28.73M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✡ #آن_سوی_غبار
3⃣ قسمت سوم: پروندهای باز
🎬 این مستند به نحوهٔ شکلگیری و قدرتیافتنِ نهادهای سرّی و قدرتمند جهانی همانند بانک جهانی، یونسکو، شورای حقوق بشر، آژانس بینالمللی انرژی اتمی و... میپردازد که با سیاستها و برنامههای استراتژیک خود عقاید، عواطف، سلایق و عمیقترین لایههای شخصیتی مردم و دولتها را تحت تأثیر قرار میدهند و هدف آنها تغییر #سبک_زندگی مردم از طریق کنترل اذهان عمومی (امپراطوری رسانهای در دنیا، قاچاق بینالمللی مواد مخدر و... ) برای تشکیل یک #حکومت_جهانی میباشد.
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✡ #آن_سوی_غبار
4⃣ قسمت چهارم: آژانس بینالمللی انرژی اتمی
🎬 این مستند به نحوهٔ شکلگیری و قدرتیافتنِ نهادهای سرّی و قدرتمند جهانی همانند بانک جهانی، یونسکو، شورای حقوق بشر، آژانس بینالمللی انرژی اتمی و... میپردازد که با سیاستها و برنامههای استراتژیک خود عقاید، عواطف، سلایق و عمیقترین لایههای شخصیتی مردم و دولتها را تحت تأثیر قرار میدهند و هدف آنها تغییر #سبک_زندگی مردم از طریق کنترل اذهان عمومی (امپراطوری رسانهای در دنیا، قاچاق بینالمللی مواد مخدر و... ) برای تشکیل یک #حکومت_جهانی میباشد.
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
31.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✡ #آن_سوی_غبار
5⃣ قسمت پنجم: والاستریت
🎬 این مستند به نحوهٔ شکلگیری و قدرتیافتنِ نهادهای سرّی و قدرتمند جهانی همانند بانک جهانی، یونسکو، شورای حقوق بشر، آژانس بینالمللی انرژی اتمی و... میپردازد که با سیاستها و برنامههای استراتژیک خود عقاید، عواطف، سلایق و عمیقترین لایههای شخصیتی مردم و دولتها را تحت تأثیر قرار میدهند و هدف آنها تغییر #سبک_زندگی مردم از طریق کنترل اذهان عمومی (امپراطوری رسانهای در دنیا، قاچاق بینالمللی مواد مخدر و... ) برای تشکیل یک #حکومت_جهانی میباشد.
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
26.65M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✡ #آن_سوی_غبار
6⃣ قسمت ششم: شورای حقوق بشر
🎬 این مستند به نحوهٔ شکلگیری و قدرتیافتنِ نهادهای سرّی و قدرتمند جهانی همانند بانک جهانی، یونسکو، شورای حقوق بشر، آژانس بینالمللی انرژی اتمی و... میپردازد که با سیاستها و برنامههای استراتژیک خود عقاید، عواطف، سلایق و عمیقترین لایههای شخصیتی مردم و دولتها را تحت تأثیر قرار میدهند و هدف آنها تغییر #سبک_زندگی مردم از طریق کنترل اذهان عمومی (امپراطوری رسانهای در دنیا، قاچاق بینالمللی مواد مخدر و... ) برای تشکیل یک #حکومت_جهانی میباشد.
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
📆 تقویم روزانه
🌺 امروز : یکشنبه
🌞 ۵ اردیبهشت ۱۴٠٠ هجریشمسی
☪️ ١٢ رمضان ۱۴۴٢ هجریقمری
✝️ ٢۵ آوریل ۲۰٢١ میلادی
🕎 ١٣ ایار ۵۷۸١ عبری
🌍 مناسبتهای قمری
✍ نزول #زبور بر حضرت داوود علیهالسلام
🌍 مناسبتهای شمسی
1⃣ شکست عملیات #پنجه_عقاب نیروی دلتای آمریکا در طبس برای آزادسازی آمریکاییهای گروگان در لانهٔ جاسوسی آمریکا (١٣۵٩ش)
2⃣ رنگ سبز بهعنوان نماد انتخاباتی میرحسین موسوی (از سران فتنه) انتخاب شد (١٣٨٨ش)
📚 بیشتر بدانیم:
📖 کودتای مخملی در بستر علم سکولار
👉 http://jscenter.ir/slave-jews/muslim-zionism/6187
🌍 مناسبتهای عبری
✍️ بیستوهشتم عُومِر
🗓 تذکر ضروری: این تقویم تنها به ذکر مناسبتهای مرتبط با #یهود میپردازد.
