eitaa logo
مؤسسه کریمه آل رسول(سلام اللّه علیها)
735 دنبال‌کننده
6.6هزار عکس
3.3هزار ویدیو
119 فایل
💠 تقدیر شده به عنوان مؤسسه برگزیده کشور 💠با بهره‌مندی از بهترین اساتید کشوری و بین‌المللی 💠با ۱۲ سال تجربه موفق در برگزاری دوره‌های تربیت مربی و دوره های آموزش عمومی مدیر کانال: @zaerkarimeh 🍁sapp.ir/karimehalrasool 🍁eitaa.com/karimehalrasool
مشاهده در ایتا
دانلود
🍃﷽؛ اختتامیه جزخوانی قرآن کریم درماه مبارک رمضان موسسه فرهنگی قرآن و عترت کریمه آل رسول ( سلام الله علیها) #واحد_مزرعه_کتول همزمان با سالروز ارتحال رهبرکبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (رحمة الله علیه) به همراه بیان نکات تفسیر جزء سیم توسط امام جمعه محترم حجت الاسلام فلاح در این مراسم عضو هیئت پشتیبانی سردار گوکلانی نیز حضور داشتند. در پایان به شرکت کنندگان وقران اموزان نوجوان که درطرح شرکت داشتند هدایایی اهدا گردید. ┏━━━━━━🍀🌹🍃━┓ 👈کانال رسمی موسسه فرهنگی قرآن و عترت کریمه آل رسول ( سلام الله علیها)👇 ⛶سروش: @karimehalrasool ⛶ایتا: https://eitaa.com/karimehalrasool ┗━🍃🌹🍀━━━━━━┛
🍃﷽؛ برگزاری مراسم اختتامیه جزءخوانی قرآن کریم موسسه فرهنگی قرآن و عترت کریمه آل رسول ( سلام الله علیها) #علی_آباد_کتول با سخنرانی مدیریت محترم موسسه کریمه حجت الاسلام سید ابوالفضل حکیمی به مناسبت سالروز رحلت امام خمینی ( رحمه الله علیه) در پایان مراسم از مرتلین و هیئت امنا بیت الزهرا(سلام الله علیها) تقدیر و تشکر به عمل آمد. ┏━━━━━━🍀🌹🍃━┓ 👈کانال رسمی موسسه فرهنگی قرآن و عترت کریمه آل رسول ( سلام الله علیها)👇 ⛶سروش: @karimehalrasool ⛶ایتا: https://eitaa.com/karimehalrasool ┗━🍃🌹🍀━━━━━━┛
🍃﷽؛ 🌿#رمضان می رود و می برد از کف ، دل ما آن که یک ماه صفا یافت از او ، محفل ما 🌿#رمضان عقده گشا بود گنهکاران را وای اگر او رود و حل نشود مشکل ما 🌼تلاوت آخرین جزء قرآن کریم در ماه مبارک رمضان سال ۱۳۹۸ در آستان مبارک امامزاده عبدالله (علیه السلام) گرگان در سالروز رحلت احیاگر قرآن کریم بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (رحمه الله علیه) و با گرامیداشت شهدای قیام پانزده خرداد برگزار گردید. در این آیین باشکوه مرتلین ممتاز قرآن کریم در استان گلستان از جمله مدیر محترم موسسه فرهنگی قرآن و عترت کریمه آل رسول ( سلام الله علیها) در فضایی صمیمی و نورانی به قرائت آیات شفا بخش قرآن و دعای ختم قرآن پرداختند که با استقبال حضار و عاشقان قرآن همراه بود. ┏━━━━━━🍀🌹🍃━┓ 👈کانال رسمی موسسه فرهنگی قرآن و عترت کریمه آل رسول ( سلام الله علیها)👇 ⛶سروش: @karimehalrasool ⛶ایتا: https://eitaa.com/karimehalrasool ┗━🍃🌹🍀━━━━━━┛
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🍃﷽؛ 🔊 فایل صوتے 🔊 ✴ سوره مبارکه الی استاد حجت الاسلام سید ابوالفضل حکیمی ؛ جزء سیم ↩ آستان مبارک امامزاده عبدالله ( علیه السلام) _ گرگان ┏━━━━━━🍀🌹🍃━┓ 👈کانال رسمی موسسه فرهنگی قرآن و عترت کریمه آل رسول ( سلام الله علیها)👇 ⛶سروش: @karimehalrasool ⛶ایتا: https://eitaa.com/karimehalrasool ┗━🍃🌹🍀━━━━━━┛
١۵٠ سلام علیکم من حافظ ۴جز از قران هستم و روانخوانیم در حد خیلی خوبه ولی تجویدم خیلی خوب نیس اما باز خیلی چیزا رو رعایت میکنم ، خیلی دوست دارم کلاس حفظ تشکیل بدم ، به نظر شما با این شرایط میشه؟ 🌴🌸🌴🌸🌴 سلام علیکم و رحمت الله بسیار عالیست که به حفظ برترین کلام عالم مفتخر هستید و دغدغه آموزش آن به دیگران را هم دارید.💐 رسول اکرم صلی الله علیه و آله فرمودند: 🌸 خیرکم من تَعَلّم القرآن و علّمَه 🌸 اما تشکیل کلاس و آغاز به تدریس حرفه ای حفظ قرآن حداقل ها و پیشنیازهایی را می طلبد. از جمله 🔹حفظ کل یا دست کم حفظ میزان قابل توجهی از قرآن کریم 🔸آشنایی کافی با روخوانی، تجوید، ترجمه و مفاهیم و تلاوت مرتل قرآن کریم 🔹آشنایی با اصول و روش های عمومی کلاسداری 🔸آشنایی با اصول و روش های تخصصی کلاسداری حفظ 🔹و... 💐 لذا توصیه میکنیم در حال حاضر، پیشروی در محفوظات خود و تقویت مهارت های پیرامونی را در اولویت قرار دهید تا محفوظاتتان به یک حد استقرار برسند، 👈 بعد از آن با شرکت در دوره های تربیت مربی حفظ قرآن کریم، مهارت های تدریس را هم کسب و تقویت کنید و بعد از آن برای تشکیل کلاس اقدام کنید. ✍ البته مسیر تعلیم به نزدیکان و اطرافیان و ترغیب و تشویق آن ها به حفظ همیشه باز است تا مشمول حدیث شریف نبوی هم بشوید اما شروع رسمی تدریس و تشکیل کلاس را به بعد از کسب این پیشنیازها موکول کنید. 🌾قرآن کریم انیس دنیا و شفیع عقبایتان🌾 https://eitaa.com/ahlalquran‌ ┏━━━━━━━━🌸🍀🌸🍀━┓ 👈کانال رسمی موسسه فرهنگی قرآن و عترت کریمه آل رسول ( سلام الله علیها)👇 ⛶سروش: ☘ @karimehalrasool ⛶ایتا: https://eitaa.com/karimehalrasool ┗━🌸🍀🌸🍀━━━━━━━━┛
🌺🍃〰 ️ بصورت متن ➊- 👇 🔺بهترین شیوه مرور، روش مباحثه و تکرار آیات به کمک یک حافظ دیگر است که باعث ارتقاء کیفیت حفظ وافزایش اعتماد به نفس وعدم خستگی درشخص میشود؛ به این صورت که دو حافظ قرآن آیات را برای یکدیگر تلاوت می کنند. ابتدا یکی از آنها از صفحه اول جزء اول شروع به خواندن می کند و در همان زمان ، نفر دوم از روی قرآن خط می برد . بعد از پایان تلاوت او ، نفر دوم، صفحه بعد را از حفظ می خواند و نفر اول ایات را مشاهده می کند و خط می برد. قبلا در کانال ، مزایا و روشهای متنوع اجرای این شیوه توضیح داده شده است. ➋- 🔺در این شیوه حافظ قرآن، نوار ترتیل قسمتی را که می خواهد تکرارکند، گوش می کند و در حالی که حافظ آیات را می شنود ، خود او هم زیر لب آیات را زمزمه می کند ، اما او همواره باید تلاش کند که چند ثانیه قبل از رسیدن قاری به آن آیه یا کلمه ، آن را تلاوت کند و هر جا که آیه را به یاد نیاورد ، بلافاصله نوار را متوقف سازد و فکر کند؛ اگر ادامه آیات به خاطرش نیامد ، آن گاه دوباره ضبط را روشن کند و ادامه آیات را بشنود . ➌- :👇 🔺یکی از روشهای مرور ایات ، مرور انفرادی است؛ به این گونه که شما برگه کاغذی را بر روی صفحه قرآن قرار می دهید و شروع به خواندن ایات می کنید بعد از خواندن یک سطر، کاغذ را یک سطر پایین تر می برید و به سطر اول نگاه می کنید تا بدانید که درست تلاوت کرده اید یا نه . پس از اطمینان از صحت تلاوت ، خط بعد را نیز به همین شیوه قرائت می کنید و آرام آرام پیش می روید . ➍- : 👇 🔺در این روش شما با یادآوری آیات، از طریق نگاه کردن به خط قرآن و بدون حرکت لب‌ها، با سرعت نسبتاً زیادی محفوظات خود را مرورمی‌کنید. این شیوه حافظه تصویری شما را تقویت کرده و موقعیت آیات را در ذهن شما تثبیت می‌کند. توجه داشته باشید که استفاده مداوم از این روش وابستگی به مصحف را در پی خواهد داشت. ➎- : 👇 🔺در این شیوه، بدون حرکت لبها، بلکه فقط در ذهن خود آیات را مرور می کنید. ویژگی این شیوه این است که می توانید با سرعت بالایی حجم بسیار زیادی از محفوظات را در مدت کوتاهی تکرارکنید. اما معایبی هم در این شیوه وجود دارد ؛ از جمله این است که تسلط انسان بر خواندن محفوظات کم می شود . ➏- 🔺در این روش_افرادی که دسترسی به هم بحثی ندارند، محفوظات خود را به کسی از دوستان یا اعضای خانواده که روخوانی و روانخوانی خوبی دارد، تحویل میدهد، بدین صورت که آن شخص با دقت محفوطات شخص را گوش میدهد و همزمان از روی قرآن خط میبرد و اشکالات احتمالی را به شخص متذکر میشود. ➐- :👇 🔺در اين روش، حافظ تمام يا قسمتي از محفوظات روزانه اش را از حفظ تلاوت کرده و براي اطمينان از نداشتن خطا يا جا افتادگي آيه يا کلمه، صداي خود را توسط ضبط صوت و يا ضبط هاي ديجيتال ضبط کرده و بعد از تمام شدن دوره اش به آن گوش مي دهد. با اين روش، فرد هم با نقاط ضعف تلاوت خود از لحاظ حسن حفظ آشنا مي شود و هم اگر بخواهد ترتيل و تجويدش را تکميل کند به نقاط قوت و ضعف آن ها هم آشنا شده و مي تواند در صدد رفع آن برآيد. ➑- 🔺در اين روش قرآن با فاصله چند متري از حافظ، به صورتي قرار مي گيرد که آيات خوانده نشوند بلکه فقط سياهه اي از سطرها ديده شوند. حافظ با نگاه بر سطرها سعی می کند آيات را به ياد آورده و تلاوت کند. ➒- :👇 🔺در اين روش، حافظ هر چند وقت يک بار هر چند جزء را با روش هاي مختلف تکرار مي کند. مثلاً يک حافظ کل که بايد هر روز 3 جزء بخواند يک جزء را مباحثه، نیم جزء را مرور با قران بسته و با اتکاء به حافظه، مقداری را مرور چشمی، مقداری را استماع ترتیل و مقداری را با روشهای ديگر بخواند. [10]- 🔺در اين روش، فرد قرآن را بسته و محدوده مورد نظر خود را به صورت کامل فقط با اتکاء به حافظه می خواند و هر جا به اشکال يا ايرادی بر خورد کرد آن را يادداشت می کند و پس از اتمام محدوده مرور، قرآن را باز کرده و با استفاده از موارد يادداشت شده به رفع اشکال می پردازد. [11]- 🔺یکی دیگر از روش‌های مرور، نوشتن آیات است. امام صادق عليه السلام فرموده اند: بنويسيد كه تا ننويسيد حفظ نمى كنيد اُكتُبوا فَإِنَّكُم لا تَحفَظونَ حَتّى تَكتُبوا 📚 کافی جلد1 صفحه52 🔺این روش در تقویت و استحکام بیشتر محفوظات شما، تأثیر زیادی داشته و در صورت رعایت جایگاه اصلی کلمات و چارچوب آیات در نگارش، حافظه تصویری شما نیز تقویت می‌گردد و برای بهره گیری از مزایای این روش از استفاده شود. ┏━━━━━━━━🌸🍀🌸🍀━┓ @karimehalrasool
4⃣ پرسش مسابقه ای (تپقی) در این شیوه، تلاوت از جایی که استاد تعیین می کند و از اولین نفر آغاز میشود و به محض این که هرنفر در تلاوت دچار اشکال شود، نوبت از او گرفته میشود و نفر بعد باید تلاوت را ادامه دهد. ✅ مزایا: 👈 ایجاد هیجان و نشاط در کلاس 👈 تشویق عملی شاگردان قویتر 👈 سرعت عمل و تلاوت مقدار بیشتر در زمان محدود 👈 ایجاد انگیزه برای انجام حفظ بی غلط 👈 و... ✅ چند نکته: 👈 در استفاده از این شیوه افراط نکنید. حافظی می گفت استاد ما تمام پرسش های کلاس را به این شیوه انجام می دهد. این درست نیست چون چنین افراطی باعث میشود عملا شاگرد قوی بیشتر و شاگرد ضعیف کمتر تلاوت کند و در درازمدت موجب ضعف بیشتر و احساس شکست او میشود. 👈 حتما دقت کنید اشکال شاگردان اصلاح شود و بعد تلاوت ادامه پیدا کند و اشکالات در هیاهو و هیجان پرسش رها نشوند. مثلا بگویید هرکس غلط خواند نفر بعد باید اشکالش را اصلاح کند و بعد ادامه دهد. 👈 بسته به سطح آمادگی و تسلط شاگردان می توانید قانونگذاری کنید. 🔺مثلا این که حتی «تپق» هم باعث حذف فرد شود یا فقط «غلط خواندن» 🔺یا این که افرادی که غلط خواندند تا پایان تلاوت حذف شوند یا این که در دور باقی بمانند. 🔺و... https://eitaa.com/ahlalquran‌ ┏━━━━━━━━🌸🍀🌸🍀━┓ 👈کانال رسمی موسسه فرهنگی قرآن و عترت کریمه آل رسول ( سلام الله علیها)👇 ⛶سروش: ☘ @karimehalrasool ⛶ایتا: https://eitaa.com/karimehalrasool ┗━🌸🍀🌸🍀━━━━━━━━┛
١۵۴ سلام علیکم نمره دادن در کلاس حفظ را چگونه ارزیابی می کنید ؟ ممنون اجرکم عندالله 🍁🌾🍁🌾🍁 سلام علیکم و رحمت الله ✅ اصل ارزیابی در کلاس حفظ هم مثل هر کلاس دیگری مطلوب و لازم و ضروری است. 🌷 اصلا حافظ در کلاس شرکت می کند برای این که آن چه را حفظ کرده به لحاظ صحت و کیفیت مورد ارزیابی قرار دهد. ⏪ حال در خصوص شیوه ارزیابی، ثبت نمره مزایای ویژه ای دارد: 🔸شاگردان را برای حضور در آزمون ها و مسابقات که با معیار نمره سنجیده می شوند آماده می کند. 🔹امکان ارزیابی دقیقتر و جزئی تر را فراهم میکند. مثلا بعضی اساتید به ثبت امتیاز مثبت و منفی اکتفا می کنند. در حالی که اگر مثلا در پایان ماه بخواهند سیر حرکت شاگردشان را بر اساس این امتیازات بسنجند نمی توانند به نتیجه دقیقی دست پیدا کنند که مثلا این امتیاز مثبت یعنی شاگرد کاملا بی غلط خوانده بوده یا اشکالات کوچکی هم داشته یا... در حالی که با نمره دهی صحیح و بر اساس یک روش مشخص و ثابت، می توان بهتر سیر صعود یا نزول شاگرد را ارزیابی کرد. 🔸ثبت نمره نسبت به سایر شیوه ها، سرعت بیشتری به کار می دهد. مثلا اگر استاد بخواهد در برابر هر پرسش بازخورد توصیفی ثبت کند، سرعت عملش بسیار پایین می آید. 🔹با نمره، خود شاگرد هم ارزیابی واقعی تری از خود خواهد داشت. مثلا بعضی حفاظ، در تلاوت هایشان اشکالات متعددی دارند اما خودشان آن ها را مهم نمی دانند و تصور می کنند حفظشان به همین شکل خوب است. بعد که مثلا در یک آزمون شرکت می کنند متعجب و مبهوت می شوند که چرا امتیازم اینطور شد؟ در حالی که اگر استاد در کلاس با شیوه صحیح اشکالگیری و ثبت نمره داشته باشد، شاگرد حقیقتا متوجه می شود که حفظ بی غلط معادل ٢٠ چگونه است و در هر تلاوتش چقدر توانسته به آن نزدیک شود. 🔰 البته نحوه نمره دهی در کلاس، نسبت به آزمون و مسابقه قدری رئوفانه تر است اما در هر حال تابع قاعده و ضابطه است که مثلا به ازای اشتباه در حرف و حرکت، کلمه، عبارت، آیه و... چقدر نمره کسر می شود یا اگر خود شاگرد اشکالش را اصلاح کند کسر امتیاز چگونه خواهد بود. 🔰 گاهی ممکن است در کلاس های خاصی مثل کلاس کودکان، شرایط شاگردان ایجاب کند شیوه دیگری مثل استفاده از رنگ ها یا بازخورد توصیفی را جایگزین نمره کنید یا در کنار ثبت نمره به کار بگیرید. 🌸روز و روزگارتان قرآنی🌸 https://eitaa.com/ahlalquran ┏━━━━━━━━🌸🍀🌸🍀━┓ 👈کانال رسمی موسسه فرهنگی قرآن و عترت کریمه آل رسول ( سلام الله علیها)👇 ⛶سروش: ☘ @karimehalrasool ⛶ایتا: https://eitaa.com/karimehalrasool ┗━🌸🍀🌸🍀━━━━━━━━┛
👈 شاگردان با سطوح متفاوت توانایی به کلاس می آیند. عده ای بااستعداد و بعضی دیرآموزند. حتی ممکن است شاگردانی با معلولیت های جسمانی در کلاس حاضر باشند. و... 🔰 بنابراین معلم باید در تدریس از پیشینه های متفاوت شاگردان آگاهی داشته باشد و نسبت به این اختلافات فردی، فرهنگی و خانوادگی حساسیت نشان دهد و در عین واقعگرا بودن، معیارها را درنظر بگیرد. ✍ از این طریق یادگیری بیشتر و مشکلات انضباطی کمتر خواهد شد. https://eitaa.com/ahlalquran ┏━━━━━━━━🌸🍀🌸🍀━┓ 👈کانال رسمی موسسه فرهنگی قرآن و عترت کریمه آل رسول ( سلام الله علیها)👇 ⛶سروش: ☘ @karimehalrasool ⛶ایتا: https://eitaa.com/karimehalrasool ┗━🌸🍀🌸🍀━━━━━━━━┛
❓کلاس خوب؛ ساکت یا پرسشگر؟ 🔸عالم و دانا پرسش هایشان زیاد است؛ 🔸نادان پرسش ندارد یا اندک است. ذهن فراگیران درس شما مرتبا درگیر نادانسته هایی است که شما قصد گشودن گره های آن را دارید و هر قدمی که شما جلو می روید یک علامت سوال برایشان پیدا می شود؛ 👈 یعنی با هر آموزه جدید یک پرسش جدید در ذهن شکل می گیرد. شما به فراگیر خود اجازه دهید هرجا سؤالی برایش پیش آمد آن را بپرسد. 👌 حتی فراگیران خود را به پرسش تشویق کنید. 🌺 از دیگر سوی فرض را بر این بگذارید که هر سوالی که از اعضای کلاس از شما پرسیده می شود، سوالی است که در ذهن همه فراگیران است. 💠 پرسشی که در ذهن شاگرد شما ایجاد می شود به دلیل فعال کردن ذهن پرسشگر او از سوی شماست. 👏 به جای اینکه در برابر پرسشها موضعگیری کنید به شیوه تدریس خود آفرین بگویید که توانسته اید پرسشگری ایجاد کنید و به موقع پاسخ بگویید. https://eitaa.com/ahlalquran‌ ┏━━━━━━━━🌸🍀🌸🍀━┓ 👈کانال رسمی موسسه فرهنگی قرآن و عترت کریمه آل رسول ( سلام الله علیها)👇 ⛶سروش: ☘ @karimehalrasool ⛶ایتا: https://eitaa.com/karimehalrasool ┗━🌸🍀🌸🍀━━━━━━━━┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🍃﷽؛ ━━━💠🌸💠━━━ ای فدای صورت ماهـتــ❤️ــ ... که رؤیت کردنش .... "عید فطر" مردم است و "عید قربان" من است .... ┏•┈••🌿🌹🌿✾🌿🌹🌿••┈•┓ 👈کانال رسمی موسسه فرهنگی قرآن و عترت کریمه آل رسول ( سلام الله علیها)👇 ⛶سروش: @karimehalrasool ⛶ایتا: https://eitaa.com/karimehalrasool ┗•┈••🌿🌹🌿✾🌿🌹🌿••┈•┛
🍃﷽؛ ━━━💠🌸💠━━━ ی جواب سوال👇👇 ❓❓❓ به زبان ساده بگویید، چگونه می‌شود با امام زمان عج رابطه‌ی نزدیک‌تر و صمیمی‌تری برقرار کرد؟ آیا افراد گناهکار مثل ما هم می‌توانند به ایشان نزدیک شوند؟ ✍️بی‌تردید شوق حضرت به بازگشت و فلاح ما، به مراتب بیش از توجه ما به خودمان است و هر آن منتظرند که گناهکاری آهی بکشد و بر کرده‌ی خویش پشیمان شود، به سوی او بیاید و به واسطه‌اش از خداوند منان طلب عفو نماید. رابطه‌ی صمیمانه‌تری با امام زمانش برقرار کند. با یک توجه خاضعانه و از صمیم قلب قطره اشکی در وضع خویش و از محبت و دوری یار بریزد ...، تا یک شبه ره صد ساله بپیماید و از شیعیان حضرتش به شمار آید. 👌پس، بهتر است بدون لحظه‌ای درنگ از همین جا و همین حالا آغاز کنیم. با یک توجه، با یک نگاه، نگاهی از روی عشق و محبت. و فارغ از عالم و هر چه در اوست، با یک سلام، سلامی گرم و از صمیم دل، رابطه‌ای صمیمانه‌تر را آغاز نماییم: 💠السلام علیک یا صاحب الزمان عج... 🔸اینک هر کجا که هستی، رو به قبله، به احترام و به نشانه‌ی انتظار برای قیام او بایست، دست راست بر سر بگذار و از ته دل توجه کن و بگو: 🔹السلام علیک یا صاحب العصر و الزمان عج– خداوند کریم ظهورت را نزدیک‌تر گرداند. مرا نیز ببخش و بپذیر و دست ولایت و پدری بر سرم بکش و به رغم تمامی گناهانم، از زمره‌ی شیعیان و دوستدارانت قرار بده. امین 📚 برگرفته از سایت http://www.aviny.com ┏•┈••🌿🌹🌿✾🌿🌹🌿••┈•┓ 👈کانال رسمی موسسه فرهنگی قرآن و عترت کریمه آل رسول ( سلام الله علیها)👇 ⛶سروش: @karimehalrasool ⛶ایتا: https://eitaa.com/karimehalrasool ┗•┈••🌿🌹🌿✾🌿🌹🌿••┈•┛
🍃﷽؛ ━━━💠🌸💠━━━ 💢 و در زمان غیبت ✅ حفظ و در زمان غیبت امام زمان علیه‌السلام به امام صادق (علیه‌السلام) عرض كردند : هرگاه روز را صبح و شام بر من بیاید و امامى را كه از او پیروى كنم نبینم چه كنم؟ حضرت فرمودند : آنكه را باید دوست داشته باشى دوست بدار و آنكه را باید دشمن بدارى دشمن بدار [تولى و تبرى را از دست مده وبر آن ثابت قدم باش] وهر صبح وشام (چشم به راه مولا و) منتظر فرج باش تا خداى عزوجل او را ظاهر كند. 📚 منابع: 🔸 بحارالأنوار ج۵۲ ص۱۴۸ 🔸الغیبة، نعمانی ص۱۶۱ 🔸کافی ج۱ ص۳۴۲ 🔸 کمال الدین ص۳۴۸ ┏•┈••🌿🌹🌿✾🌿🌹🌿••┈•┓ 👈کانال رسمی موسسه فرهنگی قرآن و عترت کریمه آل رسول ( سلام الله علیها)👇 ⛶سروش: @karimehalrasool ⛶ایتا: https://eitaa.com/karimehalrasool ┗•┈••🌿🌹🌿✾🌿🌹🌿••┈•┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🍃﷽؛ ━━━💠🌸💠━━━ #یک_آیه، یک درس قَدْ أَفْلَحَ مَن زَكَّاهَا ﺑﻲ ﺗﺮﺩﻳﺪ ﻛﺴﻲ ﻛﻪ ﻧﻔﺲ ﺭﺍ [ ﺍﺯ ﺁﻟﻮﺩﮔﻲ ﭘﺎﻙ ﻛﺮﺩ ﻭ ] ﺭﺷﺪ ﺩﺍﺩ ، ﺭﺳﺘﮕﺎﺭ ﺷﺪ (شمس/٩) 🔹🔸🔹 🌺 امام خمینی _رحمت الله علیه_: این ماه مبارک با آن همه برکاتی که دارد، ما نمی توانیم از عهده شکر یکی اش برآییم ولی باید کوشش کنیم که در این ماه مبارک رمضان که بر ما گذشت، اگر حالی پیدا شد، این حال را تا ماه رمضان دیگر نگه داریم و اگر حالی پیدا نشد متأسف باشیم و کوشش کنیم که پیدا کنیم. این هیاهوها همه رفتنی است، تمام شدنی است، آنچه که هست آنی است که پیش خود ماست، آن باقی است و با ماست و ما باید کوشش کنیم که باطن خودمان را اصلاح کنیم. 📚صحیفه نور، جلد ٢٠ صفحه ٣ ┏•┈••🌿🌹🌿✾🌿🌹🌿••┈•┓ 👈کانال رسمی موسسه فرهنگی قرآن و عترت کریمه آل رسول ( سلام الله علیها)👇 ⛶سروش: @karimehalrasool ⛶ایتا: https://eitaa.com/karimehalrasool ┗•┈••🌿🌹🌿✾🌿🌹🌿••┈•┛
🍃﷽؛ ━━━💠🌸💠━━━ ❣#تــلـنگــر 🌼🍃مسخره کردن ظاهر دیگران ، یعنی مسخره کردن خدا (نعوذبالله) 🌼🍃به شخصی گفتند خیلی بدقیافه ای. لبخندی زد و گفت :از نقش ایراد می‌گیری یا از نقاش ؟ یکی ازپیامدهای مسخره‌ کردن دیگران فراموش کردن خداست. 🌼🍃{هوَالَّذي يُصَوِّرُکُمْ فِي‌الْأَرْحامِ کَيْفَ يَشاءُ} اوست که شما را در رحم ها [یِ مادران] به هر گونه که می خواهد تصویر می کند . ❣آل‌عمران آیه۶ ┏•┈••🌿🌹🌿✾🌿🌹🌿••┈•┓ 👈کانال رسمی موسسه فرهنگی قرآن و عترت کریمه آل رسول ( سلام الله علیها)👇 ⛶سروش: @karimehalrasool ⛶ایتا: https://eitaa.com/karimehalrasool ┗•┈••🌿🌹🌿✾🌿🌹🌿••┈•┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🍃﷽؛ ━━━💠🌸💠━━━ امام على عليه السلام: راستى، تو را نجات مى دهد، هرچند از آن بيمناك باشى و دروغ، تو را نابود مى كند، گر چه از آن خطرى براى خود حس نكنى الصِّدقُ يُنجِيكَ و إن خِفتَهُ، الكِذبُ يُردِيكَ و إن أمِنتَهُ ميزان الحكمه جلد6 صفحه 177 @hadisgraph ┏•┈••🌿🌹🌿✾🌿🌹🌿••┈•┓ 👈کانال رسمی موسسه فرهنگی قرآن و عترت کریمه آل رسول ( سلام الله علیها)👇 ⛶سروش: @karimehalrasool ⛶ایتا: https://eitaa.com/karimehalrasool ┗•┈••🌿🌹🌿✾🌿🌹🌿••┈•┛
🍃﷽؛ ━━━💠🌸💠━━━ امیرالمؤمنین عليه السلام: برترين ادب، آن است كه انسان در حدّ خود بايستد و از اندازه خويش فراتر نرود أفضَلُ الأَدَبِ أن يَقِفَ الإِنسانُ عِندَ حَدِّهِ ولا يَتَعَدّى قَدرَهُ غررالحكم حدیث3241 @hadisgraph ┏•┈••🌿🌹🌿✾🌿🌹🌿••┈•┓ 👈کانال رسمی موسسه فرهنگی قرآن و عترت کریمه آل رسول ( سلام الله علیها)👇 ⛶سروش: @karimehalrasool ⛶ایتا: https://eitaa.com/karimehalrasool ┗•┈••🌿🌹🌿✾🌿🌹🌿••┈•┛
🍃﷽؛ ━━━💠🌸💠━━━ از امام سجاد (علیه ااسلام) نقل شده که فرمودند: " از خوشبختی انسان است که فرزندانی داشته باشد که او باشند. " 💎 اصول کافی، ج۶، ص۲. ┏•┈••🌿🌹🌿✾🌿••┈•┓ 👈کانال رسمی موسسه فرهنگی قرآن و عترت کریمه آل رسول ( سلام الله علیها)👇 ⛶سروش: ☘@karimehalrasool ⛶ایتا: https://eitaa.com/karimehalrasool ┗•┈••🌿🌹🌿✾🌿••┈•┛
🍃﷽؛ ━━━💠🌸💠━━━ از امام سجاد (علیه ااسلام) نقل شده که فرمودند: " از خوشبختی انسان است که فرزندانی داشته باشد که #کمک_کار او باشند. " 💎 اصول کافی، ج۶، ص۲. ┏•┈••🌿🌹🌿✾🌿••┈•┓ 👈کانال رسمی موسسه فرهنگی قرآن و عترت کریمه آل رسول ( سلام الله علیها)👇 ⛶سروش: @karimehalrasool ⛶ایتا: https://eitaa.com/karimehalrasool ┗•┈••🌿🌹🌿✾🌿••┈•┛
🍃﷽؛ ━━━💠🌸💠━━━ رسول اعظم (صلی الله علیه و آله) فرمود : « بَیْتٌ لَا صِبْیَانَ فِیهِ لَا بَرَكَةَ فِیهِ؛ خانه‌ای كه بچه در آن نیست، بركت در آن نیست.» 📚 کنزالعمال، ج۱۶، ص۲۸۱. ┏•┈••🌿🌹🌿✾🌿🌹🌿••┈•┓ 👈کانال رسمی موسسه فرهنگی قرآن و عترت کریمه آل رسول ( سلام الله علیها)👇 ⛶سروش: @karimehalrasool ⛶ایتا: https://eitaa.com/karimehalrasool ┗•┈••🌿🌹🌿✾🌿🌹🌿••┈•┛
🍃﷽؛ ━━━💠🌸💠━━━ 💚 امام ﻋلــﯽ ﻋﻠﯿﻪ ﺍﻟﺴﻼﻡ  فرمودند: در حضور هفت گروه، ٧ کار را مخفی کن تا سعادتمند گردی: 🌸✨۱- ﺩﺭ ﺣﻀﻮﺭ #ﻓﻘﯿﺮ، ﺩﻡ ﺍﺯ ﻣﺎلت ﻧﺰﻥ... 🌸✨٢-ﺩﺭ ﺣﻀﻮﺭ #ﺑﯿﻤﺎﺭ، ﺳﻼﻣﺘﯽﺍﺕ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺭﺧﺶ ﻧﮑﺶ... 🌸✨۳-ﺩﺭ ﺣﻀﻮﺭ #ﻧﺎﺗﻮﺍﻥ، ﻗﺪﺭﺕﻧﻤﺎﯾﯽ ﻧﮑﻦ... 🌸✨۴-ﺩﺭ ﺑﺮﺍﺑﺮ #ﻏﺼﻪ ﺩﺍﺭ، ﺧﻮﺷﺤﺎﻟﯽ نکن... 🌸✨۵-ﺩﺭ ﺑﺮﺍﺑﺮ #ﺯﻧﺪﺍﻧﯽ، ﺁﺯﺍﺩﯼﺍﺕ ﺭﺍ ﺟﻠﻮﻩﻧﻤﺎﯾﯽ نکن... 🌸✨۶-ﺩﺭ ﺣﻀﻮﺭ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﺑﯽﺑﭽﻪ، ﺍﺯ ﺑﭽﻪﻫﺎﯾﺖ ﺗﻌﺮﯾﻒ ﻧﮑﻦ... 🌸✨۷-ﺩﺭ ﺑﺮﺍﺑﺮ #ﯾتیم، ﺍﺯ ﭘﺪﺭ ﻭ ﻣﺎﺩﺭﺕ ﻧﮕﻮ 📚 ﺗﺤﻒ ﺍﻟﻌﻘﻮﻝ، ص ۱۶۷ @bahjatee ┏•┈••🌿🌹🌿✾🌿🌹🌿••┈•┓ 👈کانال رسمی موسسه فرهنگی قرآن و عترت کریمه آل رسول ( سلام الله علیها)👇 ⛶سروش: @karimehalrasool ⛶ایتا: https://eitaa.com/karimehalrasool ┗•┈••🌿🌹🌿✾🌿🌹🌿••┈•┛