فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❇️تو تمام نمیشوی
خاطرات آزاده دفاع مقدس تیمسار سید اسدالله میرمحمدی
با قلم سهیلا راجی کاشانی
تازهترین اثر انتشارات روایت فتح
✳️کتاب، شرح خاطرات آزاده دفاع مقدس از دوران کودکی در روستای آستانه تا ازدواج و سپس اسارت در زندانهای بعث و تحمل شکنجه و درد و رنج اسارت و در نهایت آزادی و مشغول به کار شدن در ستاد کل نیروهای مسلح است.
این کتاب نیز همچون سایر کتابهای انتشارات روایت فتح به شیوه رمان مستند نوشته شده و در ۲۲ فصل تدوین و راهی بازار نشر گردیده است.
در صفحات پایانی کتاب نیز تصاویری از تیمسار میرمحمدی درج شده است.
⭕️برشی از کتاب:
سرهنگ ممتاز گفت: چیزی از من بخواه. نگاهش کردم و گفتم: چی داری به من بدهی؟ گفت: دعوا نکن، یک چیزی بخواه. گفتم: فرض کن بگویم بگذار به ایران نامه بنویسم. گفت: نه، اینکه نه در حد منه و نه من به شما قول میدهم. گفتم: پس یک محبتی کن. ما میخواهیم نماز جماعت بخوانیم. ٢٨نفریم و این سلولها کوچک هستند. این تیغه را از وسط این سلول بزرگ بردار. این دیوار را فقط برای این گذاشتند که جماعت نخوانیم. گفت: میگویم بردارند. گفتم: اگر میشد آجر و سیمان پشت این پنجرهها را هم بردارید که هوا داخل بیاید خوب بود. گفت: من اجازه ندارم پنجره را باز کنم. اما در حدی که مشکل هوای آسایشگاه را حل کنم میتوانم. رو به من کرد و گفت: خودت خط بکش. به اندازه یک آجر. خط میافتد. میگویم برایتان کلنگ بیاورند. خودت نظارت کن به اندازه یک آجر از همه پنجرهها بردارند. اما فقط پنجرههایی که به محوطه هواخوری باز میشوند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📣رضا خان بدون شلیک گلوله اروند رود را به عراق تسلیم کرد!
❇️خاطرات باقر کاظمی وزیر خارجه رضا خان
#تاریخ_ذلت_پذیری
#تسلیم
🔴 لایحه عفاف و حجاب و لغزشگاهی که رهبری از آن یاد کردند:
آیا دست یافتن به آرمانها بدون #هزینه امکانپذیر است؟
آیا دفاع از ارزشها بدون هزینه دادن ممکن است؟
❇️برای تحقق ارزش ها از جمله عفاف و حجاب در جامعه باید اقدام کرد و منتظر هزینه آن هم بود.
حضرت لقمان به فرزندش فرمود:
وٱمر بالمعروف و ٱنه عن المنکر وٱصبر علی ما اصابک.
🔴📣 این هم موضع صریح امام خامنهای در دیدار کارگزاران نظام با ایشان:
" یکی از این لغزشگاهها این است که انسان تصور کند دست یافتن به آرمانها بدون #هزینه امکانپذیر است.
ما در دوران مبارزات هم میدیدیم؛ بعضیها بودند که اهداف مبارزات را قبول داشتند، اما حاضر نبودند در راه این مبارزات هزینهای بدهند، قدمی بردارند. امروز چنین کسانی هم هستند؛ تصور میکنند که باید به هدفها رسید، بدون دادن هزینه؛ لذا آنجائی که پای هزینه دادن در میان است، عقب میکشند. این عقبکشیدنها در بسیاری از موارد موجب میشود که انسان در محاسبه اشتباه کند؛ خطی را که باید در مقابل دشمن دنبال کند، دنبال نکند. "
https://khl.ink/f/20534
🎋مراقب باشیم عقب نشینی نکنیم
#لایحه_عفاف #حجاب
#لغزشگاه
#تصور_غلط
#محاسبه_اشتباه
#مبارزه_هزینه_دارد
هدایت شده از تلنگر بیداری دانشگاهیان بیدار
💐انتشار شماره جدید کیهان فرهنگی
❇️تازهترین شماره کیهان فرهنگی به همراه گفتوگو و مقالات دیگر درباره مراحل طرح و پیگیری و نیز واکنشها به لایحه عفاف و حجاب در مجلس شورای اسلامی و همچنین موضوعات متنوع دیگر چاپ و در اختیار علاقهمندان قرار گرفت.
✅«عرفیسازی نظام سیاسی کشور؛ خوابی بدون تعبیر» عنوان طلیعه این شماره کیهان فرهنگی است عرفیسازی نظام سیاسی جمهوری اسلامی ایران و عادی سازی انقلاب اسلامی به عنوان یک راهبرد اساسی، در کنار راهبردهای دیگر، البته خواب غیرقابل تعبیری است که دشمنان ملک و ملت سالهای متمادی برای انقلاب اسلامی دیده و از تمام نیروهای خود بهصورت هماهنگ در داخل و خارج برای تحقق آن تلاش کردهاند. در برخی مقاطع، عناصر غربگرا و تجدیدنظرطلب در درون ساختارهای نظام وارد شدند و مناصب کلیدی را تصرف، و تحقق اهداف و آرمانهای سکولار در ایران را دنبال کردند. حتی برای تغییر قواعد و ساختارهای نظام و تحمیل اندیشههای عرفی بر شریعت اسلام تلاش بسیاری شد...
...سکولاریسم حاکم بر کشور با پیروزی انقلاب اسلامی و حاکمیت دین بر عرصه سیاست و حکومت، ضربهای جدی خورد، مقدرات از دست سکولارها خارج شد. نظامسازی دینی در سایه حکومت اسلامی، آغاز شد. چون فجایعی مانند قتلعام مسجد گوهرشاد به ملت ثابت کرده بود که اگر حکومت، اسلامی نباشد، در تعارض احکام الهی با امیال حاکمان سکولار، ارزشها و احکام اسلامی به مسلخ برده و قربانی میشوند....
⭕️متن کامل در زیر:
https://kayhan.ir/fa/news/272220
.
اعضای محترم کمیسیون ویژه لایحه عفاف و حجاب
درباره مسائل رخ داده پیرامون متن نهایی لایحه و متن تحریف شده ارسالی به شورای نگهبان، برخلاف مصلحت اندیشی حضراتعالی، به نظر میرسد مصلحت در بیان واقعیت برای عموم مردم یا شورای محترم نگهبان است تا بدعت تحریف و تغییر روند قانونی، تثبیت نشود.
✍دکتر علیرضا جوادزاده
💥هشدارهای قرآنی را جدی بگیریم.
نکاتی جامعه شناختی از آیه ۶ سوره تحریم در باره مسئولیت والدین در تربیت فررندان (۱)
«یا أَیهَا الَّذِینَ آمَنُوا قُوا أَنْفُسَکُمْ وَأَهْلِیکُمْ نَارًا وَقُودُهَا النَّاسُ وَالْحِجَارَةُ عَلَیهَا مَلَائِکَةٌ غِلَاظٌ شِدَادٌ لَا یعْصُونَ اللَّهَ مَا أَمَرَهُمْ وَیفْعَلُونَ مَا یؤْمَرُونَ».
ترجمه
هـان اى كـسـانى كه ايمان آورده ايد! خود و اهل خود را از آتشى كه آتش گيرانه اش مردم و سـنـگ حـفـظ كـنـيـد، آتـشـى كـه فـرشـتـگـان غـلاظ و شـداد مـوكل بر آنند فرشتگانى كه هرگز خدا را در آنچه دستورشان مى دهد نافرمانى ننموده بلكه هر چه مى گويد عمل مى كنند .
۰۱قرآن کلام خداست که توسط برگزیده تربن و کامل تربن و دانا تربن پیامبر از نسل پیامبران، یعنی خاتم آنان برای تمامی نسل ها و عصرها نازل شده است و در آن مهم ترین اصول و مبانی و قواعد و احکام و فلسفه ی زیست فردی و اجتماعی مورد نیاز فرد و جامعه در آن وجود دارد به گونه ای که دیگر نیازی به پیامبر بعدی و ارسال کتاب الهی بعدی نبوده است. این وظیفه متفکران مسلمان و دانشمندان دین شناس و آگاه به زمان است که به کمک علوم مورد نیاز، برحسب شرایط و تغییرات اجتماعی و مسایل مستحدثه و جدید از این منیع وحی پاسخ های فردی، اجتماعی، نهادی را در هر سطحی که نیاز است، استخراج و استنباط کنند و رافع نیازها و پاسخگوی مسابل جدید باشند.
۰۲ یکی از فرامین و دستورات الهی که به صورت امر و باید آمده است و این نشانده اهمیت و ضرورت آن است، دستوری است که خداوند به تمامی کسانی که خود را مومن و با ایمان و معتقد به اسلام و دین پیامبر می دانند داده است و آن مراقبت از خود و خودکنترلی و مراقبت از اعضای خانواده است. و آن انجام مسئولیت تربیتی و پرورشی و فرهنگی و اعتقادی نسبت به خود و فرزندان است.
