هدایت شده از دکتراحمدجهان بزرگی(کانال مطالعات سیاسی)
.
جناب آقای رئیسی عزیز
بوروکراسی در قوه مجریه دقیقا صد برابر بوروکراسی در قوه قضائیه قدرتمند ، در هم تنیده و فاسد است ....
پس اگر قاطع و پا به رکاب نباشید و به عبارت عامیانه بولدزری عمل نکنید بوروکراسی قوه اجرائیه شما را فشل خواهد کرد
برای پیش برد امور در خیلی از جاها انقلابی و سر صحنه عمل کنید نه با نامه نگاری ؛ حتی اگر پرتی هائی هم به وجود آید اما اصل کار پیش برود نتیجه خوبی خواهد داشت.
توصیه می کنم یک تیم قوی حقوقی در کنار خود فراهم کنید تا راههای قانونی کارهای انقلابی را برای شما پیدا کنند . این امر سبب می شود که جلوی مطبوعات معاند که در آینده چپ و راست به شما خواهند گفت این کار شما غیر قانونی است، مردم را توجیه و موانع را از سر راه شما بردارند .
این مطالب را بر اساس یک تجربه مدیریتی عرض کردم .....
.✍️احمد جهان بزرگی
.
هدایت شده از خبرگزاری فارس
اعلام آمادگی مجلس برای همراهی با رویکرد تحولی قوهقضاییه
🔹رئیس مجلس: ضمن اعلام آمادگی مجلس برای همراهی با رویکرد تحولی قوه قضاییه، امیدوارم مردم شایسته ایران شیرینی جهاد تحول در رویکرد حکمرانی نظام جمهوری اسلامی را در این دوره بیشتر بچشند.
🔹خانه ملت برای تلاش مضاعف در رفع کاستیها و مساعدت در تقویت هرچه بیشتر توانمندیهای قوه قضاییه در کنار حجتالاسلام اژهای خواهد بود.
🔸آیتالله موحدیکرمانی هم عنوان کرده حضور حجتالاسلام اژهای زمینه گسترش قانونگرایی و مقابله قاطع با هرگونه فساد و آلودگی را فراهم خواهد ساخت.
@Farsna
هدایت شده از تاملات حقوقی
5.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴سه دستور اول آیت الله رئیسی در هفته ی اول ریاست جمهوری چیست؟
سید ابراهیم رئیسی خادم جمهور
#بولدزری
#بوروکراسی_فاسد
#بوروکراسی_قوه_اجرائیه_شما_را_فشل_خواهد_کرد
#تیم_قوی_حقوقی_در_کنار_خود_فراهم_کنید
#اصلاح_ساختارها
#راههای_قانونی_کارهای_انقلابی
#دولت_انقلابی_و_کارامد
#سر_صحنه_عمل_کنید
#نامه_نگاری
#پیگیری
#تعیین_ضرب_الاجل
@taamolhoghooghi
کانال تاملات حقوقی
هدایت شده از فروشگاه طنینِ بکر| روغــــــن سالم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎤 سخنرانی استاد #فاطمی_نیا
📽 عروج را از منزل شروع کن
موعظه کوتاه👇👇👇
🌺🌺@moizie🌺🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌بر شما باد به طبقه مستضعف! این #پابرهنگان_پابکار!
آقای رئیسی!
💐آقای رئیسی!
این مرد را که بُغضش عرش را به لرزه انداخته پیدا کن و دریابش.
او رای داده و یحتمل شما را برگزیده است.
حل مشکل این مرد میتواند طلیعه حل مشکل هزاران مرد و زن شریفی باشد که از راه تفکیک زباله، زندگی میکنند.
💐💐امیرالمؤمنین علی علیه السلام:
خداوند سبحان قُوت(و نيازهاى) فقرا را در اموال اغنيا واجب و معين كرده است، ازاين رو #هيچ_فقيرى_گرسنه_نمى_ماند_مگر_به_سبب_بهره_مندی_توانگر(و ممانعت او از پرداخت حق فقير) و خداى متعال دراين باره از آنها سؤال و بازخواست مى كند.
💐إِنَّ اللَّهَ سُبْحَانَهُ فَرَضَ فِي أَمْوَالِ الْأَغْنِيَاءِ أَقْوَاتَ الْفُقَرَاءِ، فَمَا جَاعَ فَقِيرٌ إِلَّا بِمَا مُتِّعَ بِهِ غَنِيٌّ، وَ اللَّهُ تَعَالَى سَائِلُهُمْ عَنْ ذَلِكَ
📒 حکمت 328 #نهج_البلاغه
#نهج_البلاغه
#فقرا
#اصل_43
#اصل_3
#اصل_49
#محرومیت_زدایی
#شعارهای_انقلاب
#بازگشت_به_انقلاب
#ساده_زیستی_مسئولان
#فرصتسوزی
#مشکل_گشایی
#پابرهنگان_پابکار
#اصلاح_ساختارها
#نجومی_خوارها
#مناسبات_ناصحیح
┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈
@jedbie
تلنگر بیداری دانشگاهیان بیدار
💐#بهشتی_باشیم
📌بزرگی روح و بزرگواری
🌺خاطره ای از شهید مظلوم #آیتالله_بهشتی
💐بهشتی اسم جوان رو داده بود برای شورای صدا و سیما.
گفته بودند ولی این #مخالف_شماست، کلی علیه شما #دنبال_سند بوده!
گفت: او جویاست و کنجکاو. چه اشکالی دارد که سندی پیدا کند و مردم رو آگاه کند.
📚*کتاب «صد دقیقه تا بهشت»
#آیتالله_بهشتی
#بزرگی_روح
#مخالف_شما
┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈
@jedbie
تلنگر بیداری دانشگاهیان بیدار
هدایت شده از دکتر فیروز اصلانی دانشیار حقوق عمومی دانشگاه تهران
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#محرومیت_زدایی
#طبقه_پابرهنه_پابکار
📌زبان از وصف چنین صحنه ای قاصر است
📌پابرهنه های پرکار و کم ادعا ولی نعمت ما هستند.
رضایت توده های پابرهنه اولی بر رضایت خواص پر هزینه و پر ادعاست
#محرومیت_زدایی
#دولت_انقلابی_کارامد
#جهتگیری_دولت
#اصل_43
#اصل_49
#اصل_سوم_بند12
#پی_ریزی_اقتصاد_اسلامی_نه_غربی
#نجومی_خوار
#مطالبات_عدالت_طلبانه
#فسادستیزی
#روحیه_جهادی
#احقاق_حقوق_عامه
#دولت_انقلابی_کارامد
#قوه_قضاییه_فسادستیز
@aslani57
کانال دکتر فیروز اصلانی 57
💐#بهشتی_باشیم
📌ورود به شرط تخصص
🌺خاطره ای از شهید مظلوم #آیتالله_بهشتی
💐از بهشتی پرسید؛ روحانی هم میتونه تو شورای شهر بره؟
گفت: روحانی همه جا میتونه بره #به_شرط اینکه #علم اون رو داشته باشد نه اینکه صرفا تکیهاش به علوم حوزوی باشه.
گفت: #صرف روحانی بودن به فرد #صلاحیت_ورود به هر کاری رو نمیده.
📚کتاب «صد دقیقه تا بهشت»
#آیتالله_بهشتی
#به_شرط
#صلاحیت_ورود
#تخصص
┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈
@jedbie
تلنگر بیداری دانشگاهیان بیدار
🔻 احمدینژاد میگوید:
اگر کسی نظرش با نظر رهبری متفاوت باشد، مگر باید بمیرد؟!
❇️ ملاحظات:
ای کاش میشد احمدینژاد را ابله یا مهجور از حقایق و مستضعف فکری تصور کرد، اما وی هیچیک از اینها نیست و کاملا هم میفهمد و متوجه است که چه میگوید و چه نتایجی بر گفتههایش مترتب است.
مثلا احمدینژاد خوب میداند که هیچ حزباللهی واقعیای کسی را به صرف آنکه نظراتی متفاوت با نظرات رهبری دارد، محکوم به مرگ نکرده، نمیکند و نخواهد کرد. اما او باید اینچنین مغالطه کند تا محل اصلی نزاع و بحث به جای دیگری منتقل شده و فضا غبارآلود و نتیجتا ذهن مخاطبان مشوّب و مشوّش گردد.
محل نزاع کجاست و سخن اصلی چیست؟
🔘 اول: سخن آن است که اگر کسی اختلاف نظرات او با نظرات رهبری به سطح «اختلاف گفتمانی» ارتقا یابد، او را دیگر نمیتوان درون جریان ولایی و انقلابی و عدالتخواه دانست و اگر آن فرد ادعای مردمداری هم داشته باشد، مدعای او برای دهانش بسیار بزرگ است؛ هر که میخواهد باشد؛ حتی حسینعلی منتظری؛ «حاصل عمر» نائب امام زمان!
🔘 دوم: حتی اگر هم کسی با حجّت خدا(خامنهای) اختلاف نظر گفتمانی داشته باشد، چنانچه در کنج خانهاش بنشیند و این اختلاف غیر قابل قبول را در سینهاش نگاه دارد، بازهم ما را با آن شخص کاری نیست. سخن آن است که اگر کسی عقایدش فاسد باشد، حق ندارد این فساد را به خلق خدا تسرّی دهد و به اضلال دیگران بپردازد؛ باید با شیوهی حکیمانه مطابق با هر شرایط، با او تقابل کرد. این دستورالعمل جزو قطعیات دین است. مگر میشود انتظار داشت که یک مغازه برای خود محبوبیت جلب کند و به جای اغذیهی سالم، مواد غذایی مسموم به مردم عرضه نماید و با این وجود، آزادانه به فعالیت خود ادامه دهد و اگر هم به او گفته شود که یا محصولاتت را اصلاح و اسلام کن و یا در مغازهات را ببند، وقیحانه پاسخ دهد که: «هر کس که اغذیهی ناسالم در اختیار مردم قرار دهد، مگر باید بمیرد»؟!!
⬅️ احمدینژاد البته در فقه سیاسی مجتهد نیست(نه در کلان و نه در خرد) که اگر هم باشد، اختلاف اجتهاد اگر به حد اختلاف گفتمانی برسد، دیگر قابل قبول نیست و دقیقا با همین استدلال میتوان گفت که گزارهی «إجتهد و اخطأ» در همهی شرایط مسموع و قابل پذیرش نیست. مگر میشود «علی» و «معاویه» را همزمان در مسیر حق تصور کرد که صرفا خروجی اجتهادشان با یکدیگر متفاوت بوده است؟!
♦️ به «ابلیس» و آنچه بر او گذشت، نظری بیفکنیم.
ابلیس با وجود آنکه به توحید در ذات، توحید در الوهیت، توحید در خالقیت و توحید در ربوبیت تکوینی معتقد بود، اما چون حاضر به پذیرش ربوبیت تشریعی نشد، خداوند او را شایستهی جهنم و خلود در آن میداند. چرا؟ زیرا ابلیس با ادعای حزباللهیگری و در پوشش اعتقاد دروغین به چهار مرتبهی پیشین توحید، قصد داشت که در برابر توحید و دین بایستد.
🎯 مشکل ما با «محمود احمدینژاد» نیز از همین جنس است.
احمدینژاد و یا هر کس دیگر حق ندارد با تمسک به برخی گزارههای حق و انقلابی و استفاده از متشابهات عرصهی عدالتخواهی که نیازمند تأویل از سوی ولیّ خدا است، در برابر محکمات انقلاب و عدالتخواهی واقعی بایستد و در عین حال، خود را در مسیر حق و انقلاب و عدالتخواهی معرفی کند و با تمام این پشتورو بازی کردنهای آزادانه، نگران «آزادی» در جمهوری اسلامی باشد و نیز متوقع که هیچکس با عوامفریبیها و فتنهانگیزیهای وی مقابله نکند.
تحلیل سیاسی و جنگ نرم
هدایت شده از شهید شیخ احمد کافی
چگونه براي #خودم و #فرد_ديگري که مثلا #غيبتش را کرده ام، #استغفار بگويم؟
🌺پاسخ:
الف: استغفار برای خودتان را می توانید با جملات استغفر الله ربی و اتوب الیه، الهی العفو، داشته باشید.
ب: اگر حق الناسی مانند #غیبت به گردن دارید و در صدد جبران آن هستید بايد از آن فرد #حلاليت بطلبد،
اگر حلاليت طلبيدن، موجب ايجاد اختلاف و كينه و نزاع مي شود، لازم نيست حلاليت طلبيد، بلكه بايد توبه و استغفار كرد، و براي آن فرد نيز استغفار و طلب بخشش كرد،
«سُئِلَ رَسُولُ اللَّهِ ص مَا كَفَّارَةُ الِاغْتِيَابِ قَالَ تَسْتَغْفِرُ لِمَنِ اغْتَبْتَهُ كَمَا ذَكَرْتَهُ (1) از پيامبر سوال شد كه كفاره و راه جبران غيبت كردن چيست؟ فرمودند: اين است كه هر وقت ياد آن فردي كه غيبتش را كردي، افتادي، برايش استغفار كني. »
و با انجام كارهاي خير مانند صلوات فرستادن، قرآن خواندن، و هديه ثواب آن كارها به آن فرد كم كم اثرات بد آن را از بين برد.
👈پس هر جا حلاليت طلبيدن باعث مفسده بيشتر مي شود ، لازم نيست حلاليت بطلبيد، توبه و استغفار كافي است.
پی نوشت:
[1]. شيخ صدوق، من لا يحضره الفقيه، انتشارات جامعه مدرسين قم، 1413 ه.ق، ج 3، ص 377.
➥ @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی