تازهترین شماره کیهان فرهنگی با گفتوگوهای ویژه درباره خاطراتی از «امام شهید حضرت آیتاللهالعظمی سیدعلی خامنهای»، «نفوذ و خطای محاسباتی خواص» و «پیشرفت علمی کشور» و نیز موضوعات متنوع دیگر چاپ و در اختیار علاقهمندان قرار گرفت.
همچنین میخوانیم:«متجاوز را رها نمیکنیم!، فلسفه وجودی سازمان ملل چیست؟» «شما مردم، در 22 دی کودتا را سرکوب کردید» رهنمودهای امام سیدمجتبی حسینیخامنهای/ «نظام تقنینی در سایه ولایت فقیه» گفتاری از حضرت آیتالله مصباح یزدی/ «مشارکت مردم در چارچوب دین» از دکتر حمیدپارسانیا/ «ترور امام شهید و ضرورت بازخوانی حقوق بینالملل» نوشته دکتر عباسعلی کدخدایی/ «پیروزی نظامی سرآغاز شکست فرهنگی دشمن» نوشته دکتر هادی حسینخانی/ «الگوی تمدنساز زن مسلمان از نگاه امام شهید» نوشته دکتر فرشته روحافزا/ «نقش زبان در تداوم هویت ایرانی – اسلامی» از دکتر مهدی جبرائیلیتبریزی/ «بعثت اجتماعی؛ زمینه ساز شکل گیری دولت اسلامی» به قلم دکتر سعید عبدالملکی/ «اقتصاد نامشروع غرب زیر گامهای قدرتمند ایران» نوشته آیتالله سید محمدرضا مدرسییزدی/
«تنگه هرمز پیش و پسا جنگ ندارد» به قلم استاد حسین شریعتمداری/ «40 دستاورد و پیامد میدانی جنگ تحمیلی سوم» از دکتر ابراهیم کارخانهای/ «روایت اول» را تقدیم دشمن نکنید! نوشته سیده آزاده امامی/ «گرانی»؛ سازی ناکوک از قاسم غلامرضایی/ «توکل، تعهد، تلاش، تدبیر» «آیتالله شاهآبادی بزرگ، روح مبارزه با ظلم را در امام خمینی(ره) تیزتر کرد» (نقدو بررسی کتاب آقاروحالله) نوشته رمضانعلی ابراهیمزادهگرجی / «نبرد در سه جبهه » از طیبه محمدی مسجدلو و...
هدایت شده از روشنای تبیین
🔰 علی الاصول | ۱
🔹علی الاصول یعنی: «امام بزرگوار ما فرمود: آمریکا #شیطان بزرگ است؛ واقعاً این تعبیر، تعبیر فوقالعادهای است. ... تجربه به ما نشان داد که ما در هیچ مسئلهای نمیتوانیم [با او] مثل یک طرف مورد اعتماد بنشینیم صحبت کنیم.
انسان گاهی با دشمن هم حرف میزند امّا دشمنی که به حرف خودش پایبند باشد و انسان بتواند اعتماد کند که او به هر دلیلی زیر قول خود و زیر تعهّدات خود نخواهد زد. با این دشمن میشود حرف هم زد، بله؛ امّا وقتی ثابت شد که دشمن، دشمن نابکار است، دشمنی است که در عمل، از نقض عهد هیچ ابائی ندارد و نقض عهد میکند، بعد هم وقتی میگوییم آقا چرا [نقض عهد] کردی، باز لبخند میزند، باز زبان چرب و نرم را باز میکند و یک جوری توجیه میکند، با این [دشمن] نمیشود وارد مذاکره شد. اینکه بنده سالها است دائم تکرار میکنم که با آمریکا مذاکره نمیکنیم علّتش این است.» (۱۳۹۵/۰۵/۱۱)
🔸اما: «نظام جمهوری اسلامی دربارهی موضوعات خاصّی که #مصلحت بداند، با این #شیطان برای رفع شرّ او و برای حلّ مشکل، مذاکره میکند.» ( ۱۳۹۲/۱۰/۱۹)
🌹روشنای تبیین | عضو شوید.👇
https://eitaa.com/joinchat/2137587722C603b2cd06b
خطای نابخشودنی
امام شهید در بیانیه راهبردی گام دوم انقلاب :
«همه راه حلها در داخل کشور است. اینکه کسی گمان کند «مشکلات اقتصادی صرفاً ناشی از تحریم است و علت تحریم هم مقاومت ضد استکباری و تسلیم نشدن در برابر دشمن است، پس راه حل، زانو زدن در برابر دشمن و بوسه زدن بر پنجه گرگ است» خطایی نابخشودنی است.
این تحلیل سراپا غلط هرچند گاه از زبان و قلم برخی غفلت زدگان داخلی صادر میشود اما منشأ آن کانونهای فکر و توطئه خارجی است که با صد زبان به تصمیم سازان و تصمیم گیران و افکار عمومی داخلی القا میشود.»
https://farsi.khamenei.ir/newspart-index?id=41673&nt=4&year=1397&tid=1650#73998
🎄قال الإمام الجواد عليه السلام :
🌷مَن أصغى إلى ناطِقٍ فَقَد عَبَدَهُ فَإن كانَ النّاطِقُ عَنِ اللّه ِ فَقَد عَبَدَ اللّه َ وإن كانَ النّاطِقُ يَنطِقُ عَن لِسانِ إبليسَ فَقَد عَبَدَ إبليسَ؛
🌾هركه گوش به گفته سخنگويى دهد ، در واقع او را پرستيده است؛ اگر [آن سخنگو] از خدا بگويد، خدا را پرستيده و اگر از شيطان بگويد، شيطان را پرستيده است.
📚 تحف العقول، ص ۴۵۵ .
🔴این را #همه_باید_بدانند باذن الله تعالی
✊۱) ما حتماً متجاوزین تبهکاری که کشور ما را مورد حمله قرار دادند را رها نمیکنیم.
❇️۲) حتماً غرامت تکتک صدمات وارد شده و خونبهای شهیدان و دیه جانبازان این جنگ را طلب خواهیم کرد
👌۳) و حتماً مدیریت تنگه هرمز را به مرحله جدیدی وارد خواهیم نمود.
✅۴)ما طالب جنگ نبوده و نیستیم ولی به هیچوجه از حقوق حقّه خود دست نمیکشیم
🇵🇸۵) و در این جهت همه جبهه مقاومت را بهطور یکپارچه در نظر داریم.
https://farsi.khamenei.ir/amp-content?id=62808
👌📣 ملتِمبعوث پیگیر مطالبات امام سید مجتبی خامنهای است.
باید برخاست.
ایران رهبر، رهبر ایران دارد.
#همه_باید_بدانند
👌✊ #خونخواهی ادامه دارد
⭕️ لطفاً آخرین حلقه نباشید
کانال تلنگر بیداری دانشگاهیان بیدار
https://ble.ir/jedbie/
https://eitaa.com/jedbie
🌷✊🇮🇷🇵🇸✊🌷
🔴 برادرانه با تیم مذاکرهکننده کشورمان
✍حسین شریعتمداری
۱- ابتدا به اظهارات دو تن از مقامات بلندپایه آمریکایی که دیروز و بعد از مذاکرات ژنو بر زبان و قلم آوردهاند توجه کنید؛
* «جیدی ونس» معاون رئیسجمهور آمریکا در یک کنفرانس خبری میگوید: «ایران موافقت کرده است که بازرسان آژانس بینالمللی انرژی اتمی را به کشور بازگرداند. بازرسان هستهای احتمالاً این هفته کار خود را آغاز خواهند کرد»!
* «اسکات بسنت»، وزیر خزانهداری آمریکا میگوید: «در راستای مذاکرات سازنده جاری در سوئیس، ایران متعهد به ترانزیت آزاد در تنگه هرمز و اجازه ورود بازرسان آژانس بینالمللی انرژی اتمی به کشورش شده است»! و البته در ادامه میگوید: «در ازای ورود بازرسان آژانس، تحریم نفتی ایران موقتا لغو شده است».
۲- حالا فقط به چند نمونه از اخبار و اسنادی که به انگیزه و اهداف دشمن از ورود بازرسان آژانس و بازرسیهای آنها اشاره میکند نیز نگاهی بیندازید!
* «آنتونی بلینکن »، وزیر خارجه دولت جو بایدن سه هفته بعد از جنگ رمضان در مصاحبهای میگوید: «تصمیم ترامپ برای خروج از برجام اشتباه بزرگی بود» و تاکید میکند که: «اگر ترامپ از برجام خارج نشده بود، اکنون آدرس و مشخصات اهداف نظامی بیشتری از ایران را برای بمباران در اختیار داشتیم»!
* سال ۲۰۱۲، «جی کارنی» سخنگوی وقت کاخ سفید در جریان یک کنفرانس خبری گفت: «ما چشم داریم و میتوانیم برنامه ایران را زیر نظر بگیریم.» و هنگامی که از او میپرسند؛ منظور شما از این «چشمها» چیست؟ میگوید: «بازرسان آژانس، آنها اطلاعات مربوط به مراکز هستهای و نظامی ایران را در اختیار ما قرار میدهند»!
* «جاشوا رونر» استاد دانشگاه و نویسنده وابسته به اندیشکده بروکینگز میگوید: «حضور بازرسان آژانس در ایران فرصتی طلایی برای کسب اطلاعات از دیگر حوزههای علمی و صنعتی ایران نیز هست»!
* «اسکات ریتر» بازرس سابق سازمان ملل و تحلیلگر امنیتی آمریکایی، پس از جنگ 12 روزه در مصاحبهای با «پرس تیوی» صراحتاً گروسی را مسئول خون شهدای هستهای ایران دانسته و تاکید میکند: «اطلاعات حساس فنی و مکانی که از طریق بازرسیهای آژانس بهدست آمد، مستقیماً در عملیات ترور نخبگان ایرانی مورد استفاده قرار گرفت»!
و ...
۳- روز بیستم خردادماه امسال، شورای حکام آژانس بینالمللی انرژی اتمی قطعنامهای را با ۲۱ رأی موافق، ۳ رأی مخالف و ۱۰ رأی ممتنع علیه کشورمان به تصویب رساند. در این قطعنامه که از سوی آمریکا و سه کشور اروپایی علیه جمهوری اسلامی ایران ارائه شده و به تصویب رسیده است، از ایران خواستهاند تا به بازرسان آژانس اجازه دسترسی کامل به اطلاعات مربوط به مراکز هستهای و ذخایر اورانیوم داده شود! این درخواست آژانس در حالی است که؛
آمریکا و رژیم صهیونیستی در جریان جنگ ۱۲ روزه و جنگ رمضان تعدادی از مراکز هستهای ایران را بمباران کرده و شماری از دانشمندان هستهای کشورمان را به شهادت رساندهاند و ترامپ در جریان جنگ اخیر بارها اعلام کرده است که درپی حمله به مراکز هستهای ایران است و رژیم صهیونیستی انکار نمیکند که شناسائی و ترور دانشمندان هستهای کشورمان را در دستور کار داشته و دارد!
۴- اکنون این پرسش از تیم محترم مذاکرهکننده کشورمان در میان است که آیا اظهارات جیدی ونس، معاون ترامپ و اسکات بسنت وزیر خزانهداری آمریکا درباره اجازه ورود بازرسان آژانس و گشایش تنگه هرمز را تایید میفرمائيد؟! اگر پاسختان منفی است و اظهارنظر آنها را غیرواقعی میدانید، چرا در مقابل آن سکوت کرده و تکذیب نمیکنید؟! و اما، اگر اظهارات آنها صحت دارد که باید پرسید مگر از انگیزه آنها برای ورود بازرسان آژانس و کسب اطلاعات از مراکز حساس اتمی و نظامی کشورمان خبر ندارید؟! به یقین میدانید که گشایش تنگه هرمز به منزله خلع سلاح ایران اسلامی در مقابل حمله دشمنان است؟! و اما، بدیهی است که دستاندرکاران محترم تیم کشورمان اولاً از اخبار و گزارشهائی که از سوی مقامات رسمی و بلندپایه آمریکایی منتشر میشود باخبرند و ثانیاً از تعارض و تقابل آنچه دشمن ادعا میکند با خطوط قرمز رسماً اعلام شده ایران اسلامی بیخبر نیستند. از این روی انتظار آن است که اگر ادعای دشمن را غیرواقعی میدانند، چرا بیدرنگ آن را تکذیب نمیکنند؟! و چنانچه -خدای نخواسته- ادعای آنها واقعیت دارد، باید در مسیر حرکت خود دقت بیشتری به خرج داده و تجدید نظر بفرمایند. با عرض پوزش.
#بازرسان_آژانس
#جاسوسی
#چشمان_رژیم_صهیونیستی
#جاسوسان_اسراییل_را_راه_ندهید.
⭕️ لطفاً آخرین حلقه نباشید
کانال تلنگر بیداری دانشگاهیان بیدار
https://ble.ir/jedbie/
https://eitaa.com/jedbie
🌷✊🇮🇷🇵🇸✊🌷
🔴امانی سفیر سابق ایران در لبنان در مصاحبه با شبکه مرکزی خبر:
خط قرمز لبنان و شناسایی غیرمستقیم رژیم جعلی صهیونیستی
نشست سه جانبه امریکا، لبنان و رژیم صهیونی بطور غیرمستقیم شناسایی غیرمستقیم رژیم محسوب می شود.
این خط قرمزی بوده است که تاکنون برای دولت لبنان وجود داشته است.
آمریکا و رژیم صهیونی در کلیه جنایات علیه ایران و لبنان همدست اند
راهبرد مشترک هر دو نابودی لبنان و ایران است ولی به لحاظ تاکتیکی الان ترامپ از نتانیاهو میخواهد صبر کند تا آمریکا بتواند از مرحله مذاکره با ایران عبور کند.
۳شنبه ۲ تیر ۱۴۰۵
🔴امام شهید در بیان امام حاضر
یک هنر بزرگ ایشان که کمتر مورد توجه قرار میگیرد، هنر تربیت و پرورش اجتماع از طریق ساخت افکار و روحیات و عواطف تودههای عظیم مردم و گروههای اجتماعی بود.
هنر دیگر ایشان نهادسازیهای هدفمندی بود که بخصوص در سالهای ابتدائی دوران زعامت و رهبری خود با نظر به افقهای دور دست، به آن اقدام کردند.
هنر دیگر ایشان اقدام به قدرتمندسازی ساختار نظامی کشور بود که ملت ایران در دو جنگ تحمیلی اخیر از آثار مثبت آن مطّلع و بهرهمند شدند. همچنین قدرت ابداع و ابتکار در ابعاد مختلف اعم از علمی و راهبردی و سیاستگذاری، از دیگر هنرهای ایشان بود که شمّهای از آن در تدوین سیاستهای کلی نظام منعکس میباشد. و نیز قدرت خلق معانی از طریق ساخت بههنگام واژگان و ترکیبهای بدیعی که هر یک انبوهی از معانی را خلق و حمل میکرد و از آن، گفتمان عمومی عمل میآمد. از جمله، هنری که در اثر صیقل خوردن روح بلند ایشان در شداید و امتحانات و ابتلائات و بهخاطر صبر و استقامت در مسیر حق حاصل شده بود، هنر پیشبینی حوادث دوردست بود که اَلمُؤمِنُ یَنْظُرُ بِنورِ الله.
✍فرازهایی از پیام امام سید مجتبی خامنهای
#ملتِمبعوث
⭕️ لطفاً آخرین حلقه نباشید
کانال تلنگر بیداری دانشگاهیان بیدار
https://ble.ir/jedbie/
https://eitaa.com/jedbie
🌷✊🇮🇷🇵🇸✊🌷
پیام حضرت آیتالله سیدمجتبی خامنهای بهمناسبت چهلمین روز شهادت قائد عظیمالشأن انقلاب (قدّس الله نفسه الزکیه) و مسائل مهم مربوط به جنگ تحمیلی سوم
https://farsi.khamenei.ir/amp-content?id=62808
هدایت شده از تلنگر بیداری دانشگاهیان بیدار
🔴این را #همه_باید_بدانند باذن الله تعالی
✊۱) ما حتماً متجاوزین تبهکاری که کشور ما را مورد حمله قرار دادند را رها نمیکنیم.
❇️۲) حتماً غرامت تکتک صدمات وارد شده و خونبهای شهیدان و دیه جانبازان این جنگ را طلب خواهیم کرد
👌۳) و حتماً مدیریت تنگه هرمز را به مرحله جدیدی وارد خواهیم نمود.
✅۴)ما طالب جنگ نبوده و نیستیم ولی به هیچوجه از حقوق حقّه خود دست نمیکشیم
🇵🇸۵) و در این جهت همه جبهه مقاومت را بهطور یکپارچه در نظر داریم.
https://farsi.khamenei.ir/amp-content?id=62808
👌📣 ملتِمبعوث پیگیر مطالبات امام سید مجتبی خامنهای است.
باید برخاست.
ایران رهبر، رهبر ایران دارد.
#همه_باید_بدانند
👌✊ #خونخواهی ادامه دارد
⭕️ لطفاً آخرین حلقه نباشید
کانال تلنگر بیداری دانشگاهیان بیدار
https://ble.ir/jedbie/
https://eitaa.com/jedbie
🌷✊🇮🇷🇵🇸✊🌷
🔴راه پاسخ به گستاخی ترامپ چیست؟
مذاکره در کنار اعمال اقتدار
✍رضا رحمتی
تحولات اخیر مذاکرات ایران و آمریکا بار دیگر یک واقعیت مهم را در برابر تصمیمگیران ایرانی قرار داد؛ اینکه در روابط با ایالات متحده، بویژه در دورهای که دونالد ترامپ در رأس قدرت قرار دارد، صرف ورود به مذاکره یا حتی ارائه نشانههای حسن نیت، الزاماً به کاهش تنش یا تعدیل ادبیات طرف مقابل منجر نمیشود. برعکس، تجربه نشان داده هرگاه طرف آمریکایی احساس کند ایران به هر دلیل در موقعیت نیاز به توافق قرار گرفته یا برای رسیدن به نتیجه عجله دارد، سطح مطالبات خود را افزایش داده و همزمان از ادبیات تهاجمیتری استفاده میکند.
اظهارات اخیر ترامپ علیه ایران، تهدیدهای لفظی و استفاده از ادبیاتی خارج از عرف دیپلماتیک را باید در همین چارچوب تحلیل کرد. بخشی از این رفتار ناشی از شخصیت وی است؛ شخصیتی که همواره تلاش میکند از طریق نمایش قدرت، ایجاد فضای روانی و استفاده از ادبیات تحقیرآمیز، طرف مقابل را در موضع تدافعی قرار دهد اما بخشی دیگر از این رفتار محصول برداشت او از وضعیت مذاکرات و ارزیابی او از سطح نیاز طرف مقابل به توافق است.
