eitaa logo
بیداری طلاب
56.4هزار دنبال‌کننده
8.9هزار عکس
3.9هزار ویدیو
91 فایل
🔻قال عیسی علیه السلام کونوا نقّاد الکلام 🔻پایگاه مستقل خبری تحلیلی بیداری طلاب 🔻نشر نظرات تاییدشان نیست 🔁راه ارتباطی https://eitaa.com/hhh111 سوابق و شرایط تبلیغات https://eitaa.com/t_khabar 👈 👈سفارش تبلیغ https://eitaa.com/hhh111
مشاهده در ایتا
دانلود
♨️دفاع امام جمعه‌ی اهواز از کارگران بازداشتی هفت تپه ♦️حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالنبی موسوی‌فرد درباره‌ی بازداشت چندتن از کارگران هفت تپه که چند هفته‌ی قبل دیداری با او داشتند گفت که حتی اگر یک نفر از آنها که در جلسه با من صحبت کردند را گرفته باشند، برخورد خواهم کرد. @khabarehowzeh 🔻🔻🔻 ♨️رسانه مستقل خبر حوزه http://eitaa.com/joinchat/3516137473Cc9d671e336
🔴 چرا عبرت نمی گیریم؟ 🔹ایشون امیرفرشاد ابراهیمی است، سال‌ها در کسوت بسیجی و حزب‌اللهی زیسته و در برخی گروه‌های مدعی حزب‌اللهی هم حضور داشته. 🔸دهه ۷۰ که رهبر انقلاب ندای مبارزه با اشرافی‌گری و تهاجم فرهنگی سر می‌داد ابراهیمی به همراه جمعی از بچه‌های حزب‌اللهی و رزمندگان قدیمی بدنبال تجمع علیه بدحجابان، بهم زدن تجمعات و مراسمات سخنرانی و غیره بودند! 🔹بعدها امیرفرشاد از ایران فرار کرد و سالهاست در آغوش بی‌بی‌سی و سایر رسانه‌های ضدانقلاب مشغول تخریب نظام اسلامی است. 🔸او بارها اعتراف کرده که از کارگزاران و خانواده هاشمی خط می‌گرفته تا برای جمع حزب‌اللهی‌ها مسئله‌سازی کند و اولویت‌های دهم را به اولویت اول برساند! 🔹برخی دوستان از این نهیب ما ناراحت نشوند؛ امروز روز عبرت ماست؛ عبرت بگیریم از نفوذی‌هایی که اولویت‌های ما را تغییر می‌دهند و محاسبات ما را غلط شکل می‌دهند. @khabarehowzeh 🔻🔻🔻 ♨️رسانه مستقل خبر حوزه http://eitaa.com/joinchat/3516137473Cc9d671e336
♨️یادتان هست بعد از افشاگری‌های سریال "گاندو"، حسام‌الدین آشنا چقدر به این فیلم حمله کرد و از جمله اینکه گفت "دولت نه اجازه و نه پول دارد که سریال بسازد!" 🔻حالا مشخص شده دولت تدبیر و امید در یک قرارداد و برای "تولید و تامین محتواهای هنری تلویزیونی به منظور تحقق دیدگاه ریاست جمهوری در زمینه شفافیت و پاسخگویی دولت نسبت به مطالبات مردم" مبلغ هزار و چهار صد و چهل میلیارد تومن به فردی به اسم محمدجواد مباشری اختصاص داده آقای آشنا! پول نداشتید نه؟! ♨️حتی اگه بگوییم اشتباه تایپی بوده و چهار تا صفر اشتباه هست، باز هم می‌رسیم به رقم یک و نیم میلیارد تومن برای یک قرارداد! @khabarehowzeh 🔻🔻🔻 ♨️رسانه مستقل خبر حوزه http://eitaa.com/joinchat/3516137473Cc9d671e336
