eitaa logo
تلنگر بیداری دانشگاهیان بیدار
745 دنبال‌کننده
13.6هزار عکس
7.4هزار ویدیو
645 فایل
جبهه اتحاد دانشگاهیان بصیر ایران
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از خبرگزاری دانشجو
🔴بیانیه مشترک قطر و پاکستان در مورد پایان اجلاس بورگن اشتوک بیانیه مشترک قطر و پاکستان: 🔸 اولین جلسه مذاکرات سطح بالا تحت چارچوب تفاهم‌نامه اسلام آباد در بورگن اشتوک سوئیس با حضور نمایندگانی از جمهوری اسلامی ایران، ایالات متحده آمریکا و دو طرف میانجی، دولت قطر و جمهوری اسلامی پاکستان، به پایان رسید. 🔸 اجلاس دریاچه لوسرن در فضایی مثبت و سازنده برگزار شد. پیشرفت‌های دلگرم‌کننده‌ای از جمله ایجاد سازوکاری برای مذاکرات فنی بیشتر حاصل شده است. 🔸 بر اساس این تفاهم‌نامه، طرفین با ایجاد یک کمیته عالی رتبه موافقت کرده‌اند که نظارت سیاسی بر میانجیگری را بر عهده خواهد داشت. 🔸 مذاکره‌کنندگان ارشد به طور منظم به کمیته عالی رتبه گزارش می‌دهند و گروه‌های کاری متمرکز بر هسته‌ای، تحریم‌ها و یک گروه نظارت و حل اختلاف را برای اطمینان از اجرای مؤثر تفاهم‌نامه و سایر موارد رهبری می‌کنند. 🔸کمیته عالی رتبه بر سر نقشه راهی برای دستیابی به توافق نهایی ظرف ۶۰ روز توافق کرده است که زمینه را برای آغاز فوری مذاکرات فنی بیشتر فراهم می‌کند. 🔸علاوه بر این، یک خط ارتباطی بین طرفین برای مدت ذکر شده در بند ۵ تفاهم‌نامه ایجاد شده است تا از حوادث و سوءتفاهم‌ها با هدف عبور ایمن کشتی‌های تجاری از تنگه هرمز جلوگیری شود. 👈دریافت آخرین اخبار: سایت | ایتا | بله | روبیکا | سروش پلاس 🆔 @snn_ir
هدایت شده از خبرگزاری دانشجو
5.1M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥بقائی: قرار شد گروه‌های فنی به کار خودشان ادامه دهند سخنگوی وزارت امور خارجه: 🔸 زمینه برای اغاز مذاکرات برای توافق نهایی بحث شد. قرار شد گروه‌های فنی به کار خودشان درباره موضوعاتی که لازمه اجرای موثر این یادداشت تفاهم است ادامه دهند. 🔸 در این مرحله کار هیات مذاکراتی تمام شده است اما تیم‌های فنی کار خودشان را فردا ادامه می‌دهند. 🔸 یک متنی را دو میانجی قطر و پاکستان صادر خواهند کرد و کلیات مواردی که عرض کردم درج شده است. این به عنوان سند توافقاتی که در جریان ۱۸ ساعت صورت گرفت معرفی می‌شود. 🔸 فراتر از این سند، سه نکته‌ای که اشاره کردم از جمله درباره صدور مجوز لازم برای فروش نفت ایران و بحث ازادسازی اموال مسدودشده ایران این دو مورد مهم است. این اتفاقات باید بیفتد تا طبق بند ۱۳ تفاهم نامه وارد مذاکرات برای توافق نهایی شویم. 👈دریافت آخرین اخبار: سایت | ایتا | بله | روبیکا | سروش پلاس 🆔 @snn_ir
