه حضرت، هفت روز پس از شهادت زهرای مرضیه سلام‌الله علیها، طبق وصيت با امامه بنت ابي العاص ازدواج كرد». (2) نکته چهارم: زشت شمردن ازدواج بعد از فقدان همسر، در عرف زمان ما رایج است و مطلبی مربوط به تمام زمان‌ها و منطقه‌ها نیست. نتیجه اینکه: امام علی علیه‌السلام، بر اساس وصیت حضرت زهرای مرضیه سلام‌الله علیها و به خاطر سامان دادن به امور فرزندان، اقدام به ازدواج با امامه فرمودند. پی‌نوشت‌ها: 1.  ابن اثیر، اسدالغابه، بیروت، داراحیاء التراث العربی، اول، ۱۴۱۷ ق، ج ۷، ص 25 2.  مجلسي، بحارالانوار، بيروت، ج 42، ص 92. @javadheidari110
استاد جواد حیدری..mp3
11.83M
🎧 با هم‌ می‌شنویم 🔈پاسخ استاد جواد حیدری را به ادعاهای متناقض و پوچ خانم سوگل مشایخی 🌎کانال رسمی استاد جواد حیدری گروه فرهنگی تبلیغی پاسخگو 🔹 🔹 💎•┈••✾••┈•💎 @javadheidari110