eitaa logo
تلنگر بیداری دانشگاهیان بیدار
745 دنبال‌کننده
13.6هزار عکس
7.4هزار ویدیو
645 فایل
جبهه اتحاد دانشگاهیان بصیر ایران
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از روشنای تبیین
🔰 علی الاصول | ۱ 🔹علی الاصول یعنی: «امام بزرگوار ما فرمود: آمریکا بزرگ است؛ واقعاً این تعبیر، تعبیر فوق‌العاده‌ای است. ... تجربه به ما نشان داد که ما در هیچ مسئله‌ای نمیتوانیم [با او] مثل یک طرف مورد اعتماد بنشینیم صحبت کنیم. انسان گاهی با دشمن هم حرف میزند امّا دشمنی که به حرف خودش پایبند باشد و انسان بتواند اعتماد کند که او به هر دلیلی زیر قول خود و زیر تعهّدات خود نخواهد زد. با این دشمن میشود حرف هم زد، بله؛ امّا وقتی ثابت شد که دشمن، دشمن نابکار است، دشمنی است که در عمل، از نقض عهد هیچ ابائی ندارد و نقض عهد میکند، بعد هم وقتی میگوییم آقا چرا [نقض عهد] کردی، باز لبخند میزند، باز زبان چرب و نرم را باز میکند و یک جوری توجیه میکند، با این [دشمن‌] نمیشود وارد مذاکره شد. اینکه بنده سالها است دائم تکرار میکنم که با آمریکا مذاکره نمیکنیم علّتش این است.» (۱۳۹۵/۰۵/۱۱) 🔸اما: «نظام جمهوری اسلامی درباره‌ی موضوعات خاصّی که بداند، با این برای رفع شرّ او و برای حلّ مشکل، مذاکره میکند.» ( ۱۳۹۲/۱۰/۱۹) 🌹روشنای تبیین | عضو شوید.👇 https://eitaa.com/joinchat/2137587722C603b2cd06b
خطای نابخشودنی امام شهید در بیانیه راهبردی گام دوم انقلاب : «همه راه حل‌ها در داخل کشور است. این‌که کسی گمان کند «مشکلات اقتصادی صرفاً ناشی از تحریم است و علت تحریم هم مقاومت ضد استکباری و تسلیم نشدن در برابر دشمن است، پس راه حل، زانو زدن در برابر دشمن و بوسه زدن بر پنجه گرگ است» خطایی نابخشودنی است. این تحلیل سراپا غلط هرچند گاه از زبان و قلم برخی غفلت زدگان داخلی صادر می‌شود اما منشأ آن کانون‌های فکر و توطئه خارجی است که با صد زبان به تصمیم سازان و تصمیم گیران و افکار عمومی داخلی القا می‌شود.» https://farsi.khamenei.ir/newspart-index?id=41673&nt=4&year=1397&tid=1650#73998
🎄قال الإمام الجواد عليه السلام : 🌷مَن أصغى إلى ناطِقٍ فَقَد عَبَدَهُ فَإن كانَ النّاطِقُ عَنِ اللّه ِ فَقَد عَبَدَ اللّه َ وإن كانَ النّاطِقُ يَنطِقُ عَن لِسانِ إبليسَ فَقَد عَبَدَ إبليسَ؛ 🌾هركه گوش به گفته سخنگويى دهد ، در واقع او را پرستيده است؛ اگر [آن سخنگو] از خدا بگويد، خدا را پرستيده و اگر از شيطان بگويد، شيطان را پرستيده است. 📚 تحف العقول، ص ۴۵۵ .
🔴این را باذن الله تعالی ✊۱) ما حتماً متجاوزین تبهکاری که کشور ما را مورد حمله قرار دادند را رها نمی‌کنیم. ❇️۲) حتماً غرامت تک‌تک صدمات وارد شده و خون‌بهای شهیدان و دیه‌ جانبازان این جنگ را طلب خواهیم کرد 👌۳) و حتماً مدیریت تنگه هرمز را به مرحله جدیدی وارد خواهیم نمود. ✅۴)ما طالب جنگ نبوده و نیستیم ولی به هیچ‌وجه از حقوق حقّه خود دست نمی‌کشیم 🇵🇸۵) و در این جهت همه جبهه مقاومت را به‌طور یکپارچه در نظر داریم. https://farsi.khamenei.ir/amp-content?id=62808 👌📣 ملتِ‌مبعوث پیگیر مطالبات امام سید مجتبی خامنه‌ای است. باید برخاست. ایران رهبر، رهبر ایران دارد. 👌✊ ادامه دارد ⭕️ لطفاً آخرین حلقه نباشید کانال تلنگر بیداری دانشگاهیان بیدار https://ble.ir/jedbie/ https://eitaa.com/jedbie 🌷✊🇮🇷🇵🇸✊🌷
🔴 برادرانه با تیم مذاکره‌کننده کشورمان ✍حسین شریعتمداری ۱- ابتدا به اظهارات دو تن از مقامات بلند‌پایه آمریکایی که دیروز و بعد از مذاکرات ژنو بر زبان و قلم آورده‌اند توجه کنید؛ * «جی‌دی ونس» معاون رئیس‌جمهور آمریکا در یک کنفرانس خبری می‌گوید‌: «‌ایران موافقت کرده است که بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را به کشور بازگرداند. بازرسان هسته‌ای احتمالاً این هفته کار خود را آغاز خواهند کرد‌»! * «‌اسکات بسنت‌»، وزیر خزانه‌داری آمریکا می‌گوید: «‌در راستای مذاکرات سازنده جاری در سوئیس، ایران متعهد به ترانزیت آزاد در تنگه هرمز و اجازه ورود بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به کشورش شده است‌»! و البته در ادامه می‌گوید: «‌در ازای ورود بازرسان آژانس، تحریم نفتی ایران موقتا لغو شده است‌».  ۲- حالا فقط به چند نمونه از اخبار و اسنادی که به انگیزه و اهداف دشمن از ورود بازرسان آژانس و بازرسی‌های آنها اشاره می‌کند نیز نگاهی بیندازید! * «آنتونی بلینکن »، وزیر خارجه دولت جو بایدن سه هفته بعد از جنگ رمضان در مصاحبه‌ای می‌گوید: «‌تصمیم ترامپ برای خروج از برجام اشتباه بزرگی بود‌» و تاکید می‌کند که: ‌«اگر ترامپ از برجام خارج نشده بود، اکنون آدرس و مشخصات اهداف نظامی بیشتری از ایران را برای بمباران در اختیار داشتیم»! * سال ۲۰۱۲، «جی کارنی» سخنگوی وقت کاخ سفید در جریان یک کنفرانس خبری گفت: «ما چشم داریم و می‌توانیم برنامه ایران را زیر نظر بگیریم.» و هنگامی که از او می‌پرسند؛ منظور شما از این «چشم‌ها» چیست؟ می‌گوید: «بازرسان آژانس‌، آنها اطلاعات مربوط به مراکز هسته‌ای و نظامی ایران را در اختیار ما قرار می‌دهند‌»! * «جاشوا رونر» استاد دانشگاه و نویسنده وابسته به اندیشکده بروکینگز می‌گوید: «حضور بازرسان آژانس در ایران فرصتی طلایی برای کسب اطلاعات از دیگر حوزه‌های علمی و صنعتی ایران نیز هست»! * «اسکات ریتر» بازرس سابق سازمان ملل و تحلیلگر امنیتی آمریکایی، پس از جنگ 12 روزه در مصاحبه‌ای با «پرس تی‌وی» صراحتاً گروسی را مسئول خون شهدای هسته‌ای ایران دانسته و تاکید می‌کند: «اطلاعات حساس فنی و مکانی که از طریق بازرسی‌های آژانس به‌دست آمد، مستقیماً در عملیات ترور نخبگان ایرانی مورد استفاده قرار گرفت‌»! و ... ۳- روز بیستم خردادماه امسال، شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قطعنامه‌ای را با ۲۱ رأی موافق، ۳ رأی مخالف و ۱۰ رأی ممتنع علیه کشورمان به تصویب رساند. در این قطعنامه که از سوی آمریکا و سه کشور اروپایی علیه جمهوری اسلامی ایران ارائه شده و به تصویب رسیده است، از ایران خواسته‌اند تا به بازرسان آژانس اجازه دسترسی کامل به اطلاعات مربوط به مراکز هسته‌ای و ذخایر اورانیوم داده شود! این درخواست آژانس در حالی است که؛ آمریکا و رژیم صهیونیستی در جریان جنگ ۱۲ روزه و جنگ رمضان تعدادی از مراکز هسته‌ای ‌ایران را بمباران کرده و شماری از دانشمندان هسته‌ای کشورمان را به شهادت رسانده‌اند و ترامپ در جریان جنگ اخیر بارها اعلام کرده است که درپی حمله به مراکز هسته‌ای ایران است و رژیم صهیونیستی انکار نمی‌کند که شناسائی و ترور دانشمندان هسته‌ای کشورمان را در دستور کار داشته و دارد‌!  ۴- اکنون این پرسش از تیم محترم مذاکره‌کننده کشورمان در میان است که آیا اظهارات جی‌دی ونس، معاون ترامپ و اسکات بسنت وزیر خزانه‌داری آمریکا درباره اجازه ورود بازرسان آژانس و گشایش تنگه هرمز را تایید می‌فرمائيد؟! اگر پاسختان منفی است و اظهار‌نظر آنها را غیر‌واقعی می‌دانید، چرا در مقابل آن سکوت کرده و تکذیب نمی‌کنید؟! و اما، اگر اظهارات آنها صحت دارد که باید پرسید مگر از انگیزه آنها برای ورود بازرسان آژانس و کسب اطلاعات از مراکز حساس اتمی و نظامی کشورمان خبر ندارید؟! به یقین می‌دانید که گشایش تنگه هرمز به منزله خلع سلاح ایران اسلامی در مقابل حمله دشمنان است؟! و اما، بدیهی است که دست‌اندرکاران محترم تیم کشورمان اولاً از اخبار و گزارش‌هائی که از سوی مقامات رسمی و بلند‌پایه آمریکایی منتشر می‌شود باخبرند و ثانیاً از تعارض و تقابل آنچه دشمن ادعا می‌کند با خطوط قرمز رسماً اعلام شده ایران اسلامی بی‌خبر نیستند. از این روی انتظار آن است که اگر ادعای دشمن را غیر‌واقعی می‌دانند، چرا بی‌درنگ آن را تکذیب نمی‌کنند؟! و چنانچه -خدای نخواسته- ادعای آنها واقعیت دارد، باید در مسیر حرکت خود دقت بیشتری به خرج داده و تجدید نظر بفرمایند. با عرض پوزش.  . ⭕️ لطفاً آخرین حلقه نباشید کانال تلنگر بیداری دانشگاهیان بیدار https://ble.ir/jedbie/ https://eitaa.com/jedbie 🌷✊🇮🇷🇵🇸✊🌷
🔴امانی سفیر سابق ایران در لبنان در مصاحبه با شبکه مرکزی خبر: خط قرمز لبنان و شناسایی غیرمستقیم رژیم جعلی صهیونیستی نشست سه جانبه امریکا، لبنان و رژیم صهیونی بطور غیرمستقیم شناسایی غیرمستقیم رژیم محسوب می شود. این خط قرمزی بوده است که تاکنون برای دولت لبنان وجود داشته است. آمریکا و رژیم صهیونی در کلیه جنایات علیه ایران و لبنان همدست اند راهبرد مشترک هر دو نابودی لبنان و ایران است ولی به لحاظ تاکتیکی الان ترامپ از نتانیاهو میخواهد صبر کند تا آمریکا بتواند از مرحله مذاکره با ایران عبور کند. ۳شنبه ۲ تیر ۱۴۰۵
