eitaa logo
کانون غرب‌ شناسی و اندیشۀاسلامی
1.5هزار دنبال‌کننده
7.4هزار عکس
9.6هزار ویدیو
591 فایل
✅ در این کانال مباحث مختلف و مهم پیرامون شناخت تمدن وعالَم #غرب، تفکر و فرهنگ، علوم‌انسانی، تمدن اسلامی، معارف مهدویت و تحلیل انقلاب اسلامی بر اساس فلسفۀ تاریخ و اندیشه ناب اسلامی ارائه می‌شود. @GhalbeSalimeSalman
مشاهده در ایتا
دانلود
♨️ به کدام نهادهای در چند روز گذشته شده است؟ 🇮🇷 @sh_Aviny
کار امام زمان مبارزه با قدرت‌های ظالم است رهبرانقلاب اسلامی: امام زمان"عج‌الله‌فرجه" اکتفا نمی‌کند که یک جامعه‌ای داشته باشد و حصاری به دورش بکشد. امام زمان با هر حرکت ظالمانه‌ای در دنیا مقابله می‌کند. @t_manzome_f_r مجموعه‌ی تبیین منظومه فکری رهبری
🔴 ترکیه برای اقتصاد ایران ؛ مظهر کارهایی است که نباید کرد ✍️محمد حسین ادیب پلان یک در دوره ای ترکیه به عنوان الگو برای مهار تورم در ایران معرفی می شد ، در سال ١٩٩١ پنجاه بانک ترکیه به میزان ۶٠ میلیارد دلار ورشکست شدند که معادل پنجاه درصد تولید ناخالص ملی ترکیه در آن تاریخ بود وقتی پنجاه بانک ترکیه ورشکست شوند و پول مردم هیچ شود معلوم است که تورم مهار میشود ، در حوزه بانکداری ترکیه برای ایران مظهر همه کارهایی است که نباید کرد پلان دو وقتی اردوغان قدرت را در ترکیه بدست گرفت ترکیه ٣٠ میلیارد دلار بدهی خارجی داشت و اکنون ۴۵٠ میلیارد دلار ، ترکیه تا ٢٠ سال دیگر باید کار کند و نزول ۴۵٠ میلیارد دلار بدهی خارجی رابدهد، اردوغان ترکیه را برای ٢٠ سال گیر نزول خور انداخت ، بدهی خارجی ایران ٢ میلیارد دلار است فرق ایران و ترکیه در یک چیز است آنها باید تا ٢٠ سال آینده برای نزول خوار کار کنند ما برای خودمان ، اردوغان تامین مالی نمی داند ‌ پلان سه آمریکایی ها به قدری در تحریم ترکیه عجله دارند که آن را در بودجه آوردند، اتحادیه اروپا نیز در تحریم ترکیه با آمریکا درگیر یک مسابقه شده است ، در دولت بایدن تحریم ترکیه تشدید می‌شود سیاست بر بازدارندگی استوار است و بازدارندگی بر موازنه تهدید ، فضای مجازی ایران درکی اینگونه از سیاست ندارد لذا قادر به درک تغییر در موازنه تهدید در سطح منطقه نیست آمریکا در حال خروج نهایی از خاورمیانه است و باید به خاورمیانه بدون آمریکا اندیشید با خروج آمریکا از خاورمیانه در این منطقه خلأ قدرت ایجاد میشود ساختار قدرت در خاورمیانه بر یک اصل نانوشته استوار است یا یک نوع توافق خاموش در خاورمیانه وجود دارد؛ در کشور های عربی قدرت باید در اختیار کشور های غیر عرب باشد لذا اعراب در ساختار قدرت منطقه با خروج آمریکا چرخ پنجم اند یعنی به هیچ کار نمی آیند بر بنیاد توافق خاموش بین غربی ها در خصوص چرخ پنجم بودن اعراب ، رقابت با خروج آمریکا از خاورمیانه بین قدرت های غیر عرب منطقه خواهد بود سه گانه ای در خاورمیانه دارد شکل می گیرد از یک سو با خروج آمریکا در منطقه خلأ قدرت ایجاد میشود ؛ از سوی دیگر اعراب در این خلأ قدرت چرخ پنجم اند ، از سوی دیگر اردوگاه غرب در حال فاصله گرفتن از