eitaa logo
کیهـــان آنلاین
25.3هزار دنبال‌کننده
36هزار عکس
7.1هزار ویدیو
285 فایل
کانال رسمی «روزنامه کیهان»
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 رئیس‌جمهور: رمز بقای انقلاب اسلامی، امید و اجتناب از یاس و ناامیدی است @Kayhan_online
🔰 اعتراف غربگرایان به بی‌محلی ترامپ در مقابل التماس مذاکره 🔸روزنامه‌های غربگرا پس از چند ماه خبرسازی جعلی درباره مذاکره و التماس مذاکره اعتراف کردند که ترامپ نسبت به آنها بی‌محلی و بی‌اعتنایی می‌کند. این ضمنا اعتراف به دروغ بودن اخبار جعلی مثل دیدار ایلان ماسک با نماینده ایران در سازمان ملل است. 🔸روزنامه شرق با اذعان به این که «چراغ دولت آمریکا برای مذاکره خاموش است»، از بی‌عملی طرف‌های مقابل در برابر پالس‌های «دولت چهاردهم برای مذاکره» خبر داد و نوشت: در حالی طی روزهای اخیر و پس از مواضع محمدجواد ظریف در نشست داووس، شاهد فعالیت پررنگ برخی تریبون‌ها و بلندگوهای داخلی علیه مذاکرات و تنش‌زدایی با غرب هستیم که هنوز در طرف مقابل اقدامی عملی برای تعامل با دولت چهاردهم صورت نگرفته است. مجید تخت‌روانچی معاون وزارت خارجه در مصاحبه‌ای اذعان کرد: «یکی از دلایلی که باعث شده هنوز نتوانیم به مرحله مذاکره برسیم، این بوده که دولت جدید آمریکا تاکنون موضع خودش را در قبال توافق هسته‌ای و مذاکرات هسته‌ای اعلام نکرده است». 🔸شرق بی‌آنکه از گدایی مذاکره و بی‌محلی غرب احساس ننگ و شرمندگی کند، به منتقدان حمله می‌کند و می‌افزاید: در این بین، بی‌عملی غرب برای آغاز مذاکرات و بی‌پاسخ گذاشتن تمام مواضع مثبت و چراغ سبزهای مقامات، هزینه سیاسی را برای دولت چهاردهم بالا برده و در‌حالی‌که هنوز غرب و مشخصا دولت ترامپ هیچ‌گونه گام عملی برای مذاکرات برنداشته‌‌اند، برخی تریبون‌ها و مجاری رسانه‌ای رادیکال‌های داخلی، در جهت عدم شکل‌گیری و سنگ‌اندازی در مسیر مذاکرات آغاز به کار کرده‌اند و در گامی رو به جلو، خواستار محاکمه برخی مقامات به دلیل آمادگی برای مذاکره با دولت ترامپ هستند. 🔸آنچه در تحلیل طولانی شرق مغفول و مسکوت مانده، طلبکاری ایران درباره نقض توافق برجام از سوی ترامپ و اروپا و همچنین ترور جنایتکارانه سردار سلیمانی به دستور ترامپ است. 🔸یادآور می‌شود برخی مواضع غلط محافل غربگرا و اظهار ضعف ظریف در داووس موجب شد جو ویلسون، نماینده آمریکایی در شبکه ایکس بنویسد: «او به شکل تحقیرآمیز برای مذاکره با ترامپ التماس کرد؛ اکنون وقت تحریم بیشتر است.». https://kayhan.ir/001HJz @Kayhan_online
🔰اختلاف‌نظر معاونان رئیس‌جمهور دربارۀ رشد ۸ درصدی 🔸دیشب انصاری معاون حقوقی رئیس‌جمهور گفته: رشد ۸ درصدی در اقتصاد حداقل ۱۰۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری ارزی نیاز دارد. اما نمی‌شود با بخش عظیمی از کشورها ارتباط نداشته باشیم و به این رشد برسیم. 🔸این در حالی است که همزمان معاون اجرایی در توییتی نوشت: عمیقاً باور داریم که تنها راه عبور از گردنه‌های سخت اقتصادی، مشارکت فعال سرمایه‌گذران بخش خصوصی در عرصه‌های مختلف تولید است. 🔸پیش از این عارف نیز اعلام کرده بود: برای دستیابی به رشد ۸ درصدی مندرج در برنامه هفتم توسعه، باید به ظرفیت‌های داخلی به‌ویژه جوانان نخبه و بخش خصوصی توانمند تکیه کنیم. 🔸امروز روزنامۀ اعتماد به مدیر مسوولی حضرتی، رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت نیز طی یادداشتی نوشت: از سال ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۹ رشد اقتصادي ما حدود صفر بوده است. 🔸این روزنامه با این استدلال به دنبال اثبات این گزاره است که اگر سرمایه‌گذاری خارجی صورت نگیرد وضعیت شبیه دوران دهه ۹۰ و دوران ریاست‌جمهوری حسن روحانی خواهد شد. 🔸این در حالی است که در ۳ ساله ریاست جمهوری شهید رئیسی و بدون آنکه تغییر خاصی در مناسبات اقتصادی کشور نسبت به دهه ۹۰ شکل بگیرد رشد اقتصادی طی بازه کوتاهی از ۰ درصد به حدود ۵ درصد رسیده بود. 🔸البته باید یادآوری کرد که در این سه سال بحران های بزرگی در سطح جهان از جمله جنگ اوکراین و غزه و همینطور در سطح داخلی اغتشاشات ۱۴۰۱ نیز جریان داشت. خبرگزاری فارس @Kayhan_online
🔰 چین، بزرگ‌ترین مرکز فرماندهی جهان را می‌سازد 🔸نشریه «فایننشال تایمز» گزارش داد که ارتش چین مشغول ساخت مرکز فرماندهی نظامی به وسعت ده برابر بزرگ‌تر از پنتاگون است. 🔸نشریه انگلیسی «فایننشال تایمز»، روز جمعه (12 بهمن؛ 31 ژانویه) گزارش داد که ارتش چین از سال قبل مشغول ساخت بزرگ‌ترین مرکز فرماندهی نظامی جهان به وسعت ده برابر بزرگ‌تر از پنتاگون است. به گفته کارشناسان نظامی، تصاویر ماهواره‌ای محل ساخت‌و‌ساز را با مساحتی در حدود ۱۵۰۰ هکتار (بیش از ۶ کیلومتر مربع) در ۳۰ کیلومتری جنوب غربی پکن با تونل‌های عمیق نشان می‌دهد که در آن پناهگاه‌های مستحکم بزرگی برای محافظت از رهبران نظامی چین در هر زمان درگیری، از جمله یک جنگ هسته‌ای بالقوه، وجود خواهد داشت. https://kayhan.ir/001HJ3 @Kayhan_online
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 تحویل ۲ اسیر اسرائیلی به نیروهای صلیب سرخ 🔸القسام دو اسیر اسرائیلی را در خان‌یونس رسما تحویل صلیب سرخ داد. @Kayhan_online
واکاوی تاریخ سینمای پس از انقلاب -بخش صد و شش 🔰 فیلم‌های دو روز اول جشنواره سی و هفتم/حکایت سینماتوگراف ۲ 👤 🔸در روزهای اول و دوم جشنواره سی و هفتم فیلم فجر یعنی در چهلمین سالگرد انقلاب، فیلم‌های «درخونگاه»، «مرد بدون سایه»، «یلدا»، «روزهای نارنجی»، «جان دار» و «آشفتگی» به نمایش درآمد و در مجموع وجه مشترک آنها در درجه نخست این بود که با یک فیلم سینمایی و یک ساختار استاندارد، فاصله بعیدی داشتند و در اغلب آنها که بعضا ساخته کارگردانان کهنه کاری هم به شمار می‌آمدند، اولین نکات و اصول سینما در نظر گرفته نشده بود یعنی حتی از کف استاندارد یک فیلم نیز پایین‌تر بودند تا اینکه بتوان نام آنها را اساسا فیلم یا سینما گذارد! 🔸پیش از شروع جشنواره در یک برنامه تلویزیونی و در پاسخ به این سؤال که چشم انداز این جشنواره را چه می‌بینید، آرزو کردم فیلم‌هایی را ببینیم که حداقل باعث خواب‌آلودگی و خستگی و کسالت نشوند و پرسش‌کننده که خود یکی از اعضای هیئت انتخاب بود، گفت این نوید را می‌دهم که فیلم‌های امسال خواب آور نیستند، اما متاسفانه باید گفت برخلاف مژده این دوست هیئت انتخاب حداقل در دو روز اول جشنواره، فیلم‌هایی که در کاخ دوم رسانه‌ها یعنی سالن چارسو نمایش داده شد، کسالت بار، غیر سینمایی، خسته‌کننده و بعضا خواب آور بودند و اساس حضورشان در جشنواره فیلم فجر باعث سؤال و پرسش جدی بود. 🔸در روز سوم ناگهان با صلاح‌دید دبیر جشنواره و ورای نظر هیئت انتخاب که مدت‌ها روی نظرات‌شان مانور داده شد، دو فیلم که ظاهرا درباره مقاومت در سوریه بودند، وارد فهرست نمایش‌های جشنواره شدند! پس آن همه شعاردرباره اینکه دبیر جشنواره در کار هیئت انتخاب دخالت نکرده و گرفتن قیافه‌ استقلال و آوانگاردیسم و... چه شد؟! یعنی عملکرد دو سه روز اول آن‌قدر نابهنجار و در تضاد با اهداف جشنواره فجر انقلاب اسلامی بود که تصمیم‌گرفتند با اضافه کردن این آثار بیش از این آبرو‌ریزی برای سازمان سینمایی و متولیان آن به بار نیاورند؟! 🔸اما در فیلم‌هایی که در روز چهارم جشنواره سی و هفتم فیلم فجر به نمایش درآمد، گویی دیگر متولیان جشنواره و برخی به اصطلاح فیلمسازان به سیم آخر زده بودند! هم در ساختار فیلم‌ها که از پیش‌پاافتاده‌ترین آثار آماتوری هم پایین‌تر رفته و هم در طرح موضوعات غیر اخلاقی و ساختارشکنانه. https://kayhan.ir/001HIi @Kayhan_online
نادر سلیمانی: 🔰 در هوای سرد سنندج به عشق شهید صیاد کار کردیم 🔸نادر سلیمانی بازیگر فیلم «صیاد» روز گذشته در نشست خبری این فیلم در چهل و سومین جشنواره فیلم فجر گفت: در هوای بسیار سرد سنندج فیلمبرداری شد و کار کردیم ولی بچه‌ها به خاطر شهید صیاد با دل کار کردند. 🔸وی افزود: صادقانه می‌گویم بچه‌ها با قلب‌شان کار کردند فقط به خاطر اسمی که روی این فیلم است؛ شهید صیاد شیرازی. 🔸ایوب آقاخانی، دیگر بازیگر فیلم «صیاد» هم در نشست خبری این فیلم گفت: ما جز هنرمند بودن مسئولیت فرهنگی داریم؛ یکی از مسئولیت‌های ما در این بزنگاه سخت ثبت تاریخ معاصرمان برای آیندگان است. https://kayhan.ir/001HJf @Kayhan_online
🔰 از ترور شخصیت دولت رئیسی تا تملقات شاعرانه در دولت جدید 🔸روزنامه وابسته به حزب کارگزاران، از سیاه‌نمایی و منفی‌بافی مطلق علیه دولت رئیسی، به سفیدشویی و تبلیغ مطلق برای برخی مدیران دولت پزشکیان روی آورده است. 🔸روزنامه سازندگی در دوران دولت شهید رئیسی از تیترهایی مانند «طغیان گوشت (گوشت چگونه از سفره طبقه متوسط و کارگر حذف شد؟)، شکست برنامه‌های اقتصادی (با تصویری از رئیس سازمان برنامه و بودجه دولت سیزدهم)، دولت رابین هودی (با طرحی توهین‌آمیز علیه محمد مخبر معاون اول دولت رئیسی)، خالی کردن جیب مردم (کاریکاتور توهین‌آمیز علیه وزیر اقتصاد دولت رئیسی)، تکثیر تورم، چاپیدن پول، سفره دلواپسان و...» برای ترور شخصیت آن دولت استفاده می‌کرد. اما اکنون دیگر صلاح نمی‌بیند مثلاً درباره گرانی عجیب و غریب سیب زمینی موضع بگیرد و مثلاً تیتر طغیان سیب زمینی را انتخاب کند. در مقابل از تیتر‌های تبلیغاتی مانند «نجات بانک‌ها از ورشکستگی (با تصویر همتی)، سازندگی به جای پولپاشی (تصویر پزشکیان در حال بیل زدن و آجر گذاشتن)، باز شدن قفل اقتصاد (تصویر مشترک همتی و پزشکیان) و...» استفاده می‌کند. 🔸روزنامه حزب کارگزاران آخرین بار، تیتر اول خود را به عنوان «مدیریت بازار/ همتی وزیر اقتصاد و صید رئیس سازمان بورس چگونه توانستند در وضعیت نابسامان اقتصاد، التهاب را از بازار سهام دور کنند؟» اختصاص داد و نوشت: 🔻«بازار سهام دیگر مثل گذشته خسته و خموش نیست و سهامداران مدت‌هاست حال‌ و روز بهتری را تجربه می‌کنند. کسی دیگر تجمع و تحصن نمی‌کند و مدت‌هاست شعار «حیا کن، رها کن» سر داده نمی‌شود. همه اینها مدیون دولت چهاردهم و برنامه‌های اصلاحی‌ این دولت است و به طور مشخص این امتیاز را باید به نام تیم اقتصادی دولت به فرماندهی عبدالناصر همتی نوشت. آقای همتی با انتصاب‌های قابل قبول و تدوین برنامه‌های خوب موفق شد، التهاب را از بازارها دور کند و به طور مشخص، آرامش را به بازار سهام هدیه کند.» 🔸تملق‌گویی روزنامه سازندگی در حالی است که اولاً بورس در دوران حضور آقای همتی در دولت روحانی، سیاه‌ترین دوران خود طی دهه اخیر را سپری کرد. ثانیاً جهش اخیر بورس به اذعان نشریات حامی دولت، ناشی از سیاست‌های دولت در گران کردن خودرو و ارز و برخی اقلام دیگر بوده است. به بیان دیگر، نشستن لبخند بر لبان چند ده هزار سهامدار، به قیمت تحمیل تورم طاقت‌فرسا به 85 میلیون نفر و ضمناً فشار بر تولیدکنندگان در مقولاتی مانند گرانی ارز اتفاق افتاده و نه در مسیر رونق تولید و تاثیر آن در کاهش تورم. https://kayhan.ir/001HJr @Kayhan_online
🔰 بسته‌شدن پرونده سناتور ضدایرانی با زندان،‌گریه و التماس 🔸حیات سیاسی «باب منندز» سناتور ضدایرانی و حامی منافقین با‌ گریه و التماس وی به قاضی و در نهایت محکومیت به ۱۱ سال زندان به دلیل دریافت رشوه به پایان رسید. 🔸پرونده فساد «باب منندز» روز چهارشنبه به وقت محلی رسماً بسته شد و این سناتور ۷۱ ساله به دلیل دریافت رشوه به تحمل ۱۱ سال حبس (زندان) محکوم شد. 🔸منندز از مخالفین سرسخت جمهوری اسلامی و حامی پروپاقرص گرووهک تروریستی منافقین از چهره‌های قدرتمند و سرشناس دموکرات بود و بیش از ۱۸ سال به عنوان نماینده ایالت نیوجرسی در سنا فعالیت کرد. منندز در ماه ژوئیه ۲۰۲۴ (تیر 1403)در ۱۶ اتهام کیفری از جمله دریافت رشوه شامل شمش‌های طلا در ازای ارائه امتیازات به دولت مصر و برخی بازرگانان نیوجرسی در دادگاه فدرال منهتن مجرم شناخته شده بود. https://kayhan.ir/001HIz @Kayhan_online
همراه با جشنواره تئاتر فجر/نگاهی به نمایش «چند گرگ از عروسی مادرم ماه جان» 🔰 مــاه در خــون 🔸«چند گرگ از عروسی مادرم ماه جان» نمایش نامه‌ای است دراماتیک با درونمایه انتقادی و اعتراضی به مقوله جنگ که این اثر را در گروه آثار «ضد جنگ» قرار می‌دهد و نویسنده نمایش نامه (رضا گشتاسب)که خود یک درام نویس نام آشنا در این حوزه است با نگارش این متن کوشیده است تا نگاه متفاوت و نوآورانه‌ای به مقوله جنگ و آثار مخرب آن داشته باشد. 🔸وجه غالب این اثر توجه به رنگها و تشخص بخشی به عناصر نمایشی از جمله نمادهای به‌کار رفته در نمایش است که کارگردان(احسان جانمی) کوشیده بود به طور خاص و خیلی برجسته کاراکترهای روی صحنه را به صورت نمادین معرفی کند و از گفت‌وگوی مستقیم وارد ارسال پیام مستقیم دوری کرده است. 🔸در تمام طول اجرا محور نمایش قصه زنی است به نام «ماه جان» که در شب عروسی او اتفاقات به وقوع می‌پیوندد و شوهر او برای انجام یک کار بزرگ که نجات دیگران است از همان شب ناپدید می‌شود و بعد از آن گفت‌وگوهای «ماه جان» با فرزند متولد نیافته‌اش و گفت‌وگوهای فرزند با عناصر تخیلی و توهمی که در فضای فانتزی و سورئال قرار دارند طول اجرای نمایش را در عمق صحنه بلند و سیاه با نورپردازی‌های متفاوت به پیش می‌برد که گاهی موسیقی نیز به کمک انتقال حس و مفاهیم انتزاعی می‌آید تا مخاطب بتواند در فضای چند لایه‌ای شکل گرفته(گذشته، حال و آینده) به مفهوم آن چیزی که در ذهن کارگردان است پی ببرد. 🔸مسلما بهره‌گیری کارگردان از فرم‌های شناور و مواج گونه کاراکترهای اجرای فرم که گاهی صحنه را زیاد از حد شلوغ می‌کردند و یا الزامی به حضورشان نبود با اهدافی بوده است که گاهی خلاقیت‌های خاصی از هماهنگی و ریتم سازی از حرکت جمعی این کاراکترها چشم و گوش مخاطب را می‌نواخت و بیش از هفتاد کاراکتر این صحنه‌های فرمیک و پیوند دهنده صحنه‌ها وابسته به هم را اجرا می‌کردند. 🔸«چند گرگ از عروسی مادرم ماه جان» به پشتوانه تفکر سورئالیسم کارگردان دارای طراحی صحنه و میزانسن‌های مدرنی بود که عمق صحنه و متحرک بودن بعضی از قسمت‌های آن با توجه به قابلیت‌های صحنه‌ای تالار وحدت بسیار جذاب و همراه با شگفتی برای مخاطب بود که توانست رضایت بصری را در نگاه مخاطب به وجود بیاورد. 🔸پایان نمایش همانند آغاز آن با غلبه رنگ سرخ بر صحنه و غرق شدن ماه در آن است که کودک نیز سعی دارد از دری بعد از قصه‌هایی که از ماه جان شنیده است به جهان حقیقی وارد شود و به طور کامل مخاطب تراژدی را در صحنه با حسی از لذت از باب دیدن نمایش و با حسی متأثر از وجود مفهومی به نام جنگ درک می‌کند و علاوه‌بر آنکه با جنگ قطعا مخالفت پیدا می‌کند امید به صلح را نیز با همان دیالوگ‌های پایانی کودک درک می‌کند. https://kayhan.ir/001HIk @Kayhan_online
🔰 ۳۰۰ میلیون بدهید تا شرکت اقتصادی برتر شوید(!) 🔸«برخی از رتبه‌بندی‌های شرکت‌ها و بنگاه‌ها و دریافت تندیس، بر اساس پرداخت پول انجام می‌شود»! 🔸روزنامه جوان ضمن انتشار خبر فوق و با انتشار از کارنامه‌سازی پولی نوشت: طبق روال، هر سال، سازمان مدیریت صنعتی بر اساس اعلام صورت‌های مالی شرکت‌ها به این سازمان، ۵۰۰ شرکت برتر را در فهرست‌های صدتایی ارزیابی و اعلام عمومی می‌کند. گفته می‌شود، برخی شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی از حضورشان در رتبه‌بندی سازمان مدیریت صنعتی خودداری می‌کنند و حاضر نیستند هزینه‌ای برای قرار گرفتن در این رتبه‌بندی بپردازند. خبر‌های رسیده حاکی است شرکت‌ها برای قرار گرفتن در فهرست بررسی سازمان مدیریت صنعتی باید حدود ۲۵۰‌ میلیون تومان بپردازند و برای قرار گرفتن در فهرست برترین‌ها و اخذ تندیس از دست وزیر صمت باید مبلغی حدود ۳۰۰‌میلیون تومان پرداخت کنند. 🔸آرمان خالقی، دبیرکل خانه صنعت و معدن می‌گوید: برخی از رتبه‌بندی‌هایی که با عناوین مختلف انجام می‌گیرد، ابتدا اعلام می‌شود اگر شرکتی رتبه آورد باید در هزینه‌های برگزاری همایش مشارکت کند. با توجه به اینکه قرار گرفتن در فهرست ۱۰۰ شرکت برتر تخفیفات مالیاتی یا امتیازاتی برای شرکت‌ها به همراه دارد، انتظار می‌رود متولی رتبه‌بندی شرکت‌ها با شفاف‌سازی به برخی ابهامات به وجود آمده پاسخ دهد. 🔸سازمان مدیریت صنعتی وابسته به وزارت صمت از سال ۱۳۷۷ شرکت‌های برتر را رتبه‌بندی کرده و از میان ۵۰۰ شرکت از نظر شاخص فروش و کیفیت، ۱۰۰ شرکت برتر را معرفی می‌کند. 🔸انتقادی که به روش رتبه‌بندی وارد است اینکه چگونه شرکت‌ها، بانک‌ها و بنگاه‌های مختلف با یک روش سنجیده می‌شود، در حالی که نحوه عملکرد هر کدام از اینها متفاوت است و نمی‌توانند با یک روش مشابه سنجیده شوند. 🔸از همه اینها جالب‌تر اینکه سازمان مدیریت صنعتی عمدتاً به اطلاعات کدال تکیه می‌کند، این در حالی است که برای سنجش بنگاه‌های اقتصادی مانند بانک‌ها و بیمه‌ها نیازمند اطلاعات عملکردی شرکت‌هاست که باید مستقیماً از خود شرکت‌ها دریافت شود. برخی شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی از حضور در رتبه‌بندی خودداری می‌کنند و حاضر نیستند هزینه‌ای را برای قرار گرفتن در این رتبه‌بندی بپردازند. اخذ چنین مبالغی با توجه به رسالتی که این سازمان برای رتبه‌بندی، شناسایی و ارزیابی شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی به عهده ‌دارد، در تضاد است، از این رو ضروری است سازمان مدیریت صنعتی، ابهامات را رفع و شفاف‌سازی کند. https://kayhan.ir/001HJq @Kayhan_online
چهل و سومین جشنواره فیلم فجر -۱ 🔰 بر سر سفره تولیدات سینمایی دولت سیزدهم 👤 🔸چهل وسومین جشنواره فیلم فجر در حالی شروع شد که شاید تا ۹ ماه پیش انتظار این بود این جشنواره نیز همچنان در دولت سیزدهم برگزار شود و حتی دبیر آن نیز مشخص شده بود‌، اما شهادت آیت‌الله رئیسی و برخی یارانش در حادثه پرواز اردیبهشت، باعث انتخابات مجدد در تیرماه و روی کار آمدن دولت جدید شد و این نخستین دوره جشنواره فیلم فجر است که در دولت جدید و با مسئولیت رئیس جدید سازمان سینمایی برگزار می‌شود. 🔸جشنواره امسال، آسیب‌های دیگری نیز شامل حالش شده از جمله افزایش تعداد فیلم‌های شرکت‌کننده در بخش مسابقه سودای سیمرغ که ۳۳ فیلم و با احتساب ۴ فیلم انیمیشن، بالغ بر ۳۷ فیلم است که تقریباً در دو سه دهه اخیر امری بی‌سابقه به نظر می‌رسد. یعنی تنها در سال‌هایی که اکران عمومی فیلم‌های سینمای ایران، منوط به شرکت در جشنواره فیلم فجر بود، ناگزیر همه تولیدات یکساله این سینما بایستی در این جشنواره نمایش داده و مورد داوری قرار می‌گرفتند. https://kayhan.ir/001HJl @Kayhan_online