در این میان، برخی تحلیلگران معتقدند بازگشایی سریع تنگه هرمز و ارسال پیامهایی مبنی بر کاهش تنش در شرایطی که هنوز هیچ امتیاز عملی از سوی آمریکا دریافت نشده بود، به شکلگیری این برداشت در واشنگتن کمک کرده که ایران بیش از طرف مقابل به آرامش و توافق نیاز دارد. در عالم سیاست خارجی، برداشتها گاهی به اندازه واقعیتها اهمیت دارد. اگر طرف مقابل تصور کند شما برای رسیدن به توافق عجله دارید، به جای نرمش بیشتر، معمولاً خواستههای خود را افزایش میدهد.
ضرورت راستیآزمایی عملی به جای اعلام تعهد سیاسی
موضوع مهم دیگر، مساله بدعهدی آمریکا در حوزه مالی است. بر اساس گزارشهای منتشرشده، حتی در زمینه آزادسازی بخشی از منابع مالی ایران نیز وعدههای مطرحشده عملی نشده است. این مساله جدید نیست. سابقه روابط ایران و آمریکا طی دهههای گذشته نشان میدهد یکی از ابزارهای اصلی واشنگتن، استفاده از وعدههای مرحلهای، تعویق اجرای تعهدات و ایجاد ابهام در مسیر اجرای توافقات است. به همین دلیل، هرگونه طراحی راهبردی از سوی ایران باید بر مبنای «راستیآزمایی عملی» و نه صرفاً «اعلام تعهد سیاسی» استوار باشد.
مدیریت هوشمندانه فضای رسانه
البته در کنار این تحولات، برخی رفتارهای هیات ایرانی در عرصه نمادین و رسانهای قابل توجه بود. جلوگیری از تبدیل نشست به یک نمایش تبلیغاتی برای رسانههای آمریکایی، خودداری از ثبت تصاویر مشترک و تلاش برای حفظ استقلال و شأن هیات ایرانی، پیام مهمی را منتقل کرد. در فضای سیاست بینالملل، نمادها و تصاویر نقش مهمی در شکلدهی افکار عمومی و برداشتهای سیاسی دارند. از این منظر، مدیریت هوشمندانه فضای رسانهای میتواند از سوءاستفاده طرف مقابل جلوگیری کند.
⁉️با این حال، پرسش اصلی این است: راهبرد مطلوب ایران برای مواجهه با چنین الگویی از رفتار آمریکا چیست؟
1- حذف تصور نیاز فوری ایران به توافق
نخستین اصل، حذف هرگونه تصور نیاز فوری ایران به توافق است....
⭕️متن کامل در زیر
https://vtn.ir/001l3j
https://vatanemrooz.ir/fa/publication
🔲طاعات و عزاداری ها و توسلات مقبول درگاه حضرت حق باشد
❇️امام حسین علیهالسلام
إعْلَمُوا أنَّ حَوَائِجَ النّاسِ إلَيْكُمْ مِنْ نِعَمِ اللّه ِ عَلَيْكُمْ فَلا تَمَلُّوا النَّعَمَ فَتَتَحَوَّلُ إلي غَيْرِكُمْ.
بدانيد نيازهاي مردم به سوي شما از نعمت هاي خداوند بر شماست. بنابراين، اين نعمت ها را از خود دور نسازيد؛ كه اگر چنين كنيد، اين نعمت (مراجعه مردم به سوي شما از شما گرفته مي شود) و به ديگران داده مي شود.
بحار الأنوار ، ج 74 ، ص 205
انشاءالله، همواره همه ولایتمدارانی که پرچم ولایت را در دنیا برافراشته نگه میدارند، مشمول عنایات ویژه حضرت اباعبدالله الحسین علیهالسلام باشند به برکت صلوات بر محمد و آل محمد.
🙏 نثار ارواح طیبه شهدای اسلام بویژه سیدالشهداء اباعبدالله الحسین علیهالسلام و روح مطهر شهدای انقلاب و امام شهدا خمینی کبیر و امام شهید خامنهای عزیز صلوات.
💐أَللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وَ آلِمُحَمَّدٍ وَ عَجِّلْ فَرَجَهُمْ💐
🌷🇮🇷🌷