🎯 پیچ تاریخی جمعیت در فلسطین (2)
1⃣ در سیزده سال اول بعثت که پیامبر در مکه زندگی میکردند، #مسجدالاقصی در بیتالمقدس قبله اول مسلمین بود و پس از مهاجرت پیامبر به مدینه و در سال دوم هجرت به فرمان خداوند، قبلهی مسلمین تغییر یافت. از آن پس مسجدالحرام در مکه بهعنوان قبله و حرم اول و مسجدالاقصی در بیتالمقدس در فلسطین به حرم دوم موحدان و مسلمانان عالم تبدیل گردید.
2⃣ در سال 638 میلادی برابر با 17 ه.ق. در زمان خلیفهی دوم، سپاهیان اسلام وارد #بیتالمقدس شدند. مسلمانان با مردم فلسطین پیمان صلح امضا کردند و آنان را در پذیرش دین آزاد گذاشتند. ساکنان فلسطین وقتی حقانیت دین اسلام را مشاهده کردند، اکثریت ایشان مسلمان شدند.
3⃣ بنابراین از قرن هفتم میلادی به بعد فلسطینیها پیروان سه دین بزرگ الهی را تشکیل میدادند. اولین و بزرگترین جمعیت مذهبی فلسطین را #مسلمانان تشکیل میدادند که حائز اکثریت مطلق جمعیت بودند، دومین گروه جمعیتی از آن #مسیحیان بود و سومین جمعیت مذهبی را #یهودیان در اختیار داشتند. بدین ترتیب از اواسط قرن هفتم میلادی اعراب مسلمان بر فلسطین استیلاء داشتند. ضمن اینکه آمارنگاری عربی و اسلامی بیتالمقدس نشان میدهد که اکثریت قریب به اتفاق ساکنین فلسطین و بیتالمقدس در طول تاریخ عرب و مسلمان بودهاند و زبان و فرهنگ مشترکی داشتهاند.
✍ نویسنده: صالح قاسمی
🌐 دبیر مرکز مطالعات راهبردی جمعیت (cfssp)
📖 متن مقاله در سایت اندیشكده:
👉 goo.gl/Kupd4Y
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
🎯 پیچ تاریخی جمعیت در فلسطین (3)
1⃣ شمار #یهودیان ساکن در #فلسطین که در حوالی سال ۱۷۰۰ میلادی حدود 6000 نفر بود. در سال 1876 سازمان #صهیونیسم_جهانی ادعای مالکیت سرزمین فلسطین را طرح کرد و خواهان تشکیل #دولت_یهود در فلسطین شدند.
2⃣ در همین دوره تاریخی بود که #یهودیان_مهاجر کم کم زمینهای فئودالها و زمینداران بزرگ را خریداری و اشغال کرده و کشاورزان فلسطینی را از این زمینها اخراج میکردند.
3⃣ در سال 1880 از کل جمعیت 500.000 نفری ملت فلسطین تنها 24.000 تن یعنی کمتر از 5 درصد #یهودی بودند. در این سال شهر بیتالمقدس 35.000 نفر، یافا 10.000 نفر و حیفا 5.000 نفر جمعیت داشتند.
4⃣ در سال 1882 شمار چشمگیری از یهودیان جهان شروع به #مهاجرت هدفمند به سرزمین فلسطین کردند. یهودیان مهاجر مزارع جمعیِ کوچکی را از ساکنان فلسطین خریداری نموده و با غصب مناطق بیشتر، مزارع جدیدی را به وجود آوردند که بعدها این مناطق زمینهساز تشکیل یک شهر به نام #تلآویو شد.
5⃣ جمعیت یهودیان فلسطین با این مهاجرتها تا سال 1903 به 57.000 نفر رسید و این در حالی بود که جمعیت کل ساکنان بومی فلسطین در این سال بیش از 640.000 نفر بود. به عبارت دیگر در این سال تعداد یهودیان بومی و مهاجر در فلسطین معادل 8 درصد در مقابل 92 درصد جمعیت فلسطینیان بوده و میزان اراضی یهودیان هم به حدود 2 درصد از کل اراضی فلسطین میرسید.
