✳️ نشست علمی با موضوع شرافت انسانی
👤 با ارائه پروفسور محمد لگنهاوزن، استاد مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)
👤 ناقد: آقای دکتر سید صادق حقیقت
🗓 پنجشنبه 11 اسفند 1401 ⏰ 10
🏢 پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی سالن شهید سلیمانی
🔶 حضور مجازی
🌐 dte.bz/scscenter
💠 کانال و سایت مؤسسه امام خمینی(ره)
🔰 https://eitaa.com/iki_ac_ir
🔰 https://iki.ac.ir
☎️ 02532113627
💠 کانال تخصّصی کلام اسلامی
@kalameslami
🔅🔅🔅
https://eitaa.com/joinchat/1768095837C159b256e9a
#میرزا_مهدی_آشتیانی
#تنها_رباعی
در دار وجود غیر او یاری نیست
وز روزنه چشم نموداری نیست
در هر چه نظر کنی تو در دار وجود
جز یار در این دیار دیاری نیست
💠 کانال تخصّصی کلام اسلامی
@kalameslami
🔅🔅🔅
https://eitaa.com/joinchat/1768095837C159b256e9a
فتنه وهابیت.pdf
621.2K
معرفی كتاب «فتنه وهابيت»
این کتاب ترجمه کتاب «الدرر السنیه فی الرد علی الوهابیه» است.
مولف کتاب «الدرر السنیه فی الفتنة الوهابیه» احمد بن زینی دحلان حسنی( ۱۲۳۱ه. ق-۱۳۰۴ه. ق ) است. او فقیه شافعی مذهب است که نسلش به رسول خدا صلی الله علیه و آله می رسد. تولد او در مکه و وفات او در مدینه بوده است.
احمد بن زینی دحلان حسنی یکی از مخالفان تفکر سلفی و وهابی است.
كتاب «الدرر السنیه فی الرد علی الوهابیه» توسط ناصر همتی به فارسی ترجمه و توسط انتشارات مشعر منتشر گردیده است.
این کتاب در نقد و معرفی تفکرات وهابیت در بیان انحرافات و جنایات وهابیت تالیف گردیده است.
محور اصلی این کتاب شرح دو فتنه یکی در زمان سلطان سلیم سوم در حجاز توسط وهابیان سال 1205ه ق و دیگری فتنه فرانسیس برای دستیابی به مصر در سال 1213ه ق است.
معرفی عناوین کتاب:
آشوب گری وهابیت در حجاز در زمان حکومت سلطان سلیم سوم
قتل عام و غارت مردم بی گناه
حکم به شرک و کفر بسیاری از مسلمانان توسط وهابیت
تبعیت از افکار محمد بن عبدالوهاب ملاک کفر و ایمان
استغاثه و توسل موجب کفر می شود
تصرف حجاز و اطراف آن تا شام
حمله به شهر طائف در سال 1217ه ق
◀️ موسسه آموزشی پژوهشی مذاهب اسلامی
•┈•••✾•🌹🍂☘️🍂🌹•✾•••┈•
آدرس در آپارات https://www.aparat.com/mmazaheb
🔸آدرس کانال در ایتا @qommazaheb
▫️-----------------▫️
📱آدرس کانال در تلگرام @mmazaheb
▫️-----------------▫️
🌐سایت موسسه مذاهب mazaheb.ir
💠 کانال تخصّصی کلام اسلامی
@kalameslami
🔅🔅🔅
https://eitaa.com/joinchat/1768095837C159b256e9a
❇️ قطب تعمیق ایمان و مقابله با جریانها و فرقههای انحرافی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار میکند.
✅ عنوان نشست:
💢 دلایل ناصبی بودن ابن تیمیه
🎙ارائه دهنده:
جناب حجت الاسلام و المسلمین حبیب عباسی
دانشجوی دکترای وهابیتشناسی دانشگاه باقرالعلوم (علیهالسلام)
🎙ناقد:
جناب حجت الاسلام و المسلمین محمد حسن بشیری
دانشجوی دکترای وهابیتشناسی دانشگاه باقرالعلوم (علیهالسلام)
📆 یکشنبه، ۱۴ اسفند ۱۴٠۱
⏰ ساعت ۱۳
📍دانشگاه باقرالعلوم (علیه السلام)، طبقه ۱- روبروی نمازخانه، اتاق جلسات ۸/۱
📎 لینک مجازی:
https://gharar.ir/r/16ccd4e5
•┈••••✾🔸💠🔸✾•••┈•
💠 کانال تخصّصی کلام اسلامی
@kalameslami
🔅🔅🔅
https://eitaa.com/joinchat/1768095837C159b256e9a
🔸 کرسی علمی ترویجی تأملی در ارزش معرفتی قاعده حسن و قبح عقلی
🔻 ارزیابی دیدگاه متکلمان و فلاسفه
🔰 توسط گروه کلام پژوهشکده حکمت و دین پژوهی پژوهشگاه برگزار می شود:
🎙 با حضور:
#محمدحسن_قدردان_قراملکی
#عسکری_سلیمانی_امیری
#حسین_عشاقی
#مجتبی_جولائی_فر
📅 دوشنبه 15 اسفندماه1401، ساعت 15
📡 حضور مجازی از طریق:
🌐 skyroom.online/ch/iict/naghd
🔍 مشروح خبر👇
🌐 iict.ac.ir/ghobhaghli
#کرسی
🆔 @iictchannel
💠 کانال تخصّصی کلام اسلامی
@kalameslami
🔅🔅🔅
https://eitaa.com/joinchat/1768095837C159b256e9a
Sound_2023_03_04_19_02_49_913 00_00_00-01_19_10.mp3
19M
🎧صوت_اندیشه
🔷 تبیین مفهومی و دسته بندی الحاد عملگرا
🔷 اصناف الحاد عملی
🔷 نقد و بررسی 5 چالش الحاد عملی در مساله « دین محدود کننده قوای شناختی و ظرفیتهای معرفتی انسان»
💠 حجت الاسلام استاد محمد جعفری، دانشیار فلسفه دین موسسه امام خمینی
🆔@meshkatnoor
💠 کانال تخصّصی کلام اسلامی
@kalameslami
🔅🔅🔅
https://eitaa.com/joinchat/1768095837C159b256e9a
26.73M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 موشن گرافیک "نقد مفهوم بدعت در اندیشه گروههای تکفیری"
✔️ کارگردان: حسین مختاری
📜 منبع: کتاب "مبانی اعتقادی سلفی گری و وهابیت"، نویسنده: حجت الاسلام و المسلمین دکتر سید مهدی علیزاده موسوی
📢 موسسه مطالعات و آموزش های تطبیقی احسن
https://eitaa.com/Education_ahsan
💠 کانال تخصّصی کلام اسلامی
@kalameslami
🔅🔅🔅
https://eitaa.com/joinchat/1768095837C159b256e9a
✍#معرفی_مقاله
با عنوان: #توهم خدا یا توهم #داوکینز
بخشی از مقاله 👇
داوكينز در كتاب توهم خدا، فصلى را با اشكال به براهين مشهور آكوئيناس مى گشايد. او با بيان اينكه پنج استدلالى كه توماس آكوئيناس در قرن سيزدهم براى وجود خدا بيان كرده، بر پايه دور باطل شكل گرفته اند، مى كوشد به اصلى ترين براهين الهيات طبيعى در مسيحيت خدشه وارد كند. او در ميان برهان هاى پنج گانه، به برهان غايت شناسى يا صنع (Teleological Argument or Argument from Design) توجهى ويژه نشان مى دهد و معتقد است كه اين برهان گرچه هنوز هم رايج است، به وسيله نظريه فرگشتى داروين شكست خورده است. او سپس به برهان هستى شناختى آنسلم مى پردازد و آن را همانند برتراند راسل، مغالطه آميز و بازى با كلمات مى داند. وى در ادامه به بحث برهان تجربه دينى وارد مى شود و مبناى تجربه دينى را توهم و تخيل حاصل از شبيه سازى مغز مى شمارد و همگى آنها را بى اعتبار اعلام مى كند.👇
مقاله را اینجا ببینید
💠 کانال تخصّصی کلام اسلامی
@kalameslami
🔅🔅🔅
https://eitaa.com/joinchat/1768095837C159b256e9a
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#جهاد_تبیین
قابل توجه وهابیها و شبههافکنان❗️
✍️بیان شیخ خلیل افرا از علمای اهل تسنن در مورد اعتقاد اهل سنت پیرامون امام زمان(عج)
💠 کانال تخصّصی کلام اسلامی
@kalameslami
🔅🔅🔅
https://eitaa.com/joinchat/1768095837C159b256e9a
🔶 غائب آل محمد یا قائم آل محمد (صلی الله علیه و آله)
بیشک، ظهور امام عصر (عج) و ایجاد حکومت عدل مهدوی با مبارزات فراوانی همراه خواهد بود، چرا که سردمداران کفر و طغیان به راحتی پیام عدالتگستر و حقمحور امام عصر (عج) را برنتابیده و با حضرتش به جنگ خواهند پرداخت؛ بنابراین قیام آن حضرت با مجاهده و ایثار و نثار آغاز خواهد گشت.
در عصر غیبت، کسانی منتظر حقیقی آن حضرتاند که از سویی بر اساس ﴿الَّذِينَ يَذْكُرُونَ اللَّهَ قِيَامًا وَقُعُودًا وَعَلَىٰ جُنُوبِهِمْ وَيَتَفَكَّرُونَ فِي خَلْقِ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ﴾ اهل معرفت و فکر و ذکرند و با دعا و نیایش، خواست و اندیشه و راز و نیاز، انسی دارند و از سویی دیگر، بر اساس لَيُعِدَّنَّ أَحَدُكُمْ لِخُرُوجِ اَلْقَائِمِ وَ لَوْ سَهْماً هماره آماده جهاد، شهادت، حماسه، ایثار و نثارند.
زاهدان و عابدانی که پیوندی با جهاد و شهادت و مبارزه ندارند، خواسته یا نخواسته دوستدار امام غائباند نه امام قائم؛ و چون آن حضرت ظهور کند، چنین افرادی اولین کسانیاند که از او رخ برتابیده و دستورهای مبارزهآمیز و سیرتهای مخاطرهآمیزش را نادرست خواهند دانست. مطلوب اینان، غائب آل محمد است نه قائم آل محمد (صلی الله علیه و آله).
📖 امام مهدی موجود موعود، ص ۱۸۰ و ۱۸۱.
💠 کانال تخصّصی کلام اسلامی
@kalameslami
🔅🔅🔅
https://eitaa.com/joinchat/1768095837C159b256e9a
Ghaedeh.mp3
26.78M
💯🔊 #بشنوید
🔸صوت کرسی علمی ترویجی تأملی در ارزش معرفتی قاعده حسن و قبح عقلی
🎙 با حضور:
#محمدحسن_قدردان_قراملکی
#عسکری_سلیمانی_امیری
#حسین_عشاقی
#مجتبی_جولائی_فر
📅 دوشنبه 15 اسفندماه 1401
🏢 قم، پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی
#صوت
#کرسی
🆔 @iictchannel
💠 کانال تخصّصی کلام اسلامی
@kalameslami
🔅🔅🔅
https://eitaa.com/joinchat/1768095837C159b256e9a
کلام جدید، مدرسه صدوقی، ج ۶.mp3
784.7K
🔶 دین و پرسشهای بنیادین انسان
💠 کانال تخصّصی کلام اسلامی
@kalameslami
🔅🔅🔅
https://eitaa.com/joinchat/1768095837C159b256e9a
❇️ کارگروه نقد وهابیت قطب تعمیق ایمان و مقابله با جریانها و فرقههای انحرافی با همکاری دانشگاه باقرالعلوم (علیهالسلام) برگزار میکند.
♦️نشست دوم♦️
✅ عنوان نشست:
💢 نقد مقاله: « بررسی دلایل ناصبی بودن ابن تیمیه با تکیه بر آثار وی»
🎙ارائه دهنده:
جناب حجت الاسلام و المسلمین حبیب عباسی
استاد حوزه و دانشگاه
🎙ناقد:
جناب حجت الاسلام و المسلمین محمد حسن بشیری
استاد حوزه و دانشگاه
📆 شنبه، ۲۰ اسفند ۱۴٠۱
⏰ ساعت ۱۳
📍دانشگاه باقرالعلوم (علیه السلام)، طبقه ۱- روبروی نمازخانه، اتاق جلسات ۸/۱
📎 لینک مجازی:
https://gharar.ir/r/16ccd4e5
•┈••••✾🔸💠🔸✾•••┈•
💠 کانال تخصّصی کلام اسلامی
@kalameslami
🔅🔅🔅
https://eitaa.com/joinchat/1768095837C159b256e9a
🔴سلسله نشست های نسبت علم با الهیات و فلسفه
🔺نشست اول: بررسی نسبت مبانی فلسفی علم جدید با الهیات اسلامی
🎙با حضور:
#استادعبدالرسولعبودیت
#دکترابوالفضلکیاشمشکی
#دکترامیداخواناشرفیه
✍️دبیرجلسه:
#دکترسیدفخرالدینطباطبایی
📅زمان: یکشنبه ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
⏰ساعت: ۱۹:۰۰
🏢قم، چهار راه شهداء، ساختمان معاونت فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات، طبقه منفی1
💠مجری:کمیته مقابله با الحاد دفتر تبلیغات اسلامی با همکاری موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) و نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه ها و پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی
🆔 @iictchannel
💠 کانال تخصّصی کلام اسلامی
@kalameslami
🔅🔅🔅
https://eitaa.com/joinchat/1768095837C159b256e9a
✍#معرفی_کتاب
How the West Really Lost God
🔰چگونه غرب خدا را واقعا از دست داد؟
نظریهای جدید درباره #سکولاریزاسیون
خلاصه استدلال کتاب آن است که بنا به سوابق غرب، #افول_خانواده صرفا پیامد افول دینی نبود، یعنی خلاف آنچه تفکر مرسوم درباره این رابطه میگوید. این هم محتمل است -و من استدلال خواهم کرد که درستش این است- که افول خانواده به نوبه خود مقوم #افول_دینی است. و اگر این تکمله بر تبیین مرسوم از افول ایمان غربی در اروپا صحیح باشد، نتیجههای خاصی از جمله برخی نتایج بنیادی، از آن گرفته میشود که خواهیم دید.
صفحه ۱۴ کتاب.
💠 کانال تخصّصی کلام اسلامی
@kalameslami
🔅🔅🔅
https://eitaa.com/joinchat/1768095837C159b256e9a
27.57M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#حوزه_علمیه
#معارف_الهی
#استاد_مطهری
🔶 خاطرهای خوش و جاوید
💠 کانال تخصّصی کلام اسلامی
@kalameslami
🔅🔅🔅
https://eitaa.com/joinchat/1768095837C159b256e9a
کلام جدید، مدرسه صدوقی، ج ۷.mp3
623.2K
🔶 معنای زندگی
دین، زندگی ما را معنادار میکند.
💠 کانال تخصّصی کلام اسلامی
@kalameslami
🔅🔅🔅
https://eitaa.com/joinchat/1768095837C159b256e9a
#موعظه
عابدی را پادشاهی طلب کرد؛ اندیشید که داروی بخورم تا ضعیف شوم مگر اعتقادی که دارد در حق من، زیادت کند. آوردهاند که داروی قاتل بخورد و بمرد.
آنکه چون پسته دیدمش همه مغز
پوست بر پوست بود همچو پیاز
پارسایانِ روی در مخلوق
پشت بر قبله میکنند نماز
چون بنده خدای خویش خوانَد
باید که بجز خدا نداند
📖 گلستان سعدی
💠 کانال تخصّصی کلام اسلامی
@kalameslami
🔅🔅🔅
https://eitaa.com/joinchat/1768095837C159b256e9a
#تقریب_مذاهب
#آیةالله_سبحانی
🔶 دیدار اعضای شورای راهبردی تقریب مذاهب اسلامی پژوهشگاه مطالعات تقریبی با آیت الله العظمی سبحانی
اعضای شورای راهبردی تقریب مذاهب اسلامی پژوهشگاه مطالعات تقریبی متشکل از نمایندگان برخی از نهادها و موسسات حوزوی در تاریخ ۱۴۰۱/۱۲/۲۷ با حضرت آیت الله العظمی سبحانی دامت برکاته دیدار کردند. ایشان در این دیدار ضمن آرزوی توفیق برای این شورا در زمینه فعالیتهای تقریبی به نکاتی توصیه فرمودند.
ایشان گفتند: در ایام جوانی روزی مرحوم قمی (ره) به مدرسه ما آمدند و در موضوع وحدت امت اسلامی سخنرانی کردند. نکته مهمی که ایشان بیان کردند و باید به آن دقت شود و باید اساس تقریب باشد این بود که تقریب با تذویب متفاوت است و باید مراقب بود که در تقریب دچار تذویب نشویم. نباید به دنبال این باشیم که سنی را شیعه و شیعه را سنی کنیم. تقریب با حفظ تمام مذاهب است؛ لانّ ما یجمعنا اکثر مما یفرقنا. مشترکات را بیان کنید و مفترقات را در دانشگاهها و مراکز علمی بیان کنید و بحث کنید. نباید در میان عوام به بیان مختلفات بپردازید. بنابر این دقت کنید که در تقریب اصول مذهب حفظ شود. نه چیزی کم شود و نه چیزی اضافه گردد.
نکته دیگر اینکه خداوند متعال در قرآن میفرماید: ﴿واعتصموا بحبل الله جمیعا ولاتفرقوا﴾ من گاهی فکر میکردم که چرا خداوند فرموده بحبل الله؟ و چرا نفرموده واعتصموا بالاسلام یا بالقرآن الکریم؟
العلم عندالله؛ شاید مقصود قرآن این است که جمعیتی که متفرق است و اهواء گوناگون دارد مثال کسی است که در چاه افتاده باشد. کسی که در چاه افتاده باشد مرگش حتمی است مگر اینکه برایش ریسمان و طنابی بفرستند و او چنگ زند به آن و بیاید بالا. در واعتصموا بحبل الله ولاتفرقوا قطعا مراد، حبل تقریب و حبل وحدت و حبل مشترکات است؛ و الا اگر متحد نباشیم دشمنان اسلام ما را در چاه نابودی میافکنند. پس راه نجات، راه تقریب و وحدت است تا انشاءالله در کنار هم باشیم.
خداوند رحمت کند مرحوم آسید عبدالحسین جبل عاملی را که جملهای دارد و دیگران هم آن را نقل میکنند. میگفتند هرگاه با علمای اهل سنت در بیروت جمع میشویم میگویم: ما یجمعنا اکثر مما یفرقنا. فلذا ایشان در بیروت خیلی محترم بود. ایشان کتاب المراجعات را نوشته ولی خیلی محترمانه نوشته است.
نکته آخر اینکه: سعی کنید مواضع ما را روشن کنید. آقایان هنوز شیعه را نمیشناسند. هنوز هم در اعماق فکر بسیاری این است که ما سبأی هستیم و پایهگذار شیعه عبدالله بن سبا است. من مشهد بودم و عدهای از قراء را دعوت کرده بودند. قاری حرم امام رضا (ع) به من گفت: ان الشیعة تسب الصحابة!
در حالی که ما صد هزار صحابی داریم. نام شانزده هزار از ایشان درتاریخ ذکر شده و نام بقیه نیست و ما ۸۴ هزار نفر از ایشان را نمیشناسیم. و آنهایی که نامشان نیست از اصحاب ولاء اهل بیت هستند، چگونه ما آنها را سب میکنیم.
آن خطبهای را که آقا امام سجاد سلام الله علیه درباره اصحاب النبی صلوات الله علیه و آله میخواند را پخش کنید و آشکارا بخوانید تا بدانند ما صحابه بما هو صحابه را کمال احترام میگذاریم. اما صحابه یک مسئله است و صحابهای که پایش را کج میگذارد مسئلهای دیگر است. صحابی بما هو صحابی محترم لانهم رأو نور النبی الإکرم و تربوا علی یدیه. اما این احترام مانع از این نمیشود که اگر در زندگی دچار انحراف شدند انحرافشان را نادیده بگیریم.
انشاءالله خداوند شما را موفق بدارد.
💠 کانال تخصّصی کلام اسلامی
@kalameslami
🔅🔅🔅
https://eitaa.com/joinchat/1768095837C159b256e9a
#ضروری_دین
#محقق_لاهیجی
بدان که مراد از ضروری دین، حکمی است که بعد از ثبوت دین، ثبوت آن حکم، و کَونُه من الدین، محتاج به دلیل نباشد. مثل: وجوب الصلوة الخمس الیومیة و مثل: عدد رکعات کلّ واحدة منهنّ و مثل: وجوب الطهارة للصلاة لا الغسل للصلاة الی غیر ذلک. پس لامحاله آن حکم به منزله جزو مقوم دین باشد و یا به منزله لازم وی. پس انکار ضروری دین، انکار دین باشد بنابر آنکه مستلزم اوست؛ چه نفی جزو و لازم، مستلزم نفی کل و ملزوم باشد. و ضروریات دین در علوم شرعیه، به منزله بدیهیات اولیه باشد در علوم عقلیه و همچنانکه منکر بدیهیات مانند سوفسطائیه، خارج است از فطرت عقل، منکر ضروری دین نیز، خارج است از فطرت دین؛ لهذا تکفیر منکر ضروری دین، واجب است.
و حصر ضروریات دین به نظر نرسیده که کسی کرده باشد. و چنانکه بسیاری از احکام بدیهیه باشد که عقل، غافل باشد از بدیهیبودنش بنابر عدم التفات نفس به سوی آن و عدم ملاحظه آن به آن جهت که بدیهی است یا نظری؛ و گاه باشد که از روی غفلت انکار آن نیز کنند و چون تنبیه بر آن کنند و رجوع به نفس خود مِن حیث العقل کنند و ملتفت الیه شود، جزم حاصل شود به بداهتش، کذلک کثیری از ضروریات دین تواند بود که مغفول عن کَونه مِن ضروریات الدین باشد و چون رجوع به خود مِن حیث الدین کند، معلوم شود ضروریبودنش. و بنابراین حصر ضروریات دین، خالی از صعوبتی نیست. و من در خاطر دارم که هرگاه توفیق الهی مساعدت نماید، رسالهای علی حده در این باب بنویسم إن شاء الله تعالی.
📖 گوهر مراد، ص ۳۹۹ و ۴۰۰.
💠 کانال تخصّصی کلام اسلامی
@kalameslami
🔅🔅🔅
https://eitaa.com/joinchat/1768095837C159b256e9a
#معاد_روحانی
#امام_خمینی
ولى كسانى كه از اين معانى بىخبرند و يا از مبدأ و معاد جز امر جزئى نمىدانند، مثل بسيارى از عوام الناس كه از پدر و مادر خود يك مفهومى شنيدهاند كه بايد عالَم را موجِدى باشد و به همين اندازه قناعت كرده و مدام در امور معاش و افكار دنيوى خود هستند، البته لازم نيست اين اشخاص، عوام باشند؛ چون ممكن است در علوم ديگر صاحب نظر باشند؛ مثلًا اگر علم اجمالى را به دستش بدهى، خيلى خوب مىتواند آن را حل كند و يا در صناعت ديگر طورى مهارت دارد كه كسان ديگر مثل ساخته او نمىتوانند چيزى بسازند، ولى در قسمت معارف به همان مرتبه ادنى قناعت نمودهاند.
براى چنين اشخاصى معاد روحانى حاصل نخواهد شد؛ چون اينها در خط درك معانى عقليه نرفتهاند و يا اگر رفته باشند، خيلى با تقصير و تسامح رفتهاند و لذا نتوانستهاند كيفيت قدرت و كيفيت علم احدى را نسبت به تمام موجودات عالم به طورى كه لا يشذّ عن حيطة علمه شىء، و در مرتبه ذات به تمام موجودات عالم باشد، تحصيل كنند.
📖 تقريرات فلسفه امام خمينى، ج۳، ص ۴۸۳.
به نقل از:
@ensani_islami
💠 کانال تخصّصی کلام اسلامی
@kalameslami
🔅🔅🔅
https://eitaa.com/joinchat/1768095837C159b256e9a
25.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#ضرورت_فلسفه
🎞 کلیپی جالب و شنیدنی درباره #ضرورت_فلسفه از منظر رهبر حکیم انقلاب امام خامنهای حفظه الله
حضرت آیة الله جوادی آملی حفظه الله
حضرت علامه مصباح یزدی رحمة الله علیه
حضرت آیة الله سبحانی حفظه الله
💠 کانال تخصّصی کلام اسلامی
@kalameslami
🔅🔅🔅
https://eitaa.com/joinchat/1768095837C159b256e9a