eitaa logo
حمیدرضا خاندوزی
1.5هزار دنبال‌کننده
671 عکس
325 ویدیو
98 فایل
ادمین @khandozi315
مشاهده در ایتا
دانلود
🏴مرحوم سید شهاب‌الدین مرعشی نجفی می‌فرمودند: علت آمدن من به «قم» این بود که پدرم سیدمحمود مرعشی نجفی که از زهاد و عباد معروف بود، «چهل شب» در حرم حضرت امیر «بیتوته» نمود که آن حضرت را ببینید.‎ شبی در حال «مکاشفه» حضرت را دیده بود که به ایشان می‌فرماید: سید محمود! چه می‌خواهی؟ عرض می‌کند: می‌خواهم بدانم «قبر» فاطمه زهرا(س) کجاست تا آن را زیارت کنم؟ حضرت امیر علیه‌السلام فرموده بود: من که نمی‌توانم برخلاف «وصیت» آن حضرت، قبر او را آشکار کنم. عرض کرد: پس من هنگام زیارت چه کنم؟ حضرت فرمود: خدا جلال و جبروت حضرت فاطمه(س) را به فاطمه معصومه(س) عنایت فرموده است. هر کس بخواهد «ثواب زیارت» حضرت زهرا(س) را درک کند به «زیارت فاطمه معصومه» سلام‌الله‌علیها برود. 🆔 @khandozi_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎧 ♻️ رهبر معظم انقلاب بعد از مراسم خطاب به حاج مهدی رسولی: این مرثیه‌ی شما کار یک منبر نه بلکه کار چند منبر رو با هم کرد. 🆔 @khandozi_ir
۱- باید پذیرفت که دشواری‌ها و گرفتاری‌ها در طول دهه‌های گذشته، بر روی یکدیگر انباشته شده‌اند و «فرهنگ» را دستخوش کلاف‌های سردرگم کرده‌اند و واقعاً وضع فرهنگی ما،دچار «اختلال جدی» است و دربارۀ آینده، اگر «مسیر فرهنگیِ کنونی» ادامه یابد، «قفل‌شدگی‌ها» و «انسدادها»، بسیار بیشتر و اراده‌سوزتر خواهند بود. تداوم «غفلت» در چالش‌های فرهنگی، «سیر صعودی» و فزاینده خواهد داشت و درآینده، امکان‌های «گشایش» از دست خواهند رفت. 1⃣ @khandozi_ir
۲-متأسفانه ذهنیّت بسیاری از «کارگزاران فرهنگی»، نسبتی با «اصالت‌های انقلابی» ندارد و بیش‌وکم، آغشتۀ به «تجدّد» است. اما حقیقت این است که نه‌فقط نیروهای دولتی، بلکه «نهادهای» دیگر نیز گرفتار این آفتِ «استحاله‌گر» شده‌اند. لیبرالیسم فرهنگی به «اندرونی حاکمیّت» راه یافته و اصالت‌های انقلابی را «رقیق» کرده است. صدای «التقاط فکری» و «ریزش هویّتی» و «وادادگی فرهنگی»، از درون حاکمیّت شنیده می‌شود. 2⃣ @khandozi_ir
الهیات مقاومت(2).mp3
37.46M
🔊 (۲) * روحیه‌مقاومت،شاخص رشدمستمر * تمنای شهادت، نشانهٔ سلامت‌روح * شهید مرتضی آوینی و دشواری انتقال حس‌خوب مقاومت * پذیرش مظلومیت، مرحلهٔ از تعالی * غیبت‌کردن، علامت عدم مقاومت * کنشگری چندضلعی، به‌تنهایی * تصویر و گفتمان‌سازیِ مقاومت * تا کجا باید مقاومت کرد؟! * الهیات مقاومت در کلاس اخلاق * اگر خرج خدا نشویم، خرج دشمن خدا می شویم. * مقاومت به معنای دعوت به توحید و کرامت انسانی * تبیین نظم جدید جهانی در الهیات مقاومت * تقابلِ اسلام ناب با اسلام آمریکایی * الهیات‌مقاومت در سوره‌محمد(ص) 📆 جلسه دوم | ۱۴۰۳/۸/۲۳ ⌚️مدت‌زمان ۴۴:۵۸ 🕌 هیئت حسن‌ابن‌علی علیه‌السلام 🆔 @khandozi_ir
الهیات مقاومت(3).mp3
44.34M
🔊 (۳) * روحیهٔ مقاومت، شاخص دینداری * دور شدن از فرهنگ استقامت، در آموزه‌های دینی * فاطمیه، الگوی فرهنگ‌ مقاومت * شهادت دروغ، شکل‌گیری کربلا * وَلَنَبْلُوَنَّكُمْ حَتَّىٰ نَعْلَمَ الْمُجَاهِدِينَ مِنْكُمْ وَالصَّابِرِينَ(۳۱ محمد) * قضا شدن نماز صبح چرا؟؟ * أَحَبَّ إِلَيْكُمْ مِنَ اللَّهِ وَ رَسُولِهِ وَ جِهَادٍ فِي سَبِيلِهِ (۲۴ توبه) * طوفانی که مدافعان‌حرم به پا کردند * اضافه‌شدنِ چفیه به لباس‌روحانیت * ولایت، نخ تسبیح مفاهیم دینی 👌 نظام فکری، نگاه سیستمی و منظومه‌ای در الهیات مقاومت * شبکه‌سازی ولایت در ولایت طولی و ولایت عرضی *هزینه‌سازش بیشتر ازهزینه‌مقاومت * قدرت ساختی است نه خریدنی * بررسی آیه شریفه فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ وَ مَنْ تَابَ مَعَكَ (۱۱۲ هود) * اقتصاد مقاومتی، مهمترین امتحان شبکهٔ ولایت است. * اول قطع بازوی اقتصادی (فدک) حضرت زهرا سلام الله علیها 📆 جلسه سوم | ۱۴۰۳/۸/۲۴ ⌚️مدت‌زمان ۵۲:۰۱ 🕌 هیئت حسن‌ابن‌علی علیه‌السلام 🆔 @khandozi_ir
29.98M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 🔸تولید منافقین در جامعه مؤمنین 🔹 اقلیّتِ منافق زیرکِ علیمُ اللسان 🎙 👇 دسترسی به سخنرانی کامل 👈 کلیک کنید پرواز منتظر۶ 🆔 @khandozi_ir
۱-مبارزه و مقاومت و ایستادگی و مسئولیّت و کنشگری و خودآگاهی تاریخی، «محتاج هویّت» است و این هویّت است که «آرمان‌ها» را پیش می‌برد. غفلت از «هویّت اسلامی» و «انقلابی» و سرگرم‌شدن به فروعات و حواشی، «جریانِ انقلابی» را گرفتار توقف و ایستایی و رکود کرد. 1⃣ @khandozi_ir
۲-متأسفانه محافظه‌کاری و هراس و مصلحت‌اندیشی، به «سکۀ رایج» تبدیل شد و دهان‌ها را بست و «فریادها» را «خاموش» کرد. همه دچار تعارف و احتیاط و مداهنه شدیم و از عمل و اقدام و فاعلیّت بازماندیم. هنجارشدگیِ «محافظه‌کاری»، میدان را از دست ما ستاند و به دیگران واگذار کرد. 2⃣ @khandozi_ir
۳-امکان «تجدید حیات» وجود دارد و می‌توانیم دوباره پرچم «روشنگری» و «کنشگری» را به دست بگیریم و آرمان فراموش‌شدۀ «گام دوم انقلاب» را یاری برسانیم. باید پیشران و زنده و بانشاط بود تا «حضور» و «حیاتمان» احساس شود، دیگر دوران «خواب‌آلودگی» و «انفعال» به سر رسیده است. 3⃣ @khandozi_ir
۴-در ضمن باید دانست که انقلاب بدون «تفکّر»، راه به جایی نخواهد برد و جریانِ انقلابی در این باره، «مسئولیت تاریخی» دارد. باید به «مطهری» و «مصباح» بازگشت و از آنها آموخت. این دو، هیچ‌گاه «کهنه» و «تکراری» نخواهند شد و تاکنون، «جایگزینی» نیز نداشته‌اند. هیچ‌کس در «قد» و «قامت» آنها نیست. 4⃣ @khandozi_ir