🔴امام شهید در بیان امام حاضر یک هنر بزرگ ایشان که کمتر مورد توجه قرار میگیرد، هنر تربیت و پرورش اجتماع از طریق ساخت افکار و روحیات و عواطف توده‌های عظیم مردم و گروههای اجتماعی بود. هنر دیگر ایشان نهادسازی‌های هدفمندی بود که بخصوص در سالهای ابتدائی دوران زعامت و رهبری خود با نظر به افقهای دور دست، به آن اقدام کردند. هنر دیگر ایشان اقدام به قدرتمندسازی ساختار نظامی کشور بود که ملت ایران در دو جنگ تحمیلی اخیر از آثار مثبت آن مطّلع و بهره‌مند شدند. همچنین قدرت ابداع و ابتکار در ابعاد مختلف اعم از علمی و راهبردی و سیاستگذاری، از دیگر هنرهای ایشان بود که شمّه‌ای از آن در تدوین سیاستهای کلی نظام منعکس میباشد. و نیز قدرت خلق معانی از طریق ساخت به‌هنگام واژگان و ترکیبهای بدیعی که هر یک انبوهی از معانی را خلق و حمل میکرد و از آن، گفتمان عمومی عمل می‌آمد. از جمله، هنری که در اثر صیقل خوردن روح بلند ایشان در شداید و امتحانات و ابتلائات و به‌خاطر صبر و استقامت در مسیر حق حاصل شده بود، هنر پیش‌بینی حوادث دوردست بود که اَلمُؤمِنُ یَنْظُرُ بِنورِ الله. ✍فرازهایی از پیام امام سید مجتبی خامنه‌ای ⭕️ لطفاً آخرین حلقه نباشید کانال تلنگر بیداری دانشگاهیان بیدار https://ble.ir/jedbie/ https://eitaa.com/jedbie 🌷✊🇮🇷🇵🇸✊🌷
پیام حضرت آیت‌الله سیدمجتبی خامنه‌ای به‌مناسبت چهلمین روز شهادت قائد عظیم‌الشأن انقلاب (قدّس الله نفسه الزکیه) و مسائل مهم مربوط به جنگ تحمیلی سوم https://farsi.khamenei.ir/amp-content?id=62808
🔴این را باذن الله تعالی ✊۱) ما حتماً متجاوزین تبهکاری که کشور ما را مورد حمله قرار دادند را رها نمی‌کنیم. ❇️۲) حتماً غرامت تک‌تک صدمات وارد شده و خون‌بهای شهیدان و دیه‌ جانبازان این جنگ را طلب خواهیم کرد 👌۳) و حتماً مدیریت تنگه هرمز را به مرحله جدیدی وارد خواهیم نمود. ✅۴)ما طالب جنگ نبوده و نیستیم ولی به هیچ‌وجه از حقوق حقّه خود دست نمی‌کشیم 🇵🇸۵) و در این جهت همه جبهه مقاومت را به‌طور یکپارچه در نظر داریم. https://farsi.khamenei.ir/amp-content?id=62808 👌📣 ملتِ‌مبعوث پیگیر مطالبات امام سید مجتبی خامنه‌ای است. باید برخاست. ایران رهبر، رهبر ایران دارد. 👌✊ ادامه دارد ⭕️ لطفاً آخرین حلقه نباشید کانال تلنگر بیداری دانشگاهیان بیدار https://ble.ir/jedbie/ https://eitaa.com/jedbie 🌷✊🇮🇷🇵🇸✊🌷
🔴راه‌ پاسخ به گستاخی ترامپ چیست؟ مذاکره در کنار اعمال اقتدار ✍رضا رحمتی  تحولات اخیر مذاکرات ایران و آمریکا بار دیگر یک واقعیت مهم را در برابر تصمیم‌گیران ایرانی قرار داد؛ اینکه در روابط با ایالات متحده، بویژه در دوره‌ای که دونالد ترامپ در رأس قدرت قرار دارد، صرف ورود به مذاکره یا حتی ارائه نشانه‌های حسن نیت، الزاماً به کاهش تنش یا تعدیل ادبیات طرف مقابل منجر نمی‌شود. برعکس، تجربه نشان داده هرگاه طرف آمریکایی احساس کند ایران به هر دلیل در موقعیت نیاز به توافق قرار گرفته یا برای رسیدن به نتیجه عجله دارد، سطح مطالبات خود را افزایش داده و همزمان از ادبیات تهاجمی‌تری استفاده می‌کند. اظهارات اخیر ترامپ علیه ایران، تهدیدهای لفظی و استفاده از ادبیاتی خارج از عرف دیپلماتیک را باید در همین چارچوب تحلیل کرد. بخشی از این رفتار ناشی از شخصیت وی است؛ شخصیتی که همواره تلاش می‌کند از طریق نمایش قدرت، ایجاد فضای روانی و استفاده از ادبیات تحقیرآمیز، طرف مقابل را در موضع تدافعی قرار دهد اما بخشی دیگر از این رفتار محصول برداشت او از وضعیت مذاکرات و ارزیابی او از سطح نیاز طرف مقابل به توافق است. در این میان، برخی تحلیلگران معتقدند بازگشایی سریع تنگه هرمز و ارسال پیام‌هایی مبنی بر کاهش تنش در شرایطی که هنوز هیچ امتیاز عملی از سوی آمریکا دریافت نشده بود، به شکل‌گیری این برداشت در واشنگتن کمک کرده که ایران بیش از طرف مقابل به آرامش و توافق نیاز دارد. در عالم سیاست خارجی، برداشت‌ها گاهی به اندازه واقعیت‌ها اهمیت دارد. اگر طرف مقابل تصور کند شما برای رسیدن به توافق عجله دارید، به‌ جای نرمش بیشتر، معمولاً خواسته‌های خود را افزایش می‌دهد. ضرورت راستی‌آزمایی عملی به جای اعلام تعهد سیاسی موضوع مهم دیگر، مساله بدعهدی آمریکا در حوزه مالی است. بر اساس گزارش‌های منتشرشده، حتی در زمینه آزادسازی بخشی از منابع مالی ایران نیز وعده‌های مطرح‌شده عملی نشده است. این مساله جدید نیست. سابقه روابط ایران و آمریکا طی دهه‌های گذشته نشان می‌دهد یکی از ابزارهای اصلی واشنگتن، استفاده از وعده‌های مرحله‌ای، تعویق اجرای تعهدات و ایجاد ابهام در مسیر اجرای توافقات است. به همین دلیل، هرگونه طراحی راهبردی از سوی ایران باید بر مبنای «راستی‌آزمایی عملی» و نه صرفاً «اعلام تعهد سیاسی» استوار باشد. مدیریت هوشمندانه فضای رسانه البته در کنار این تحولات، برخی رفتارهای هیات ایرانی در عرصه نمادین و رسانه‌ای قابل توجه بود. جلوگیری از تبدیل نشست به یک نمایش تبلیغاتی برای رسانه‌های آمریکایی، خودداری از ثبت تصاویر مشترک و تلاش برای حفظ استقلال و شأن هیات ایرانی، پیام مهمی را منتقل کرد. در فضای سیاست بین‌الملل، نمادها و تصاویر نقش مهمی در شکل‌دهی افکار عمومی و برداشت‌های سیاسی دارند. از این منظر، مدیریت هوشمندانه فضای رسانه‌ای می‌تواند از سوءاستفاده طرف مقابل جلوگیری کند. ⁉️با این حال، پرسش اصلی این است: راهبرد مطلوب ایران برای مواجهه با چنین الگویی از رفتار آمریکا چیست؟ 1- حذف تصور نیاز فوری ایران به توافق نخستین اصل، حذف هرگونه تصور نیاز فوری ایران به توافق است.... ⭕️متن کامل در زیر https://vtn.ir/001l3j https://vatanemrooz.ir/fa/publication
🔲طاعات و عزاداری ها و توسلات مقبول درگاه حضرت حق باشد ❇️امام حسین علیه‌السلام‌‍‍‍‌‍‍ إعْلَمُوا أنَّ حَوَائِجَ النّاسِ إلَيْكُمْ مِنْ نِعَمِ اللّه ِ عَلَيْكُمْ فَلا تَمَلُّوا النَّعَمَ فَتَتَحَوَّلُ إلي غَيْرِكُمْ. بدانيد نيازهاي مردم به سوي شما از نعمت هاي خداوند بر شماست. بنابراين، اين نعمت ها را از خود دور نسازيد؛ كه اگر چنين كنيد، اين نعمت (مراجعه مردم به سوي شما از شما گرفته مي شود) و به ديگران داده مي شود. بحار الأنوار ، ج 74 ، ص 205 ان‌شاءالله، همواره همه ولایتمدارانی که پرچم ولایت را در دنیا برافراشته نگه میدارند، مشمول عنایات ویژه حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام باشند به برکت صلوات بر محمد و آل محمد. 🙏 نثار ارواح طیبه شهدای اسلام بویژه سیدالشهداء اباعبدالله الحسین علیه‌السلام و روح مطهر شهدای انقلاب و امام شهدا خمینی کبیر و امام شهید خامنه‌ای عزیز صلوات. 💐أَللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وَ آلِ‌مُحَمَّدٍ وَ عَجِّلْ فَرَجَهُمْ💐 🌷🇮🇷🌷
🔴 نقد خطای محاسباتی جناب سردار قالیباف با احترام کامل به همه مسولین دلسوز رهبر انقلاب به شدت نگران خطاب محاسباتی مسولین عزیز هستند لذا برخود لازم دانستم نقد محترمانه و دلسوزانه ای را به گزاره پر غلط و تحلیل خطای مطرح شده توسط سردار قالیباف در این ویدئو که بارها توسط مشاورین ایشون هم مطرح شده را مطرح نمایم: نقد راهبردی گزاره: «بدون دیپلماسی زحمت عرصه میدان به ثمر نخواهد نشست» مشکل اصلی این گزاره آن است که یک رابطه قطعی و همیشگی میان «میدان» و «دیپلماسی» فرض می‌کند؛ در حالی که در علوم سیاسی چنین قاعده مطلقی وجود ندارد. 1️⃣ خلط میان ابزار و هدف دیپلماسی یک ابزار است، نه یک هدف. همان‌گونه که قدرت نظامی ابزار است، مذاکره نیز ابزار است. ارزش هر ابزار وابسته به نتیجه آن است. بنابراین نمی‌توان گفت هرجا میدان وجود داشت، الزاماً دیپلماسی نیز باید آن را به ثمر برساند. گاهی میدان به تنهایی نتیجه‌ساز است و گاهی دیپلماسی دستاوردهای میدان را از بین می‌برد. نمونه‌های تاریخی فراوانی وجود دارد که پیروزی‌های نظامی در میز مذاکره واگذار شده‌اند. 2️⃣ نادیده گرفتن ماهیت طرف مقابل این گزاره فرض می‌کند طرف مقابل بازیگری عقلانی، متعهد و پایبند به توافقات است. اما در نظریه رئالیسم سیاسی، اعتبار هر مذاکره وابسته به میزان پایبندی طرف مقابل به تعهدات است. اگر طرف مقابل مذاکره را صرفاً ابزاری برای خرید زمان، جمع‌آوری اطلاعات، فریب راهبردی یا تغییر موازنه قدرت بداند، مذاکره نه مکمل میدان بلکه عامل تخریب دستاوردهای میدان خواهد شد. بنابراین سؤال اصلی این نیست که مذاکره وجود داشته باشد یا نه؛ سؤال اصلی این است که با چه کسی، در چه شرایطی و با چه تضمینی مذاکره صورت می‌گیرد. 3️⃣ خطای تاریخی در فهم پیروزی‌ها بسیاری از مهم‌ترین پیروزی‌های راهبردی جهان بدون توافق سیاسی با دشمن حاصل شده‌اند. فروپاشی اتحاد شوروی، شکست آمریکا در ویتنام، خروج آمریکا از افغانستان و بسیاری از تحولات بزرگ منطقه‌ای محصول فرسایش قدرت و تغییر موازنه بودند، نه نتیجه توافقات موفق دیپلماتیک. بنابراین ادعای اینکه میدان بدون دیپلماسی به ثمر نمی‌نشیند، با تجربه تاریخی سازگار نیست. 4️⃣ دوگانگی واقعی میان میدان و دیپلماسی گاهی وجود دارد بخش دوم گزاره می‌گوید: «میان مذاکره و میدان دوگانگی وجود ندارد.» این ادعا نیز از نظر علمی دقیق نیست. در شرایط ایده‌آل ممکن است میدان و دیپلماسی مکمل یکدیگر باشند؛ اما در شرایط واقعی بارها میان اهداف میدان و اهداف جریان مذاکره تعارض ایجاد شده است. وقتی رزمنده برای افزایش هزینه دشمن می‌جنگد اما مذاکره‌کننده همزمان به دنبال کاهش فشار بر دشمن است، دوگانگی شکل می‌گیرد. وقتی میدان به دنبال تثبیت بازدارندگی است اما دیپلماسی پیام عقب‌نشینی مخابره می‌کند، تعارض ایجاد می‌شود. بنابراین نبود دوگانگی یک فرض است، نه یک واقعیت دائمی. 5️⃣ نادیده گرفتن مفهوم «خطای محاسباتی» یکی از مهم‌ترین مفاهیم در امنیت ملی، خطای محاسباتی است. اگر دشمن احساس کند مسئولان تحت هر شرایطی به دنبال مذاکره هستند، این پیام ممکن است به جای بازدارندگی، دشمن را به افزایش فشار تشویق کند. در چنین شرایطی مذاکره نه مکمل قدرت بلکه عامل کاهش اثر بازدارندگی خواهد شد. 6️⃣ تجربه جمهوری اسلامی بر اساس تجربه چند دهه گذشته، هرگاه قدرت ملی، توان دفاعی و بازدارندگی افزایش یافته، دشمن ناچار به عقب‌نشینی شده است. اما هرگاه دشمن تصور کرده که می‌تواند از طریق فشار بیشتر امتیاز بیشتری بگیرد، مذاکرات به ابزاری برای افزایش مطالبات او تبدیل شده است. بنابراین از منظر راهبردی، این گزاره که «میدان بدون دیپلماسی به ثمر نمی‌نشیند» یک اصل علمی نیست؛ بلکه یک فرض سیاسی قابل مناقشه است. ✅ گزاره دقیق‌تر این است: «دیپلماسی زمانی می‌تواند دستاوردهای میدان را تثبیت کند که توازن قدرت به نفع کشور باشد و طرف مقابل نیز هزینه نقض تعهدات را سنگین بداند؛ در غیر این صورت، دیپلماسی ممکن است به جای تکمیل میدان، دستاوردهای آن را تضعیف کند.» 🔖شیخ قمی دقت کنید بنده در انتخاب گذشته به قالیباف رای دادم دور دوم هم به دکتر جلیلی رای دادم البته نسبت به هر دو عزیز همون موقع هم نقدهایی داشتم که برای حفظ وحدت جبهه انقلاب مطرح نکردم. شش ماه قبلش هم در کیهان فرهنگی نقدی نسبت به مواضع دکتر قالیباف منتشر کردم. به نظرم نقد منصفانه لازم هست. ما تنها به رهبری انقلاب تعهد داریم که بر عملکرد مسولین محترم نظارت کنیم و مراقب باشیم که دچار خطای محاسباتی نشوند. بقیه مسولین باید خطشون را با رهبر عزیز تنظیم کنند. ادعای هماهنگی کامل با رهبری هم در بیانیه حضرت آقا تکلیفش معلوم شد👈علی الاصول آقا نظر دیگری داشتند.پاسخ این سوال هم روشن هست که اگر مذاکره نکنیم پس پایان جنگ چطور رقم می خوره 👈اینجا مستندات بیانات رهبری 👇پیام بعدی👇