💎 امام خامنهای:
#آزادی_اجتماعی به همین معنایی که امروز در فرهنگ سیاسی دنیا ترجمه میشود، یک چنین ریشهٔ قرآنی دارد. هیچ لزومی ندارد که ما به #لیبرالیسم قرن هجدهم اروپا مراجعه کنیم و دنبال این باشیم که #کانت و #جان_استوارت_میل و دیگران چه گفتهاند! ما خودمان حرف و منطق داریم... کسانی هستند که در کلماتشان، مرتّب از گفتههای فلاسفهٔ دو سه قرن اخیر غربی برای مسألهٔ #آزادی شاهد میآورند: فلانکس اینطور گفته است، فلانکس آنطور گفته است. البته اینها نجیبها هستند که اسم این فلاسفه را میآورند؛ اما بعضی فیلسوفنماهای مطبوعاتی هم هستند که حرف #جان_استوارت_میل و حرف فلان فیلسوف فرانسوی یا آلمانی یا آمریکایی را میآورند، ولی اسمش را نمیآورند؛ به نام خودشان میگویند! اینها هم تقلّب میکنند، لیکن باز هم به اینکه این فکر به وجود آید که تفکّر آزادی و مفهوم آزادی اجتماعی، یک فکر غربی و یک هدیه از سوی غرب برای ماست، کمک میکنند!
📚 بیانات در دانشگاه تربیت مدرّس ۱۳۷۷/۰۶/۱۲
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
🇮🇷👉 @jscenter
✡️ جان استوارت میل تئوریسین استبداد روشنگرانه (١)
💥 برگی دیگر از پروندهٔ #بت_شناسی
1⃣ در نیمهٔ دوم سدهٔ نوزدهم، اندیشهپردازان سیاسی غرب #استبداد_روشنگرانه را برای دنیای استعمارزده توصیه میکردند!! حکومت مطلقه و بیقانونی که زمام آن بهدست کارگزاران غربی یا بومی غرب باشد. یک نمونه از این نظریات به #جان_استوارت_میل تعلّق دارد.
2⃣ جان استوارت میل اندیشهپرداز نامدار #لیبرالیسم_انگلیسی از سال ١٨٢٣ به استخدام کمپانی هند شرقی در لندن درآمد و با انحلال کمپانی در سال ١٨۵٨، پس از ٣۵ سال خدمت، با حقوق ١۵٠٠ پوند استرلینگ در سال بازنشسته شد. او در اواخر دوران خدمت، دبیر دپارتمان امور سیاسی و مخفی [اطلاعاتی] هند بود.
3⃣ جان استوارت میل مستعمرات بریتانیا را به دو گروه «مستعمرات اروپایینژاد»، چون استرالیا و کانادا، و «مستعمرات غیر اروپایینژاد» تقسیم میکرد. او درباره مستعمرات گروه دوم خواستار #حکومت_استبدادی بود:
👈 «مردمی را که در دوران توحّش به سر میبرند باید فرمانبَری آموخت».
4⃣ میل «نخستین درس تمدن» را که این «وحشیان» باید بیاموزند، «اطاعت از مافوق» میدانست:
👈 مردمی که در یک وضع آزاد تمدننایافته به سر میبرند تا زمانی که #اطاعتکردن را نیاموزند، قادر به هیچ پیشرفتی نخواهند بود. برای اینکه حکومتی توانای این کار باشد، تشکیلات سیاسی آن باید، کم و بیش، سر به سر #استبدادگرانه باشد. یک تشکیلات سیاسی که مبتنی به رأی مردم باشد... نخواهد توانست آن نخستین درسی را که شاگردان در این مرحله از پیشرفت خویش نیاز دارند به آنان بقبولاند.
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
🇮🇷👉 @jscenter
✡️ جان استوارت میل تئوریسین استبداد روشنگرانه (٢)
💥 برگی دیگر از پروندهٔ #بت_شناسی
1⃣ #جان_استوارت_میل تا بدانجا میتاخت که برای این بخش از جهان حتی #بردگی را نیز مُجاز و عامل #ترقّی میشمرد:
👈 اقوام بیتمدن و بهویژه دلاورترین و پرنیروترین آنها، از کارِ پیوسته و عاری از هیجان بیزارند. ولی همهٔ تمدنهای راستین جز از این راه بهدست نمیآیند. از اینرو، حتی #بردهداری ممکن است از راه ایجاد محرّک نخستین زندگی صنعتی و تحمیل آن همچون تنها اشتغال پرشمارترین بخش اجتماع گذر به #آزادی_برتر را شتاب بخشد.
2⃣ در اینجاست که اندیشهٔ #استبدادگری_خوب بهعنوان مناسبترین شکل حکومت بر این مردمان توصیه میشود:
👈 در کشوری که هیچگونه محرّکی برای بهبود خودانگیختهٔ مردم وجود نداشته باشد، تنها امید آنها به هر حرکتی در جهت پیشرفت، به فرصتهایی موکول است که استبدادگری خوب میتواند پدید آورد.
3⃣ این #استبدادگر_خوب کمتر میتواند یک حکمران بومی باشد و لذا چه بهتر که «ملل متمدن» مستقیماً متکفل امور «استبدادگری خوب» شوند:
👈 در یک استبداد بومی، وجود استبدادگری خوب پدیدهای نادر و گذراست، ولی هنگامی که آنان زیر حاکمیت کشوری متمدنتر قرار داشته باشند، کشور حاکم باید بتواند چنین حکمران مستبدی را بهنحوی پایدار برای آنان تأمین کند. کشور حاکم باید بتواند همهٔ آنچه را که بهوسیلهٔ سلسلهای از پادشاهان مستبد فراهم میشود برای اتباعش انجام دهد... چنین است حاکمیت کمال مطلوب #ملتی_آزاد بر #ملتی_وحشی یا نیمه وحشی.
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
🇮🇷👉 @jscenter
✡ مقالهٔ «جان استوارت میل تئوریسین استبداد روشنگرانه» از سه بخش تشکیل شده است:
🔸جان استوارت میل و کلوپ آتنائوم
🔸جان استوارت میل و استبداد روشنگرانه
🔸جان استوارت میل و لذتگرایی
✍ آنچه خواندید، تنها از بخش دوم مقاله انتخاب شده بود. متن کامل مقاله و مستندات آن را در آدرس زیر بخوانید:
👉 http://jscenter.ir/jewish-methods/jews-and-colonialism/14023
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
🇮🇷👉 @jscenter
💳 حمایت مالی از اندیشکده:
💎👉 idpay.ir/jscenter
📆 تقویم روزانه
🌺 امروز : دوشنبه
🌞 ١٩ اردیبهشت ۱۴٠١ هجریشمسی
☪️ ٧ شوال ۱۴۴٣ هجریقمری
✝️ ٩ مه ۲۰٢٢ میلادی
🕎 ٨ ایار ۵۷۸٢ عبری
🌍 مناسبتهای قمری
✍ وقوع #غزوه_احد (٣ق)
🔸 شهادت حضرت حمزه عموی پیامبر (ص)
🔸 فرار ابوبکر و عمر از صحنهٔ نبرد!
🔸 جانفشانی علی (ع) در دفاع از پیامبر (ص)
🌍 مناسبتهای عبری
1⃣ بیستوسوم عُومِر
2⃣ روزهٔ مستحب یهودیان
🗓 تذکر ضروری: این تقویم تنها به ذکر مناسبتهای مرتبط با #یهود میپردازد.
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
🇮🇷👉 @jscenter
💳 حمایت مالی از اندیشکده:
💎👉 idpay.ir/jscenter
✡️ ردپای یهود در جنگ احد (١)
1️⃣ دومین نبرد پیامبر (ص) با مشرکان، #جنگ_احد بود. #یهودیان به مکه آمدند و در گفتگو با ابوسفیان او را #تحریک کردند و قول دادند که در صورت عملیاتِ دوباره، هماهنگ با آنان وارد جنگ خواهند شد.
2️⃣ بسیاری از سرمایهگذاران و صاحبان کاروان تجاری مکه، در #بدر کشته شده بودند و اموال، بیصاحب شده بود؛ تعدادی نیز مجروح و تعدادی دیگر سرافکنده بازگشته بودند. سال بعد، #ابوسفیان سههزار نیرو برای رزم گرد آورد و به همراه سههزار نفر نیروی تدارکاتی و تعدادی زن، سپاه شرک را دوباره بهراه انداخت.
3️⃣ خبر این لشکرکشی به پیامبر (ص) رسید. ایشان به مشورت با یاران خود پرداخت. خود آن حضرت پیشنهاد داد که در داخل مدینه بجنگیم و جنگ را به #جنگ_شهری تبدیل کنیم؛ چرا که مشرکان پرشمارند و تجهیزات نظامیشان بیشتر است و در میدانهای باز، میتوانند ما را محاصره کنند؛ اما اگر در شهر بجنگیم، چون محل عملیات را میشناسیم، وقتی دشمن وارد کوچههای مدینه شود، سازمانش با تقسیم شدن، بههم میخورد و تضعیف میگردد. از طرفی، همهٔ مردم شهر در این جنگ درگیر میشوند و ما میتوانیم از تمام قوا استفاده بهینه کنیم.
4️⃣ مشرکان، ادوات جنگ شهر، مثل منجنیق و ابزار آتشزدن و خراب کردن قلعه را به همراه نداشتند و جنگ آنها فقط جنگ شمشیر و تیر و نیزه بود. بنابراین، دلیل پیامبر (ص) کامل، و با رعایت همهجانبهٔ اصول و تاکتیکهای نبرد بود؛ ولی برخی اصحاب، نظر ایشان را نپذیرفتند و جنگ شهری را ننگین دانستند!!
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
🇮🇷👉 @jscenter
✡️ ردپای یهود در جنگ احد (٢)
1️⃣ اصحاب در برابر رأی مستحکم پیامبر (ص) که با اصول نظامی سازگار بود، میبایست دلیلی واضح و منطقی میآوردند، اما چنانکه در تاریخ نقل شده، دلیل مخالفان این بود که: «عار است از شهر خارج نشویم»! و یا جوانان گفتند: «ما در جنگ بدر نتوانستیم شرکت کنیم و امروز میخواهیم جبران کنیم»!
2️⃣ دلایل مخالفان پیشنهاد پیامبر (ص) متعصبانه و بیاساس بود. غیرمنطقی بودن این سخنان و سستی ادلهٔ خروج از مدینه، نشان میدهد که یک #جریانسازی رخ داده بود تا واقعیتی را بپوشانند؛ آن واقعیت، #تحمیل خروج از شهر بر پیامبر (ص) بود.
3️⃣ اگر جنگ، در شهر اتفاق میافتاد، بیشک به سود پیامبر (ص) تمام میشد و ضربهای که مشرکان میبایست در #بدر میخوردند و از آن رَستند، در اینجا کامل میشد و سقوط شرک، پیش میافتاد.
4️⃣ هنگامیکه #ابوسفیان بهسوی مدینه میآمد، متوجه جاسوسان پیامبر (ص) شد و از ماندن مسلمین در شهر ابراز نگرانی کرد، با وجود این به مسیر خود ادامه داد. آیا این مطلب نشاندهندهٔ آن نیست که او پیش از جنگ، از خروج سپاه پیامبر (ص) مطمئن بوده است؟! به عبارت دیگر، این امر که او از قبل، میدانست برخی پیامبر (ص) را مجبور به خروج از شهر میکنند، حاکی از ارتباط وی با عدهای از مسلمین نیست؟!
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
🇮🇷👉 @jscenter
✡️ ردپای یهود در جنگ احد (٣)
1️⃣ در جریان مشاوره، دو دستگی و اختلافی بین مردم رخ داد. عدهای بر ماندن در شهر اصرار داشتند و طرفدار پیشنهاد پیامبر (ص) بودند و عدهای مخالف این نظر بودند. در پایان، حضرت پذیرفت که از شهر خارج شوند.
2️⃣ پیامبر (ص) پس از اقامهٔ نماز، به منزل رفت تا لباس و زره بر تن کند و سلاح بردارد و همراه ایشان، #دو_نفر نیز داخل شدند. در این لحظه، مردم از اینکه پیامبر (ص) را بر خروج از شهر مجبور کرده بودند، پشیمان شدند!
3️⃣ هنگامیکه پیامبر (ص) از منزل خارج شد، مخالفانِ #جنگ_شهری به نزد ایشان آمدند و پشیمانی خویش را از مخالفت با نظر پیامبر (ص) ابراز کردند، اما حضرت نپذیرفت و فرمود: من شما را به این امر دعوت کردم و شما آن را نپذیرفتید. شایسته نیست برای پیامبری، پس از پوشیدن زره، آن را درآورد، تا زمانی که با دشمن نبرد کند.
💥 در اینجا، جای این پرسش است که چرا مردم، نخست نظر به خروج دادند و سپس پشیمان شدند؟!
4️⃣ آیا پاسخ این پرسش، با آن #دو_نفر که همراه پیامبر (ص) داخل خانه شدند، ارتباط نداشت؟! هنگامیکه آن دو در بین مردم بودند. نظر مردم، خروج از شهر بود؛ اما هنگامیکه آنها ساعتی از میان مردم خارج شدند، یکباره نظر مردم دگرگون شد! پس هستهٔ مرکزی مخالفت با نظر پیامبر (ص)، این #دو_نفر بودند که چون ساعتی از میان مردم دور شدند، تودهٔ مردم بر آن شدند که همان نظر پیامبر (ص) را اجرا کنند!
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
🇮🇷👉 @jscenter
✡️ متن کامل مقالهٔ «ردپای یهود در جنگ احد» و منابع آن را در آدرس زیر بخوانید:
👉 https://jscenter.ir/judaism-and-islam/jewish-intrigue/3642
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
🇮🇷👉 @jscenter
💳 حمایت مالی از اندیشکده:
💎👉 idpay.ir/jscenter
📆 تقویم روزانه
🌺 امروز : سهشنبه
🌞 ٢٠ اردیبهشت ۱۴٠١ هجریشمسی
☪️ ٨ شوال ۱۴۴٣ هجریقمری
✝️ ١٠ مه ۲۰٢٢ میلادی
🕎 ٩ ایار ۵۷۸٢ عبری
🌍 مناسبتهای قمری
✍️ سالروز تخريب بقاع متبرک ائمهٔ #بقيع بهدست #وهابیت یهودساخته (١٣۴۴ق)
📚 بیشتر بدانیم:
1️⃣ آل سعود؛ نابودی آثار تاریخی اسلامی و مرمت نمادهای یهودی
👉 http://jscenter.ir/jewish-and-sects/wahhabism/108
2️⃣ وهابیت و جواز صلح با یهود
👉 https://jscenter.ir/jewish-and-sects/wahhabism/3889
3️⃣ آل سعود یا آل یهود ؟
👉 https://jscenter.ir/jewish-and-sects/wahhabism/14123
🌍 مناسبتهای عبری
✍️ بیستوچهارم عُومِر
🗓 تذکر ضروری: این تقویم تنها به ذکر مناسبتهای مرتبط با #یهود میپردازد.
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
🇮🇷👉 @jscenter
💳 حمایت مالی از اندیشکده:
💎👉 idpay.ir/jscenter
38.15M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 مستند #بهشت_ماندنی_است
💥 روایت فاجعهٔ تلخ تخریب بقیع
✡ این مستند، واقعهٔ تخریب بهشت #بقیع و حرم چهار امام مظلوم شیعه توسط #وهابیت و نقش خائنانهٔ برخی عناصر #بهایی را بررسی میکند.
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
🇮🇷👉 @jscenter
📆 تقویم روزانه
🌺 امروز : چهارشنبه
🌞 ٢١ اردیبهشت ۱۴٠١ هجریشمسی
☪️ ٩ شوال ۱۴۴٣ هجریقمری
✝️ ١١ مه ۲۰٢٢ میلادی
🕎 ١٠ ایار ۵۷۸٢ عبری
🌍 مناسبتهای میلادی
1️⃣ در راستای مبارزهٔ #فیلیپ_چهارم، پادشاه خوشنام فرانسه، با صرّافان و #رباخواران_یهودی و #شوالیههای_معبد، ۴۵ شوالیهٔ معبد به اتهام الحاد در آتش سوزانده شدند (۱۳۱۰م)
📚 بیشتر بدانیم:
📖 طریقت شهسواران معبد یا شوالیههای معبد
👉 http://jscenter.ir/jewish-and-sects/freemasonry/3118
2️⃣ تأسیس آکادمی علوم و هنرهای سینما / اهدا کننده جایزهٔ #اسکار (۱۹۲۷م)
3️⃣ کشور جعلی #اسرائیل به عضویت سازمان ملل متحد درآمد (۱۹۴۹م)
🌍 مناسبتهای عبری
1⃣ بیستوپنجم عُومِر
2⃣ #روز_هرتزل (Herzl Day)
🗓 تذکر ضروری: این تقویم تنها به ذکر مناسبتهای مرتبط با #یهود میپردازد.
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
🇮🇷👉 @jscenter
💳 فعالیت اندیشکدهٔ مطالعات یهود خصوصی بوده و تنها از طریق #کمکهای_مردمی حمایت میشود. شما هم اگر به حمایت مالی از اندیشکده علاقهمند هستید، از طریق شمارهٔ کارتی که در قسمت توضیحات کانال اعلام شده، اقدام نمایید.
✡️ جریانشناسی سینمای آخرالزمانی هالیوود (١)
1⃣ وحشتِ زیستنِ تنها در جهانِ بدون خدا را، در رفتار انسان قرن بیستم و پایان آن میبینیم. موج زیادی از #فیلمهای_آخرالزمانی حکایتگر همین وحشتاند و انگار انسان جای خالی خدا را، حالا در زندگی خود حس میکرد. اما افسوس که سالهای پایانی قرن بیستم با بازگشت بشر به #ایمان رقم نخورد و بهجای اعتقادات توحیدی، به سمت #خرافات_مدرن، #متافیزیک_پستمدرن و در نهایت، #موجودات_خیالی رفت تا جای خالی خدا را پُر کنند!
2⃣ جنس جدیدی از فیلمها که باید تفصیل آن را در #سینمای_آخرالزمانی قرن ٢١ دنبال کرد که از دیرباز دغدغهٔ جریان سینمایی جهان بوده است.
3⃣ #سینمای_آخرالزمانی به ۵ زیرگروه تقسیم میشود: آخرالزمان طبیعی، آخرالزمان فناورانه یا تکنولوژیک، آخرالزمان علمی-تخیلی، آخرالزمان اسطورهای و آخرالزمان دینی.
4⃣ سه تا از این اقسام مرتبط با بحث آسمان، ستارگان و #موجودات_فضایی است و از همان دوران شکلگیری سینما دغدغهٔ فیلمسازان جهان بوده است.
5⃣ در #آخرالزمان_طبیعی، طبیعت و شورشهای طبیعت مانند برخورد شهابسنگ به زمین، شرایط آخرالزمانی را پدید میآورند و دانشمندان باید با این پدیده مقابله کنند.
6⃣ در #آخرالزمان_فناورانه، محصول دست بشر علیه بشر قیام میکند و شرایط آخرالزمانی را برای او فراهم میآورد. (مانند فیلم نابودگر The Terminator) و بشر باید با برگشت به طبیعت و فطرت با این خطر مقابله کند.
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
🇮🇷👉 @jscenter
✡️ جریانشناسی سینمای آخرالزمانی هالیوود (٢)
1⃣ در #آخرالزمان_علمی_تخیلی شاهد #موجودات_فضایی هستیم. ارتباط ما با فرازمینیها در تاریخ سینما سیری دارد. از #وحشت تا #مذاکره تا #مهاجرت.
2⃣ موج اول فیلمهای بیگانهمحور، ما را از این موجودات میترساند. این موجودات روزی به زمین میآیند و برای بشر خطراتی ایجاد میکنند و فضای زندگی انسان با پدیدههای آخرالزمانی مواجه میشود، مانند فیلم #روز_استقلال.
3⃣ در موج دوم، مانند فیلم «برخورد نزدیک از نوع سوم» یا «ای.تی. موجود فرازمینی» این موجودات به زمین میآیند، اما نه برای ویرانگری، بلکه برای #مذاکره با انسان و حتی میتوان گفت که مهمانان انساناند. باید دانست که چگونه با آنها سخن بگوییم و آداب سخن گفتن با آنها را بیاموزیم.
4⃣ در موج سوم، فرازمینیها شما را به سمت خود #دعوت میکنند. جهان خوب، جهان آنها است. اگر انسان به آن سمت برود ظرفیت فراانسانی او متبلور میشود. مانند جریانی که در فیلم #آواتار دیده شد. انسان دیگر ظرفیتهایی پیدا میکند که فراتر از یک انسان است.
5⃣ پس از «وحشت» تا «مذاکره» و از «مذاکره» تا «مهاجرت» یک سیر مفهومی است که تا امروز طی شده است. اگرچه که هنوز هم فیلمهای موج اول ساخته میشود اما غلبه دیگر با این موج نیست.
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
🇮🇷👉 @jscenter
✡️ متن کامل مقالهٔ «جریانشناسی سینمای آخرالزمانی هالیوود» را در آدرس زیر بخوانید:
👉 http://jscenter.ir/jews-and-the-media/jews-and-hollywood/14049
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
🇮🇷👉 @jscenter
📆 تقویم روزانه
🌺 امروز : پنجشنبه
🌞 ٢٢ اردیبهشت ۱۴٠١ هجریشمسی
☪️ ١٠ شوال ۱۴۴٣ هجریقمری
✝️ ١٢ مه ۲۰٢٢ میلادی
🕎 ١١ ایار ۵۷۸٢ عبری
🌍 مناسبتهای عبری
1⃣ بیستوششم عُومِر
2⃣ روزهٔ مستحب یهودیان
🗓 تذکر ضروری: این تقویم تنها به ذکر مناسبتهای مرتبط با #یهود میپردازد.
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
🇮🇷👉 @jscenter
💳 فعالیت اندیشکدهٔ مطالعات یهود خصوصی بوده و تنها از طریق #کمکهای_مردمی حمایت میشود. شما هم اگر به حمایت مالی از اندیشکده علاقهمند هستید، از طریق شمارهٔ کارتی که در قسمت توضیحات کانال اعلام شده، اقدام نمایید.