الهیات مقاومت(4).mp3
35.5M
🔊 (۴) * قدرت، روح مقاومت است. * تمام ادراکات، مخصوص روح است. * حقیقتِ من و غذای طیّب * طرح دین، قوت و قدرت روحی * تغییر نگاه‌خدا، بالاترین تغییر عالم * کم خواستن، مشکل اصلی انسان * قدرت روحی را با نماز شروع کنیم. * وحدت فوق‌العاده روح و جسم * سیر زندگی انسان: از ضعف به سمت قدرت رفتن * امتحانِ انسان‌ها بوسیله قدرت * خوبی‌ها باید از روی قدرت باشد. * قدرتِ روحی سیدحسن نصرالله * ماجرای قدرت روحیِ شهید چمران * سیدعلی قاضی برگرد حرم عباس * از بیست سالگی برزخی بود. * عُجب؛ عدم احساس نیاز به دین * قدرت مالی، یکی از مظاهر قدرت 📆 جلسه چهارم | ۱۴۰۳/۸/۲۵ ⌚️مدت‌زمان ۴۳:۳۴ 🕌 هیئت حسن‌ابن‌علی علیه‌السلام 🆔 @khandozi_ir
درنگی در تفسیر تسنیم(48).mp3
29.75M
📚 (۴۸) 4⃣"فَأَزَلَّهُمَاالشَّيْطَانُ عَنْهَا فَأَخْرَجَهُمَا مِمَّا كَانَا فِيهِ ۖ وَقُلْنَا اهْبِطُوا بَعْضُكُمْ لِبَعْضٍ عَدُوٌّ ۖ وَلَكُمْ فِي الْأَرْضِ مُسْتَقَرٌّ وَمَتَاعٌ إِلَىٰ حِينٍ" • وجود شیطان در کل نظام هستی، خیر و رحمت است. • فقط وسوسه و دعوت به بدی • جهاداکبر، تنها مسیر برای فعلیت • فعل انبیاء: خنثی‌سازی وسوسه ابلیس و بخشیدن طراوت به فطرت • اختیار انسان؛ نه انبیاء و نه ابلیس • أَنْزَلْنَا إِلَيْكَ الذِّكْرَ لِتُبَيِّنَ لِلنَّاسِ مَا نُزِّلَ إِلَيْهِمْ (۴۴ نحل) • کمال انسان از راه افعال اختیاریدوگانهٔ گرایش؛ سطحی / عمیق • اهمیت بیداری در بین الطلوعیناضلال ابتدایی از جانب خدا نداریم • حکمت وجودی جهنم و شیطانخیر و شرِّ انگور؛ شراب / سرکه • وَكَذَٰلِكَ جَعَلْنَا لِكُلِّ نَبِيٍّ عَدُوًّا شَيَاطِينَ الْإِنْسِ وَالْجِنِّ(۱۱۲- انعام) • وسوسه ابلیس؛ عمیق شدنِ معارف اسلامی!! 📆جلسه چهل‌وهشتم| ۱۴۰۳/۸/۲۲ ⌚️ مدت زمان: ۳۵:۵۶ 🕌 خانه طلاب ابوتراب علیه السلام 🆔 @khandozi_ir
26.34M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
*⃣ دو خصوصیّت از برجستگی‌های مرحوم آقای طباطبائی بنده را خیلی متوجّه خودش میکند و جذب میکند؛ 1⃣یک خصوصیّت، جهادِ فکریِ کم‌نظیرِ آقای طباطبائی در بحبوحه‌ی تهاجم اندیشه‌های وارداتی و بیگانه است... در بحبوحه‌ی این حوادث، مرحوم آقای طباطبائی توانست یک پایگاه فکری مستحکم با آرایش تهاجمی به وجود بیاورد؛ یعنی آن کسانی که با افکار ایشان آشنا میشدند، موضعشان در مقابل مارکسیسم و در مقابل افکار گوناگون موضع تدافعی نبود، موضع تهاجمی بود که یک نمونه‌اش همین کتابهای آقای مطهّری (رضوان الله علیه) است که مشاهده میکنید. این پایگاه فکری را آقای طباطبائی به وجود آورد؛ هم با اصول فلسفه و هم با بیانات تفسیری که این تفسیر، دریایی از معارف سیاسی و اجتماعی است... این پایگاه فکری تهاجمی را مرحوم آقای طباطبائی به وجود آورد؛ این، آن کاری است که به نظر من ماها باید این کار را از آقای طباطبائی یاد بگیریم: تشکیل پایگاه‌های فکری پُرکننده‌ی خلأ‌ها و دارای جنبه‌ی تهاجم، نه موضع انفعالی و تدافعی. 2⃣خصوصیّت دوّم ایشان که آن هم به نظر من خیلی خصوصیّت برجسته و مهمّی است، این است که ایشان در عرصه‌ی معارف توحیدی و مفاهیم عرشی‌ای که به آنها در فکر رسیده بود، صرفاً به زایش فکری بسنده نکرد؛ در نفْس شریف خودش و قلب شریف خودش به آن حقایق و معارف متحقّق شد، عمل کرد به آنچه میدانست. (مقام معظم رهبری، آبان ١۴٠٢) 🆔 @khandozi_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹سخنان شنیدنی رهبر معظم انقلاب ﷽ 🔰 حضرت آیت‌الله بهجت قدس‌سره: ✨در مجلس اول ملاقات مرحوم علامه طباطبایی با استاد اخلاقی خود مرحوم آقا سید علی قاضی، مرحوم قاضی به ایشان فرمود: فرزندم! اگر دنیا می‌خواهی نماز شب بخوان، اگر آخرت هم می‌خواهی نماز شب بخوان. 📚در محضر بهجت، ج٢، ص٣۵٣ 🆔 @khandozi_ir
⏰ در روایت داریم: «تُوزیع الْوَقْت‏، تُوسِيعُ الوقت». اگر «وقت» درست «تقسيم» شود، «گسترش» مى‏‌يابد و «زمان» براى انجام «همه‏ كارها» پيدا مى‏ كنيم. باید در چند جبهه «فعّال»و«مؤثر» باشیم. چاره‌ایی نیست باید «لشگر تک‌نفره» شد. @khandozi_ir
لذت مبارزه(4).mp3
37.78M
↙️ 🔊 (۴) × هدف خود را بلند تعریف کنیم. × هدف؛ پرجاذبه و شورآفرین باشد. × امام على عليه السلام: ناتوان ترين مردم، كسى است كه از به دست آوردن برادران، ناتوان باشد و ناتوان تر از او، كسى است كه برادرى را كه به دست آورده است، از دست بدهد. × نفرت‌ها و علاقه‌ها شاخصی مهم × آسانی سختی‌ها در هدف بلند × انقطاع از لذت‌های کم، فلسفه‌ٔرنج × لذت و رنج دو بال، همراه با یکدیگر × امام حسن عسگری علیه السلام فرمود: «ما مِن بلیّة الّا و فیها نعمةٌ تحیط بها». «هیچ بلایی نیست مگر این که خدای متعال در آن یک نعمتی قرار داده که آن نعمت، بلا را احاطه کرده است».(تحف العقول،ص 489) × خدا انسان را آفرید که لذت ببرد. × دینداری؛ تنها راه لذت بردن، تمدن غرب؛ تنها راه لذت بردن × كُلٌّ قَدْ عَلِمَ صَلَاتَهُ‌وَتَسْبِيحَهُ(۴۱نور) × أمیرالمؤمنین(ع) می‌فرماید: «آدم‌های متقی و مؤمن و دیندار، لذت‌شان از دنیا، بیشتر از لذت مترفین از دنیا است» (فَحَظُوا مِنَ الدُّنْیَا بِمَا حَظِیَ بِهِ الْمُتْرَفُونَ؛ نهج‌البلاغه/ نامه27)منظوراز مترفین، آدم‌های عیاش و پول‌داری هستند که پول خرج می‌کنند تا کِیف کنند! × برای لذت بردن از دین، نباید به کم قانع باشیم. × لذت دینداری و نابودی مکائد نفس 📆 جلسه چهارم | ۱۴۰۳/۸/۲۸ ⌚️مدت‌زمان ۴۴:۳۲ 🆔 @khandozi_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
صبر، تداوم حیات مربّی(4).mp3
33.96M
↩️ 🎙‌‌ (۴) ✓ صبر؛ شتاب و عجله و اشتیاقتشدید عجله با محدودیت دنیا و شتاب اطرافیان تغییر نیاز در مجذوب شدن سرعت ✓ صبر، بیشترین دستور در قرآن ✓ صبر یک پای ثابت فضائل است. ✓ صبر؛ مدیریت راحت‌طلبیراحت‌طلبی دربیداری بین‌الطلوعین ✓ صبر کردیم اما آمدیم و نشد؟؟ ✓ صبر، مهمترین محک ایمان ✓ دین را با لذت و رنج شروع کنیم. ✓ رابطه صبر با سختی‌های دنیا 📆جلسه چهارم | ۱۴۰۳/۸/۲۸ ⌚️ مدت زمان ۲۹:۱۶ 🕌 خانه طلاب ابوتراب علیه‌السلام 🆔 @khandozi_ir
مدرسه تشکیلات (14).mp3
44.28M
🎧‌‌ (۱۴) 🎤 کار تشکیلاتی باید عقل منفصل جامعه باشد. 📆جلسه چهاردهم | ۱۴۰۳/۸/۳۰ ⌚️مدت زمان ۳۸:۱۴ 🕌 تهران. محفل طلوع نهایی 🆔 @khandozi_ir
۱-پیشرفت ابزار، «پیشرفت ابزار» است و نه «انسان». این که انگاره‌ی توسعه، منحصر در وجه «تکنیکی» و «ابزاری» است و «ماهیت انسان» در آن به «فراموشی» سپرده شده، برخاسته از «انسان‌شناسی فلسفی» مبتنی بر «روایت مادی» از انسان و ماهیت و غایاتش است. این‌گونه است که می‌توان نظریه‌ی «توسعه‌ی تجددی» را از زاویه‌ی نظریه‌ی «اصالت فرهنگ»، نقد و «ابطال» کرد. 1⃣ @khandozi_ir
۲-فرهنگ یک «ابزار» و «مقدمه‌ی» امر دیگر نیست، بلکه خودش «غایت» است؛ به این معنی که «کمال انسان»، مشروط و منوط به کسب مجموعه‌ای از ارزش‌های «عالی» و «معنوی» است که «دین»، آنها را ارائه کرده است. انسانیت انسان، وابسته به همین «معماری خویشتن» است و اگر انسان به چنین فضایلی دست نیابد، «ماهیت انسانی» را در خود محقق نکرده و در وجود انسانی، «متوقف» مانده است. 2⃣ @khandozi_ir
۳-در انگاره‌ی توسعه، فرهنگ یک «وسیله» و بستر برای غیر از خودش است؛ فرهنگ، برای «توسعه» است و توسعه، «جوهر» و «ذات اقتصادی» دارد. در این انگاره، انسان در «معاش» و «بدن» خلاصه می‌شود و همه‌چیز، در حکم مقدمه‌ی «لذت مادی» فزون‌تر است. 3⃣ @khandozi_ir
۴- پیشرفت ابزار و فن‌آوری و ماده و معیشت، پیشرفت «انسانی» و «حقیقی» نیست و نمی‌تواند گویای وضع باطنی فرد و جامعه باشد، اما پیشرفت «فرهنگ» و «سبک زندگی»، از ترقی در وجه «معنوی» و «هویتی» جامعه حکایت می‌کند و از این جهت، معیار قضاوت درباره‌ی «پیشرفت حقیقی» است و پیشرفت ابزار،پیشرفت‌ ابزار است‌ و نه«انسان». 4⃣ @khandozi_ir
۵-فرهنگ، «روح جامعه» و معیار تشخص و هویت آن است، که معنا و باطن و هویت را بر ماده و ظاهر و پوسته ترجیح می‌دهد. جامعه، باطنی دارد و ظاهری. «هستی جامعه»، دولایه است‌. این دولایه‌گی «وجود انسان» را مرکب از ماده و معنا می‌داند و جامعه را نیز «امتداد» وجودی انسان و اقتضاهای تکوینی و سرشتی آن قلمداد می‌کند. 5⃣ @khandozi_ir