پیشرفت و جمهوریت | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره
بعون الله و به مدد عنایت حضرت ولیعصر عج 5شنبه شب مورخ 27 دی ماه جلسه ای با حضور مدرسان کتاب ارجمند
گزارش تصویری جلسه گعده معرفتی پیرامون کتاب شذرات المعارف و شخصیت آیت الله شاه آبادی قدس سره
بیانات حجت الاسلام و المسلمین دسمی
.
پیشرفت و جمهوریت | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره
گزارش تصویری جلسه گعده معرفتی پیرامون کتاب شذرات المعارف و شخصیت آیت الله شاه آبادی قدس سره بیانات ح
گزارش تصویری جلسه گعده معرفتی پیرامون کتاب شذرات المعارف و شخصیت آیت الله شاه آبادی قدس سره
بیانات حجت الاسلام و المسلمین موسوی
.
پیشرفت و جمهوریت | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره
گزارش تصویری جلسه گعده معرفتی پیرامون کتاب شذرات المعارف و شخصیت آیت الله شاه آبادی قدس سره بیانات ح
گزارش تصویری جلسه گعده معرفتی پیرامون کتاب شذرات المعارف و شخصیت آیت الله شاه آبادی قدس سره
بیانات حجت الاسلام و المسلمین فلاح
.
پیشرفت و جمهوریت | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره
بعون الله و به مدد عنایت حضرت ولیعصر عج 5شنبه شب مورخ 27 دی ماه جلسه ای با حضور مدرسان کتاب ارجمند
✅ بحمدلله با توفیق الهی و مدد روح لطیف و ربّانی حضرت آیةالله شاهآبادی، اولین جلسهی هماندیشیِ شارحین #شذراتالمعارف، در تاریخ پنجشنبه ۲۷ دی ۹۷ با حضور اساتید گرانقدر آقایان دسمی، فلاح، موسوی و جمعی از شاگران ایشان در مؤسسهی فرهنگوتمدن توحیدی قم برگزار شد.
در ادامه، گزارشی مختصر از بیانات اساتید (برداشتهای بنده) ارائه میشود :
✨ #استاد_دسمی :
🔸 عطش ما و گمشدهای که نسبت به حضرتامامخمینی رحمةاللهعلیه احساس میکردیم، ما را به سوی آیةالله شاهآبادی رهنمون ساخت.
🔸 تقریر امروز ما از حضرت امام، به درک نسلهای آینده از ایشان جهت خواهد داد.
🔸 در پی کشف حقیقت حضرت امام، به درگاه آقای شاه آبادی برخورد کردیم.
🔸 منظومه آقای شاهآبادی، درگاه ورود به دنیای امام است و درعینحال، امام نسخهی تکمیلی ایشان است.
🔸 آقای شاهآبادی چند قاعده اساسی را برای امام حل میکند و امام به این قواعد عینیت میبخشد.
🔸 دستگاه فکری و محاسباتی امام توسط آقای شاهآبادی تنظیم شده است؛ درک درست و در ادامه: تعمیم و تکمیل و پیادهسازی.
🔸 آقای شاهآبادی مرد پرداختن به علل بود نه معلولها، ابتدا دستهبندی درستی از آسیبها در قالب معرفتی، اخلاقی و رفتاری ارائه میدهد. بعد میفرماید که مسئلهی اصلی اینها نیست بلکه جهل به مرام اسلام است. (البته خود ایشان در مقام عمل گاهی سراغ معلولها رفتهاند که باید بررسی شود چرا؟)
🔸 دو راهحلّ ارائه میدهد: یکی اجتماعی (سیاست عِدّه و عُدّه) و یکی حاکمیتی (بیتالمال که یعنی قدرت و حکومت)
🔸 نکتهی ویژه در اندیشهی ایشان که امام بهرهبرداری ویژهای از آن کرد: سرّ قلوب مؤتلفه و ارتباط آن با عرشالله بود، اینکه سعهی وجودی قلوب منفرده تحمّل دریافت وحی و شریعت را ندارد و تحوّلات اجتماعی، نیازمند ائتلاف قلبی و تشکیل جماعت مؤمنین است.
🔸 اینکه قدرتهای معنوی و نرم نیز مانند نیروهای سخت و انرژیهای مادّی (الکتریسیته، مغناطیس، هستهای و..)، کشف کردنی هستند نه ساختنی. کافی است به منبع انرژی درست پیدا کرده و آن را با تدبیر آزاد کرد.
✅ #استاد_موسوی :
🔸 باید بتوانیم اندیشهی ایشان را به یکسری نظریههای جامعه شناختی و حکمت نظری تبدیل و به فضای عمومی و علمی کشور تزریق کنیم.
🔸 از روزنامهی مجلس در ۱۳۲۵ ه.ق برمیآید که آقای شاهآبادی ظاهرا ایام مشروطه به ایران رفتوآمد داشته و در مسجدی در بازار جمعیت اخوت ایمانی تشکیل داده است.
🔸 فهم شذرات و کلاً هر نظریهای، نیاز به بررسی جانشینهای هم عصر آن هم دارد. (مقایسه با تنبیهالأمّة مرحوم نائینی در ۱۳۲۷ ه.ق و مباحث شیخفضلالله)
🔸 به قول استاد پارسانیا، دانشهای ما ازجمله عرفان دارای امتداد اجتماعی بوده که باید شناسایی کنیم.
🔸شذرات فقط موعظه نیست، بلکه یک نظریه است.
🔸 تقریر جدید ایشان از سیاست، به عینیت دین با سیاست منجر میشود.
🔸 از مشخصات منحصربفرد ایشان، توجه به ظرفیت حوزه و طبقهبندی جامعه حول روحانیت است. (دعاة و رعاة و حماة)
🔸 همچنین ویژگی برجستهی حضرت امام نسبت به آقای شاهآبادی، تربیت شاگرد است.
✅ #استاد_فلاح :
🔸 امشب برای ابراز ارادت به مدرسهی معرفتی آیةالله شاهآبادی گرد آمدهایم.
🔸 ما ناگزیر به برساختن یک تمدن نوین هستیم.
🔸 هر تمدن مبتنی بر یک عقلانیت است و ما متأسفانه به عقلانیتهای آشفته گوش فرا میدهیم.
🔸انقلاب روی یک شخصیت تربیتشده و أصیل سوار شد، شخصیتی که آمادهی خیزش و بعثت است. (البته این شخصیت شیعه است که آماده است، نه فقط ایران)
🔸 مردم آمادهاند، اما ما مسئولان و نخبگان مخدوش و باخته به عقلانیت غربی و سکولار مانع میشویم.
🔸 باید به اصالت امثال ایشان پناه آورد، به اصالت دینی و بومی ایشان.
🔸 عقلانیت غربی دیگر به انتها رسیده و زور ندارد که صحنهی آشفتهی جهانی را جمع کند.
🔸 ما بهشدّت دچار ضعف نظری در روایت تراث خودمان هستیم.
#شذرات_خانه
#شذرات_المعارف
#اندیشه_اجتماعی
#کلام_انقلابی
#اندیشه_انقلاب
#مثلث_شناخت_و_آگاهی
https://eitaa.com/Kalam_Enghelabi
.
⚠️توجه❗️ توجه❗️
💠🙏💠مبتنی بر همین رهنمود آیت الله العظمی شاه آبادی قدس سره از تک تک اعضای کانال تقاضامندیم چنانچه مطالب کانال را سودمند میدانند با ارسال پست ذیل حداقل دو نفر را به عضویت این کانال دعوت بفرمایید.
🏴#قیام_شما_رسانه_ما
https://eitaa.com/Kalam_Enghelabi
.
برنامه ریزی مأموریت گرا و برنامه ریزی منابع محور.pdf
495.9K
#مأموریت_گرایی
تاملی در الگوی برنامه ریزی مأموریت گرا و الگوی برنامه ریزی منابع محور
#ویژه_طلاب
#گفتمان_تخصصی
https://eitaa.com/Kalam_Enghelabi
.
16.2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ماموریت گرایی استاد پهلوانی (ره)!
وقتی از ماموریت گرایی سخن میگوییم تحقیقا از چه چیزی سخن میگوییم؟!!
نذر عجیب استاد سعادت پرور (ره)...!!!
#مأموریت_گرایی
#برنامه_ریزی_مأموریت_گرا
#گفتمان_تخصصی
https://eitaa.com/Kalam_Enghelabi
.
#اطلاعیه
⚪️ جلسات #گروه_راهیابی الگوی اسلامی_ایرانی پیشرفت
🔵 جلسه بازخوانی متن #الگوی_اسلامی_ایرانی_پیشرفت
🔴 با حضور حجت الاسلام و المسلمین #استاد_فلاح_شیروانی
🔘 زمان: پنج شنبه ها ساعت 8 تا 9 صبح
☑️ مکان: مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
⚠️⚠️⚠️ #تذکر: استثنائا این هفته جلسه ساعت 6:30 الی 8 صبح برگزار میگردد و ان شاالله از هفته آینده در ساعت اعلام شده برقرار خواهد بود
#الگوی_پیشرفت_ایران
#حاکمیت_مطلقه_الله
#دین_مهندس_دنیا
#اندیشه_انقلاب
#مثلث_شناخت_و_آگاهی
https://eitaa.com/Kalam_Enghelabi
.
پیشرفت و جمهوریت | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره
#نگرش_نوین_اسلامی #گفتار_استاد #کلام_انقلابی #اندیشه_انقلاب #مثلث_شناخت_و_آگاهی https://eitaa.com/Ka
بسم الله الرحمن الرحیم
8⃣1⃣#یادداشت هجدهم
🔰تأملی در مختصات #نگرش_نوین_اسلامی
(#اندیشه_پشتیبان_انقلاب_اسلامی)/ #بخش اول
✅ 👈مقدمه👉✅
1⃣ 👈تذکر آقا در مورد #دو_دیدگاه در مسائل اقتصادی و پیشرفت کشور در نوزوز 94:
◀️من خواهش میکنم بهخصوص صاحبنظران و همچنین جوانان و عامّهی مردم عزیزمان به این نکته توجّه کنند که دو جور نگاه به رونق اقتصادی و پیشرفت اقتصاد وجود دارد.
◀️یک نگاه میگوید که ما پیشرفت اقتصاد را باید از ظرفیّتهای درون کشور و درون مردم تأمین بکنیم. ظرفیّتهای بسیار زیادی در کشور وجود دارد که از این ظرفیّتها یا استفاده نشده است یا درست استفاده نشده است؛ از این ظرفیّتها استفاده کنیم؛
◀️نگاه دوّم به اقتصاد کشور نگاه به پیشرفت اقتصاد با استفاده از کمک بیرون از مرزها است؛ میگوید سیاست خارجیمان را تغییر بدهیم تا اقتصاد ما درست بشود، با فلان مستکبر کنار بیاییم تا اقتصاد رونق پیدا کند، تحمیل قدرتهای مستکبر را در بخشهای گوناگون و مسائل گوناگون بپذیریم تا اقتصادمان رونق پیدا کند؛
◀️مروز شرایط کشور به ما نشان داده است که این نگاه دوّم یک نگاه کاملاً غلط و عقیم و بیفایده است.
2⃣👈 تذکر آقا به خطر تحریف مکتب امام 14 خرداد 94:
◀️ رسید به 14 خرداد ماه، ایشان یکدفعه بحث تحریف مکتب امام را مطرح کردند و نگرانی شدیدی را ابراز کردند.
◀️ کلاً یک عده از بیخ مکتب امام را قبول ندارند، اهتمام جدی دارند تمام اصول مکتب امام را بشورند. ویژگی اینها این است که تیم هستند، توانمند هستند، قاطعاند، آشکار هم اعلام نمیکنند که میخواهند این کار را بکنند.
⚠️⚠️⚠️ جای سؤال هست که این مکتب امام چیست که اگر آن اندیشه در کار نباشد دیگر انقلابی نخواهیم داشت، قطعاً منحرف میشود یا مضمحل میشود؟
3⃣👈 ما برای شناخت مکتب امام وظیفه داریم
◀️ ما برای شناخت این اندیشه یک کاری باید انجام بدهیم. تقریباً دغدغهی ما در این جلسه این است. به تعبیری آن اتمسفر غنیشدهای که به آن اشاره میکردیم این را جمع و جور بخواهیم بکنیم یک برچسب هم بخواهید به آن بزنید میشود مکتب امام.
#دو_دیدگاه
#خطر_تحریف_مکتب_امام
#گفتار_استاد
#کلام_انقلابی
#اندیشه_انقلاب
#مثلث_شناخت_و_آگاهی
https://eitaa.com/Kalam_Enghelabi
.