eitaa logo
کرامت
16.3هزار دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
1.4هزار ویدیو
19 فایل
﷽ ♦️ کرامت؛ کانون رشد و آموزش مربی تراز انقلاب اسلامی 🔶️ روابط عمومی @keraamat 🔶️ پیام رسان بله: https://ble.ir/keraamat_ir 🔶️ اینستاگرام: instagram.com/keraamat_ir
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰 شخصیت دادن به کودک در سیره اهل بیت 🔻 پیامبر اکرم (ص)، همواره با فرزندان خویش و حتی فرزندان اصحاب بازی می‌کردند. چرا که شرکت کردن در بازی کودکان، نوعی احترام است به شغل آنها که همان بازی است. اما علاوه بر احترام و تکریم کودکان، به آنها شخصیت نیز می‌دادند. نگاه معصومان علیهم السلام به فرزندان، نگاه به کودکانی که روز خود را با بازی و سرگرمی به پایان می‌برند نیست. بلکه آنها را افراد با شخصیت و با فهم و آگاهی می‌دانند که در آینده بزرگان قوم خود خواهند بود. یکی از شیوه های شخصیت دادن ائمه به فرزندان خود، این بود که پاسخ برخی مسائلی که از آنها سوال می‌شد را به فرزندان خود ارجاع می‌دادند تا هم تمرینی برای کودک در شکوفا کردن استعدادهایش باشد و هم کودک را به دیگران معرفی کنند. دکتر داوودی. سیره تربیتی پیامبر (ص) و اهل بیت. ص ۸۱ @keraamat_ir
5.59M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 ایجاد رقابت و مسیر غلط در تربیت 🔻 ما چیزی به عنوان رقابت سالم نداریم. چون معنای رقابت ناسالم بودن است. من با خودم رقابت دارم. یعنی عملکرد جاری من با عملکرد قبلی من در همان فعالیت باید رقابت داشته باشد. اما قرار نیست من با فرد دیگری رقابت کنم، چون اساساً ویژگی‌های ما با هم متفاوت است. اما مفهوم قرآنی سبقت مورد اهمیت است. یعنی تمام تلاش را انجام دهیم تا جلوتر برویم. رقابت‌هایی که ما طراحی می‌کنیم در کمال خشونت است، چون موجب حسرت دیگران می‌شود. باید عرصه به گونه‌ای فراهم شود تا هرکسی نتیجه تلاشش را ببیند. استاد عمرانی @keraamat_ir
📊💰 دوره آموزشی تبیین و نقد رویکرد روانشناسی غربی 📆 مهلت ثبت نام: 25 آذر 🌐 ثبت نام و اطلاعات بیشتر: evnd.co/TPXYx ✅ @keraamat_ir
🔰 تاثیر عاطفه مادر بر کودک 🔻 انسان باید هفت سال رئوفانه از شیر مادر و با نوازش او تغذیه کند، مهربانانه در آغوش مادر و در کنار بستر او بیارامد، پدر و مادر با زبان کودکانه و با رأفت با او بازی کنند، مهربانانه با او سخن گویند و با رأفت دستش را بگیرند و به مهمانی ببرند و... . چنین کودکی در بزرگسالیش رهبری زندگی خود را به خشم نمی سپارد؛ برخلاف شخصی که در دوران کودکی پدر را در خانه ندیده و از مادر دور بوده و خود نیز در مهدکودک آرمیده و فقط غذا و بهداشت و نیازهای جسمی او تأمین شده و از عاطفه و لطف مادر که فرزند باید با جان خود آن را بیابد و بچشد، اثری ندیده است. زن در آیینه جلال و جمال. آیت الله جوادی آملی. ص۱۷۴ #آیت_الله_جوادی_آملی #تربیت_کودک ✅ @keraamat_ir
🔰 کودک تا کودکی نکند، بزرگ نمی‌شود! 🔻بسیاری از بازی‌هایی که برای ما بی‌معناست، برای کودکان به شدت مهیّج و جذاب است. مثل به صدادرآوردن جغجغه برای کودک چندماهه. برای درک روحیات کودک، باید کودک شد تا معنادار بودن و بی‌معنابودن بازی‌ها را به خوبی درک کرد. برخی از والدین از کودک می‌خواهند تا بزرگ شود، غافل از اینکه کودک درصورتی می‌تواند بزرگ شود که کودکی کند. لازمه کودکی کردن هم بازی‌های کودکانه است. کودکی کردن به قدری اهمیت دارد که نابغه‌ها هم از آن مستثا نیستند. حجت الاسلام عباسی ولدی. منِ دیگر ما. نقش بازی در تربیت فرزند، ص ۳۰ و ۳۱ #تربیت_کودک #استاد_عباسی_ولدی #نقش_بازی_در_تربیت ✅ @keraamat_ir
7.93M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 فاجعه تربیتی کودکان نسل ما! 🔻 مهمترین سرمایه ما، عمر ماست و این فضای رسانه‌ای باعث میشود ارزش عمر برای بچه‌ها کم شود چرا که به بچه‌ها گذارن الکی زندگی را یاد میدهد. مینشینند پای تلویزیون هی برنامه میبیند، تمام که میشود، میگویند حالا ببینیم بعدش چه نشان می‌دهد؟ این در حالیست که در بعضی کشورها، مدارس اردوهای ثانیه ای برگزار میکنند. یعنی به بچه ها میگویند از این ثانیه تا آن ثانیه باید کاری را انجام دهی که بچه بفهمد ثانیه ها ارزش دارد نه ساعت و روز و هفته. اما ما پنج دقیقه پیام بازرگانی میبینیم! واقعا چرا؟! اگر میخواهید بچه های سرنوشت ساز بسازید باید رسانه را محدود کنید. استاد اسماعیلی . کرامت۳ @keraamat_ir
4.48M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 بازی و رشد عقلی در کودکان 🔻 هوش یعنی قدرت حل مسئله برای سازگاری با محیط و آدم هوشمند کسی است که توانانی گره‌گشایی مسائل را داشته باشد. اگر بچه‌ها رها باشند تا بازی کنند با مسائلی روبه رو می‌شوند و به دنبال راهی برای حل آن هستند. هم بازی‌های جسمی و هم فکری. مثلا بازی مثل اتلو، یک بازی استراتزیک است چون بر اساس شانس نیست، بلکه گزینه‌های مختلفی وجود دارد که باید راجع به آن تصمیم گرفت. استاد تراشیون. کرامت2 @keraamat_ir
8.67M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽 💡 دوره آموزشی تبیین و نقد رویکرد روانشناسی غربی 📆 مهلت ثبت نام: 25 آذر 🌐 ثبت نام و اطلاعات بیشتر: evnd.co/TPXYx@keraamat_ir
4.04M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 تاثیر منفی حضور و غیاب و امتحان 🔻 حضور و غیاب و امتحان گرفتن اگر به صورت موقت و برای ایجاد حس مسئولیت‌پذیری باشد، خوب است اما اگر سیره یک مربی شود بد است و اثر عکس دارد. بسیاری از افراد فکر می‌کنند حافظه خوبی ندارند. اما اشتباه می‌کنند. چون عادت کرده‌اند برای نمره و امتحان درس بخوانند سریع آموخته‌ها را فراموش می‌کنند. اگر با عشق و برای خدمت درس خوانده شود، تمرکز ایجاد می‌شود و آموخته‌ها باقی می‌مانند. آیت الله حائری شیرازی @keraamat_ir
2.53M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 تربیت محیط خانواده 🔻 توجّه داشته باشید و توجّه دارید که تربیت فرزندان این‌جور نیست که انسان هر یک‌یک بچّه‌ها را بخواهد مثل یک شاگرد معیّنی دعوتشان کند، بهشان حرف بزند و تربیتشان کند؛ نه. بعضیها میگویند که شما میگویید فرزند زیاد داشته باشید، خب تربیتشان نمیتوانیم بکنیم؛ این حرف غلط است. تربیت فرزندان، تربیت تک‌تک فرزندان نیست، تربیت محیط خانواده است. محیط خانواده که خوب بود، چه بچّه یکی باشد چه پنج تا باشد، فرقی نمیکند، خوب تربیت میشوند. به‌طور طبیعی، به‌طور غالب خوب تربیت میشوند. مقام معظم رهبری. شرح حدیث ۱۳۹۵/۹/۱۵ @keraamat_ir
5.26M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 زنان و دختران حق حضور در جامعه را ندارند! 🔻 دختران و زنان حق حضور در جامعه را ندارند. آنها مکلف هستند در جامعه حضور داشته باشند. حق یعنی من بخواهم انجام می‌دهم و نخواهم انجام نمی‌دهم. اما وقتی چیزی تکلیف شد، موظف هستیم انجام دهیم. از کجا چنین ادعایی داریم؟ قرآن می‌فرماید المومنون و المومنات بعضهم اولیاء بعض ..... . آیا می‌شود زنان و مردان مومن نسبت به هم ولایت داشته باشند و زنان در جامعه حضور نداشته باشند؟ اما ما معمولا حضور در جامعه را فیزیکی و مادی و محدوده آن را بیرون از در خانه معرفی می‌کنیم. دکتر غلامی- دوره تربیت دخترانه @keraamat_ir