eitaa logo
کشکول مذهبی محراب
342 دنبال‌کننده
2.6هزار عکس
580 ویدیو
23 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🔹 🔹🔹 🔹🍁🔹 🔹🍁🍁🔹 🔹🍁🍁🍁🔹 ❣بِــــسْمِ اللہِ الرَّحـــمانِ الرَّحــــیم❣ ✨ -هفتاد_و_سوم نویســـنده: بپرهیـــز ڪه خـود را در بزرگــے همانند خداوند پندارے. خداونـد، هر سرڪشــے را خــوار مےسازد و هر خودپسندے را بے ارزش مےڪند. با خــدا و با مـردم و با خویشاونـدان نزدیڪ و با افرادے از رعیــت ڪه آنـان را دوست دارے، را رعایـت ڪن ڪه اگر چنین نڪنے، ستـم روا داشتـه اے و ڪسـے ڪه به بندگـان خـدا ستــم ڪند، خــدا به جــاے بندگانـش، دشمـن او خواهـد بود و آن را که خدا دشمن شود، کسی او را نپذیرد تا آنگـاه ڪه باز گردد و ڪند و چیزے چون ستـم ڪاری، نعمت خـدا را دگرگون نمےڪند ڪه خــدا دعــاے ستمدیدگان را مےشود و در ڪمین ستمڪاران است. ڪشیش با دقت به جرج نگاه مےڪرد و به سخنانش گوش مےداد ڪه با هیجان سرش را روے ڪتاب خـم ڪرده بود و مطالبــے مےخواند ڪه به نظـر او فراتـر از منشـور حقـوق بشر بود: از بپرهیــز و از ریختـن خون ناحق پروا ڪن؛ ڪه هیــچ چیــز همانند خـون ناحـق، الهــے را نزدیڪ و مجازات را بزرگ نمےڪند و نعمت ها را سرعــت مےبخشد و زوال حڪومت را نزدیڪ نمےگرداند و در روز قیامت، خداے سبحــان قبـل از رسیدگــے اعمال بندگان، نسبت به خون هاے ناحـق ریختـه شده، داورے خواهد ڪرد. پس با ریختن خون حــرام، حڪومت خود را تقویت مڪن زیرا خون ناحق پایه هاے حڪومتت را سست مےڪند و بنیاد آن را بر مے ڪند و به دیگرے منتقل مےسازد. و تو نه در نزد مــن ونه در پیشگـاه خداوند، عذرے در خـون ناحـق نخواهــے داشت؛ چرا ڪه ڪیفر آن است و از آن گریزے نیست. مبادا هرگـز دچار گردے و به خــوبـے هاے خــود اطمیــنان ڪنـے و ستایــش دیگــران را دوســت داشتــه باشــے که این ها از بهتــرین فرصت هاے شیطــان براے هجــوم آوردن بـه توسـت. 🌍 @kashkoolmazhabimehrab
🍃 🍃🍃 🍃✨🍃 🍃✨✨🍃 🍃✨✨✨🍃 ❣بِــــسْمِ اللہِ الرَّحـــمانِ الرَّحــــیم❣ ✨ -هفتاد_و_چهارم نویســـنده: مبــادا با خدمــت هایــے ڪه انجام داده اي، بر مــردم بگذارے یا آنچه را انجام داده اے بشمارے یا مردم را وعده اے داده سپس خلف وعده نمایــے منت نهادن، پـاداش نیڪوڪاری را از بین مےبرد و ڪاری را بزرگ شمــردن نــور را خامــوش مے گرداند و خلاف وعــده عمــل ڪردن، خشـم خــدا و مردم را بر مےانگیزاند ڪه خــداے بزرگ فرمود: بزرگ در نــزد خــدا آن است ڪه بگویید و بـه آن نڪنید... باد غــرورت، جوشـش خشمــت، تجــاوز دستـت و تنــدے زبانــت را در خـود گیــر و با پرهیـز از شتـاب زدگــے و فرو خوردن خشــم، خـود را آرامـش ده تا خشـم فرو نشینـد و اختیار نفـس در دسـت تو باشـد و تو بر نفس خود مسلط نخواهــے شد مگر با یاد فراوان قیامـت و بازگشت به سوے خدا. جـرج سرش را از روے ڪتـاب بلند ڪرد، عینڪش را برداشت و گفت: تو چنیــن ڪلامــے را درباره ے احتــرام به مردم از سوے حاڪمان، از زبــان ڪدام پیامبرے شنیده اے؟ سخنانـے ڪه متأسفانـه در بین حاڪـمان خریدارے ندارد. ڪشیش گفت: خیلــے دلــم مےخواهد بدانـم مــردے با چنین سخـن گهربارے ڪه بوده است؟ شرح زندگــے اش، چگونــه زیستنـش و اینڪه چه جایگاهــے در دیـن اسـلام دارد... جــرج گفت: خـوب اسـت ڪه با شـرح حـال و زندگــے علــے آشنا شوے اما آنچــه ڪه بیشتر از هر چیزے باید درباره ے او بدانید اوسـت؛ به خصــوص ڪه براے تو ڪه ڪشیشــے و به موعظــه هاے تو نیازمندنـد. بایــد از خودمــان بپرسیـم: آیا زميــن در تاریــخ بشـر، فقـط گهواره مــردے چون عیســے مسیــح بـوده است؟ 🌍 @kashkoolmazhabimehrab
🍃 🍃🍃 🍃✨🍃 🍃✨✨🍃 🍃✨✨✨🍃 ❣بِــــسْمِ اللہِ الرَّحـــمانِ الرَّحــــیم❣ ✨ نویســـنده: امیــران بسیارے بر روے زمیــن زندگــے مےڪرده اند؛ اما علــے اگر نگوییـم بالاتـر، ڪمتر از عیســے مسیــح و دیگر پیامبران الهــے نیست، شناخـت این افـراد و موعظـه درباره آن ها، مےتواند روح تشنه ے بشــر امـروز را سیــراب ڪند و من خوشحالـم ڪه تو امـروز به واسطـه ے یڪ مشت نوشته هاے قدیمــے، دلـت به سوے علــے پر ڪشیده است. ڪشیش گفت: مسألــه براے مـن، یڪ مشـت نوشتـه هاے قدیمــے نیسـت؛ من نسـخ خطــي زیادے دارم ڪه حتــے برخــے از آن ها را مطالعــه هم نڪرده ام. شایـد ایـن ڪتاب هـم بایـد مےرفت توے قفســه ے ڪتـاب هاے قدیمــے ام، اما آنچــه مرا به موضوع علاقــه منـد ڪرد، دیــدن یڪ رؤیا بود، رویایــے ڪه در آن عیسـے مسیحــے، ڪودڪے را به مـن داد و از مــن خواسـت تا از او مراقبـت ڪنم. بعـد از آن بود ڪـه به دنبـال یافتـن رابطـه ے عیســے مسیـح و آن ڪودڪ، با این ڪتاب و موضوع آن بودم. جــرج با هیجـان گفت: شڪ نڪن ڪه این ڪودڪ همــان علــے است ڪه عیســے مسیــح شناخـت او و پرورش افڪـار و اندیشــه هایش را به تو محـول ڪرده است تا بر پیکر انسانیت یک بار دیگر خون تازه ای دمیده شود؟ ڪارے ڪه سال ها پیـش من انجام دادم و حالا نوبت توسـت. ڪشیش نگاهــے به انبوه ڪتاب هاے جــرج انداخـت و گفت: برخــے از ڪتـاب هایـت را ڪه درباره ے علــے است به من امانـت بده تا در مدتــے ڪه در بیروت هستم، آن ها را مطالعــه ڪنم. جرج گفت: با ڪمال میـل این ڪار را خواهم ڪرد. نویسندگانــے چون طــه حسيـن و عبدالفتـاح عبدالمقصـود ڪه هر دو مصرے هستند، درباره ے علــے ڪتاب هاے خوبــے نوشته اند؛ مخصوصا اگر علاقــه مند به دانستن حوادث دوران حڪومت علــے هستــے، ڪتاب ۱۰ جلدے عبــدالمقصـود را بخـوان... این ڪتاب ها را مے دهم ببرے، هر پنج جلد ڪتاب خودم را نیز مےدهم و لازم نیسـت هیچ ڪدام از آن ها را به من برگردانـے. ولــے اگر روزي درباره ے علــے ڪتاب نوشتــے، یڪ نسخه از آن را به من اهـدا ڪن ڪه تشنه ي خوانــدن ڪتـاب هاے خوب و دندان گیر درباره ے علــے هستم. ڪشیــش لبخند زد و گفـت: شاید ڪتابــے هم بنویسم، اما نمے توانم از حالا دندان گیـر بودنـش را تضمیــن ڪنم؛ آن هم براے ڪســے چون تو ڪه با علــے بزرگ شده اے و به ڪهولت رسیده اے. جــرج آهــے ڪشید و گفت: دعا ڪن حالا ڪه با علــے پیر شده ام، با علــے نیـز بمیـرم. ادامه دارد ... 🌍 @kashkoolmazhabimehrab
🌏🌕تقویم نجومی اسلامی🌕🌍 ✴️ سه شنبه 👈 دهم مهر ۹۷ 👈 ۲ اکتبر ۲۰۱۸ 👈 ۲۲ محرم الحرام ۱۴۴۰ ⚫️ وفات شیخ طوسی ✅ این روز ، روز مناسبی برای امور زیر است: 🔘امور حفر چاه یا آبرسانی 🔘 آغاز تجارت و شرکت 🔘 سفر 🔘 انجام امور کشاورزی ❤️🚫 سه شنبه شب طبق روایات (سه شنبه که شب شد) مباشرت ، برای فرزند دار شدن خوب نیست و کراهت دارد. ⚫️ طبق روایات، (سر و صورت) در این روز ماه قمری ، باعث بی پولی میگردد. 🔴 یا در این روز از ماه قمری ، از هفتاد عارضه جلوگیری کرده و باعث قوت دل انسان میگردد. 🔵 سه شنبه برای ، روز مناسبی نیست و از این کار پرهیز شود. 👕 سه شنبه برای بریدن، دوختن ، خریدن و پوشیدن روز مناسبی نیست و شخص، از آن لباس خیری نخواهد دید. ( به روایتی آن لباس یا در آتش میسوزد یا سرقت شود و یا شخص، در آن لباس مرگش فرا رسد.) ✴️️ وقت در روز سه شنبه: از ساعت ۱۰ صبح تا ساعت ۱۲ ظهر و بعداز ساعت ۱۶ عصر تا عشای آخر( وقت خوابیدن) ❇️️ ذکر روز سه شنبه : یا ارحم الراحمین ۱۰۰ مرتبه ✳️️ ذکر بعد از نماز صبح ۹۰۳ مرتبه که موجب رسیدن به آرزوها میگردد . 💠 ️روز سه شنبه طبق روایات متعلق است به و و سفارش شده تا اعمال نیک و خیر خود را در این روز به پیشگاه مقدس ایشان هدیه کنیم تا ثواب دوچندان نصیبمان گردد. 🌸ززندگیتون شاد🌸 📚 منابع مطالب ما: 📔حلیة المتقین 🗓 مجموعه تقویم های نجومی معتبر 📖 مفاتیح الجنان 🗒تقویم جامع رضوی 📗 بحارالانوار و... 🌍 @kashkoolmazhabimehrab
کشکول مذهبی محراب
⏪ تفسیر سوره ی یس، آیه 59-60 ☀️ وَامْتَازُواْ الْیَوْمَ أَیُّهَا الْمُجْرِمُونَ ☀️ أَلَمْ أَعْهَدْ
⏪ تفسیر سوره ی یس، آیه 61-62 ☀️ وَأَنِ اعْبُدُونِی هَذَا صِرَاطٌ مُّسْتَقِیمٌ ☀️ وَلَقَدْ أَضَلَّ مِنکُمْ جِبِلًّا کَثِیراً أَفَلَمْ تَکُونُواْ تَعْقِلُونَ 🌟 و تنها مرا بپرستید، که راه مستقیم همین است. 🌟 امّا شیطان گروه زیادی از شما را گمراه کرد، پس چرا تعقّل نمی کردید؟ 💠پیام ها💠 ✅1- راه مستقیم که هر شبانه روز در نماز از خدا می خواهیم، همان اطاعت از او و عبادت اوست. «اُعبدونی هذا صراط مستقیم» ✅ 2- از سرنوشت فریب خوردگان عبرت بگیرید. «اضلّ... جِبّلاً کثیراً انّکم تکونوا تعقلون» ✅ 3 - اندیشه در سرنوشت تلخ قربانیان فریب شیطان، راه نجات از وسوسه ها و دام های اوست. «أفلا تکونوا تعقلون» 📚 تفسیر نور/ جلد 7 🌍 @kashkoolmazhabimehrab
🔘احکام شادی در ایام شهادت (ع) 💬حکم کلی خوردن تخمه چه در ایام سوگواری و چه در ایام شادی چیست؟ آیا خوردن تخمه است؟ 📝پاسخ دلیل خاصی در این مورد که تخمه شکستن در ایام شهادت معصومین(ع) اشکال داشته باشد وارد نشده به نظر می رسد این گونه مسائل عرفی باشد. چنانچه کارهایی از قبیل تخمه شکستن عرفا مناسب با سرور و شادی می باشد شایسته است که در ایام سوگواری معصومین(ع) به جهت تعظیم شعائر دینی از آن پرهیز شود. ولى سزاوار است که شیعیان و مسلمانان غیرتمند، سعى کنند از تخمه شکستن در مراسم عزاداری معصومین علیهم السلام اجتناب کنند؛ چرا که امام صادق(ع) مىفرماید: خداوند شیعیان ما را رحمت کند که در شادى ما شاد و در ایام حزن ما محزون هستند . 💬سئوال: برپایی مجلس عقد یا عروسی در ایام لیالی شهادت ائمه معصومین(علیهم السلام) و راه اندازی کاروان های شادی که موجب هتک حرمت این ایام و مناسبت ها می شود چه حکمی دارد؟ 📝پاسخ حضرت آیة الله خامنه ای(مدظله): اگر موجب توهین و هتک باشد اجتناب لازم است. حضرت آیة الله بهجت(ره): در صورت صدق عنوان هتک، حکم آن نزد متشرعه واضح است. حضرت آیة الله مکارم شیرازی(مدظله): در فرض مسئله حرام است. حضرت آیة الله صافی گلپایگانی(مدظله): این گونه حرکات مناسب دوستان اهل بیت (علیهم السلام) نیست، مومنین باید از آن بپرهیزند. حضرت آیة الله سیستانی(مدظله): جایز نیست. حضرت آیة الله تبریزی(ره): تزویج و عقد و عروسی در ایام سوگواری ائمه معصومین(علیهم السلام) برکتی ندارد و راه انداختن کاروان شادی در کوچه و خیابان در آن ایام جایز نیست و همین در غیر ایام سوگواری هم که معرض فساد است جایز نیست. ➿منبع: کتاب "مسائل جدید از دیدگاه علما و مراجع" ☑️در پایان این روایت از امام رضا(ع) ذکر میشود: امام رضا (علیه‌السلام) به ریان بن شبیب می فرمایند: «یابن شبیب، إن سرك أن تكون معنا فی الدرجات العلى من الجنان فاحزن لحزننا وافرح لفرحنا». اگر دوست داری كه در بهشت همراه ما باشی، به هنگام حزن ما، اندوهگین باش و به وقت شادمانی ما شاد باش. (شیخ صدوق، عیون اخبار الرضا (علیه‌السلام)، ج 2 ص 269) _____________________ جهت فراگیری احکام، لطفا به اشتراک گذارید. 🌍 @kashkoolmazhabimehrab
کشکول مذهبی محراب
🍃 🍃🍃 🍃✨🍃 🍃✨✨🍃 🍃✨✨✨🍃 ❣بِــــسْمِ اللہِ الرَّحـــمانِ الرَّحــــیم❣ ✨ #قـدیـــــــس✨ #قسمت_هفتاد_و_
🍃 🍃🍃 🍃✨🍃 🍃✨✨🍃 🍃✨✨✨🍃 ❣بِــــسْمِ اللہِ الرَّحـــمانِ الرَّحــــیم❣ ✨ نویســـنده: منــزل ویلایــے و بزرگ سرگئــے، آنقدر اتاق داشت ڪه بتواند یڪے از اتاق ها را در اختیار بگیــرد و مطالعاتـش را ادامـه دهد. ڪتاب هاے اهدایــے جــرج جـرداق را گذاشته بود تو قفسـه و منتظـر فرصتــے بود تا آن ها را بخواند. ولعــے ڪه براے خوانــدن ڪتاب ها داشت، سبب نمےشد تا ے خطــے با ارزش را در اولویت مطالعاتـش قرار ندهـد. ڪاغذهاے پاپیــروس مصرے و پوستــے را ڪه خوانده بـود، در ڪشوے میز ڪارش قرار داد و باقــے اوراق را گذاشـت روے میـز و عینڪش را به چشم زد تا قبـل از نهار، بخش هایــے از آن ها را بخواند. بعداز ظــهر استراحتـے ڪند و دوباره تا پاســي از شب بے وقفـه بخوانـد تا فرصـت ها را از دسـت ندهـد و قبـل از بازگشتـن به ، مطالعاتش را درباره علــے به پایـان برساند. دست خط این بخـش از ڪتاب، عربــے و بسیار خوانا نوشتـه شده بود ڪه حدود سے صفحه اے مےشد و تاریـخ آن، مربوط به اواسـط قـرن هشتم بود. شروع ڪرد به خوانـدن: بسم الله الرحمن الرحیم. از بنده ے خـدا زیــد بــن وهــب، ڪاتب درب امیــر عبدالرحمن حاڪم قرطابـه در ، تحریـر مےشود بخشــے از تاریــخ اسلام و وقایع آن، تا به نص صریح ، پند و باشد براے آیندگان. و اما بعد، علــت ڪتابت این مرقومـه؛ روزے امیـر عبدالرحمـن مــرا فــرا خواند و برگ هایے از دست نوشته ے عمــروعــاص و مردڪے از اهالــے را بـه مـن داد و فرمـود تا آن ها را بخوانم و سره از ناسـره باز ستانـم و خود نیز مرقومه ای بر آن ڪتابت ڪنم و حقایقـے را ڪه از آن دوران مے دانم، بر این نوشـته ها بیفزایــم. 🌍 @kashkoolmazhabimehrab
🔷 🔸🔷 🔸🔸🔷 🔸🔸🔸🔷 🔸🔸🔸🔸🔷 ❣بِــــسْمِ اللہِ الرَّحـــمانِ الرَّحــــیم❣ ✨ نویســـنده: نخسـت درود مي فرستم بر حاڪم عادل و دادگر بنےامیه، امیـر عبدالرحمـن و بر اجداد او معاویـه و ابوسفیـان و لعـن و نفریـن می فرستم بر عمـروعـاص ملعـون ڪه دست نوشته هایش، سراسر دروغ و نیرنـگ اسـت. او ڪسے است ڪه در دوران خلیفه ے سوم، عليه خلیفــه به مبــارزه برخاسـت و مـردم را بر ضـد او شوراند و بعد هم به خون خواهــے او قیــام ڪرد و خود را چــون ڪسے نشان داد ڪه براے گرفتن انتقــام خون عثمـان، به جهـاد برخاستـه است. هر چند او براے گرفتن حڪمرانــے مصـر، در ڪنار معاویــه قرار گرفت و به او ڪمڪ هاے زیادے رساند، اما این دلیـل نمےشود ڪه چهره ي سیــاه او را در تاریـخ سفیـد ڪنیم. من شڪے ندارم ڪه علــے در قتل عثمان نقشــے نداشت، اما برخــے از یارانش ڪه از صحابـــه ے رسول الله هم بودنـد، بر خلیفـه مے ورزیدند و با او راه ستیــز و دشمنــے در پیش گرفتند؛ ڪه ابوذر غفارے و عمــار یاسـر، دو تـن از آنان بودند ڪه قصــد داشتند اے بزرگ را عليه خلیفه راهبرے ڪنند ڪه عثمان با درایــت، چشم فتنــه را ڪور ڪرد و ابـوذر را به تبعيــد فرستاد تا در آنجا مــرد و فراموش شد. او مـرد گستاخــے بود ڪه بارها علیه خلیفه ے مسلمین سخــن راند و حتــے گستاخــے را به جایــے رساند ڪه در مسجــد در مقابــل دیدگان صدها تن از جا برخاست و رو به عثمان گفت: تو بدعــت گذار بدے در دیــن خدا بودے! ثروت ها اندوختــے، ڪاخ ها ساختـے، بستگان و خاندانـت را در مصـدر مهـم تریـن ڪارها گماردے. دستان و یــاران لایــق پیامبــر را از خـود و از حڪومت دور ساختــے و آن ها را با تهمـت و افتـرا منزوے نمودے و آن ها را خارجــے شان خواندے و لایــق خلافــت نیستــے و ... اراجیفــے از این دست ڪه خلیفه نیز او را به سزاے رسانـد. هر چند عـده اے از جملــه علــے بر خلیفه خرده گرفتند ڪه ابوذر از صحابــه ے بزرگ رسول الله بود و چرا به دلــیل از حؤومت، او را نواختـے و تبعیـدش ساختــے، و عثمان استدلال مےڪرد ڪه صحابــه و از بودن، امتیازے نیســـت؛ همــان گونه ڪه پسر نوح از دیـن پدر بیرون رفت و به سزاے اعمالش رسید و ابوذر، همان راهــے را رفت ڪه پسر نوح رفت. درود بر خلیفـه اے ڪه از دین برگشتگـان و مخالفان حڪومت دینــے، نمےڪرد؛ حتــے اگر از صحابه ے رسول خــدا باشند. معاویــه نیز با همیــن روش با معترضیـن و مخالفانـش برخورد مےڪرد ڪه اگر چنین نبود، حڪومتش آن همه به درازا نمےڪشید. اما علــے رویه اے خلاف عثمان و معاویه داشت و مخالفانش را آنان مےدانست؛ لذا حڪومتش بیش از ۵ سال دوام نیاورد و همان مخالفـــان، او را از میــان برداشتند. 🌍 @kashkoolmazhabimehrab
🔷 🔸🔷 🔸🔸🔷 🔸🔸🔸🔷 🔸🔸🔸🔸🔷 ❣بِــــسْمِ اللہِ الرَّحـــمانِ الرَّحــــیم❣ ✨ نویســـنده: در زندگــے علــے ڪـه جست و جـو ڪنیم، بسیــارے از ایــن مـوارد را خواهیــم دیـد ڪه مـن به یڪے از آن ها اشاره مےڪنم و در مےگذرم. در میدان صفیـن، هنگامــے ڪه براے بـاران خویـش سخـن مےگفت، مردے از اصحـاب از جـا برخاسـت و با گفتـارے به و ستایش علــے پرداخت، اما او آن مـرد را سرزنش ڪرد و گفت: بے گمان از پسـت تریــن حالـت هاے زمامداران جامعـه در نگـاه مـردم، ایـن است ڪـه بدیـن گمان متهـم شوند ڪه دوستدار ستایشند و مدیریت و ڪشوردارے شان بر بنا یافتـه است. به راستــے ڪه من خوش ندارم ڪه این پندار در ذهنتان راه یابـد ڪه به چاپلوســے گراییده ام و شنیــدن ثناے خویش را دوست دارم. من با سپـاس از خداوند، چنین نیستم؛ اما اگر چنیـن نیز بـودم، آن را به عنوان خاڪساری در برابر خداوند سبحان وا مے نهادم. آرے چه بســا ڪه مردمان پس از درگیرے پیروزمندانـه، از ستایـش، شیریـن ڪام شوند. ولــے مـن از شما مےخواهم ڪه اگر احیانا توانستــه ام در پیشگاه خـدا و شما، بخشــے از حقوقـے را ڪه به دیگران دارم بپردازم و از عهده ے وظایف واجبـــے ڪه ناگریـــز از انجام دادن آنم، برآیم، مرا با مــدح و ثنــــاے نیڪــــو نستانید و بدان سان ڪه رسم سخــن گفتن با تاریــــخ است، با من سخــن مگویید و آنچنــان ڪه از زورمندان دژخوے پروا مےڪنند، از من مےگیرید. و با تــرس با مــن نیامیزید و چنیـن مپنداریـد ڪه اگر با من سخن حقــے گفته شود، مرا گـران مےآید. وقتــے ڪـه عثمــان به قتـــل رسید، اقبال علـــے گشوده شد؛ زیرا بسیارے از صحابـــه و بزرگان و مردم به او روے آوردند تا با او بیعت ڪننـد. اما علـــے در ڪمال ناباورے، تڪیه زدن بر تخت را نپذیرفـت. بزرگانــے چون طلحـــه و زبیـــر و عمـار و مالـڪ اشتــر به نزدش رفتند تا شاید او را قانع ڪند ڪه خلافت را بپذیرد؛ به او گفتند: اے علــــــے! ما امـــروز ڪسے را بدین امر از تو تر با سابقـــه تر، و به رســول الله نزدیڪ تر نمے یابیم. 🌍 @kashkoolmazhabimehrab
🔹 🔹🔹 🔹🍁🔹 🔹🍁🍁🔹 🔹🍁🍁🍁🔹 ❣بِــــسْمِ اللہِ الرَّحـــمانِ الرَّحــــیم❣ ✨ نویســـنده: تــو انســانے هستــے ڪه در درون ڪعبه به دنیا آمدے، در دامـــــان پیامبر بزرگ شدے، اولین ڪســے هستــے ڪه اسـلام آوردے و دوش به دوش. پیامبــر در تمــام جنــگ ها با رشــادت جنگیدے. بر ڪســے پوشیــده نیسـت ڪه خلافت، حق توسـت و تو سال ها این حــق را جستجو نڪردے و حال جز تو بر ڪسے این خلعت نیست. اما علـــے در جواب آن ها گفت: مرا به حال خــود واگذارید؛ زیرا من باشم، بهتر از آن است ڪه باشم. بار دیگر اصـرار ڪردند ڪه تو مورد قبول ما هستے، اجازه بده تا با تو بیعت ڪنیم. باز علـے نپذیرفت و پاسخ داد: مرا به امر شما نیازے نیست. من با شما هستم. هر ڪس را ڪه انتخاب ڪردید، من بر او رضایت مےدهم. اما در نهایت با اصرار زیاد مردمــے ڪه چند روز در مقابل منزلش اجتماع ڪرده بودند، خلافت را پذیرفت و گفت: خواست شما را اجابــت مےڪنم به شرطــے ڪه بر طبق قرآن، سنت پیامبر و آن چه خودم تشخیص مےدهم، رفتار ڪنم. پس در مسجـــد جمع شوید؛ زیرا بیعــت من، مخفیانــه نیست و جز با رضایــت مسلمانان، آن هم در ملا عام و جماعت مردم، نخواهد بود. در مسجــد از منبر بالا رفت رو به جمعیتــے انبوه نظر انداخت ڪه چون شالوده هایــے از سرب ريخته شده، تمام صحن مسجــد و محوطه ے اطراف آن را پر ڪرده بودند. همه ے نفس ها در سینه حبــس بود. علــے با صداے محڪم و بلند گفت: آنچه مے گویم به عهده مے گیرم و به آن پایبندم. ڪسـے ڪه عبرت ها براے او آشڪار شود و از عذاب آن پند گیرد. تقوا و خویشتن دارے، او را از سقــوط در شبهات نگه مےدارد. آگـــــــــاه باشید! تیره روزے ها و آزمایش ها همانند زمان بعثت پیامبــــر بار دیگر به شما روے آورده. سوگند به خدایــے ڪه پیامبر را به حق مبعوث ڪرد، آزمایش مےشوید چون دانـــــه اے که در ریزند، یا غذایــے ڪه در دیگ گذارند، به هم خواهید ریخت و زیر و رو خواهید شد تا آن ڪه پایین به بالا و بالا به پایین رود. آنان ڪه سابقه اے در اســلام داشتند و تاڪنون منزوے بودند، بر سر ڪار مےآیند و آن ها ڪه به ناحق پیشــے گرفتند عقب زده خواهند شد. به خدا سوگنـــــد ڪلمه اے از حـــــق را نپوشاندم. هیچ گاه دروغــــے نگفته ام. از روز نخســــت به این مقام و چنین روزے داده شده بودم. آگـــاه باشید ڪه همانا گناهان، چون مرڪب هاے بد رفتارند ڪه سواران خود را عنان رهاشده در آتش دوزخ مےاندازند! آگاه باشیــد همانا تقوے، چونان مرڪب هاے فرمانبردارے است ڪه سواران خود را عنان بردست وارد بهشـت جاویــدان مےڪنند! حق و باطـــل همیشه در پیڪارند و براے هر ڪدام، طرفدارانـــے است. اگر باطل پیروز شود، جاے شگفتــے نیست؛ از دیر باز چنین بوده و اگر طرفداران حق اندڪند، چه بسا روزے فراوان گردند و پیروز شوند. 🌍 @kashkoolmazhabimehrab
🔹 🔹🔹 🔹🍁🔹 🔹🍁🍁🔹 🔹🍁🍁🍁🔹 ❣بِــــسْمِ اللہِ الرَّحـــمانِ الرَّحــــیم❣ ✨ نویســـنده: اے مــــردم! مـن یڪــے از افــراد شما هستـم؛ نفع من نفـع شما و ضـرر مــن ضــرر شماست. مــن شما را به راه و روش پیامبــر تان به پیش مے بـــرم و حڪمــــے را در میان شما اجرا مےڪنـم ڪه بدان مأمورم. آگــــــاه باشیــــــــد! در گذشتــه هر زمینـــے ڪه به ڪســے به تیـول داده شده باشد یا هر مالــے را از مــال خــدا بخشیده باشند، به بیــت المال باز مےگردانم. هیــــچ چیزے را نمےڪند. اگر ببینم ڪه زنــان با آن مال ها ازدواج ڪرده اند و ڪنیزڪان به مالڪيــت در آمده اند و در شهــــرها پخش گردیــده اند، همه را بر مےگردانم. اے مــــــــردم! آیا اگر از افــرادے از شما ڪه دنیــا آنان را در خود ڪرده زمین و املاڪـــے تصاحـــب ڪـرده اند، نهـــرهایے شڪافتـه اند، چار پایانــے در زیر ڪنیزڪانـــے در بردارند، چیزهایــے را ڪه در آن ها غوطــه ورند از آنــان بگیـرم به حقــــوق حقه ے خودشــان باز گردانم، فردا نمي گویید پســـر ابے طالب ما را از حقـــوق خود محــروم ڪرد؟ باشیــد! ڪسانـــے از مهاجریـــن و انصـــار از اصحاب رسول خــدا ڪه به خاطر همنشینــے با پیامبر، خود را برتر از دیگران مےداند، باید برترے اش را فرداے قیامــــت در پیشگاه خدا مطــرح ڪند و اجر و ثوابش به عهده ے خداســت. بدانید هرڪس ڪه دعــطوت خدا و رسولش را اجابت ڪرد و به دیــن ما وارد شد، مستوجب برخوردارے از حقـــوق و حــدود اســلام است. شما همگــــے بنده ے خــدا هستید، مال هم مال خداست؛ لذا دارایــے ها به تساوے در میان شما تقسیم مےشود. هیچ ڪس در مورد مال، به دیگران برترے ندارد و برترے هرڪس در نزد خدا، اوست. علــــے تصمیم خود را عملـــے ساخت؛ تمام اراضــے و املاڪــے را ڪه عثمان تیول برخــے از اعضاے خانــواده و دوستان و بستگانش ڪرده بود، مصــادره نمود. به جستجو پرداخت تا هر درهم و دینارے را ڪه در راء خلاف و در غیر راه مستحقانش بذل شده بود گرفت و به بیت المال بازگردانید. بسیارے از حاڪمان را ڪه ثروتــے اندوخته بودند و ڪاخ ها بنا ڪرده بودند، از حڪومت عزل ڪرد. به طلحــه و زبیر ڪه به امیــد گرفتن اماراتــے با علـــے بیعت ڪرده بودند بهایــــے نداد و آن ها جنگ جمـــل را در بصـــره به راه انداختند. ادامـــه دارد ... 🌍 @kashkoolmazhabimehrab
🌏🌕تقویم نجومی اسلامی🌕🌍 ✴️ چهارشنبه 👈 ۱۱ مهر ۱۳۹۷ 👈 ۳ اکتبر ۲۰۱۸ 👈 ۲۳ محرم الحرام ۱۴۴۰ 🏴 تخریب حرم عسکریین علیهم السلام ✅ این روز روز مناسبی برای امور زیر است: 🔘 تجارت و مشارکت 🔘 سفر 🔘 کندن چاه و قنات 🔘 کلیه ی امور کشاورزی 🔘 رفتن به مشاهد مقدسه ❤️ فرزند حاصل از در این چهارشنبه شب حاکمی از حاکمان شریعت، یا عالمی ازعالمان شریعت گردد. ⚫️ طبق روایات، (سر و صورت) در این روز از ماه قمری ، موجب اصلاح شدن کارهایی گردد. 🔵 چهارشنبه برای ، روز مناسبی نیست و تاثیر خوبی بر شخص ندارد. 👕 چهارشنبه برای بریدن، دوختن ، خریدن و پوشیدن روز بسیار مناسبی است و کار آن نیز آسان افتد و به سبب آن لقمه ی بزرگ یا وسیله و چارپایان بزرگ نصیب شخص شود. ✴️️ وقت در روز چهارشنبه: از طلوع آفتاب تا ساعت ۱۲ ظهر و بعداز ساعت ۱۶ عصر تا عشای آخر( وقت خوابیدن) ❇️️ روز چهارشنبه : یا حیّ یا قیّوم ۱۰۰ مرتبه ✳️️ ذکر بعد از نماز صبح ۵۴۱ مرتبه که موجب عزّت در دین میگردد . 💠 ️روز چهارشنبه طبق روایات متعلق است به و و و . سفارش شده تا اعمال نیک و خیر خود را در این روز به پیشگاه مقدس ایشان هدیه کنیم تا ثواب دوچندان نصیبمان گردد. 🌸ززندگیتون شاد🌸 📚 منابع مطالب ما: 📔حلیة المتقین 🗓 مجموعه تقویم های نجومی معتبر 📖 مفاتیح الجنان 🗒تقویم جامع رضوی 📗 بحارالانوار و... 🌍 @kashkoolmazhabimehrab
💠عقوبت هفت گناه در کلام امام صادق(ع)💠 ✍ هر گناهی که انسان انجام می دهد، عقوبتی دارد که شخص گناهکار گرفتار آن می شود. برخی از این گناهان علاوه بر عقوبت اخروی در همین دنیا هم عقوبت دارد و آثار آن متوجه شخص گناهکار می شود. 🌺امام صادق (ع)در مورد عقوبت هفت گناه می فرماید: 1⃣ گناهی كه نعمت ها را تغيير میدهد، تجاوز به حقوق ديگران است. 2⃣ گناهی كه پشيمانی می آورد، قتل است. 3⃣ گناهی كه گرفتاری ايجاد می كند، ظلم است. 4⃣ گناهی كه آبرو می بَرد، شرابخواری است. 5⃣ گناهی كه جلوی روزی را می گيرد، زنا است. 6⃣ گناهی كه مرگ را شتاب می بخشد، قطع رابطه با خويشان است. 7⃣ گناهی كه مانع استجابت دعا می شود و زندگی را تيره و تار می كند، نافرمانی از پدر مادر است. 📚 علل الشرايع، ج ۲، ص ۵۸۴ 🌍 @kashkoolmazhabimehrab
کشکول مذهبی محراب
⏪ تفسیر سوره ی یس، آیه 61-62 ☀️ وَأَنِ اعْبُدُونِی هَذَا صِرَاطٌ مُّسْتَقِیمٌ ☀️ وَلَقَدْ أَضَلَّ م
⏪ تفسیر سوره ی یس، آیه 64،63 ☀️ هَذِهِ جَهَنَّمُ الَّتِی کُنتُمْ تُوعَدُونَ ☀️ اصْلَوْهَا الْیَوْمَ بِمَا کُنتُمْ تَکْفُرُونَ 🌟 این همان جهنّمی است که به شما وعده داده می شد. 🌟 امروز وارد آن شوید و به خاطر کفری که داشتید، به آتش آن بسوزید. 💠پیام ها💠 ✅1- خداوند بارها وعده جهنّم داد، ولی کافران باور نکردند. «توعدون - تکفرون» ✅ 2- خداوند بر دوزخیان اتمام حجت نموده و پیوسته خطر دوزخ را به آنان ابلاغ کرده است. «کنتم توعدون» ✅ 3- ورود کفّار به دوزخ با تحقیر همراه است. (فرمان «اِصلوها» برای تحقیر و اهانت است.) ✅ 4- کفّار و دوزخیان هرگز از آتش جدا نخواهند شد. «اصلوها الیوم» ⏪ تفسیر نور/ جلد 7 🌍 @kashkoolmazhabimehrab
کشکول مذهبی محراب
🔹 🔹🔹 🔹🍁🔹 🔹🍁🍁🔹 🔹🍁🍁🍁🔹 ❣بِــــسْمِ اللہِ الرَّحـــمانِ الرَّحــــیم❣ ✨ #قـدیـــــــس✨ #قسمت_هشتاد ن
🔅 🔅🔅 🔅💠🔅 🔅💠💠🔅 🔅💠💠💠🔅 ❣بِــــسْمِ اللہِ الرَّحـــمانِ الرَّحــــیم❣ ✨ نویســـنده: به عقیــده ے من، اشتبـاه علـــے این بود ڪه حاضــر نشد از موقعیــت به وجــود آمده و از ڪرسیپــے خلافت، به زندگــے خود و فرزندانش سروسامان بدهد. او مےتوانست مانند بنے امیه، حڪومت را در خانـدان خـود ڪند تا بعد، همه ے پسرانـش و پسـران پسرانـش به قتــل برسند و در ڪسوت خلافــت، در عمــارت هاے مجلل خود زندگــے ڪنند؛ ڪارے ڪه بعد از علــے، معاویــه و خانــدان بنـے امیــه انجــام دادند. اشتبــاه علــے این بود ڪه مدیریــت جامعـه را از قدرتمنــدان و ثروتمنــدان گرفـت. او دوسـت نداشـت در جامعــه گروهــے غنــے و گروهــے فقیــر باشند. گرایـــش علـــے به طبقــات فقیــر و پاییــن جامعــه بـود و اگر خلفاے بعد از علــے نیز چون او به فڪر عدالــت و قسـط و برابرے بودند، هرگز گرایش حڪومت هایشان دوام نمے یافت و موروثــے نمـےشد و هرگــز نمےتوانستند ده ها سال زمــام قــدرت را به دسـت بگیرند؛ علـــے چنین نڪـرد و حڪومتش پایدار نگردید و در نهایـت، دنیایــے ڪه مےتوانست براے او و خاندانش پر زرق و برق و پر از تجملات و خوشــے باشد، به تلخــے به پایـــان رسید و این، براے حاڪمانــے ڪه پیروے از رأے و نظــر مردم مےڪنند، درس عبرتــے است ڪه چون بنـے امیه باشند ڪه در ظاهر از مردم و مردم دارے و دین و خدا دم مے زنند، اما در باطن ڪار خود را انجام مےدهند. حاڪمان باید خواص جامعه و دوستان و همفڪران خود را نرانند و به آن ها قدرت و فرمانــدارے دهند تا آشـوب ها در نگیـرد و پایه هاے حڪومت را متزلـزل نڪند. والســلام. *** ڪشیش سرش را از روے اوراق بلند ڪرد، عینڪش را برداشت و فڪر ڪرد مورخ خوش خط دربار بنےامیه، به حقایقــے اشاره ڪرده ڪه ذم شبیــه مــدح است. به زیر ســؤال بــردن روش هاے مردم دارے علــے، در واقع به چالــش ڪشیدن عقیده و مرامــے بود ڪه قرن ها پس از علــے، به عنــوان و حقـــوق شهروندے در جهان امروز مطـرح است. تفڪرات مــورخ بنے امیه، اما تفڪرے است ڪه هنوز منسوخ نشده است و در میان بسیارے از رهبـران جهان ڪاربرد دارد؛ حڪومت شوروے سابــق، یڪے از مصادیــق این نـوع تفڪر بوـد ڪه شعــار حقــوق مردم، برابرے و بــرادے سر لوحــه ے تبلیغات خــود قـرار داده بــود، اما در عمـل، هر صداے آزادے خـواه را ساڪت مے ڪردند. 🌍 @kashkoolmazhabimehrab
❣بِــــسْمِ اللہِ الرَّحـــمانِ الرَّحــــیم❣ ✨ نویســـنده: ڪشیش فڪر مےڪــرد که شیوه ے برخورد علــے با مــردم - حتـے مــردم نل سپــاس - شبیــه ے حضطرت عیســے است ڪه بر دشمنــان خود نیز با بردبارے رفتار مےڪرد. ڪشیش دلـش مےخواست بداند علــے در آغاز حڪومتش با چه مشکلات و موانعــے رو به رو بوده است، اما نوشتــه هاے مورخ بنے امیه اے، هیــچ اشاره اے به رویدادها نداشت و صرفا تحلیــل و دیدگاه او بـود. نگاهــے به ساعــت دیوارے انداخت. هنوز شــوق مطالعــه در وجــودش فروڪش نڪرده بــود. اوراق بعدے، دست نوشته هاے مــردے به نام حسیــن بود ڪه در قــرن ۱۵ میلادے نوشته شده بود. حجــم زیادے نداشت و مےشد آن را نیز خواند. دوباره عینڪش را به چشــم زد و شروع به خواندن اوراقــے ڪرد ڪه خط بسیار بدے داشـت. من حسیــن هستــم؛ از شیعیــان عراق ڪه در جوانــے به اســارت دولت عثمانــے در آمدم. پس از طــے دوران اسارت، در قسطنطنیه ماندم. مذهبم را ڪردم و در ڪتابخانه ے سلطانـــے، مشغول به ڪار شدم تا حال ڪه 69 سال دارم و عجبم از روزگار ڪه چه بازے هایے دارد. هنگام فهرست نویســے متون عربــے، همین ڪتاب قدیمــے و باارزش را دیدم و با و خواندم. چند بار سعــے ڪردم آن را به سرقت ببرم ڪه میسر نشد. شایــد ڪسے روزے این ڪار را بڪند. این حاشیــه را بر این متــون مےنویسم تا از حقانیــت و بزرگــے مردے دفـاع ڪنم ڪه قرن ها بردن جـــــرم تلقــے مےشد. من در میـــان ڪتب معتبــر و قدیمــے ڪه در ڪتابخانه در اختیــارم است، هر آنچه را درباره ے علــے و اهل بیت او نوشته شـده بود خوانده ام و حڪایات و داستان هاے زیادے درباره علــے آموختــه ام ڪه قصــد دارم تعدادے از آن ها را در این جا مڪتوب ڪنم تا منش و سیره ے علــے، سرلوحــه ے راه و روش زندگـــــے دیگران قرار گیرد. مے گویند هنگامے ڪه علــے به سوے صفین عازم بود، در میان راه به شهرے به نام «انبار» رسید. مردم این شهرڪ، دوستدار امام بودند؛ در پشت سر ایشان شروع ڪردند و به دویدن و دست تڪان دادن و هورا ڪشیدن و بدین وسیله شادي خود را ابــزار مےڪردند. علــے از آن ها پرسید: این ڪــارها براے چیست؟ گفتند: این ها رســم ماسـت؛ رسمــے ڪه در مورد ا انجام مےدهیم. هم چنین براے شما آذوقــه و براے چهار پایانتان علوفه ے زیادے آورده ایم. 🌍 @kashkoolmazhabimehrab
❣بِــــسْمِ اللہِ الرَّحـــمانِ الرَّحــــیم❣ ✨ نویســـنده: علـــے فرمود: این ڪــارها و این رســم ها هیــچ سودے براے مـن و شمـا ندارد، زیرا مـن مانند امیــران نیستم ڪـه از و تڪریـــم ها خشنــود شوم و شایسته ڪـه شما خود را به زحمـت بیندازید. در مــورد آذوقــــه هم حاضــــــر نیستم چیزے از روزے شما را بخـــورم، مگر آن ڪه آن را بگیرید. آن ها گفتند: یا امیـــر المؤمنیــن قبــول است؛ به شرط آن ڪه آن را خود ما تعییـــن ڪنیم. امام فرمودند: خیـــر! در این صــورت شما قیمـــت درستـــے بر آن نخواهید گذاشت. آن ها پرسیدند: چه عیبـــــــے دارد؟! ما مےخواهیــــم آن را به شمـا هدیــه بدهیــم. مگر هدیـــه دادن است ڪه ما را از آن بــــاز مےدارے؟ امام پاســخ دادند: هدیــــــه دادن نیست، اما هدیــه گرفتن من عنوان امیــــر از شما مردم نیازمند ڪـار شایسته اے نیست. آنـــان گفتند: ما قصــد داریــم با ایــن ڪـار، ڪرامت و توانگـــرے خــود را نیــز امــام گفت: چـه مے گوییـــد ڪه ما از شما توانگرتریــم! در روایتـــے خوانــدم ڪـه مـردے به نام علاء بن زیاد حارثــے به امیــر مومنــان عرض ڪرد: یا علــــــــے! از دست بـرادرم عــــاص گلایـــه دارم. حضــرت فرمـــود: چه ڪـار ڪـرده است؟ گفت: عبایــے پوشیده و از دنیا ڪناره گیرے نموده است. حضرت فرمـــود: از او بخواهیـــد به نــزد مــن آیـد. وقتــے عـــــــاص به خدمـــــت امــام رسید، امــام خطــــاب به او فرمــود: شیطـــــان تو را فریــــب داده است! چــرا به زن و فرزنــدت رحـــم نمےڪنــــے؟ گمان مےڪنـــے خداونـــد دوست ندارد از نعمت هایـــش برخوردار شوے؟! در حالــــے ڪه خداونــد نعمت هایش در روے زمیـــن را براے مؤمنانـــش قرار داده است. عاص گفت: یا اميــر المؤمنیـــن! اگر چنیــن است، چرا خــود از لبــاس هاے و زبــــر و غذاهاے استفاده مےڪنید؟ 🌍 @kashkoolmazhabimehrab
❣بِــــسْمِ اللہِ الرَّحـــمانِ الرَّحــــیم❣ ✨ نویســـنده: امام پاسخ داد: من مانند تو نیستم. خداوند بر حاکمان واجب کرده که در شیوه ی زندگی، خود را در ردیف ترین افراد جامعه قرار دهند از مشکلات فقیران و تنگ دستان غافل نشوند. علی چنان داشت؛ حتی دشمنانش، کسانی چون معاویه هم می دانستند که علی چگونه انسانی است و هرگز نمی توانستند بر روی چشم بپوشند. می گویند روزی مردی از اهالی کوفه، سوار بر شتری به دمشق آمد. مردی دمشقی به او آویخت که این شتر، شتر من است که آن را گم کرده بودم. باید شترم را به من باز گرداندی. بین آن دو شدت گرفت. مرد دمشقی او را به نزد معاویه برد تا قضاوت کند. او بیش از ۵۰ تن را نیز به عنوان شاهد با خود آورد تا شهادت بدهند که شتر مال اوست. معاویه با دیدن شهادت آن همه شاهد علیه مرد کوفی رأی داد و امر کرد که مرد کوفی شتر را به مرد دمشقی بازگرداند. مرد کوفی از مرد دمشقی پرسید: شتر تو، نر بود یا ماده؟ مرد دمشقی گفت: ماده مرد کوفی رو به معاویه گفت: اما شتر من است، نه یک شتر . معاویه به حرف مرد کوفی توجهی نکرد و گفت: هر چه بوده رأی ما صادر شده و پس گرفته نمی شود. چون آن ها از محضرش خارج شدند، معاویه رو به اطرافیانش گفت: می بینید که ما قصد داریم با چه کسانی بجنگیم؟! حتی اگر یکصد هزار سپاهی را به سوی علی گسیل کنیم، یکی از آن ها بين شتر نر و ماده را نمی داند. شاید بد نباشد در همین زمینه، حکایت دیگری نقل کنم: می گویند در هنگام جنگ صفین، امام به میان دو لشکر آمد و با صدای بلند معاویه را صدا زد. معاویه به اطرافیانش گفت: بپرسید با من چه کار دارد؟ علی فرمود: می خواهم خود را آشکار سازد تا جمله ای به او بگویم. معاویه در حالی که عمروعاص در کنارش بود، به میدان آمد و پیشاپیش لشکریان خود ایستاد. امام علی رو به او گفت: این مردم برای چه در برابر من و تو با هم بجنگند و یکدیگر را ؟ اکنون تو خود به جنگ من آی تا هر کس دیگری را کشت، از آن او باشد. معاویه خطاب به عمروعاص گفت: نظر تو راجع به این پیشنهاد علی چیست؟ ‌🌍 @kashkoolmazhabimehrab
❣بِــــسْمِ اللہِ الرَّحـــمانِ الرَّحــــیم❣ ✨ نویســـنده: عمروعاص جواب داد: به راستی که پیشنهاد ای است و این را هم بدان که اگر این پیشنهاد را نپذیری، تا دنیا باقی است این و عار برای تو و خاندانت ثبت خواهد شد. معاویه گفت: ای عمروعاص، کسی مانند من با این حرف ها گول نمی خورد و مغرور نمی شود و خودش را به کشتن نمی دهد. به خدا سوگند هیچ مردی نیست که با علی به برخیزد، جز آن که زمین خونش را بیاشامد. معاویه این را گفت و به سرعت خود را به صف لشکریانش رساند. حکایتی هم خواندم از ای که بین علی و ابوذر وجود داشت. می گویند در زمان خلافت عثمان، چون او بیت المال را حیف و میل می کرد و آن را به اقوام خویش می بخشید، ابوذر از هر فرصتی برای از عملکرد او استفاده می کرد. او روزی به حالت انتقاد از مردمی که در کنارش بودند، پرسید: اسلامی می تواند را به عنوان برای خود بردارد و هر وقت که توانست آن را پس بدهد؟ مردی به نام کعب الاحبار که یهودی زاده بود، گفت: بله، هیچ اشکالی ندارد. ابوذر با عصبانیت گفت: ای یهودی زاده! آیا تو دین را به ما یاد می دهی؟ عثمان او را فرا خواند و گفت: اعتراض های تو به من و یاران من بیش از شده و از این به بعد حق ماندن در مدینه را نداری و باید به شام بروی. به این صورت ابوذر به شام که تحت فرمانروایی معاویه بود، تبعید شد. او در شام نیز از روش انتقادی خود دست بر نداشت و افشاگری و ایستادن در برابر و را روش و سیره و سفارش پیامبر اسلام می دانست و از آن، به امر معروف و نهی از منکر یاد می کرد که در قرآن بدان سفارش شده است. تا این که معاویه از عثمان خواست تا او را به مدینه باز گرداند. در مدینه باز ابوذر به کار خود ادامه داد تا این که یک روز در جمع عثمان و یارانش، خطاب به او گفت: تو باید بیت المال را در راه درست هزینه می کردی و به دست بندگان خدا می رساندی، اما من از رسول خدا شنیدم که فرمود هرگاه دودمان عاص، به سی نفر برسد، خدا را از آن خود می دانند و بندگان خدا را خود می شمارند. عثمان از حاضرین، صحت گفته ی ابوذر را پرسید، آن ها گفتند ما چنین مطلبی را نشنیده ایم، اما ابوذر گفت: من نمی گویم؛ می خواهی باور کن و میخواهی نکن. عثمان کسی را به سراغ على فرستاد. وقتی علی وارد شد، عثمان مسأله را با او در میان گذاشت و گفت: آیا تو چنین مطلبی را از قول پیامبر شنیده ای؟ ادامـــه دارد ... 🌍 @kashkoolmazhabimehrab
🌏🌕تقویم نجومی اسلامی🌕🌍 ✴️ پنجشنبه 👈 ۱۲ مهر ۹۷ 👈 ۴ اکتبر ۲۰۱۸ 👈 ۲۴ محرم الحرام ۱۴۴۰ 🏴 شب شهادت امام زین العابدین علیه السلام ✅ این پنجشنبه روز مناسبی برای امور زیر است: 🔘 ختنه اطفال 🔘 خرید جواهرات 🔘 ساخت و ساز ❤️ فرزند حاصل از در این پنجشنبه شب، امید میرود از ابدال و یاران امام زمان عج گردد او سخنوری توانا گردد که کلامش در دلها نفوذ کند. انشاالله 👈 مباشرت هنگام زوال ظهر هم بسیار برای فرزند دار شدن مناسب است. ⚫️ طبق روایات، (سر و صورت) در این روز ماه قمری موجب اصلاح شدن کارهایتان میشود. 🔴 یا در این روز ، موجب قوت کمر و معده شده و صفرا را دفع میکند. ⚪️ این پنجشنبه برای رفع موهای بدن با نوره مناسب است. 🔵 پنجشنبه برای ، روز خیلی خوبیست و موجب رفع درد چشم، صحت جسم و شفای درد است. 👕 پنجشنبه برای بریدن، دوختن، خریدن و پوشیدن روز خوبیست و باعث میشود ، شخص، عالم و اهل دانش و علم گردد. ✴️️ وقت استخاره : در روز پنجشنبه از طلوع فجر تا طلوع آفتاب و بعد از ساعت ۱۲ ظهر تا عشاء آخر ( وقت خوابیدن) ❇️️ ذکر روز پنجشنبه نیز: لا اله الا الله الملک الحق المبین ✳️️ ذکر بعد از نماز صبح ۳۰۸ مرتبه موجب رزق فراوان میگردد . 💠 ️روز پنجشنبه طبق روایات متعلق است به . سفارش شده تا اعمال نیک و خیر خود را در این روز به ایشان هدیه کنیم تا ثواب دوچندان نصیبمان گردد. آدرس کانال ما در ایتا: https://eitaa.com/kashkoolmazhabimehrab 🌸ززندگیتون شاد🌸 📚 منابع مطالب ما: 📔حلیة المتقین 🗓 مجموعه تقویم های نجومی معتبر‌ 📖 مفاتیح الجنان 🗒تقویم جامع رضوی 📗 بحارالانوار و... 🌍 @kashkoolmazhabimehrab
🌏🌕تقویم نجومی اسلامی🌕🌍 ✴️ جمعه 👈 ۱۳ مهر ماه ۱۳۹۷ 👈 ۵ اکتبر ۲۰۱۸ 👈 ۲۵ محرم الحرام ۱۴۴۰ 🏴 شهادت امام سجاد علیه السلام 🔰 روز نیروی انتظامی ✅ این روز ، روز مناسبی برای امور زیر است: 🔘 ساخت و ساز 🔘 ختنه اطفال 🔘 خرید جواهرات ❤️ برای در این جمعه شب دستور خاصی روایت نشده است. 🔴 یا ، بطور کلی در جمعه ها طبق روایاتی، ممنوع است و مناسب نیست. 🔵 جمعه برای ، روز بسیار خوبیست و مستحب نیز هست. روزی را زیاد ، فقر را برطرف ، عمر را زیاد و سلامتی آورد. 👕 جمعه برای بریدن، دوختن، خریدن و پوشیدن روز بسیار مبارکیست و باعث برکت در زندگی و طول عمر میشود.. ✴️️ وقت استخاره : در روز جمعه از اذان صبح تا طلوع آفتاب و بعد از زوال ظهر تا ساعت ۱۶ عصر ❇️️ ذکر روز جمعه نیز: اللّهم صلّ علی محمّد وآل محمّد وعجّل فرجهم ۱۰۰ مرتبه ✳️️ ذکر بعد از نماز صبح ۲۵۶ مرتبه موجب عزیز شدن در چشم خلایق میگردد . 💠 ️روز جمعه طبق روایات متعلق است به . سفارش شده تا اعمال نیک و خیر خود را در این روز به پیشگاه مقدس ایشان هدیه کنیم تا ثواب دوچندان نصیبمان گردد. 🌸ززندگیتون شاد🌸 📚 منابع مطالب ما: 📔حلیة المتقین 🗓 مجموعه تقویم های نجومی معتبر 📖 مفاتیح الجنان 🗒تقویم جامع رضوی 📗 بحارالانوار و... 🌍 @kashkoolmazhabimehrab
کشکول مذهبی محراب
⏪ تفسیر سوره ی یس، آیه 64،63 ☀️ هَذِهِ جَهَنَّمُ الَّتِی کُنتُمْ تُوعَدُونَ ☀️ اصْلَوْهَا الْیَوْمَ
⏪ تفسیر سوره ی یس، آیه 65 ☀️ ألْیَوْمَ نَخْتِمُ عَلَی أَفْوَاهِهِمْ وَتُکَلِّمُنَآ أَیْدِیهِمْ وَتَشْهَدُ أَرْجُلُهُمْ بِمَا کَانُواْ یَکْسِبُونَ 🌟 امروز بر دهانشان مُهر می نهیم و دستهایشان با ما سخن می گویند و پاهایشان به آن چه کسب کرده اند گواهی می دهند. 💠پیام ها💠 ✅1- خداوند، سبب سوز و سبب ساز است. دهانی را که وسیله سخن گفتن است می بندد و دست و پا را وسیله ی سخن گفتن قرار می دهد. «نختم علی افواههم و تکلّمنا ایدیهم و... ارجلهم» ✅ 2- معاد، جسمانی است. «تکلّمنا ایدیهم» ✅ 3- در قیامت اعضای بدن، تابع اراده انسان نیست. «تکلّمنا ایدیهم و تشهد ارجلهم» ✅ 4- قویترین گواه در دادگاه، اقرار و اعتراف عامل جرم است. «تشهد ارجلهم» 📚 تفسیر نور/ جلد 7 🌍@kashkoolmazhabimehrab
👈🏻 کسی که خودش نمی‌تواند اربعین برود، هزینۀ سفر یک زائر دیگر را بدهد. 📌پشت ماشینش می‌نوشت «بیمۀ اباالفضل»؛ حالا می‌خواهد حق‌بیمه‌اش را بپردازد! 💎 ۹۷ (۲) 🔰اربعین در واقع روضۀ بزرگ امام‌حسین(ع) است، آیا درست است که روضۀ اربابمان خلوت بشود؟! آنهایی که مانعی برایشان هست و خودشان نمی‌توانند بروند، هزینۀ این سفر را بدهند و یک‌کسی را به‌جای خودشان-به نمایندگی- برای زیارت اربعین بفرستند (یا بخشی از هزینۀ سفرش را بدهند) 🔻 هر کسی نذر و نیازی دارد، بگوید: «من یک زائر، جای خودم به کربلا می‌فرستم» هر کسی پول اضافه دارد، دریغ نکند! کسی که از مال خودش در راه خدا بگذرد، خدا برایش فراوانی ایجاد خواهد کرد. 🔰صاحب‌خانه‌ها می‌توانند اجارۀ یک‌ماه را به مستأجرها ببخشند، تا مستأجرها به سفر اربعین بروند. کارخانه‌دارهای شخصی می‌توانند یک‌ماه حقوق اضافه بدهند تا کارگرانشان به این سفر بروند. نترسید؛ حسین(ع) جبران خواهد کرد! 🔻 بعضی از مردم و رانندگان تصمیم گرفته‌اند، زائران اربعین را مجانی تا مرز برسانند. پشت ماشین خودش می‌نوشت «بیمۀ حضرت اباالفضل» و حالا رسماً می‌‌خواهد این حقِ بیمه را پرداخت کند؛ می‌گوید «من امسال زائران حسین(ع) را مجانی می‌برم» 🔰ان‌شاءالله هنگام بازگشتنِ زائران اربعین، در لبِ مرزها، ماشین‌های فراوانی آماده خواهد شد که زائران را به شهرهای خودشان برگرداند. اگر یک رانندۀ اتوبوس گفت «من نمی‌توانم!» مردمِ محله، جمع شوند و بگویند «پولِ اتوبوس را ما می‌دهیم، برو زائران را برسان!» 👤علیرضا پناهیان 🚩دانشگاه هنر- ۹۷.۷.۶ 🌍 @kashkoolmazhabimehrab
کشکول مذهبی محراب
❣بِــــسْمِ اللہِ الرَّحـــمانِ الرَّحــــیم❣ ✨ #قـدیـــــــس✨ #قسمت_هشتاد_و_پنجم نویســـنده: #اب
❣بِــــسْمِ اللہِ الرَّحـــمانِ الرَّحــــیم❣ ✨ نویســـنده: علــے گفت: من با پیامبـــر، دلیــل نمےشود ڪه هر چه او گفتـه من شنیده باشـم، اما این را مےدانم ڪه ابوذر راست مےگوید؛ چرا ڪه پیامبر درباره ے او به من فرمود: ابـــــوذر یڪــــــے از مردم دنیاست. اما عثمان ڪه نمےتوانست ابوذر و هایش را تحمل ڪند، او را فتنــه گرے نامید ڪه قصــد سرنگونــے حڪومتش را دارد. لذا ابـــوذر را به صحراے ربذه تبعید ڪرد. عثمان دستور داد ڪه هیچ ڪس حق ندارد با ابوذر سخـــن بگوید یا به بدرقـــه ے او برود و مروان بن حڪم را مراقب اجرای این حڪم ڪرد. أمير المؤمنان و پسرانش به همراه عقیــل برادر علــے و عمار یاس، به بدرقه ے او رفتند و با او سخن گفتند و از او دلجویے نمودند. مروان با حڪم بر سر آن ها فریـــــاد زد و آن ها را به و بازگشت فراخواند. امام به مرو گفت: از این جا دور شو ڪه تو مردے از ! پس رو به ابوذر فرمود: اے ابـــــوذر! تو براے خدا خشم ڪردے، لذا مردم به خاطر از تو ترسیدند و از اطراف تو پراکنده شدند و تو به خاطر دینــــت از آن ها ترسیدے. پس دنیا را به آن ها واگذار ڪه واقعے از آن توست. در روایت دیگرے آمده است ڪه یڪے از دختران امير المؤمنین (ع) از ابن رافع خزانه دار بيت المال، گردنبندے قیمتـــے ڪه از غنایم بصره و جزء بیت المال بود، به عنوان عاریه گرفت تا در عید قربان، با آن خود را زینت ڪند و پس از سه روز باز گرداند. علی گردنبند را در گردن دخترش دید و شناخت. از او پرسید: این گلوبند از ڪجا به تو رسیده است؟ 🌍 @kashkoolmazhabimehrab
❣بِــــسْمِ اللہِ الرَّحـــمانِ الرَّحــــیم❣ ✨ نویســـنده: دخترش گفت: از ابن رافع به گرفتم تا در عید قربان با آن زینت کنم. علــے ابن رافع را خواست به او گفت: آیا به مسلمانان مےڪنــے؟ گفت: پناه بر خدا مےبرم ڪه خواسته باشم به مسلمانان خیانتــے ڪنم. حضرت فرمود: پس چگونــه گردنبندے ڪه در مسلمين بوده، بدون اجازه ے من به دخترم عاریـــه دادے؟ ابن رافع پاسخ داد: اے امیرالمؤمنیـــن! او دختر تو بـود و از من خواست ڪه براے زینت خود، آن را به وے عاریه بدهم و من دادم. وانگهــے من با مال خودم آن را ڪردم و بر من است ڪه آن را سالم به جایش برگردانم. علــــے گفت: همین امروز آن را به صندوق بیت المال باز گردان و مبادا ایـن ڪار تڪرار شود ڪه مورد من قرار خواهــے گرفت. وقتــے این خبــر به دختر علــے رسید، به نزد پدر رفت و گفت: مگر مـن دختــر و پـــاره ے تن تو نیستم پدر؟ من این گردنبند را عاریــه گرفتم، چرا بر ابن رافع گرفتــے و مرا نیز سرزنش مےڪنے؟ علــے گفت: دختــــرم! به پرسش من پاسخ بده؛ آیا همه ے زنان و دختران ڪوفه مےتوانند در عید قربان، چون تو خود را با چنین گردنبندے بیارایند؟ دختر سرش را پایین آورد و گفت: خیـــــر! علـــے گفت: خـدا را خوش نمےآید ڪه تو نسبت به سایرین از حقــوق برخوردار باشے؛ در حالــے ڪه تو به عنوان دختر علـــے، باید در پوشــے و بــے آلایشــے الگو و سرمشـــق دیگران باشــے. حڪایت هایــے از این دست در باب اخلاق و رفتار و زندگــے علـے بسیار خوانده ام و در پی نوشت این ڪتاب قدیمــے، به همین چند حڪایت بسنده مےڪنم. 🌍 @kashkoolmazhabimehrab