♨️نقدهای کانال روزنه به نشست اساتید ۴ 🔻🔻🔻 این کانال در ادامه نقدهای خود با انتشار یادداشت یکی دیگر از اعضای خود به نقد یکی از دیگر از سران نشست پرداخت و نوشت جناب ، هنوز هم نگران جایگاه هستید؟ 1. قریب به یک سال پیش بود که خبری مبنی بر پرداخت عیدی از سوی چهره‌های سرشناس به اساتید سطوح عالی و خارج مطرح شد. این خبر واکنش‌های گسترده‌ای را در پی داشت. از مراجع عظام تقلید گرفته تا اساتید برجسته حوزه و حتی برخی اعضای سرشناس نشست دوره‌ای اساتید که از ابتدا با چنین اقدامی مخالف بودند، همه به این اقدام نسنجیده واکنش نشان دادند. نگارنده این سطور نیز در یادداشتی با عنوان این پرسش را مطرح کرد که اگر این اقدام با نیت خیرخواهانه انجام شده است و تنها هدف از آن کمک به اساتید معظم بوده است، چرا به صورت بدون نام و با عنوان «جمعی از اساتید» صورت نگرفته است؟ و به جای این، نام تک تک افراد عیدی دهنده با ذکر میزان مبلغ عیدی، در پیامک اعلامی درج گردیده است؟ آیا بهتر نبود عمل خیر ایشان با کتمان اجری مضاعف می‌یافت؟ در آن یادداشت زنگ خطری زده شد که جدی گرفته نشد. 2. در این میان پرسشی از جناب (موسوم به ) مطرح کردم که چرا از اقدام دوستانتان احساس خطر و نگرانی برای مقام شامخ مرجعیت نکردید؟ شما که کوچکترین اقدامی را با عنوان هتک مرجعیت برجسته می‌کنید و واکنش نشان می‌دهید، حالا در برابر این اقدام سیاست سکوت در پیش گرفته‌اید؟ و نه تنها سیاست سکوت در پیش گرفتید که تلویحاً به تأیید این اقدام نیز پرداختید و منتقدین را به متهم کردید. پرسش دیگر اینکه اگر همین اقدام را جمعی از چهره‌ها و انجام داده بودند، آن هنگام موضع شما و دوستانتان چگونه بود؟ آیا از گوشه و کنار صدای واسلاماه همه جا را فرا نمی‌گرفت؟ 3. امروز زمان زیادی از آن یادداشت و تذکرهای خیرخواهانه اساتید بزرگوار حوزه نمی‌گذرد. اکنون 4 نفر از 5 اساتید عیدی دهنده، به صورت علنی و رسمی سخن از خود به میان آورده‌اند. حضرات آقایان ، ، و هر چهار نفر در سایت‌های رسمی‌شان پاسخ می‌دهند و حتی یکی از ایشان رساله عملیه خود را منتشر کرده است. جناب منوچهری () آیا هنوز هم دلتان برای مرجعیت شیعه می‌تپد و می‌سوزد؟ آیا احساس نمی‌کنید دوستانتان با این اقدام حرمت اساتیدشان و بزرگان مرجعیت را رعایت نکرده‌اند؟ آیا این سیره سلف صالح بوده است؟ من از این نیت ایشان خبر ندارم ولی . امروز این اساتید بزرگوار در حالی کرده‌اند که هنوز اساتید ایشان و مراجع بزرگمان در قید حیات هستند. حداقل می‌توان گفت برای امر افتاء و مرجعیت، من به الکفایه موجود است. این اقدام چه نسبتی با سیره سلف صالح در فرار از مرجعیت و ریاست دارد؟ شاید این بزرگواران نیت خیری داشته باشند ولی حداقل باید گفت در روش اشتباه می‌کنند. پرسش ما این است: شما دلسوزان حریم مرجعیت درباره این پدیده چیست؟ پیام اعلام مرجعیت این بزرگواران می تواند یکی از این دو گزاره باشد: یا خود را از امثال مراجع معظم حضرات آیات عظام آقایان خراسانی و گلپایگانی و زنجانی و می دانند؟ یا خدای ناکرده در ایشان خلل و کاستی ای حس کرده اند که شرعی نموده اند برای پر نمودن یک خلاء در جامعه اسلامی اعلام مرجعیت نمایند؟ 4. سخن آخر: حاشیه مهم‌تر از متن این است که عده‌ای سیاست یک بام و دو هوا در پیش می‌گیرند و با استانداردهای دوگانه حوادث را تحلیل می‌کنند. جناب نائینی در کانال خود بارها مطالبی درباره پرهیز بزرگان از مرجعیت و ریاست گذاشته است. آیا آن مطالب صغریات و مصادیقی در عالم واقع ندارند؟ آیا رسالت یک استاد، آزاده بودن در تحلیل و یگانگی بین نظر و عمل نیست؟ استاد آزاده و حقیقت مدار کسی است که اگر انحراف را حتی در رفتار اصدقاء و اقربایش دید، تذکر دهد و موضع بگیرد. امروز آزمون خوبی برای سنجیدن عیار آزادگی و حقیقت مداری بسیاری از عزیزان است. سید طاها یزدانی 🔶پی افزود ادبیات این یادداشت مربوط به نویسنده محترم است و روزنه بدون هر ویرایشی بازنشر کرده است. @khabarehowzeh ♨️رسانه مستقل خبر حوزه
♻️ فراخوان ثبت نام دومین دوره آموزشی یک‌ساله فکر معاصر عربی ✅ گروه فکر معاصر عربی وابسته به مرکز مطالعات راهبردی اسلامی ( المرکز الاسلامی للدراسات الاستراتیجیة) از دانش‌پژوهان سطوح عالی حوزوی و تحصیلات تکمیلی دانشگاهی در رشته های تخصصی مرتبط، دعوت می نماید. ⬅️ شرایط حضور در دوره 1️⃣ آشنایی با علوم اسلامی و علوم انسانی 2️⃣ آشنایی با زبان عربی معاصر 3️⃣ موفقیت در مصاحبه تخصصی 4️⃣ توانایی و پایبندی به شرایط پژوهش (توانایی علمی، تعهد همکاری و ...) ✅ واجدین شرایط می توانند تا 30 مهرماه 1398 نسبت به ارسال مدارک رزومه خود از طریق رایانامه زیر اقدام نمایند. qom@iicss.iq 📞 شماره تماس: 025-37732013 مشاوره و راهنمایی در پیام رسان های ایتا و تلگرام: @muslimtaheri
♨️ پیاده روی بلاشک جزو شعائرالله است 🔻رهبر معظم انقلاب: 🔹 این کسانی که این راه را طی کردند و این حرکت عاشقانه را و مؤمنانه را دارند انجام میدهند، واقعاً دارند حسنه ای را انجام میدهند!! این یک است، لا تُحِلّوا شَعائِرَ الله، این بلاشک جزو شعائرالله است. 🔹جا دارد که امثال بنده که محرومیم از این جور حرکتها عرض بکنیم که «یا لَیتَنا کنّا مَعَکُم فَنفوز فَوزاً عظیماً». 🔹 این حرکت حرکت عشق و ایمان است؛ هم در آن ایمان و اعتقاد قلبی و باورهای راستین، تحریک کننده و عمل کننده است؛ هم عشق و محبّت. تفکّر اهل بیت و تفکّر شیعی همین جور است؛ ترکیبی است از عقل و عاطفه، ترکیبی است از ایمان و عشق؛ ترکیب این دو. این آن چیزی است که در سایر فِرَق اسلامی، خلأ آن محسوس است؛ سعی هم میکنند گاهی به یک نحوی این خلأ را پُر کنند، [امّا] نمی شود. @khabarehowzeh 🔻🔻🔻 ♨️رسانه مستقل خبر حوزه http://eitaa.com/joinchat/3516137473Cc9d671e336
9.2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♨️ ۱۰ نکته در مورد اربعین که شاید نمی‌دانستید @khabarehowzeh 🔻🔻🔻 ♨️رسانه مستقل خبر حوزه http://eitaa.com/joinchat/3516137473Cc9d671e336
♨️ مُهره موساد در آشوب عراق خود را روحانی و رزمنده جا زده بود باورش خیلی سخت است که دزد، لباس پیامبر(ص) را هم بدزدد و خود را روحانی جا بزند؛ اما واقعیت دارد که بدترین نفوذها، از جمله با همین عبا دزدی اتفاق افتاده است... 🔹فرد اصلی در این تصاویر، "غیث التمیمی"، از صحنه گردانان اغتشاشات اخیر عراق در فضای مجازی است؛ در قیافه های مختلف؛ از لباس روحانی و رزم، تا صمیمت با یهودیان و زنان افسران اطلاعاتی رژیم صهیونیستی! 🔸او در حوزه «شهید صدر» به عنوان طلبه دروس دینی تحصیل کرد. پس از سقوط صدام، به جریان صدر پیوست و از فرماندهان گروه «جیش المهدی» بود و پس از آن به مدت یک سال و نیم در زندان آمریکایی‌ها به سر برد... 🔹پس از آزادی از زندان، در انگلیس اقامت گرفت و تدریجا، دشمنی با مرجعیت و حوزه های علمیه شیعه را علنی کرد. تحرکات ااتمیمی، از ارتباط وی با سرویس های جاسوسی موساد و ام آی سیکس حکایت می کند. 🔸زنی که التمیمی در کنار او نشسته، همسر «یوسی کبرفارسر» رئیس سابق اطلاعات ارتش اسرائیل است. او عکس های متعددی در کنار برخی یهودیان و صهیونیست ها دارد.... 💬 محمد ایمانی @khabarehowzeh 🔻🔻🔻 ♨️رسانه مستقل خبر حوزه http://eitaa.com/joinchat/3516137473Cc9d671e336
♨️ ضرورت هویت بخشی به طلاب 🔸حوزه علمیه احیاگر اصل چهارم قانون اساسی باشد حجت الاسلام #متولی_امامی: 🔹اصل چهارم قانون اساسی باید مورد مطالبه حوزه علمیه باشد و حوزه به عنوان مجری آن ایفای نقش کند. 🔹شورای نگهبان قانون اساسی یکی از نهادهایی است که ظرفیت‌های زیادی برای استفاده طلاب و روحانیون و بهره بردن از ظرفیت‌های حوزه‌های علمیه دارد. 🔹اگر بخواهیم مشکلات حوزه علمیه را به صورت تمدنی حل کنیم، باید بستر طراحی نسبت حوزه و حاکمیت را ایجاد کنیم، این موضوع نشاط علمی و عملی پدید خواهد آورد و مشکلاتی نظیر طلبه غیر انقلابی خود به خود برطرف خواهد شد. @khabarehowzeh 🔻🔻🔻 ♨️رسانه مستقل خبر حوزه http://eitaa.com/joinchat/3516137473Cc9d671e336
♨️ دستورالعمل شناسایی و تقدیر از مفاخر دستگاه قضائی ابلاغ شد 🔹رئیس قوه قضائیه، «دستورالعمل شناسایی و تقدیر از مفاخر دستگاه قضائی» را به زیرمجموعه های دستگاه قضائی ابلاغ کرد. 📝 متن دستورالعمل را در لینک زیر بخوانید: fna.ir/dck1ph @khabarehowzeh 🔻🔻🔻 ♨️رسانه مستقل خبر حوزه http://eitaa.com/joinchat/3516137473Cc9d671e336
51.98M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♨️ فیلم‌کامل گفتگو با سردار سرلشکر قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه ⭕️ امدادهای‌غیبی از جبهه مقاومت ⭕️ پیام‌ ویژه امام‌خامنه‌ای به سید توسط حاج‌قاسم ⭕️اهمیت استراتژیک #جنگ۳۳روزه @khabarehowzeh 🔻🔻🔻 ♨️رسانه مستقل خبر حوزه http://eitaa.com/joinchat/3516137473Cc9d671e336
♨️ اگر نظریه «عدالت دینی» را خوب تبیین نکنیم، ممکن است در عدالتخواهی دچار انحراف شویم و در دام مکاتب دیگر بیفتیم. 💥 در برخی موارد ممکن است «عدالتخواهی» رنگ‌و‌بوی نظریات مارکسیستی داشته باشد، اما این خطا نباید موجب شود مانع از گسترشِ عدالتخواهی اصیل شویم. 💥 عدالتخواهیِ مصداقی اشکالی ندارد، اما نباید به «فرسایش جبهه مؤمنان» منتهی شود. 💥 «ولایت فقیه» محور «نظریه عدالت اجتماعی اسلام» است و عدالتخواهی‌ها در موضوعات اجتماعی، نباید در تعارض با این رکن باشد، بلکه در ذیل آن تعریف می‌شود. 🔵 استاد میرباقری در گفت‌گو با روزنامۀ فرهیختگان، ۱۳۹۸/۷/۱۵: 🔸 درباره موضوع «عدالتخواهی» در قدم اول باید به «نظریه اجتماعی اسلام» و مبحث «عدالت اجتماعی» مراجعه و آن را به‌درستی تبیین کرد و براساس مؤلفه‌هایی که در مبانی اسلامی آمده است، شاخص‌هایی مثل «عدالت» را سامان دهیم. پس از تبیین این مباحث و در مرحله بعد است که می‌توانیم ساختارهای اجتماعی طراحی کرده و نهادسازی کنیم. برای ورود به عرصه عدالتخواهی در جامعه اسلامی اگر این مراحل را طی نکنیم ممکن است در دامن مکاتب دیگر بیفتیم. عدالت، هم در مکتب لیبرالیسم - در بحث لیبرالیسم اقتصادی - مطرح می‌شود که این عدالت «مکتب رفاه» و بحث طبقات اجتماعی و تأمین اجتماعی است و هم در مکتب مارکسیسم. 🔸 در برخی موارد ممکن است عدالتخواهی رنگ‌و‌بوی نظریات مارکسیستی داشته باشد، کمااینکه امروز ادبیات مارکسیستی [در حوزه عدالتخواهی] مجددا احیا شده است. اما این نباید موجب شود ما مانع از گسترش عدالتخواهی شویم و هر فردی که وارد این عرصه شد و مباحث عدالتخواهانه را مطرح کرد، به سوسیالیسم و مارکسیسم منتسب کنیم. نباید این اتفاق بیفتد که مخالفان عدالتخواهی از این موضوع سوءاستفاده کنند و هر جنبش یا جریانِ عدالتخواه را متهم به مارکسیسم و چپ‌روی کرده و هجو جریان‌های عدالتخواه را پیگیری می‌کنند. این خطاست و نباید در جامعه ما اتفاق بیفتد. 🔸 باید بدانیم اگر ما نظریه «عدالت دینی» را خوب تبیین نکنیم، ممکن است در بحث عدالتخواهی دچار انحراف شویم؛ به‌خصوص افرادی که در این حوزه فعال هستند باید به این مسئله توجه کرده و اول از همه سراغ نظریه‌های اجتماعی اسلام بروند. 🔸 از طرف دیگر، گفتمان عدالتخواهی نباید به «فرسایش جبهه مومنان» منتهی شود، بلکه باید هم‌افزایی [در جامعه اسلامی] را به‌همراه داشته باشد. بر این اساس، اگر دیدیم طرح موضوع عدالتخواهی موجب فرسایش جبهه خودی شده است باید بدانیم بخشی از راه را اشتباه رفته‌ایم و باید در روش و ادبیات خود تجدیدنظر کنیم. 🔸 نکته دیگری که باید به آن توجه شود آن است که عدالتخواهی نباید ما را در برابر نظریه «ولایت دینی» قرار دهد؛ از این جهت که ولایت دینی، محور نظریه‌های اجتماعی در اسلام است و عدالتخواهی ذیل آن تعریف می‌شود. البته در نگاه کلان، خود نظریه ولایت دینی هم یکی از ارکان عدالتخواهی است، اما بعد از آنکه نظریه کلان شکل گرفت، عدالتخواهی در موضوعات اجتماعی اعم از کلان و خرد نباید در تعارض با نظریه «حاکمیت دینی» و نظریه ولایت دینی یا همان «ولایت‌فقیه» باشد. 🔸 اما اینکه برخی مطرح می‌کنند در عدالتخواهی نباید وارد مصادیق شد، درست نیست. اگر اخلاق اسلامی و قواعد فقهی مراعات شود و گفتمان عدالتخواه هم‌افزا باشد، ورود مصداقی و جزئی هیچ اشکالی ندارد. مسئله این است که «عدالتخواهی مصداقی» نباید سبب فرسایش جبهه مومنان شود. بنابراین اگر برخی اصول مثل اخلاق اسلامی رعایت شود و حرکت هم براساس نظریه عدالت دینی باشد و درنهایت فرسایش در جبهه مومنان پیش نیاید، ورود به عرصه عدالتخواهی هیچ مسئله‌ای ایجاد نمی‌کند در غیر این صورت و در خارج از این چارچوب، عدالتخواهی مصداقی آفت خواهد بود. @khabarehowzeh 🔻🔻🔻 ♨️رسانه مستقل خبر حوزه http://eitaa.com/joinchat/3516137473Cc9d671e336