✍ نویسنده: صالح قاسمی
🌐 دبیر مرکز مطالعات راهبردی جمعیت (cfssp)
📖 متن مقاله در سایت اندیشكده:
👉 goo.gl/Kupd4Y
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
✡ در طول جنگ جهانی اول، همزمان با ضعف و فروپاشی امپراتوری عثمانی، بریتانیا عثمانی را از بیشتر مناطق غرب آسیا و فلسطین عقب راند و با سقوط امپراتوری عثمانی و تشدید جریان مهاجرت، شمار یهودیان در فلسطین بهطور محسوسی افزایش یافت!
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
🎯 پیچ تاریخی جمعیت در فلسطین (4)
1⃣ در طول جنگ جهانی اول، همزمان با ضعف و فروپاشی امپراتوری #عثمانی، بریتانیا عثمانی را از بیشتر مناطق غرب آسیا و #فلسطین عقب راند و با سقوط امپراتوری عثمانی و تشدید جریان #مهاجرت، شمار یهودیان در فلسطین بهطور محسوسی افزایش یافت.
2⃣ در حالیکه جمعیت #یهودیان که در سرشماری 1880 کمتر از 5 درصد کل جمعیت فلسطین بودند، با این نقشه گسترده مهاجرت در سال 1914 به حدود 11 درصد افزایش پیدا کردند، به این معنی که از جمعیت 750.000 نفری فلسطین در سال 1914 میلادی، 82.500 تن #یهودی بودند.
3⃣ همچنین در سال 1917 میزان مالکیت عربی و اسلامی در شهر #قدس شریف بیش از 90 درصد از مساحت قدس بوده و مالکیت #یهود بیش از 4 درصد را تشکیل نمیداده است. همچنین از ساکنان قدس شریف که در آن سال حدود 40.000 نفر را شامل میشد، حداکثر 25 درصد، یعنی حدود 10.000 نفر یهودی بودند.
4⃣ رژیم صهیونیستی از ابتدای اشغال قدس شریف اقدامهایی در جهت تغییر بافت جمعیتی این شهر مقدس آغاز کرده است، که کماکان ادامه دارد. کلیه این تلاشها در راستای طرح تخلیه #بیتالمقدس از ساکنان اصلی آن است.
5⃣ در سرشماری سال 1938 از جمعیت 1.500.000 نفری فلسطین 450.000 نفر یهودی بودند. به عبارت دیگر با اعمال سیاست گسترده مهاجرت، جمعیت 5 درصدی یهود به حدود 30 درصد افزایش یافت.
6⃣ در سال 1947 به واسطه این مهاجرتها جمعیت فلسطین به 1.867.000 نفر رسید که از این تعداد 616.000 یهودی (33 درصد) و 1.214.000 نفر مسلمان (65 درصد) و حدود 37.000 نفر مسیحی و دروزی (2 درصد) بودند.
✍ نویسنده: صالح قاسمی
🌐 دبیر مرکز مطالعات راهبردی جمعیت (cfssp)
📖 متن مقاله در سایت اندیشكده:
👉 goo.gl/Kupd4Y
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
🎯 پیچ تاریخی جمعیت در فلسطین (5)
1⃣ در آوریل 1948 صهیونیستها جنایات هولناکی مانند کشتار مردم روستای #دیریاسین و #کفرقاسم را بهراه انداختند. این کشتارهای وحشیانه موجب وحشت و فرار بخشی از فلسطینیها از خانه و کاشانهشان شد. طی این سال حدود 900.000 فلسطینی آواره شدند. سازمان ملل متحد تعداد آوارگان فلسطینی در سال 1950 را 957.000 نفر اعلام کرد. حدود 200.000 تن از مسلمانان فلسطینی ترک خانه نموده و در نوار غزه ساکن شدند و 496.000 نفر به اردن و 100.000 نفر به لبنان و 85.000 نفر به سوریه و 20.000 نفر به مصر و عراق کوچ کردند.
2⃣ در این سال بهواسطه کوچدادن مسلمانان فلسطینی و جذب مهاجران صهیونیست، سکنه #یهودی فلسطین اشغالی به حدود 67 درصد از کل جمعیت رسید. تلاش برای جذب #مهاجران_یهودی از کشورهای مختلف جهان شتاب بیشتری به خود گرفت. وقوع جنگهای چهارگانه صهیونیستها، باعث شد تا رژیم صهیونیستی ضرورت حضور بیشتر یهودیان در فلسطین را احساس کند.
3⃣ در این مقطع #کنست (پارلمان اسرائیل) دو قانون مهم یعنی قانون بازگشت ١٩٥٠ (10) و قانون تابعیت ١٩٥٢ (11) را بهمنظور فراهم نمودن زمینه مهاجرت بیشتر یهودیان تصویب کرد. در این میان #آژانس_جهانی_یهود با صرف هزینههای هنگفت و توسل به انواع و اقسام روشها، صدهاهزار یهودی را از سراسر جهان گردهم آورد.
4⃣ رژیم صهیونیستی همواره با بهرهبرداری از حوادث و بحرانهای بینالمللی، یهودیان جهان را به مهاجرت و زندگی در فلسطین دعوت میکند. صهیونیستها از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی در اوایل دهه نود بهرهبرداری کردند و #یهودیان_روسیه را بهصورت گسترده به مهاجرت به فلسطین دعوت کردند. همچنین از وضعیت اقتصادی و فقر در اتیوپی و دیگر کشورهای آفریقایی به سود خود بهرهبرداری کرده و #یهودیان_آفریقایی را نیز به مهاجرت و زندگی در فلسطین اشغالی ترغیب میکردند.
5⃣ آنچنان که تا اینجا در بررسی پیشینه تاریخی تحولات جمعیت در #فلسطین گذشت، در طول تاریخ، اکثریت مطلق جمعیت ساکنان سرزمین تاریخی فلسطین را مسلمانان تشکیل میدادند. این روند #تحولات_جمعیتی ادامه داشت تا زمانی که سازمان جهانی #صهیونیسم، فلسطین را برای تأسیس یک رژیم مجعول یهودی برگزید و پس از آن بود که سیاست #مهاجرت_یهودیان جهان به سرزمین مقدس در کنار سیاست کشتار، ارعاب و کوچ اجباری ساکنان اصلی و مسلمان فلسطین در دستور کار قرار گرفت.
6⃣ در این مقطع با #کشتار گسترده و #اخراج اجباری فلسطینیها، جمعیت آنها روبه کاهش گذاشت و در مقابل با اعمال سیاست کوچ یهودیان جهان به سوی سرزمینهای اشغالی، موازنه تاریخی جمعیت در فلسطین به نفع یهودیان صهیونیست جابهجا گشت.
✍ نویسنده: صالح قاسمی
🌐 دبیر مرکز مطالعات راهبردی جمعیت (cfssp)
📖 متن مقاله در سایت اندیشكده:
👉 goo.gl/Kupd4Y
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
✡ مطابق با آنچه از دادههای آماری موجود کشف میگردد و با توجه به روند روزافزون مهاجرت معکوس یهودیان صهیونیست از اسرائیل و سیر فروپاشی ساختارهای اجتماعی، بدیهی است این رژیم نامشروع با سرعت و شیب زیادی بهسوی نابودی پیش میرود و این پدیده مبارک در کمتر از دو دهه آینده محقق خواهد گشت.
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
🎯 پیچ تاریخی جمعیت در فلسطین (6)
1⃣ رژیم صهیونیستی در تمام سالیانِ اشغال کوشیده است تا با تداوم سیاست #جذب_یهودیان جهان به اراضی اشغالی و اعطای مشوّقهای #فرزندآوری به یهودیان صهیونیست، برتری جمعیتی خود را حفظ نماید و البته تا سال 2017 جمعیت کل یهودیان ساکن در اراضی اشغالی بیشتر از جمعیت کل مسلمانان فلسطینی ساکن در فلسطین بود.
2⃣ اما بهواسطه برتری الگوی #نرخ_باروری و #نرخ_رشد جمعیت مسلمانان، در سال 2017 در سیر تحولات جمعیتی فلسطین واقعهی بسیار مهم و تعیینکنندهای به وقوع پیوست و آن عبارت است از برابری جمعیت کل مسلمانان و یهودیان ساکن در گستره فلسطین و سپس برتری جمعیت مسلمانان از جمعیت یهودیان. لذا میتوان سال 2017 را از منظر جمعیتپژوهی، #پیچ_تاریخی_جمعیت در فلسطین نامید.
3⃣ قابل توجه اینکه برتری آماری نرخ باروری و نرخ رشد جمعیت مسلمانان فلسطینی نسبت به یهودیان صهیونیست، همچنان بهطور فاحشی باقی است. لذا با در نظر گرفتن این برتری قاطع الگوی فرزندآوری مسلمانان و همچنین #جنبش_بازگشت فلسطینیان آواره به کشورشان، در کنار آمارهای #مهاجرت_معکوس یهودیان از اسرائیل، میتوان پیشبینی کرد که روند برتری جمعیتی و افزایش اختلاف جمعیت مسلمانان فلسطینی از یهودیان صهیونیست همچنان تداوم خواهد داشت.
4⃣ همانطور که دیدیم سال 2017 در تحولات جمعیتشناسی کشور فلسطین نقطه عطف بسیار مهم و تعیینکنندهای است، چراکه قدرمطلق جمعیت مسلمانان و یهودیان ساکن در کشور فلسطین بعد از حدود 70 سال برابر گشته و بلکه جمعیت مسلمانان فزونی یافت. به این ترتیب به نظر میرسد موازنه دادههای جمعیتی در سالهای آتی با شیب قابل توجهی به سمت برتری بیشتر جمعیت مسلمانان تغییر خواهد نمود.
5⃣ مطابق با آنچه از دادههای آماری موجود کشف میگردد و با توجه به روند روزافزون مهاجرت معکوس یهودیان صهیونیست از #اسرائیل و سیر #فروپاشی ساختارهای اجتماعی، بدیهی است این رژیم نامشروع با سرعت و شیب زیادی بهسوی نابودی پیش میرود و این پدیده مبارک در کمتر از دو دهه آینده محقق خواهد گشت.
✍ نویسنده: صالح قاسمی
🌐 دبیر مرکز مطالعات راهبردی جمعیت (cfssp)
📖 متن مقاله در سایت اندیشكده:
👉 goo.gl/Kupd4Y
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
✡ بیل گیتس؛ عاشق افراطی غذا (1)
☠ پرونده ویژه «جنگ جهانی غذا»؛ قسمت سیزدهم
1⃣ قرن بیستویکم را بهدرستی «قرن زیستفناوری» میدانند، چراکه آینده «حیات» روی زمین، در این قرن تحتتأثیر #فناوریهای_زیستی نوین قرار خواهد گرفت.
2⃣ بخشی از این فناوریهای زیستی، شامل فناوریهایی است که بر کشاورزی و علوم گیاهی تمرکز دارد. این شاخه از علوم، علاوه بر شناسایی مشخصات «حیات گیاهان»، قدرت تغییر، کنترل و بهرهبرداری اقتصادی از گیاهان را در اختیار ابرکمپانیهای پیشتاز در این فناوری قرار داده است.
3⃣ با این توضیح باید بدانیم که در قرن جدید برنامه #راکفلرها در #حوزه_غذا هرگز به روشهای سنتی ختم نمیشود؛ طی سه دهه گذشته علاوه بر حضور کانونهای سنتیِ تجاری و اقتصادی (مانند #مونسانتو یهودی) ورود کانونهای دانشیِ پیشتاز و تخصصی و همچنین صاحبان ابزارهای حاکم بر #جریان_اطلاعات با هدف حاکمیت بر کشاورزی جهان برای راکفلرها موضوعیت پیدا کرده است.
4⃣ به این ترتیب طی سه دهه گذشته راهبرد اساسی #بنیاد_راکفلر، تشکیل نهادهای جدید مشارکتی و فراملیتی (که عموماً قالب غیرانتفاعی دارند) و وارد کردن افراد و نهادهای خوشنام و تخصصی در این عرصه بوده است.
5⃣ درحقیقت بخش اعظم برنامههای بنیاد راکفلر در پوشش نهادهایی مانند #بنیاد_جایزه_جهانی_غذا، #بنیاد_بیل_و_ملیندا_گیتس، خزانه جامع بذر #سوالبارد و شبکه فرادستی #CGIAR ادامه یافته است. در ادامه برای دریافت آرایش فعلی راکفلرها و سرپلهای بهروز آنان برای #نفوذ به داخل ایران، شرایط این نهادها را بررسی میکنیم.
📖 متن مقاله به همراه مستندات:
👉 goo.gl/J6d5GP
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
🔸 هشتگ اصلی: #جنگ_جهانی_غذا
✡ بیل گیتس؛ عاشق افراطی غذا (2)
☠ پرونده ویژه «جنگ جهانی غذا»؛ قسمت سیزدهم
1⃣ همهی ما #بیل_گیتس را میشناسیم؛ بیوگرافی او و اطلاعاتی مانند سال تولد، همسر و فرزندان، پدر و اصالت، دانشگاه محل تحصیل و سایر اطلاعات فردی، بهراحتی و با یک جستجوی ساده بهدست میآید. اما مطلب پیش رو تلاش دارد ابعاد پنهانی از زندگی او را روشن کند.
2⃣ ویلیام هنری گیتس (مشهور به بیل گیتس) یک چهره شناخته شدهی جهانی در حوزه مهندسی نرمافزار و همچنین تجارت علوم کامپیوتر است. وی مؤسس و مالک ابرکمپانی #مایکروسافت است که نمایندگیهای آن در بیش از 100 کشور جهان گسترده شده است. گیتس اولین بار در سال 1994 بهعنوان ثروتمندترین فرد روی زمین معرفی شد و این عنوان را تا سالها بعد از آن حفظ کرد.
3⃣ بیل گیتس در 13 مارس 2014 مصاحبه مفصلی با سایت معتبر «رولینگاستون» انجام داد که حاوی نکاتی مهم و خواندنی است. برای مثال پاسخهای گیتس، عدم اعتقادش به خدا را نشان میدهد و او را در زمره #ندانمگرایان قرار میدهد. وی در پاسخ به این که «آیا به خدا اعتقاد داری؟» تصریح کرد:
4⃣ «من با افرادی مانند #ریچارد_داوکینز موافقم که انسانها به خلق اسطورهها نیاز دارند. قبل از اینکه ما واقعاً درک بیماری و آب و هوا و چیزهایی مثل آن را آغاز کنیم، به دنبال توضیحات نادرست برای آنها بودیم. در حال حاضر علم برخی از قلمروها – و البته نه همه – را که مذهب خلأهای آن را پر میکرد، پر کرده است؛ اما رمز و راز و زیبایی جهان، بسیار شگفتانگیز است، و هیچ توضیحی علمی درباره آن وجود ندارد. میگویند آن با اعداد تصادفی تولید میشود؛ میدانید؟ به نظر میرسد، این یک دیدگاه نامتناسب است [میخندد] من فکر میکنم اعتقاد داشتن به خدا منطقی باشد، ولی دقیقاً این اعتقاد بر چه تصمیماتی در زندگیتان اثر میگذارد؟ نمیدانم.»
📖 متن مقاله به همراه مستندات:
👉 goo.gl/J6d5GP
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
🔸 هشتگ اصلی: #جنگ_جهانی_غذا
✡ بیل گیتس در توجیه حضورش در عرصهی کشاورزی، در توجیهی جالب و البته غیرمنطقی، این موضوع را به «فلج اطفال» مرتبط میکند: «این برنامه بیشتر مربوط به بیماریهای عفونی است… من تقریباً فقط روی فلج اطفال کار میکنم، و پس از آن بهدلیل اهمیت تغذیه و به این دلیل که بیشتر مردم فقیر کشاورزان هستند، ما در کشاورزی هم هستیم»!!
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
✡ بیل گیتس؛ عاشق افراطی غذا (3)
☠ پرونده ویژه «جنگ جهانی غذا»؛ قسمت سیزدهم
🌾 «بیل» کشاورز!
1⃣ اما از این جالبتر نوع نگاه او به #کشاورزی است. آغاز کار #بنیاد_گیتس را سال 2000 معرفی میکنند اما واقعیت این است که او بنیادش را با هدف تأثیرگذاری در این عرصه و با هدایت #راکفلرها در سال 1994 میلادی تأسیس کرد، سپس با طی مراحلی، و با اشتراک گذاشتن منافعش با افراد و نهادهایی مانند «هیلاری کلینتون»، «وارن بافت» و #بنیاد_راکفلر در ابتدای هزاره سوم، به جایگاهی قابل توجه در عرصه سلامت و کشاورزی دست یافت. دارایی این بنیاد طبق آخرین اعلامها بالغ بر 40 میلیارد دلار آمریکاست.
2⃣ او حتی در فاصله سالهای 2006 تا 2008، مسئولیتش در #مایکروسافت را برای تمرکز بر این بنیاد کنار گذاشته بود. در حال حاضر نیز بخش اعظم وقت او در این بنیاد صرف میشود.
3⃣ گیتس در این گفتوگو در توجیه حضورش در کشاورزی، در توجیهی جالب و البته غیرمنطقی، این موضوع را به «فلج اطفال» مرتبط میکند: «این برنامه بیشتر مربوط به بیماریهای عفونی است… من تقریباً فقط روی فلج اطفال کار میکنم، و پس از آن بهدلیل اهمیت #تغذیه و به این دلیل که بیشتر مردم فقیر کشاورزان هستند، ما در کشاورزی هم هستیم»!!
4⃣ چنانکه در ادامه خواهیم دید بیل گیتس این فعالیتها را با همکاری راهبردی با #راکفلرها با مشارکت و تأمین مالی برنامهها و بنیادهای بینالمللی آنها پی گرفته است؛ گیتس خود ارتباط برنامههایش با #انقلاب_سبز را کتمان نمیکند، و این برنامهها را دنباله برنامهها از 1960 معرفی میکند. وی با اشاره به گستره اقدامات صورت گرفته در این زمینه میافزاید:
5⃣ «ما در توسعه بینالمللی پیشرفتهای باورنکردنی داشتهایم. در کشورهایی مانند برزیل، مکزیک، تایلند و اندونزی تعداد باورنکردنی داستان موفقیت وجود دارد. مکانهایی که بهخوبی انجام نشده، در آفریقا خوشهبندی شدهاند؛ و ما همچنین هائیتی و نیز یمن، افغانستان و کره شمالی، را داریم که نوع خاصی از موارد است. فرض را بر این گذاشتیم که هیچ جنگ یا چنین چیزی وجود ندارد. ما باید بتوانیم حتی کشورهای ساحلی آفریقایی را بپذیریم و آنها را در 20 سال آینده به یک موقعیت منطقی برسانیم... در طول 20 سال آینده، ابزارهای بهتر، واکسنهای جدید، درک بهتر از بیماریها و، امیدوارم، روشهای ارزانتر برای تولید انرژی بهدست آورید...»
📖 متن مقاله به همراه مستندات:
👉 goo.gl/J6d5GP
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
🔸 هشتگ اصلی: #جنگ_جهانی_غذا
✍ توئیت ملیندا گیتس درباره كاهش نرخ باروری زنان ایرانی
✡ «بیل گیتس» عمیقاً به لزوم کاهش جمعیت بشر اعتقاد دارد. لذا تصریح میکند با بهکارگیری ابزارهای مختلف ازجمله تغذیه و واکسیناسیون باید به کاهش جمعیت جهان مبادرت کرد. از همین رو است که رکوردزنی تاریخی ایران در کاهش نرخ باروری موجب خوشحالی و احساس موفقیت همسرش «ملیندا گیتس» شده است!
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
✡ بیل گیتس؛ عاشق افراطی غذا (4)
☠ پرونده ویژه «جنگ جهانی غذا»؛ قسمت سیزدهم
1⃣ نظر #بیل_گیتس درباره #نورمن_بورلاگ نیز جالب توجه است. گیتس، بورلاگ را تحسین میکند و او را «معلم» خود میداند و تصریح میکند:
2⃣ «من هرگز دکتر نورمن بورلاگ، دانشمند گیاهشناسِ برنده جایزه نوبل را که بیشتر از هر کسی در تاریخ با گرسنگی مبارزه کرد، ندیدم، اما او را طی سالها تحسین کردهام. زمانی که من در مورد توسعه کشاورزی شروع به یادگیری کردم، با نام او مواجه شدم؛ بهگونهای که اغلب احساس میکردم او معلم من بوده است... #انقلاب_سبز، همانگونه که زندگی کاری دکتر بورلاگ نشان میدهد، گرسنگی در جهان را به نصف کاهش داد... او یک قهرمان واقعی است و داستان زندگی او باید ما را در مورد آینده خوشبین کند.»
3⃣ نکته قابل توجه اینکه بیل گیتس با همراهی جمعی از کمپانیداران بینالمللی عمیقاً به لزوم #کاهش_جمعیت بشر اعتقاد دارد. او معتقد است کره زمین ظرفیت جمعیت فعلی دنیا را ندارد، لذا تصریح میکند با بهکارگیری ابزارهای مختلف – از جمله #تغذیه و #واکسیناسیون – باید به کاهش جمعیت جهان مبادرت کرد. از همین رو است که رکوردزنی تاریخی ایران در کاهش نرخ باروری موجب خوشحالی و احساس موفقیت #ملیندا_گیتس -همسر بیل- است.
4⃣ در همین راستا سایت رسمی خزانه بذر #سوالبارد از دیدار بیل گیتس و نخستوزیر نروژ در سال 2013 گزارشی منتشر کرده که به همداستانی این #شبکه_زرسالار_جهانی بر این امر تأکید دارد؛ این سایت مینویسد:
5⃣ «نروژ و بنیاد بیل و ملیندا گیتس، با همکاری هم تسهیلاتی فراهم کردهاند که کاهش قیمت را برای برنامه #تنظیم_خانواده در پی داشته است. برای مثال ارائه «ایمپلنت پیشگیری از بارداری مقرونبه صرفه» در کشورهای در حال توسعه را میتوان نام برد.»
📖 متن مقاله به همراه مستندات:
👉 goo.gl/J6d5GP
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
🔸 هشتگ اصلی: #جنگ_جهانی_غذا
✡ شنیده شده که قرار است فردی بهعنوان «عضو هیات علمی» دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران منصوب شود و پشت این انتصاب، طیفی از اساتید وابسته به «جریان مشارکت» و رییس اصلاحطلب این دانشکده و حتی در سطح مدیران ارشد دانشگاه تهران قرار دارند. نام این فرد «آریابرزن محمدی» است!
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
✡ بهدنبال نفوذ آکادمیک در دانشگاه تهران (1)
1⃣ اخیراً اخباری شنیده شده که قرار است فردی بهعنوان «عضو هیات علمی» دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران منصوب شود و پشت این انتصاب، طیفی از اساتید وابسته به «جریان مشارکت» و رییس اصلاحطلب این دانشکده و حتی در سطح مدیران ارشد دانشگاه تهران قرار دارند. نام این فرد #آریابرزن_محمدی است.
2⃣ آریابرزن محمدی، حدوداً 42 ساله، متولد کشور کویت است و سابقه 12 سال زندگی در کودکی در این کشور را دارد. او برای تحصیلات دانشگاهی به #انگلستان رفت و تحصیلات تکمیلی خود را در دانشگاه «دورهَم» (Dorham) به انجام رسانده است.
3⃣ محمدی در این دانشگاه، در مرکز مطالعات بینالمللی و تحت نظارت فردی به نام #انوشیروان_احتشامی آموزش دید. انوشیروان احتشامی، استاد تمام رشته روابط بینالملل دانشگاه دورهَم، صاحب کرسی «شیخ ناصر المحمد احمد الصباح»، نخستوزیر پیشین کویت و از اعضای مهم خاندان سلطنتی کویت است.
4⃣ انوشیروان احتشامی سابقه همکاری با «مرکز مطالعات استراتژیک امارات» و «مرکز مطالعات خلیج» سعودی را دارد. [1] او همچنین همکار «گروه بینالمللی بحران» (از اندیشکدههای وابسته به سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا) و عضو «مرکز مطالعات پیشرفته جهان عرب» وابسته به دولت انگلستان واقع در دانشگاه ادینبورگ است. [2] گروه بینالمللی بحران همان مؤسسهای است که از طریق یکی از کارشناسان خود به نام #علی_واعظ، نقش بسیار پررنگی در پذیرفته شدن #برجام بهشکل فعلی توسط تیم مذاکره کننده هسته ای ایران داشت. [3]
5⃣ او همچنین تحقیقاتی هم برای «شرکت رَند» (Rand Corporation)، (یک مؤسسهی برآورد اطلاعاتی و امنیتی که همکار دستگاههای اطلاعاتی آمریکاست)، داشته است. رند بنا بر گزارشهای متواتر منتشر شده، یکی از 5 اندیشکده برتر امنیتی آمریکاست که در کنار مراکزی چون «مرکز بلفر» در دانشگاه هاروارد، خط مشی و سیاست اطلاعاتی و امنیتی در عرصه سیاست خارجی برای حکومت ایالات متحده تدوین می کند.
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
✡ بهدنبال نفوذ آکادمیک در دانشگاه تهران (2)
1⃣ #آریابرزن_محمدی شاگرد مستقیم و دستپروده احتشامی است و چند مقاله مشترک با یکدیگر در سابقه دارند.
2⃣ آریابرزن محمدی، کسی است كه طبق گزارشهای رسیده، از فعالان دانشجویی و البته بر اساس سوابق ثبت شده و منتشر شده، یک عنصر به شدت ضدانقلاب و مخالف سرسخت «جمهوری اسلامی» است.
3⃣ او در سال 88، در زمینه تبلیغات و تحرکات جریان لندننشین موسوم به #جنبش_سبز! بسیار فعال بود و حتی با شادمانی در نوشتههای خود خبر از آغاز روند #فروپاشی نظام میداد.
4⃣ برای نمونه او در مقالهای با عنوان «شراب نو را در مشکهای نو باید ریخت» که بههمراه فردی به نام «ایمان واقفی» برای سایت ضدانقلاب گویا نوشت (22 بهمن 91)، درباره فتنه 88 نوشت:
✍ "باری جنبش سبز نقطه عطفی در تاریخ معاصر است که زمان را به دو قسمت پیشا ۸۸ و پسا ۸۸ تقسیم میکند. سال ۸۸ پایان بالقوهگیهای درونی فضای موجود بود. جایی که سیاستهای گذشته به پایان خود سلام میکنند. اگر پیشا ۸۸ را تاریخ جهد سوژههای جمعی در بسط و گشایش مرزهای نمادین نظم مسلط بدانیم (بهنحوی که محذوفان و مطرودان را دوباره در خود ادغام کند)، خودِ ۸۸ را باید انتهای منطقی این تلاش و پایان نفی نخستین بخوانیم. از این رو پسا ۸۸، نقطه آغاز مرگ نمادین است. جایی که گونهی دیگری از سیاستورزی متولد میشود. سیاستی که نه دلنگران نمادها و ارزشهای نظم موجود، که دلسپار برساختنِ نوع جدیدی از روابط اجتماعی و خلق فضایی دیگرگون است. سیاستی که به دنبال مَشکی نوست تا که شراب تازهاش را در آن ریزد. این گذار از نظم پیشین به نظم ممکن ما را به فرارَوی از جنبش سبز دعوت میکند. باید مرگ واقعی را از دالان جنبش سبز دست به دست کرد تا در انتهای آن با واقعیت مرگ خود رو به رو شود. در انتهایِ همین دالان است که مرگ نمادین تازه آغاز میگردد."[4]
5⃣ در حقیقت او و همقلمش در این مقاله، فتنهگران را به #براندازی نظام تشویق و تشجیع میکنند.
6⃣ یا وقتی #محمد_نوریزاد، فرد سابقاً انقلابی که در جریان #فتنه88 یک ضدانقلاب تمامعیار شدٰ، مطلبی با عنوان «هرکه با عقل درافتاد ورافتاد!» نوشت که ارزش پرداختن ندارد، لیکن کامنت همین جناب «آریابرزن محمدی» پای این مطلب، خود گویای تفکرات اوست. آقای محمدی در این کامنت، اصولاً تفکر دینی را تفکری «عقب مانده» و «منسوخ» میداند!
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter