eitaa logo
🏴کیف الناس🏴
343 دنبال‌کننده
20.7هزار عکس
7.7هزار ویدیو
143 فایل
«بسم الله القاصم الجبارین» «وَالْحَمْدُ لِلّهِ قاِصمِ الجَّبارینَ مُبیرِ الظّالِمینَ» 💯کانالی متفاوت👌 😊 برای سرگرمی اسلامی ☺️ ارتباط با ادمین @amirmehrab56 آغاز فعالیت دوباره....۱۴۰۱/۰۷/۱۰
مشاهده در ایتا
دانلود
را از لَمَّا سَمِعَ قَوْلَ الْخَوَارِجِ: «لاَ حُكْمَ إِلاَّ لِلَّهِ»: كَلِمَةُ حَقّ يُرَادُ بِهَا بَاطِلٌ. (حکمت ۱۹۸ نهج البلاغه) امام(عليه السلام) هنگامى كه اين سخن خوارج را كه مى گفتند «لا حكم الا لله» (حكم مخصوص خداست) شنيد فرمود: «سخن حقى است كه معنى باطلى از آن اراده شده است». بخش اول باطل در لباس حق: امام(عليه السلام) در اين گفتار حكيمانه اش هنگامى كه اين سخن خوارج را كه مى گفتند: «لا حُكْمَ إلاَّ لِلّهِ» (حكم مخصوص خداست) شنيد فرمود: «سخن حقى است كه معنى باطلى از آن اراده شده است»; (لَمَّا سَمِعَ قَوْلَ الْخَوَارِجِ لاَ حُكْمَ إِلاَّ لِلَّهِ كَلِمَةُ حَقّ يُرَادُ بِهَا بَاطِلٌ). اشاره به اين كه سخن حق است و برگرفته از آيات قرآن مجيد; ولى خوارج معناى آن را تحريف مى كنند به گونه اى كه سر از باطل بيرون مى آورند. پيش از اين كه اين سخن را شرح بدهيم به سراغ روايتى مى رويم كه قاضى نعمان مغربى در كتاب شرح الاخبار آورده است. او مى گويد: على(عليه السلام) از صفين باز گشته بود و در مسجد مشغول بيان خطبه اى بود كه يك نفر از گوشه مسجد شعار «لا حُكْمَ إلاَّ لِلّهِ» را سر داد. امام(عليه السلام)سكوت كرد و پاسخى نداد. مقدارى گذشت نفر دومى همين شعار را از گوشه ديگر سر داد. باز امام(عليه السلام) اعتنايى نكرد. سرانجام جمعى (از خوارج كه در مجلس حضور داشتند) با هم اين شعار را سر دادند. امام(عليه السلام)فرمود: اين سخن حقى است كه اراده باطل از آن شده است. ما سه امتياز به شما (خوارج) مى دهيم: شما را از شركت در مساجد و نماز خواندن (با ما) باز نمى داريم و تا زمانى كه (با ما) هم دست باشيد سهم شما را از بيت المال مى دهيم و اگر آغازگر جنگ نباشيد ما آن را آغاز نخواهيم كرد، سپس فرمود: «وَأشْهَدُ لَقَدْ أخْبَرَنِى النَّبىُّ الصّادِقُ عَنِ الرُّوحِ الاْمينِ عَنْ رَبِّ الْعالَمينَ أنَّهُ لا يَخْرُجُ عَلَيْنا مِنْكُمْ فِئَةٌ قَلَّتْ أوْ كَثُرَتْ إلاّ جَعَلَ اللهُ عَزَّوَجَلَّ حَتْفَها عَلى أيْدينا; گواهى مى دهم به خدا سوگند پيامبر راستگو از فرشته وحى روح الامين به من خبر داد كه گروهى از شما چه كم باشد چه زياد بر ما خروج نمى كند مگر اين كه مرگشان به دست ما خواهد بود». @keyfonas
♦️ خوشا به حال آن کسی که 👇🏻 ♦️پيامبر خدا صلي الله عليه وآله فرمودند: خوشا! به حال آن که فروتني اش از روي کمبود نيست ؛ خواري نفسش از روي فقر نيست از مالي که بدون گناه جمع کرده، انفاق نمايد ؛ با اهل دانشمندان و حکيمان اختلاط کند؛ و به ذليلان و فقيران رحم نمايد. خوشا! به حال آن که ▪️نفسش خوار، ▫️کسبش حلال، ▪️باطنش نيکو، ▫️ظاهرش گرامي ▪️و شرّش از مردم به دور باشد. خوشا! به حال آن که به علمش عمل کند ؛ زيادي مالش را انفاق نمايد ؛ و زيادي سخنش را بازدارد. 📚نهج الفصاحه،ح۳۹ @keyfonas
