eitaa logo
جلوه های تاریکی
54 دنبال‌کننده
324 عکس
33 ویدیو
1 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
⭕️آفت‌های فرا انجمنی از زبان آیت الله ▫️« تبدیل به جریان مخربی شده بود که اگر چه ظاهراً عده خودشان کم است، اما هنگامی که موضع‌گیری خاصی باب میل دشمنان انجام دهند، و گروه‌های دیگر نیز پشت سر این‌ها وارد عمل شده و این‌ها را آلت دست قرار می‌دهند. نهایتاً هم پس از رسیدن به مقاصد معاندانه خود، این‌ها را کنار می‌گذارند. در جریانات قم و تبریز که شریعتمداری این برنامه ها را بوجود آورده بود، تمام چپی‌ها و راستی‌ها تقویتش کردند که بعد بهره‌برداری خود، او را هم کنار بگذارند، امام(ره) در این فرصت لازم دید که به روحانیون انقلابی بگوید شما بر سر چه چیز دعوا می‌کنید، بر سر اجتهاد پویا یا سنتی؟ این دعوا را آن‌ها بین شما تشدید می‌کنند تا هر دوی شما را کنار بزنند و بدون انقلاب، که همان است، روی کار بیاورند، این برنامه ابرقدرت‌ها است، اگر دین از سیاست تفکیک شد روحانیتش محترم است، مثل پاپ دستش را ماچ می‌کنند، ایادی بزرگشان را برای دست‌بوسی می فرستند و هیچ باکشان هم نیست که رئیس جمهور آمریکا دست چنین روحانیتی را ببوسد.» 📚سخنرانی آیت‌ا... حائری در خطبه‌های نماز جمعه شیراز مورخ 1367/12/15. 🔰روشنگر 👇 @jelvehayetariki
جلوه های تاریکی
⭕️⭕️هرکه پولش بیش، قُربش بیشتر!! 🔻 #فرقه_های_شبه_معنوی_و_عرفانی_کاذب با بهره برداری از اعتقاد هوارد
⭕️⭕️هرکه پولش بیش، قُربش بیشتر!! 🔻اساسا های کاذب برای بقای خود نیازمند پول هستند که در این صورت آن ها یا افراد ثروتمند را حتما بکار می گیرند و برای اینگونه افراد ارزش و مقام بالاتری قائل می شوند و یا از برخی گزینه ها که می توانند بخاطر موقعیت خود سرمایه جذب کنند استفاده می برند. 🔻در انواع داخلی این مهم وجود دارد و آنها به انحاء مختلف از افراد شرکت کننده در کلاس ها، دوره ها، درمان ها و....( که همگی سرانجامی جز تباهی و بی فایده بودن ندارد) پول دریافت می کنند. 🔻حال فهم اینکه این مبالغ هنگفت برای چه افرادی و در کجا خرج می شود کار سختی نیست. بزرگان تشکیل و ترویج دهنده عرفان های بدلی سرمایه های کلانی را از این را کسب می کنند . 👇 @jelvehayetariki
♨️ در جامعه مدرن 👈🏻 و طعمه‌های اصلی 🔻جنبش های معنوی نوظهور با ابزارهای گوناگونی قدم به میدان تبلیغ و جذب گذاشته و اقدام به یارگیری می کنند.این ابزارها متنوع بوده و ازادعای شفا و گرفته تا رسیدن به آرامش و کسب تجربه‌های معنوی را شامل می‌شود. امروزه برای برخی افراد مطالعه کتاب‌های معنوی یا ظاهر و ژست معنوی داشتن نوعی پرستیژ اجتماعی به شمار می‌آید.از طرفی مشکلات و بحران‌هایی که افراد در روابط اجتماعی خود دارند،گاه عامل جذب آن‌ها به می‌شود. 🔹جریان‌های فرقه ای با درک موضوعات گفته شده به نوعی به افراد شخصیت می‌دهند و همین مسئله احساس خوبی به گروندگان به این جریان‌ها ایجاد می‌کند.در این بین به دلیل روحیات و احساسات قوی‌تر در آسیب‌پذیر ترند و جوانان به دلیل کنجکاوی و هیجان بیشتر ممکن است بیشتر جذب محافل و فرقه‌ها شوند. 🔰روشنگر 👇 @jelvehayetariki
✴️ قسمت۶ 📌 رضا، از پایه‌گذاران جریان سلفی در مصر  🖍رشید رضا و تا حدودی متمایل به بود.  او مبارزه‌طلبی و انقلابی‌گری سید جمال الدین اسدآبادی را با روش فرهنگی و تربیتی استادش محمدعبده تلفیق کرد.  🖍 رشید رضا ابتدا تلاش کرد، نشان دهد خلیفه مقدس نیست و از ایده‌ چند حکومت اسلامی به جای یک امپراتوری اسلامی دفاع کرد. هنوز مدتی از بحث‌های رشید رضا نگذشته بود که امپراتوری عثمانی منحل و مقام خلافت برچیده شد و کشور‌های جدیدی شکل گرفتند که مهمترین سوال آنها سیستم حکومتی جایگزین خلافت بود.  🖍در مصر آن زمان سه گرایش ملی‌گرا، غرب‌گرا و اسلام‌گراها با هم رقابت می‌کردند تا با کسب مقبولیت میان مردم خود را جایگزین مناسبی برای سیستم گذشته معرفی کنند. در این میان اسلام‌گراها می‌گفتند، باید از اسلام سلفی اطاعت کرد تا به دوران شکوه اسلام در صدر اسلام باز گردیم.  👈ادامه دارد... 👇 @jelvehayetariki
کانالی برای معرفی جریانات‌ افراطی‌ و‌ انحرافی‌ مدعی‌ مذهب 🗿 👽 شیطان در مدیریت جنگی خود علیه جبهه حق، گاهی با پوشش دروغین مذهبی گری وارد می شود تا با ایجاد شَک و شبهه، باعث انحراف شود. مخلوط کردن حق و باطل از دیرباز شگرد پیروان شیطان و شیطان صفتان جبهه باطل بوده و همچنان نیز حربه ی آنان برای منحرف ساختن دلدادگان از صف حق می باشد بر این اساس آشنایی با شگردها و گونه های عملکرد آنان بویژه در دوران غیبت حضرت ولیعصر عج برای همگان امری لازم و ضروری است . با تکنیک ها و شیوه های نوین جریانهای انحرافی و افراطی در کانال محتوایی ما آشنا شوید. #جلوه_های_تاریکی #با_ما_همراه_باشید 👇 @jelvehayetariki
#رشیدرضا، از پایه‌گذاران جریان #سلفی در مصر است.  رشیدرضا اهل سوریه بود و در مدارس دینی مخالفان خلافت عثمانی درس خوانده بود‌. #جلوه_های_تاریکی #با_ما_همراه_باشید 👇 @jelvehayetariki
🔴 ⚡️قسمت پنجم از عوامل فعال و حامیان جریان منسوب به است .به جهت قرابت تفکرات و بهره مندی از دیدگاه‌های این جریان، دائماً به تبلیغ و دفاع از مرجعیت جعلی می‌پردازد، او با وجود هتاکی‌های گستاخانه نسبت به قریب به اتفاق مراجع عظام، نسبت به مرجعیت لیدر جریان با احترام و تکریم برخورد می‌کند و جایگاه او را سوای دیگران می‌شمارد. باز هم جالب است بدانید جریان منسوب به هیچگاه حاضر به رد و اعلان برائت از حسن اللهیاری و شبکه ماهواره‌ای فتنه انگیز وی نشده است. ✅ادامه دارد... 👇 @jelvehayetariki
✔️ ♨️«تأکيد بر مباحثي بود که خيلي به مربوط نمي‌شد و به نوعي سعي مي‌کرد مخاطبي را که به انجمن جذب مي‌شود، به عنوان يک نوع و پيرو تربيت کند. آن بخش از نسل جوانِ آن زمان که به انجمن‌حجتيه گرايش پيدا کردند، اين را پذيرفتند. به همين خاطر، زياد اهل چون و چرا نبودند و اين محصول آن سنت حوزه مشهد بود که بر عقلانيت و بحث‌هاي اصولي، تمرکز چنداني نداشت بلکه بيشتر تبعيت و تقليد را پر و بال مي‌داد. اين و تقليد در انجمن‌حجتيه، خود را نه در مسائل و فروعات فقهي، بلکه در رفتارهاي تشکيلاتي نشان داد. 👈🏻به همين خاطر، در آن هيچ جايي براي چون و چرا نبود و همه اطاعت مي‌کردند. همين اطاعت‌پذيري، يکي از دلايل قوي شدن يک است؛ انگيزه‌ها قدرتمند و قوي، تقليدپذيري و اطاعت‌پذيري بالا، چون و چرا ممنوع و اصلاً به آن فکر نمي‌شود. نتيجه، يک تشکيلات بسيار منسجم و آهنين است.» 📚حجتیه، انجمنی سراسر تهدید،مصاحبه با استاد کوشکی،فصلنامه روشنا،شماره77. 🔰روشنگر 👇 @jelvehayetariki
🌐 🔸ماموستا فاتح کریکار موسس انصار الاسلام در سال 1956م در شهر سلیمانیه عراق به دنیا آمد. در دوران نوجوانی از سربازان مصطفی بارزانی بود و برای استقلال کردستان می‌جنگید. سپس در سال 1975م به پیوست و در هسته های مسلح اخوان فعالیت نمود. وی در سال 1982 م از کردستان مهاجرت نمود و به کشورهای ایران ، پاکستان و افغانستان مهاجرت نمود. بیشترین دغدغه های فکری ماموستا کاریکار در افغانستان و پاکستان شکل گرفت و در آنجا بود که با رهبرانی مانند " عبدالله عزام " و " گلبدین حکمتیار " ارتباط نزدیک برقرار کرد. کریکار از لحاظ فکری سخت تحت تأثیر اندیشه‌های " ابوالاعلی " ، " عمر عبدالرحمن " ، " عبدالله عزام " ، " " و " " بود تا جایی که چهار فرزندش را به نام ‌های ابن تیمیه، سید قطب، معالم و ظلال ( اشاره به کتاب های " معالم فی الطریق " و " فی ظلال القرآن " متعلق به سید قطب ) نام‌گذاری کرده است. او در سال 1991م به همراه خانواده اش به کشور نروژ پناهنده شد اما در سال 2001م به کردستان بازگشت و به عنوان امیر جماعت "انصارالاسلام " فعالیت خود را از سر گرفت. 🔹این گروه، حکومتی همچون در منطقه مرزی بیاره و خرمال، در مرز عراق و ایران تشکیل داد. سه سال حکومت کردند و در این مدت کتاب‌ها را سوزاندند، تلویزیون‌ها را شکستند و مردم را در ملا عام حد زدند. 👇 @jelvehayetariki
💠 #نامه_علمای_اهل‌سنت به سازمان ملل در #محکومیت اعدام‌های اخیر #عربستان درپی گردن زدن ده‌ها نفر از شهروندان بی‌گناه عربستانی بیش از ۲۰۰ نفر از علمای شاخص اهل سنت کشور طی نامه‌ای خطاب به دبیرکل سازمان ملل متحد، ضمن محکومیت شدید این اتفاق، خواستار موضع‌گیری مؤثر سازمان ملل متحد شدند. 🔰مفاز نیوز #وحدت_شیعه_و_سنی #وهابیت #اسلام_آمریکایی #جلوه_های_تاریکی #با_ما_همراه_باشید 👇 @jelvehayetariki
🔰 ؟ 🔻شبهه: ادعا می کنند روایاتی وجود دارند که هر دعایی را عبادت می داند «الدعاء هو العباده»؛ پس هرگاه کسی غیر خدا را می خواند و دعا می کند، در واقع او را عبادت می کند. همچنین آیاتی در قرآن مجید وجود دارند که که نهی از دعا و خواندن غیر خدا می کنند مانند: «وَأَنَّ الْمَسَاجِدَ لِلَّهِ فَلَا تَدْعُوا مَعَ اللَّهِ أَحَدًا ﴿الجن: ١٨﴾» و اینکه مساجد از آن خداست، پس هیچ کس را با خدا نخوانید! در نتیجه وقتی مسلمانان اولیاء و صالحین را می خوانند و از آنها استمداد می طلبند، غیر خدا را عبادت کرده اند و مشرک شده اند!!!. ❇️پاسخ: 🔹با شکافتن این شبهه می بینیم که دارای سؤالی است که باعث اشتباه شده است. سوال اصلی که در این شبهه وجود دارد این است که آیا هر دعایی عبادت است؟ 🔸پاسخ به این سوال را در چند مرحله بیان می کنیم: 📗الف) در قرآن مجید دعا در معانی گوناگونی استعمال شده است: 1️⃣ استعانت: «وَادْعُوا شُهَدَاءَكُم مِّن دُونِ اللَّهِ إِن كُنتُمْ صَادِقِينَ ﴿البقرة: ٢٣﴾» و گواهان خود را - غیر خدا - برای این کار، برای کمک فرا خوانید اگر راست می‌گویید! 2️⃣ سؤال و تقاضا: «وَقَالُوا يَا أَيُّهَ السَّاحِرُ ادْعُ لَنَا رَبَّكَ بِمَا عَهِدَ عِندَكَ إِنَّنَا لَمُهْتَدُونَ ﴿الزخرف: ٤٩﴾» گفتند: «ای ساحر! پروردگارت را به عهدی که با تو کرده بخوان که ما هدایت خواهیم یافت!» 3️⃣ قول: «فَمَا كَانَ دَعْوَاهُمْ إِذْ جَاءَهُم بَأْسُنَا إِلَّا أَن قَالُوا إِنَّا كُنَّا ظَالِمِينَ ﴿الأعراف: ٥﴾» و در آن موقع که عذاب ما به سراغ آنها آمد، سخنی نداشتند جز اینکه گفتند: «ما ظالم بودیم!» 4️⃣ نداء: «قُلْ إِنَّمَا أُنذِرُكُم بِالْوَحْيِ وَلَا يَسْمَعُ الصُّمُّ الدُّعَاءَ إِذَا مَا يُنذَرُونَ ﴿الأنبياء: ٤٥﴾» بگو: «من تنها بوسیله وحی شما را انذار می‌کنم!» ولی آنها که گوشهایشان کر است، هنگامی که انذار می‌شوند، سخنان را نمی‌شنوند! 5️⃣ عبادت: «وَلَا تَدْعُ مِن دُونِ اللَّهِ مَا لَا يَنفَعُكَ وَلَا يَضُرُّكَ فَإِن فَعَلْتَ فَإِنَّكَ إِذًا مِّنَ الظَّالِمِينَ ﴿يونس: ١٠٦﴾» جز خدا، چیزی را که نه سودی به تو می‌رساند و نه زیانی، مخوان! که اگر چنین کنی، از ستمکاران خواهی بود! 6️⃣ ادعاء: «أَن دَعَوْا لِلرَّحْمَنِ وَلَدًا ﴿مريم: ٩١﴾» از این رو که برای خداوند رحمان فرزندی قائل شدند! 7️⃣ عذاب و هلاک: «تَدْعُو مَنْ أَدْبَرَ وَتَوَلَّىٰ ﴿المعارج: ١٧﴾» و کسانی را که به فرمان خدا پشت کردند صدا می‌زند. ⭕️در نتیجه تنها یک قسم از در قرآن به معنای عبادت است و نمی توان همه اقسام دعا را عبادت دانست. 👇 @jelvehayetariki
روند شست‌و‌شوی مغزی درون ، به آرامی و تدریجی صورت می گیرد و در آن تلاش می‌شود فرد، جهان‌بینی خود را عوض کرده و به شرایطی که فرقه برای او در نظر گرفته، تن دهد. به این معناست که تحت شرایط خاص، فرد ناخودآگاه وادار به از اندیشه یا خواسته‌های افراد دیگر می‌شود و تغییرات عمده‌ای در باورها و در نتیجه، رفتارهای وی به وجود می آید. و تبعیت محض افراد از سرکردگان فرقه‌ها، در نهایت منجر به ایجاد هویت جدید درون فرقه‌ای می‌شود که طی آن، فرد از خانواده و محیط اطراف خود جدا شده و تمامی امور ریز و درشت خویش را به درون فرقه واگذار می‌کند. 🔰رهپویان 👇 @jelvehayetariki