eitaa logo
🏴کیف الناس🏴
343 دنبال‌کننده
20.7هزار عکس
7.7هزار ویدیو
143 فایل
«بسم الله القاصم الجبارین» «وَالْحَمْدُ لِلّهِ قاِصمِ الجَّبارینَ مُبیرِ الظّالِمینَ» 💯کانالی متفاوت👌 😊 برای سرگرمی اسلامی ☺️ ارتباط با ادمین @amirmehrab56 آغاز فعالیت دوباره....۱۴۰۱/۰۷/۱۰
مشاهده در ایتا
دانلود
❤️یا اباعبداللـــــه (ع) ❤️ «اول صبح»⛅️ ☄✨پس از گفتن یک بسم الله... از دل و جان💚 تو بگو☄✨ 💕 «حسین اباعبدالله»💕
  📜امام رضا علیه السلام نقل شده که فرمودند: نحن حجج الله علیکم و اُمُّنا فاطمة حجة الله علینا ما حجت‌های خدا بر شماییم و مادر ما فاطمه علیها السلام حجت خدا بر ما (اهل بیت) علیهم السلام است. 📜امام عسکری علیه السلام نقل شده که فرمودند: نحن حجج الله علی خلقه و جدّتنا فاطمة حجة الله علینا ما (اهل بیت) علیهم السلام حجت‌های خدا بر خلق او هستیم و جدّة ما فاطمه علیها السلام حجت خدا بر ما است. 📜و نیز حضرت عسکری علیه السلام نقل شده که فرمودند: نحن حجج الله علی الخلائق و امّنا فاطمة حجة الله علینا ما حجت‌های خدا بر خلایق (مردم) هستیم و مادر ما فاطمه علیها السلام .  📕الانتصار، ج 7، ص 237 📕الاسرار الفاطمیه، ص 99  📕الاسرار الفاطمیه، ص 17 کانال اسرار آل محمدصلی الله علیه وآله @keyfonas
🍀 بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ️🍀 🌿حَتَّي إِذَا أَخَذْنَا مُتْرَفِيهِم بِالْعَذَابِ إِذَا هُمْ يَجْأَرُونَ (۶۴) لَا تَجْأَرُوا الْيَوْمَ إِنَّكُم مِّنَّا لَا تُنصَرُونَ (۶۵) 🌾(جهل و انحراف و كارهاى ناپسند آنان همچنان ادامه دارد) تا زمانى كه مرفّهان (و خوشگذرانان مغرور) را به قهر خود گرفتار سازيم، در اين هنگام است كه ناله سر مى‌دهند. (امّا به آنان خطاب مى شود:) امروز ناله نكنيد، قطعاً شما از جانب ما يارى نخواهيد شد. 🌿قَدْ كَانَتْ آيَاتِي تُتْلَي عَلَيْكُمْ فَكُنتُمْ عَلَي أَعْقَابِكُمْ تَنكِصُونَ (۶۶) مُسْتَكْبِرِينَ بِهِ سَامِراً تَهْجُرُونَ (۶۷) 🌾همانا آيات من به طور مداوم بر شما تلاوت مى‌شد ولى شما اعراض كرده، به عقب باز مى‌گشتيد. در حالى كه نسبت به آن (پيامبر و قرآن) تكبّر مى‌ورزيديد و شبها تا ديروقت بدگويى مى‌كرديد. 🌹سوره مبارکه مومنون 💎تفسیر : 👌كلمۀ «يَجئَرون» از «جوار» به معناى زوزۀ سگ وشغال و گرگ هنگام صدمه ديدن است و تشبيه نالۀ مرفّهان غافل، به زوزۀ سگ، نشانۀ تحقير و ذلّتى است كه در برابر بدمستى‌هاى دنيوى داشته‌اند. 🔹- براى گروه مرفّه و مغرور، جز عذاب الهى، وسيلۀ ديگرى براى هشيارى نيست. «حتّى اذا ...» 🔸- پايان ناز و نعمت‌هاى غافلانه، ناله‌هاى عاجزانه خواهد بود. «يَجئرون» 🔹- كسانى كه با مال و امكانات خود، مردم را يارى نكردند، در قيامت يارى نمى‌شوند. «لا تنصرون» 🔸- ارتجاع واعراض از حقّ، از اوصاف مرفّهان ومستكبران است. «فكنتم على اعقابكم تنكصون» 🔹- بى اعتنايى به انبيا، نشانۀ رشد و ترقّى نيست، بلكه عامل سقوط و عقبگرد است. دستورات و قوانين الهى، عامل رسيدن به تكامل و اعراض از آنها مايۀ سقوط است. «اعقابكم تنكصون» 🔸- بدتر از عقبگرد و اعراض از حقّ، آن است كه هدف از اين عمل، استكبار [تکبر کردن] باشد. «مستكبرين به» 🔹- كسى كه حرف حساب ندارد، فحش مى‌دهد. «تَهجُرون» 📚تفسیر نورقرائتی @keyfonas
أَنْتَ كَهْفِي حِينَ تُعْيِينِي الْمَذَاهِبُ فِي سَعَتِهَا وَ تَضِيقُ بِيَ الأَْرْضُ بِرُحْبِهَا وَ لَوْ لاَ رَحْمَتُكَ لَكُنْتُ مِنَ الْهَالِكِينَ ای خدا تويی پناهم هرگاه طرق زندگانی با همه وسعت بر من مشكل شود و زمين با همه فراخی بر من تنگ گردد اگر رحمتت شامل حالم نگردد مسلّم از اهل هلاكت خواهم بود @keyfonas
🔹 برخی از ثروتمندان از مومنین، با جامعه همسو شده و در استفاده از مرکب های گران قیمت برای خود خط قرمزی قائل نیستند. و 🔸برخی از ما گمان می کنیم با قبول ایمان باید روز به روز دنیای بهتری داشته باشیم. ✴️ بد نیست به این حدیث شریف با تعمق بنگریم: ✅ امام صادق عليه السلام: 1⃣ فكر مى كنى اگر خداوند به كسى چيزى داده، به اين خاطر است كه او در پيشگاه خدا احترام دارد؟ و 2⃣ اگر به كسى چيزى نداده، به این دلیل است كه او در نظر خدا، کوچک و بى‌مقدار است؟ 3⃣ نه! بلكه مال و ثروت، متعلق به خداست كه نزد انسان به امانت مى‌گذارد و 4⃣ به انسان‌ها اجازه مى‌دهد كه با رعايت⚘ميانه‌روى⚘، بخورند و بپوشند و ازدواج كنند و بر مرکب سوار شوند و اضافه آن را به مؤمنانِ نيازمند بدهند و به اين وسيله، آنها را از پريشانى رها کنند. 5⃣ پس هر كس چنين كند، آنچه مى‌خورد و مى‌نوشد و سوار مى‌شود و ازدواج مى‌كند، حلال است و هر كس از اين حد تجاوز كند، بر او حرام است. 6⃣ آيا خيال مى‌كنى اگر خداوند مالى را به امانت به كسى بدهد، او حق دارد اسبى را به ده هزار دِرهم بخرد، در حالى كه اسب بيست دِرهمى هم برايش كافى است؟ 7⃣ و حال آن كه خداوند فرموده است: «لا تُسْرِفوا اِنَّهُ لا يُحِبُّ الْمُسْرِفينَ» «اسراف نكنيد كه خدا اسرافكاران را دوست ندارد» 📚بحار الأنوار، جلد۷۲، صفحه ۳۰۴، ح ۶ و ح ۱۷ 📚تفسیر العیّاشیّ، جلد ۲، صفحه ۱۳ @keyfonas
هدف ما، دیدن امام زمان نیست! ✅دکتر توانا از شاگردان مرحوم آیت الله میگوید: روزی به حاج آقا گفتم: «همه ما آرزویمان است که آقا را زيارت کنیم.» گفت: «ما هم چنین چیزی میخواهیم؛ حالا زیارت هم کردی بعدش چه میشود؟ مهم این است که به تکلیف عمل کنیم. بله! زیارتش هم خیلی خوب است امّا مهم به عمل کردن است. اینکه تشخیص بدهی که چکار بکنی و کار صحیح چیست. نه کاری که دوست داری،» @keyfonas
اعتراف خلیفه دوم عُمر بر غصب حق امیرالمومنین(ع) طبري و إبن اثير نقل مي كنند كه روزي عمر به ابن عباس گفت: ✅آيا فهميدي كه چرا نگذاشتند خلافت به شما برسد و علي خلافت را تصدي كند. إبن عباس گفت اگر من ندانم شما من را آگاه كنيد. چون ما داشتيم نبوت و خلافت هر دو در خانواده هاشم باشد. ✅عبارت دیگر در تاريخ طبري، جلد 2، صفحه 457 و انساب الاشراف بلاذري، جلد 5، صفحه 16 كه مي گويد: چون نبوت در درون ما(قریش) بوده است شايسته براي خلافتيم و از آن طرف در اينجا مي گويد چون نبوت داخل در بني هاشم بود، ما قريش نخواستيم نبوت و خلافت در يك جا جمع شود. ✅جالب اين كه جناب عمر مي گويد: تا اين كه شما بني هاشم به مردم بفروشيد و به مردم بگوئيد هم نبوت در ما بوده و هم خلافت. آقاي إبن عباس مي گويد گفتم آيا اجازه مي دهيد من حرف بزنم ناراحت نمي شوي گفت نه سخن بگو شما كه اين را مي گوئيد قرآن در سوره محمد، آيه 9 در مورد قريش مي فرمايد: آنان نبوت پيامبر را دانستند از نزول قرآن كراهت داشتند. @keyfonas
نگاه انسان مؤمن به نفس خودش مانند نگاه به یک است ✅امیرالمؤمنین(ع) می‌فرماید: الْمُؤْمِنُ لايُمْسى وَ لا يُصْبِحُ الّا وَ نَفْسُهُ ظَنونٌ عِنْدَهُ مؤمن خصلتش اين است: صبحى را به شام نمى‌برد و را به صبح نمى‌آورد مگر اينكه نفسش مورد بدگمانى اوست، هميشه با يک نوع به نفس خود نگاه مى‌كند، مثل آدمى كه همسايه خائنى داشته باشد كه به او ندارد و دائماً در فكر اين است كه اين همسايه خيانتى نكند. 👇على(ع) مى‌گويد: مؤمن بايد هميشه به نفس خودش به يک خائن و كسى كه نمى‌شود به او كرد و مورد بدگمانى و است نگاه كند. 📚 فلسفه اخلاق، ص120 @keyfonas
آیا امیرالمومنین حضرت علی(ع) در هنگام هجوم به خانه اش ؟ ✅ طرح شبهه « هنگامیکه ابوبکر و عمر به خانه حضرت علی هجوم بردند حضرت علی همسر و فرزندان خود را در خانه گذاشت و به بیرون از مدینه به سمت منطقه العالیه که در آنجا ثابت بن قیس یکی از اصحاب پیامبر حضرت علی را دید و علت را جویا شد حضرت علی در پاسخ فرمود: عمر به خانه ام کرده است ثابت بن شماس در پاسخ به حضرت علی گفت : من تو را پناه می دهم زمانیکه ثابت بن قیس حضرت علی را به منزلش رساند دید که حضرت فاطمه کنار منزلش ایستاده است. 📚أمالي المفيد : ص 49 / 50 ✅پس از آنکه غصب خلافت صورت گرفت دستگاه خلافت برای مشروعیت بخشیدن به خلافتش ناگزیر از گرفتن بیعت علی برای ابوبکر بود لذا تصمیم به هجوم به خانه حضرت علی گرفتند. ✅طبری می نویسد: « عمربن خطاب به خانه علی آمد در حالی که گروهی از مهاجران در آنجا گرد آمده بودند .عمر رو به آنان کرد و گفت به خدا سوگند خانه را به آتش می کشم مگر اینکه برای بیعت بیرون بیایید .زبیر از خانه بیرون آمد در حالی که شمشیر کشیده بود ناگهان پای او لغزید و شمشیر از دستش افتاد و دیگران بر او هجوم آوردند و او را گرفتند» 📚تاریخ طبری ج2 ص443 همین مضمون را دیگران از علمای اهل سنت نیز نقل می کنند؛ 📚انساب الاشراف بلاذری ج1 ص586 📚الامامه و السیاسه، ابن قتیبه ص12 ✅این مضمون در روایات ما نیز آمده است؛ ✅مرحوم طبرسی نقل می کند؛ « عمر با جماعتی به منزل علی آمدند و گفتند با ابوبکر بیعت کنید .زبیر با شمشیر بر آنان حمله کرد اما شکست خورد » 📚الاحتجاج یک جلدی ص43-47 ✅در روایت دیگر آمده است: « عمر آتش خواست و آن را بر در خانه شعله ور ساخت و سپس در را با فشار باز کرد و داخل شد .زهرا پیامبر را ندا داد او با غلاف شمشیر بر پهلوی فاطمه زد .فاطمه دو مرتبه پیامبر را ندا داد عمر تازیانه را بلند کرد و بر بازوی فاطمه کوبید .علی خود را به عمر رساند و گریبان او را بگرفت و او را با شدت بر زمین زد و چنان ضربتی بر بینی و گوش او نواخت که گویی خواست او را بکشد» 📚کتاب سلیم بن قیس ص568 پس از این بر علی هجوم آوردند و او را به زور برای بیعت به مسجد بردند. ✅ امام صادق(ع) فرمود: « علی را به زور در حالی که پیراهنش را به گردنش آویخته و او را می کشیدند برای بیعت به مسجد بردند» 📚الاختصاص ص274 ✅ امام باقر فرمود: « علی را در حالی به مسجد می بردند که ریسمان بر گردن او آویخته بودند» 📚رجال کشی ص7 رقم16 در روایت دیگر آمده است؛ « عمر با ضربتی درب خانه را شکست و داخل شدند و علی را در حالی که پیراهنش را به گردنش آویخته بودند خارج کردند و زهرا اعتراض می کرد» 📚تفسیر عیاشی ج2 ص67 ✅ابن قتیبه از علمای اهل سنت هم نقل می کند: « عمر با گروهی علی را خارج کردند و نزد ابوبکر بردند و به او گفتند بیعت کن که اگر نکنی گردنت را می زنیم» 📚الامامه و السیاسه ص13 ✅ حضرت امیر در نهج البلاغه نیز اشاره به این جریان کرده است و خطاب به معاویه می نویسد: « تو گفته ای که مرا همچون شتر افسار زده ای می کشیدند تا بیعت کنم به خدا سوگند خواسته ای مذمت کنی ولی مدح و ثنا گفته ای و خواسته ای رسوا کنی ولی خودت رسوا شده ای این امر برای یک مسلمان عیب نیست که مظلوم واقع شود مادام که در دین خود تردید نداشته باشد و در یقین خود شک نکند» 📚نهج البلاغه نامه 28 ✅ بنابراین روشن میشود که علی از صحنه هجوم نگریخت بلکه او را به زور به مسجد بردند. ✅روایت مورد استناد معاند که با تحریف معنا مورد استدلال قرار گرفته است می گوید «علی پس از این جریان جهت اظهار حزن و اندوه به منطقه ای رفت تا تنها باشد و در آنجا ثابت بن قیس را ملاقات کرد. « خرج » یعنی خارج شد نه فرار کرد . ✅ ثابت بن قیس از علی در مورد اتفاقات افتاده سوال کرد .علی در پاسخ عرضه داشت آنان هتک حرمت اهل بیت پیامبر کردند و اراده آتش زدن منزلم را داشتند و ابوبکر بر منبر تقاضای بیعت داشت و همگان من را تنها گذاشته بودند و کسی نبود مرا یاری کند.ثابت گفت من تو را تنها نمی گذارم و با آنان نبرد می کنم .آنان به مدینه بازگشتند و فاطمه بر درب منزل ایستاده و هیچ کس از دستگاه خلافت آنجا نبود و حضرت زهرا خطاب به مهاجمین می گفت من با شما بدان عهد و پیمانی ندارم .شما جنازه رسول خدا را در نزد ما گذاشته و خود جهت غصب خلافت رفتید و در خلافت ما را مد نظر قرار ندادید و حق ما را نادیده گرفتید و کارهای ناشایست دیگری از جمله هجوم به منزل ما و هتک حرمت اهل بیت پیامبر را انجام دادید» 📚امالی مفید ص50 @keyfonas
نیتِ مومن امام صادق(ع): ✅گاهى مؤمنى در روز مى گيرد كه در شب نماز شب بخواند، ولى خوابش مى برد و موفق به خواندن نماز شب نمي شود خداوند به دليل همان و قصدش براى او اجر نماز شب را ثبت مى فرمايد و براى نفس هايش ثواب تسبيح و براى خوابش ثواب مى دهد. 📚ميزان الحكمة، ج ۱۰، ص ۲۸۰ @keyfonas
چرا سپاه ایران توان و مقاومت در برابر سپاه را نداشت؟ آیا ایرانیان با زور و اجبار مسلمان شدند؟ به دو باید توجه نمود: 1-طرز برخورد اعراب با ایرانی 2-وضعیت زندگی ایران در آن زمان مهمترین نکته این هست که نویسی توسط چه کسانی با چه انگیزه هایی انجام گرفته است. مساله مهم دیگه این هست چرا اسلام در ایران پیدا کرد؟ مردم جنگجو و شجاع ایرانی که خودشون از اعراب نظامی تر بودند چرا شکست خوردند؟ در حالی که ایرانی ها بزرگترین امپراطوری ها را شکست داده بودند سپاه اعراب به خیلی از کشورها کرد، اما اسلام در هیچ کشوری به اندازه ایران سریع گسترش پیدا نکرد و با استقبال مردم مواجه نشد. ✅پس در نتیجه؛ یعنی هم باید بپرسیم که اعراب با ایران چگونه کردند؟ هم بپرسیم چه مقدمات و چه اقداماتی باعث شد ایرانی ها اسلام رو زودتر و راحتتر از بقیه ملتها کردن؟ پس باید وضعیت زندگی سخت مردم ایران عصر ساسانی که تحت ظلم و سیطره و اشراف بودند را مطاله کنیم. ✅جامعه ایران در عصر چطور جامعه ای بود؟ « اردشیر... مقرر فرمود که باید میان رعایا و در خوراک و پوشک و خانه و زن و دیگر امور شخصی و اجتماعی تفاوت باشد تا هر طبقه ای در جایگاه خویش قرار گیرد. و فرمود تا رعایا(ی بدبخت و ستم دیده) به اشراف و طبقات ممتاز احترام گذارند و رام باشند، به این منظور که رعایا پای از گلیم خویش فراتر ننهند و خیره سری و گستاخی و ناسپاسی نکنند. ..» 📚نامه موبد موبدان تنسر 89 .90 📚نمونه دیگر ✅جامعه که اعراب به آن حمله کردند چگونه جامعه ای بود؟ البته نظام طبقاتی را ساسانيان اختراع نكردند. بلكه از دوره هخامنشيان و معمول و مجری بوده است . ساسانيان اين نظام را تجديد و تاييد و تقويت كردند.  ✅مسعودی در مروج الذهب مینويسد:  اردشير بن بابك سر سلسله ساسانيان مردم را طبقه قرار داد .  هم او در التنبيه و الاشراف مینويسد:  چون در جريان كار ضحاك ، كاوه كه آهنگری بيش نبود توانست ملك ضحاك را واژگون سازد ، اردشير در فرمان معروف خود ، پادشاهان پس از خويش را از خطری كه از ناحيه طبقه عوام پيش میآيد برحذر داشت 📚تاريخ ايران باستان، ج۶ ، ص 1500 ✅این که بگوییم ایرانی ها صرفا بزور و با تجاوز مسلمان شدند حرف کاملی نیست چون جامعه تحت ظلم عصر ساسانی، مردم ایران رو آماده کرد که شعارهای برابری و برادری اسلام رو بپذیرند. پس باید بریم دوران ساسانی و عملکرد پادشاهان و اشراف را مطالعه کنیم. @keyfonas
علی، فاطمه را آزار داد!! پیامبر نفرین کرد!!! علی(ع)، فاطمه را داد به همین خاطر پیامبر فرمود: فاطمه من است، هرکس او را آزار دهد مرا داده است. ✅ حتما این حدیث که پیامبر فرمود پاره تن من است را شنیده اید. حالا این روزها به مدد فضای مجازی در همین هم شک و شبهه ایجاد میکنند که علی(ع) در زمان حیات فاطمه(س) ازدواج دوم داشته که باعث ناراحتی شده است. در نتیجه پیامبر فرمود فاطمه پاره تن من است و علی هم باید "جُوِیریه" دختر را طلاق دهد! 🔵اما پاسخ چیست؟ ✅ طبق علمای رجال ـ مثل «ابن حجر» در جلد 6 کتاب "العصابة" ، ص 94 ـ «مسور بن مخرمه» در سال دوم هجرت تازه به دنیا آمده بود. بنابراین ـ همانگونه که «ابوعلم» از علمای بزرگ دانشگاه الازهر نیز در ص 170 کتاب "فاطمة الزهراء" نوشته است ـ روایت خواستگاری علی(ع) از جویریه در سال دوم هجرت بوده است. پس در آن زمان یا «مسور» متولد نشده بود یا در قنداق بوده است! ✅«جُوِيرية» تا سال هجرت کافر بود و با کافر حرام است. ✅این دختر تا زمان حیات پیامبر(ص) ـ سال دهم هجرت ـ اصلا به مدینه نیامد تا این اتفاقات رخ دهد. @keyfonas