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
🕎 کتاب مزامیر داوود (١)
1️⃣ در بخش مکتوباتِ #عهد_قدیم ۶ کتاب وجود دارد که جنبهٔ تاریخی ندارند. این ۶ کتاب عبارتاند از: مزامیر، امثال، ایوب، غزلغزلهای سلیمان، مراثی ارمیا و جامعه سلیمان.
2️⃣ ۵ کتاب از این مجموعه (غیر از مراثی ارمیا) بخشی را تشکیل میدهد که مطابق تقسیم نسخهٔ #سبعینیه، کتابهای حکمت، مناجات و شعر خوانده میشود. در ادامه به بررسی اجمالی محتوا، تاریخ نگارش و نویسندهٔ کتاب #مزامیر میپردازیم.
3️⃣ مزامیر جمع مزمور به معنای سرود است و کتاب مزامیر مجموعهای از سرودهاست که سنّت یهودی قسمت عمدهٔ آنها را به حضرت #داوود و بقیه را به افرادی دیگر نسبت میدهد. این سرودها در واقع نیایش خداوند، ستایش او، دعا به درگاه او، اعتراف به گناهان و طلب بخشایش و شکرگزاری و… هستند.
4️⃣ با نگاه کلی به مطالب این کتاب در مییابیم که در آن عشق و شور با تعبّد و شریعت جمع شده است:
🔸خداوند را دوست میدارم زیرا ناله و فریاد مرا میشنود و به درخواست من گوش میدهد، پس تا آخر عمر نزد او دعا خواهم کرد. (١١۶ : ١-٢)
🔸تنها تو ای خداوند، بلی، تنها تو سزاوار تجلیل و تکریم هستی، نه ما، زیرا تو سرشار از رحمت و وفا میباشی. (١١۵ : ١)
🔸خداوند را ستایش کنید، زیرا او نیکوست و رحمتش بیپایان. (١١٨ : ١)
5️⃣ این عشق به خداوند و پرستش او همراه با اطاعت محض است:
🔸ای خداوند، تو همهچیز من هستی، بههمین سبب است که گفتهام مطیع کلامت خواهم بود. با تمام دل خود طالب رضامندی تو هستم. (١١٩ : ۵٧)
🔸خداوندا به این خدمتگزارت احسان نما تا زنده بمانم و کلام تو را اطاعت کنم. چشمانم را بگشا تا حقایق شگفتانگیز کلام تو را ببینم. من در این دنیا غریب هستم؛ ای خدا، احکام خود را از من مخفی مدار. اشتیاق به دانستن اوامر تو، همچون آتش، همواره جانم را میسوزاند. (١١٩ : ١٧-٢٠)
📖 متن کامل این مقاله:
👉 http://jscenter.ir/jewish-studies/jewish-bibliography/9373
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
🕎 کتاب مزامیر داوود (٢)
1️⃣ در سنت یهودی این کتاب به #داوود منسوب بوده است و هرچند گفته میشد که ده نفر از بزرگان در نگارش آن شرکت داشتهاند، اما اصل کتاب را داوود نوشته است.
2️⃣ اما #نقادان_جدید با این عقیده بهشدت مخالفاند و تاریخ نگارش نهایی آن را مربوط به بعد از #اسارت_بابلی و حتی دیرتر از آن میدانند.
3️⃣ هرچند خود آنان دربارهٔ زمان نگارش آن بسیار اختلاف دارند و میگویند با اینکه بدون شک قسمتهایی از این کتاب را داوود در قرن دهم قبل از میلاد نوشته، اما تدوین نهایی کتاب مربوط به بعد از اسارت بوده است.
4️⃣ برخی دیگر بر آناند که زمان خاصی را برای گردآوری نهایی این کتاب نمیتوان تعیین کرد و باید هر قسمت یا هر مزمور را جداگانه بررسی نمود.
5️⃣ کتاب #مزامیر به شکل فعلی آن در واقع ۵ کتاب مجزاست که کنار هم قرار گرفته است. در آخر هر یک از این ۵ کتاب کلمهٔ «آمین» آمده است که گفته میشود آن را گردآورندگان اضافه کردهاند.
🔸کتاب اول مشتمل بر ۴١ مزمور است که مؤلفِ ۴ عدد از آنها (مزمورهای ١، ٢، ١٠، ٣٣) ناشناخته و بقیه به داوود منسوب است.
🔸کتاب دوم مشتمل بر ٣١ مزمور (از ۴٢ تا ٧٢) است که ١٨ عدد از آنها به داوود و بقیه به دیگران یا مؤلفان ناشناخته منسوب است.
🔸کتاب سوم مشتمل بر ١٧ مزمور (از ٧٣ تا ٨٩) است که تنها یکی از آنها به داوود و بقیه به دیگران منسوب است.
🔸کتاب چهارم مشتمل بر ١٧ مزمور (از ٩٠ تا ١٠۶) است که تنها ٢ عدد از آنها به داوود و بقیه به دیگران منسوب است.
🔸کتاب پنجم مشتمل بر ۴۴ مزمور (١٠٧ تا ١۵٠) است که ١۵ عدد از آنها به داوود و بقیه به دیگران منسوب است.
📖 متن کامل این مقاله:
👉 http://jscenter.ir/jewish-studies/jewish-bibliography/9373
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
📆 تقویم روزانه
🌺 امروز : دوشنبه
🌞 ۶ اردیبهشت ۱۴٠٠ هجریشمسی
☪️ ١٣ رمضان ۱۴۴٢ هجریقمری
✝️ ٢۶ آوریل ۲۰٢١ میلادی
🕎 ١۴ ایار ۵۷۸١ عبری
🌍 مناسبتهای عبری
1⃣ بیستونهم عُومِر
2⃣ #پسح_شنی
👈 پِسَح شنی (פסח שני) بهمعنای پسح دوم، هرساله در روز ١۴ ماه ایار قرار میگیرد. در اینباره بزودی توصیح خواهیم داد.
🗓 تذکر ضروری: این تقویم تنها به ذکر مناسبتهای مرتبط با #یهود میپردازد.
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
✡ حاج میرزا علینقی کاشانی از تجار متمول ایران و پدربزرگ (مادری) محمدجواد ظریف.
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
🎯 مثلث برمودا در ایران (١)
1⃣ #حاج_میرزا_علینقی_کاشانی از تجّار متموّل ایران در سالهای پس از جنگ جهانی دوم است. آنگونه که #عینالسلطنه نوشته، او، مانند برخی تجّار دیگر آن زمان، در سالهای ۱۳۲۰-۱۳۲۴، در زمانی که ایران تحت اشغال ارتشهای متفقین بود، از طریق بحران مالی زمان جنگ، ثروتی انبوه به دست آورد.
2⃣ قهرمان میرزا سالور (عینالسلطنه) در ۵ تیر ۱۳۲۴، حدود دو ماه قبل از پایان جنگ دوم جهانی (۲ سپتامبر ۱۹۴۵ / ۱۱ شهریور ۱۳۲۴)، نوشت:
📝 باغ مرحوم نبیلالسلطنه، که چهار هزار ذرع است جنب باغ من و رعیتی است عمارت مختصری دارد، «حاجی علینقی کاشی» به مبلغ یکصد و پنجاه هزار تومان خریداری و قرب سیصد چهارصد هزار تومان خرج بنای عمارت نموده.
🔸 هیچ بنایی را به این مفصلی و به این سرعت من ندیده بودم به اتمام برسد. این کاشانی از دولتِ سرِ یک کارخانهٔ نخریسی در سمنان کارش به اینجا رسیده که ذرعی چهل تومان باغ تجریش بخرد. در حالی که این باغ پسکوچه [است] و آب روان هم ندارد.
🔸 این قبیل تجّار تازه چرخ [تازه به دوران رسیده] زیاد شده[اند] و بیمحابا بدون تعمّق ملک میخرند، عمارت میسازند و تا دهن باز کنی فلان باغ، خانه، ملک، دکان، فروشی است، مثل ریگ پول میدهند.
📚 روزنامهٔ خاطرات عینالسلطنه، ج۱۰، ص ۸۰۶۷
3⃣ و در ۴ مرداد ۱۳۲۴ افزود:
📝 گفتند، در روزنامه هم بود، همسایهٔ شمیران من «حاجی علینقی کاشانی» در این ایام که انحصار پنبه بههم خورد پانصد هزار تومان منافع برد. (باغ به این گرانی نخرد؟)
🔸 نمازی، باز همسایهٔ دورتر من، سال قبل در دو معاملهٔ کتیرا و چای از هریک ششصد هزار تومان برد. تا امسال چقدر برده باشد خدا عالم است.
🔸 قمار هم بین اینها از زنانه و مردانه رواجی دارد که شبی پانزده و شانزده الی سی هزار تومان برد و باخت میشود. شبی یکهزار و دویست تومان به صاحبخانه و مجلس میدهند بساط را راه بیندازد. توپ پانصد و هزار تومان میبندند. عبدالعلی خان [خواجهنوری] میگفت در کلوپ ایران شبی صد هزار تومان بردوباخت میشود.
📚 روزنامهٔ خاطرات عینالسلطنه، ج۱۰، ص ۸۰۷۳
✍ استاد عبدالله شهبازی
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
🎯 مثلث برمودا در ایران (٢)
1⃣ فروشندهٔ باغ فوق به #حاج_علینقی_کاشانی، که پسکوچه و بدون آبِ روان و با قیمتِ بالا بود، بهنحوی که #عینالسلطنه را متحیّر کرد، «میرزا ابراهیمخان نبیلالسلطنه» است که بعدها پسرش، #فضلالله_نبیل، رئیس دفتر #فرح_پهلوی شد و دخترش، #زهرا_نبیل، سناتور. #نبیلالسلطنه و فرزندانش از #بهائیان سرشناس بودند.
2⃣ این نوع معاملات مشکوک (خرید ملک به قیمتی بسیار بالاتر از قیمت متعارف) در زمان جنگ جهانی دوم، و بحرانهای مالی که قوانین نظارتی شدید وجود دارد، به معاملات صوری بهمنظور تبادل غیرقانونی پول (#پولشویی) شبیه است.
3⃣ علینقی کاشانی بخش مهمی از ثروت پیشین خود را از طریق کارخانهٔ ریسمانریسی سمنان به دست آورد. او احداث کارخانهٔ فوق را در سال ۱۳۰۵، در زمینی که #حاج_میرزا_آقا_فامیلی، بزرگ طایفه فامیلی سنگسر و سمنان، در اختیارش گذارد (مجانی یا با قیمت نازل)، شروع کرد. کارخانه ریسمانریسی سمنان در شهریور ۱۳۱۰ با حضور #رضاشاه افتتاح شد.
4⃣ احداث این کارخانه در #سمنان به دلیل کشت وسیع پنبه در اراضی مابین #آرادان و #سرخه بود که در آن زمان مرغوبترین پنبه ایران بهشمار میرفت. بخش مهمی از زارعین این اراضی از طوایف شبان #سنگسر بودند که از زمان صفویه بهتدریج به سُرخه و آرادان مهاجرت کردند و شیوهٔ زیست و معیشت خود را از دامداریِ کوچنده به زراعت و یکجانشینی تغییر دادند.
5⃣ عینالسلطنه در همان یادداشت ۵ تیر ۱۳۲۴ افزوده است:
📝 این آدم [حاج علینقی کاشانی] پنبه را از دولت (انحصار بود) به لطایفالحیل ارزان خرید و به هر قیمت دلش خواست فروخت (نخ را).