آیت الله بهجت (ره) میفرمود: وداع از این دنیا برای ما بسیار نزدیک است، ولی ما آن را بسیار دور می‌بینیم، وگرنه این‌قدر با هم نزاع نداشتیم. هر دو طرف نزاع و یا یک طرف، مرگ را از خود دور می‌بینند. در محضر بهجت، ج۲، ص۲۰۹ @keyfonas ✅ امام علی(ع): دل نوجوان مانند آماده است كه هر بذرى در آن شود، مى پذيرد. 📚 تحف العقول ص70 @keyfonas ✅حضرت محمد(ص): هر مردی که را چنان آزار و اذیّت نماید که حاضر شود با بخشیدن مهریه، جان خود را کند، خداوند متعال برای آن مرد به کیفری کمتر از دوزخ نخواهد دادد؛ زیرا خداوند متعال، همانطور که برای تجاوز به حقّ یتیم؛ می‌گیرد، برای تجاوز به حقّ زن نیز به خشم می‌آید. 📚ثواب الأعمال، ج ۱ ، ص ۳۳۶ @keyfonas
چرا قرآن در سوره نسا، ارتباط با زنان شوهرداری که شده‌اند را مجاز می‌داند؟ این حکم انسانی نیست ✅نکته اول در آیه 24 سوره نساء آمده است: «و زنان شوهردار (بر شما حرام است) مگر آنها را که (از راه اسارت) مالک شده‌اید (زیرا اسارت آنها در حکم است)، اینها احکامى است که خداوند بر شما مقرّر داشته است 🔵به تفسیر از آیه می‌پردازیم: «وَ الْمُحْصَناتُ مِنَ النِّساءِ إِلاَّ ما مَلَکَتْ أَیْمانُکُمْ». آیه پیشین موضوع (زنانى که ازدواج با آنها حرام است) را دنبال می‌کند، و در این آیه اضافه می‌نماید: «ازدواج و آمیزش جنسى با زنان شوهردار نیز حرام است». تنها استثنایى که به این خورده، زنان غیر مسلمانى است که در جنگ‌ها به اسارت مسلمانان درمی‌آیند، اسلام اسارت آنها را به منزله «طلاق» از شوهران سابق تلقى کرده، و اجازه می‌دهد بعد از تمام شدن عده آنها،با آنان ازدواج کنند و یا مانند یک کنیز با آنان رفتار شود. ✅ولى این ، به اصطلاح، «استثناى منقطع» است؛ یعنى چنین زنان شوهردارى که در اسارت مسلمانان قرار می‌گیرند رابطه آنها به مجرد اسارت با شوهرانشان خواهد شد، درست مانند زن غیر مسلمانى که با اسلام آوردن رابطه او با شوهر سابقش(در صورت ادامه کفر) قطع می‌گردد، و زنان اسیر در ردیف زنان بدون شوهر قرار خواهند گرفت. ✅از این‌جا روشن می‌شود که اسلام به هیچ‌وجه اجازه نداده است که مسلمانان با زنان شوهردار حتى از ملل و مذاهب دیگر ازدواج کنند، و به همین جهت، عده براى آنها مقرر ساخته و در دوران عده از ارتباط با آنها جلوگیرى نموده است. برای واضح‌تر شدن مطلب باید گفت که هیچ مسلمانی حق ندارد به کشور غیر مسلمانی مسافرت کرده و با زن غیر مسلمان ارتباط برقرار کند. ✅روایت پیامبر اسلام(ص) از پارهاى روایات که آن به ابوسعید خدرى صحابى معروف می‌رسد برمی‌آید که آیه فوق در باره اسراى غزوه نازل شد و پیامبر اسلام(ص)  بعد از اطمینان به این‌که زنان باردار نیستند، به آنها اجازه داد که با مسلمانان ازدواج کنند و یا مانند یک کنیز در اختیار آنها قرار گیرند. این حدیث تفسیر بالا را نیز می‌کند. 📚تفسیر نمونه، ج 3، ص 334 اوطاس نام است که یکى از نبرد‌هاى اسلامى در آن‌جا واقع شده است @keyfonas در قرآن کریم، همه جا، مردان بر زنان برتری داده شده‌اند؛ در از آیات، حتی روی سخن با مردان است و گویی زنان وجود یا ارزش مخاطب بودن را ندارند! حتی در جایی که بر فرض، ، همه‌ی زنان و مردان هستند، از افعال و مختص مردان استفاده شده است؛ آیا این به معنای فروتر بودن زنان در ذهن و زبان آورنده‌ی قرآن نیست؟! ✅آشناشدن با بیانی قرآن، که همان سبک عرب فصیح و اصیل است، بر بسیاری از برداشت‌های نادرست از آیات قرآن و احیانا پندارهای باطلی که به این آسمانی نسبت داده شده و می‌شود، خط بطلان می‌کشد. بدون شک، قرآن کریم در قالب زبان عربی نازل شده و نیست که از چارچوب‌های شناخته شده و اصیل عرب زبانان، شود و باید به ملزومات و مختصات این زبان وفادار بماند تا بتوانند به مقاصد او راه یابند و آموزه‌هایش را فهم کنند؛ اگر جز این باشد، حتی برای مخاطبان نخستین خود هم نامفهوم خواهد بود و به طریق اولی برای مخاطبان بعدی و به‌ویژه غیر عرب، نامفهوم‌تر خواهد ماند. چنان که گفتیم اين برداشت از ظواهر قرآن ناشی از ناآشنا بودن با زبان عربی است؛ در زبان عربی وقتی بخواهند جمعی، که همه از هستند، را مخاطب قرار دهند از ضمایر و اسم‌های اشاره و دیگر مؤنث استفاده می‌کنند، اما اگر جمع مورد نظر، همه مرد باشند یا مردان و زنان همه با هم مورد خطاب قرار گیرند، از و خطابات مذکر استفاده می‌شود. @keyfonas
روابط زن وشوهر,همسرداری 👫❤️ 👫❤️ 👫❤️ @keyfonas
🏷یکی از راه هایی که خیلی کمک میکنه همسرتون بیشتر تابع شما بشه اینه که هر از گاهی در تصمیم گیری ها و یا موقعیت های مختلف بهش بگین: "هرچی شما بگی" "شما آقای خونه ای" "هرچی خودت صلاح میدونی، بالاخره مردی گفتن ، زنی گفتن" 🔖اگر به موقع و نه دائمی و با لحن مناسب این حرفها رو بزنید مطمئن باشین که به اصطلاح عام، شوهرتون پر رو نمیشه!!! یه وقت هایی بد نیست گفتن این حرفها به جاش انرژی مثبته اون حس اعتماد به نفس و قدرتی که در شوهرتون ایجاد میشه غوغا میکنه 🏷اونوقته که اگه شما هم یه چیزی بگین شوهرتون تمایل بیشتری به انجام حرف شما نشون میده. خیلی بسته به موقعیت هم داره ... 💖💖💖💖 @keyfonas
جک و لطیفه 😀😬😁😂 😃😄😅😆 😌☺️🙂😊 @keyfonas 😉😜😝😛
با خواهرشوهرم دعوام شد، شمارشو تو روزنامه به عنوان خدمتکار آگهی کردم واسه من شاخ میشی عنتر خانوم🙈😂 😂😂😅 @keyfonas
بهترین دفاع حملست من سیگارامو تو کمد لباسای بابام قایم میکنم😁 @keyfonas ☺️☺️☺️☺️☺️☺️
یه دوس پسر دندونپزشک داشتم، شبایی که باهاش قهر بودم از لجش مسواک نمیزدم 😜😜😜😜 @keyfonas
👤پایان ادمیزاد..... 👥نه دست دادن رفیق است.... 💔نه رفتن یار.... ❣نه تنهایی.... 🔼هیچکدام پایان ادمی نیست.... ◀️ادمی ان هنگام تمام میشود که 💓 خدا را فراموش کند💓 #خدا...... .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا