eitaa logo
تلنگر بیداری دانشگاهیان بیدار
584 دنبال‌کننده
10.7هزار عکس
5.2هزار ویدیو
522 فایل
جبهه اتحاد دانشگاهیان بصیر ایران
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 آنچه که باقی می ماند آن صفحات اعمال شماست (ره): ماه رمضان ها می آید و می رود و ماه ها یکی پس از دیگری می روند و عمرها هم می رود، آنچه که باقی میماند آن صفحات اعمال شماست که در قلب شما ثبت است و شاید نامه عمل هم همان باشد،قلب شما نسبت بدنیا چه بوده است، دنیا با قلب شما چه کرده است و شما توجه تان به دنیا چه اندازه بوده است. آن روزی که دست تان نمی رسید زاهد و عابد بودید، آن روزی که دست رسید خدای نخواسته عکس او بود؟ مراقبت در کار است. صحیفه نور، جلد 18،صفحه 18 👥 @Sahifeh_noor
هدایت شده از " من انقلابی‌ام "
🔴 نظر مقام معظم رهبری درباره مسوولین حکومتی در نظام اسلامی: 📚 اگر کسی در نظام جمهوری اسلامی در مسؤولیتی مشغول کار است، ولی آرمان های نظام جمهوری اسلامی را آن‌گونه که امام بزرگوار ترسیم کرده است و در قانون اساسی تجسم پیدا کرده، در قبول ندارد، اشغال آن پست برای او است. 📚 آن‌جایی که صحبت از مسائل اساسی نظام اسلامی است، آن‌جایی که وحدت دین و سیاست مطرح است، آن‌جایی که اصول قانون اساسی مورد نظر است، آن‌جایی که الزام به تبعیت از دین و شریعت مطرح است، اگر یک مسؤول عقیده‌ای غیر از این دارد، می‌تواند شهروند جمهوری اسلامی باشد - مانعی ندارد - اما نمی‌تواند مسؤول باشد. !!!! @manenqelabiam
هدایت شده از " من انقلابی‌ام "
🔴حباب وعده‌های روحانی!🔴 🔷گرانی افسار گسیخته در بازار مسکن، خودرو، ارز، طلا و... حباب است یا وعده‌های روحانی در سال 92 و 96 !؟ ♦️وعده‌هایی که حباب بود‌ 1⃣بنا بود همه تحریم‌ها لغو شود 2⃣قرار بود اشتغال جوانان حل شود 3⃣قرار بود چرخ اقتصاد کشور بچرخد 4⃣قرار بود 100روزه مشکلات حل شود 5⃣بنا بود برجام هر روز گشایش‌ داشته باشد 6⃣بنا بود کلید روحانی قفل‌های اقتصاد را باز کند 7⃣قرار بود اقتصاد کشور از رکود عبور کند 8⃣بنا بود عزت به پاسپورت ایرانی برگردد ‌ 9⃣قرار بود قیمت‌ها ثبات داشته باشد 🔟بنا بود درآمد مردم سرشار شود 🔷وضع موجود، بیش از همه نشان می‌دهد که وعده‌های روحانی در انتخابات 92 و 96 حباب بوده است. 🚩 @DrRezaSeraj @manenqelabiam
هدایت شده از خط ۵۷
💢در سالروز فتنه ۸۸ یادی بکنیم از های وطنی عضویت در رسانه مردم 👇 🔹 eitaa.com/Khat57 🔸 sapp.ir/khat57 ▪️ Gap.im/khat57
هیچ کسی به خیر نمی رسد الا با حسن ظن بالله و با امید به خدا. سخنرانی استاد میرباقری- شب سیزدهم ماه رمضان92- ماه رمضان دارد می رود شب قدر میرود من مثل روز قبل از ماه رمضانم هستم اگر کسی اینطوری شد، در مقابل بدی خودش از خدا مزد می خواهد می گوید خدایا من بدی کردیم ولی مزد به من بده چون مصیبت زده هستم؛ مزد مصیبتم را بده. خدایا من درست است که کوتاهی کردم در راه زمین خوردم باید درست راه می رفتم ولی به خانه تو می آمدم؛ شما اگر مهمان بیاید خانه تان سر راه به زمین بخورد پایش بشکند ولو خودش کوتاهی کرده باشد چیکار می کنید نمی روید زیر بالش را بگیرید او را به بیمارستان ببرید؛ جبران کنید و خرجش را بدهید؟! می گویید مهمان من بوده ولو اشتباه از خودش بوده است. آنوقت خدای متعال چطور؟ خدایا من کوتاهی کردم مصیبت زده کوتاهی خودم هستم حالا مزد می خواهم من غصه دار هستم. چه چیزی به من بدهد؟ مزدی بده به من که همه آن فضیلت های ماه رمضان که اولیائت بهره مند شدند آنهایی که به دنیا نگاه نمی کنند با رغبت به طرف شب قدر و سحر و قرآن می روند همه آن فضیلتهایی که در ماه رمضان بود و اولیا در آن رغبت کردند عوضش را به ما بده. از آن گنج هایی بده که خدوت بر آن تحریص کردی. خدایی که می گوید همه دنیا را پشت سر بیندازید ما را به ماه رمضان ترغیب کرده و فرموده حواستان خصوصا به شب قدر باشد. خدایا یک ذخیره هایی در این ماه است که تو تحریص کردی تویی که فرمودی تمام دنیا را کم بدانید فرمودی دنبال شب قدر بروید و من نرفتم، یک پاداشی یا عوضی به من بده که جبران همه آن ذخایر بشود. خیلی عجیب است بعد یک جمله دیگر دارد می فرماید: خدایا از این بالاتر یک ماه رمضانی می آید که من اصلاً در این دنیا نیستم هرچه در آن ماه رمضانها به همه خوبان می دهی به من هم بده. کسی نگاهش به خدا این طور باشد خدا همین قدر به او می دهد. فرمود هیچ کسی به خیر نمی رسد الا با حسن ظن بالله و با امید به خدا. دعای وداع را شب آخر ماه بخوانید. نشد روز آخر ماه بخوانید. این دعا را بخوانید به فضل خدا برسید این روز آخر تنها سرمایه ما امیدواری ماست. شب آخر کسی که درس نخواند دیگر کتاب خواندن و اینها چاره نیست؛ یک راه دیگری باید پیدا کند. کسی که در ماه رمضان کار نکرده از قبل از ماه رمضان آماده نشده شب قدر را از دست داده سحرها را از دست داده فقط امروز باید بنشیند خدا را حمد کند، استغفار کند، گریه کند و اشک بریزد خدا ببینید مصیبت زده است زیر بالش را میگیرد می گوید: بلند شو بنده من در مهمانی من زمین خوردی من خودم هوایت را دارم. این باید حال ما باشد دعای وداع را شب آخر ماه بخوانید. نشد روز آخر ماه بخوانید. این دعا را بخوانید به فضل خدا برسید با ماه رمضان یک خداحافظی خوب بکنید، زیرا این ماه رمضان دیگر برنمی گردد، ماه رمضان سال دیگر یک ماه رمضان دیگری است. در این وداع اشکمان جاری بشود غصه دار بشویم خدای متعال زیر بالمان را بگیرد و آنچه به خوبان در ماه رمضان داده به خاطر غصه داریمان به ما عنایت کند. لذا توصیه می کنم دعای وداع ماه را حتما بخوانید. السلام علیک یا اباعبدالله. صوت سخنرانی .:اشکال در بارگذاری پخش کننده:. سخنرانی استاد میرباقری- شب سیزدهم ماه رمضان92- مشهدالرضا.mp3 | دانلود فایل
متن سخنرانی سید محمدعلی واردی به نمایندگی از بسیج دانشجویی را در ادامه می‌خوانید: بسم الرب نور العظیم اکنون که در ماه‌های پایانی چهارمین دهه انقلاب اسلامی به سر می‌بریم، به‌عنوان سومین نسل، به دستاورد‌های انقلابمان مفتخریم. افتخاری که نه به معنای چشم‌پوشی از کاستی‌ها است و نه مانع جدی‌ترین نقدها؛ بلکه ناشی از سنجشگری در «دستگاه محاسبه ای» پویا و مؤمنانه است. دستگاه محاسباتی نسل سوم انقلاب اولا پویاست؛ چرا که به انقلاب اسلامی در تمامی شاخصه‌ها، به عنوان یک حرکت فرآیندی می‌نگرد و نه مقطعی؛ و سختی‌های این مسیر رو به رشد را جزیی از این حرکت میداند؛ و این داستان انقلاب ماست، که میان ما و قلیلی از هم‌رزمان دیروزمان به واسطه همان تحلیل ساده‌انگارانه، فاصله انداخته است. این دستگاه محاسباتی ثانیا مؤمنانه است؛ زیرا علاوه بر محاسبات دقیق مادی، مؤمن به سنت الهی است و میداند که در صورت همراهی امام و امت و عدم اتکا به طاغوت، پیروزی‌اش قطعی است. اشکال دستگاه محاسباتی جریان غرب‌گرا؛ عدم درک همین مسئله است. وجه تمایز میان امامی که معتقد بود آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند با آنانی که پس از حاجت نگرفتن از آستان کاخ سفید، حال به پنجره‌های کاخ الیزه و باکینگهام دخیل بسته‌اند و توسل به «اروپای آزمون‌پس‌داده» را تجویز می‌کنند، دقیقاً همین تفاوت در دستگاه محاسباتی است. بر همین اساس، معتقدیم آنچه کشور را در برابر بسیاری از فشار‌ها مقاوم ساخته، جایگاه ویژه‌ای است که برای نقش مردم قائل شده است. جایگاهی که گاهی به واسطه عملکرد برخی کارگزاران با چالش‌های مهمی روبه‌رو است؛ و به همین واسطه است که امروز شاهد عدم بسط مفهوم مردمسالاری در حوزه‌های فرهنگی، رسانه‌ای و اقتصادی هستیم که عاملی اثرگذار در تحقق ناقص مردمسالاری سیاسی نیز هست؛ از مصادیق آن نیز روی کار آمدن مجلسی است که بیشتر شبیه باشگاه احزاب است تا خانه ملت و شاید بیراه نباشد اگر بی‌اهمیتی مسئولین دو قوه دیگر به امر مهم پاسخگویی و اقناع مردم را نتیجه چنینن عملکرد‌هایی در نماد مردمسالاری کشور بدانیم. حال در آستانه ورود به پنجمین دهه انقلاب اسلامی، معتقدیم مردمسالاری نظام باید در قالب تحول در الگو‌های تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری آن تحقق پیدا کند و این تغییر می‌بایست از طریق تغییر نسل صورت پذیرد؛ تحولی که اگر تا دیروز یک انتخاب، پیش رو مدیران ارشد نظام بود، امروز یک واقعیت گریزناپذیر است که لاجرم اتفاق خواهد افتاد. حضرت آقا! سال گذشته در ترسیم موانع پیش روی انقلاب، به برخی اختلالات و ایرادات ساختاری در دستگاه‌های مرکزی کشور اشاره کردیم که فرمان «آتش به اختیار» حضرتعالی را به دنبال داشت. اما، به نظر می‌رسد که باید نیم نگاهی هم به رفع اختلال از دستگاه مرکزی و فرماندهی داشته باشیم. از این روی، معتقدیم تغییر معماری موجود و رعایت قواعد صحیحِ تغییر نسل، یگانه راه شکل‌گیری پیوستار منسجم فرماندهی است. معتقدیم امروز همانند تجربه دفاع مقدس، نسخه‌های پوسیده "ژنرالهای" خسته جنگ کلاسیک، پیامدی جز عقب نشینی ندارد و "حسن باقری ها" میخواهیم تا با تغییر در استراتژی جنگ اقتصادی و فرهنگی "بن بست شکنی" کنند و این تنها با ورود جوانانی با «تفکر انقلابی» و «روحیه جهادی» ممکن خواهد بود. تحقق صحیح چنین تغییر گسترده‌ای، مستلزم فراهم شدن شرایطی است که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهم کرد. اصلی‌ترین معضل پیش رو آن است که به نظر می‌رسد مجموعه نهاد‌های نظام حتی مجموعه‌های انتصابی و انقلابی، برنامه درستی برای «تربیت» و «به‌کارگیری» جوانان مومن انقلابی در عرصه‌های «تصمیم‌سازی» و «تصمیم‌گیری» ندارند. فرآیند‌های رسمی تربیت همچون دانشگاه‌هایمان نه تنها به صورت برنامه‌ریزی شده به تربیت نیروی جوان توانمند و دغدغه‌مند برای حل مسائل کشور نمی‌پردازند بلکه در خوشبینانه‌ترین حالت، آموزشگاه‌های خوبی هستند که به واسطه‌ی ماشین‌های ترجمه، دانشی بی‌ارتباط با نیاز‌های واقعی کشور را، به جوانان مملکت می‌خورانند، به راستی در مدل و محتوای آموزشی چه تفاوتی میان دانشگاه صنعتی شریف و دانشگاه صنعتی آریامهر وجود دارد؟! هرچند ما مدعی هستیم در این حوزه حرف و مدل داریم، ولی گوش شنوایی برای آن نمی‌یابیم.
در عرصه فعالیت‌های تشکلی نیز، تلاشی نامبارک برای نابودسازی و یا کنترل جریان مستقل دانشجویی در جریان است و آقایان اگر دستشان برسد، ریشه سیاست‌ورزی را در دانشگاه می‌خشکانند و اگر نتوانند، جریان دانشجویی را به پادویی جناح‌های سیاسی و خائن نسبت به مردم، نظام و رهبری سوق می‌دهند و اطلاق دسته‌بندی جعلی اصولگرا اصلاحطلب به تشکل‌های دانشجویی، یک نمونه از این تلاش نامبارک است؛ پروژه‌ای که در وزارت علوم دولت یازدهم شروع شد و هنوز هم دنبال می‌شود. بعنوان نماینده بسیج دانشجویی اعلام میکنم که این عناوین جعلی مناسب سیاست‌بازی آقایان است، و دامان جنبش اصیل دانشجویی به این عناوین فرقه‌ای و ضدمردمی آلوده نخواهد شد. بسیج دانشجویی، دوشادوش سایر تشکل‌های انقلابی همواره سعی نموده است در خط مقدم مطالبه‌گری از مسئولین باشد، اما در این راه با چالش‌ها و مانع تراشی‌هایی روبرو شده است، برای مثال دانشجویی که گفته می‌شود موذن جامعه است چه ماذنه‌هایی دارد تا در لایه تصمیم سازی ورود کند؟! چرا مسئولین سعی در تولید نسلی «گوش به فرمان» و «محافظه کار» دارند؟! از تجمعات دانشجویی و برنامه‌های علمی زیرسقفی بگذریم؛ حتی همین نمازجمعه‌ای که چندسال گذشته خود حضرتعالی دستور حضور دانشجویان برای روشنگری را داده اید؛ با فشار‌های مکرر دولتی و غیر دولتی در معرض خطر و حذف قرار دارد. چرا صدا و سیما جایی را ندارد تا دانشجویان به دور از هیاهوی جناح بازی‌ها در میان مردم روشنگری کنند؟! در بسیاری از مواقع با استفاده از کلیدواژه " تصمیم نظام" به دنبال ساکت کردن موجی از انتقادات مردمی و دانشجویی هستند. آقاجان برایمان سوال است که این نظام دقیقا شامل چه کسانی می‌شود که تصمیمات آن هم مخالف صریح بیانات حضرتعالی ست و هم مخالف نظر آحاد مردم بخصوص قشر انقلابی جامعه است؟! حتی در مورد لوایح چهارگانه مربوط به قوانین مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم همانند تصویب اصل برجام، برخی نمایندگان مجلس در پاسخ به انتقادات دلسوزان، مسئله را به شما یا دفتر شما منسوب کرده‌اند و گفته اند تصمیم نظام است. البته آقایان به اصطلاح تصمیم گیر نظام بدانند، ما همچنان منتظر عذرخواهی آنان به خاطر تحمیل برجام به ملت ایران هستیم. در بحث ورود جوانان به عرصه تصمیم‌گیری، با وجود تاکیدات مکرر حضرتعالی مبنی بر جوانگرایی، متاسفانه هنوز سازوکاری فراگیر و نظام‌مند برای جایگزینی ماموریت‌ها تعیین نشده و نسل قبلی کارگزاران، اهتمامی بر این امر ندارد. اکنون اینگونه بنظر می‌رسد که جوانان برای به عهده گرفتن مأموریت‌ها به وسط مهلکه‌ها پرتاب می‌شوند، یا با موفقیتی مهم همراه خواهند بود و یا به دلیل درگیری شدید آنان با سازوکار‌های فعلی، از صحنه حذف می‌شوند. با توضیحات گفته شده به نظر می‌رسد تغییر نسل برنامه ریزی شده و حل چالش‌های آن تنها راه پیشرفت انقلاب است چرا که بیم آن داریم معماری گذشته و حامیان آن بخواهند از طریق شکل دادن معارضینی جوان، جوانان انقلابی تحول‌خواه را کنار بزنند. آقازاده‌ها و بعضاً حزب‌اللابی‌هایی که اگرچه جوان هستند، اما در عمل مدافع الگو‌های موجود و مخالف وقوع تحولات اساسی‌اند. رهنمود حضرتعالی به عنوان منادی اصلی جوانگرایی در کشور برای مواجه شدن این نسل «دلسوز» و «کاردان» با چالش‌های مذکور چیست؟ آقاجان! به ما می‌گویند همسنگران مصطفای شهید! ما امیدوارانه به آینده انقلاب می‌نگریم و معتقدیم تا جوانه زدن و ظهور راهی نمانده است اگر لایق باشیم خود را همرزم مدافعان حرم می‌دانیم و به این ایمان داریم و معتقدیم که اگر امروز ما در ایران در قلب تهران در کف دانشگاه‌های خودمان در عرصه جنگ نرم کوتاهی کنیم در حق خون دل مادران و همسران و فرزندان شهدای مدافع حرم خیانت کرده ایم، حاشا و کلا که در تاریخ بنویسند سربازان امام خامنه‌ای خیانت کرده‌اند. بعد از برجام اختلاف طبقاتی در جامعه بیشتر شد/
عزت و استقلال کنونی کشور تحول و خدمتی بی‌نظیر است. آن هم برای کشوری که پیش از انقلاب نقشه آن روز به روز کوچکتر و در جهان تحقیر می شد. در این بین «هزینه کردن از استقلال کشور» در مواجهه با استکبار جهانی ایده همیشگی یک جریان سیاسی برای رفع مشکلات کشور بوده است. ایده‌ای که ما آن را ارتجاع نسبت به اصول متعدد قانون اساسی می‌دانیم. ارتجاعی که یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های آن تجربه ناپذیریست. تجربه ناپذیری یعنی، روزی در سعدآباد و پاریس بخت خود را در توافق با اروپای بدون آمریکا آزمودند و نشد! بعد گفتند تا کدخدا نباشد نمی‌شود و حالا که آمریکا روی پنج سال تلاش دیپلماتیک آنها پا گذاشته است، می‌گویند امیدمان به اروپائی هاست و بدعهدی آمریکا تجربه ای برای ملت ماست! باید گفت آقایان! شما آخرین کسانی هستید که در این کشور حق دارند از تجربهسخن بگویند! اشتراک منافع سیاسی میان روسای قوای مقننه و مجریه، موجب شده است، ارتجاعی که به آن اشاره شد، سر از مجلس نیز دربیاورد و «برجام» با آن همه خلل 20 دقیقه ای به تصویب برسد. با این حال ریاست مجلس که با دستخط گرفتن از مراجع و نشر ادعای «خسارت‌های میلیاردی عدم تصویب برجام»، در تصویب این معاهده تسریع نمودند،تجربه نگرفته اند و همان مسیر پر از ابهام را برای تصویب لوایح مشابه مانند اف ای تی اف در پیش گرفته اند! آیا این ارتجاع نیست؟ ما نیز مانند رئیس جمهور محترم معتقدیم، برجام باید در مدارس تدریس شود تا دانش آموزان ایرانی، هم غرب وحشی را خوب بشناسند و هم با دیپلمات‌ها و سیاست‌های شکست خورده‌شان آشنا شوند. پس از برجام ضریب جینی و اختلاف طبقاتی بیشتر شد، بدهی های خارجی کشور 26 درصد، قیمت ارز و طلا بیش از 100 درصد و واردات کالاهای مصرفی مانند مواد خوراکی، قطعات خودرو و حتی بیل و کنلگ نزدیک به 30 درصد رشد کرده است. تراز تجاری کشور منفی‌تر از گذشته است و رکود در بخش های مولد اقتصاد ادامه دارد. اینکه مسئولان اقتصادی دولت ادعا می‌کنند که افزایش قیمت ارز، دلایل اقتصادی ندارد، یعنی بلایی به سَر کشور آورده‌اند که هر تشرِ ترامپِ نادان به اقتصاد کشور آسیب می زند. این ارتجاع، البته بیشترین ضربه را به اخلاق‌مداری در کشور زد. مسئولی که به دروغ قسم جلاله می‌خورد یا از قاب تلوزیونی که اجاره نقد دولت را ندارد،وعده‌های غلط می دهد یا روزنامه‌نگاری که برای بزک کردن برجام به ملتش دروغ می‌گوید در واقع اخلاق را قربانی منافع سیاسی خود کرده است. ارتجاع در عدالت ساده زیستی و دوری از اشرافی گری، توجه به محرومان و مستضعفان؛ عدالت در توزیع آموزش، بهداشت وخدمات عمومی؛ عدالت قضایی و استفاده از همه ظرفیت‌ها و منابع انسانی، ارزش‌های والایی بودند که در ابتدای انقلاب به عنوان شعارهایی اساسی مطرح شد. روی گرداندن از این ارزش‌ها، اعتمادها را خدشه‌دار کرده و مانعی جدی برای گفتگو میان مردم و حاکمیت است. بسیاری از اعتراضات به حق مردم، نه به خاطر دستمزد و درآمد کمی است که تحصیل می‌کنند، بلکه به خاطر احساس تبعیض است. بخشی از این احساس تبعیض، ناشی از عملکرد کسانی است که با مقوله فساد برخورد سیاست زده دارند. شاهد مثال آن فشاری است که در موعد محاکمه معاونانِ رئیس جمهورِ سابق به قوه قضائیه وارد شد. این افراد که با مظلوم‌نمایی به قوه قضائیه حمله می‌کردند، همان کسانی هستند که قاضی متخلف پرونده کهریزک را به مدیریت‌های کلان گمارده بودند. بخش دیگر از این احساس تبعیض ناشی از عملکرد دولتی است که بجای شایسته‌سالاری در آن ژن‌سالاری حاکم است. نکته تلخ ماجرا، آنجاست که جملگی، از مدعیان عدالت و اعتدالند. حضرات مدعی حقوق شهروندی، به وقت مواجهه با قربانیان تبعیض، اعم از کارگران یا معترضان صنفی چون کشاورزان، امنیتی ترین رویکردها را اتخاذ می‌کنند و با ضرب و شتم آنها ، هزینه‌های زائدالوصفی به نظام وارد می‌کنند. کارگرانِ چندماه حقوق نگرفته آذراب، هپکو، عسلویه،فولاد اهواز، معدن یورت و آقدره را، چه کسانی با مواجهه ی امنیتی به اپوزوسیون تبدیل می‌کنند؟ خدا لعنتشان کند! خدا می‌داند، سانسور اعتراضات مردمی توسط صداوسیما در برهه‌های مختلف، چه میزان به سرمایه اجتماعی نظام ضربه زده است! این ارتجاع نیست که در جمهوری اسلامی، در جمهوری مدعی آزادی و عدالت، رسانه ملی به درآمد میلیاردی یک بازیکن فوتبال، بیشتر از وضعیت زندگی کارگری با حقوق یک میلیونی بپردازد؟ والله که اینها ارتجاع است. انقلابیبون بازگشته از انقلابی‌گری با تبر اشرافیت؛ به جان همه تعاریف و معاریف ما از کارگزاری در جمهوری اسلامی افتاده‌اند و همه‌ی آن تصور مردم، از «هم سطحی مسئولین با کم درآمدترین اقشار جامعه» را از بین برده‌اند!
ارتجاع در عدالت آموزشی در چند سال گذشته قوت گرفته است. آموزش همگانی که به عنوان وظیفه حکومت در قبال همه اقشار به ویژه مستضعفان، در قانون اساسی گنجانده شده است، به غفلت سپرده شده و رویکردهای جدید، بعضا ضدعدالتند. از دانشگاه پولی گرفته تا حذف مدارس سمپاد که تحصیل با کیفیت را برای قشر ثروتمند تسهیل و برای طبقات فرودست ناممکن می‌کند. برای مردم دعوای چپ و راست؛ اصلاح طلب و اصولگرا؛ دیگر نه ارزشی دارد و نه اهمیتی! حرف درمانی و سخنرانی هم گره‌ای از کار مردم باز نمی‌کند؛ مردم نیاز به کارآمدی دارند؛ نیاز به عمل مسئولانه دارند. بایستی گفت امروز کاِر جهادی و فعالیت اجتماعی؛ در میان مردم بودن و گره گشایی از امور مستضعفین و محرومین بزرگ‌ترین مبلغ گفتمان انقلاب اسلامی و افزایش دهنده سرمایه اجتماعی نظام جمهوری اسلامی است. ارتجاع در آزادی امروز در جمهوری اسلامی سطح قابل قبولی از آزادی وجود دارد. انقلاب اسلامی آزادی را از یک تعریف سطحی و مبتذل به یک ارزش والای انسانی تبدیل کرد. اما ارتجاع و رادیکالیسم،توامان باعث شده است که احساس وجود آزادی درجامعه ما از واقعیت آن کمتر باشد. وقتی از ارتجاع در مقوله آزادی سخن می‌گوییم، تعبیرمان جریانی است که با ریاکاری تلاش نمود، آزادی را ولنگاری ترجمه کند. سقف آرزوهای اینها از آزادی، همان فیلمفارسی‌های زمان پهلوی است. جریان مدعی آزادی،عرصه فرهنگی کشور را قبضه کرده است، اما برنمیتابد که کارگردانی برخلاف دیدگاه‌های آنها فیلمی برای مدافعان امنیت کشور بسازد و با ناجوانمردانه‌ترین روش‌ها، ترور شخصیتیش می‌کنند. این ارتجاع در محیط دانشگاه هم، برخورد ریاکارانه با مسئله آزادی را دنبال می‌کند. صدها نشریه دارند و ده ها تریبون، مواضع نظام را نقد می کنند و سیاست های کشور را به تمسخر می‌گیرند. به حسینیه امام خمینی می آیند و چشم در چشم؛ رهبریِ نظام را نقد می کنند، اما از در که بیرون می روند می گویند آزادی نیست! در عرصه سیاسی،پیش از انتخابات و برای ساختن فیلم تبلیغاتی به دانشجویان تریبون می دهند اما پس از انتخابات آزادی برایشان رنگ می بازد و علاوه بر منتقدان حتی طرفدارانشان را در تریبون ها و افطاری های گزینشی حذف می کنند. جریان دوم اما گروهی هستند که در دستگاههای کشور مانند قوه قضاییه و صداوسیما و یا در تریبون های رسمی در بیان و عمل به حس آزادی در کشور ضربه می‌زنند.تکلیف مسائلی مانند جلوگیری از ورود زنان به ورزشگاه، فیلترینگ، ممنوع التصویری اشخاص، لغو انگشت شمار کنسرت‌ها در میان برگزاری چند هزارتایی آنها در قانون روشن است که بعضا نه اسلام با آن مخالفتی دارد و نه جمهوری اسلامی!با این حال سوءمدیریت در حل آنها باعث شده این مسائل، اصلی شود و رئیس اجرایی کشور به جای حل مسائل اصلی، روی آنها موج سواری کند، تا در ایامی که دلارِ هفت هزار تومانی، مدیریت اقتصادی را به مضحکه گرفته و معیشت مردم را مختل کرده، رئیس جمهور درباره فیلترینگ،-که خود مجری آن است- توئیت بزند! انقلابی‌گری به معنای بی‌قانونی و بهانه تراشی نیست که جریان غیرانقلابی را طلبکار کند و به انقلاب هزینه تحمیل نماید. این موضع‌گیری‌های غیرعقلانی در مقوله آزادی، باعث شده است در بزنگاه‌های سرنوشت‌ساز مانند انتخابات، مسائل اصلی به حاشیه رفته و آنانی که ناکارآمدی خودشان را در عدالت، استقلال و حتی آزادی نمایان کردند با موج سواری روی این مسائل، لیست‌های تَکراری را بر گرده ملت بنشانند! ارتجاع و پروژه تزریق ناامیدی رهبر عزیز انقلاب ارتجاع تلاش می کند با انکار دستاورد ها و بزرگ کردن ضعف ها مردم را ناامید کند. ارتجاع نه خودش می بیند و نه می خواهد دیگران موفقیت های کشور را ببینند. انتهایپروژه ناامید سازی مردم، شکاف اجتماعی و فروپاشی کشور است. از این رو هرکس که اندک علاقه ای به وطنش دارد و حتی اگر مواضع نظام اسلامی را هم نمی پسندد لازم است با پروژه تزریق ناامیدی مقابله کند. چرا باید این تصور ایجاد شود که مشکلات کشور حل شدنی نیست؟ کشور ما امروز قدرتی جهانی است! چه کسی منکر جایگاه ویژه جمهوری اسلامی در معادلات بین المللی است؟ مرکز فرهنگی سازمان ملل بارها ایران را یکی از موفق ترین کشور های جهان در مبارزه با بی سوادی معرفی کرده است. مجلات معتبر علمی بارها از رشد بی نظیر تولیدات علم و فناوری در ایران سخن گفته اند. گسترش خدمات عمومی، بهداشتی و درمانی تا دورترین روستاها قابل مشاهده است و طبق آمار سازمان ملل متحد در چهار دهه گذشته، ایران بالاترین رشد توسعه انسانی را تجربه کرده است. مرجعیت کشورمان در سطح منطقه و نفوذ بالای فکری در میان جوانانی از نژاد‌ها، زبان‌ها و حتی مذاهب و ادیان مختلف پدیده ای تمدن ساز و شگفت انگیز است. وقتی جمهوری اسلامی در نبردی نیابتی اراده خود را بر استکبار جهانی تحمیل نموده است چرا نتواند جنگ اقتصادی دشمن را خنثی کند؟ و اما سخن آخر
این اتحادیه مبتنی بر رویکرد همیشگی خود یعنی« نقد حکومت آری، نفی حاکمیت هرگز »، معتقد است عبور از ارتجاع در دهه پنجم انقلاب اسلامی نیازمند « نوگرایی در حکومت ضمن پایبندی به حاکمیت است ». ما در این چهار دهه، تلاش نموده ایم، با ایجاد ساختارها، روندها، رویه ها و نهادها برای تحقق آرمان ها برنامه ریزی کنیم. اما به نظر می رسد برای جهش در رسیدن به اهداف خصوصا عدالت نیازمند یک نوگرایی هستیم. این نوگرایی به معنای بازتعریف و بازسازی روندها و ساختارها و تغییر رفتار حاکمان است تا حرکت جمهوری اسلامی به سمت قله های پیشرفت تسریع شود. ان شالله والسلام علیکم و الرحمه الله
شورای عالی انقلاب فرهنگی نیاز به یک انقلاب درونی از طریق جوان‌گرایی دارد متن سخنرانی اسماعیل کوهی مقدم دبیر دفتر تحکیم وحدت را در ادامه می‌خوانید: بسم الله الرحمن الرحیم آقاجان سلام علیکم حرف نوی انقلاب اسلامی در بسیاری از مسائل کرامت انسانی و تجلی آن در مسائل سیاسی چیزی نیست جز مردم سالاری دینی، چرا که رای مردم بر اساس کرامت انسان در پیشگاه خدای متعال معتبر است. مردم سالاری دینی دارای دو مرحله است، نخست آنکه تشکل نظام به وسیله اراده و رای مردم اتفاق بیافتد دوم مسئولان نظام نسبت به مردم وظایف خود را انجام دهند. اما این وظائف اول، دخیل کردن نظرات و مطالبات مردم در امور در یک کلام مشارکت دادن آن‌ها و دوم، اقناع مردم و تبیین مسائل. نظام اسلامی در مرحله اول مردم سالاری دینی یکی از بی سابقه‌ترین عملکرد‌ها را به نمایش گذاشته است، یعنی مشارکت پر شور در انتخابات. اما همه مسئولین باید بدانند! برای نظامی که سرمایه اجتماعی را یکی از مولفه‌های قدرت می‌داند حفظ این سرمایه عظیم و قدردانی از این مشارکت مردم تنها در گرو عملی شدن مرحله دوم یعنی انجام وظائف مسئولین نسبت به مردم است؛ که در قالب شعار مسئول مردمی، نظارت همگانی به بررسی آن می‌پردازیم. در خصوص بعد مشارکتِ نظرات و مطالبات مردم، باید از ظرفیت‌های نظارتی مردم استفاده شود. به نظر میرسد سطح ارتباط مسئولین با نخبگان علمی و تشکل‌های مرتبط مطلوب نیست. شما تاکید فراوانی به حفظ امید در جامعه دارید، اما این امیدواری الزاماتی دارد و یکی از این الزامات جوان گرایی و شنیدن نظرات آن‌ها است. به عنوان یک پیشنهاد، در سال حمایت از کالای ایرانی، یکی از دیدار‌های خودتان را به کارآفرینان جوان اختصاص دهید. اما در سطح مطالبات عموم مردم! اخیرا اجتماعاتی توسط اقشار مستضعف و مظلوم جامعه، عموما با مطالبات اقتصادی شکل گرفت. این تجمعات یا مورد بی توجهی مسئولین قرار گرفت و یا با بی تدبیری کامل با برچسب "امنیت" به شکل بدی با آن مقابله شد. مثل تجمعات کارگران و برخی مالباختگان. اگر این تجمعات اعتراضی مسالمت آمیز و کوچک، توجه و پیگیری یک نماینده مجلس یا حتی امام جمعه شهر را در پی داشته باشد، فضا برای میدان داری دشمنان ملت فراهم نمی‌شود تا اتفاقاتی مثل دی ماه سال گذشته را رقم زنند. بعد از ۴ دهه حیات انقلاب اسلامی هنوز نتوانستیم یک ساز و کار برای طرح اعتراضات مردمی به وجود بیاوریم. اما در باب اقناع و تبیین، اگر نظام اسلامی در پی کسب اعتماد مردم است باید قدرت تبیین مسائل را در خود ایجاد کند. ما معتقدیم این ضعف در تبلیغات، بخشی از ضعف در حوزه عدالت را موجب شده است. چرا که بدون ابزار رسانه، تبیین عدالت و تبدیل آن به گفتمان غالب در جامعه امکان پذیر نیست. در میان انبوهی از دستگاه‌های فرهنگی و تبلیغاتی که در چارچوب نظام فعال هستند، اگر تنها صدا و سیما به فهم درستی از روش‌های تبلیغاتی و رسانه‌ای برسد گام بزرگی پیش رفته ایم. ما سیره حضرت امام و شما را در مورد مستضعفین می‌شناسیم، رسانه‌ای که برای مردم و به نام ملت ایجاد شده است امروز تا چه حد صدای مطالبات عدالت طلبانه مستضعفین است؟ سهم جریان لیبرال را با سهم مستضعفین مقایسه کنید. نظارت همگانی بدون رسانه مستضعفین چگونه تحقق می‌یابد؟ رویکرد‌های محافظه کارانه در پوشش وقایع و حتی بازتاب ندادن گله مندی‌های مردم از دستگاه‌های مختلف، در شرایطی که گردش اطلاعات توسط حجم وسیعی از ارتباطات اجتماعی هم صورت می‌پذیرد فقط عرصه را بر دشمن، برای ارائه روایت دست اول باز می‌کند. در شرایطی هستیم که دشمن پا را از اقناع فراتر گذاشته و با ابزار مدیریت ادراک وقایع را کاملا وارونه نشان می‌دهد، در این شرایط آقایان هنوز راهبردشان بایکوت خبری است! خود مسئولین هم به عنوان رسانه‌های نظام در باب اقناع بسیار موثر هستند. حضرت امیر خطاب به مالک میفرمایند: "مگو که مرا بر شما امیر ساخته اند و باید فرمان من اطاعت شود". به عبارتی مسئولین باید پاسخگویی به انتقادات و تبیین دلایل تصمیماتشان را به عنوان بخش جدا نشدنی مسئولیت بپذیرند. متاسفانه بسیاری از مسئولین کشور چنین تکلیفی را احساس نمی‌کنند و عمدتا مسائلی را که با توضیح ابعاد آن به راحتی امکان پذیرش مردمی دارند، تبدیل به مسئله‌ای لاینحل می‌کنند؛ که مثال بارز آن را در مسئله فیلترینگ پیام رسان‌های خارجی دیدیم. باید برای خود یادآوری کنیم! در منطق اسلامی پایه اعتمادسازی تکریم است و نه تکریم از سر ریاکاری و تزویر بلکه تکریم اسلامی و انسانی. چرا در شرایط فعلی پاسخگویی به مردم و در مفهوم کلی‌تر احترام به کرامت انسانی در میان مسئولین کشور کم رنگ است؟
این شرایط هشدار خطر استحاله مفاهیم اصیل انقلاب را میدهد. مفاهیم اولیه انقلاب اسلامی، هم باید به صورت مداوم بازخوانی شده هم به صورت مداوم به روز رسانی شوند که این امر باید توسط متخصصین انقلابی حوزه اندیشه و آگاه نسبت به فضای جامعه صورت پذیرد و در قالب رسانه‌های مکتوب و نشریات به جامعه منتقل شود. البته جایی را نمیشناسیم که متخصصین با این ویژگی‌ها با چنین ماموریتی گرد هم آمده باشند! در بین همه نهاد‌های فرهنگی، با توجه به فرمایشات حضرتعالی، ستاد فرماندهی، شورای عالی انقلاب فرهنگی است، که از قضا سرکنگبین صفرا فزود / روغن بادام خشکی می‌نمود، اما این شورا نه تنها شناختی از ظرفیت‌ها نداشته و توانایی طراحی راهبرد ندارد بلکه در تشکیل جلسات خود نیز معطل مانده است! ادامه این وضعیت نه تنها موجب پیشبرد اهداف فرهنگی انقلاب نمی‌شود بلکه عرصه فرهنگی را بر جریان انقلابی تنگ‌تر می‌کند. البته فرمان آتش به اختیار حضرتعالی هنوز نصب العین ماست، اما برای جریان سازی فرهنگی قرارگاه‌های مرکزی باید از اختلال خارج شوند. طبق بررسی‌هایی صورت پذیرفته که کتبا خدمت حضرتعالی ارائه می‌گردد شورای عالی انقلاب فرهنگی نیاز به یک انقلاب فرهنگی هم از طریق جوانگرایی در نفرات هم از طریق چابک سازی ساختار‌ها در درون خود دارد. اما مسئله‌ای در باب حوزه زنان، که در سال‌های اخیر خواهران دفتر تحکیم به عنوان یک ماموریت ویژه به آن پرداختند، تا در هجمه‌های سنگین تبلیغاتی و رسانه‌ای ابعاد شخصیت زن مسلمان انقلابی را تبیین کنند. الگوی انقلاب اسلامی برای بانوان جامعه زن نه شرقی و نه غربی است که در کنار خانواده خود به نقش آفرینی جدی و اثر گذار در جامعه می‌پردازد. اما مسیر لازم برای نائل آمدن به چنین الگویی مشخص نیست حرکت در این راه و رسیدن به الگوی قابل ارائه نیازمند الزامات قانونی و ساختاری متناسب با همه ابعاد زندگی زنان است. اما از سویی معاونت امور زنان و مثلا! خانواده و فراکسیون زنانِ مجلس بر خاکستر فمنیستی کردن جامعه می‌دمند و از سوی دیگر تنها نهاد حاکمیتی سیاست گذار از فهم زنان و دخترانِ امروزِ جامعه درمانده است. این تخاصم گفتمانی در حوزه زنان از یک سو و سیاسی بازی و انحصار طلبی جریانات حاکم از سوی دیگر نوعی تضاد و تعارض در بطن زندگی زنان ایجاد کرده است که زندگی آنان را تبدیل به صحنه امتیاز گیری از رقیب نموده. تنها راه نجات از این شرایط تبیین گفتمان انقلاب اسلامی در حوزه زنان با تکیه بر اندیشه ورزی در بستر اسلام اجتهادی و فقاهتی و متناسب با شرایط روز جامعه است. این گفتمان باید به عنوان عامل همگرایی تمامی نهاد‌ها به کار گرفته شود. ما به آینده انقلاب اسلامی امید داریم و یقین داریم اگر نظام اسلامی ویژگی ممتاز خود که همان احترام به کرامت انسانی است را حفظ کند روندی بسیار سریعتر برای نیل به اهداف خود خواهد داشت.
نقشه‌راه تحول دائمی دانشگاه‌ها رهبر معظم انقلاب‌اسلامي در ديدار استادان، نخبگان و پژوهشگران علمي و دانشگاهي بيانات مهمي را ارائه فرمودند كه مي‌توان از چكيده اين بيانات محورهاي راهبردي حركت مطلوب دانشگاه (به‌عنوان مركز ايجاد و پرورش قوه عاقله) در شرايط كنوني كشور را فهم كرد. با توجه به تأكيد معظم‌له به صيرورت و تحول دائمي دانشگاه‌ها و انتظارات نظام از اين حوزه، مي‌توان ادعا نمود كه اين بيانات در واقع حاوي تحول دانشگاه‌ها به‌سوي وضعيت مطلوب براي كشور است كه در اين نوشتار به‌اختصار موردبررسي قرار مي‌گيرد. ۱- پيش‌نياز اين تحول دائمي، اصلاح نگاه به دانشگاه است، به‌گونه‌اي كه در تعبيرات حضرت امام خامنه‌اي (مدظله‌العالي) نيز مشاهده مي‌گردد «درگير شدن دانشگاه با مسائل كشور» و به‌طوركلي «رويكرد و كارگشايانه» بايد در دانشگاه ساري و جاري‌شده و نگاه جامعه به دانشگاه نيز بر همين اساس تنظيم گردد.  نمونه‌هايي كه در بيان معظم‌له مورداشاره قرار گرفت همچون حوزه‌هاي اقتصاد، صنعت، و زنجيره‌‌ چرخه‌ توليد و مصرف به‌خوبي نشان مي‌دهد كه چرخ‌هاي پيشرفت كشور تا چه حد منوط به تحول و نقش‌آفريني هرچه بيشتر مراكز علمي و به‌خصوص دانشگاه‌هاست. اگر در بسياري از حوزه‌ها كاستي‌هايي مشاهده مي‌گردد به اين نقطه‌ضعف در حوزه دانشگاهي بي‌ارتباط نيست.  البته اين مهم نيازمند عزمي مديريتي از سوي مسئولان اجرايي نيز هست كه در جاي خود شايسته بررسي و مداقه بيشتر است.  ۲- پس از اصلاح نگاه بنيادين، نقطه ابتدايي تحول دائمي در دانشگاه‌ها تبديل رويكرد «مصرف‌كنندگي علم» به « علم» است و اين مهم تحقق نمي‌يابد مگر با تقويت روحيه خودباوري و در اصحاب دانشگاه و پژوهش و جوشيدن چشمه‌هاي تلاش مجاهدانه و خستگي‌ناپذير در مسير . 3- نگاه بومي و اسلامي انقلاب‌اسلامي در حوزه دانش و پژوهش در ابعاد مختلفي قابل‌فهم و مداقه است، اما در حوزه علوم انساني اين نگاه، ويژه و داراي آرمان‌هاي متعالي‌اي است. اكنون نزديك به چهار دهه است در محافل علمي و حاكميتي از لزوم و اسلامي سازي آن سخن به ميان مي‌آيد و انصافاً تلاش‌هايي نيز در اين زمينه انجام‌گرفته، اما مع الاسف حاكم شدن نگاه سليقه‌اي بر برخي مقام‌هاي ذي‌ربط، فقدان برنامه بلندمدت و نيز تلاش بي‌وقفه جريان غرب‌گراي قدرتمند در حوزه علوم انساني دانشگاه‌ها، سبب شده عملاً راه زيادي را همچنان در پيش داشته باشيم. اكنوني يكي از محورهاي تحول دانشگاه‌ها فعال شدن در اين مسير و شتاب بخشي به آن است.  ۴- در عين تحول اسلامي و بومي در علوم، عبور از ركود و درجازدگي علمي نيز ضرورت‌هاي حوزه علوم انساني است. علوم انساني براي آنكه بتواند به پرسش‌هاي مهم و كاربردي جامعه و مطابق با مقتضيات زماني و مكاني پاسخ دهد، بايد از قالب‌هاي كليشه‌اي عمدتاً $ترجمه‌اي موجود كه متعلق به سال‌ها پيش و به‌دوراز مقتضيات كشور ما تعريف گرديده خارج‌شده و در اين ميان مي‌توان از برخي رهيافت‌هاي روز دنيا كه تنوع شرايط جوامع را به رسميت مي‌شناسند بهره جست.  ۵- دانشگاه به‌عنوان كانون تحرك علمي و مركز حضور جوانان پرشور، نقش موتور محرك پيشرفت جامعه را هم ايفا مي‌كند و يأس و و يا اميدواري و جوانان دانشجو و پژوهشگر دانشگاهي در تغيير گرايش‌هاي مثبت و منفي جامعه مؤثر است. ازاين‌رو تحول دانشگاه بايد در مسيري تعريف گردد كه مولد احساسات مثبت و انگيزش‌هاي مفيد اجتماعي باشد.  ۶- توجه به هدفمند كردن تحقيقات و پژوهش‌ها» نكته ديگر مورد تأكيد معظم‌له براي تحول دانشگاه‌ها بود كه دو هدف اساسي «تأمين نيازها و حل مسائل كشور» و «رسيدن به اوج و و حضور در جمع سرآمدان جهاني علم» غايت اين هدفمندي خواهد بود.  ۷- مسئله آموزش عالي نيز از محورهايي است كه در تحول دائمي دانشگاه بايد بدان توجه داشت. توجه به اين ضرورت، موجب تقسيم‌كار ملي ميان دانشگاه‌ها در بخش‌هاي مختلف علمي و سهولت در هم‌افزايي، برنامه‌ريزي براي رشد علمي و ارزيابي وضع علمي كشور مي‌گردد.  ۸- در حال حاضر مفيدي وجود دارد كه به دليل اعمال سلايق شخصي مديريتي و فقدان انديشه راهبردي در برخي مسئولان، مورد غفلت واقع مي‌شوند. اسنادي همچون «سند آمايش آموزش عالي» و «نقشه جامع علمي كشور» بخش مهمي از اهداف نظام در اين حوزه را معين و قابل‌دسترسي نموده كه متأسفانه به دلايلي كمتر موردتوجه قرارگرفته است. به نظر مي‌رسد حاكم شدن سندي همچون «» نيازمند جهدي تمام‌عيار از بدنه دانشگاهي است، به‌گونه‌اي كه به مطالبه‌اي ملي و نخبگاني تبديل‌شده و مديراني كه تعمداً مانع اجراي آن مي‌گردند، ناچار به تن دادن به اجراي چنين سند بالادستي‌اي شوند. @mjakhavan
هدایت شده از عصر امام خمینی (ره)
⚠️ عزت، شرافت، انسانیت زحمت دارد! 🔹امام خمینی (ره): 🔻انقلاب‌ها زحمت دارد، بخواهید ارزش انسانی خودتان را حفظ کنید زحمت دارد. نمی‌شود که انسان تو خانه‌اش بنشیند و ارزشهای انسانی‌اش محفوظ باشد. هر کس تو خانه می‌نشیند و اعتزال می‌کند هم می‌خورد، لکن نمی‌فهمد که دیگر آدم نیست. شمایی که می‌خواهید آدم بشوید زحمت دارد آدم شدن. می‌خواهید در دنیا باشید این زحمت دارد؛ بیخود نمی‌شود، اگر آنها را بکنید دیگر ارزش ندارید، یک پول هم ارزش ندارید. اگر بخواهید از تحت سلطه همه بیرون بروید و خودتان باشید این ارزش دارد، یک ارزش انسانی است، یک انسانی است، این زحمت دارد، این گرانی دارد، این کمبودی دارد، این جهاد دارد، این دفاع دارد، این دارد، این برای ارزش انسانی است. همین است که برای او کار کردند. همین است که برای او کشته شد. 🔻ما در حال هستیم. ما در حالی هستیم که علناً دارد مخالفت می‌کند و جنگ‌افروزی دارد می‌کند با ما، و ما اعتنا هم به او نداریم. باید بفهمیم که وضعیت ما امروز این است که این وضعیت مشکلات دارد ... لکن می‌شود، می‌خواهد. آنی که تا حالا شده است یک است که در دنیا نظیر نداشته است. ۱۱ بهمن ۱۳۶٢ ✅https://eitaa.com/asremamkhomeini
هدایت شده از عصر امام خمینی (ره)
🚨هر چه موافق دین و قوانین اسلام باشد ما با کمال تواضع گردن می‌نهیم و هر چه مخالف دین و قرآن باشد و لو #الزامات_بین_المللی باشد ما با آن #مخالفیم. امام خمینی (ره) ۱۱ آذر ۱۳۴۱ #نه_به_FATF ✅ @asremamkhomeini
صف‌بندي ناكثين، قاسطين و مارقين عليه انقلاب اسلامی رهبر معظم انقلاب اسلامی در بيست و نهمين سالگرد ارتحال امام (ره) در تبيين مشابهات اميرالمؤمنين علي (ع) و امام خميني (ره) به جبهه دشمنان مقابل اين دو شامل «ناكثين»، «قاسطين» و «مارقين» و ويژگي‌هاي هر يك از اين جريانات در دوره حيات طيبه امام علي(ع) و امام امت(ره) پرداخته و اشاره كردند: «اين سه گروه و دشمني اين سه گروه، مخصوص زمان امام هم نبود، بعد از امام هم استمرار پيدا كرده است. امروز هم همين سه گروه در مقابل نظام اسلامي و ميراث بزرگ امام كه جمهوري اسلامي است، صف‌آرايي كرده‌اند و مبارزه و مقاومت و ايستادگي جمهوري اسلامي از تعرض آ‌نها جلوگيري كرده است. البتّه اين جبهه‌ مختلط، با همه‌ توانشان سعي مي‌كنند در مقابل جمهوري اسلامي اخلالگري كنند؛ مشكلاتي درست مي‌كنند، حركت ملّت ايران را دشوار مي‌كنند، كند مي‌كنند، امّا نمي‌توانند جلوي پيشرفت ملّت ايران را بگيرند.» با توجه به اينكه اين جبهه‌بندي همچنان در مقابل انقلاب اسلامی و ولايت برپا است، ضروري به نظر مي‌رسد مختصات و مصاديق اين جريانات در عصر حاضر موردمطالعه بيشتر قرار گيرد كه در ادامه به‌اختصار هر يك بررسي خواهد شد:  1- امروز: قاسطين يا دشمنان بنيادين انقلاب و نظام، جرياناتي هستند كه از ابتدا با اين انقلاب اسلامی و نظام برخاسته از آن مخالف بودند و اصولاً خيزش مردم انقلابي براي کنار زدن بخشي از اينها رخ داد. اينان كه وابستگان و دست‌نشاندگان نظام سلطه بر اين كشور بودند تمام منافع و ظرفيت‌هاي كشور را در اختيار زورمداران بين‌المللي و مستكبران عالم قرار داده بودند و طبيعي است كه سلطه‌گراني همچون رژيم و متحدانش همچون و ارتجاع منطقه هدايتگر و پشتيبان اصلي اين جبهه بوده و جرياناتي كه امتداد سلطه هستند نقش مجري و پياده‌نظام آن را ايفا مي‌كنند.  2- امروز: همراهان سست‌نهاد و سست‌كمربند و بيعت شكنان در دوره معاصر كساني بودند كه ابتدا در صف انقلابيون و همراه با امام بودند ولي به دلايل مختلفي از اين قطار پياده شدند: ➖ گروهي از ابتدا دچار ضعف معرفتي بوده و همراهي‌شان با جريان انقلاب هيجاني و احساسي بود و به‌تدريج و با كم‌فروغ شدن شعله هيجانات راه ديگري را برگزيدند؛ ➖ جمعي به زخارف دنيا و آلودگي‌هاي ديگر مبتلا شده و دنيازدگي و رفاه‌طلبي را جايگزين انقلابي‌گري و جهاد نمودند؛ ➖ برخي دچار قدرت‌طلبي و جاه‌طلبي شده و منافع فردي و جناحي خود را بر مصالح ملي و اسلامي مقدم شمردند و ... بسياري از اين طيف‌ها كساني بودند كه اتفاقاً در دهه دوم انقلاب و پس از امام راه خود را از ملت و انقلاب جدا كرده و حتي به رويارويي با نظام كشيده شدند.  بروز پدیده‌هایی همچون رسوخ اشرافی‌گری در ميان مسئولان، پشيماني از انقلاب و شعارهاي آن در ميان برخي نخبگان سياسي، ضربه زدن به منافع ملي و امنيت ملي در وقايع تلخي همچون فتنه 88 و ... نشانه‌هاي بارزي از شكل‌گيري و صف‌بندي ناكثين عليه انقلاب اسلامی است.  3- امروز: ، نادان‌ها و جاهل‌هايي كه به نام انقلابي‌گري و اسلام، كژراهه را در پيش گرفتند و با پرچم انقلاب و حتي ادعاي گفتمان انقلاب مقابل ولايت و نظام ايستاند. حكايت اينان همان «بر شاخه نشستن و بن بريدن» است، به‌گونه‌اي که خطرناك‌ترين ضربه‌ها را به انقلاب و نظام هم‌اينان وارد مي‌كنند. پيچيدگي و مخاطره اين جريان ازآن‌روست كه اينان در لباس نيروهاي خودي ظاهرشده و با شعارهاي فريبنده‌اي همچون «» و دم زدن از مشي انقلابي، در مقابل ناخداي كشتي انقلاب ايستاده و به بهانه انتقاد و دلسوزي را تكميل مي‌كنند. البته به تعبير دقيق و زيباي رهبر معظم انقلاب «كج‌فهمي مربوط به توده‌های مارقين بود و رؤساي آ‌نها احتمالاً با دشمنان بي‌زدوبند نبودند» و بسياري از هواداران و پيروان اين‌گونه جريانات در واقع نمي‌دانند به دست خود چه خدمت بزرگي به دشمنان مي‌كنند و به خيال خام خود دلسوز انقلاب و نظام هستند. در مقابل هدايت پنهان چنين جرياناتي در اختيار همان دو گروه پيش‌گفته يعني «قاسطين» و «ناكثين» بوده و برنده اصلي جهالت‌هاي اينان در واقع همان صحنه‌گردانان اصلي هستند.  در نهايت بايد گفت برآيند كلي اين صف‌بندي‌هاي به‌ظاهر مجزا است كه جبهه وسيع ستيزندگان با ولايت و انقلاب اسلامی را شكل مي‌دهد و چه‌بسا در اين ميان افرادي ساده‌لوح و سطحي‌نگر كه عمق اين صحنه را درك نكرده و به هواداري هر يك از جريانات فوق به ميدان تخاصم با نظام و انقلاب مي‌آيند و بازيچه دست قدرتمندان و بدخواهان ملت ايران قرار مي‌گيرند. @mjakhavan
شعار "نه غزه نه لبنان" اسم رمز دعوت به تحریم بود ✍به یاد دارید که فتنه گران حامی برجام، برای زدن منتقدان، ادعا می کردند اسرائیل مخالف برجام است. آنها ضمنا و به شکل تاکتیکی، اسرائیل را در موقعیت دشمنی با ملت ایران نشان می دادند. اما جالب این است که همین فتنه گران، نشان شده های رژیم صهیونیستی در فتنه و آشوب نیابتی سال 88 بودند. ♦️از شیمون پرز تا نتانیاهو، جنبش سبز کذایی را سرمایه اسرائیل می خواندند و می گفتند جنگ با جمهوری اسلامی از داخل مرزهای ایران آغاز می شود. آنها فتنه گران را پیاده نظام خود می دیدند. برخی سبزها حتی تا تل آویو هم رفتند؛ عده ای پنهانی و برخی به شکل علنی. در روز قدس سال 88 هین طیف با تلاش برای القای دو دستگی در میان ملت ایران، شعار نه غزه نه لبنان را به نفع رژیم اشغالگر قدس سر دادند؛ شعاری که روز قبل از راهپیمایی توسط سایت وزارت خارجه اسرائیل رونمایی شده بود. 🔹27 شهریور 1388 حاشیه‌سازی با شعار «نه غزه، نه لبنان» اتفاق افتاد. این گرایی مهم برای تشویق به بود. 10 روز بعد، رابرت گیتس (رئیس سیا و وزیر دفاع در دولت بوش که به اعتبار تجربیاتش- در اتفاقی نادر و کم‌سابقه- در دولت اوباما ابقا شد) به شبکه CNN گفت «در حال حاضر به دلیل شکاف‌های عمیق در ایران، اثرگذارتر از گذشته است. ما در حال حاضر شکاف‌هایی را در ایران شاهدیم که در 30 سال گذشته بی‌سابقه است. مخالفان به جای پیگیری رای خود، برخی سیاست‌های کلی حاکمیت را هدف گرفته‌اند.» 🔸نطفه تحریم‌های فلج‌کننده از همین‌جا در ذهن دشمنان ملت ایران و رصدگران اطلاعاتی آنها منعقد شد. روزنامه لس‌آنجلس تایمز 10 مهر 88 نوشت «برخلاف غرور ملی ایرانی‌ها، اپوزیسیون و جنبش سبز از فشار غرب راضی است. یکی از مخالفان می‌گوید افشای وجود یک نیروگاه هسته‌ای جدید، بر فشارها خواهد افزود و همین موجبات رضایت جنبش سبز را فراهم می‌کند. امااغلب ایرانی‌ها مخالف سازش بر سر برنامه هسته‌ای هستند؛ این یک حس ملی است که حتی قبل از انقلاب هم وجود داشته است... افرایم هالوی رئیس اسبق موساد می‌گوید امیدوارم با افزایش فشار غرب، نارضایتی در داخل ایران پا بگیرد .» ♦️لس‌آنجلس تایمز همچنین 28 مهر 88 از رایزنی یک مقام آمریکایی با سران نمایندگان سران جنبش سبز خبر می‌دهد. «هانا» به این روزنامه می‌گوید: «مطمئناً پیامی که من از گردهمایی اخیر فعالان اپوزیسیون ایران- که در میان آنها بعضی شخصیت‌های نزدیک به رهبری جنبش سبز حضور داشتند- شنیدم، این بود که تحریم باید اعمال شود و این تحریم باید هرچه شدیدتر باشد؛ تحریم ضعیف و یا تدریجی، فقط به رژیم این امکان را می‌دهد که با وضعیت جدید خودش را تطبیق دهد. آنها گفتند برای اینکه تحریم مؤثر باشد، باید به صورت شوک‌ وارد شود که فلج کند و نه به صورت واکسن...»! 🔹خباثت فتنه گران در حاشیه سازی برای روز قدس، استارت یک عملیات خصمانه جامع علیه ملت ایران بود. 9 سال پس از آن اتفاق در حالی که فتنه گران ولو در لفظ اذعان کرده اند اسرائیل بدتر از آمریکا با ملت ایران دشمنی می کند، زمان مناسبی است تا ارزیابی و بررسی کنیم که سازمان فتنه چگونه هم آدرس تحریم ها را به دشمن داد و هم با ایجاد شکاف و القای دو دستگی، چگونه دشمنان را برای ضربه زدن به ملت ایران، گستاخ و امیدوار کرد؟ همین ها کوشیدند به جای توافقی متوازن، توافقی یکطرفه (برجام) را به کشور تحمیل کردند. 🇮🇷کانال اساتید انقلابی http://eitaa.com/asatid_enghelabi http://Sapp.ir/asatid_enghelabi
تحریم بودیم و دلار 3300 تومان بود. تحریم را که با برجام برداشتند (!) دلار 7000 تومان شد. با این همه میرزا بنویس ها همچنان زبان درازی می کنند، چون دستور گرفته اند کم نیاورند و ببافند! 🇮🇷کانال اساتید انقلابی eitaa.com/asatid_enghelabi
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔍ذره‌بین۱ | سه برنامه آمریکا برای ایران چیست؟ 📹ذره‌بین؛ مجموعه گزارش‌های خبری تحلیلی پیرامون سخنان حضرت آیت‌الله خامنه‌ای است که به بررسی سخنان رهبر انقلاب در دیدارهای مختلف میپردازد و به صورت مستم
🌺کاش روزی هم بیاید عیدِ فطری در بقیع گنبد و گلدسته ات را، ما، چراغانی کنیم 🌺از گلاب و عنبر و اسپندِ صحنِ انقلاب صحنِ قدسِ مجتبی را هم خراسانی کنیم 🌺همچو شاهِ کربلا،آقا ضریحت سهمِ ماست شهرِ پیغمبر بُوَد باید که سلمانی کنیم 🌺در مضیفِ حضرتی اطعامِ شاهانه دهیم بهرِ نذریْ سوی تو فرزند قربانی کنیم 🌺مثلِ ایوانِ نجف ایوانْ طلا خواهیم ساخت کوری چشمِ سعودی ها چه نورانی کنیم 🌺ذکرِ لایومَ کَیومَک نقشِ کاشی ها شود چشمِ زوارُالحسن را نیز بارانی کنیم 🌍 eitaa.com/ebratha_ir ایتا 🌍 sapp.ir/ebratha.org سروش
[ Video ] 📹نماهنگ| غربت علوم پایه 🔹رهبرانقلاب، در دیدار اخیر اساتید: آماری که به من داده‌اند نشان می‌دهد که مثلاً حدود پنجاه درصد داوطلبان کنکور رشته‌ی ریاضی کاهش پیدا کرده است. 🔹این برای آینده‌ی کشور خطرناک است 🔹ما این رشته‌های مهمّ علوم پایه را بخصوص مثل ریاضی را یا فیزیک را برای آینده لازم داریم. (۹۷/۳/۲۰) @Farsna
هدایت شده از خبرگزاری تسنیم
🚩 مظاهری: تیم اقتصادی دولت بگوید که اشتباه کرد رئیس کل اسبق بانک مرکزی : 🔹 دولت به طور مشخص آقای رئیس جمهور، آقای نوبخت، آقای جهانگیری، آقای سیف و آقای مسعود کرباسیان باید با اجتماع نظرات خودشان، قبول کنند تصمیماتی که گرفتند قابل تجدید نظر است و اشتباهاتشان را قبول کنند.سپس از اصول علمی و نظرات کارشناسان و تجارب کشور بهره مند شوند. http://tn.ai/1750644 📡 @TasnimNews