eitaa logo
کتاب زندگی
2.4هزار دنبال‌کننده
3.9هزار عکس
3.7هزار ویدیو
34 فایل
@Niloufarkalhor ارتباط با ادمین
مشاهده در ایتا
دانلود
Haj Meysan Motiee4_5771414337528793152.mp3
زمان: حجم: 5.4M
سر نی در نینوا می ماند اگر زینب نبود
‍ ▪️▪️▪️▪️▪️▪️▪️▪️ امام سجاد(علیه‌السلام) خطاب به حضرت زینب(سلام‌الله‌علیها) فرمود: «أَنْتِ بِحَمْدِ اللَّهِ عَالِمَةٌ غَيْرُ مُعَلَّمَةٍ فَهِمَةٌ غَيْرُ مُفَهَّمَةٍ» به شکر خداوند، تو عالمى هستى كه نزد كسى تعليم نديدى، و دانايى هستى كه نزد كسى نياموختى. الإحتجاج، جلد ۲، صفحۀ ۳۰۵ (سلام‌الله‌علیها) @Lotfiiazar
🏴🌿🏴🌿🏴🌿🏴 🌿🏴🌿🏴 🏴🌿 🌦 طلوع باران 🌦 🌿 ادامه ی جلسه چهارم ماهیت مرگ 🌿 زندگی‌مان، پرشده از لحظاتی که در بدست آوردن چیزی امید بستیم و وقتی بدست آوردیم ترس ازدست دادنش مثل یک موج در زندگی همراهمان شد ... در بین این ترس و امید ها چرا هنوز آرامش حقیقی را پیدا نکرده‌ایم؟؟؟ 🏴🌿 تنها فهم این مطالب، کافی نیست؛ فقط با شنیدن و خواندن هم به جایی نمی‌رسد. از همۀ این‌ها باید عبرت بگیریم، یعنی از عوالمشان عبور کنیم. وگرنه کسی که مرگ را پدیده‌ای فیزیولوژیکی در جسم ببیند، کسی که مجاهده و صفای درون نداشته باشد و به عالم وجود نرود، عوالم گوناگون مرگ و بهشت و جهنم را حتی با آیات قرآن و نشانه‌های اهل‌بیت(ع) هم درک نمی‌کند. این امر، ظرایفی دارد که درکش جز با صفای باطنی و گذر از خودی‌ها و البته طی مقدمات و دقت در علم حصولی حاصل نمی‌شود. اما متأسفانه بسیاری از ما همه چیز را در ظاهر می‌بینیم و می‌سنجیم. اصلاً براساس قالب، زندگی می‌کنیم و نفسمان را با خواص قالب مادی تعین می‌دهیم. این، نگاه سقیفه‌ای است؛ برخلاف دید ولایی که همه چیز را در وجود می‌بیند. امروز همه چیز مادی و فیزیولوژیکی شده است؛ ترس‌ها، امیدها، آبروها، خلأها و حتی عشق‌ها. حقیقت عشق، حبّ ذات و امری روحانی است و محبوبیت، در درون ماست. اما امروز با جاذبه‌های بیرونی عاشق می‌شوند و خودشان می‌میرند! در همان مقطع، لذتش را می‌برند؛ اما چون وصل به «حیّ» نیست، بقا ندارد. پس شخصیتشان بر باد می‌رود و درواقع به حیات دانی زنده می‌شوند. ادامه دارد.... @ketabezendagi 🏴🌿 🌿🏴🌿🏴 🏴🌿🏴🌿🏴🌿🏴
التماس دعا✨🖤
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
‏مقامات حضرت زینب سلام الله علیها
💠 السلامُ عَلَیکِ یا بِنتَ اَمیرَالمُومِنین وَ رَحمَهُ اللهِ وَ بَرَکاتُه 💫💫💫💫💫💫💫💫💫 💫 *"ما رأيْتُ اِلّا جميلاً"*💫 💫💫💫💫💫💫💫💫💫 ✅ این کلام فقط از زبان او شنیده شد و معلم الهی ما امروز دختر علی علیه السلام است و درس او که به وسعت عالم گسترده است همین عبارت کوتاه اوست. آیا ما در *شداید و سختی ها*، *زیبایی انجام تکلیف و وظیفه ی الهی* را می بینیم؟🏴
🍁🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃 🍃🍂🍃🍂🍃 🍂🍃🍂 🌦 طلوع باران 🌦 🍁ادامه ی جلسه ی چهارم ماهیت مرگ 🍁 یک روز عاشق عروسکمان شدیم و اگر لحظه ای دور میشد گریه می کردیم؛ بزرگتر شدیم عاشق خانه و ماشین و ... شدیم و برای بدست آوردن و‌ از دست ندادنش چقدر سختی متحمل شدیم؛ اما کِی عاشق خدا بودیم؟؟؟ 🍂🍃 به هرچیز و هرکسی نباید دل دهیم؛ وگرنه لذت حیات و عشق حقیقی را نمی‌چشیم. روزی پدر و مادر، عشقمان هستند، روزی خودمان، روزی دوست و همسر و فرزندمان، روزی مال و مقاممان؛ این‌ها همه رفته‌اند و می‌روند. اما ما کجاییم؟ تازه منتظر امام زمان(عجّل‌الله فرجه) هم هستیم که روزی بیاید. اما از کجا معلوم که وقتی آمد و او را دیدیم، عاشقش شویم؟ مگر تمام کسانی که علی و حسن وحسین(علیهم‌السلام) را دیدند، عاشقشان شدند؟! در زیارت امین‌الله می‌خوانیم: "اللَّهُمَّ فَاجْعَلْ نَفْسِي... مُحِبَّةً لِصَفْوَةِ أَوْلِيَائِكَ، مَحْبُوبَةً فِي أَرْضِكَ وَ سَمَائِكَ". اول باید محبّ برگزیدگان خدا شویم و عشق حقیقی را بیابیم؛ تا بتوانیم اسیر سایر عشق‌ها نشویم و شخصیتمان را برای محبت‌های بیرونی خرد نکنیم. ولی ما قبل از خدا و اولیائش، عاشق و معشوق بقیه شده‌ایم و برای همین امروز هیچ نداریم. خدا را هم دوست داریم؛ اما دستمان به او نمی‌رسد و هر روز اسیر جلوات می‌شویم. ادامه دارد... @ketabezendagi 🍃🍂🍃 🍂🍃🍂🍃🍂 🍁🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂
AudioLab4_5875019806385637651.mp3
زمان: حجم: 7.42M
گزیده ای از جلسه ششم معراج
🌸💦🌸💦🌸💦🌸 💦🌸💦🌸 🌸💦 📚 🌸💦عدم آگاهى انسان به مدت عمر خود/ قسمت دوم💦🌸 فَإِنْ قُلْتَ أَ وَ لَيْسَ قَدْ يُقِيمُ الْإِنْسَانُ عَلَى الْمَعْصِيَةِ حِيناً ثُمَّ يَتُوبُ فَتُقْبَلُ تَوْبَتُهُ قُلْنَا إِنَّ ذَلِكَ شَيْ‏ءٌ يَكُونُ مِنَ الْإِنْسَانِ لِغَلَبَةِ الشَّهَوَاتِ لَهُ وَ تَرْكِهِ مُخَالَفَتَهَا مِنْ غَيْرِ أَنْ يُقَدِّرَهَا فِي نَفْسِهِ وَ يَبْنِيَ عَلَيْهِ أَمْرَهُ فَيَصْفَحُ اللَّهُ عَنْهُ وَ يَتَفَضَّلُ عَلَيْهِ بِالْمَغْفِرَةِ فَأَمَّا مَنْ قَدَّرَ أَمْرَهُ عَلَى أَنْ يَعْصِيَ مَا بَدَا لَهُ ثُمَّ يَتُوبَ آخِرَ ذَلِكَ فَإِنَّمَا يُحَاوِلُ خَدِيعَةَ مَنْ لَا يُخَادَعُ بِأَنْ يَتَسَلَّفَ التَّلَذُّذَ فِي الْعَاجِلِ وَ يَعِدَ وَ يُمَنِّيَ نَفْسَهُ التَّوْبَةَ فِي الْآجِلِ وَ لِأَنَّهُ لَا يَفِي بِمَا يَعِدُ مِنْ ذَلِكَ فَإِنَّ النُزُوعَ مِنَ التَّرَفُّهِ وَ التَّلَذُّذِ وَ مُعَانَاةَ . التَّوْبَةِ وَ لَا سِيَّمَا عِنْدَ الْكِبَرِ وَ ضَعْفِ الْبَدَنِ أَمْرٌ صَعْبٌ وَ لَا يُؤْمَنُ عَلَى الْإِنْسَانِ مَعَ مُدَافَعَتِهِ بِالتَّوْبَةِ أَنْ يُرْهِقَهُ الْمَوْتُ فَيَخْرُجَ مِنَ الدُّنْيَا غَيْرَ تَائِبٍ كَمَا قَدْ يَكُونُ عَلَى الْوَاحِدِ دَيْنٌ إِلَى أَجَلٍ وَ قَدْ يَقْدِرُ عَلَى قَضَائِهِ فَلَا يَزَالُ يُدَافِعُ بِذَلِكَ حَتَّى يَحِلَّ الْأَجَلُ وَ قَدْ نفذ [نَفِدَ] الْمَالُ فَيَبْقَى الدَّيْنُ قَائِماً عَلَيْهِ فَكَانَ خَيْرَ الْأَشْيَاءِ لِلْإِنْسَانِ أَنْ يُسْتَرَ عَنْهُ مَبْلَغُ عُمُرِهِ فَيَكُونَ طُولَ عُمُرِهِ يَتَرَقَّبُ الْمَوْتَ فَيَتْرُكَ الْمَعَاصِيَ وَ يُؤْثِرَ الْعَمَلَ الصَّالِح. 🌸💦...‏اگر بگويى مگر نشده كه گاه شخصى تمام اوقاتش را در معصيت و گناه گذرانده آنگاه توبه نموده و توبه او پذيرفته شده است؟ پاسخ مى‏دهيم: اين امر هنگامى است كه شهوات بر انسان چيره گردند و از مخالفت با آنها عاجز شود، نه اينكه اساس كار را بر ارتكاب معصيت بگذارد، تا در آخر كار توبه كند. تنها در اين صورت خداوند از او مى‏گذرد و با بخشايش بر او تفضّل مى‏كند. امّا كسى كه با توجه و با قصد گناه كار مى‏كند تا در پايان كار توبه كند در واقع مى‏كوشد تا كسى را بفريبد كه فريفتنى نيست، او مى‏خواهد لذت نقد را بگيرد و قول توبه نسيه بدهد. و [به قول معروف: وعده سر خرمن مى‏دهد. غالبا چنين اشخاصى در عمل به اين وعده خود توفيق چندانى نمى‏يابند؛ زيرا دل كندن از لذت و رفاه و دشوارى توبه بويژه در دوران كهولت و ضعف بدن كارى بسيار دشوار و گاه ناشدنى‏ است. وانگهى معلوم نيست كه بر اثر فردا فردا كردن، مرگ غافلگيرش نكند و او را بدون توبه از دنيا نبرد [و ميان او و خواسته‏اش جدايى نيفكند.] چنان كه گاه كسى براى مدتى قرضى گرفته ولى او آنقدر درنگ و فردا فردا مى‏كند كه زمان پرداخت فرا مى‏رسد، پولش تمام شده و قرض بر گردن او باقى است. به اين ترتيب بهترين چيز همان است كه زمان مرگ و مدت عمر بر انسان ناپيدا و پوشيده ماند. تا در طول عمر منتظر مرگ باشد و [با ياد مرگ‏] گناهان را ترك كند و كارهاى صالح و نيكو را برگيرد. ادامه دارد... @ketabezendagi 🌸💦 💦🌸💦🌸 🌸💦🌸💦🌸💦🌸