🔴 چرا مشکی میپوشیم؟
📝 #میثم_نادی
▪️ با فرارسیدن ماه محرم، شبههافکنان پیرامون موضوعات مختلف دست به کار شده و میکوشند تا هرچقدر که بتوانند از عظمت، شکوه و پیوند روزافزون مسلمانان نسبت به واقعهی عاشورا بکاهند. البته میدانند تا عاشورا زنده است، نقشههایشان حتی سراب هم نیست.
اما پاسخهایی متفاوت و متنوع به این سوال که: چرا در عزای آل الله(ع) مشکی میپوشیم؟
🏴 پوشیدن لباس خاص در عزاداری به دوران باستان بازمیگردد. در مصر، یونان و رُم باستان مردم هنگام عزاداری لباسهایی میپوشیدند که از رنگ و شکل با سایر لباسهایشان تفاوت داشته است
🏴 مطابق برخی اسناد موجود، استفاده از لباس سیاه در ایران به دوره قبل از اسلام بازمیگردد. در دوران هخامنشی و ساسانیان هم از رنگ سیاه در لباس عزا استفاده میکردند
🏴 یکی از مراسم کهن ایرانی به نام سوگ سیاوش یا سیاوشان از زمانهای بسیار قدیم برگزار میشده است که در آن زنان و مردان لباس سیاه به تن میکردند
🏴 در ادبیات کهن نیز به سیاهپوشی در ایام عزا تصریح شده است. جهت اختصار، تنها بیتی از فردوسی آورده میشود:
به یک سال در سیستان سوگ بود
همه جامههاشان «سیاه» و کبود
🏴 میشل پاستورو (نویسنده فرانسوی) در کتاب «مشکی، تاریخ یک رنگ» نشان داده است که رنگ سیاه از سال ۱۵۰۰ تبدیل به رنگی شد که بسیار پرطرفدار بوده است.
علاوه بر دوران باستان و قرون وُسطی، با شروع دوران مدرن بود که این رنگ به عنوان رنگی برای پوشش در مراسم عزاداری انتخاب شد.
رنگ سیاه خالی از نور و نماد ظلمت و شب است و انتخاب درستی برای پوشیدن در مراسم عزای یک عزیز به شمار آمد
🏴 در بسیاری از کشورهای دنیا به ویژه در اروپا، رنگ مشکی رنگ اصلی لباس عزاداران است و بعضاً حتی جواهرات خاص ایام عزا نیز استفاده میشود که عموما از شبق سیاه ساخته شدهاند
🏴 با توجه به فراگیری رنگ سیاه در ایام عزاداری، همینک به عنوان رایجترین رنگ در جهان شناخته میشود. پوشیدن لباس سیاه در بسیاری از فرهنگها علامت سوگواری و عزا است و به عنوان یک رسم عرفی و اجتماعی پذیرفته شده است
🏴 رنگ سیاه معنای حُزن و اندوه میدهد. سیاه رنگ ابهت است و در برخی از موارد در تاریخ ایران، از جمله نهضت سربداران یا سیاه جامگان از رنگ سیاه برای جنبههای قدرتافزایی و ایجاد ثبات و شخصیت استفاده میکردند
🏴 شیعیان هم در ایام عزای اهل بیت(علیهم السلام) با سیاهپوشی اعلام میدارند که در منطق ما، بی حسین(علیه السلام) و آبا و اولادش، جامعه تاریک و جهان بیفروغ و سیاه است
🏴 امام حسن مجتبی(علیه السلام) در سوگ امیرالمومنین امام علی(علیه السلام) جامه سیاه بر تن کرد و میان مردم آمد و برایشان خطبه خواند.
(شرح نهج البلاغه، ابن ابی الحدید)
🏴 امام محمدباقر(علیه السلام) فرمود: زنان بنیهاشم در سوگ اباعبدالله الحسین(علیه السلام) جامه سیاه بر تن کردند... پدرم (امام سجاد(علیه السلام)) به علت اشتغال آنان به مراسم عزاداری، برایشان غذا درست میکرد.
(بحارالانوار، جلد ۹)
🏴 حرف آخر:
پوشیدن پیراهن مشکی برای عزای اهل بیت به ویژه امام حسین(علیه السلام) امروز به یک فرهنگ تبدیل شده و در واقع یک پرچم است؛ پرچمی که دشمن پیامش را به خوبی درک کرده که تا سیاهپوشان محرم و صفر هستند، شعار «هیهات منا الذله» زنده و جاری است.
اگر باور ندارید، بر میزان و حجم تخریب و توهین دشمن نسبت به سیاهپوشی محبان اهل بیت، دقت دوبارهای داشته باشید!
➖➖➖➖➖➖➖➖➖
📡 رصد بهترین تحلیل های روز در خیابان انقلاب 👇
http://eitaa.com/joinchat/825098246C346759229f
خیابان انقلاب
🔴 چرا مشکی میپوشیم؟ 📝 #میثم_نادی ▪️ با فرارسیدن ماه محرم، شبههافکنان پیرامون موضوعات مختلف دست به
رنگ سیاه و سرخے پرچم رسیده است
▪️ شان نزول سوره ی مریم رسیده است
▪️ شال و لباس مشکے مارا بیاورید
▪️ حے علے العزا کہ #محرم رسیده است
@enqelab_st
🔴آیا جامعه معنوی تر شده است؟ پس اینهمه فساد چیست؟!
📝#محسن_مهدیان
یکی از کلیدواژه های پربسامد رهبری انقلاب اینست که معنویت در جامعه ما هر روز بیشتر می شود. در این میان شبهه ای مطرح است که با کدام برآورد؟
در پاسخ به این سوال چند نکته حائز اهمیت است.
🔸یکم. خطای مشاهده
یکی از اشکالات اصلی در ارزیابی سطح معنویت در جامعه، توقف در مظاهر فساد است. فساد فی ذاته بروزش بیشتر است اما عمق ندارد. این گزاره هم به تجربه ثابت شده است و هم در معارف ما تاکید خاص دارد. تعبیر قرآن از باطل، کف روی آب است( رعد آیه 17) کف اولا طفیلی آب است و بعد هم ظهورش بیشتر است؛ اما کف است و ماندگار نیست.
قدرت رسانه جدید در یک جمله، همین است که باطل را با درشت نمایی گمراه کننده ای جلوی چشم میآورد. اما این حقیقت جامعه ما نیست.
برای تماشای حق نیاز به چشم مسلح داریم .چشمی که تربیت یافته است. چشمی که قدرت تماشای زیبایی اهل حق را داراست.
اما حقیقت جامعه را چطور ببینیم؟
🔸دوم. دیدن خوبی ها
یکی از اشکالات ما اینست که خوبی های جامعه و بروز و ظهور معنوی جامعه را توجه نمی کنیم. زیبایی های جامعه را باید در بزنگاه ها ملاحظه کرد. یکی از نمایش های معنوی جامعه همین ایام محرم است. همین مناسک است. عبادات امروز جامعه ما، یک تفاوت بسیار کلیدی با گذشته کرده است و آنهم فراتر رفتن از عبادت فردی به عبادات جمعی است. جمع همواره به خدا نزدیک ترست. از عزاداری ها گرفته تا اعتکاف ها تا گروه های جهادی تا ....
کار خیر.
یکی دیگر از ظهورات معنوی جامعه، کار خیرست. کار خیر را دست کم نگیریم. کار خیر امروز، نسبت به گذشته هزاران برابر رشد یافته تر و مترقی تر است. کار خیر در گذشته تنها در اختیار بزرگان بازار بود. امروز کار خیر، کاملا مردمی و همگانی و عمومی شده است. از همه طیفی نیز در آن حضور دارند. کار خیر یک پیام بسیار جدی دارد و آنهم عبور از انانیت و منیت است. خیرخواهی یعنی از خودگذشتن. از خود گذشتن قدم اول در سلوک و معنویت است. به تعبیر عرفا اولین گام بعد از یقظه از خود گذشتن است.
از خود گذشتن یک روز در خیرخواهی برای محیط زیست و کمک به حیوانات است. رشد یافته ترش می شود خیرخواهی برای مردم مستضعف و پابرهنه ها. و همیطور سطوح تعالی اش تا آنجا می رسد که در شهر به ظاهر پلیدی ها، جوانانی یافت می شوند که جان به کف می گیرند و برای دفاع از حریم اهل بیت و امنیت مردم از خود و خانواده شان گذر می کنند.
تلاش کنیم درست ببینم.
ممکن است بگوئید این حرف ها قبول. ولی اینها برای بخشی از جامعه است. اکثریت جامعه درگیر معصیت اند. نمونه اش رونق بی حجابی.
پاسخ به این سوال بسیار مهم وکلیدی است.
🔸سوم. تقوا در حرکت است.
یک اشتباه اساسی بین من وشما اینست که تصور می کنیم ارزیابی تقوا نقطه ایست. یعنی چی؟ یعنی تقوای آدم ها را اولا در ظاهرشان و بعد هم بصورت نقطه به نقطه مقایسه می کنیم، در حالیکه تقوا را باید در حرکت سنجید. چه حرکتی ؟ میزان ورود انسان به دنیا. کمال تقوا به میزانی است که به دنیا ورود می کنیم و در مقابل معصیت و انحراف مقاومت می کنیم. دنیای امروز، دنیای هجمه های بی امان شیطانی است. ایستادگی در این دنیا به مراتب سخت تر از گذشته است و صدالبته که مقاومت در برابر گناه، دهها برابر انسان را معنوی تر و روحانی تر می سازد. نیامدن به دنیا و گوشه گزینی، بی قدر و بها است. مرد آنست که پای به میدان بنهد...
معنویت جامعه امروز را در حرکت و مقاومتش ببینید. اینطور تحلیل کنیم خواهی دید که از هر منظر نسبت به گذشته جلوتریم و متعالی تر.
@mahdian_mohsen
➖➖➖➖➖➖➖➖➖
📡 رصد بهترین تحلیل های روز در خیابان انقلاب 👇
http://eitaa.com/joinchat/825098246C346759229f
خیابان انقلاب
🔴آیا جامعه معنوی تر شده است؟ پس اینهمه فساد چیست؟! 📝#محسن_مهدیان یکی از کلیدواژه های پربسامد رهبری
4.56M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥این را باید ثبت کرد در تاریخ
روایت تکاندهندهی رهبرانقلاب از اقدام تاریخی زن و شوهر دهههفتادی
@Afsaran_ir
🔴 فاجعه ی بابل ویک نکته درباب صلاحیت ها
📝 #امیرابراهیم_رسولی
💠فارغ از جنبه گرایش سیاسی اصلاح طلبی برخی اعضای شورای شهر بابل (حاصل #پروژه ی "تکرار میکنم "،) درفاجعه اخلاقی آنان ،جنبه سازوکارتایید صلاحیت های اعضای شورای شهر محل تامل است.
🔶گرچه ممکن است درتاییدصلاحیت های افراد در شورای نگهبان هم اتفاقاتی رخ دهد اماعمق فساد اخلاقی به وجود آمده نشان میدهد سازوکار تایید صلاحیت درکاندیداهای شورا دچار #نقصان است وباید درباب آن تجدیدنظر صورت گیرد.
چندی پیش نیز جمعی اعضای شوراهای شهراستان تهران دچارفسادمالی ودستگیرشدند.
🔶 وزارت کشور وشورایی شامل برخی نمایندگان مجلس در تایید صلاحیت کاندیداهای شورای شهر دخیلند،حال ضمن #پاسخگویی میبایست درباب تجدیدنظر دراین مسیر اقدامی عاجل صورت گیرد.
🔶اتفاقات سخیف و تحقیرآمیز به وجودآمده آبروی نظام را نشانه رفت وخسران این فاجعه راحت نخواهدبودلذا از نمایندگان مجلس فارغ ازگرایش آنان انتظارمیرود ضمن اصلاح قانون این مشکل راحل کنند.
🔶وسخن پایانی با کسانیست که درشعارهای عوام فریبانه باعث انتخاب کسانی میشوند که جز افتضاح حاصل دیگری ندارندامابازهم به شورای نگهبان،روند تاییدصلاحیت ها ونظارت ها #حمله میکنند...
آقایان منتقد اکنون هنگام پاسخگویی ست.
➖➖➖➖➖➖➖➖➖
📡 رصد بهترین تحلیل های روز در خیابان انقلاب 👇
http://eitaa.com/joinchat/825098246C346759229f
خیابان انقلاب
🔴 فاجعه ی بابل ویک نکته درباب صلاحیت ها 📝 #امیرابراهیم_رسولی 💠فارغ از جنبه گرایش سیاسی اصلاح طلبی ب
1.94M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥بیش از ده ها عضو از شوراهای شهر کشور متهم به مفاسد اخلاقی و مالی!
این هم از انتخاباتی که فیلتر شورای نگهبان ندارد...
@enqelab_st
🔹سردار غیب پرور (رئیس سازمان بسیج مستضعفین):
تا زمانی که برونسی و شوشتری و کاوه داریم نیازی به رستم و اسفندیار نداریم!
🔻جناب سردار!
اگر یک حزباللهی سطحی و عوام این سخن را گفته بود از کنارش رد میشدم! اما اقای غیب پرور شما اندکی سیاست نمیدانید و سر سوزنی سواد رسانهای بلد نیستید؛ لطفا استعفا دهید و جبهه انقلاب را بیشتر از این تضعیف نکنید!
کدام بشری در این شرایط، نماد های ملی و مذهبی را به تقابل هم میکشاند؟ مگر خواست دشمن همین نیست؟
🔻این دوگانه سازیها چه ضرورتی دارد؟!
اسطورههای حماسی ایرانی چه ستیزی با حماسههای دفاع مقدس دارد؟ روح ایرانی در بستر حماسهی رستم و کاوه بالیده و عینیت تاریخی حماسه را در #عاشورا یافته است.
@Ghalam_e_Tiz
➖➖➖➖➖➖➖➖➖
📡 رصد بهترین تحلیل های روز در خیابان انقلاب 👇
http://eitaa.com/joinchat/825098246C346759229f
خیابان انقلاب
🔹سردار غیب پرور (رئیس سازمان بسیج مستضعفین): تا زمانی که برونسی و شوشتری و کاوه داریم نیازی به رستم
واکنش حجت السلام زائری به سخنان امروز رئیس بسیج:
اگر حسابی و کتابی بود بخاطر همین جمله باید بازخواست می شدید هم بخاطر توهین به میراث ملی و هم توهین به شهدا
@enqelab_st
🔴 عذرمیخواهم از تو برادرم.
📝 #سیدیاسر_جبرائیلی
🔸با تمام وجودم شرمنده دستهایی هستم که جارو به دست گرفت و کنسولگری ایران در بصره را جارو کشید تا عمال انگلیس در عراق را رسوا کند.
بوسه بر دستهایی میزنم که عاشقانه عکس اماممان خمینی بزرگوار را بر دیوار کنسولگری ما زد تا روباه انگلیسی را ناامید کند.
این دستها برایم آشناست. همان است که ایام اربعین حسینی بازوی ما را میگیرد و به زور، ما را میهمان خانه و موکبش میکند تا با همه هستیاش از ما پذیرایی کند.
🔸اما از تو شرمندهام که قوه قضائیه جمهوری اسلامی تاکنون جارو به دست نگرفته تا عمال انگلیس خبیث در ایران را از دامن ما پاک کند.
به حالت غبطه میخورم که تو، کار عراقیِ انگلیسی را میتوانی جبران کنی اما من، راهی برای جبران اهانتهای ایرانیِ انگلیسی به شما را ندارم. اما این چند سطر را مینویسم و این چند عکس را اینجا میگذارم تا بدانی آنها که به شما اهانت کردند، انگلیسی هستند، ایرانی نیستند.
🔸تفرقه ما و شما آرزوی دیرینه انگلیس است. روزنامههای انگلیس در ایران، مدتهاست این پروژه را برای تخریب رابطه ما و شما آغاز کردهاند. به قدری از شرافت بیبهرهاند که وقتی در عراق زلزله آمد و بخشی از شهرهای مرزی ما با شما هم لرزید، تیتر یک زدند که زلزله عراق ایران را لرزاند، تو گویی لرزیدن شهرهای ما تقصیر مردم عراق بوده است. جماعتی که هیچ قید و بندی ندارند، همکاران سابقشان امروز رسما مستخدم بیبیسی هستند و هرازگاهی خبر هرزگیهایشان منتشر میشود، روزنامهای که تحریریهاش به اذعان خبرنگارش محل شهوترانی دبیرانش شده است، به زائران عراقی تهمت سوء میزند. جماعتی که دلیل کمرونق بودن توریسم در ایران را قوانین اسلامی چون حجاب میدانند، امروز از ورود این حجم از زائر عراقی به ایران ناراحتند.
🔸 عکسها را باز هم ورق بزن. با دقت نگاه کن. میبینی چطور خبر سفر ماه عسل شاهزاده ویلیام انگلیسی را با رنگ و لعاب پوشش دادهاند و برایش رپرتاژ رفتهاند؟ باورت میشود این روزنامه ایرانی است و برای مردم ایران منتشر میشود؟
میبینی چطور برای عروس سلطنتی انگلیس غش و ضعف کردهاند؟
میبینی چقدر برایشان مهم است که ملکه الیزابت بدون عینک آفتابی بیرون آمده است؟
میدانی اینها خبر جنایات آمریکا و انگلیس را در ایران سانسور میکنند؟
اینها جسمشان ایرانی است، روح انگلیسی دارند. اهانتهایشان را به پای مردم ما ننویسید. اینها از یکی شدن ما و شما وحشت کردهاند، چون این وحدت کاخ ملکه الیزابت را به لرزه درآورده است.
@jebraily
➖➖➖➖➖➖➖➖➖
📡 رصد بهترین تحلیل های روز در خیابان انقلاب 👇
http://eitaa.com/joinchat/825098246C346759229f
خیابان انقلاب
🔴 عذرمیخواهم از تو برادرم. 📝 #سیدیاسر_جبرائیلی 🔸با تمام وجودم شرمنده دستهایی هستم که جارو به دس
📷 جوانان عراقی به منظور نشان دادن عمق برادری دو ملت، محل هجوم آشوب گران در ساختمان قبلی کنسولگری ایران را آب و جارو کردند.
@enqelab_st
🔴 استخوان چندتا سگ!
📝 #سیداحمد_خوئی
🔹یکی از همکاران میگفت پنجشنبه صبح که با مترو سر کار میآمدم در واگن مخصوص بانوان، زنی با صدای بلند میتینگ سیاسی خاص خود را بهراه انداخته بود و با خط و نشان کشیدن رو به چند زن چادری شروع به سخنرانی کرده بود، و از خدا و پیغمبر و امام حسین و رهبران انقلاب فحاشی کرده بود تا به شهدائی که مردم تشییعشان میکردند گفته بود «استخوان چندتا سگ!» به محل کارمان که رسیده بود حسابی دمغ و دلخور بود و صبح خرابی داشت! سوال اول من این بود که «چرا جواب ندادید؟»
🔸این صحنهای است که این روزها ما در اینترنت هم فراوان میبینیم و سررشتههای ضداسلامی اینترنتی هم مخاطبان خود را تشویق به اظهار، تخطئه و مقاومت اجتماعی میکنند. این فضاسازی در آئینۀ دستورالعمل اسلامی چیزی شبیه به «امر به معروف و نهی از منکر» است که در قرآن به آن بارها تاکید شده. با این فرق که منکر و معروف جای خود را به هم دادهاند. به دست گرفتن «فضا و اتمسفر» نوعی مهندسی اجتماعی است که در اسلام هم وجود دارد و حالا توسط جبهههای مقابل اسلام و انقلاب به طور کاملا پیگیر و سازمانیافته اجرا میشود. در مقابل، معلولیت خاصی از جامعۀ اسلامی ایران دیده میشود. دلیل این افلیجی جامعۀ اسلامی ما چیست؟
🔹این جامعۀ اسلامی عُمْری فراگرفت «به کار دیگران کار نداشته باش»، «عقیدۀ دیگران شخصی است و به دیگری مربوط نیست» یا «شعار و باور سیاسی کلا مذموم و باطل است» و «آسه برو و آسه بیا تا گربه شاخت نزند»، اما اکنون این باورهای لیبرالیستی فقط و تنها ارثی برای ما مسلمین میماند، که در مقابل فعالیت پر جنب و جوش و عیان دشمن هم، هیچ کنش و واکنشی نداشته باشیم. چیزی شبیه به رآکتور پر از بتن!
🔸حالا و در نتیجه، جامعۀ اسلامی ما، از طرفی برخورد انتظامی و امنیتی با این پدیدهها را غلط میداند، و از طرف دیگر خود نیز در مواجهه با این صحنه هیچ حرکتی از خود نشان نمیدهد! بالاخره اگر امنیتی نه، اجتماعی! و اگر اجتماعی نه امنیتی! نتیجۀ انفعال در هردو مؤلفه، به معنای واگذار کردن ناوبری سرنوشتمان به گروههائی است که تعلّقی به مسلمین ندارند و خیلی خوب بلدند چگونه نظر «پرتمایز» خود را بر جامعه تحمیل کنند!
🔻یکی از علل این معلولیت را میتوان در نوعی نگاه درونگفتمانی جستجو کرد که از حضراتی مثل آقای زائری یا آقای خاتمی سر میزند؛ اگر بپرسی علت این خشم و خشونت علیه یک زن چادری بیگناه که صبح علی الطلوع رو به سوی کار کارمندی خود نهاده چیست، فورا پاسخ خواهی شنید، علت، رفتارهای غلط جمهوری اسلامی است و باید از این رفتارها پشیمان بود.اما از آن سو، مخالف حق دارد هر خشونتی نشان بدهد. از این سو، شهروند سادۀ محجبۀ ایرانی در سال 1397 محکوم به پائین انداختن سر است. اگر این را دشمنان با قدرت و قوّت نگویند هم این آقایان با فریاد آن را بر سر این جامعه خواهند کوفت. سرتان را پائین بیاندازید و نسبت به هیچ تندی، فحاشی و اعتراضی واکنشی نشان ندهید. در این پاسخ، چون جمهوری اسلامی در نقاط معینی با دیگران رفتار غلطی داشته است، پس اگر کسی به رسولالله (ص) هم فحش داد شهروند جامعۀ اسلامی باید سرش را کج کند و عبور کند! و اگر کسی سیلی زد، او آن طرف صورت را هم بیاورد و بگوید بزن! شکنجهای که ما بعنوان جامعۀ اسلامی و این دختر دهۀ هفتادی بیخبر از همه جا که تنها به دلیل عقیده و علاقه چادری بر سر کرده است، یک دهم آن را هم مرتکب نشده، باید تحمل کند! و مقصر تنها و تنها جمهوری اسلامی است و عامل این خشونت و فحاشی محق و منزه است و باید هوای او را داشت تا مبادا در مورد ما فکر بدی بکند!
🔻نتیجۀ طبیعی این «گریبان دری» و «سیل سرزنش و شماتت روزمرۀ جامعۀ اسلامی» و «اظهار پشیمانی» و مانور و «برجستهسازی بینهایت اشکالات» و «خودخوری» چیزی جز همین نیست که آنقدر جامعۀ اسلامی را حقیر کند که در مقابل مهاجم هیچ نائی برای آن باقی نماند جز تحمل و خونجگر خوردن تازه اگر ایمان او قوی باشد! و اگر نباشد، براحتی تغییر خواهد کرد و هدف از این جنبش «امر و نهی اجتماعی» نیز همین است. نتیجۀ این ترازوی معوج، و کاملا احساسات زده و حساب نشده، تهییج و ترغیب رفتارهای ضداسلامی و به انفعال کشیدن اعتقادات و جوهرههای مسلمانی است. مهیب کردن و عظیم جلوه دادن هر اشکال کوچک و بزرگی از اصحاب اسلام و انقلاب و نادیده گرفتن اشکالات و رفتارهای مخالفین!
💢معلوم نیست این «حق دادن به اغیار» چه مرزی دارد و « تا کجا باید تحمّل کرد! » و سوال اساسی این است که غیراندیشان «چقدر متعهدند که درست به اندازۀ جرمی که ما کردیم، انتقام بگیرند؟» و چه اعتمادی به «سلامت رفتار آنان» وجود دارد و حد و مرز آن کجاست؟ و کی این حضرات فرمان دفاع و حرکت صادر خواهند کرد؟
@ahmadkhoei
➖➖➖➖➖➖➖➖➖
📡 رصد بهترین تحلیل های روز در خیابان انقلاب 👇
http://eitaa.com/joinchat/825098246C346759229f
🔴 انتظار دارید فتنه گر88, تقویت کننده نظام اسلامی باشد؟!
🔻خبر عجیب بود و تأمل برانگیز:
"علیرغم ابلاغ ممنوعیت تولید، فروش و نمایش مانتوی جلوباز به کلیه واحدهای صنفی، شهرداری تهران در اقدامی عجیب و قابل تامل در نمایشگاه زنان و تولید ملی در بوستان گفتگو، اقدام به فروش این مانتوها کرده است! این در حالی است که تعداد غرفههایی که در این نمایشگاه، پوشاک و البسه اسلامی، مانند چادر، مقنعه و ساق میفروشند انگشت شمار است!"
واقعا جالب است که شهرداری تهران, علنا اقدام به ترویج لباس های اشاعه دهنده فحشا نموده, در حالیکه مطابق با فتوای صریح تمامی مراجع تقلید, پوشیدن لباس های شهرت و انگشت نما کننده برای بانوان حرام است.
اما به راستی این اقدام شهرداری تهران ممکن است چندان تعجب برانگیز هم نباشد! زیرا سال گذشته, محمد علی نجفی از چهره های رادیکال جبهه اصلاحات و از حامیان فتنه سال 88 به سمت شهردار تهران منصوب شد و البته پس از چندماه به دلیل آنچه بیماری خوانده شد, جای خود را به فرد دیگری داد. وی در مدت تصدی خود در شهرداری تهران, طی حکمی "فاطمه راکعی" را به عنوان مشاور امور بانوان شهردار تهران منصوب نمود. این در حالی است که فاطمه راکعی از اعضای حزب بانی و مسبب فتنه88 یعنی حزب مشارکت بوده و در کارنامه خود نیز موارد قابل تأملی دارد که به برخی از آن ها اشاره می شود:
1.تحصن در مجلس ششم:
عده ای از نمایندگان مجلس ششم از جمله فاطمه راکعی در اعتراض به اعمال نظارت استصوابی شورای نگهبان برای نمایندگان مجلس در اقدامی هماهنگ دست به تحصن زده و استعفا دادند. نمایندگان متحصن مجلس ششم برای بحران آفرینی و در تنگنا قرار دادن نظام، تصمیم گرفتند پروژه خروج از حاکمیت را با تحمیل فشار به استانداران اغلب همسو در دولت هفتم برای استعفا و استنکاف از برگزاری انتخابات مجلس درسال 82 عملیاتی کنند.
2.فتنه 88:
در جریان اغتشاشات سال 88 و فراخوان گسترده سران فتنه برای حضور در خیابان ها و به هم ریختن فضای کشور، فاطمه راکعی به عنوان یکی از اصلاح طلبان در این اغتشاشات و راهپیمایی های بدون مجوز حاضر شده بود اما بعد ها اعلام کرد که در جریان غیر قانونی و بدون مجوز بودن این اغتشاشات نبوده است! وی در توجیه دیگری اعلام کرده بود که برای ارزیابی اوضاع اغتشاشات در این تجمعات و آشوب ها شرکت می کرده است هرچند وی هیچگاه از حضور خود در این اغتشاشات خیابانی عذرخواهی نکرد.
3.درخواست رفع حصر سران فتنه:
راکعی در حالی به توجیه حضور خود در اغتشاشات سال 88 می پرداخت که در بسیاری از سخنرانی های خود سران فتنه را الگو معرفی کرده و اقدام به تطهیر آنها می کند، وی در سال 93 در همایش سراسری اصلاح طلبان درخواست رفع حصر سران فتنه را مطرح کرده و می گوید: حل مسئله حصر از شخصیتهای شریف و بزرگی که مایه افتخار و الگوی راستین زن معاصرند یعنی زهرا رهنورد، آرزوی ماست؛ همچنین آرزوی رفع حصر چهرههای گرانقدری همچون محسن میردامادی و مصطفی تاجزاده و دیگر بزرگان را داریم.
4.مواضع فمنیستی:
همزمان با روی کار آمدن شهیندخت مولاوردی به عنوان معاونت زنان در ریاست جمهوری، ارتباطات راکعی با دولت حسن روحانی نیز بیشتر شده و در بسیار ی از جلسات مولاوردی، راکعی هم حضور داشت. وی در یکی از این جلسات با حمایت از آرا و اندیشه های فمنیستی با افتخار می گوید: «آنچه مسلم است این است که نه طبق قانون اساس و نه دیگر قوانین،چیزی به اسم تفکیک جنسیتی نداریم،نه دانشگاه،نه اماکن عمومی.متاسفانه افراد با سلایق خود که به سالهای دور قبل از انقلاب برمیگردد،زمانی که دیدگاههای مردسالارانه!زن را جنس دوم!و ضعیفه!تلقی میکردند.آنچه مشخص است این است که مدتهاست که وقت این حرفها گذشته است».
❓حال سوال این است که آیا با وجود حضور چنین فردی در سمت مشاور امور بانوان شهرداری تهران, می توان توقع داشت که اسلام و ارزش های اسلامی تقویت شود؟ آیا می توان با حضور فردی که در سال 88 به بهانه دروغین و اثبات نشده تقلب در انتخابات به دنبال تضعیف و از بین بردن جمهوریت نظام و انقلاب اسلامی بوده است, انتظار داشت که در حال حاضر در جهت تقویت نظام اسلامی و ارزش های دینی و اسلامی گام بردارد؟ آیا می توان گفت که یکی از موارد نفوذ علنی عناصر دشمن در مراکز تصمیم گیری نظام اسلامی, همین است که نتایج و اثرات آن هم با اشاعه و ترویج لباس فحشا و شهرت بانوان, در حال مشاهده است؟ و نهایتا اینکه عناصر دخیل در فتنه 88امروز به سمت های کلیدی و تصمیم گیر نظام اسلامی رسیده اند و حال از آنها انتظار می رود که در جهت تقویت نظام اسلامی فعالیت نمایند!!! نیم نگاهی به وضعیت اقتصاد و معیشت و فرهنگی کشور, کاملا موید این توقع و انتظار بیجا می باشد!
@basirateenghelabi
➖➖➖➖➖➖➖➖➖
📡 رصد بهترین تحلیل های روز در خیابان انقلاب 👇
http://eitaa.com/joinchat/825098246C346759229f