🎓 #ڪــ🎒ــــلاس درس مهدویت
💠 شناخت امام مهدی"عج" از دوران #تولد تا #حکومت جهانی:
⬅️ #قسمت_شصت_و_هفتم
🌍زمینه های ظهور
🔹ب): رهبری👇
✍..در همه قیام ها، نیاز به رهبر از ابتدایی ترین ضرورتهای قیام شمرده میشود و هر چه قیام وسیع تر و دارای اهداف بلندتری باشد، نیاز به رهبری توانا و متناسب با آن اهداف بیشتر احساس میشود.در مسیر مبارزه جهانی با ظلم و ستم و حاکمیت عدالت و مساوات در کره زمین وجود رهبری آگاه و توانا و دلسوز که از مدیریتی صحیح و قاطع برخوردار باشد رکن اصلی و اساسی انقلاب است.
♻️ حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف که عصاره انبیاء و اولیاء است به عنوان رهبر قیام بزرگ زنده و حاضر است او تنها رهبری است که به دلیل ارتباط با عالم غیب، به همه هستی و روابط موجود در آن آگاهی کامل دارد و داناترین انسانهای زمان خویش است.
🌷پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم فرمود:
👈«آگاه باشید که مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف وارث تمام علوم است و بر تمام دانشها احاطه دارد. » [1]
🌸او یگانه رهبری است که از همه قید و بندها آزاد بوده و تنها دل در گرو رضایت آفریدگار عالم دارد.بنابراین قیام و حکومت جهانی از نظر رهبر و پیشوا نیز در بهترین شرایط قرار دارد.
🔗ادامه_دارد..
✍..پی نوشتها:
📕1): النجم الثاقب، ص ۱۹۳.
📘2): کتاب نگین آفرینش/جلد(1).!
#شناخت_امام_مهدی"عج"
#کلاس_درس_مهدویت
─═इई🍃🌷🍃ईइ═─
کتابخانهمدافعانحریمولایت
#قدّیس ✍...می بینید پدر؟ این روش حکومت داری علی است! حالا او را مقایسه کنید با حاکمان شکم گنده ی ا
#قدّیس
_باید گفت علی به نوعی با این سخنان خود دست رهبران سیاسی ، بخصوص رهبران کشورهای عرب و مسلمان را رو کرده است.
چون اولینچیزی که با مطالعه ی این سخنان به ذهن انسان می رسد، مقایسه ی علی با مدعیان مسلمانی است که خود را پیروی علی می دانند."
🍃🌸
_ با شناختی که من از رهبران کشورهای اسلامی دارم، فاصله ی آنها را تا علی فراوان و تا معاویه کم می بینم..
اغلب آنها با داشتن نعمتی چون نفت، می توانستند با پیروی از روش حکومت داری علی، سرآمد بسیاری از کشورهای پیشرفته ی جهان باشند و ملت های مسلمان در آسایش و نعمت بسبار زندگی کنند.
🍃🌸
_ البته رفتارهای مدعیان دفاع از علی، چیزی از ارزش های علی کم نمی کند.
دوران قرون وسطا و حاکمیت کلیسا ، بر سرنوشت مردم را به خاطر داریم که کشیش ها به نام عیسی مسیح چه جنایت هایی مرتکب شدند.
آنها قرن ها چون ابری، خورشید وجود عیسی را احاطه کردند، اما خورشید برای همیشه پشت ابر نمی ماند."
📚
جرج از جا بلند شد ، جلوی یکی از قفسه های کتاب ایستاد و همانطور که داشت در بین کتاب ها جستجو می کرد؛ گفت:" شاید برایت جالب باشد که بدانی اندیشمندان بزرگ جهان درباره ی علی چه می گویند."
📗
بعد کتابی را از قفسه برداشت ، روی صندلی اش نشست و گفت:" من زمانی فکر می کردم تنها مسیحی ای هستم که درباره ی علی کتاب نوشته ام و از او تمجید کرده ام.
بعدها کتابی به دستم رسید که برایم خیلی جالب بود. دیدم اندیشمندان بزرگی از نقاط مختلف جهان، علی را ستوده اند ؛ می خواهم یکمورد آن را برایت بخوانم."
📖
بعد کتاب را باز کرده صفحاتی از آن را ورق زد و گفت:" این کتاب از " رودلف ژایگر" پژوهشگر مشهور آلمانی است و نام آن" به نام خداوند علم و شمشیر" است.
او شخصیت علی و دوران علی را به خوبی واکاوی می کند. من سعی می کنم نکاتی را پیدا کنم و بخوانم که مطمئن هستم شما در کمتر کتابی آنها را خواهید یافت..
🖊ژایگر پس از بیان وضعیت عربستان در قبل از اسلام، می نویسد:" در دورهدی خلافت عمر ، علی ین ابیطالب قاضی بزرگ دنیای اسلام شد.
گرچه دارای عنوان رسمی از سوی خلیفه نبود، اما مسئولیت اداره امور قضایی را در سراسر دنیای اسلامی به عهده داشت.
⚖
اولین رفورم بزرگ که علی در قضاوت اسلامی در عربستان به وجود آورد ، این بود که اخطار کرد، بعد از این هرکس مورد ستم قرارگیرد، به قاضی مراجعه کند و هیچ کس نباید خود مبادرت به قصاص نماید.
👆این دستور برای عرب ها که امور قضایی شان را به صورت طایفه ای و قبیله ای حل و فصل می کردند، دشوار آمد و علی مجبور شد برای اینکه مردم را به خانه ی قاضی بفرستد، مجازات وضع نماید."
ادامه دارد...
🎚۱۴۱
#کپی_و_ارسال_بدون_لینک_جایز_نمیباشد
@ketabkhanehmodafean
تلخترین فاصله گذاری این روزها
فاصلهای است که بین ما و شما افتاده؛
قدمتش به درازای هزار سال
و دلیلش غفلت و دل بیمار ماست!!
طبیب دلها ...
ما اینجا، کنج مریضخانه غیبت و غفلت،
بستری شدهایم؛
نفسهایمان به شماره افتاده
و مرگ، انتظار دل خستهمان را میکشد؛
چشمان منتظر از پشت این همه فاصله
فقط تو را آرزو میکند؛
کاش که این فاصله را کم کنی ...
ای کاش باور میکردیم
که منشا و تمام مصیبتهای عالم
بخاطر غیبت حجت خداست ...
🍃أللَّہُمَ؏َـجِّڸْ لِوَلیِڪَ ألْفَـرَج
#یامهدی_ادرکنا
📚
@ketabkhanehmodafean
کتابخانهمدافعانحریمولایت
ادامه دارد...
اول هفتهتون سرشار از انرژیهایمثبت 🦋🦋
ادامهی کتاب صوتی داستان زندگی #حضرت_محمد رو تقدیم تون مینماییم
🦋🦋
داستان زندگی حضرت محمد 6.mp3
11.5M
داستان زندگی حضرتمحمد(ص)
اثر استاد #علیموسویگرمارودی
قسمت 6⃣
➖➖➖📚🎧➖➖➖
@ketabkhanehmodafean
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#موشن_گرافیک | کتابنخوانی (۲)
◽️صنعتی برای #کتابنخوانی
▫️تعداد دارندگان جواز نشر در ایران بیشتر از تعداد ناشران تمام اروپاست... میدانید چرا؟
◽️ کاری از خانه طراحان انقلاب اسلامی
#ادامه_دارد...
📚
@ketabkhanehmodafean
کتابخانهمدافعانحریمولایت
#قدّیس _باید گفت علی به نوعی با این سخنان خود دست رهبران سیاسی ، بخصوص رهبران کشورهای عرب و مسلما
#قدّیس
🗺
علی عربستان را به ۱۵منطقه ی قضایی تقسیم و برای هر منطقه یک قاضی انتخاب کرد..قضات نیز از طرف خود او انتخاب می شدند؛ یعنی کسانی را به این سمت انتخاب می کرد که خود آنان را می شناخت و میدانست که باتقوا هستند.
🔷◽️🔷
او اولین کسی است که برای قضات ، حقوق تعیین کرد و حقوق آنها را از بیت المال می پرداخت.
تا آن روز سابقه نداشت که یک نفر برای حکمی که صادر می کند، مزدی دریافت کند، اما بعد از اینکه قضات رسمی انتخاب و منصوب شدند و علی مراجعه به آنها را اجباری کرد، مراجعه ی مردم به آنها زیاد شد.
⚖
تا روزی که علی خود قاضی القضات جهان اسلام بود، شنیده نشد که یک قاضی در عربستان رشوه بگیرد و رشوه گرفتن قاضی ها ؛ بعدها که علی در امور سیاسی و کشوری مداخله نمی کرد شروع شد و علتش این بود که برای انتخاب قاضی دقت لازم را نداشتند.
💎💎
علی مرتب به نقاط مختلف می رفت و قاضی ها را آموزش می داد و اصول اجرای عدالت اسلامی را به آنها می آموخت و می گفت اگر قاضی در مسئله ای محتاج شنیدن اظهارات شاهد شد، باید اظهارات دو شاهد را بشنود؛
بالاخص در مورد جنایات ، حضور دو شاهد عادل ضروری است..
👥
علی به قضات تعلیم داد که شاهد عادل کسی است که در مرحله ی اول خود قاضی او را بشناسد و بداند که مردی مستقل و راستگوست.
ثانیا اگر قاضی وی را نمی شناسد ، مردم وی را متقی و معتمد بدانند و در صورتی که شاهد مسلمان نیست، هم کیشان وی باید وی را مردی درست بدانند و تصدیق کنند."
📖
جرج سرش را بلند کرد و به کشیش نگاه کرد و سپس در حالی که کتاب را ورق می زد گفت:" رودلف ژایگر کارهای عمرانی و اداری علی را که در سالهای ۱۴تا ۲۲ هجرت صورت گرفته به خوبی شرح می دهد و می نویسد:"
📝 از جمله کارهای عمرانی علی با توجه به کمبود آب در عربستان؛ حفر قنات بود که از مقنی های ایرانی استفاده کرد.
وی اولین قنات را به هزینه ی بیت المال در جلگه ای که در دامنه ی کوههای شَهَر در مشرق مدینه واقع شده بود، جاری ساخت..
در هر منطقه از عربستان، که کوهی بود و در دامنه ی آن مخزن آب زیرزمینی قرار داشت، از طرف علی برای حفر قنات مورد توجه قرار گرفت و امروز هم در عربستان قناتی به اسم " قنات علی" وجود دارد.
🌴🌴
بذر گندم در مدینه و طائف ، لاغر و نامرغوب بود..علی بذر گندم مدینه و طائف را به کلی تغییر داد؛ از ایران گندم مرغوب وارد کرد و دستور داد که آن گندم را در مدینه و طائف بکارند و
از آن پس ، عرب ها از کشتزارهای خود محصول بیشتری به دست آوردند...
ادامه دارد..
🎚۱۴۲
#کپی_و_ارسال_بدون_لینک_جایز_نمیباشد
@ketabkhanehmodafean
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔥وقتی تنور دلت گرم باشد
🌺نان مهربانیش را میخوری
🔥هر چه دلت گرم تر باشد
🌺مهربانیت بیشترو روزگارت
🔥آباد تر است...
🌹تنور دلتون گـــرم گـــرم🌹
☺️📚
@ketabkhanehmodafean
کتاب صوتی #ابن_مشغله
اثر #نادر_ابراهیمی
بصورت خلاصه تهیه شده در رادیو تهران با صدای #بهروز_رضوی
در 7 قسمت صوتی
📗#معرفی_کتاب📗
ابن مشغله شرح زندگانی و علی الخصوص دنبال کار گشتن های نادر ابراهیمی است.
نادر ابراهیمی ابن مشغله را در سال ۱۳۵۲ نوشته و ماجراهای آن مربوط به دورانی است که نویسنده مجبور بود به خاطر بیکاری به هر کاری تن بدهد
و در عین حال ، تجربیات ارزشمندی از این دربه دری ها و سرگردانی ها کسب کند .
نادر ابراهیمی که خود را " ابن مشغله " می نامد ، می نویسد :
" ابن مشغله بیکار نمی ماند .
همه کار می کند .
همه کار ، به استثنای آنچه معیارهای نسبتا تثبیت شده اخلاقی، آنها را نادرست می نامد . "
داستان از کشیدن آب حوض توسط ابن مشغله شروع می شود و پیش می رود تا از او مردی بسازد که نماند از هر کار و هنری که در آن دستی داشته، از کار در چاپخانه گرفته تا حسابداری حجره فرش فروشی و از کار در بانک گرفته تا نقد نویسی و مقاله نویسی...
🎧📒
@ketabkhanehmodafean
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📖📖📖
چرا باید تاریخ بخوانیم؟
در گفتگویی با دکتر وحید یامین پور
#کتابخوانی
📗📘📙
@ketabkhanehmodafean
کتابخانهمدافعانحریمولایت
#قدّیس 🗺 علی عربستان را به ۱۵منطقه ی قضایی تقسیم و برای هر منطقه یک قاضی انتخاب کرد..قضات نیز از
#قدّیس
🏜
آن روزها در عربستان گرمابه نبود و اولین گرمابه به دستور علی و باز هم توسط یک معمار ایرانی از وجوه بیت المال در شهر مدینه ساخته شد.
شهر مدینه از لحاظ شهری ، دارای ضوابط خاصی نبود و کوچه های تنگو باریک داشت. چون شهر ، توسعه پیدا کرد و اهالی مصر و شام و ایران که دارای ارابه بودند، به مدینه می آمدند ؛
این ارابه ها از این کوچه های باریک نمی توانستند عبور کنند.
🛣
لذا علی برای ایجاد معابر عریض و توسعه ی مهندسی شهر؛ نقشه ای کشید و تا موقعی که خود او بر سر کار بود، آن نقشه را به موقع به اجرا گذاشت و در زمان عثمان که علی از کارهای اداری و سیاسی و جنگی کناره گرفت، عثمان مجبور شد نقشه ی علی را پیاده کند.
🗺
نقشه ی مزبور این بود که شهر مدینه به حومه منتقل شود و در حومه ی مدینه، یک شهر جدید با معابر وسیع و منظم به وجود آید..
🌴
اهالی مدینه ابتدا راضی به رفتن به شهر جدید نشدند، اما پس از گسترش مسجدالنبی این عمل انجام شد.
گسترش مسجدالنبی اولین بار از سوی علی به عمر پیشنهاد شد، ولی او موافقت نکرد.
اما عثمان این طرح را پسندید و در صدد اجرای آن برآمد. لذا قیمت منازل اطراف مسجد گران شد.
عثمان موضوع را با علی در میان گذاشت، او فرمود خانه ی من هم جزء همین خانه هاست که باید خراب شود؛
من بابت آن پول نمی گیرم ، ولی باید بقیه مردم راضی باشند
و الا حالت غصبی دارد و ساختن مسجد با زمین غصبی، عملی است حرام و نماز خواندن در چنان مسجدی نیز حرام است.
💧
از خدمات دیگر علی این که اولین کسی است که در عربستان از آب قنات ، آسیاب آبی ساخت . تا آن تاریخ در عربستان آسیاب آبی وجود نداشت و اعراب، گندم را با آسیاب دستی آرد می کردند.
در عصر ما ، این مسائل و اقدامات شاید کم اهمیت جلوه کند، ولی باید وضع عربستان را در ۱۴قرن قبل از این در نظر گرفت تا به اهمیت این اقدامات پی برد
و فهمید که دایر کردن مرکزی برای درس و بحث در شهری چون مدینه در سالدهای چهاردهم تا بیست و دوم هجرت؛ یعنی چه و چقدر بانی آن باید روشن بین باشد تا ضرورت آن را در محیط عربستان احساس نماید.
🗓
در سال بیستم هجرت ، علی متوجه شد خطری جامعه ی اسلامی را تهدید می کند و آن ظهور دوباره ی آثار امتیازات طبقاتی دوره ی جاهلی بود.
یکی از کارهای علی در آن روزها ، تدریس و آموزش جوانان بود. علی در محل "صُفّه" که در زمان پیامبراسلام محل تجمع فقیران و مستمندان بود، اقدام به تاءسیس مرکز آموزش نمود.
یکی از موضوعات درس علی، عبارت بود از خطر به وجود آمدن امتیازات طبقاتی برای مسلمین. او در جلسات درسی خود می گفت:" تصور نکنید که فقط قشون اسلام کشورهایی چون مصر و شام و ایران را فتح کردند؛ اگر مساعدت خود اهالی این کشورها نبود، قشون اسلامی نمی توانست بر آن کشورهای مقتدر غلبه کند که یکی از آنها، کشور #ایران بود که می توانست صدها هزار سرباز مجهز وارد میدان جنگ نماید..
🚩
آنچه سبب شد که مسلمین توانستند در مدتی کوتاه کشورهای مصر و شام و ایران را فتح کنند، این بود که در آن کشورها ، امتیازات طبقاتی وجود داشت و یک یا دو طبقه دارای برتری بودند و همه ی ثروت کشور را به دست داشتند.
ادامه دارد...
🎚۱۴۳
#کپی_و_ارسال_بدون_لینک_جایز_نمیباشد
@ketabkhanehmodafean
💌 #یه_فرمول_قشنگ
هرکسی وقتی
وظیفه خودش رو توی زندگی
پیدا میکنه، به
یه #نقشه_گنج رسیده
💫 گنج اصلی، رضایت خداست...
آدم
وظیفهی خودش رو که
بفهمه، زندگیش تغییر میکنه...
🌈 قشنگتر میشه...
مثلا
📜 توی نقشه گنجِ
شهید دکتر چمران، یه روزی
وظیفه، درس خوندن تا
دکترای فیزیک بود،
وظیفهی بعد،
🔆 کمک به کشورش
برای ایستادن روی پای خودش...
👆این فرمول
بهت کمک میکنه
😎 نقشه گنج رو پیدا کنی:
🌴 استعدادت رو پیدا کن
💜 + علایقت رو خوب بسنج
🌿 + شرایط خودت و جامعه رو ببین
🌸👈 نقشه گنج همینجاست...
. . . با توکل ، پا توی مسیر بگذار . . .
📗 به رنگ خدا. تولیدات فرهنگی حرم مطهر
📚☺️
@ketabkhanehmodafean