ترکیه است؛ سه گانه فوق یک برنده دارد و آن ایران است سه گانه فوق اهمیت استراتژیک ایران را به شدت بالا برده است دارایی استراتژیک ایران باید مجددا قیمت گذاری شود فضای مجازی ایران دچار گونه ای نابینایی استراتژیک است و در تحلیل، قادر به درک سه گانه فوق نیست قیمت دلار ، مسکن و سهام بر بنیاد موازنه جدید تهدید در منطقه باید مورد ارزیابی مجدد قرار گیرد @adibmh @KanooneQarbshenasiAndisheIslami
7.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔺ضرر و زیان خروج آمریکا از برجام را چه کسی می‌دهد؟ 👈 مذاکرات ایران با گروه ۱+۵ و قرارداد داستانی طولانی است، اینکه برخی می‌گفتند هر روز عدم تصویب آن ۱۰۰ میلیون دلار در روز به کشور ضرر می‌زند، حالا که آمریکا بیش از ۹۰۰ روز است از برجام خارج شده، این ضرر و زیان را بر فرض بازگشت دولت جدید ایالات متحده به این قرارداد بین‌المللی، چه کسی بر عهده خواهد گرفت؟ ‌ ⏰ برنامه جهان آرا روز های دوشنبه ساعت ۲۲:۰۰ شبکه افق سیما 🆔 @ofogh_tv
خسروپناه-۱.m4a
12.99M
🎙سخنرانی استاد خسروپناه با موضوع: تعامل حوزه و دانشگاه در مسیر تمدن نوین اسلامی در جمع اساتید بسیجی کل کشور ۲۷آذر ۹۹ 🆔 @khosropanah_ir
🔰 رابطۀ فقیهان و حکیمان ⚡️ تفقه باید از سطح «تکلیف» فراتر رود و وارد حوزۀ حکمت نیز بشود؛ یعنی یا یا شکل بگیرد؛ در این صورت، فقیه همان حکیم است و حکیمان همان فقیهان هستند. 💠 استاد سید محمدمهدی میرباقری: «اگر تفقّهِ فقيه از احکام فقهی و حوزۀ تکالیف، وارد فضاي تفقّه در حوزۀ ارزش‌ها و توصیف‌ها نيز بشود، تفقّه او تبديل به مي‌شود. فقيهي که مي‌خواهد ولايت کند، فقط تفقّه در احکام ندارد، بلکه تفقّه در معارف‌، ارزش‌ها و اخلاق هم بايد داشته باشد وگرنه نمي‌تواند جامعه را رهبري كند. تفقّه در احکام به تنهايي کافي نيست، بلکه ما نياز به داريم. مگر دين فقط در احکام خلاصه مي‌شود؟ آن هم احکام فردي که واحد مطالعه‌ و موضوع آن تنها فرد است و جامعه را در برنمي‌گيرد. تفقه بايد از يک جهت وارد عرصۀ حکمت و عرفان، و از جهت ديگر وارد عرصۀ جامعه بشود و واحد مطالعۀ‌ آن نيز بايد از فرد به جامعه ارتقا پيدا کند. اين سطح از تفقّه است که مي‌تواند باشد و محور گسترش عقلانيت گردد و را نيز بر عهده بگيرد. در دستگاه انبياء، حلقۀ اتصال جامعه به و حکمت و کتاب الهي هستند. اين حکيمان همان فقيهان هستند. نمي‌توان و را از يکديگر جدا کرد. اين‌که آقاي دکتر حائري، وکالت حکيم را در مقابل ولايت فقيه، بيان مي‌کند، به دليل اشتباه در همين نگاه به فلسفه است و معرفت‌شناسي فلسفي، اين لغزش‌گاه‌ را ايجاد کرده‌ است؛ چراکه ايشان معيار صحت فلسفه را در همه سطوح، از دين جدا کرده و بنابراين، فلسفه در مقابل تفقّه ديني قرار گرفته ‌است. در ادامه نيز محدودۀ دين را از محدودۀ جامعه جدا کرده و سرانجام به وکالت حکيم رسيده ‌است. در حالي که اگر گفته شود که همۀ عقلانيت بايد تحت ولايت انبياء قرار بگيرد، جاي فلسفه، حکمت می‌نشيند. حکمت، اعم از حکمت عملي و نظری، در تبعيت از انبياء شکل مي‌گيرد. به اين معنا، حکيم همان فقيه است و تفقّه، منحصر به احکام فردي نيست؛ بلکه تفقّه به حکمت و عرفان و فقه، آن هم در واحد مطالعۀ فرد و جامعه و چه بسا تاريخ، تعالي مي‌يابد. آن‌وقت است که اين معنایِ عام فقاهت، همان حکمت به مفهوم عام آن مي‌شود که نازلۀ علم امام و کتاب حکيم در جامعه است. با اين اتفاق، حکمت، جامعه ديني مي‌شود و حکيمان که همان فقيهان هستند، واسطۀ جريان کتاب و جريان علم امام در حيات اجتماعی مي‌گردند. بدين معنا، ولايت براي است نه برایِ فيلسوفي که او را حکيم مي‌خوانند. لذا حکمت غير از فلسفه است و فلسفۀ عمل و نظر و دانش‌هاي عملي و نظري، تا وقتي از وحي تبعيت نکرده‌اند، حکمت نيستند. بله؛ حکيمان مديران ادارۀ جامعه هستند، اما حکيمان همان فقيهان هستند و اين‌که همۀ دانش‌ها تابع تفقه ديني مي‌گردد؛ نه به معناي آن است که دانش‌ها نقلي شده يا توقيفي مي‌گردند، بلکه تابع وحي و علم امام مي‌شوند. به نظر حقیر، اگر امام(ره) در نظريۀ خود را مطرح مي‌کنند، فقيه به اين معنا مدّ نظر ايشان بوده است؛ یعنی فقيهي که تفقه جامع دارد. لذا خود امام(ره) چنين شخصيتي بوده است و با اين انديشه، اداره مي‌کردند. از اين رو، در بسياري از موارد، از ناحيۀ منزلت بالاتري از تفقّهِ در دين، به اين فقاهت اصطلاحی، قيد مي‌زدند. ايشان با حکمت به‌معناي تفقّه در دين، منتها در مقياسي بالاتر، به فقاهت اصطلاحي قيد مي‌زدند. اين مقياسِ بالاتر، همان فقه حکومت است که به تعبير امام(ره)، فلسفۀ عملي تمام فقه است. بنابراين، اگر مقصود از فيلسوف، حکيم باشد، حکيم حلقۀ اتصال جامعۀ شيعي به امام معصوم است؛ چرا که خودِ حکمتِ او هم شيعه است و نه اين‌که صرفاً شخصِ حکيم، شيعه باشد. «حکمت» فاعل تبعیِ حکيمان است و حکيمان بايد حکمت شيعی توليد كنند.» 📚 پروندۀ کاملِ را ببینید (در حال به‌روزرسانی): 🔗 https://eitaa.com/mirbaqeri_ir/3398 ☑️ @mirbaqeri_ir
💠 اعتراضی بالفعل و همیشگی در اعتقاد به هنگامی که از ما خواسته می‌‌شود تا به اندیشه مهدویت به‌عنوان تعبیری از انسانی زنده و معین که همچون خود ما زیست می‌کند و همانند ما انتظار می‌کشد، ایمان بیاوریم، هدف، القای این مطلب به ماست که اندیشه اعتراض مطلق به هر گونه ستم و بیداد که مهدی نمودبخش آن است، هم‌اکنون به‌صورت بالفعل در رهبر معترض منتظَر تجسم یافته است و ایمان به وی، باور به همین اعتراض زنده بالفعل و همگامی با اوست؛ همو که بنابر روایت در حالی ظهور خواهد کرد که رشته بیعت هیچ ستمگری بر گردنش نیست. در احادیث، انگیزشی همیشگی و پیوسته به انتظار فرج به چشم می‌‌خورد و از باورداران به مهدی خواسته می‌‌شود که منتظر او باشند. این انتظار، آن ارتباط روحی و پیوند وجدانی را میان ایشان و آن رهبر معترض و ارزش‌‌هایی که او به آنها اشاره دارد، محقق می‌سازد. 📚 پژوهشی درباره امام مهدی علیه‌السلام 🆔@shahidsadr 《محفل زمانه شناسی》
🔰مکرر دیدیم که زنان بزرگواری زینب گونه فریاد می‌زنند که فرزندان خود را از دست داده و مفتخرند به این امر؛ و می‌دانند آنچه به دست آورده‌اند بالاتر از جنات نعیم است، چه رسد به متاع ناچیز دنیا. 📅 امام خمینی(ره) | ۲۶ بهمن ۱۳۶۱ 🌺 ولادت با سعادت حضرت زینب کبری(س) و روز پرستار مبارک ✅ @EMAM_COM
5.93M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔺زنان ایرانی همیشه متفاوتند، حتی در جنگ! 👈حضور زنان در دفاع مقدس کاملا محسوس بود، چه پشت جبهه و چه در شهرهای مرزی و حتی خطوط اول دفاع در برابر دشمن، نگاهی به آمارها در این زمینه خیلی از حقایق را روشن می‌کند ‌ ⏰ را روز های یکشنبه ساعت ۱۶:۰۰ از شبکه افق تماشا کنید ‌ 🔰 ‌ 🆔 @ofogh_tv
7.39M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ کارشناس ترک: 📍در قضیه شعر خطا کردیم/بررسی های لازم انجام نشده بود/همچون گذشته باید با ایران همکاری داشته باشیم 🆔 @Kavoshmedia
💠حضرت زینب (سلام الله علیها) در مقابل حکومتهای جبار ایستاد و آن خطبه را خواند و آن حرفها را زد که‏‎ ‎‏همه می دانید؛ زنی که در مقابل یک جباری ایستاد ـ که اگر مردها نفس می کشیدند همه را‏‎ ‎‏می کشتند ـ و نترسید و ایستاد و محکوم کرد حکومت را، یزید را محکوم کرد. به یزید‏‎ ‎‏فرمود تو قابل آدم نیستی، تو انسان نیستی. زن یک همچو مقامی باید داشته باشد. 📚صحیفه نور، جلد ۶،صفحه ١٨٧ 👥کانال صحیفه نور امام خمینی(ره) @Sahifeh_noor 🌷اللهم عجل لولیک الفرج🌷
🔰صفحه شطرنج سیاست 🔰 آنی که وارد عرصه‌ی سیاست میشود، باید مثل یک شطرنج‌باز ماهر هر حرکتی را که میکند، تا سه تا چهار تا حرکت بعد از او را هم پیش‌بینی کند. شما این حرکت را میکنی، رقیبت در مقابل او آن حرکت دیگر را خواهد کرد؛ باید فکرش باشی که تو چه حرکتی خواهی کرد. اگر دیدی در آن حرکت دوم، تو درمیمانی، امروز این حرکت را نکن؛ اگر کردی، ناشی هستی۰ مقام معظم رهبری 🔴صحنه سیاست مثل صفحه شطرنج می ماند ۰ سیاستمدار کار کشته باید مثل شطرنج باز ماهر عمل کند ، یعنی نه تنها به چندین حرکت بعد از حرکت حاضر خودش فکر کند ، بلکه حرکت و حرکات بعدی رقیب را هم سنجیده و حدس بزند۰ او بایستی برای انجام هر حرکتی پیش بینی لازم را بنماید و البته مهمتر از آن بتواند نقشه نهایی طرف مقابل را ذهن خوانی و حدس بزند ؛ چرا که حرکت مهره ها در شطرنج و همچنین در سیاست تابع نقشه راه و یا هدفی کلی بازیگر است ۰ این اهداف و نحوه استفاده از شرایط پیش آمده و یا برنامه ریزی شده است که تکلیف و ارزش هر حرکت و هر مهره ای را در نهایت تعیین می نماید۰ 🔵یک شباهت دیگر هم در شطرنج وجود دارد و آن این است که بازی شطرنج بازی برد - برد نیست ، بلکه یکی می برد تا دیگری ببازد ۰ شطرنج بازی که به فکر کیش دادن و مات کردن حریف نباشد به زودی خودش کیش و مات خواهد شد ۰ سیاستمداری که به این قواعد بازی شطرنج در سیاست فکر نمی کند، به درد بازی مذاکره نمی خورد ! این نقد به "شطرنج برجام" وارد است که چرا مهره های اصلی خود را برای ادامه بازی حفظ نکردید ؟! http://mousanajafi.ir https://eitaa.com/drmousanajafi https://Sapp.ir/drmousanajafi