eitaa logo
کانال رسمی استاد جواد حیدری
4.7هزار دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
387 ویدیو
168 فایل
💻کارشناس ارشد کلام اسلامی مدرس حوزه و دانشگاه کارشناس پاسخگویی به شبهات 🌐پاسخگویی شبهات اعتقادی 🆔 @khameneieshQ
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از مرضیه رمضان‌قاسم
سوال چرا تا این اندازه که برای امام حسین علیه السلام عزاداری می کنیم و اشک می ریزیم برای سایر اهل بیت علیهم صلوات الله چنين نمی کنیم؟ آیا آن بزرگواران مهم نیستند؟ 🔻پاسخ استاد حیدری "زید‌عزه" ⚛ خداوند در سوره ی ابراهیم آیه ۵ می فرماید «وَ ذَکِرهُم بایّام الله اِنَّ فِی ذلکَ لَآ یاتٍ لَکُلِ صبارٍ شکور » وظیفه ی همه ی ما یادآوری ایام الله است ایام الله به زمان هایی گویند که امر خدا اِحیا شده، کلمة الله عُلیاء شده به تعبیر مرحوم علامه طباطبائی رحمة الله علیه سلطنت الهی ظاهر شده هر چقدر ظهور سلطنت الهی، هرچقدر ظهور وحدانیت الله تبارک و تعالی بیشتر باشه اهمیت آن ایام بیشتره، تمام ایام سال یوم الله است ولی بعضی از ایام بخاطر حوادثی که در آن ایام اتفاق افتاده ارزش بیشتری پیدا می کنه، شرافت بیشتری پیدا می کنه، لذا تعبیر به ایام الله می شود همانطوری که برخی از مکان ها شرافت پیدا می کند و بیت الله نامیده می شود. ⚛ وقتی ما تحلیل می کنیم تاریخ قبل و بعد از قیام عاشورا را تحلیل می کنیم پی می بریم که اقدام، قیام، خروج و حرکت اباعبدالله الحسین علیه السلام یک حرکت ویژه در تاریخ است، حرکتی که در عالم ظاهر موقعیتی که در عالم ظاهر داشت بر هیچکدام از اهل بیت علیهم صلوات الله ایجاد نشد پس به خاطر این حرکت ویژه که قبل از قیام که بنا بود «و علی الاسلام السلام» حاکم شود ولی بعد از قیام اباعبدالله الحسین علیه السلام کلمة الله بر تمام جهان ساری و جاری شد و ندای اسلام ماندگار شد لذا حرکت ویژه تمجید و تجلیل ویژه می طلبد ⚛ ما برای تمام اهل بیت علیهم صلوات الله در ایام مصیبت شون عزاداری می کنیم در ایام فرح شون خوشحال و شادمان هستیم اما حرکت اباعبدالله الحسین علیه السلام حرکتی ویژه است خود اهل بیت علیهم صلوات الله چنين دستوری به ما داده اند که عزای حسین بن علی بن ابی طالب علیه السلام تعظیم شود ویژه برگزار شود وقتی مرور می کنیم زندگی آل الله علیهم صلوات الله را، می بینیم هیچ فردی در دنیا و در بین اهل بیت علیهم صلوات الله مانند اتفاقاتی که بر امام حسین علیه السلام رخ داده برای دیگری اتفاق نیفتاده مسبوق به سابقه نبوده حتی امام مجتبی می فرمایند برادرم لا یوم کیومک یا اباعبدالله کسی که از علی اکبر و علی اصغرش و... گذشت پس افتخار می کنیم به عزای حسین بن علی افتخاررمی کنیم به تعظیم مکتب حسین بن علی بن ابی طالب ♻️ نتیجه اینکه: زنده نگه داشتن یاد و نام و مکتب حسین بن علی علیه السلام زنده نگه داشتن مکتب سایر اهل بیت هم هست اگر اباعبدالله الحسین نبودند اگر قیام و اقدام ایشان نبود نامی از اهل بیت باقی نمی ماند، تکریم حسین بن علی تکریم آل الله است، تعظیم عزای آن حضرت تعظیم عزای آل الله است و چه کلام زیبا و حکیمانه است هر چند روایت نیست و آن اینکه:«الاسلام محمدیٌ الحدوث و حسینیٌ البقاء» اگر حسین بن علی نبود اسمی از اسلام باقی نمی ماند 🆔 @javadheidari110 🏴🚩🏴🚩🏴🚩🏴🚩🏴🚩 @ramezan_ghasem110
🔰دعوت به کانال ایتا: https://eitaa.com/Mostabin در آستانه ماه محرم و به جهت ضرورت و نیاز بیشتر به فعالیت‌های مجازی در شرایط کرونایی، و به منظور تبیین تاریخ صحیح اهل‌بیت(ع) بخصوص زندگانی و مقتل حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام، کانال «مُستَبین» راه‌اندازی می‌شود. هدف آن است که اولاً تاریخ صحیح و معتبر زندگانی امام حسین(ع) و واقعه عاشورا بیان شود؛ ثانیاً مطالب نادرستی که در این باره گفته می‌شود بررسی و نقد شود. مصطفی صادقی پژوهشگر و نویسنده تاریخ اسلام، تشیع و اهل بیت(ع) عزیزان استفاده کنند.
💠پرسش: آیا زمینه‌ساز واقعه‌ی عاشورا و کینه‌توزی یزید و یزیدیان، جریان دختری به نام «أُرینب» است که امام حسین علیه‌السلام مانع رسیدن یزید به ایشان شد؟ ...................................................................................................................................... ✍️ پاسخ: نکته اول: دلایل زمینه‌ساز کربلا و عاشورا در منابع معتبر شیعی و سنی به‌اندازه کافی بحث شده و جایی برای قبول جریانات ساختگی باقی نمی‌گذارد. نکته دوم: منبع قابل‌ذکر برای این جریان ساختگی، الامامه و السیاسه، نوشته ابن قتیبه دینوری، از مصادر اهل سنت می باشد که این نقل بدون ذکر سند و مُرسَل بوده، لذا اعتباری ندارد.(1) نکته سوم: در متن این جریان ساختگی، اموری به امام حسین علیه‌السلام نسبت داده می‌شود (مانند سه بار طلاق در یک مجلس) که با فقه مسلم شیعه که برگرفته از معارف آل الله علیهم‌السلام است در تعارض و قابل‌پذیرش نیست. نتیجه اینکه این جریان ساختگی و مردود است. پی‌نوشت: 1. الامامه والسياسه، ج 1، ص 167 ✨✨✨✨✨✨ ✅ آیدی دریافت سوالات دینی👇👇 @khameneieshQ کانال رسمی استاد جواد حیدری 👇👇 🔹🔸🔹🔸🔹🔸 ♨️ https://eitaa.com/joinchat/4071489550C59c970ae1b
هدایت شده از مرضیه رمضان‌قاسم
⁉️سوال چرا امام حسین علیه‌السلام هنگامی که در مسیر کوفه مطلع شدند عبیدالله بن زیاد لعنةالله‌علیه برشهر کوفه مسلط شده و مُسلم و هانی به شهادت رسیده‌اند، باز به مسیر خود به سمت کوفه ادامه دادند؟پاسخ: استاد حیدری "زیدعزه" ⚛ تکلیف اول و اصلی امام حسین علیه‌السلام مقابله با بزرگترین منکر یعنی حاکمیت طاغوتیِ یزید بود، هر چند اگر حضرت تنها و بی یاور بودند می بایست مبارزه می کردند اما وقتی مردم کوفه آن حضرت را دعوت کردند و با حضرت مسلم بن عقیل نیز بیعت کردند همین امور باعث شد تکلیف جدیدی برای آن حضرت پدید آید و باید به خواسته مردم پاسخ مثبت می دادند تا حضرت به شهر آنها برود و رهبری آنان را به دست بگیرد. ⚛ اگرچه در بین راه می شنوند که عبیدالله بر شهر حاکم شده است و نماینده امام به شهادت رسیده‌اند و مردم مرعوب عبیدالله گردیده‌اند، دلیل نمی‌شود که آن حضرت بخواهد از مسیری که پیش گرفته‌اند بازگردند، چرا که برای حضرت شایسته و پسندیده نبود که وقتی عهد و پیمان با مردم دارد و هنوز مردم به حضرت اعلام نکرده اند که ما از بیعت با شما منصرف شده‌ایم و دیگر به عهد خود پایبند نیستیم، یک جانبه عهد خود را بشکند. ⚛لذا حضرت به راه خود ادامه داده چرا که حساب آن حضرت از حساب مسلم جدا بوده. زیرا اگر امام علیه السلام بر می‌گشتند، زیر سوال قرار می‌گرفتند که اگر شما به سوی کوفه آمده بودید ما هرگز شما را رها نمی‌کردیم و شما را یاری می‌کردیم و نیامدن شما باعث شد چنین وضعیتی بر سر اسلام و مردم کوفه استمرار یابد. ⚛بنابراین کار امام علیه‌السلام بسیار صحیح است و آن وجود مقدس باید به مسیر خود ادامه دهند، مگر آنکه یقین پیدا کنند که مردم کوفه از نظر خود بازگشته‌اند. لذا حتی تا وقتی که امام علیه‌السلام در کربلا فرود می آید و مستقر می‌شود هنوز امام علیه‌السلام امید دارند که کوفیانی که با آن حضرت بیعت پیدا کرده‌اند خود را به امام حسین علیه‌السلام برسانند و حق را یاری کند. ⚛ لذا امام‌حسین علیه‌السلام در پاسخ فرستاده‌ی عمر سعد همین نکته را گوش زد می‌کنند و می‌فرمایند من به دعوت این مردم به سوی کوفه آمده‌ام. اگر بدانم آنها از نظر خود باز گشته‌اند و بیعتی که با من کرده‌اند را شکسته‌اند و نمی‌خواهند من به شهر آن‌ها وارد شوم از همینجا باز می‌گردم. ♻️ نتیجه اینکه: اشکال به مردم کوفه وارد است نه به امام حسین علیه السلام به طوری که برخی از آنها هم چنان به وحشت افتادند که به رغم نوشتن نامه ها به امام حسین علیه‌السلام، به خواست عبیدالله‌بن زیاد لعنه الله به جنگ آن وجود مقدس رفتند. 🆔 @javadheidari110 🏴🚩🏴🚩🏴🚩🏴🚩🏴🚩 @ramezan_ghasem110
🍃سوال سلام این عکس👆تو دانشگاه دست بدست میشه لطفاًتصویر رومشاهده و پاسخ دهید 🍃🌺 پاسخ ⚛ این روایت ازجهت سندی مخدوش و قابل استناد نیست ⚛ اگربرفرض این روایت ازلحاظ سندی مخدوش نبودکه هست این نهی ازطرف حضرت به خاطرموقعیت وشرائط خاص حضرت زینب به صورت نهی ارشادی بوده زیرابناست فرمانده لشکر باشند نباید روحیه لشکر تضعیف شود ⚛ قرآن تاکیدبرزنده نگه داشتن نام شخصیت های الهی داردمی فرماید «واذکر فی الکتابِ ابراهیم انَّه کانَ صِدیقاً نبیاً»سوره مریم/۴۱ لذااهل بیت تاکیدبرزنده نگه داشتن یاد شهدای کربلا به شیوه های متعدددارند یکی از آن شیوه ها برپایی مجالس سوگواری است زیرا گریه براباعبدالله موافق فطرت انسانی است خود حضرات معصومین دررأس عزاداران بودند ⚛نبایداز فوائدعزاداری غافل شد فوائدی اعم ازفردی واجتماعی وسیاسی وانسان سازی بواسطه عزاداری روح حماسه شهادت طلبی شجاعت در جامعه تزریق می گردد همین امر موجب شکست ناپذیری است سبب انتقال مکتب محبت ودوستی ما به نسل های آینده است قرآن می فرماید: «قُل لا اسئَلکم علیه اَجراً اِلَّا المَوَدَةَ فِی القُربی» لذا عزاداری اطاعت از امر خداوند است امیرالمؤمنین میفرمایند«شیعتنا یفرحون لفرحنا و یحزنون لحزننا»امام رضا به ابن شبیت فرمودند«یابن شبیب ان کنت باکیا لشی فبک للحسین» ♻️ نتیجه اینکه:اقامه ی عزاداری 🌱 اطاعت از خدا وحضرات معصومینِ 🌱حسینی شدن افراد و جامعه 🌱سبب نشرمعارف اهل بیت 🌱 عزاداری های محرم وصفر است که اسلام رانگه داشته است ♨️ دشمن به تمامی این برکات واقف است لذادرصدد تخریب،تضعیف شبهه افکنی وسست کردن اعتقادات شیعه است @javadheidari110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
audio_2020-08-22_21-52-15.ogg
840K
⁉️❎چرا جناب عبدالله بن جعفر طیار همسر حضرت زینب سلام الله علیها، در کربلا حضور نداشتند؟ 🎙استاد حیدری-گروه تبلیغی پاسخگو 🚩کانال رسمی استاد جواد حیدری 🆔 @javadheidari110
هدایت شده از مرضیه رمضان‌قاسم
⁉️سوال۱ آیا امام حسین علیه‌السلام دختری بنام رقیه داشته‌اند؟ 🖊 پاسخ: شیخ مفید تعداد دختران امام حسین علیه السلام را دو تن به نامهای فاطمه و سکینه نامیده است، ولی این تنها نقل ما نیست بلکه ما نقل های دیگری هم داریم که تعداد دختران امام را بیش از دوتن ذکر کرده است، نظیر: ۱) کتاب مطالب السَّئوول ابن طلحه شافعی که نَسَب شناس است و کار تخصصی انجام داده در حالی که شیخ مفید نسب شناس نیست. ۲) مناقب ابن شهرآشوب مازندرانی، ایشان تعداد دختران امام حسین علیه‌السلام را سه یا چهار دختر ذکر کرده‌اند. این منابع از نظر اعتبار یکسان هستند پس احتمال اینکه امام حسین علیه السلام دختر دیگری غیر از این دوتن داشته باشد از نداشتن آن کمتر که نیست بلکه بیشتر هم هست. 🏴🚩🏴🚩🏴🚩 ⁉️ سوال۲ چرا در منابع اولیه حرفی از خرابه ی شام به میان نیامده و چنین نقلی در این موضوع نداریم؟ 🖊پاسخ: ⚛ اولاً خرابه شام در منابع ذکر شده است. در کتاب کامل بهایی از عمادالدین طبری شیعی متعلق به قرن هفتم آمده‌است. عمادالدین طبری از جانب علمای بزرگ شیعه توثیق شده‌است. عمادالدین طبری می‌گوید داستان خرابه شام و شهادت حضرت رقیه علیهاالسلام در کتاب حاویه از قاسم بن محمد مامونی که او مطالبی پیرامون کارهای خلاف بنی‌امیه نوشته و گرد آوری شده است. عمادالدین طبری معاصر سیدبن‌‌طاووس است. سید‌بن‌طاووس در لهوف مطالبی دارد که مورخان و مقتل نویسانِ پیش از او چنین نقلی را نیاورده‌اند. حال سوال اینجاست چگونه ما مطالبی که سید ابن‌طاووس در کتابش نقل کرده و در هیچ کتاب دیگری نقل نشده است را چشم بسته می‌پذیریم ولی مطالب مستند عمادالدین طبری که در سلامتش شک نداریم و معاصر سیدابن طاووس است را نپذیریم‼️ شیخ عباس قمی می‌گوید: آثار، کتاب‌ها و منابعی در دست ایشان بوده‌ که دیگران از آن بهره نبرده بودند. پس می‌توان این قضیه را نیز پذیرفت. ⚛ اگر مرقد حضرت رقیه سلام‌الله علیها در مکان دیگری غیراز شام واقع شده بود امکان داشت کسی تردید کند و بگوید این قضیه ساختگی است، اما وجود مرقد ایشان در شام، خود دلیل بر وجود ایشان است زیرا اگر چنین چیزی صحت نداشت در شام که پایگاه بنی‌اُمیه و دشمنان قسم خورده‌ی اهل‌بیت علیهم‌صلوات‌الله حضور داشتند، چگونه اجازه می‌دادند چنین مرقدی برای قرن ها در آنجا بدرخشد و جلوه‌کند ⚛ اینکه علمای بزرگ و برجسته به زیارت ایشان می‌روند، نذرها می‌کنند و خواسته‌هایشان اجابت می‌شود نیز دلیل وجود داشتن چنین دختری برای امام حسین علیه‌السلام است. ♻️ نتیجه‌اینکه: 🌱این منابع از نظر اعتبار یکسان هستند و نمی‌توانیم بگوئیم فقط نقل شیخ مفید برای ما ملاک و مفید است. پس احتمال اینکه امام حسین علیه‌السلام دختر دیگری غیر از این دوتن داشته باشد کمتر که نیست بلکه از نداشتن آن بیشتر هم هست. 🆔 @javadheidari110 🚩🏴🚩🏴🚩🏴🚩🏴🚩🏴 @ramezan_ghasem110
تا ساعت ۱۳:۰۰ فرصت دارید در مسابقه چشم به راه شرکت کنید. برای رسیدن به پاسخ، برنامه به راه را ساعت ۱۲:۰۵ بشنوید. کارشناس: استاد هر هفته ، یک برنده به قید قرعه جایزه ی اسکان و پذیرایی سفر به مشهد از طرف کانون خدمت رضوی دریافت می کند . @javadheidari110
⭕️کارشناس مذهبی گفت: روایاتی که قتل و کشتار را به امام زمان (عج) نسبت می‌دهند، فاقد اعتبار و دارای ضعف سندی هستند و برای تخریب چهره حضرت صاحب الامر و قیام ایشان جعل‌شده‌اند و امام زمان(عج) همانند رسول الله(ص)، رحمت للعالمین هستند. 📝جزئیات بیشتر در لینک زیر: ↪️ http://fna.ir/dbcbaq 🌎کانال رسمی استاد جواد حیدری_گروه فرهنگی تبلیغی پاسخگو 🍃 @javadheidari110 🍃
هدایت شده از مرضیه رمضان‌قاسم
🏴 🚩🏴 🚩🏴 🚩🏴 🚩🏴 🚩 🚩 🏴 ⁉️پرسش: چرا امام حسین علیه‌السلام حُر را نفرین کردند و فرمودند:«ثکلتک اُمک=مادرت به عزایت بشیند؟» 🖊پاسخِ استاد جواد حیدری "زیدعزه" بکار بردن اینگونه کلام‌ها و نظائر آن از ساحت مقدس حضرات معصومین علیهم‌صلوات‌الله اغراض متعددی دارد: ⚛ گاهی برای شکوفائی فطرت، متنبّه و بیدارسازی وجدان و فطرت است. لذا حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام به مِثل حُری فرمودند «ثکلتک اُمک» و او با همین کلام متنبه شد. ⚛ گاهی برای افشاگری چهره‌ی افرادخبیث(احیای حق و اماته‌ی باطل است) چون گاهی مواقع مردم افرادی را که صلاحیت رهبری نداشتند را محور قرار می‌دادند و از عقائد آنها پیروی می‌کردند، در چنین مواقع هر چه گفته شود ای مردم این شخص، فردِ علیه السلامی نیست فایده ندارد. لذا گاهی مواقع که معصومین می‌دیدند مردم دنبال آن شخصِ علیه ماعلیه راه افتاده‌اند از این جملات بکار برده‌اند تا افراد آنان را بشناسند و دنباله‌رو آنان نباشند. ♻️ نتیجه اینکه 🚩 امام حسین علیه السلام هدف قیام شان عمل به وظیفه‌ی امامت بوده است تا واجب مهم الهی که همان بازگرداندن دین پیامبر به مسیر اصلی اش بود را انجام دهند. قیام حضرت نتیجه اش از دو حالت خارج نبود: یا منتج به حکومت می‌گردید یا منتج به شهادت 🚩عملی شدن این مهم نیاز به لوازمی داشت نظیر:امر به معروف، نهی از منکر، اقامه‌ی حدود، نماز، افشای چهره‌ی دشمنِ خبیث، احیای حق و اماته‌ی باطل، و... 🚩 سایر معصومین نیز نظیر اینگونه کلام‌ها بکار برده‌اند: 🔘 در نهج‌البلاغه عین همین عبارت از‌ امیرالمومنین نقل شده است. 🔘 امام رضا علیه‌الصلاة‌ و السلام در مناظره با سلیمان مِروَزی به او فرمودند: «...وَیلَکَ...» وای بر تو 🔘 امام حسین علیه‌السلام وقتی با عمر سعد گفتگو و او را نصیحت کردند، متاسفانه نصایح امام، در وی اثر نکرد؛ در روز عاشورا خطاب به نیروهای ابن‌سعد فرمودند: «أَلا إِنَّ الدَّعِی  بْنَ الدَّعِی  قَدْ رَکَزَ بَیْنَ اثْنَتَیْنِ بَیْنَ السِّلَّةِ وَ الذِّلَّةِ وَ هَیْهاتَ مِنَّا الذِّلَّةُ: آگاه باشید که فرومایه، فرزند فرومایه، مرا در بین دو راهی شمشیر و ذلّت قرار داده است و هیهات که ما زیر بار ذلّت برویم» و... 🆔 @javadheidari110 🚩🏴🚩🏴🚩🏴🚩🏴🚩🏴 @ramezan_ghasem110
مشترکات نهضت‌حسینی و قیام‌مهدوی.m4a
4.6M
⁉️ مشترکات نهضت‌ِحسینی و قیام‌ِمهدوی 🔊پاسخ‌ِکارشناس‌برنامه:استادجوادحیدری 🔘 هرهفته جمعه‌ها⏰12:00 🔰برنامه‌ی چشم به راه 📻رادیو اصفهان کانال رسمی استاد جواد حیدری 👇 https://eitaa.com/joinchat/4071489550C59c970ae1b
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از مرضیه رمضان‌قاسم
🚩 🏴 🚩 🏴 🚩 🏴 🚩 🏴 🚩 🏴 🚩 🏴 ⁉️ چرا جناب عبدالله بن جعفر (همسرِ حضرتِ زینب) با کاروان اباعبدالله الحسین علیه‌السلام همراه نشد؟ 🖊پاسخِ استاد حیدری "زیدعزه" ⚛نکته‌ی اول در مورد شخصیت عبدالله بن جعفر هست: ایشان صحابه‌‌ی بزرگ رسول خدا بودند و شأن و منزلت عظیمی در تاریخ دارند. ایشان علاقه ی شدیدی به امیرالمومنین و بعد از امیرالمومنین نسبت به امام حسن و امام حسین علیهماالسلام داشتند. ⚛ نکته‌ی دوم در رابطه ی با حضور نیافتن ایشان در کربلا هست: در این رابطه تحقیقات و اقوال مختلفی مطرح شده است اما آنچه که صحیح به نظر می‌رسد این است که: ✅ قول اول: ایشان در زمان وقوع واقعه‌ی کربلا ۷۰ سال سن داشتند لذا بواسطه‌ی پیری و کهولت سن و ضعف جسمانی که بر ایشان عارض شده بود نتوانستند با کاروان امام حسین علیه السلام همراهی کنند. ✅ قول دوم: اباعبدالله الحسین علیه السلام دستور دادند ایشان باقی بمانند تا از بنی هاشمی که در مکه و مدینه بودند را مدیریت و حفاظت کنند و حضرت قیام را بر ایشان واجب ننمودند. ❌ قول سوم: برخی هم معتقدند نابینایی عبدالله جعفر مانع همراهی ایشان با امام شد که البته با توجه به قرائنی که در دسترس است از جمله این که ایشان کارهای اجرایی انجام می‌دادند. نابینایی بعید به نظر می رسد. ♻️ نتیجه اینکه: ♦️ما معتقد هستیم عبدالله بن جعفر به دلیل اینکه مريض بودند و بخاطر کهولت سنی که داشتند و همچنین به دلیل این که امام علیه السلام قیام را بر ایشان واجب نکرده بودند و دستور دادند که ایشان در جنگ شرکت نکنند تا از بنی هاشمی که در مکه و مدینه بودند محافظت کنند، فلذا این بزرگوار محافظت بنی‌هاشم را بر عهده گرفتند. ♦️بهترین دلیل بر اینکه عبدالله بن جعفر معذور بوده این است که بعد از واقعه ی عاشورا: 🔘 اولا تاسف شدید خوردند و ناراحت شدند از این جریانی که بر اباعبدالله الحسین و اصحابشان اتفاق افتاد 🔘 ثانیاً هیچکدام از اهلبیت علیهم‌السلام عبدالله‌بن‌جعفر را به واسطه ی عدم شرکت در واقعه ی کربلا مذمت نکردند بلکه همیشه به نیکی از ایشان یاد کردند و ایشان را ستوده‌اند. 🆔 @javadheidari110 🚩🏴🚩🏴🚩🏴🚩🏴🚩🏴 @ramezan_ghasem110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4_5945110919582326089.ogg
1.25M
❎ سلام آیا حدیث معتبری هست که ثابت کنه اصحاب ائمه و حضرت زینب از پوشیه استفاده می کردند؟ 🌎کانال رسمی استاد جواد حیدری گروه فرهنگی تبلیغی پاسخگو 🔹 🔹 🔹 💎•┈••✾••┈•💎 @javadheidari110
هدایت شده از مرضیه رمضان‌قاسم
🚩 🏴 🚩 🏴 🚩 🏴 🚩 🏴 🏴 🚩 🏴 ⁉️پرسش چرا امام حسین علیه‌السلام مانند امام حسن علیه‌السلام صلح نکردند؟ 🖊پاسخِ استاد حیدری "زیدعزه" 🔻به جهت اینکه: 1⃣ سکه‌ی اسلام دو رو دارد (هم جنگ و هم صلح) اسلام عزیز نه صلح را به معنای یک قانون ثابت می‌پذیرد و نه اینکه در تمام شرایط جهاد را توصیه می‌کند بلکه صلح و جهاد تابع شرایطی هستند. 🔘 شاهد قرآنی: خدا در قرآن یک جا می فرماید: "و قَاتِلُوا فِي سَبِيلِ اللَّه " بقره/۱۹۰ در جای دیگر می‌فرماید وَإِنْ جَنَحُوا لِلسَّلْمِ فَاجْنَحْ لَهَا وَتَوَكَّلْ عَلَى اللَّهِ ۚ إِنَّهُ هُوَ السَّمِيعُ الْعَلِيمُ"انفال /۶۱و اگر به صلح گرایند، تو نیز به صلح گرای و بر خدا توکل کن که اوست شنوا و دانا در اسلام هم صلح و هم جهاد هر دو را داریم. زیرا جنگ و صلح بر اساس شرایطی است. 🔘 شاهد تاریخی: وقتی به سیره‌ی زندگانی نبی مکرم اسلام مراجعه می‌کنیم شاهد هستیم آن حضرت هم "جنگ اُحد، بدر و احزاب" و هم "صلح حدیبیه" داشتند. 2⃣ عصمت‌‌ِ امام: امام معصوم حجت خداست و هر اقدامی انجام دهند عین صلاح و ثواب و درستی است لذا پیامبر فرمودند: "الحسن و الحسین امامان قاما او قعدا" بحارالانوارج۴۳ حسن و حسین دو امام هستند چه قیام کنند چه صلح کنند. یعنی امام مجتبی علیه‌السلام هم اگر بجای امام‌حسین علیه‌السلام بودند قیام می‌کردند و برعکس. 3⃣ تفاوتِ شرایطِ سیاسی و اجتماعی: شرایط اجتماعی سیاسی هر دو امام بزرگوار با یکدیگر متفاوت بود، امام مجتبی علیه‌السلام خلیفه‌المسلمین بودند و اگر ایشان قیام می‌کردند و شکست می‌خوردند شکست ایشان، شکست اسلام محسوب می‌شد و موجب تضعیف اسلام می‌شد. ولی امام‌ حسین علیه‌السلام خلیفه‌ی ظاهری نبودند. 4⃣ تفاوتِ جوِ فرهنگی و افکار عمومی: جو فرهنگی و افکار عمومی در کوفه به ضرر امام مجتبی بود، مردم شعار الصلح الصلح سر می‌دادند. ولی امام حسین علیه‌السلام شرایطشان کاملاً برعکس بود، کوفیان نامه نوشته بودند برای ایشان که حضرت به سمت آنها حرکت کنند. 5⃣ تفاوتِ یاران: یاران هر دو امام متفاوت بودند. یاران امام مجتبی حق‌گریز و سست عنصر بودند، برخی از آن‌ها با تطمیع معاویه به سپاه او پیوستند. برخی دیگر به معاویه گفتند اگر بخواهی ما حسن‌بن‌علی را دست بسته نزدت می‌آوریم. امام مجتبی علیه‌السلام در کلامی اینگونه می‌فرمایند: "به خدا سوگند من حكومت را به معاويه واگذار نكردم مگر بخاطر نداشتن ياران، اگر انصار و ياراني داشتم، شبانه روز با او مي جنگيدم تا اينكه خداوند بين من و او حكم كند." 📚احتجاج طبرسی ج۲ ص۷۱ اما یاران اباعبدالله الحسین نه تنها سست عنصر نبودند بلکه از لحاظ ایمان، استقامت و وفاداری نظیر نداشتند. لذا حضرت فرمودند: "فانی لا أعلم أصحابا أوفی و لا خیرا من أصحابی...فجزاکم الله خیرا" من اصحابی بهتر و باوفاتر از اصحاب خود نمی‌دانم. 📚بحار الانوار ج ۴۴ص۳۱۶/ لهوف‌ص۱۴،امالی شیخ صدوق،ص۲۲۱ و ارشاد مفید،ج۲ 6⃣ تفاوت روحیات و رفتار معاویه و یزید: معاویه و یزید هر دو در صدد نابودی اسلام و غصب حقِ اهل‌بیت بودند ولی معاویه کهنه‌کار بود و ظاهر دین‌گرایانه داشت اما یزید خام بود و فسق علنی انجام می‌داد. ♻️نتیجه اينكه: بخاطر شرایط موجود، امام مجتبی به اجبار صلح را پذیرفتند و امام حسین علیه‌السلام طبق شرایطی که حاکم بود قیام کردند تا اسلام زنده بماند. از آن خوشم که شدم خادم سرای حسین منم غلام کسی که بود گدای حسین دو چشم داده خداوند تا که گریه کنم یکی برای حسن آن یکی برای حسین 🆔 @javadheidari110 🏴🚩🏴🚩🏴🚩🏴🚩🏴🚩 @ramezan_ghasem110
❌لطفا منتشر کننده هر کلیپی نباشیم. 🔴این روزها کلیپ هایی را می بینیم که افرادی با ژست های مختلف و صحبت های متعدد خود را امام زمان و یا مهدی معرفی می کنند. بسیاری با خنده و طنز از کنار این جریان عبور می کنیم اما:👇 پروژه ی تقدس زدایی در حوزه ی مهدویت، تاکتیک جدید اتاق های فکر ضدمهدوی همچون تشکیلات بهائیت وغیره. 💥مدعیان دروغین را می توان در یک نگاه کلی، به دو دسته حرفه ای و آماتور تقسیم نمود. 💥مدعیان حرفه ای معمولا نگاه سازمانی داشته و دارای تشکیلات بوده و از ابزار های متعددی در راستای معرفی خود و ایجاد انحراف بهره مند هستند. مُدعیان دروغینی همچون احمدالحسن، عبدالله هاشم، منصور هاشمی خراسانی و.. و اما دسته ی دوم معمولا از میان افرادی انتخاب می شوند در اوج سادگی دارای مشکلات عدیده ی روحی و عموما کمترین جایگاه اجتماعی در بین اطرافیان را دارند و حتی گاهاََ مدعی، فردی فاقد کمترین شخصیت اجتماعی می باشد. مدعیانی که هم کلامی با آنها در شرایط عادی معمولا جنبه سرگرمی و تمسخر را در پی دارد. در جدیدترین اقدام اتاق های فکر ضد شیعی، گویا تصمیم بر سوق این افراد به سمت ادعاها و مباحثی گرفته شده است که دارای تقدس و جایگاه ویژه ای در مکتب تشیع می باشند؛ ورود در مسائلی همچون مهدویت. 💥اما به لطف ولنگاری های موجود در شبکه های اجتماعي ، خلا برنامه های مدیریتی و عدم سواد رسانه ای، بیشترین بهره‌برداری در اختیار جریان های هنجار شکن ، معاند و ضد دین و ضدبشریت قرار دارد . هرچند در نگاه اول روش ادعایی این افراد مضحک و ناپخته به نظر برسد، اما باید توجه داشت این رذل صفتان هم باعث وهن دین شده و هم باعث گمراهی عده ای که آگاهی و اطلاعات کافی در زمینه دین ندارند. ⭕️ نشر این کلیپ ها با هر توجیهی ، بازی در زمین دشمن است. @javadheidari110
هدایت شده از مرضیه رمضان‌قاسم
🏴 🚩 🏴 🚩 🏴 🚩 🏴 🚩 🏴 🚩 🏴 🚩 ⁉️پرسش: چرا امام حسین علیه‌السلام همراهِ خانواده به کربلا رفتند؟ آیا این کار امام حسین عقلانی بوده است؟ مگر ایشان برای قیام و جنگ علیه یزید به سمت کوفه نرفتند؟ پس چرا اهل‌بیت‌ و حتی طفل شش‌ماهه را به همراه بردند؟ 🖊پاسخِ استاد جواد حیدری "زیدعزه" 1⃣ مسئله‌ای عرفی بوده است. ظاهراً عرف زمان حضرت و همچنین عرف قبل و بعد از ایشان اینگونه بوده است که افراد، خانواده‌ی خود را در سفرهای طولانی به همراه می‌بردند و این روش خلاف عقل و عرف نبوده است تا کسی برایش این سوال مطرح شود که چرا امام حسین علیه‌السلام خانواده‌شان را به همراه بردند. 2⃣ تاسی به جدشان رسول‌الله: این سوال را باید از پیامبر عظیم‌الشأن اسلام پرسید: اینکه چرا ایشان برای مباهله با مسیحیان نجران فرزندان‌شان را با خود بردند⁉️ نبی مکرم اسلام صلی‌الله‌‌علیه‌و‌آله برای اثبات حقانیت خود و اثبات حقانیت مکتب‌ِ خود، فرزندان‌ را با خود بردند، این مسئله نشانگر این است تا همه بدانند برای تحقق آرمان‌های مقدس انسان باید از همه‌ی دارائی خود بگذرد و آنها فدای آرمان مقدسش کند، اینگونه فدا نمودن‌هاست که هم موجب اطمینان بخشی به دیگران است و هم نشانگر اطمینان داشتن به حقانیت خود و مکتب‌ خود می‌باشد. 3⃣حفظ جان خود حضرت و اهل‌بیت و یاران آیا اگر خانواده و فرزندان امام حسین علیه‌السلام، مثل ۶ ماهه، حضرت زینب سلام‌الله‌علیها و ... با امام حسین علیه‌السلام همراه نمی‌شدند در مدینه امنیت جانی داشتند❓ به نظر شما با آن لحن تندی که یزید علیه‌اللعنه به والی مدینه مبنی بر بیعت گرفتن از اباعبدالله‌الحسین داشت و اینکه در مدینه وضعیت به‌گونه‌ای بود که دشمنان و یزیدیان، امام حسین علیه‌السلام را تهدید می‌کردند، بهتر نبود امام حسین علیه‌السلام اهل‌بیت و اصحاب را برای خارج شدن از مدینه با خود همراه کنند❓ 4⃣ تسلیم قضا و قدر و امر الهی بودن: وقتی ابن‌عباس و امثالهم می‌خواستند امام را از رفتن به سمت کوفه منصرف کنند حضرت جمله‌ای را فرمودند و بر اساس همان جمله نیز عمل کردند. حضرت فرمودند: «ان الله شاء ان یراک قتیلا ، و ان الله شاء ان یراهن سبایا » زیرا خدا خواسته بود حضرت را شهید و خاندان ایشان را اسیر ببیند. اهل‌بیت علیهم‌السلام همگی تسلیم امر و قضای الهی هستند و همان کاری را انجام می‌دهند که رضایت و امر الهی بر آن تعلق گرفته باشد. تمام ارزش آل‌الله‌علیهم‌‌صلوات‌الله این است که تسلیم امر الهی هستند. 4⃣ پیام‌رسانی کربلا: اگر حضرت زینب سلام‌الله‌علیها و فرزندان حضرت همراه امام حسین علیه‌السلام نبودند، پیام‌رسانی این نهضت از بین می‌رفت و این حادثه‌ی عظیم کربلا به فراموشی سپرده‌می‌شد. کربلا در کربلا می ماند اگر زینب نبود سِرِّ نِی در نینوا می‌ماند اگر زینب نبود ♻️نتیجه اینکه: همراه بردن اهل‌بیت خودش یک تاکتیک بزرگ و عظیمی از جانب اباعبدالله‌الحسین علیه‌السلام بوده است تا بعد از عاشورا این واقعه در تاریخ بایکوت نشود و به کاخ یزید و یزیدیان در شام نیز برسد تا لرزه بر اندام آنان بیندازد و ندای "هل من ناصر ینصرنی" اباعبدالله‌الحسین به گوش جهانیان برسد. پادکست استاد را اینجا بشنوید🔽 http://snai.ir/967927 🆔 @javadheidari110 🏴🚩🏴🚩🏴🚩🏴🚩🏴🚩 @ramezan_ghasem110
هدایت شده از مرضیه رمضان‌قاسم
🏴 🚩 🏴 🚩 🏴 🚩 🏴 🚩 🏴 🚩 🚩 🏴 ⁉️پرسش: چرا حضرت علی‌اکبر علیه‌السلام، با وجودی که می‌دانستند در خیمه‌گاه آب نیست از پدر طلب آب کردند؟ 🖊پاسخِ استاد جواد حیدری "زیدعزه" حضرت علي‌اكبر -عليه‎السلامـ- می‌خواستند: 1⃣ با بازگشت‌شان پدر و اهل حرم را مطلع کنند از اینکه هنوز زنده‌‌اند تا آنها خوشحال شوند. 2⃣ با ديدن رهبر، امام و پدرشان نيروي بيشتري بگيرند تا بهتر بتوانند با دشمنان بجنگد. 📚عالمي، محمدعلي، حسين نفس مطمئنه،ص 258-259 لذا وقتي علي اكبر ـ‌عليه‎السلام‌ـ ابراز تشنگي مي‌كنند گويا امام حسين ـ‌عليه‎السلام‌ـ منظور علي‌اكبر را مي‌فهمند و مي‌دانند كه علي‌اكبر مي‌خواهد در اين لحظات با پدر تجديد ديدار كند. لذا امام حسين ـ‌عليه‎السلام‌ـ پسر را به آغوش مي‌كشد و مي‌فرمايند: پسرم براي من سخت است كه تو آب بخواهي و من نتوانم خواسته‌ی تو را برآورده‌كنم بزودي جدم رسول الله ـ‌صلي الله عليه و آله‌ـ تو را با آب كوثر سيراب می‌كنند كه بعد از آن هيچ وقت تشنگي بر تو عارض نشود. 📚قمي، عباس، نفس المهموم، ترجمه محمدباقر كمره اي، 1374، ص 389 برخي گفته اند كه امام حسين ـ‌عليه‎السلام‌ـ زبان در دهان علي‌اكبر گذاشتتد تا به پسرشان بگویند كه پدرت هم مثل تو تشنه است. 📚موسوعه سخنان امام حسين(علیه‌السلام)،ص515 و گويا امام هم با اين كار مي‌خواسته علي اكبر را در آغوش بگيرند. و برخي نيز گفته اند كه حضرت انگشتر خويش را در دهان علي اكبر گذاشتند و علي‌اكبر آن انگشتر را مَكيد و تشنگي ایشان كاسته شد 📚همان ♻️نتیجه اینکه: از مطالب گفته‌شده مي‌توان فهميد: حضرت علي‌اكبر با توجه به علاقه‌ی شديدي كه به پدر داشتند به اين بهانه مي‌خواستند در لحظات آخر عمر چهره‌ی پدر را زيارت كنند و آب خواستن نيز اگر بهانه مراجعت به خيمه‌ها باشد داراي ايراد شرعي و عقلي نيست چون امام نگين انگشتر را در دهان ایشان گذاشتند و این كرامتي از امام بود كه علي‌اکبر را سيراب کنند. 🆔 @javadheidari110 🏴🚩🏴🚩🏴🚩🏴🚩🏴🚩 @ramezan_ghasem110
شادی پدر و مادر مخصوصا مادر تاثير زيادی در روحیه كودک دارد. گفتن نگرانی‌ها، قرض‌ها، بيماری‌ها، مشكلات، بی‌پولی، خستگی جلوی كودک ممنوع. كودک نبايد نگران اين باشد كه هر لحظه ممكن است پدر يا مادرش را از دست بدهد يا نگران قحطی و بی‌پولی باشد، لطفا مشكلاتتان را جلوی كودک مطرح نكنيد و به كودک اطمينان دهيد دنيا جای امنيست و هميشه همه چيز در دنيا به فراوانی وجود دارد اين يک واقعيت است! ⬇️⬇️ @javadheidari110
هدایت شده از مرضیه رمضان‌قاسم
🏴 🚩 🏴 🚩 🏴 🚩 🏴 🚩 🏴 🚩 🏴 🚩 🚩 🏴 ⁉️پرسش چرا حضرت ام‌البنین مادرِ حضرتِ اباالفضل -سلام‌الله علیهما- در کربلا غایب بودند؟ 🖊پاسخِ استاد جواد حیدری "زیدعزه" همراهی با امام حسین علیه‌السلام در سفر کربلا، بستگی به 🔻چند امر دارد 1⃣ توان جسمی و روحی: بدیهی است که سفرهای طولانی به خصوص در آن عصر، نیاز به توانایی ویژه داشته است. ما نمی‌دانیم که حضرت ام‌البنین در آن عصر از نظر توانایی در چه وضعی بوده‌اند. 2⃣ رضایت و تمایل خودِ فرد برای همراهی: روشن است که اگر مصلحت بود، ایشان قطعا همراه امام به کربلا می‌آمدند. 3⃣ موافقتِ امام حسین: چون حضور زنان و مردان همراه حضرت نیاز به رضایت و صلاحدید امام داشته است، ممکن است حضرت صلاح ندانسته باشند که ایشان در آن سفر همراهشان باشند و یا از نظر جسمی توانی نداشته‌اند. اما حضور زینب (سلام‌الله‌علیها) قطعا با صلاحدید امام بوده، رسالت ایشان پیام‌رسانی خون شهیدان و آگاهی بخشی به مردم کوفه و شام بوده‌است. اگر حضرت زینب در کربلا حضور نداشتند قیام امام حسین (علیهالسّلام) کامل نمی‌شد. حضرت رباب چون همسر امام بودند و حضرت مصلحت دانسته‌بودند که با ایشان را به همراه کاروان ببرند و حتی فرزند شش ماهه را به این جهت برده‌اند چون رباب مادرش همراه امام حسین (علیه‌السلام)بوده و البته شاید حکمت‌های دیگری نیز داشته باشد. ♻️نتیجه اینکه: همراهی زنان با امام واجب نبوده است و کسانی که رفته‌اند، یا جزء همسران شهدای کربلا بوده‌اند و یا مانند حضرت زینب به دلائل خاصی رفته‌اند. @javadheidari110 🚩 🏴 🚩 🏴 🚩 🏴 🚩 🏴 🚩 @ramezan_ghasem110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از جواد حیدری
پاسخ به شبهه(۹): چرا همسرِ حضرتِ زینب(س) با کاروان امام حسین(ع) همراه نشد؟ حوزه/ بهترین دلیل بر اینکه عبدالله بن جعفر معذور بر حضور و همراهی با کاروان حسینی بوده، این است که هیچ کدام از اهل بیت علیهم‌السلام او را به واسطه ی عدم شرکت در واقعه کربلا مذمت نکردند، بلکه همیشه به نیکی از ایشان یاد کردند و این صحابه را ستوده‌اند. ✍️ 📝 خبرگزاری حوزه: https://hawzahnews.com/xbhmy 🇮🇷کانال رسمی استاد جواد حیدری👇 https://eitaa.com/joinchat/4071489550C59c970ae1b
⁉️یک سؤال: میشه بفرمایید در جواب کسی که امر بعروف را قبول نداره و میگه اینکار فضولی تو زندگی خصوصی مردم است چی باید گفت؟ 🔴پاسخ: امر به معروف و نهی از منکر یک اصل و مطلب عقلی است که عقل سلیم بدان حکم می کند. با توجه به پيوندهاى اجتماعى و اينكه هيچ كار بدى در اجتماع انسانى در نقطه خاصى محدود نمى‏شود، بلكه هر چه باشد همانند آتشى ممكن است به نقاط ديگر سرايت كند، عقلى بودن اين دو وظيفه مشخص مى‏شود. به عبارت ديگر: در اجتماع چيزى به عنوان" ضرر فردى" وجود ندارد، و هر زيان فردى امكان اين را دارد كه به صورت يك" زيان اجتماعى" درآيد، و به- همين دليل منطق و عقل به افراد اجتماع اجازه مى‏دهد كه در پاك نگه داشتن محيط زيست خود از هر گونه تلاش و كوششى خود دارى نكنند. اتفاقا در بعضى از احاديث به اين موضوع اشاره شده است. از پيغمبر اكرم ص چنين نقل شده كه فرمود:" يك فرد گنهكار، در ميان مردم همانند كسى است كه با جمعى سوار كشتى شود، و به هنگامى كه در وسط دريا قرار گيرد تبرى‏ برداشته و به سوراخ كردن موضعى كه در آن نشسته است بپردازد، و هر گاه به او اعتراض كنند، در جواب بگويد من در سهم خود تصرف مى‏كنم!، اگر ديگران او را از اين عمل خطرناك باز ندارند، طولى نمى‏كشد كه آب دريا به داخل كشتى نفوذ كرده و يكباره همگى در دريا غرق مى‏شوند". پيامبر ص با اين مثال جالب منطقى بودن وظيفه امر به معروف و نهى از منكر را مجسم ساخته، و حق نظارت فرد بر اجتماع را يك حق طبيعى كه ناشى از پيوند سرنوشتهاست، مى‏داند. (1) نتیجه اینکه: نجات جامعه از غرق شدن و افتادن در چاه را کسی «فضولی» نمی داند بلکه عین عقلانیت است. به قول شاعر: اگر بینی که نابینا و چاه است اگر خاموش بنشینی گناه است. نکته ی دوم: اسلام عزیز، افراد را از تجسس در زندگی خصوصی مردم نهی فرموده و اجازه ی وروود به زندگی شخصی مردم و دیگران را نمی دهد. يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا اجْتَنِبُوا كَثيراً مِنَ الظَّنِّ إِنَّ بَعْضَ الظَّنِّ إِثْمٌ وَ لا تَجَسَّسُوا وَ لا يَغْتَبْ بَعْضُكُمْ بَعْضاً أَ يُحِبُّ أَحَدُكُمْ أَنْ يَأْكُلَ لَحْمَ أَخيهِ مَيْتاً فَكَرِهْتُمُوهُ وَ اتَّقُوا اللَّهَ إِنَّ اللَّهَ تَوَّابٌ رَحيمٌ اى كسانى كه ايمان آورده‏ايد! از بسيارى از گمانها بپرهيزيد، چرا كه بعضى از گمانها گناه است؛ و هرگز (در كار ديگران) تجسّس نكنيد؛ و هيچ يك از شما ديگرى را غيبت نكند، آيا كسى از شما دوست دارد كه گوشت برادر مرده خود را بخورد؟! (به يقين) همه شما از اين امر كراهت داريد؛ تقواى الهى پيشه كنيد كه خداوند توبه‏پذير و مهربان است‏(2) پی نوشت: 1. تفسير نمونه، ج‏3، ص: 38 2. حجرات/12 ✍️ 🌎کانال رسمی استاد جواد حیدری_گروه فرهنگی تبلیغی پاسخگو @javadheidari110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از جواد حیدری
⁉️چرا امام حسین(ع) همراهِ خانواده به کربلا رفتند؟ ✍️ 📝 خبرگزاری حوزه: https://hawzahnews.com/xbhsb 🇮🇷کانال رسمی استاد جواد حیدری👇 https://eitaa.com/joinchat/4071489550C59c970ae1b