۰۳ رهاشدگی فرد و این که افراد خود را آزاد و بی قید و بند بدانند که هر آن چه دلشان و میلشان خواست عمل کنند، که از آن بنام *فردگرایی افراطی* یاد می شود ، امروز بزرگترین معضل جوامع بشری است. این رها شدگی بویژه در مراحل اولیه رشد کودک و نوجوان ، تربیت نسلی را دچار آسیب جدی می کند که گسست نسلی و بحران هویت و جامعه ستیزی برخی از نتایج منفی آن است. متاسفانه در بسیاری از خانواده ها ساختار خانواده از هم پاشیده است. پدر و مادر و فرزندان بزرگ تر هیچ کدام در جایگاه خود قرار ندارند و مسئله مهم تربیت پذیری کودکان و نوجوانان رها شده و به دست فضای مجازی ، گوشی های هوشمند و تبلت های رنگارنگ و در مراحل بعدی به دست سایت ها و کانال های ماهواره ای سپرده شده است. این یعنی رها شدگی و بی مسئولیتی پدر و مادر ها در برابر خود و در برابر کودکان و نوجوانان، این یعنی سر پیچی از فرمان خداوند در کنترل و نظارت درست و عالمانه و هوشمندانه از خود و از فرزندان که با دست خودمان آنان را در جوانی و بزرگسالی دچار آتشی می کنبم که خودمان فراهم ساخته ایم. آتش تجرد قطعی ، آتش ازدواج های سفید ، آتش اعتیاد به مواد صنعتی ، آتش خود کشی، آتش بیکاری و تن پروری ، آتش بیماری های روانی ، افسردگی ، آتش کاهش سن آسیب های اجتماعی ، آتش افزایش جرایم و خشونت های شهری ، آتش بی اعتمادی، آتش نا امیدی ، آتش افزایش طلاق ، آتش سرخوردگی و عصیان گری و....
و این ها آتش های فردی و اجتماعی و سیاسی و فرهنگی و اخلاقی این جهانی آن است که فقط به دلیل نادیده گرفتن ابن فرمان حکیمانه خداوند نصیب جامعه شدهاست ، عواقب و نتایج آن دنیایی اش بماند برای آن دنیا
۰۴ متاسفانه ذهنیت کاملا نادرست و غلطی در برخی پدر و مادرها شکل گرفته است و آن این که مسئولیت تربیت نسلی را از دوش خود برداشته اند و خود را معاف می دانند و همه را به گردن سازمان ها و نهادهای آموزشی و پرورشی می اندازند و یا چنین توجیه می کنند که دبگر کار از کار گذشته و ما نمی توانیم کاری بکنیم و یا بدتر از همه تربیت خانوادگی را امری سیاسی و حکومتی می دانند بی شک هیچ کدام از این ذهنیت های نادرست نمی تواند، پدران و مادران را از مسئولیت بزرگی که شخصا هر کدام از آنان به عهده دادند را معاف کند و اگر به هر دلیلی سستی کنند و خود را برای تربیت فرزندان توانمند نسازند ، بی شک مشمول ابن جریمه سنگین الهی می شوند . طبعا ابن مسئله نافی مسئولیت سازمان ها و نهادهای تربیتی و آموزشی نیست، که فعلا موضوع بحث ما نیست.
ان شالله این موضوع مهم را در نوبت های بعدی ادامه می دهیم.
نوشته شده در چهارشنبه ۵ مهر ۱۴۰۲
ابوالقاسم فاتحی دهاقانی عضو هیات علمی دانشگاه علامهطباطبایی
🔴رويتپذيري انقلاب اسلامي
✍محمدكاظم انبارلويي
1- بيش از نيم قرن است اخبار انقلاب اسلامي روي آنتن رسانههاي جهان است. روزي نيست رسانههاي جهان اخبار مربوط به ايران را در صدر فرآوردههاي خبري خود نداشته باشند. سرّ اين ديده شدن و مطرح بودن چيست؟
معمولا دو عامل باعث ديدهشدن يك پديده ميشود:
الف- نوري كه به آن ميتابد
ب- چشمي كه آن را ميبيند
اما همه پديدهها بهصرف اينكه نوري به آن تابيده يا چشمي آن را ديده مشمول اصل رويتپذيري و ديدهشدن بهويژه در حوزه سياسي و اجتماعي نميشود.
نيم قرن است صداي انقلاب و سيماي ايران در جهان ديده ميشود. ميگويند يك كنش سياسي يا اجتماعي اگر «معنايي» در آن نباشد ديده نميشود.
اينكه انقلاب اسلامي ديده ميشود مربوط به معنايي است كه در اين پديده نادر انقلابهاي جهان وجود دارد.
ميشل فوكو معتقد است چيزي كه در پديدههاي اجتماعي سبب رويتپذيري ميشود «قدرت» است.«قدرت» همان نوري است كه يك پديده اجتماعي و انساني را روشن و آنرا رويتپذير ميكند.
در جهان قدرتهاي زيادي وجود دارد اما به اندازه ايران و انقلاب اسلامي رويتپذير نيستند. چه قدرتي درجه رويتپذيري ایران را بالا ميبرد؟
جنس قدرت در ايران و انقلاب اسلامي چيست؟ چرا قدرتهاي بزرگ كمر به «هدم» و «نابودي» آن بستهاند؟ چرا عليرغم تفاهم و تباني قدرتهاي جهاني و منطقهاي نتوانستند در جنگ سخت و نرم آن را به زير بكشند.
2- ميشل فوكو هنگامي كه امام (ره) در پاريس بود چند بار به ملاقات امام آمد. او براي درك چنين قدرتي به ايران سفر كرده و در جريان مبارزات ملت ايران عليه استبداد پهلوي و استعمار خارجي قرار گرفت.
پس از اين مسافرتها طي مقالهاي در روزنامه فرانسوي نوول ابزرواتور نوشت.
«در آغاز تاريخ، پارسيان حكومتداري را ابداع كردند. فرمول آن را به اسلام دادند. مديران پارسي به عنوان مديران خلافت اسلامي خدمت كردند. ولي ايران از دل همين اسلام، مذهبي را بيرون كشيد كه به مردمش يك نيروي بيانتها براي مقاومت عليه قدرت حاكميت ميبخشيد.»
از ديدگاه فوكو آن «معنايي» كه در پديده انقلاب اسلامي محرک اصلي ديده شدن و رويتپذيري شده دانش حكمراني و مذهبي است كه يك نيروي بيانتها براي مقاومت در برابر قدرتهاي جهان ميدهد.
او در ادامه مقاله مينويسد. «مردمي كه در اين گوشه كره زمين زندگي ميكنند. – ايران- زير و روي سرزمينشان را ميشناسند و معتقدند در استراتژيهاي جهاني سهم دارند.
او ميافزايد : « مردم ايران به قيمت جانشان دنبال چيزي ميروند كه ما در دوران رنسانس و بحرانهاي بزرگ مسيحيت حتيالامكان آن را فراموش كرديم آن چيز معنويت سياسي است. همینالان ميتوانم خنده فرانسويان را به اين گفته بشنوم
اما ميدانم آنها در اشتباه هستند.»
موقعي كه فوكو اين مطالب را مينوشت «قدرت» ايران به اين اندازه نبود كه مثلا در يمن شريك راهبردي ايران مراسم سان و رژهاي را در صنعا به راه اندازد كه تنه به تنه رژه ارتش روسيه در مقابل كاخ كرملين و رژه ارتش چين در پكن بزند.
آن موقع قدرت ایران و مقاومتي كه فوكو از آن ياد ميكند هنوز به پشت دروازههاي رژيم اشغالگر قدس نرسيده بود و تست جنگ 33 روزه براي سنجش قدرت نظام نامشروع اسرائيل صورت نگرفته بود.
3- كنش انقلاب اسلامي در سرآغاز پديداري آن دستوپنجه نرم كردن به ابرقدرت مسلط آن روز بود. قرار نبود ما خودمان را درگير يك جنگ نيابتي كنيم اما غرب ما را در جنگ داخلي و جنگ تحميلي گرفتار كرد تا مبارزه با استبداد جهاني را فراموش كنيم اما امام (ره) هوشمندانه پس از پذيرش قطعنامه ، سمتوسوی نبرد را به سمت استبداد و استكبار جهاني گرفت. اين كنش نيرومند سياسي،نظامي و فرهنگي انقلاب اسلامي است كه انقلاب اسلامي را در قله «رويتپذيري» نگه داشته است.
قدرتهاي منطقهاي و جهاني چارهاي جز به رسميت شناختن اين «قدرت» ندارند.
امام (ره) در 10 صفحه اول وصيتنامه سياسي و الهي خود پرده از آن نيروي بيانتهايي كه ميشل فوكو از آن بهعنوان يك «مذهب» ياد ميكند، برداشت. آنجا كه امام (ره) با تكرار كليدواژه «ما مفتخريم.» مفاخر انساني و الهي ائمه طاهرين را به رخ جهانيان كشيد. آنجا كه امام (ره) صراحتا از «قرآن» و «عترت» و حديث ثقلين ياد ميكند . حديثي كه جميع فرق اسلامي برآن اتفاق نظر دارند.
انقلاب اسلامي بهواسطه نوري كه از جنس قدرت انبيا و اولياي الهي به آن تابيده ميشود، رويتپذير شده است. انقلاب اسلامي به دليل كنش سياسي و اجتماعي و فرهنگي ملت ايران كه در آن بار «معنايي» خاص وجود دارد ديده ميشود.
⭕️ادامه در صفحه۲
⭕️صفحه دوم
🔴رويتپذيري انقلاب اسلامي
✍محمدكاظم انبارلويي
قدرتهاي جهان همان قدرتهايي كه روزي كاخ سفيد از آنها بهعنوان «جامعه جهاني» ياد ميكرد قدرت ايران را به رسميت شناختهاند در «شانگهاي» ، «بريكس» و «اوراسيا» سهم اين قدرت در راهبردهاي جهاني به رسميت شناختهشده است. آمريكا و سه كشور شرور اروپايي هنوز مقاومت ميكنند آنها در آيندهاي نزديك مجبورند در برابر اين قدرت زانو بزنند همه چشمهاي جهان به تماشاي انقلاب اسلامي ايستاده است ولو اينكه آمريكا و اين سه كشور نخواهند آن را ببينند. اما خصومت ورزی آنها نشان ميدهد.آنها مجبورند قدرت ملت ايران را ببينند و خودشان ايران را در قله «رويتپذيري» قرار دهند.
آنها نمیدانند گاهی جیغوداد ضدانقلاب در اردوکشی خیابانی که با آهنگ بلاهت شنیده میشود، کمک بزرگی به رویت پذیری انقلاب اسلامی است.
یک روز ۱۴۴۰ دقیقه است.
۱۰ دقیقه قرآن خواندن زیاد است؟
📣#توفیق عبارت است از #تهیه_اسباب.
كسى كه خواهان #توفیق باشد امّا نكوشد خودش را #مسخره کرده است،
❇️موفقيت، همراه كوشش است
الإمامُ الرِّضا عليه السلام :
سَبعَةُ أشياءَ بِغَيرِ سَبعةِ أشياءَ مِن الاسْتِهْزاءِ : مَنِ اسْتَغْفَرَ بلِسانِهِ و لَم يَنْدَمْ بقَلبِهِ فَقدِ اسْتَهْزأ بنَفْسِهِ، و مَن سَألَ اللّه َ التَّوفيقَ و لَم يَجْتَهِدْ فَقدِ اسْتَهْزأ بنَفْسِهِ ، و مَنِ اسْتَحْزَمَ و لَم يَحْذَرْ فَقدِ اسْتَهْزأ بنَفْسِهِ، و مَن سألَ اللّه َ الجَنّةَ و لَم يَصْبِرْ على الشَّدائدِ فَقدِ اسْتَهْزأ بنَفْسِهِ ، و مَن تَعَوّذَ باللّه ِ مِن النّارِ و لَم يَتْرُكْ شَهَواتِ الدُّنيا فقدِ اسْتَهْزأ بنَفْسِهِ ، و مَن ذَكَرَ اللّه َ و لَم يَسْتَبِقْ إلى لِقائهِ فَقدِ اسْتَهْزأ بنَفْسِهِ .[بحار الأنوار : 78/356/11 .]
امام رضا عليه السلام :هفت چيز است كه بدون هفت چيز ديگر مسخره آميز است:
كسى كه به زبان خود استغفار كند اما در دلش [از گناه ]پشيمان نباشد خودش را مسخره كرده است،
كسى كه از خدا بهشت بخواهد امّا در برابر سختيها شكيبا نباشد خود را به سخره گرفته است ،
كسى كه خواهان موفقيت باشد امّا نكوشد خودش را به باد تمسخر گرفته است،
كسى كه جوياى دورانديشى باشد امّا احتياط نورزد خودش را ريشخند كرده است،
كسى كه از آتش دوزخ به خدا پناه برد امّا خواهشهاى دنيايى را رها نكند خود را به باد تمسخر گرفته است
و كسى كه خدا را ياد كند ولى براى ديدار او نشتابد خود را ريشخند كرده است.
هدایت شده از تلنگر بیداری دانشگاهیان بیدار
💐در زلال مکتب اهل بیت علیهمالسلام
❇️پيامبر خدا صلى الله عليه و آله و سلّم:
إِنَّ لِلْقُلُوبِ صَدَأً كَصَدَإِ اَلنُّحَاسِ فَاجْلُوهَا بِالاِسْتِغْفَارِ
▪️دلها نيز، همچون مس، زنگار مى بندد، پس آنها را با #استغفار صيقل دهيد.
📚وسائل الشیعه ج7 ص176
📣نقش استغفار در زياد شدن رزق
عن النبي صلّي الله عليه و آله: أَكْثِرُوا الِاسْتِغْفَارَ فَإِنَّهُ يَجْلِبُ الرِّزْقَ. [۱]
زياد استغفار کنيد که استغفار سبب جلب روزي است.
روايات مشابه مضمون اين فرمايش فراوان است؛
چند نکته در اين روايت نوراني قابل توجه است:
نکته(۱):اين روايت در اين آيه قرآن و آيات مشابه آن ريشه دارد: «اسْتَغْفِرُواْ رَبَّكُمْ إِنَّهُ كاَنَ غَفَّارًا يُرْسِلِ السَّمَاءَ عَلَيْكمُ مِّدْرَارًا وَ يُمْدِدْكمُ بِأَمْوَالٍ وَ بَنِينَ وَ يجَعَل لَّكمُ جَنَّاتٍ وَ يجَعَل لَّكمُ أَنهْارًا».[۲]
حضرت نوح به قومش فرمود: از پروردگار خويش آمرزش بطلبيد كه او بسيار آمرزنده است تا باران هاى پربركت آسمان را پى در پى بر شما فرستد، و شما را با اموال و فرزندان فراوان كمك كند و باغهاى سرسبز و نهرهاى جارى در اختيارتان قرار دهد.
اين آيه نشان مي دهد اولا گناه و آلودگي در تنگنايی روزی نقش دارد. اگر انسان گناه کند در روزی های مختلف او مشکل به وجود می آيد. يکي از آن روزی ها روزی مادی است.
حضرت اميرالمومنين عليه السلام مي فرمايند:
«قَدْ جَعَلَ اللَّهُ سُبْحَانَهُ الِاسْتِغْفَارَ سَبَباً لِدُرُورِ الرِّزْقِ وَ رَحْمَةِ الْخَلْقِ.»[۳]
در نظام آفرينش استغفار سبب فراوانی رزق و روزی و جاری شدن لطف و مهربانی خدا بر خلق است.
حضرت بعد از اين فرمايش به آيه فوقالذکر استناد مي فرمايند.
نکته(۲):استغفار را نبايد به نيت طلب روزی انجام داد. بلکه بايد به قصد قربت استغفار کرد و برکت در رزق و روزي از مترتبات آن خواهد بود. از خداوند متعال پاک شدن از گناه را بخواهيد و بطور طبيعی برکت بر آن مترتب می شود. البته استغفار از باب داعی بر داعی مثل نماز استيجاری اشکال ندارد و در درجه پايين عبادت است.
تو بندگی چو گدايان به شرط مزد مکن که خواجه خود روش بنده پروری داند.
[۱] تحف العقول، ص۱۰۶.
[۲] نوح/سوره۷۱، آیه۱۰.
[۳]نهج البلاغة، خطبه۱۴۳.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌷آیا جنگی در دنیا می شناسید که #معرف_یک_دین باشد؟
شهید حاج قاسم سلیمانی:
🔸اولین ویژگی دفاع مقدس ما که کمتر هم به آن پرداخته می شوداین است که این دفاع معرف مذهب ما بود معرف دین ما بود خیلی بعید است در دنیا بتوان جنگی را پیدا کرد لشگرکشی را دید.
🔸که آن جنگ و آن لشگرکشی بتواند معرف یک مذهب باشد #معرف_یک_دین باشد.
🔴 هر روز یک سلام و یک حاجت
🟢 آیت الله سید ابوالحسن اصفهانی (ره) به شاگردان خود توصیه می کردند :
🔵 هر صبح که از خانه بیرون می آیید ، یک سلام به حضرت صاحب الزمان علیه السلام عرض کرده و یک حاجت بخواهید.
الّلهُمّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم
التماس دعا
معاشران خود و دوستان خویش را از اشخاص وارسته و متعهد و متوجّه به معنویّات و آنان که به حبّ دنیا و زخارف آن گرایش ندارند و از مال و منال به اندازه کفایت و حدّ متعارف پا بیرون نمی گذارند و مجالس و محافلشان آلوده به گناه نیست و از اخلاق کریمه برخوردارند، انتخاب کن که تأثیر معاشرت در دو طرف صلاح و فساد اجتناب ناپذیر است، و سعی کن از مجالسی که انسان را از یاد خدا غافل می کند پرهیز نمایی که با خو گرفتن به این مجالس ممکن است از انسان سلب توفیق شود، که خود مصیبتی است جبران ناپذیر.
بدان که در انسان- اگر نگویم در هر موجود- به حسب فطرت، حبّ به کمال مطلق است و حبّ به وصول به کمال مطلق، و این حبّ محال است از او جدا شود و کمال مطلق محال است دو باشد و مکرّر باشد، و کمال مطلق، حق- جلّ و علا- است، همه او را می خواهند و دلباخته به اویند گرچه خود نمی دانند و در حجب ظلمت و نورند و با این حجب، پندارند چیزهای دیگر می خواهند و به هر کمال یا جمال یا قدرت یا مکانت که رسیدند به آن حد قانع نیستند و گم شده خود را در آن نمی یابند.
قدرتمندان و ابرقدرتان به هر قدرتی برسند دنبال قدرت فوق آن می گردند، و علم طلبان به هر مرتبه از علم برسند ما فوق آن را می خواهند و گم شده خود را که خود غافل از آنند در آن نمی یابند. اگر به قدرت طلبان، قدرت تسلّط و تصرّف در همه عالم مادّی، از زمین ها و منظومه های شمسی و کهکشان ها و هر آنچه فوق آنها است، بدهند و بگویند: «قدرت دیگری فوق اینها و عالمی یا عوالمی دیگر فراتر از اینها است، آیا می خواهی به آنها برسی؟» محال است تمنّای آن را نداشته باشند، بلکه به لسان فطرت می گویند: «ای کاش به آنها نیز دست یابیم!». و به همین گونه است طالب علوم، بلکه اگر شک کند که مقام دیگری- فوق آنچه دارد- هست، فطرت مطلق جوی او گوید: «ای کاش بود و من هم قدرت تصرّف در آن داشتم، یا سعه علم من آن را نیز شامل بود!».
صحیفه امام، ج 16، ص: 207- 226)
پسرم! اکنون با تو که جوانی صحبت می کنم. باید توجه کنی که برای جوانان توبه آسان تر و اصلاح نفس و تربیت باطن سریع تر می تواند باشد. در پیران هواهای نفسانی و جاه طلبی و مال دوستی و خود بزرگ بینی بسیار افزون تر از جوانان است، روح جوانان لطیف است و انعطاف پذیر و آن قدر که در پیران حبّ نفس و حبّ دنیا است، در جوانان نیست. جوان می تواند با آسانی نسبی خود را از شرّ نفس امّاره رها سازد و به معنویات گرایش پیدا کند. در جلسات موعظه و اخلاق آن قدر که جوانان تحت تأثیر واقع می شوند، پیران نمی شوند. جوانان متوجّه باشند و گول وسوسه های نفسانی و شیطانی را نخورند. مرگ به جوانان و پیران به یک گونه نزدیک است. کدام جوان می تواند اطمینان حاصل کند که به پیری می رسد و کدام انسان از حوادث دهر مصون است؟ حوادث روزانه به جوانان نزدیک تر است.
پسرم! فرصت را از دست مده و در جوانی خود را اصلاح کن. پیران نیز باید بدانند که تا در این عالم هستند می توانند جبران تبهکاری ها و معصیت ها را بکنند و اگر از این جا منتقل شدند کار از دست آنان خارج است. دل بستن به شفاعت اولیاء- علیهم السلام- و تجرّی در معاصی از خدعه های بزرگ شیطانی است. شما به حالات آنان که دل به شفاعتشان بسته و از خدا بی خبر شده و به معاصی جرأت می کنید بنگرید، ناله ها و گریه ها و دعاها و سوز و گدازهای آنان را ببینید و عبرت بگیرید. در حدیث است که حضرت صادق- علیه سلام اللّه- در اواخر عمر، بستگان و فرزندان خود را احضار نمود و قریب به این مضمون به آنان فرمود که: «فردا با عمل باید در محضر خداوند بروید و گمان نکنید بستگی شما به من فایده دارد».
صحیفه امام، ج 16، ص: 207- 226)
هدایت شده از افسران جوان جنگ نرم
ناگفتههایی از مدرسهای که زنگ اول مهر در آن بصدا درآمد
@Afsaran_ir
هدایت شده از حسین م
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📝آغاز امامتت مبارک...
🌺مولودی زیبای حاج #مهدی_رسولی بمناسبت آغاز امامت حضرت مهدی عجل الله تعالی فرج الشریف
📌 #آغاز_ولایت_امام_زمان
🔴 #بیداری_ملت 👇
@bidariymelat
هدایت شده از فرزند انقلاب | رسانه
🔰انقلابینمایی غیر از انقلابیگری است
🔹رهبر انقلاب: انقلابینمایی غیر از انقلابیگری است، انقلابیگری کار سختی است؛ پابندی و تدین لازم دارد. نمیشود که انسان یک دهه همهکارهی کشور باشد، بعد یک دههی بعدی تبدیل شود به مخالفخوان کشور.
🗓۹۶/۱۰/۶
🔴 درسی از امام ره برای خواص و مسئولینی که در فتنه کشف حجاب مردود شدند
🔻امام خمینی ره فرمودند :
" ... من با خدای خود پیمان بسته ام که رضای او را بر رضای مردم و دوستان مقدم دارم؛ اگر تمام جهان علیه من قیام کنند دست از حق و حقیقت برنمی دارم ... "
(صحیفه امام ره، ج21، ص331)
👈چرا فقط یک نفر آن هم یک #شیرزن نسبت به قضیه #تخلف واقع شده در تصویب #لایحه_حجاب مردانه ایستاد و روشنگری کرد؟
کی قرار است نمایندگان انقلابی مجلس از خانم لاجوردی الگو بگیرند و سکوت خود را بشکنند؟
آیا بقیه بی اطلاع هستند یا نه مطلع هستند اما....
📣سمیه سادات لاجوردی نشان داد مانند پدر شهیدش با کسی رودربایستی ندارد.
🔴جامعه و کشور و انقلاب ما به چنین نمایندگان شجاع، بیدار، انقلابی نیاز دارد.
🌷رضوان الهی بر روح مطهر شهدا بویژه شهید سید اسدالله لاجوردی
#سمیه_سادات_لاجوردی
#دختر_شهید_لاجوردی
💥هشدارهای قرآنی را جدی بگیریم. ۲
نکاتی جامعه شناختی از آیه ۶ سوره تحریم در باره مسئولیت والدین در تربیت فررندان (۲)
«یا أَیهَا الَّذِینَ آمَنُوا قُوا أَنْفُسَکُمْ وَأَهْلِیکُمْ نَارًا وَقُودُهَا النَّاسُ وَالْحِجَارَةُ عَلَیهَا مَلَائِکَةٌ غِلَاظٌ شِدَادٌ لَا یعْصُونَ اللَّهَ مَا أَمَرَهُمْ وَیفْعَلُونَ مَا یؤْمَرُونَ».
ترجمه؛
هـان اى كـسـانى كه ايمان آورده ايد! خود و اهل خود را از آتشى كه آتش گيرانه اش مردم و سـنـگ حـفـظ كـنـيـد، آتـشـى كـه فـرشـتـگـان غـلاظ و شـداد مـوكل بر آنند فرشتگانى كه هرگز خدا را در آنچه دستورشان مى دهد نافرمانى ننموده بلكه هر چه مى گويد عمل مى كنند .
👈بخش دوم؛
۰۵ قرآن کلام خدا، راه خدا ، کشتی هدایت و نجات خدا و منبع پایان ناپذیری از منابع معرفتی و علوم الهی است که مستقیم با وحی توسط جبرائیل امین به خاتم پیامبران و امین خداوند در عالم هستی، یعنی بر حضرت محمد صلوات الله علیه فرستاده شده است که در آن هیچ خطا و اشتباهی وجود ندارد. فرازمان و فرا مکان است و پاسخگوی مسایل متنوع و متععد عصرها و نسل ها است ، به شرط آن که قرآن را از عترت جدا نکنیم. و به شرط آن که مفسر و مجری قرآن عترت، پیامبر خدا باشد. دانش آموختگان ذی صلاح مکتب اهل البیت پیامبر عليهم السلام که دقیقا یکی پس از دیگری با نام و کنیه مشخص شده اند، زیرا تجربه تلخ تاریخی نشان داد که نتبجه قرآن بدون عترت می شود، ماجراهای تلخ تاریخ اسلام که مبداء انحراف آن با ماجرای سقیفه شروع شد و به دنبال آن ......
👈در صورت تمایل ادامه مطالب را از لینک زیر پیگیری بفرمایید.
https://eitaa.com/drfatehi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅️ روایت #حاج_سعید_قاسمی :
اگر امام صادق علیهالسلام یک #شیعه_تنوری مانند #هارون_مکی داشت، امام خمینی ره و امام خامنهای، هزاران هارون مکی و شیعه تنوری داشتند که سالهاست خط نگه داشته اند.
شیعه های تنوری که هر از گاهی روی تریلی ها زیارتشان می کنیم.
_تا حالا کجا بودی؟
_تو کانال؟
_چه کار می کردی؟
_خط نگه می داشتم.
رضوان خدا بر روح مطهر کسانی که بیش از چند دهه در کانالی که شهید همت گفت ایستادند و تا الان خط نگه داشتند.
⁉️به این #الگوهای_جاودانه تأسی کنیم و در دفاع از ارزش ها و هنجارها چون #حجاب عقب نشینی نکنیم،
هزینه دهیم،
خط نگه داریم.
🌷شادی روح مطهر امام و شهدای خطنگهدار و سلامتی امام المسلمین صلوات🌷
"اَللَّهُـمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّـدٍ وَآلِ مُحَمـَّد وَ عَجِّـل فَرَجَهُـم".
"أللَّھُمَ عـجِـلْ لِوَلیِڪْ ألْفَرَج"
«🌷✊🇮🇷✊🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💐شهید مطهری :
سفرهای زیارتی و انسان شدن
فقط مسأله ثواب نیست
بالاتر از ثواب است.
زنده شو،
نیروبگیر
محبت پیدا بکن.
📣کسی که زیارت ائمه اطهار میرود، میرود و انسان میشود و برمیگردد، محبت پیدا می کند و برمیگردد.
💥هشدارهای قرآنی را جدی بگیریم. ۳
نکاتی جامعه شناختی از آیه ۶ سوره تحریم در باره مسئولیت والدین در تربیت فررندان (۳)
«یا أَیهَا الَّذِینَ آمَنُوا قُوا أَنْفُسَکُمْ وَأَهْلِیکُمْ نَارًا وَقُودُهَا النَّاسُ وَالْحِجَارَةُ عَلَیهَا مَلَائِکَةٌ غِلَاظٌ شِدَادٌ لَا یعْصُونَ اللَّهَ مَا أَمَرَهُمْ وَیفْعَلُونَ مَا یؤْمَرُونَ». ترجمه؛
هـان اى كـسـانى كه ايمان آورده ايد! خود و اهل خود را از آتشى كه آتش گيرانه اش مردم و سـنـگ حـفـظ كـنـيـد، آتـشـى كـه فـرشـتـگـان غـلاظ و شـداد مـوكل بر آنند فرشتگانى كه هرگز خدا را در آنچه دستورشان مى دهد نافرمانى ننموده بلكه هر چه مى گويد عمل مى كنند .
👈بخش سوم ؛
۰۷ نگاه منظومه ای قرآن به فرد، جامعه و به حاکمیت ( قدرت و سیاست)
یکی از امتیازات منحصر به فرد قرآن، نگاه منظومه ای و منسجم ، متعادل و عالمانه به روابط بین فرد، جامعه و دولت ( حاکمیت ، سیاست ) است که کمتر مورد توجه قرآن پژوهان قرار گرفته است. در آیه شریفه مورد بحث، خطاب خاص خداوند به گروه مومنین است، این نگاه منظومه ای دیده می شود. خطاب به فرد، فرد مومنین است در عین حال خطاب به گروه و اجتماع و جامعه ی مومنین نیز هست. وظیفه مومنین را در درجه اول نسبت به خودشان بعد نسبت به خانواده شان و بعد ارتباط مومنین را با دیگران ( ناس ) را مشخص می کند و مورد تاکید قرار می دهد. طبعا اکنون که در ایران، نظامی، اسلامی حاکم است، وظیفه گروه مومنین که در راس قدرت و مسئولیت و مدیریت های خرد و کلان هستند، نیز روشن می شود.
۰۸ تقلیل هویت های جمعی و اجتماعی به فردیت های جدا جدا شده و بیگانه از خود و بیگانه از دیگری و بیگانه از جامعه که در آثار برخی از جامعه شناسان نیز آمده است، .....
👌 ادامه مطالب را درصورت تمایل از طریقو لینک زیر پیگیری بفرمایید.
https://eitaa.com/drfatehi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚠️ این مسئله خطرناک است
تا جوان هستید فکری به حال خود کنید