eitaa logo
کانون غرب‌ شناسی و اندیشۀاسلامی
1.5هزار دنبال‌کننده
7.3هزار عکس
9.4هزار ویدیو
584 فایل
✅ در این کانال مباحث مختلف و مهم پیرامون شناخت تمدن وعالَم #غرب، تفکر و فرهنگ، علوم‌انسانی، تمدن اسلامی، معارف مهدویت و تحلیل انقلاب اسلامی بر اساس فلسفۀ تاریخ و اندیشه ناب اسلامی ارائه می‌شود. @GhalbeSalimeSalman
مشاهده در ایتا
دانلود
7.88M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽 تجربیات دیگر کشورها در زمینه‌ی تسهیلات فرزندآوری 🏡 به بهانه‌ی اشاره‌ی چندباره و اخیر رهبر انقلاب به موضوع تحدید نسل و فرزندآوری در دیدار با نمایندگان مجلس 📥دریافت کیفیت بالا aparat.com/v/QHrPR ☑️ @Sh_Aviny
1_245407726.pdf
6.77M
📚عنوان : زن از دیدگاه فلسفه سیاسی غرب ✍نویسنده : سوزان مولیر آکین 📝مترجم : نوری زاده 📖موضوع : فرهنگ غرب 📄تعداد صفحات : ۳۲۳ صفحه @KanooneQarbshenasiAndisheIslami http://eitaa.com/joinchat/839057428Cbb18df1b3c
4_5805604789760820083.pdf
228K
ویژگی های شب بیست و پنجم ذی القعده(شب دحو الارض)
🔸🔸🔸روز جمعه، ۲۷ تیرماه ۱۳۹۹ ۲۵ ذیقعده روز "" است. 💠 @samtekhoda3 محفل زمانه شناسی
5.44M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔘 راز دشمنی غرب با اسلام و مسلمانان، بخش چهارم 🔺 ️علّت تقابل شرق وغرب در تفکّر ارسطو 📚 📬 لینک خرید از یاران شاپ b2n.ir/972191 @mouood_org @mouood_multimedia
🌹دعایی که درشب مستحب است خوانده شود.🌹
✳️ فضائل و اعمال ٢۵ ذی‌القعده روز دحوالارض به نقل از کتاب اقبال‌الاعمال 🔻سیدبن‌طاووس رحمه‌الله در کتاب اقبال‌الاعمال آورده است: 🔸 حسن‌بن‌وشاء گوید: در شب بیست‌وپنجم ذی‌قعده در محضر امام رضا علیه‌السلام بودیم که فرمود: در این شب ابراهیم و عیسی علیهماالسلام زاده شدند و زمین از زیر کعبه گسترده شد؛ پس هرکه روزه بدارد این روز را مانند کسی است که شصت ماه روزه گرفته است. 🔸امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام فرمود: نخستین رحمتی که از آسمان به زمین نازل شد در بیست‌وپنجم ذی‌قعده بود. هر که در این روز، روزه بگیرد و شبش را زنده بدارد، برای او [ثواب]عبادت صد سال است که روزش را روزه بوده و شبش را به عبادت پرداخته… 🔸 و روایت شده هرکه در این روز روزه بدارد هرچه در آسمان و زمین است برایش استغفار می‌کنند. 🔸 خواندن دو رکعت نماز هنگام طلوع خورشید مستحب است: در هر رکعت یک بار حمد و پنج بار سوره شمس را بخواند و بعد از سلام بگوید: «لَا حَوْلَ وَ لَا قُوَّةَ إِلَّا بِاللَّهِ الْعَلِيِّ الْعَظِيمِ»، سپس بگوید: «يَا مُقِيلَ الْعَثَرَاتِ أَقِلْنِي عَثْرَتِي يَا مُجِيبَ الدَّعَوَاتِ أَجِبْ دَعْوَتِي يَا سَامِعَ الْأَصْوَاتِ اسْمَعْ صَوْتِي وَ ارْحَمْنِي وَ تَجَاوَزْ عَنْ سَيِّئَاتِي وَ مَا عِنْدِي يَا ذَا الْجَلَالِ وَ الْإِكْرَام». 💻 مشاهده روز از طریق لینک زیر در سایت رسمی مؤسسه نشر آثار حضرت آیت‌الله بهجت(ره):🔻 👆 http://bahjat.ir/fa/content/10114 ☑️ کانال رسمی مرکز تنظیم و نشر آثار حضرت قدس‌سره ✅ @bahjat_ir
کانون غرب‌ شناسی و اندیشۀاسلامی
🛑 عبور از انتزاع زدگی در غرب‌ شناسی @KANOONEQARBSHENASIANDISHEISLAMI
🔷 نکات مهم مصاحبۀ اخیرفرهیختگان پیرامون غرب شناسی و بررسی کتاب ریشه های الهیاتی مدرنیته 🔹بخش زیادی از شناخت ما عمدتاً در دهه های گذشته، در فضای «معرفت شناسی» و «فهم تجدد به مثابۀ یک بسته معرفتی بود» که ما را از مسائل انضمامی دور می کرد. کار گیلپسی ما را کمی به مسائل دینی نزدیکتر میکند یک وقت است که شما غرب را به مثابۀ یک بسته معرفتی و نظری میبینید که این شما را درگیر یک می‌کند و را با معرفت شناسی سنت خودتان جواب بدهید، را داده اید. ، ماجرای یک روز و دو روز نیست -که مثلاً امروز بترسیم و بگوییم اتفاق بدی دارد می افتد و چه باید بکنیم بلکه ماجرای تمدنی است که به یک فرد و دو فرد که چه عرض کنم، با یک یا دو نسل نیز تمام نمی شود. کاری که ما باید انجام بدهیم شاید این باشد که با یک گام سنجیده و عمیق، گام درست را در این ماجرا برداریم . برای اینکه مطلب جا بیفتد، شاید لازم است این مثال را عرض کنم: دکارت فیلسوفی است که هرکس بخواهد را بخواند، باید کار او را دیده باشد و مثلا بدون شما نمی توانید دیگران را بفهمید. مهمترین کتاب دکارت، کتابی هشتاد- نود صفحه ای(در نسخه انگلیسی) با عنوان «تاملات در فلسفه اولی» است. دکارت در نیمه قرن هفدهم گامی برمی دارد به این نام. اما این گام از آنجاکه عمیق و سنجیده است، تمام ماجراهای بعدی مدرنیته را متاثر می کند. شما الان «پدیدارشناسی روح»[هگل] را بخوانید؛ نم یتوانید بدون تاملات دکارت آن را بفهمید. به نظر می رسد بخشی از ماجرای مواجهه ما با مدرنیته اینچنین کارهایی است؛ یعنی یک گردش چهل-پنجاه ساله در منابع، با عمق کافی، تا ببینیم کدام گام را [اگر] بهتر برداریم به نتیجه بهتری می رسیم. 🔹در انجام شود. شرق شناسی کجا در غرب شکل گرفت؟ زمانی که تجدد هویت مستقل خودش را سامان داد، آن وقت شروع به شناخت جهان های دیگر ازجمله شرق کرد. وقتی می خواهید غرب شناسی کنید، باید چیزی معادل شرق شناسی داشته باشید؛ یعنی باید هویت مستقل خودتان را از غرب پیدا کنید و سپس غرب شناسی را انجام دهید. البته منظورم از قبل و بعد در اینجا از حیث زمانی نیست، بلکه قبل و بعد و تقدم و تاخر رتبی است. تا هویت خود را پیدا نکنید، دیگرشناسی برای شما معنا پیدا نمی کند، چراکه شما همچنان در دیگری هستید. 🔹گیلسپی در این کتاب نشان می دهد که سکولاریسم و عرفی شدن همین معنای رایج نیست بلکه یک معنای عمیق تری دارد و التفات هایی به ما میدهد که ماجرای سکولاریسم و سکولارشدن به معنای کنار گذاشتن یکباره «روایت از دین» نیست بلکه یک نوع است.