📚 روزنامهٔ خاطرات عینالسلطنه، ج۱۰، ص ۸۰۶۷
✍ استاد عبدالله شهبازی
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
🎯 مثلث برمودا در ایران (٣)
1⃣ سیوسه سال قبل، در دوران احمدشاه قاجار، #عینالسلطنه در یادداشت ۲۵ ذیحجه ۱۳۳۰ ق / ۱۴ آذر ۱۲۹۱ ش. نوشت:
📝 شش ساعت از دسته گذشته، شاهآباد رسیدیم. اسبها رمق ندارند و خیلی آرام حرکت میکنند. باد میآمد و سرد بود... باز چای خوردیم. عکس #عباس_افندی [عبدالبهاء، سومین شخصیت محوری بهائیت] در صدر اطاق آویخته بود. از وقتی که «میر علینقی کاشانی» مدیر این راه بود تمام عملهجات را از #بابیها گرفته بود. حالیه هم باز همانها هستند. به این جهت است که عکس عباس افندی در اطاقها است.
📚 روزنامهٔ خاطرات عینالسلطنه، ج۵، ص ۳۸۰۹
2⃣ تصور میکنم منظور از «میر علینقی کاشانی» فوقالذکر همان «حاج علینقی کاشانی» است که در جوانی «میرزا علینقی» خوانده میشد.
3⃣ با توجه به اسنادی که از تحرکات مالی برخی ثروتمندان بزرگ بعدی ایران در زمان جنگ جهانی دوم موجود است، احتمالاً باید اسنادی باشد که بتواند اطلاعات دقیقتری دربارهٔ «حاج علینقی کاشانی» و شرکایش، و سازوکار عملیات مالی ایشان، به دست دهد و یادداشتهای عینالسلطنه را مستند و کامل کند.
4⃣ #حاج_علینقی_کاشانی در سالهای پسین میکوشید، مانند سایر ثروتمندان بزرگ از این قماش، آنگونه که هم در ایران و هم در غرب مرسوم است، برای خود #وجاهت کسب کند. به این دلیل، زمانی که به ثروت انبوه رسید، «کار خیر» نیز میکرد و به علمای بزرگ وقت، مانند مرحوم آيتاللهالعظمی بروجردی، «وجوهاتی» میداد. ورّاث مادی و معنویِ اینگونه ثروتمندان معمولاً فقط این بخش از شخصیت ایشان را برجسته میکنند و دربارهٔ منشاء و سازوکار #کسب_ثروت خاندان خود سکوت میکنند!
✍ استاد عبدالله شهبازی
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
🎯 مثلث برمودا در ایران (۴)
1⃣ سرگذشت #حاج_علینقی_کاشانی ما را به نتایجی شگفت میرساند.
2⃣ این تأمل نشان میدهد که بخش مهمی از تحولات ایران از سال ۱۳۸۴ تا امروز، در دوران صعود #محمود_احمدینژاد و سپس انتقال دولت به #حسن_روحانی، توسط افرادی رقم خورده که به منطقهٔ کشت پنبهٔ فوق تعلق دارند؛ همان اراضی بین آرادان و سُرخه که بهخاطر آن حاج علینقی کاشانی، با حمایت رضا شاه و کمک حاج میرزا آقا فامیلی، کارخانهٔ خود را برای تبدیل پنبه به نخ احداث کرد. (بنگرید به تصویر منطقهٔ فوق در انتهای همین نوشته)
3⃣ محمود احمدینژاد اصالتاً از طایفه #صباغیان_سنگسر مهاجر به #آرادان است. حسن روحانی از جانب پدر از طایفه #فریدون_سنگسر (مهاجر به #سرخه) و از جانب مادر از طایفهٔ #پیوندی_سنگسر است. «حاج علینقی کاشانی» نیز پدربزرگ (مادری) #محمدجواد_ظریف است.
4⃣ قبلاً و در یادداشت یکشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۷ / ۲۹ ژوئیه ۲۰۱۸، نوشتم:
📝 «در سالهای ۱۳۲۸- ۱۳۲۹ که دایرهٔ جغرافیاییِ ستاد ارتش اولین مجلدات «فرهنگ جغرافیایی ایران» را منتشر کرد، «سُرخه» روستایی بود با ۴۰۰۰ نفر سکنه از توابع بخش مرکزی شهرستان سمنان در استان دوم، و «آرادان» روستایی بود در نزدیکی سرخه با ۲۵۰۳ نفر سکنه از توابع بخش گرمسار شهرستان دماوند استان مرکزی.
📝 آن زمان برای هیچکس قابل تصور نبود که در آیندهٔ دور از دو خانوادهٔ ساکن این دو روستا، که هر دو اصالتاً از طوایف شبان #سنگسر (مهدیشهر) بودند، دو تن به مدت ۱۶ سال پیاپی زمام دولت ایران را بهدست خواهند گرفت و بر اقتصاد (و سیاست) ایران بزرگترین تأثیرات را خواهند گذارد.»
✍ استاد عبدالله شهبازی
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
🎯 موقعیت جغرافیایی سنگسر (مهدیشهر)، آرادان و سُرخه
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
🎯 توضیحات تکمیلی درباره یادداشت «مثلت برمودا در ایران»
1⃣ در یادداشت فوق در پی اثبات #بهائی_بودن «حاج علینقی کاشانی» نبودم بلکه یافتههای خود را درباره جایگاه حیرتانگیز منطقهٔ «آرادان - سُرخه - سنگسر» در تحولات اخیر ایران، از سال ۱۳۸۴ تا امروز (دولتهای محمود احمدینژاد و حسن روحانی)، بیان کردم.
2⃣ یادداشت فوق فقط نشان میدهد که #حاج_علینقی_کاشانی با کانون مالی- سیاسی معینی ارتباط و شراکت داشته که در منطقهٔ سمنان نفوذ فراوان داشت و، اگر «میر علینقی کاشانی» ذکر شده در یادداشت ۲۵ ذیحجه ۱۳۳۰ ق / ۱۴ آذر ۱۲۹۱ ش. عینالسلطنه همان «حاج علینقی کاشانی» باشد، این ارتباطات بسیار قدیمی بوده.
3⃣ آنچه فرضیهٔ یکی بودنِ «حاج علینقی کاشانی» سال ۱۳۲۴ ش. و «میر علینقی کاشانی» سال ۱۲۹۱ ش. را تقویت میکند نامهای است به محمد مسعود، منتشره در روزنامهٔ مرد امروز (شماره ۶۰، مورخ ۲۵ خرداد ۱۳۲۵، ص۷)، از فردی با نام مستعار «ب. ب.» که در آن حاج علینقی کاشانی را «حاج میر علینقی کاشانی» خوانده و مسعود را به رشوهگیری و سکوت دربارهٔ او متهم کرده. این نامه نشان میدهد که حاج علینقی کاشانی به «میر علینقی کاشانی» نیز مشهور بوده.
4⃣ در روزنامهٔ خاطرات عینالسلطنه فرد دیگری بهنام «حاج علینقی کاشانی» دیده میشود که در یادداشت یکشنبه، ۲۴ ربیعالثانی ۱۳۲۴ ق / ۱۷ ژوئن ۱۹۰۶ م. از او با عنوان «مرحوم حاج علینقی کاشانی» یاد شده یعنی در سال پایانی سلطنت مظفرالدین شاه مرحوم بوده. عینالسلطنه درباره این حاج علینقی کاشانی مینویسد:
📝 «این کاروانسراها را تا مشهد مقدس همه را مرحوم حاجی علینقی کاشانی تعمیر کرده. خدایش رحمت کند، بسیار زحمت کشیده و مصارف کرده است.» (روزنامهٔ خاطرات عینالسلطنه، ج۲، صص ۱۶۵۱- ۱۶۵۲)
5⃣ از حاج علینقی کاشانی فوقالذکر موقوفاتی بر جا است که فهرست آن در سال ۱۳۰۱ ق / ۱۸۸۳ م.، ده سال قبل از قتل ناصرالدینشاه، منتشر شده با مشخصات زیر: صورت موقوفات حاج علینقی کاشانی، تهران: ۱۳۰۱ ق، دارالطباعه سید آقا میر باقر رازی. روشن است که این حاج علینقی کاشانی را نباید با حاج میر علینقی کاشانی، که در سال ۱۳۲۵ ش. زنده بود، یکی دانست.
✍ استاد عبدالله شهبازی
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
📆 تقویم روزانه
🌺 امروز : سهشنبه
🌞 ٧ اردیبهشت ۱۴٠٠ هجریشمسی
☪️ ١۴ رمضان ۱۴۴٢ هجریقمری
✝️ ٢٧ آوریل ۲۰٢١ میلادی
🕎 ١۵ ایار ۵۷۸١ عبری
🌍 مناسبتهای قمری
✍ فاجعهٔ كشتار مسلمانان فلسطینی در حرم حضرت ابراهیم (ع) در شهر الخلیل (١۴١۴ق)
📚 بیشتر بدانیم:
📖 باروخ گلدشتاین؛ خدایگان جنایت و کشتار
👉 http://jscenter.ir/other-topics/jewish-celebrities/10193
🌍 مناسبتهای میلادی
1⃣ اعطای لقب سلطنتی «سِر» از سوی استعمار انگلیس به عباس افندی معروف به #عبدالبهاء دومین رهبر کالت #بهائیت (١٩٢٠م)
2⃣ تأسیس دادگاه #تفتیش_عقاید معروف به #انکیزیسیون در اسپانیا (١٢٣١م)
📚 بیشتر بدانیم:
📖 الیگارشی یهودی و اسطوره انکیزیسیون
👉 http://jscenter.ir/jewish-history/formation/2029
🌍 مناسبتهای عبری
1⃣ سیام عُومِر
2⃣ روزهٔ مستحب یهودیان
🗓 تذکر ضروری: این تقویم تنها به ذکر مناسبتهای مرتبط با #یهود میپردازد.
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
🕎 دیروز چهاردهم ایار، روز #پسح_شنی بود.
📚 فلسفهی چنین روزی در #یهودیت این است که برخی از #بنیاسرائیل بهواسطهی تماس با جسد مُرده از نظر شریعت ناپاک و نجس شده و نمیتوانستند پسح را جشن بگیرند و #قربانی تقدیم کنند و یا برخی «در سفر دور» بوده و نمیتوانستند بهموقع خود را به #معبد_مقدس برسانند. چنین افرادی موظف بودند اعمال مربوط به #عید_پسح را یک ماه بعد، در چهاردهم ایار برگزار کنند.
✍️ طبق بررسی ما، در مورد این روز، منبعی به زبان فارسی که توضیح کاملی ارائه کرده باشد، موجود نیست. از شما همراهان عزیز دعوت میکنیم متن یادداشت اندیشکده در این مورد را در آدرس زیر مطالعه کرده و با افزایش بازدید آن به بهتر دیده شدن آن در موتورهای جستجوگر کمک کنید:
👉 http://jscenter.ir/hebrew-calendar/13951
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
📆 تقویم روزانه
🌺 امروز : چهارشنبه
🌞 ٨ اردیبهشت ۱۴٠٠ هجریشمسی
☪️ ١۵ رمضان ۱۴۴٢ هجریقمری
✝️ ٢٨ آوریل ۲۰٢١ میلادی
🕎 ١۶ ایار ۵۷۸١ عبری
🌍 مناسبتهای قمری
✍🌺 میلاد با سعادت کریم اهلبیت امام حسن مجتبی علیهالسلام (٣ق)
🌍 مناسبتهای عبری
1⃣ سیویکم عُومِر
2⃣ آغاز باریدن مائدهٔ آسمانی (مَنّ و سَلوی) بر بنیاسرائیل در بیابان و در عصر حضرت موسی (٢۴۴٨-٢۴٨٨ عبری)
🗓 تذکر ضروری: این تقویم تنها به ذکر مناسبتهای مرتبط با #یهود میپردازد.
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
✡ ظریف و سردار سلیمانی
💥 دیپلماسی و میدان
🕋 قَالُوا يَا مُوسَىٰ إِنَّا لَنْ نَدْخُلَهَا أَبَدًا مَا دَامُوا فِيهَا فَاذْهَبْ أَنْتَ وَرَبُّكَ فَقَاتِلَا إِنَّا هَاهُنَا قَاعِدُونَ [مائده ٢۴]
👈 بنىاسرائيل گفتند: اى موسى! تا وقتى كه آنها در آن شهرند، ما #هرگز وارد آن نخواهيم شد. پس تو و #پروردگارت برويد و با آنان بجنگيد، ما همينجا نشستهايم.
1⃣ #بنیاسرائیل مردمی بی ادب، سستبنیان و طالب رفاه بدون میداناند. (به معنا و مفهوم آیه توجه کنید.)
2⃣ اینان فارغ از جسارتی که در مقابله با حکم خدا دارند، به جسارتشان عنصر پافشاری را هم اضافه میکنند!
👈 نمیگویند: داخل نمیشویم.
👈 میگویند: "هرگز" داخل نخواهیم شد.
3⃣ و فارغ از اهانت آشکار که به فرمانروای خود دستور میدهند، عدم ایمانشان به خدای موسی علیهالسلام را نیز فریاد میزنند:
👈 نمیگویند: تو و "خدای ما" به میدان قتال بروید.
👈 میگویند: تو و "خدایت" به میدان قتال بروید.
🔸 بعبارت دیگر میگویند: خدای تو، خدای ما نیست!!
4⃣ حرف بنیاسرائیل در «إِنَّا هَاهُنَا قَاعِدُونَ» یعنی: ما #رفاه، #لغو_تحریمها آنهم بهقول شیخ حسن روحانی: بالمرّه و بستن با #کدخدا را بدون #میدان، یعنی فقط با «لبخند مشمئزکنندهٔ ظریف» میخواهیم!!
✍ نویسنده: علی خلیل اسماعیل
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
📆 تقویم روزانه
🌺 امروز : جمعه
🌞 ۱٠ اردیبهشت ۱۴٠٠ هجریشمسی
☪️ ١٧ رمضان ۱۴۴٢ هجریقمری
✝️ ٣۰ آوریل ۲۰٢١ میلادی
🕎 ١۸ ایار ۵۷۸١ عبری
🌍 مناسبتهای قمری
1️⃣ وقوع #جنگ_بدر (٢ق)
🌍 مناسبتهای شمسی
✍️ خروج نیروهای #انگلیس از خاک ایران پس از تثبیت دولت کودتایی #سیدضیاءالدین_طباطبایی و آسودهخاطر شدن انگلیس از تأمین منافع خود در ایران (١٣٠٠ش)
🌍 مناسبتهای میلادی
1️⃣ سپاه مسلمانان به فرماندهی طارق بن زیاد با هدف تصرف اسپانیا، از تنگهٔ #جبلالطارق گذشتند و پا به خاک اروپا گذاردند (٧١١م)
2️⃣ #جرج_واشنگتن در ایوان ساختمان فدرال در خیابان والاستریت شهر نیویورک در حضور مردم و با سوگند وفاداری به قانون اساسی، نخستین رئیسجمهور آمریکا شد (١٧٨٩م)
3️⃣ مرگ #آدولف_هیتلر، صدراعظم آلمان نازی (١٩۴۵م)
4️⃣ تأسیس #کلیسای_شیطان توسط #آنتوان_لاوی (١٩۶۶م)
🌍 مناسبتهای عبری
1️⃣ سیوسوم عُومِر / #لگ_باعومر
2️⃣ آغاز برگزاری مراسم شرعی #کتوبا (ازدواج) و جشنهای رسمی یهودیان تا ۱۵ ماه تموز
3️⃣ مرگ #شمعون_بن_یوحای نویسندهٔ #کتاب_زوهر و بنیانگذار #کابالا (٣٩۲۰ عبری)
🗓 تذکر ضروری: این تقویم تنها به ذکر مناسبتهای مرتبط با #یهود میپردازد.
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter