eitaa logo
اندیشکده مطالعات یهود
24.1هزار دنبال‌کننده
4.9هزار عکس
675 ویدیو
200 فایل
🕋 لَتَجِدَنَّ أشَدَّ النّاسِ عَداوَةً لِلّذينَ آمَنوا اليَهود 🕎 کانال تخصصی یهودشناسی 🌐 سایت: 👉 https://jscenter.ir 📧 دریافت پیام‌ها - بدون پاسخ‌گویی: 👉 @jsadmin 💳 شمارهٔ کارت برای حمایت مالی: 👉 6037-9974-7556-6817
مشاهده در ایتا
دانلود
✡ تورات و ذوالقرنین (1) 1⃣ کتاب مقدس یهودیان بخش‌های مختلفی دارد که یکی از این بخش‌ها، مکتوبه‌ی دانیال (یا کتاب دانیال) خوانده می‌شود. ادعا می‌شود که این کتاب را دانیال نبی نوشته است. 2⃣ برخی مدعی هستند که در این کتاب، همان خوانده شده است. ما در این نوشتار این ادعا را بررسی می‌کنیم. ✍ خلاصه‌ی ماجرا 1⃣ در کتاب دانیال، آمده است که در سال سوم سلطنت بِلشَصَّر (پادشاه بابِل) دانیال در خواب می‌بیند که یک قوچ با دو شاخ بلند کنار رودخانه ایستاده بود. پس این قوچ به سوی مغرب، شمال و جنوب شاخ می‌زد و هیچ جان‌داری از چنگش جان سالم به در نبرد. ناگهان یک بز نر از غرب ظاهر شد. این بز که یک شاخ بلند در وسط چشمانش داشت، به طرف قوچ حمله کرد و دو شاخش را شکست و او را به زمین کوبید. 2⃣ در ادامه آمده است که: آن قوچ دو شاخ، پادشاهی ماد و پارس بود و آن بز نر، پادشاهی یونان است. [کتاب دانیال 8 : 1-21] 3⃣ این ، در متن عبرانی تورات، به صورت קְרָנָיִם نوشته شده که این‌گونه تلفظ می‌شود: lô q’ränäyim (لوکراناییم) یعنی دو شاخ… و بر همین اساس، برخی مدعی شده‌اند که کوروش همان ذوالقرنین است. چون یکی از معانی ذوالقرنین در زبان عربی «صاحب دو شاخ» است. 📖 متن این مقاله در سایت اندیشکده: 👉 goo.gl/yF3J8r ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter 🔸 هشتگ اصلی :
✡ تورات و ذوالقرنین (2) ✍ نقدها و بررسی‌ها 1⃣ امروزه این دیدگاه روشن و مبرهن است که ، توسط دانیال نبی نوشته و تدوین نشده است. بلکه تاریخ نگارش آن به حدود قرن دوم میلادی (حوالی دوران آنتیوخوس چهارم، یعنی در حدود سال 164 پیش از میلاد) می‌رسد. یعنی چهارصد سال پس از درگذشت دانیال نبی. ادبیات این کتاب نیز متأخر است و لذا نگارش این کتاب به دست دانیال را نمی‌توان پذیرفت. 📚 بنگرید به: 👉 Brown, Raymond E.; Fitzmyer, Joseph A.; Murphy, Roland E., eds. (1999). The New Jerome Biblical Commentary. Prentice Hall. p. 448 👉 Collins, John Joseph (1994). Daniel: A Commentary on the Book of Daniel (Hermeneia: a Critical and Historical Commentary on the Bible). Augsburg Fortress Publishers. pp. 122-123. 👉 VanderKam, James C; Flint, Peter (2004). The Meaning of the Dead Sea Scrolls: Their Significance For Understanding the Bible, Judaism, Jesus, and Christianity , London: T & T Clark International, pp 137-138 📖 متن کامل این مقاله در سایت اندیشکده: 👉 goo.gl/yF3J8r ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter 🔸 هشتگ اصلی :
✡ تورات و ذوالقرنین (3) ✍ نقدها و بررسی‌ها 2⃣ در همین کتابی که به دانیال نبی منسوب است، در باب 8، آیه 20 وقتی می‌خواهد آن قوچ دو شاخ را معرفی کند، می‌گوید: מַלְכֵ֖י מָדַ֥י וּפָרָֽס׃ (تلفظ می‌شود: مَلکِ مادَی او پاراس) یعنی شاهانِ ماد و پارس (The kings of Media and Persia)، دقت شود: شاهانِ ماد و پارس. [*] پس این عبارت درباره‌ی نیست، بلکه اولاً: درباره‌ی شاهان پارس و ماد است، ثانیاً: درباره‌ی (آخرین شاه هخامنشی) است. چون آمده که نخستین شاه یونان (اسکندر) یعنی همان بز تک‌شاخ، این قوچ دو شاخ را شکست داد. کوروش که از شکست نخورد! بلکه این داریوش سوم بود که از اسکندر شکست خورد! 📚[*] بنگرید به: 👉 BibleHub, Hebrew texr Daniel 8 : 20 📖 متن کامل این مقاله در سایت اندیشکده: 👉 goo.gl/yF3J8r ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter 🔸 هشتگ اصلی :
✡ تورات و ذوالقرنین (4) ✍ نقدها و بررسی‌ها 3⃣ اگر خوب به همین کتاب منسوب به دانیال نبی نگاه کنیم، می‌بینیم که این ، چندان شخصیت موجّهی ندارد. در حقیقت، چهره‌ای وحشی و بی‌منطق از آن نشان داده شده است. برای مثال: «این قوچ به سوی مغرب، شمال و جنوب شاخ می‌زد و هیچ جان‌داری نمی‌توانست با او مقابله كند یا از چنگش جان سالم به در برد. او هر طور می‌خواست عمل می‌کرد». 📚 کتاب دانیال، باب 8، آیه 4. 📖 متن کامل این مقاله در سایت اندیشکده: 👉 goo.gl/yF3J8r ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter 🔸 هشتگ اصلی :
✡ تورات و ذوالقرنین (5) ✍ نقدها و بررسی‌ها 4⃣ برخی می‌گویند کسانی که درباره‌ی از پیامبر توضیح خواستند (و آیات مربوطه در پاسخ سؤال آنها نازل شد)، بودند و نزدیک‌ترین واژه به ذوالقرنین همان واژه لوکرَنَییم (قوچ دو شاخ) در است. در پاسخ می‌گوییم که: 🔸 اولاً عرض کردیم که این قوچ دو شاخ درباره‌ی نیست. بلکه در بهترین حالت مربوط به داریوش سوم است. 🔸 ثانیاً این قوچ دو شاخ بیشتر چهره‌ای خشن و بی‌رحم دارد و جای فخر فروشی ندارد. 🔸 ثالثاً قرن در ادبیات قرآن با قرن در ادبیات تورات متفاوت است. در تورات به معنی شاخ و در قرآن به معنی امت آمده است. تشابه لفظی اندک (میان ذوالقرنین و لوکرَنَییم) اثبات کننده‌ی چیزی نیست. همان‌گونه که تشابه لفظی در دو واژه سیب و شیب عینیت این دو را ثابت نمی‌کند! 🔸 رابعاً اخبارِ دال بر این ادعا که پرسش‌گران، یهودی بودند، ضعف سندی دارند. همچنین ضعف محتوایی دارند، چون در اخبار آمده که عده‌ای آمدند و درباره‌ی ذوالقرنین و پرسیدند. خوب باید پرسید اصحاب کهف که مسیحی بودند، چرا یهودیان باید برای اعتلای آنان کوشش می‌کردند؟! 🔹 از سویی روایات معارضی داریم که پرسش‌گرانِ این سؤال، جمعی از مشرکین و بت‌پرستان بودند. [*] بالفرض هم که پرسش‌گران یهودی بوده باشند، باز هم در تاریخ، متیقّن است که آشنایی یهودیان با مقدونی بسی بیشتر از آشنایی آنان با کوروش بوده است. 🔹 ایضاً می‌دانیم که در آثار باستانی به‌جا مانده، اسکندر تاجی با دو شاخ بر سر دارد (اگر بخواهیم بحث دو شاخ را بپذیریم، باز هم اسکندر به ذوالقرنین بودن نزدیک‌تر است تا کوروش). 📚[*] ابن عاشور محمد بن طاهر، التحریر و التنویر، بیروت: مؤسسة التاریخ، ج 15، ص 47. 📖 متن کامل این مقاله در سایت اندیشکده: 👉 goo.gl/yF3J8r ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter 🔸 هشتگ اصلی :
✡ تورات و ذوالقرنین (6) ✍ بیشتر بدانیم : 1⃣ کوروش در تورات : مسیح خداوند یا منصوب خداوند؟ 👉 goo.gl/sn2BZL 2⃣ کوروش و ذوالقرنین ؛ تقابل شاخ‌ها 👉 goo.gl/R7WTFm 3⃣ بررسی ستایش کوروش در تورات 👉 goo.gl/EiJFSu 4⃣ کوروش هخامنشی و پرستش مردوک 👉 goo.gl/quKcqY ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter 🔸 هشتگ اصلی :
✡ «اسرائیل بن الیزر» که معمولاً با نام «بعل شم طوف» شناخته می‌شود، یهودیت حسیدی را در قرن ۱۸ ایجاد کرد. ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ شباهت‌های حسیدیم یهودی و مدعیان تصوف (1) 1⃣ که معمولاً با نام شناخته می‌شود، یهودیت را در قرن ۱۸ ایجاد کرد. 2⃣ در لهستان که بیشتر یهودیان ییدیش زبان در آن ساکن بودند سه گروه مختلف یهودی شکل گرفت: اولین گروه کسانی بودند که مخالف مطالعه بودند، گروه دوم موافق مطالعه کابالا بودند و گروه سوم کسانی بودند که سکولار شده و مذهبی نبودند. 3⃣ بعد از جنبش در قرن ۱۷ میلادی اختلاف بین این گروه‌ها شدت گرفت. یهودیان جنوب لهستان موافق و کابالا بودند در حالی که یهودیان لیتوانی و استونی ضد کابالا بودند. 4⃣ بعد از جنبش‌های ضدیهودی قرن ۱۶ و ۱۷ بسیاری یهودیان بسیار درمانده بودند. وضعیت یهودیان در این زمان برای ایجاد جنبش تصوفی جدید بسیار مناسب بود. در بین یهودیان نیز گرایش زیادی به ایده‌های کابالایی وجود داشت. دید سنتی و پیروی سنتی از قوانین تورات و تلمود برای اکثریت یهودیان جذابیت زیادی دیگر نداشت. در این زمان دیدگاه‌های جدیدی خارج از چهارچوب سنتی حاخام‌ها شکل گرفت. 5⃣ این افراد یا (استاد نام خداوند، که در کابالای عملی برای ایجاد معجزه استفاده می‌شد) نام داشتند. تصویر این افراد درستکار که در بین مردم زندگی می‌کردند با تصویر کابالایی (۳۶ مخفی که دنیا را حفظ می‌کنند) تطابق زیادی داشت. 6⃣ بعل شم‌ها با مجازات مخالف بوده و اعتقاد داشتند که این‌گونه مجازات‌ها با و درونی فاصله دارد. از این‌رو در این نوع سیستم مجازات کنار گذاشته شد و ایده‌ی به معنی تعلق به خدا در تمامی اعمال جایگزین آن گردید. 📖 متن مقاله در سايت اندیشکده: 👉 goo.gl/KU9eAY ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter 🔸 هشتگ اصلی:
✡ حسیدیسم برای دست‌یافتن به اين حالت وجد و خلسه، به ابزارهای تصنعی، نظیر حركات بدنی نیرومندانه، خواندن سرود همراه با فرياد و حتی رقص و سماع متوسل می‌شود! ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ شباهت‌های حسیدیم یهودی و مدعیان تصوف (2) 1⃣ یهودیت از ابتدا دارای مخالفان زیادی بود. این مخالفان دلایل زیر را برای مخالفت خود با ارائه می‌کردند: 🔸الف. یهودیت حسیدی تفسیر جدیدی از قوانین یهودی ارائه می‌دهد. [مثل تأویلات صوفیان] 🔸ب. اهمیت بیش از حد به عبادت حسیدی و نحوه لباس پوشیدن. [مثل دلق‌پوشی صوفیان] 🔸ج. نگرانی از تبدیل شدن حسیدیم به یک جنبش مسیحایی دیگر نظیر پیروان و . 2⃣ جنبش حسیدی لازمه‌ی با خدا و تقرب به او را می‌دانست و برای ایجاد این شادمانی هر نوع روشی را جایز می‌شمرد! 3⃣ نویسنده‌ی کتاب «یهودیت در سیر تاریخی» در خصوص جنبش حسیدی در صفحه 330 کتاب خود چنین می‌آورد: ✍ حسیدیسم برای دست‌یافتن به اين حالت و ، به ابزارهای تصنعی، نظیر حركات بدنی نیرومندانه، خواندن سرود همراه با فرياد و حتی و متوسل می‌شود. 4⃣ حسیدیست‌ها معتقدند که خداوند به همه‌ی نیازمند است [العیاذ بالله] به ویژه رهبران ، (حاخام‌های حسیدیست). چون هیچ پادشاهی بدون ملت نیست، پادشاه یهودیان هم نیازمند آنان است. با در نظر گرفتن نیاز او به آنان از اهمیت اوامر و نواهی او کاسته می‌شود. آنها به رقصیدن و آواز خواندن برای در روح پروردگار [یا حلول روح خداوند در آنها] می‌پردازند. 5⃣ یهودیان حسیدی هم، مثل اقطاب ، بسیاری از احکام شرع را تأویل و تحریف یا ترک کردند، آنان معبدهایی خاص خود دارند با اعمالی مخصوص، مثل خانقاه‌های صوفیه. آنان معتقدند خدا در همه چیز وجود دارد، در حیوان، گیاه، اشیاء و… دقیقاً همان ادعایی که صوفیان قرن‌ها در دفاعش سینه سپر کردند! 📖 متن مقاله در سايت اندیشکده: 👉 goo.gl/KU9eAY ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ در تصوف حسیدی، «صدیق» انسانکامل و واسطه‌ی بین خداوند و حسید یا همان مرید می‌باشد! به این معنا که برای گناهان مریدان خود شفاعت می‌کند و... ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ شباهت‌های حسیدیم یهودی و مدعیان تصوف (3) 1⃣ ، محور و کانون جماعت [همان در ] است و بارزترین وجه تمایز عرفان حسیدی از دیگر گرایش‌های عرفانی در است. 2⃣ در تصوف حسیدی، «صدیق» و واسطه‌ی بین خداوند و حسید یا همان مرید می‌باشد! به این معنا که برای گناهان مریدان خود شفاعت می‌کند و دعاها و عبادات آنها را به بارگاه خداوند انتقال می دهد و از طریق دیگر فیض و رحمت الهی نیز از طریق او به مریدان می‌رسد. [دقیقاً مقامات مخصوص اهل‌بیت علیهم‌السلام که صوفیه برای اقطاب خود قائل‌اند!] 3⃣ صدیق‌ها خود را مقدس می‌شمرند، ادعای شفای مریض‌ها را دارند و احیای مردگان، که نیز همین ادعاها را تکرار کردند. 4⃣ صدیق‌ها ته‌مانده غذای خود را برای تبرّک مریدان می‌گذارند، و پس از اتمام غذا، مریدان به رقص و شادی پرداخته، و صدیق نیز با آنان شریک می‌شود. دقیقاً کاری که اقطاب و مریدان در می‌کنند. 5⃣ مریدان وقتی به خانه‌ی صدیق می‌روند، تا موعظه و‌ نصیحت بشنوند، مبلغی را به او می‌دهند تا امورات زندگی خود را بگذراند. در تصوف نیز این قضیه تکرار شده، كه در فرقه به معروف است، که مرید یک دهم درآمدش را به قطب می‌دهد. 📖 متن مقاله در سايت اندیشکده: 👉 goo.gl/KU9eAY ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
💠💠 روپرت مرداک یهودی؛ سلطان رسانه‌ای غرب (1) 1⃣ نام: (Rupert Murdoch) (یا مرداخ یا مردوخ) 2⃣ تاریخ تولد: 11 مارس 1931 3⃣ مذهب: یهودی 4⃣ پایه‌گذار و رئیس هیأت مدیره نیوز کورپوریش 5⃣ مهمترین رسانه‌های تحت مالکیت نیوز کورپوریشن: 🌐 روزنامه وال‌استریت ژورنال / شبکه رسانه‌ای فاکس / فاکس قرن بیستم / روزنامه تایمز چاپ لندن / روزنامه نیویورک پست / دایرکت تی‌وی / مای اسپیس / ویاکوم / شبکه فاکس بیزنس / داو جونز / بی‌اسکای‌بی / میانگین صنعتی داو جونز / ووگ (مجله) / آی‌تی‌وی پی‌ال‌سی / اسکای ایتالیا / اف ایکس (شبکه تلویزیونی) / شبکه نشنال جئوگرافیک / نشنال جئوگرافیک وایلد / سای فای (شبکه تلویزیونی) / هیولو (وب‌گاه) / گروه روتانا ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter 🔸 هشتگ اصلی:
💠💠 روپرت مرداک یهودی؛ سلطان رسانه‌ای غرب (2) ✡ امپراطوری رسانه‌ای به هر قیمت ممکن 1⃣ از امپراتوری رسانه‌ای خود به‌منظور پیشبرد اهداف سیاسی، بهره‌گیری كرده و به این خاطر مرتباً مورد انتقاد قرار دارد. برای مثال در جریان زمینه‌چینی برای حمله آمریکا به عراق، سردبیران رسانه‌های مرداک با سروصدای فراوان از اردوگاه هواداران جنگ جرج بوش، رئیس‌جمهور آمریکا، و تونی بلر، نخست‌وزیر انگلستان، حمایت کردند. 2⃣ یک روزنامه بریتانیایی نوشت: "شما باید قبول کنید که روپرت مرداک یک تاجر رسانه‌ای زیرک است چرا که وی در انتخاب سردبیرانی از سراسر جهان که به خط فکری وی نزدیک هستند، توانایی خطاناپذیری دارد. جز این دیگر چگونه میتوانیم اتحاد بی‌نظیر افکار در امپراتوری رسانه‌ای وی مبنی بر لزوم جنگ در عراق را توضیح دهیم؟ بعد از یک مطالعه و ارزیابی جامع در بین نشریات پرفروش و با نفوذ شرکت نیوزکورپوریشن مرداک در سرتاسر جهان، به این نتیجه میرسیم که اینها همه از یک منبع سرمشق می‌گیرند. بعضی از آنها همچون شیپوری هستند که از دمیدن نوای جنگ در آن لذت میبرند. برخی دیگر ترجیح می‌دهند که نقش کم‌رنگ‌تر و در عین حال زیرکانه‌تری در این نغمه‌سرایی داشته باشند. اما هیچ‌یک از آنها جرأت این را ندارند تا ساز مخالفت با جنگ را سر دهند. ["Their Master's Voice", Guardian, February 17, 2003] 3⃣ طبق گفته‌ی دیوید کرک پاتریک، مفسر سیاسی، دخالت شخصی مرداک در نشریات سبب شده تا همه‌ی خروجی‌های خبری وی "با دیدگاه سیاسی شخص آقای مرداک [دیدگاه سیاسی جنگ‌طلبانه] همخوانی داشته باشد"، که همین امر باعث شده تا صدای وی در نزاع جهانی در مورد جنگ آمریکا در عراق از بلندترین‌ها باشد. [David Kirkpatrick, "Mr. Murdoch's War", New York Times, April 7, 2003] ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter 🔸 هشتگ اصلی:
💠💠 روپرت مرداک یهودی؛ سلطان رسانه‌ای غرب (3) ✡ فعالیت‌های سیاسی مرداک در آمریکا 1⃣ دیوید مک‌نایت چهار شاخصه برای فعالیت‌های رسانه‌ای قائل می‌شود که عبارتند از: 🔸1. ایدئولوژی بازار آزاد 🔸2. مواضع واحد در موضوعات مربوط به سیاست‌گذاری عمومی 🔸3. نشست‌های جهانی بین سردبیران 🔸4. مخالفت با گرایشات آزادی‌خواهانه در دیگر رسانه‌های جمعی. David McKnight, "Rupert Murdoch's News Corporation: A Media Institution with A Mission," Historical Journal of Film, Radio & Television, Sept 2010, Vol. 30 Issue 3, pp 303–316. 2⃣ در سال 2006، نشریه فایننشال‌تایمز اعلام کرد که مرداک میزبان یک برنامه جمع‌آوری کمک‌های نقدی برای مبارزات انتخاباتی هیلاری کلینتون در مجلس سنا خواهد بود. "/ US & Canada – Murdoch to host fundraiser for Hillary Clinton". Financial Times. 8 May 2006. http://www.ft.com/cms/s/61faabde-deb8-11da-acee-0000779e2340.html. Retrieved 25 April 2010. 3⃣ در سال 2008، والت موسبرگ طی یک مصاحبه از مرداک پرسید که آیا وی در حمایت روزنامه نیویورک‌‌تایمز از اوباما در مبارزات اولیه دموکرات‌ها تأثیرگذار بوده است یا نه؟ وی بدون کوچکترین تردیدی گفت: "بله. او به مانند یک ستاره موسیقی راک است. خیلی جالب است. من چیزهایی که او در مورد آموزش می‌گوید را بسیار می‌پسندم. فکر نمی‌کنم در فلوریدا برنده شود... اما در اوهایو و کل فرایند انتخابات برنده خواهد شد. مشتاقم که او را ببینم. می‌خواهم ببینم که آیا به وعده‌هایش عمل خواهد کرد." Read Andrew Sullivan in TheAtlantic magazine (29 May 2008). "The Daily Dish | By Andrew Sullivan". Andrewsullivan.theatlantic.com. http://andrewsullivan.theatlantic.com/the_daily_dish/2008/05/murdoch-on-mcca.html. Retrieved 25 April 2010. 4⃣ در سال 2010، شرکت نیوز 1 میلیون دلار به مجمع فرمانداران جمهوری‌خواه و 1 میلیون دلار به اتاق تجاری آمریکا کمک کرد. Rutenberg, Jim (01 Oct 2010). "News Corp. Donates $1 Million to U.S. Chamber of Commerce". New York Times. http://thecaucus.blogs.nytimes.com/2010/10/01/news-corp-donates-1-million-to-anti-democrat-group. Retrieved 10 Oct 2010. 5⃣ مرداک همچنین یکی ار اعضای هیأت مدیره مؤسسه لیبرال کیتو [Cato Institute] است. ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter 🔸 هشتگ اصلی:
💠💠 روپرت مرداک یهودی؛ سلطان رسانه‌ای غرب (4) ✡ فعالیت‌های سیاسی مرداک در انگلستان 1⃣ در دهه 1980 اتحاد نزدیکی با مارگارت تاچر داشت و روزنامه سان نیز با حمایت از جان میجر که به طور غیرمنتظره‌ای پیروز انتخابات سراسری سال 1992 شد، اعتبار زیادی یافت. Douglas, Torin (14 September 2004). "Forty years of The Sun". BBC News. http://news.bbc.co.uk/1/hi/magazine/3654446.stm. Retrieved 10 April 2010. 2⃣ با این حال، در انتخابات سراسری سال‌های 1971، 2001 و 2005، روزنامه‌های مرداک یا بی‌طرف بوده و یا از حزب کارگر، تحت رهبری تونی بلر، حمایت می‌کردند. برخی منتقدین معتقدند که مرداک فقط از احزاب حاکم (یا آنهایی که به احتمال زیاد در آینده برنده خواهند شد) حمایت می‌کند، بدین امید که بر تصمیمات دولت در راستای پیشبرد اهداف تجاری خود تأثیر گذارد. Shawcross, William (November 3, 1999). "Rupert Murdoch". TIME. http://www.time.com/time/magazine/article/0,9171,33716-1,00.html. Retrieved 29 August 2010. 3⃣ در سال 1998، پیشنهاد مرداک برای خرید باشگاه فوتبال منچستریوناید به مبلغ 625 میلیون پوند رد شد. این رقم در تاریخ خرید و فروش باشگاه‌های فوتبال بی‌سابقه بود. کمیسیون رقابت انگلستان از انجام این معامله ممانعت کرد زیرا "این امر به رقابت در صنعت رسانه‌ای و کیفیت فوتبال انگلستان آسیب می‌زند". 4⃣ در سال 2006، روزنامه ایندیپندنت انگلستان گزارش داد که مرداک به تونی بلر پیشنهاد داده که بعد از پایان دوره نخست‌وزیری عهده‌دار یک پست ارشد در شرکت رسانه‌ای نیوز گردد. Grice, Andrew (29 July 2006). "Murdoch set to back Blair – for a place in his boardroom". The Independent (London). http://news.independent.co.uk/media/article1202848.ece. Retrieved 25 April 2010. ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter 🔸 هشتگ اصلی:
✡ #نفوذ_یهود به درون خانه‌ها با کمک پرنسس‌های والت دیزنی ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter