eitaa logo
🏴کیف الناس🏴
375 دنبال‌کننده
20.7هزار عکس
7.7هزار ویدیو
143 فایل
«بسم الله القاصم الجبارین» «وَالْحَمْدُ لِلّهِ قاِصمِ الجَّبارینَ مُبیرِ الظّالِمینَ» 💯کانالی متفاوت👌 😊 برای سرگرمی اسلامی ☺️ ارتباط با ادمین @amirmehrab56 آغاز فعالیت دوباره....۱۴۰۱/۰۷/۱۰
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✨امام رضا (ع) 🔅هر کس ستمگری را یاری کند؛ ستمگـــــــــــــــــــر است. 🔅و هر که ستمگری را یاری نرساند و دست تنها بگذارد؛ دادگـــــــــــــــــراست. 😔هزاران تاسف....... کمی تأمل عکس مطالعه شود...
❌گاهي وقت‌ها ڪہ با سـرعت، از خدا دور مي‌شوے❗️ و چشم‌هایت نشانہ‌هاے خدا را نمي‌بیننـد💥 یڪ مصیبت یا یڪ مشڪڸ، ترمـزِ محڪمي مي‌شود ڪہ ڪمڪت ڪند تا برگردے❣ 👌در واقع بعضي از همیـڹ مصیبت‌ها عامڸ مؤثرے در تولّـد دوبـاره تو هستنـد... با خدا باش....
4_5774172827519288608.mp3
1.03M
🎵تفاوت دعای مؤدبانه و غیرمؤدبانه و اثر آن در استجابت دعا 🔻یک راه ساده برای رعایت ادب در دعا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❌حتما مطالعه بفرمایید❌ 👌چگونگی برخورد خداوند تبارک و تعالی با بندگانش .. ◾️محمّد بن يحيى ، عن أحمد بن محمّد بن عيسى ، عن ابن محبوب ، عن داود الرّقّيّ‌ ، عن أبي عبيدة الحذّاء ، عن أبي جعفر عليه السّلام قال : قال رسول اللّه صلّى اللّه عليه و اله و سلّم : قال اللّه عزّ و جلّ‌ : «إنّ‌ من عبادي المؤمنين عبادا لا يصلح لهم أمر دينهم إلاّ بالغنى و السّعة و الصّحّة في البدن فأبلوهم بالغنى و السّعة و صحّة البدن فيصلح عليهم أمر دينهم ، و إنّ‌ من عبادي المؤمنين لعبادا لا يصلح لهم أمر دينهم إلاّ بالفاقة و المسكنة و السّقم في أبدانهم فأبلوهم بالفاقة و المسكنة و السّقم ، فيصلح عليهم أمر دينهم و أنا أعلم بما يصلح عليه أمر دين عبادي المؤمنين ، و إنّ‌ من عبادي المؤمنين لمن يجتهد في عبادتي فيقوم من رقاده و لذيذ و ساده فيتهجّد لي اللّيالي فيتعب نفسه في عبادتي فأضربه بالنّعاس اللّيلة و اللّيلتين نظرا منّي له و إبقاء عليه،فينام حتّى يصبح فيقوم و هو ماقت لنفسه زارئ عليها و لو أخلّي بينه و بين ما يريد من عبادتي لدخله العجب من ذلك فيصيّره العجب إلى الفتنة بأعماله فيأتيه من ذلك ما فيه هلاكه لعجبه بأعماله و رضاه عن نفسه حتّى يظنّ‌ أنّه قد فاق العابدين و جاز في عبادته حدّ التّقصير،فيتباعد منّي عند ذلك و هو يظنّ‌ أنّه يتقرّب إليّ‌،فلا يتّكل العاملون على أعمالهم الّتي يعملونها لثوابي فإنّهم لو اجتهدوا و أتعبوا أنفسهم و أفنوا أعمارهم في عبادتي كانوا مقصّرين غير بالغين في عبادتهم كنه عبادتي فيما يطلبون عندي من كرامتي و النّعيم في جنّاتي و رفيع درجاتي العلى في جواري و لكن فبرحمتي فليثقوا و بفضلي فليفرحوا و إلى حسن الظّنّ‌ بي فليطمئنّوا،فإنّ‌ رحمتي عند ذلك تداركهم،و منّي يبلّغهم رضواني،و مغفرتي تلبسهم عفوي،فإنّي أنا اللّه الرّحمن الرّحيم و بذلك تسمّيت . 🔸ابو عبيدۀ حذّاء از حضرت باقر عليه السّلام روايت كرده كه رسول خدا -درود خدا بر او و بر خاندانش- فرمودند : خداى شكوهمند فرموده است : همانا از ميانِ بندگانِ مؤمن‌ ام بنده‌اى است كه كارِ دينش جز با و و درست نمى‌شود ، پس [به همین خاطر] من او را به توانگرى و گشادگى روزى و تندرستى بدن دچار مى‌كنم تا كار دينش درست شود ، و از ديگر بندگان مؤمن ام بنده‌اى است كه كارِ دينش جز با و و درست نمى‌شود پس [به همین خاطر] من او را به ندارى و بيچارگى و بيمارى دچار مى‌كنم تا كارِ دينش درست گردد ، و من به آنچه که كارِ دين بندگانم به سببش درست مى‌شود داناترم ، از بندگانم مؤمن ام يكى در عبادتم مى‌كوشد و از خواب و بالش لذّت بخش خود جدا شده ، شب را به خاطر من زنده مى‌كند و خودش را در عبادت من خسته مى‌كند ، من يک شب و دو شب به جهت گوشه ی چشمى كه به او دارم و براى ماندنش در اين حال او را به چرت مى‌اندازم ، او مى‌خوابد و صبحگاه برمى‌خيزد درحالى‌كه از خودش ناراحت است و آن را سرزنش مى‌كند ، ولى اگر ميان او و عبادتم را باز بگذارم [یعنی او را در این حال رها کنم] ، غرورى به او دست مى‌دهد كه به فتنه یِ در اعمالش كشيده مى‌شود ، و به جهتِ همين غرور در اعمال و خرسندى از خود-چنان‌ كه مى‌پندارد او بالاتر از همه ی عبادتگران است و در عبادت كوتاهى نمى‌كند -به سوى هلاكت مى‌رود ، از من دور مى‌شود ولى مى‌پندارد كه به من نزديک شده است ، پس عمل‌كنندگان نبايد به عمل‌هايى كه به‌ خاطر پاداشم انجام مى‌دهند تكيه كنند ؛ چون آنان هرچه بكوشند و خودشان را خسته كنند و عمرشان را در عبادت من بگذارند ، باز كوتاهى كرده‌اند و در آنچه از من مى‌خواهند ، از بزرگوارى و نعمت‌هاى بهشتم و درجات والا در كنارم به نهايت عبادتم نمى‌رسند ، بلكه بايد به رحمتم اطمينان كرده ، به احسانم شاد شوند و با حسن ظنّ‌ به من آرام گردند ، تا رحمتم به دنبالشان برود و احسانم به بهشت رساند و آمرزشم جامه ی عفوم را به ايشان بپوشاند ، كه منم خداوند رحمتگر مهربان و به آن ناميده شده‌ام . 📚اصول کافی جلد ۳ صفحه ۱۴۰ و ۱۴۱ @Keyfonas
نمادهایی که بصورت چشم یا موارد دیگر برای بفروش میرسد واقعیت دارد یا خرافات هست؟ : ✅به همراه داشتن برخي نمادها و شکل ها مانند چشم و شکل هاي مختلف نمک و .. باعث جلوگيري از چشم زخم نمي شود و به عبارتي خرافات است. دين ما که چشم زخم و چشم نظر را حقيقت دانسته براي در امان بودن از آن نيز راه حل هايي داده است که شايسته است فرد مومن به آنها تمسک کند و از نمادهاي خرافي بپرهيزد. ✅امام صادق (ع) مي فرمايد: هرگاه بخواهيد با هيئتي آراسته و چشم گير از خانه بيرون رويد، معوذتين (سوره هاي فلق و ناس) بخوانيد تا چشمي در شما اثر نکند.(بحارالانوار ، ج92، ص1330) و در روايت ديگري از حضرت مي فرمايد: هر گاه از چشم زخم ترسيدي بگو: ما شاءالله لاقوه الا بالله العلي العظيم. 📚بحارالانوار ، ج60، ص26 امام جعفر صادق (ع) مي فرمايند اگر کسي از چشم زخم کسي مي ترسد سه مرتبه بگويد: ماشاءالله لاحول و لاقوه الا بالله العلي العظيم و سوره فلق و ناس را بخواند، تا چشم بد در او اثر نکند. هم چنين گفته شده که آيه و ان يکاد را بنويسيد و با خود همراه داشته باشيد. ✅در حديثي ديگر آمده است که رسول اکرم (ص) براي امام حسن (ع) و امام حسين (ع) به منظور پيش گيري از چشم زخم دعايي خواندند که مضمونش چنين بود: "اعيذکما بکلمات الله التامه و اسماءالله الحسني کلها عامه من شر السامه و الهامه و من شر کل عين لامه و من شر حاسد اذا حسد"يعني:" شما را به تمام کلمات و اسماي حسناي خداوند از شر مرگ و حيوانات موذي و هر چشم بد و حسود آن گاه که حسد ورزد، مي سپارم". سپس پيامبر (ص) فرمود: اين چنين حضرت ابراهيم براي دو فرزندش اسحاق و اسماعيل تعويذ کرد. 📚بحارالانوار، ج60، ص60 از امام رضا عليه پرسيدند آيا چشم زخم واقعيت دارد؟ ايشان فرمودند:آري ،هرگاه تو را چشم زنند،کف دستت را مقابل صورتت قرار ده و سوره حمد و قل هو الله احد و معوذتين را قرائت کن و هر دو کف را به صورتت بکش .خداوند تو را از گزند آن حفظ مي کند. مکارم الاخلاق ص 474📚 @Keyfonas
شرایط استجابت دعا امام صادق(ع): هر يك از شما كه مى خواهد دعايش شود درآمد خود را كند و حقّ مردم را بپردازد. دعاى هيچ بنده اى كه مال حرامى در باشد يا مظلمه كسى به گردنش باشد، به درگاه خدا بالا نمى رود. 📚ميزان الحكمه جلد 4 صفحه 31 @Keyfonas
گذر پوست به دباغخانه می افتد ✅"هشام بن اسماعیل" ، والی امویان در مدینه بود. او آزار بسیاری به مردم مخصوصا امام سجاد می رساند. سرانجام ، به دلیل اعتراض فراوان مردم، "هشام" عزل شد و به خاطر ظلم‌های فراوان او دستور دادند تا هشام را در وسط ببندند تا دیگران هر چه می‌خواهند از او انتقام بگیرند. مردم نیز یکی یکی می آمدند و می گرفتند. هشام می گفت: "بیش از همه از علی بن حسین وحشت دارم زیرا به سبب آزارهایی که به او رساندم و لعن و نفرینی که نثار جد او علی بن اببطالب می‌کردم، سخت خواهد بود." روزی که امام سجاد علیه السلام "هشام" را در آن وضعیت دیدند به همراهانشان فرمودند: "مرام ما بر این نیست که به افتاده لگد بزنیم و از خود انتقام بگیریم." هنگامی که امام سجاد به طرف هشام بن اسماعیل می آمدند، رنگ در هشام باقی نماند، ولی بر خلاف انتظار وی، امام سجاد با صدای بلند سلام نمودند و با او دست دادند و به او فرمودند: "اگر کمکی از من ساخته است، حاضرم کمک کنم." هشام فریاد زد : "اللَّهُ أَعْلَمُ حَيْثُ يَجْعَلُ رِسَالَتَهُ" "خداوند می داند که خویش را در کجا قرار دهد." بعد از این رفتار امام سجاد، مردم مدینه نیز گرفتن از هشام را متوقف کردند. 📚شرح الاخبار، ج ۳ ، ص ۲۶۰ @Keyfonas
امام رضا عليه السلام: كسى كه از خدا بخواهد، ولى تلاش نكند، در حقيقت، خودش را مسخره كرده است 📚تنبيه الخواطر ج2 ص110 @Keyfonas
شهید مطهری در مقدمه کتاب داستان راستان می‌نویسد: 🔹اين داستان‌ها هم براى «خواص» قابل استفاده است و هم براى «عوام»، ولى منظور از اين نگارش تنها استفاده عوام است، زيرا تنها اين طبقاتند كه ميلى به عدالت و انصاف و خضوعى در برابر حق و حقيقت در آنها موجود است و اگر با سخن حقى مواجه شوند حاضرند خود را با آن تطبيق دهند. 🔸صلاح و فساد طبقات اجتماع در يكديگر تأثير دارد. ممكن نيست كه ديوارى بين طبقات كشيده شود و طبقه‌اى از سرايت فساد يا صلاح طبقه ديگر مصون يا بى‌بهره بماند، ولى معمولا فساد از «خواص» شروع مى‌شود و به «عوام» سرايت مى‌كند و صلاح برعكس از «عوام» و تنبه و بيدارى آنها آغاز مى‌شود و اجبارا «خواص» را به صلاح مى‌آورد، يعنى عادتا فساد از بالا به پايين مى‌ريزد و صلاح از پايين به بالا سرايت مى‌كند. 🔹روى همين اصل است كه مى‌بينيم امير المؤمنين على عليه السلام در تعليمات عاليه خود، بعد از آنكه مردم را به دو طبقه «عامه» و «خاصه» تقسيم مى‌كند، نسبت به صلاح و به راه آمدن خاصه اظهار يأس و نوميدى مى‌كند و تنها عامه مردم را مورد توجه قرار مى‌دهد. در دستور حكومتى كه به نام مالك اشتر نخعى مرقوم داشته مى‌نويسد: 💬 «براى والى هيچ كس پرخرج‌تر در هنگام سستى، كم كمك‌تر در هنگام سختى، متنفرتر از عدالت و انصاف، پرتوقع‌تر، ناسپاس‌تر، عذرناپذيرتر، كمطاقت‌تر در شدايد از «خاصه» نيست. همانا استوانه دين و نقطه مركزى مسلمين و مايه پيروزى بر دشمن «عامه» مى‌باشند، پس توجه تو همواره به اين طبقه معطوف باشد.». 🔸اين، فكر غلطى است از يك عده طرفداران اصلاح كه هروقت در فكر يك كار اصلاحى مى‌افتند، «زعماء» هر صنف را در نظر مى‌گيرند و آن قله‌هاى مرتفع در نظرشان مجسم مى‌شود و مى‌خواهند از آن ارتفاعات منيع شروع كنند. تجربه نشان داده كه معمولا كارهايى كه از ناحيه آن قله‌هاى رفيع آغاز شده و در نظرها مفيد مى‌نمايد، بيش از آن مقدار كه حقيقت و اثر اصلاحى داشته باشد، جنبه تظاهر و تبليغات و جلب نظر عوام دارد. @Keyfonas