eitaa logo
کرامت
16.1هزار دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
1.3هزار ویدیو
15 فایل
﷽ ♦️ کرامت؛ کانون رشد و آموزش مربی تراز انقلاب اسلامی 🔶️ روابط عمومی @keraamat 🔶️ پیام رسان بله: https://ble.ir/keraamat_ir 🔶️ اینستاگرام: instagram.com/keraamat_ir
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰 تربیت اسلامی فرزندان 🔻 "يا ايها الذين ءامنوا قوا انفسکم و اهليکم" تحريم ۶. اي کساني که ايمان آورده ايد! خود و خانواده ي خويش را حفظ کنید. خداوند در این آيه مي فرمايد، خود و خانواده ي خود را از آتش و عذاب الهي برهانيد. من به شما خانم ها، اعم از دانشجو و دانش آموخته و استاد عرض مي کنم که نگوييد ما استاد دانشگاه هستيم، صبح زود از منزل خارج مي شويم و فرصتي براي فرزندان خود نداريم. مبادا فرزندان خود را به حال خود رها کنيد! اين تعليم و تربيت، اسلامي نيست. برادران نیز گاهي خدماتشان آن قدر زياد مي شود که به فرزندانشان نمي رسند. اين خدمات، تکاليف خانوادگي را برنميدارد! وظيفه ي تربيت فرزند بر عهده ي هر دوي شماست. پيامبر اکرم براي اينکه تربيت فرزندان را به ديگران بياموزند، به تربيت امام حسن و امام حسين مي پرداختند. آیت الله مهدوی کنی- کتاب دوازده گفتار @keraamat_ir
🔰 سوال یا استدلال؟ 🔻طرح سوال برای حرکت فکری، راهی است که پیامبران از آنجا رفته‌اند و قرآن از آن خبر می‌دهد و می‌بینیم سوال‌هایی را که تلنگرهایِ محرکِ فکر هستند و در قرآن به کارگرفته شده اند. بر این اساس مربی آگاه به جای اینکه با سنگینی استدلال‌‎ها فکر را خسته و تنبل کند، با سوال‌ها و راهنمایی‌ها فکر را آماده می‌کند، حرکت می‌دهد و به مقصد می‌رساند. استاد صفائی حائری- کتاب مسئولیت و سازندگی @keraamat_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 تربیت فعال یا منفعل؟ 🔻چرا ما عاشق امام حسین (ع) هستیم؟ عزاداری‌های ما شخصیت‌های حماسی تربیت می‌کند یا خموده؟ عزاداری‎ها و گریه‎‌های ما باید حماسی باشد. یکی از لوازم تربیت حماسی، تربیت فعال است. در نظام آموزش و پرورش، معلم ارائه دهنده و دانش‌آموز دریافت کننده است. در خانه نیز، فرزندان مطالبه‌گر از پدر و مادرند. آیا با این روش‌ها، کودکان خلاق و فعال تربیت می‌‌شوند؟ استاد صداقت زاده- دوره تکمیلی پیوند- ترم اول @keraamat_ir
🔰 هدف از تحصیل دختران چیست؟ 🔻تناسب مسیر علمی دختران با نقش ها و مأموریت های آنان در زندگی، امری ضروری است. اما بزرگ نمایی‌های کاذب از موفقیت های زنانه در حوزه های غیر مرتبط با نقش ها و مأموریت های آنان، موجب دور شدن از هویت زنانه آنان می‌شود و به دنبال آن، مسیر حیات و رشد علمی دختران را نیز تغییر می‌دهد. یکی از مهم ترین دلایل توجه به تحصیل هدفمند دختران، نیاز به متخصص زنان در حوزه هایی مانند آموزش زنان ، بهداشت، پزشکی و ... است که عدم جهت دهی به تحصیلات آنان، متناسب با نیازهای جامعه زنان ، موجب کمبود نیرو در این حوزه ها و نقض غرض اصلی از تحصیل دختران خواهد بود. استاد حاج علی اکبری- کتاب الگوی تعالی دختران صفحه ۱۰۳ #تربیت_دخترانه #استاد_حاج_علی_اکبری ✅ @keraamat_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 مبانی فکری در برنامه تربیتی 🔻رابطه بین رفتارها و مبانی فکری در یک انسان چیست؟ اگر «برآیند رفتارهای» یک انسان بررسی شود، می‌توان «مبانی فکری» او را بدست آورد. برنامه تربیتی یک رفتار است. بنابراین وقتی یک «برنامه تربیتی» ارائه می‌دهیم چه خودآگاه و چه ناخوآگاه، در حال تبعیت از یک «مبانی فکری مشخصی» هستیم! استاد اعتصامی- کرامت1 @keraamat_ir