10.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 پروفسور لگنهاوزن، استاد آمریکائی دانشگاه تگزاس: «من حاضرم برای پرچم ایران شهید شوم» 🍃 🌺 🍃🌺🍃 🧚‍♂️🦋🌎 🍃🌸🍃🌸🍃
❤️👌مسئولان را کمک فکری دهید : آنچه مردم از مسئولان عزیز انتظار دارند، ارائه «راهکار» و «نسخه» مبتنی بر تشخیص دقیق و اقدام است. لذا همه نخبگان باید به آنها کمک فکری کنند و با تشکیل هیأت اندیشه ورز و تهیه پاسخ لازم و طرح مشخص عملیاتی انها را یاری کنند. 👌در شرایطی که به تعبیر حضرت امام شهید در بیانیه راهبردی گام دوم انقلاب عوامل دشمن و کانون‌های فکر و توطئه خارجی با صد زبان برای القای فکر و ایجاد خطای محاسباتی در مسئولان، تصمیم سازان و تصمیم گیران و افکار عمومی داخلی تلاش می کنند، نخبگان و اساتید دلسوز و وطنخواه و تشکلهای مردمی و انقلابی هم نباید میدان را در این زمینه فکری رها کنند. تجویز ها و نسخه نویسی ها بر مبنای تشخیص است . نسخه های گمراه ساز از تشخیص های ناصحیح سرچشمه می گیرد. باید تجویز ها و نسخه های راهگشا را برای خود مسئولان و یا دفاتر آنها ارسال کرد و با شماره و تاریخ ثبت کرد و یا در گروه های تخصصی فضای مجازی و مطبوعات مردمی و ملی و سراسری منتشر کرد. روز قیامت باید جواب دهیم چرا تکلیف مان را انجام ندادیم. تلنگر بیداری آماده انتشار مطالب کلیدی و راهگشا برای مسئولان است. بسم الله، این گوی و این میدان! شمع شب افروز چو پنهان شود شب پره بازیگر میدان شود ⭕️ لطفاً آخرین حلقه نباشید کانال تلنگر بیداری دانشگاهیان بیدار https://ble.ir/jedbie/ https://eitaa.com/jedbie 🌷✊🇮🇷🇵🇸✊🌷
شباهت عجیب ترامپ به پنگوئن ها حسین شریعتمداری ۱- تاکنون فقط در برنامه‌های تلویزیونی خودمان، صدها فیلم مستند از زندگی پنگوئن‌ها پخش شده است. بنابراین بعید است که راه رفتن پنگوئن‌ها را ندیده باشید. پنگوئن‌ها پرندگان بی‌پروازی هستند که در مقایسه با سایر حیوانات، از قدرت و توان بسیار کمتری برخوردارند ولی حتماً دقت کرده‌اید که وقتی روی برف‌های قطب جنوب راه می‌روند، دست‌های خود (یعنی همان بال‌هایشان‌) را به گونه‌ای با فاصله از بدنشان حرکت می‌دهند که به راه رفتن باباشَمل‌های قدیم، یعنی همان بزن و بهادرهای کلاه شاپویی تهران خودمان شبیه است! طوری راه می‌روند که انگار چندتا شیر و ببر و پلنگ را لت و پار کرده‌اند و حالا دارند می‌روند برای رفع خستگی تنی به آب بزنند! لاف‌های گزاف ترامپ و قُمپز در‌کردن‌های همه روزه‌اش، به راه رفتن همان پنگوئن‌ها شبیه است. ۲- همزمان با مذاکرات ایران و آمریکا در ژنو، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پلید و کودک‌خوار آمریکا در مصاحبه با فاکس‌نیوز، علیه ایران و مسئولان کشورمان زبان به اهانت و تهدید گشوده است‌؛ «اگر تنگه هرمز را ببندید، کشوری نخواهید داشت. حتی نمی‌توانید به کشور خودتان برگردید.»!‌... «‌اگر مجبور باشیم، ممکن است تنگه را تصاحب کنیم‌»!... «ایران باید فوراً جلوی گروه‌های نیابتی خود را در لبنان که درحال ایجاد دردسر هستند، بگیرد‌»! و‌... ظاهراً ترامپ فراموش کرده و یا خودش را به فراموشی زده که با چه لاف‌های گزافی دست به حمله زده و چند روز بعد، با چه حقارتی به گدائی آتش‌بس آمده بود! نعره‌ها و تهدیدهای ترامپ به قول امام راحلمان در توصیف تهدید‌های رئیس‌جمهور وقت آمریکا، ترجمان وحشتی است که از شکست سخت در مقابله با ایران به جانش افتاده است. می‌خواهد شکست در میدان را با رجز‌خوانی و قُمپز در میز مذاکره تاخت بزند. ۳- کمترین پاسخ به تهدیدهای ترامپ، تحقیر این عنصر بی‌شخصیت و ترک میز مذاکره است که خوشبختانه از سوی هیئت مذاکره‌کننده کشورمان صورت گرفته و به رئیس‌جمهور احمق و پلید آمریکا فهمانده‌اند که حقیر‌تر و پست‌تر از آن است که طرف مذاکره مردان و زنان بلند همت و پاکباخته ایران اسلامی باشد. اگرچه حتی در صورت ادامه مذاکره نیز سزاوار نبوده و نیست که بدون انتقام خون پاک رهبر شهیدمان، شهید سلیمانی و صدها شهید دیگر این مرز و بوم ‌گریبان کثیف او را رها کنیم و رها نخواهیم کرد! ۴- تهدیدهای توخالی ولی پر سر و صدای ترامپ به وضوح نشان می‌دهد که بیشترین ضربه را از بسته بودن تنگه هرمز متحمل شده است و با تاسف باید گفت که اگر در بستن تنگه هرمز کمترین نرمشی نشان نمی‌دادیم و اهمیت و جایگاه سرنوشت‌ساز این هدیه بزرگ الهی و اهرم قدرتمند را در حد و اندازه دریافت عوارض که کمترین دستاورد آن است پائين نمی‌آوردیم، دهان کثیف ترامپ به تهدید و اهانت باز نمی‌شد. اکنون وقت آن است که؛ اول: تنگه باب‌المندب را هم به روی کشورهای متخاصم ببندیم. فاصله ما تا باب‌المندب ۲۳۰۰ کیلومتر است و موشک‌هایمان بیش از ۳۰۰۰ کیلومتر برد دارند. دوم: کابل‌های اینترنتی زیر آب در خلیج‌فارس «شاهراه‌های فیبر نوری بین‌المللی» هستند؛ یعنی همان ستون فقرات اینترنت جهانی که بیشتر ارتباطات اینترنت، تماس‌های بین‌المللی، تراکنش‌های بانکی، سرویس‌های ابری و حتی ارتباطات هوش مصنوعی و دیتاسنترها از همین کابل‌ها عبور می‌کند. ایران می‌تواند و باید در مقابل تهدید‌های ترامپ، از عبور این کابل‌ها جلوگیری کند و حتی اقدام به قطع آنها نماید. سوم: دریافت حق عبور (ترانزیت‌) از تمامی شناورها بدون استثناء. چهارم: بستن تنگه به روی شناورهای آمریکایی و متحدان آن تا شکست کامل آنها و الزام به پرداخت غرامت. پنجم: بعد از شکست آمریکا و ‌متحدانش در جنگ نیز‌، بایستی تا دریافت خسارت‌های وارده از آمریکا و متحدان غربی و ‌عربی آن‌، برچیده شدن پایگاه‌های آمریکا از منطقه و در صدر آن کشتن ترامپ و دار و دسته جنایتکارش‌، تنگه هرمز را به روی آنها بسته نگه ‌داریم. ششم: مصادره تمام شناورهای متعلق به رژیم صهیونیستی و یا حامل نفت و کالا برای این رژیم منحوس. https://kayhan.ir/001Ogp ⭕️ لطفاً آخرین حلقه نباشید کانال تلنگر بیداری دانشگاهیان بیدار https://ble.ir/jedbie/ https://eitaa.com/jedbie 🌷✊🇮🇷🇵🇸✊🌷
شباهت عجیب ترامپ به پنگوئن ها حسین شریعتمداری ۱- تاکنون فقط در برنامه‌های تلویزیونی خودمان، صدها فیلم مستند از زندگی پنگوئن‌ها پخش شده است. بنابراین بعید است که راه رفتن پنگوئن‌ها را ندیده باشید. پنگوئن‌ها پرندگان بی‌پروازی هستند که در مقایسه با سایر حیوانات، از قدرت و توان بسیار کمتری برخوردارند ولی حتماً دقت کرده‌اید که وقتی روی برف‌های قطب جنوب راه می‌روند، دست‌های خود (یعنی همان بال‌هایشان‌) را به گونه‌ای با فاصله از بدنشان حرکت می‌دهند که به راه رفتن باباشَمل‌های قدیم، یعنی همان بزن و بهادرهای کلاه شاپویی تهران خودمان شبیه است! طوری راه می‌روند که انگار چندتا شیر و ببر و پلنگ را لت و پار کرده‌اند و حالا دارند می‌روند برای رفع خستگی تنی به آب بزنند! لاف‌های گزاف ترامپ و قُمپز در‌کردن‌های همه روزه‌اش، به راه رفتن همان پنگوئن‌ها شبیه است. ۲- همزمان با مذاکرات ایران و آمریکا در ژنو، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پلید و کودک‌خوار آمریکا در مصاحبه با فاکس‌نیوز، علیه ایران و مسئولان کشورمان زبان به اهانت و تهدید گشوده است‌؛ «اگر تنگه هرمز را ببندید، کشوری نخواهید داشت. حتی نمی‌توانید به کشور خودتان برگردید.»!‌... «‌اگر مجبور باشیم، ممکن است تنگه را تصاحب کنیم‌»!... «ایران باید فوراً جلوی گروه‌های نیابتی خود را در لبنان که درحال ایجاد دردسر هستند، بگیرد‌»! و‌... ظاهراً ترامپ فراموش کرده و یا خودش را به فراموشی زده که با چه لاف‌های گزافی دست به حمله زده و چند روز بعد، با چه حقارتی به گدائی آتش‌بس آمده بود! نعره‌ها و تهدیدهای ترامپ به قول امام راحلمان در توصیف تهدید‌های رئیس‌جمهور وقت آمریکا، ترجمان وحشتی است که از شکست سخت در مقابله با ایران به جانش افتاده است. می‌خواهد شکست در میدان را با رجز‌خوانی و قُمپز در میز مذاکره تاخت بزند. ۳- کمترین پاسخ به تهدیدهای ترامپ، تحقیر این عنصر بی‌شخصیت و ترک میز مذاکره است که خوشبختانه از سوی هیئت مذاکره‌کننده کشورمان صورت گرفته و به رئیس‌جمهور احمق و پلید آمریکا فهمانده‌اند که حقیر‌تر و پست‌تر از آن است که طرف مذاکره مردان و زنان بلند همت و پاکباخته ایران اسلامی باشد. اگرچه حتی در صورت ادامه مذاکره نیز سزاوار نبوده و نیست که بدون انتقام خون پاک رهبر شهیدمان، شهید سلیمانی و صدها شهید دیگر این مرز و بوم ‌گریبان کثیف او را رها کنیم و رها نخواهیم کرد! ۴- تهدیدهای توخالی ولی پر سر و صدای ترامپ به وضوح نشان می‌دهد که بیشترین ضربه را از بسته بودن تنگه هرمز متحمل شده است و با تاسف باید گفت که اگر در بستن تنگه هرمز کمترین نرمشی نشان نمی‌دادیم و اهمیت و جایگاه سرنوشت‌ساز این هدیه بزرگ الهی و اهرم قدرتمند را در حد و اندازه دریافت عوارض که کمترین دستاورد آن است پائين نمی‌آوردیم، دهان کثیف ترامپ به تهدید و اهانت باز نمی‌شد. اکنون وقت آن است که؛ اول: تنگه باب‌المندب را هم به روی کشورهای متخاصم ببندیم. فاصله ما تا باب‌المندب ۲۳۰۰ کیلومتر است و موشک‌هایمان بیش از ۳۰۰۰ کیلومتر برد دارند. دوم: کابل‌های اینترنتی زیر آب در خلیج‌فارس «شاهراه‌های فیبر نوری بین‌المللی» هستند؛ یعنی همان ستون فقرات اینترنت جهانی که بیشتر ارتباطات اینترنت، تماس‌های بین‌المللی، تراکنش‌های بانکی، سرویس‌های ابری و حتی ارتباطات هوش مصنوعی و دیتاسنترها از همین کابل‌ها عبور می‌کند. ایران می‌تواند و باید در مقابل تهدید‌های ترامپ، از عبور این کابل‌ها جلوگیری کند و حتی اقدام به قطع آنها نماید. سوم: دریافت حق عبور (ترانزیت‌) از تمامی شناورها بدون استثناء. چهارم: بستن تنگه به روی شناورهای آمریکایی و متحدان آن تا شکست کامل آنها و الزام به پرداخت غرامت. پنجم: بعد از شکست آمریکا و ‌متحدانش در جنگ نیز‌، بایستی تا دریافت خسارت‌های وارده از آمریکا و متحدان غربی و ‌عربی آن‌، برچیده شدن پایگاه‌های آمریکا از منطقه و در صدر آن کشتن ترامپ و دار و دسته جنایتکارش‌، تنگه هرمز را به روی آنها بسته نگه ‌داریم. ششم: مصادره تمام شناورهای متعلق به رژیم صهیونیستی و یا حامل نفت و کالا برای این رژیم منحوس. https://kayhan.ir/001Ogp ⭕️ لطفاً آخرین حلقه نباشید کانال تلنگر بیداری دانشگاهیان بیدار https://ble.ir/jedbie/ https://eitaa.com/jedbie 🌷✊🇮🇷🇵🇸✊🌷
پیروزی علی‌الاصول و تفاهم‌نامه ناپایدار محمد ایمانی 1) تعبیر «یادداشت تفاهم»، یک مسامحه لفظی است وگرنه تفاهم با شیطان، هیچ معنایی ندارد. از نظر حقوقی، توافقی که متضمن «تعهدات اجرائی الزام‌آور» برای طرفین باشد، نامش قرارداد و موافقت‌نامه است، نه تفاهم‌نامه. از منظر دیپلماسی و آداب توافق هم، مذاکره و چانه‌زنی، مرحله ماقبل توافق است و اگر توافق، محکم و دقیق باشد، منطقاً نیازی نیست تا مجدداً مذاکره انجام گیرد و توقف نقض بند اول توافق در موضوع خاتمه جنگ، مطالبه شود. منطقاً در مذاکرات سنجیده و دقیق، اهرم قدرت و فشار خود (در اینجا انسداد تنگه هرمز) را همان ابتدا و پیش از اجرای اولین تعهد طرف مقابل (توقف جنگ و احترام به تمامیت ارضی لبنان) تعلیق نمی‌کنید تا دشمن مستأصل، نفس تازه کند و از مخمصه بگریزد. نمونه‌هایی از این دست در ماجرای تفاهم‌نامه، فراوان است و احتمالاً هرچه جلوتر برویم، به اعتبار خلل و فرج فراوان در متن و سوءنیت طرف آمریکایی، نقض‌ها بیشتر خواهد شد. 2) ما دقیقاً و با جزئیات، نمی‌دانیم که چرا رهبر انقلاب در پیام عمومی اخیر فرمودند در مسیر رسیدن به تفاهم‌نامه، «علی‌الاصول، نظر دیگری داشتم». اما روند نقض تعهدات دشمن در زمینه عدم توقف جنگ، عدم آزادی اموال مسدود در همان زمان شروع اجرای تفاهم‌نامه، و عدم توقف تهدیدات، می‌تواند توضیحی ولو محدود و ناقص در این‌باره باشد. همچنین، روشن می‌کند که چرا تاکید فرموددند: «از باب تعهّدی که رئیس‌‌جمهور محترم به‌عنوان رئیس شورای عالی امنیّت ملّی از طرف خود و سایر اعضا در پاسداشت حقوق ملّت ایران و جبهه مقاومت به بنده دادند و تصریح به قبول مسئولیت آن نمودند، اجازه‌ آن را صادر نمودم‌. ایشان همچنین تصریح کرده‌‌اند که اگر طرف آمریکایی بخواهد زیاده‌‌خواهی کند، زیر بار آن نخواهند رفت. از این لحظه، ما یعنی شما ملت سرافراز و این خادم ناچیز، منتظر تحقّق شروط گفته‌ شده خواهیم بود». 3) ملت ما، داغدار رهبر شهید و مدیران و فرماندهان و دانش‌آموزان و شهروندان شهید جنگ است. این داغ، فراموش نخواهد شد. ملت ما از مظلومیت ولایت فقیه- در متن مظلومیت امامت معصومین علیهم‌السلام- بی‌خبر نیست. اما به حقانیت و اقتدار و استحکام نظام ولایت و امامت هم ایمان دارد. و چون ایمان دارد، در جنگ مهیب 40روزه (بلکه 114روزه)، با وجود همه مصائب بزرگ، خم به ابرو نیاورده و دشمن را از نفس انداخته است. همچنان، خامنه‌ای حکیم است که حکمرانی می‌کند وگرنه، دونالد ترامپ و بنیامین نتانیاهو بعد از همه محاسبات دقیق، نباید به مذلّت می‌افتادند و استفراغ روح خود را دوباره می‌خوردند. مگر نه اینکه این دو شرور خبیث، همان آغاز جنگ گفتند کار ایران و جمهوری اسلامی ظرف دو تا سه روز تمام است؟ و مگر نه اینکه به تازگی با لحنی انکار‌آمیز گفته‌اند: «به تغییر رژیم اعتقاد ندارم؛ هرگز نتیجه نمی‌‌دهد»(ترامپ) و «سرنگونی جمهوری اسلامی هرگز از اهداف رسمی جنگ نبوده است. نمی‌‌توان زمانی برای سقوط حکومت پیش‌بینی کرد»(نتانیاهو)؟! 4) هیچ توافق و تفاهمی نمی‌تواند ننگی را که دو نیرنگ‌باز آمریکایی- صهیونیستی به بار آوردند، کمرنگ کند. ...چند ارزیابی محافل غربی درباره سرنوشت ترامپ را هم مرور کنید: 11) اعتبار و ارزش تفاهم‌نامه، به امضا نیست، به دفع تهدید دشمن و مطالبه تاوان و غرامت خسارت‌هاست. اگر بتواند، معتبر است؛ و الّا فلا. هنر، در تعهد دادن به دشمن نیست، بلکه در عمل به تعهدات داده شده به رهبری و مردم، و پایبندکردن دشمن به تعهداتش است. باید دقت داشت که تنگه هرمز، به خاطر تهدید موجودیتی، و جنایات بی‌سابقه دشمن بسته شده و عِدل و عوض محاصره دریایی نیست. بنابراین، بازگشایی آن قبل از رفع تهدید موجودیتی و تاوان دادن طرف متجاوز، نقض غرض و اشتباهی بزرگ است. حالا هم که آمریکا در حال نقض تعهدات است، تنگه باید با قاطعیت بسته شود. 12) یک نگرانی مهم این است که برخی متولیان مذاکره و تفاهم نامه، دچار خطای محاسباتی فاحش شوند و به تصور اینکه در حال پیگیری آزادسازی اموال بلوکه هستند، دچار انفعال و تردید شوند و از مطالبه قاطع اجرای بند اول کوتاه بیایند. این در حالی است که طبق تفاهم‌نامه، باید اموال بلوکه به محض اجرا، آزاد شده باشد نه اینکه از نو، نیازمند مذاکره فرسایشی جدید باشد! آمریکا در برجام با وعده‌فروشی و شیرینی آدامسی، طرف ایرانی را به میز مذاکره چسباند تا نتواند اعتراض قاطع کند، از پای میز برخیزد و اجرای یک‌طرفه توافق را متوقف کند! آن عبرت را نباید دوباره آزمود. گرفتار شدن در گروکشی و عملیات فریب دشمن، او را برای نقض تعهدات و ایراد خسارات جدید گستاخ می‌کند. دشمن، در حال آزمودن عزم و اراده ماست. اراده قاطعی را که او را عقب راند، باید به همچنان به کاربست و معطل وعده و وعید‌ها نشد. متن کامل در زیر https://kayhan.ir/001Ogm
تازه‌ترین شماره کیهان فرهنگی با گفت‌و‌گوهای ویژه درباره خاطراتی از «امام شهید حضرت آیت‌الله‌العظمی سیدعلی خامنه‌ای»، «نفوذ و خطای محاسباتی خواص» و «پیشرفت علمی کشور» و نیز موضوعات متنوع دیگر چاپ و در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفت. همچنین می‌خوانیم:«متجاوز را رها نمی‌کنیم!، فلسفه وجودی سازمان ملل چیست؟» «شما مردم، در 22 دی کودتا را سرکوب کردید» رهنمودهای امام سیدمجتبی حسینی‌خامنه‌ای/ «نظام تقنینی در سایه ولایت فقیه» گفتاری از حضرت آیت‌الله مصباح یزدی/ «مشارکت مردم در چارچوب دین» از دکتر حمیدپارسانیا/ «ترور امام شهید و ضرورت بازخوانی حقوق بین‌الملل» نوشته دکتر عباسعلی کدخدایی/ «پیروزی نظامی سرآغاز شکست فرهنگی دشمن» نوشته دکتر هادی حسین‌خانی/ «الگوی تمدن‌ساز زن مسلمان از نگاه امام شهید» نوشته دکتر فرشته روح‌افزا/ «نقش زبان در تداوم هویت ایرانی – اسلامی» از دکتر مهدی جبرائیلی‌تبریزی/ «بعثت اجتماعی؛ زمینه‌ ساز شکل گیری دولت اسلامی» به قلم دکتر سعید عبدالملکی/ «اقتصاد نامشروع غرب زیر گام‌های قدرتمند ایران» نوشته آیت‌الله سید محمدرضا مدرسی‌یزدی/ «تنگه هرمز پیش و پسا جنگ ندارد» به قلم استاد حسین شریعتمداری/ «40 دستاورد و پیامد میدانی جنگ تحمیلی سوم» از دکتر ابراهیم کارخانه‌ای/ «روایت اول» را تقدیم دشمن نکنید! نوشته سیده آزاده‌ امامی/ «گرانی»؛ سازی ناکوک از قاسم غلامرضایی/ «توکل، تعهد، تلاش، تدبیر» «آیت‌الله شاه‌‌آبادی بزرگ، روح مبارزه با ظلم را در امام خمینی(ره) تیزتر کرد» (نقدو بررسی کتاب آقا‌روح‌الله) نوشته رمضانعلی ابراهیم‌زاده‌گرجی / «نبرد در سه جبهه » از طیبه محمدی مسجدلو و...
هدایت شده از روشنای تبیین
🔰 علی الاصول | ۱ 🔹علی الاصول یعنی: «امام بزرگوار ما فرمود: آمریکا بزرگ است؛ واقعاً این تعبیر، تعبیر فوق‌العاده‌ای است. ... تجربه به ما نشان داد که ما در هیچ مسئله‌ای نمیتوانیم [با او] مثل یک طرف مورد اعتماد بنشینیم صحبت کنیم. انسان گاهی با دشمن هم حرف میزند امّا دشمنی که به حرف خودش پایبند باشد و انسان بتواند اعتماد کند که او به هر دلیلی زیر قول خود و زیر تعهّدات خود نخواهد زد. با این دشمن میشود حرف هم زد، بله؛ امّا وقتی ثابت شد که دشمن، دشمن نابکار است، دشمنی است که در عمل، از نقض عهد هیچ ابائی ندارد و نقض عهد میکند، بعد هم وقتی میگوییم آقا چرا [نقض عهد] کردی، باز لبخند میزند، باز زبان چرب و نرم را باز میکند و یک جوری توجیه میکند، با این [دشمن‌] نمیشود وارد مذاکره شد. اینکه بنده سالها است دائم تکرار میکنم که با آمریکا مذاکره نمیکنیم علّتش این است.» (۱۳۹۵/۰۵/۱۱) 🔸اما: «نظام جمهوری اسلامی درباره‌ی موضوعات خاصّی که بداند، با این برای رفع شرّ او و برای حلّ مشکل، مذاکره میکند.» ( ۱۳۹۲/۱۰/۱۹) 🌹روشنای تبیین | عضو شوید.👇 https://eitaa.com/joinchat/2137587722C603b2cd06b
خطای نابخشودنی امام شهید در بیانیه راهبردی گام دوم انقلاب : «همه راه حل‌ها در داخل کشور است. این‌که کسی گمان کند «مشکلات اقتصادی صرفاً ناشی از تحریم است و علت تحریم هم مقاومت ضد استکباری و تسلیم نشدن در برابر دشمن است، پس راه حل، زانو زدن در برابر دشمن و بوسه زدن بر پنجه گرگ است» خطایی نابخشودنی است. این تحلیل سراپا غلط هرچند گاه از زبان و قلم برخی غفلت زدگان داخلی صادر می‌شود اما منشأ آن کانون‌های فکر و توطئه خارجی است که با صد زبان به تصمیم سازان و تصمیم گیران و افکار عمومی داخلی القا می‌شود.» https://farsi.khamenei.ir/newspart-index?id=41673&nt=4&year=1397&tid=1650#73998
🎄قال الإمام الجواد عليه السلام : 🌷مَن أصغى إلى ناطِقٍ فَقَد عَبَدَهُ فَإن كانَ النّاطِقُ عَنِ اللّه ِ فَقَد عَبَدَ اللّه َ وإن كانَ النّاطِقُ يَنطِقُ عَن لِسانِ إبليسَ فَقَد عَبَدَ إبليسَ؛ 🌾هركه گوش به گفته سخنگويى دهد ، در واقع او را پرستيده است؛ اگر [آن سخنگو] از خدا بگويد، خدا را پرستيده و اگر از شيطان بگويد، شيطان را پرستيده است. 📚 تحف العقول، ص ۴۵۵ .
🔴این را باذن الله تعالی ✊۱) ما حتماً متجاوزین تبهکاری که کشور ما را مورد حمله قرار دادند را رها نمی‌کنیم. ❇️۲) حتماً غرامت تک‌تک صدمات وارد شده و خون‌بهای شهیدان و دیه‌ جانبازان این جنگ را طلب خواهیم کرد 👌۳) و حتماً مدیریت تنگه هرمز را به مرحله جدیدی وارد خواهیم نمود. ✅۴)ما طالب جنگ نبوده و نیستیم ولی به هیچ‌وجه از حقوق حقّه خود دست نمی‌کشیم 🇵🇸۵) و در این جهت همه جبهه مقاومت را به‌طور یکپارچه در نظر داریم. https://farsi.khamenei.ir/amp-content?id=62808 👌📣 ملتِ‌مبعوث پیگیر مطالبات امام سید مجتبی خامنه‌ای است. باید برخاست. ایران رهبر، رهبر ایران دارد. 👌✊ ادامه دارد ⭕️ لطفاً آخرین حلقه نباشید کانال تلنگر بیداری دانشگاهیان بیدار https://ble.ir/jedbie/ https://eitaa.com/jedbie 🌷✊🇮🇷🇵🇸✊🌷