✅ ✳️ دوره تربیتی مجازی کرامت 4 💻 اطلاعات بیشتر و ثبت نام در: http://evnd.co/ICOJg@keraamat_ir
🔰 ادب، اولین مرحله از فراگیری مهارت مبارزه با نفس در کودکان 🔻 امیرالمومنین (ع) می فرماید: «ضبط النفس عند الرغب و الرهب من افضل الأدب؛ خویشتنداری در برابر خواهش نفس،در بیم و امید، از برترین ادب هاست» (غررالحکم) اولین دوره آموزشی مبارزه با نفس برای فرزندان از سن ۷ سالگی آغاز می‌شود. پدر و مادر از هفت سالگی باید رعایت «ادب» را به فرزندان خود آموزش بدهند، تا بچه ها اصل مبارزه با هوای نفس را درک کرده و بدانند که باید با «دلم می‌خواهد» های نابجای خودشان مبارزه کنند. طبق دستور اسلام، ادب و نظم را از ۷ تا ۱۴ سالگی و در خانواده باید یاد گرفت، نه از ۱۸ سالگی و در سربازی که امروزه برخی پسر ها تنها در طول خدمت سربازی رعایت نظم و برخی آداب را تمرین می کنند؛ ۱۸ سالگی برای این منظور خیلی دیر است!! حجت الاسلام پناهیان @keraamat_ir
🔰 آیا روش‌های تربیتی ثابت هستند؟ 🔻لازم است روش‌های تربیتی در «میدان پویای ارتباط بین مربی و متربی»، هر لحظه «خلق و ابداع» شود. شخصیت مربی و متربی بیان‌کننده‌ی هر روش تربیتی است که از تعامل دوجانبه‌ای به‌وجود آمده است. با این تحلیل نمی‌توان رفتار را در یک رابطه‌ی خطی و مکانیکی تعریف کرد. دکتر عبدالعظیم کریمی، ص41 و 42- تربیت چه چیز نیست؟ #روش_های_تربیتی #دکتر_عبدالعظیم_کریمی ✅ @keraamat_ir
🔰 ویژگی‌های سال‌های مختلف دوره کودکی 🔻هر قسمت از از سالیان زندگی کودکان، دارای مختصاتی است که تعلیم و تربیت در آنها تا حدودی متفاوت است. هر اندازه سن کودک کمتر باشد، وابستگیِ شخصیتِ او به پدر و مادر یا هر کسی که مدیریت او را بر عهده دارد، بیشتر است. وابستگی گروهی انسان در دوران کودکی بسیار ناپایدار است. زیرا قدرت اندیشه درباره علل و نیکی‌های عضویت در گروه را ندارد و معمولا تا سن سه سالگی، کودک روح زندگی جمعی ندارد. بنابراین بازی‌های او معمولا به تنهایی صورت می‌گیرد و از زمانی که روحیه حرکات جمعی در او بیدار می‌شود، تا مدت زمان نسبتا طولانی به احساسات و عواطف مربوط است نه اندیشه و تعقل. همچنین زمان دریافت اهمیت تعهد در انتهای کودکی و حدود نه سالگی بروز می‌کند. علامه جعفری- ارکان تعلیم و تربیت- صفحه 183و 184 #تربیت_کودک #علامه_جعفری ✅ @keraamat_ir
🔰 امام علی(ع): «معلم، امام است!» 🔻 اکنون در مدارس یک سری دروس مانند فیزیک، شیمی و .. و یک سری دیگر از دروس مانند قرآن و عترت شناسی و … وجود دارد و خیال کردیم که این تربیت است! در حالی که این گسترده کردن تعلیم است. «تربیت حقیقی» یعنی «پاک بودن معلم»، که وقتی سخن می گوید از دهان او نور خارج شود و این «طهارت معلم» را می طلبد. هر معلمی، امامِ مأموم خود که شاگردانش هستند می باشد. پس باید طوری طیب و طاهر باشد که شاگردانش بتوانند به قیام و قعود او اقتدا کنند. این کار معلم است که دانش آموزان با دیدن معلم خود، به نحوی در طول سالهای تحصیل رشد کنند که از انجام گناه بیزار باشند و بوی بد گناه را استشمام کنند. آیت الله جوادی آملی #ویژگی_های_مربی #آیت_الله_جوادی_آملی ✅ @keraamat_ir
🔰 وظیفه معلمان در برابر استعمار 🔻افرادی که می خواهند در این مملکت زندگی بکنند و مقدرات این کشور دستشان باشد آنها باید آگاه باشند از همه کارهایی که استعمار کرده، از همه عقب نگه داری هایی که به دست این ها (استعمار) واقع شده. این‌ها باید به دست شماها و به تعلیم شماها به بچه ها گفته شود. آنها را وارد کنید در مسائل روز آنها مطلع باشند از مسائل روز .‌ اگر خدای نخواسته در این قصور بشود یک وقت می بینید که چهره های منحرف که وارد در مسائل روز هستند، غلبه می کنند بر چهره حق که وارد بر مسائل روز نیست. بیانات امام خمینی (ره) در جمع گروهی از فرهنگیان ۳۰ /۱۱ /۵۷. صحیفه نور. جلد۵. صفحه ۱۰۶ @keraamat_ir
🔰 دوره مجازی تربیت مربی تراز انقلاب اسلامی (کرامت۴) 🔻 اساتید و سرفصل ها 🔹حجت الاسلام و المسلمین  محمد مهدی ماندگاري⬅️ تربیت در محیط دفاع مقدس 🔹دکتر ابراهیم خانی ⬅️ تربیت در محیط جامعه ولایی 🔹حجت الاسلام و المسلمین محسن عباسی ولدی ⬅️ تربیت در محیط خانواده 🔹 دکتر عبدالکریم خیامی⬅️ تربیت در محیط رسانه) 🔹دکتر سجاد مهدی زاده ⬅️ تربیت در محیط طبیعی 🔹دکتر مصباح الهدی باقری کنی⬅️ تربیت در محیط تشکیلات 🔹دکتر محمد طیب صحرایی⬅️ تربیت در محیط مدرسه 🔹دکتر عادل پیغامی⬅️ تربیت در محیط اقتصادی و حرفه ای 🔹حجت الاسلام والمسلمین سید مصطفی میرلوحی⬅️ تربیت در محیط جلسه مناجات 🔹حجت الاسلام والسملین سعید دسمی⬅️ تربیت در محیط مسجد 💠 در پایان دوره ، گواهی برای همه اعضایی که حداقل نمره را کسب کنند، صادر می گردد. 💻 اطلاعات بیشتر و ثبت نام در: http://evnd.co/ICOJg ✅ @keraamat_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 اراده و تشکیل شخصیت 🔻وراثت، محیط، مربی و اراده چهار عامل شکل دهنده شخصیت هستند. در این میان تأثیر اراده از سایر شرایط برجسته‌تر است. به طوری که میتواند اثر سه عامل دیگر را تقویت یا تضعیف و خنثی کند. حال اگر اراده ما در مسیر اراده الهی قرار گیرد، اراده خدا پشت اراده ما قرار میگیرد. محیط جبهه زمینه‌ای بود تا بچه ‌ها در مسیر اراده خدا قرار گیرند. بنابراین محیط مؤثر است، اما نه به اندازه اراده. با اراده باید از محیط بهره برد. اگر مثبت است آن را تقویت کرد و اگر منفی است، اثر گذاشت و آن را خنثی کرد. حجت الاسلام ماندگاری- الزامات تربیت در محیط دفاع مقدس- کرامت۴ ۴ ✅ @keraamat_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 تغذیه و تربیت کودک 🔻یکی از عواملی که بر روی بدن انسان اثر میگذارد، تغذیه است. حال تغذیه چه ارتباطی با تربیت دارد؟ نوع تغذیه بچه‌ها بر روحیات و خلقیات آنها اثر می‌گذارد. مثلا بعضی از غذاها موجب بلوغ زودرس می‌شوند. بلوغ زودرس یک مسئله تربیتی است اما بُعد جسمانی هم دارد که می‌توان با اصلاح تغذیه قدری آن را تحت مدیریت درآورد. یا مثلا تغذیه زنگ تفریح بچه‌ها کیک و آبمیوه یخ است که اینها مزاج سرد دارند. بچه‌ها چنین خوراکی‌هایی را می‌خورند و بعد از آن در زنگ ریاضی نمیتوانند روی درس تمرکز داشته باشند. دکتر مهدی زاده- کرامت4- تربیت در محیط طبیعی @keraamat_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ ✳️ 📢 * دوره تربیتی مجازی کرامت 4 * 💻 اطلاعات بیشتر و ثبت نام در: http://evnd.co/ICOJg@keraamat_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 پیدا کردن نقطه تعادل در تربیت 🔻 یکی از خصوصیات جامعه ولایی این است که افراد، فارغ از پیچیدگی‌های نظری، می‌توانند نمونه عینی تعادل را ببینند و با مشاهده زندگی او، خود را شبیه او کنند. از این رو تربیت خیلی آموزش دادنی نیست. باید آدم حسابی دید و او را لمس کرد و چنین چیزی در جامعه ولایی محقق می‌شود. چون مؤمنین کسی که در نقطه تعادل است را در کنار خود می‌بینند. دکتر ابراهیم خانی- تربیت در محیط ولایی- کرامت4 @keraamat_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 روش تربیت دینی فرزندان 🔻پدر و مادر موظف هستند در مسیر تربیت، بندگی کنند و اصول و مبانی تربیتیِ الهی را اجرا کنند. اما باید بدانند فرزندشان نیز همان بنده ای است که خداوند به او هم گفته انا هدیناه السبیل اما شاکرا و اما کفورا. بنابراین در عین اینکه باید وظیفه خود را برای تربیت انجام دهند، باید بدانند که روش‌های تربیتی الزاما به نتیجه‌ای که میخواهند نمی‌رسد. استاد عباسی ولدی- تربیت در محیط خانواده- کرامت4 @keraamat_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 واقعیت رسانه‌ای و واقعیت واقعی! 🔻 به عنوان افرادی که مدام در حال استفاده از رسانه ها هستیم باید قدرت تفکیک بین واقعیت واقعی و واقعیت رسانه‌ای را بیاموزیم و بیاموزانیم و بدانیم واقعیت رسانه‌ای، برساخته و برنامه ریزی شده است. در این راستا یکی از راهکارهای ایجاد قدرت تفکیک بین این دو واقعیت در بچه‌ها، انجام کار رسانه‌ای مانند اجرای نمایش توسط آنهاست. از این طریق بچه‌ها لمس می‌کنند که زمانی در نقش رسانه‌ای خود و زمانی در نقش واقعی خود هستند. بنابراین وقتی در مقابل رسانه دیگر قرار می‌گیرند، برساخت و بسته بندی بودن پیام را حس می‌کنند. استاد خیامی- تربیت در محیط رسانه- کرامت۴ ۴ ✅ @keraamat_ir
🔰 انرژی کودکان باید تخلیه شود 🔻 انرژی‌هایی که خداوند به وجود کودکان ما اهدا کرده است، باید تا قبل از هفت سالگی تخلیه شوند. این انرژی‌ها، تاریخ مصرف دارند و اگر در تاریخ مشخّص شدۀ خود به مصرف برسند، پس از هفت سالگی، به تدریج، شاهد روحیه‌ای آرام در فرزندانمان خواهیم بود. البته نباید بلافاصله پس از هفت سالگی، توقّع گوشه‌گیری و ساکت شدن کودک را داشته باشیم. فرزندان تا سنین جوانی، جَست و خیز و نشاط خود را به شکل‌های مختلف، خواهند داشت؛ امّا اگر کودک تا قبل از هفت سالگی، انرژی‌های خود را تخلیه کند، پس از آن آرام شده در دستان پدر و مادر خود خواهد شد. برگرفته از کتاب منِ دیگرِ ما- کتاب سوم- صفحه ۳۹- استاد عباسی ولدی #استاد_عباسی_ولدی #تربیت_فرزند ✅ @keraamat_ir
🔰 دلیل گوشه گیری بچه‌ها چیست؟ 🔻به بچه ها میدان عمل آزادانه بدهید. آخر این هم شد زندگی؟! که در داخل ساختمان دائم گفته می‌شود بچه تکان نخور! صندلی را می‌شکنی! بچه ها می‌شوند یک موجود کِز کرده واقعی و در معرض انحراف های سهمگین! بچه های عقده‌ای که از هر فرصتی برای انتقام گیری از محیط ناسازگار استفاده می‌کنند. گاهی انتقام‌گیری ها خشن است و من و شما را بیدار می‌کند اما گاهی خشن نیست و سر و صدا ندارد. ولی یک روزی من و شما را از پا در می آورد که دیگر راه چاره به رویمان بسته است. اگر در خانواده بچه‌ای گوشه نشین است که دائماً در خودش فرو می‌رود و در بزم خانوادگی شرکت نمی‌کند، می‌دانید چرا؟! چون از آغاز به او فرصت آزاد زیستن نداده اید. آیت الله شهید بهشتی- نقش آزادی در تریبت کودکان- صفحه 21،22 #تربیت_فرزند #شهید_بهشتی ✅ @keraamat_ir
✅ دوره جامع آموزش مجازی ویندوز 10 ⭕️ mcsa windows 10 ⭕️ installing and configuring windows 10 💻 اطلاعات بیشتر و ثبت نام در : 👈 https://evnd.co/GYgfB@keraamat_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 تربیت کودکان با مسئولیت سپاری در اربعین 🔻برای بچه هایی که در اربعین عطر می‌زنند و لبیک یا حسین می‌گویند، چه اتفاق تربیتی می‌افتد؟ مسئولیت سپاری نکته مهم تربیتی هست. اما این مهم است که ما در چه زمین بازی به کودک مسئولیت می‌سپاریم؟ مثلا گاهی نقش توپ جمع کن در ورزشگاه می‌دهیم، اما گاهی نقش خدمت به زائر، در دستگاه امام حسین (ع) را به او می‌سپاریم. با این کار به طور غیرمستقیم به بچه‌ها هویت می‌دهیم. باید توجه کنیم مسئولیت سپاری در بستری که تعریف شده هویت می‌بخشد و به طور غیرمستقیم سرباز و افسر همان بستر را تربیت می‌کند. استاد صداقت زاده- دوره الزامات تربیتی اندیشه شهید مطهری- ترم4- جلسه6 @keraamat_ir
🔰 تربیت و ایجاد زمینه انتخاب 🔻مربی و رهبری که فقط یک راه را پیش پای افرادش می‌گذارد، هر چند این راه، راه خوبی باشد، به آنها ستم کرده است. چرا که باید دو راه را نشان داد و زمینه «انتخاب» را فراهم کرد. استاد صفائی حائری- کتاب تربیت کودک- صفحه 18 #تربیت_کودک #استاد_صفائی_حائری ✅ @keraamat_ir
🔰 مربی و تربیت اخلاقی 🔻شما که کتابی را درس میدهيد، بايد ربانی باشيد تا نتيجه‌ی اين عمل برايتان باقی بماند. علامه طباطبايی جداگانه درس اخلاق نمیداد. همان جلسه درسشان، جلسه درس اخلاق هم بود. امام نيز کلاس درسشان، کلاس تواضع، رحمت، شفقت، خضوع و اخلاص بود. مرحوم آيت‌الله بروجردی اگر زمانی عصبانی ميشد و نسبت به شاگردی تندی نشان می‌داد، بلافاصله در همان روز يا فردای آن روز معذرت خواهی میکرد. نمیگفت من مرجع تقليد و آيت‌الله هستم و او يک طلبه است. به نزد طلبه می‌رفت و می‌فرمود من ديروز عصباني شدم، عذرخواهی می‌کنم و فردايش را روزه می‌گرفت تا خود را تنبيه کند. آیت الله مهدوی کنی- کتاب دوازده گفتار #آیت_الله_مهدوی_کنی #ویژگی_های_مربی ✅ @keraamat_ir
🔰 کودکان میبینند، یاد میگیرند 🔻قصد و نیت مربی در تربیت تأثیری ندارد. بخواهی یا نخواهی در ابعاد گوناگونِ وجودیِ شخصی که با او ارتباط برقرار کرده‌ای، اثر می‌گذاری. مثلا وقتی به بچه‌ات دروغ می‌گویی، قصد نمیکنی که دروغ گفتن را به او بیاموزی. ولی چه بخواهی چه نخواهی او یاد می‌گیرد، چه بسا دلت هم نمی‌خواهد، اما یاد می‌گیرد! عکس این مطلب هم درست است. بنابراین تعلیم، از تربیت جدا نیست. حاج آقا مجتبی تهرانی- ادب الهی مبانی تربیت ص 191 #تربیت_کودک #حاج_آقا_مجتبی_تهرانی ✅ @keraamat_ir