eitaa logo
حمیدرضا خاندوزی
1.4هزار دنبال‌کننده
674 عکس
325 ویدیو
98 فایل
ادمین @khandozi315
مشاهده در ایتا
دانلود
1⃣ آیت‌الله خامنه‌ای: «اسلام رحمانی»، همان معارف نشأت‌گرفته از لیبرالیسم است و نه «اسلام واقعی». اینان برای التقاط اسلام با لیبرالیسم، تعبیر اسلام رحمانی را بافته‌اند تا هم حسّاسیّت‌برانگیز نباشد و هم جذاب باشد، اما در عمل، اسلام را به نفع لیبرالیسم، «مصادره» می‌کنند. «لیبرالیسمِ‌معممّ»، به‌شدّت در تکاپوست و در قالب اسلام رحمانی،لیبرالیسمِ مذهبی را می‌ستاید. هستۀ تئوریک و طرّاح لیبرالیسمِ مذهبی که «تهران‌نشین» است،به این راهبرد دست یافته که اگر انقلاب از قم آغاز شد، ضدانقلاب نیز از قم آغاز خواهد شد وباید در سایۀ بازاندیشی در فهم دین،گذار از انقلاب را تحقّق بخشید. 🆔 @khandozi_ir
2⃣ بعضی‌ها اما حسینِ نیزه‌نشین را می‌ستایند ولی هرکه به مکتب و مرام حسین، نزدیک‌تر باشد را «افراطی» و‌ «تندرو» می‌خوانند؛ چنان‌که در زمانه‌ی حسین نیز، او را «خارجی» شمردند. اهل دنیا، در طلب «زندگی» هستند و نه «مبارزه». امام حسین برای دین، هم نان می‌دهد و هم جان، و اینان برای دنیا و لذت، «دین‌فروشی» می‌کنند. از دین خویش «می‌فرسایند» برای طلب دنیا. دنیای‌شان تا آنجا دینی‌ست که «هزینه» ندارد. دین‌داری‌شان، «بی‌هزینه» و «عافیت‌طلبانه» و «کاسبکارانه» است. دکان گشوده‌اند و کیسه دوخته‌اند و با «جهاد» بیگانه‌اند. 🆔 @khandozi_ir
3⃣ کسانی حسین را برای «محرم» و «هیأت» می‌خواهند و نه برای همیشه و «جامعه». حزن را بر «حماسه» ترجیح می‌دهند و مذاکره را بر «مقامت». به میدان رفتن حسین را می‌ستایند، اما خودشان، «دیپلماسی» را برمی‌گزینند و حتی از احتمال جنگ می‌هراسند. برای حسین، «قیام» را می‌پسندند و برای خویش، «تقیه» را. از حسین، توقع «خون» دارند و از خویش، توقع «اشک». در پوسته‌ها و ظواهر، متوقف مانده‌اند و خط و مرام و «منطق حسین» را دور افکنده‌اند. هم‌عهد با عافیت هستند و تن به بلا نمی‌سپارند. رفیق «منفعت» هستند و نارفیق «مصیبت». و بدانید اینان مانع «خونخواهی مهمان عزیز» ما هستند. 🆔 @khandozi_ir
حضرت ولایت(3).mp3
33.92M
💯 پیشنهاد استماع 👌👇 🔊 (۳) * اهمیت ذکر شریف صلوات *مقایسه قیام‌حسینی با قیام‌مهدوی * شیوه مدیریت جامعه توسط پیامبر، فلسفه قیام‌حسینی * شیوه مدیریت جامعه توسط پیامبر، فلسفه قیام مهدوی * جان دادن یا مقام اجتماعی داشتن در قیام مهدوی * ؛ رهایی از تمام اسارت‌ها * ساختار و روش مدیریت جامعه توسط پیامبر، علت دشمنی‌ها * بر فلسفه وجودی اربعین * ، فضیلت قوم آخرالزمان * اربعین؛ تنفس در حکومت حضرت * صرفاً نباید عزادار بود!! * اربعین، تقویت اُمّت اسلامی 📆 جلسه سوم | ۱۴۰۳/۵/۲۸ ⌚️مدت زمان ۳۵:۱۳ 🕌 .هیئت حسن‌ابن‌علی علیه‌السلام 🆔 @khandozi_ir
مدرسه تشکیلات(10).mp3
40.91M
🎧‌‌ (۱۰) 🎤 کار تشکیلاتی باید شخصیت تراز داشته باشد. 📆جلسه دهم | ۱۴۰۳/۰۶/۰۵ ⌚️مدت زمان ۴۲:۳۰ 🕌 تهران مسجد سیدالشهدا علیه السلام محفل طلوع نهایی 🆔 @khandozi_ir
🗓 مهمترین هدفی که پیامبر دنبال میکرد این بود که «اُمّت‌اسلامی» تأسیس کنند نه اینکه صرفاً «انسان مسلمان» تربیت کنند یا اگر قصد پیامبر این بود که انسان مسلمان تربیت کنند،باید گفت: مهمترین «شاخص تربیت»یک انسان مسلمان این است که این فرد بتواند «عضو اُمّت اسلامی» بشود نه اینکه در «تنهایی خودش»،مسلمان بشود. 🆔 @khandozi_ir
🤔 🗓 امام حسن مجتبی علیه السلام «صلح» خودشان را به «حضرت خضر» و «سوراخ کردن کشتی مستمندان»، و «اعتراض موسی» که از «باطن» ماجرا اطلاعی نداشت، «تشبیه» می‌کند. حضرت خضر کشتی را معیوب کردند که از «تصرف کشتی» و «کشته شدن» اهل آن توسط «پادشاه ستمگر» جلوگیری کنند. (تحف العقول ص۳۰۸) 🆔 @khandozi_ir
🤔 شهید «فؤاد شکر» نفر اول «پهپاد» و «موشک» حزب الله لبنان در واقع «سردار حاجی زاده» حزب‌الله لبنان بود. 🔻 دبیرکل حزب الله لبنان: شهید فواد شکر از جمله تصمیم گیران در سال ۲۰۰۰ و در جنگ ۲۰۰۶ «مسئول اتاق عملیات» بود. وی همچنین از روز اول عملیات «طوفان الاقصی» به طور مداوم در «اتاق عملیات» حضور داشت. این شهید گرانقدر از جمله «متفکرین استراتژیک» مقاومت بود که همواره اندیشه ها و پیشنهادهای بسیار غنی و فراوانی داشت. مسئول «تهیه پیش‌نویس‌ها» درباره برنامه‌ریزی برای جنگ و استراتژی‌های جدید بود و در این زمینه همواره «ابتکار» داشت. این شخصیت مجاهد، همواره به «تربیت نیروها» اقدام می کرد و در فضایی که در آن کار می کرد «تأثیرگذار» بود. به همین دلیل، بسیاری از شهدای مقاومت، نزد او «پرورش» یافته بودند. 🆔 @khandozi_ir
درنگی در تفسیر تسنیم(37 ).mp3
41.89M
📚 (۳۷) 1⃣ "وَعَلَّمَ آدَمَ الْأَسْمَاءَ كُلَّهَا ثُمَّ عَرَضَهُمْ عَلَى الْمَلَائِكَةِ فَقَالَ أَنْبِئُونِي بِأَسْمَاءِ هَٰؤُلَاءِ إِنْ كُنْتُمْ صَادِقِينَ " • عمر👈 برنامه👈 فکر👈 قرآنتحمّل و آگاهی به اسماء، رمز و راز خلافت آدم • تفاوت تعلیم با تدریس • در تعلیم؛ هیچ‌گونه سهو و نسیان و جهلی در آن راه ندارد. • تعلیمِ بی‌واسطه اسماء به آدم • مراد از اسماء؛ حقایق غیبی آدمكُلٌّ قَدْ عَلِمَ صَلَاتَهُ وَ تَسْبِيحَهُ • تعلیم، اِشهادِ‌حضوری نه حصولی • عرضه علمی و حجاب‌نوری و معنوی • نحوه عرضه اسماء بر فرشتگان: ارائه حقیقت انسان کامل که مظهر همهٔ اسمای حسنای الهی است.فاصله وجودی انسان و فرشته ؟! • اِدّعای مثبت و منفی فرشتگان • نحو تعلیم‌اسماء دفعی یا تدریجی؟ • علت و تکرار واژه تقوا در قرآن؟! 📆جلسه سی‌‌و‌هفتم | ۱۴۰۳/۶/۱۲ ⌚️ مدت زمان: ۴۳:۳۱ 🕌 خانه طلاب ابوتراب علیه السلام 🆔 @khandozi_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎧 👈 در گوشی حضرت آقا با ما رهبر معظم انقلاب (حفظه الله) : توقف نکنید و نگذارید کار متوقف شود. چنانچه مقامات رسمی با شما همکاری نمی‌کنند، همانطور که تحریم‌های آمریکا را دور می‌زنیم، شما هم مسئولین رسمی را دور بزنید. 🤔نگاه آقا بسیار جالب بود. هم بحث عدم توقف هم بحث دور زدن ساختارهای داخلی چیزی شبیه به همان فرمان آتش به اختیار اصل اینکه آقا آن را تشبیه به مبارزات زمان طاغوت می‌کند، بسیار جالب و درس آموز است. 🆔 @khandozi_ir
حضرت ولایت(4).mp3
46.19M
🔊 (۴) * در تبلیغ دین ضعیف عمل کردیم. * مبارزه با هوای نفس؛ یعنی رهایی * تقرّب یعنی رهایی و آزادی * اسارت در بروکراسی ماکس‌وبر * ماجرای رهایی حداد آهنگر * آزادی، کارکرد دنیوی ولایت * تجربهٔ زندگی بدون حسادت * اهل محبت بودن یا نبودن ؟! * عزاداری برای امام یا نصرت امام؟ * از عاشورا به * اربعین، بهترین راه جهانی شدن امام حسین علیه السلام * تحلیلی از آخرالزمان * اتصلت بیوت الكوفه بنهر كربلا * سَيِّدِي غَيْبَتُكَ نَفَتْ رُقَادِي 📆 جلسه چهارم | ۱۴۰۳/۶/۳ ⌚️مدت‌زمان ۴۸:۰۰ 🕌 هیئت حسن‌ابن‌علی علیه‌السلام 🆔 @khandozi_ir
🏴«حرم رفتن‌مان را به تأخیر نیندازیم». آیت الله بهجت(ره): گاهی «موانع‌بزرگی»، با «یک‌بار مشهد رفتن» از سر راه ما برداشته می شوند. او حجّت خدا و «پناه‌شیعه» است. آسمان و زمین و آنچه بین آن دو است ، در «اختیار امام‌رضا» علیه السلام است. 🆔 @khandozi_ir
💠 شیعیانِ بدتر از دجال 🔺 به نقل از حسن خزّاز روایت میکند: از (ع) شنيدم كه مى‌فرمايد: ▪️«بعضى از دوستداران و ما اهل بيت، براى شيعيان ما، از خطرناك‌ترند». گفتم: چرا، اى فرزند پيامبر خدا؟ (إنَّ مِمَّن يَتَّخِذ مَوَدَّتنا أهلَ البَيتِ لَمَن هُوَ أشَدُّ لَعنَةً عَلىٰ شيعَتِنا مِن الدَّجّالِ‌) ▪️فرمود: «به جهت و . (بِمُوالاةِ أعدائِنا ومُعاداةِ أوليائِنا) ▪️وقتى چنين شود، حقّ و باطل در هم مى‌آميزد و اوضاع جامعه، مى‌شود و در نتيجه، مؤمن از ، شناخته نمى‌شود». (إنَّهُ إذا كانَ كَذٰلِكَ اختَلَطَ الحَقُّ بِالباطِلِ‌، وَاشتَبَهَ الأَمرُ فَلَم يُعرَف مُؤمِنٌ مِن مُنافِقٍ‌) صفات الشیعه ج۱ ص۸ 🆔 @khandozi_ir
چریک تربیتی(2).mp3
34.06M
👇 🎙‌‌ (۲) • إنَّما بُعِثتُ مُعَلِّما؛ من معلّم برانگيخته شدم. • بررسی دو شخصیتی بودن مربّی • باید بیدار بشی تا بتونی بیدار کنی • مربّی باید بتواند نقطه‌زنی کند. • همه چیز در درون ما هست. • در طرح دشمن بازی نکنیم. • دنیای بدون رنج؛ رؤیای آمریکایی • باید با محسوسات سخن گفت. • مثلاً کارکرد دنیوی نماز و مزاج‌ها • تربیت صرفاً انتقال مفاهیم نیست. • اهمیت اردو در مباحث تربیتی • تحقق عینی دین در پیامبر • مردم با دیدن پیامبر تربیت شدند. 📆جلسه دوم | ۱۴۰۳/۰۶/۰۷ ⌚️مدت زمان ۳۵:۲۷ 🕌 خانه طلاب ابوتراب علیه‌السلام 🆔 @khandozi_ir
🗓 به صحنه آمدن «منتقدان حاکمیت» و «نیروهای سیاسیِ زاویه‌دار» که از جنس انقلاب نیستند بلکه متمایل با «لیبرالیسم مذهبی‌»اند، نشانگر بازیابی یک لایه سیاسی در «قدرت رسمی» است؛ لایه‌ای که دیروز برای تحریک جامعه در برابر نظام، فتنه‌انگیزی کرد و امروز که طمع مقام و منزلت دارد، از «وفاق» سخن می‌گوید. 🆔 @khandozi_ir
🗓 پیش فرض‌های ناصوابی که نظریهٔ «دولت وفاق ملی» دربارهٔ جامعه و حاکمیت دارد این است که جامعه دچار «قهر» و «گسست» و «شکاف» شده است. در نظر آنها ما با یک جامعهٔ به شدت «متکثّر» و «ناهمساز» و «چندپاره» و «تکه‌تکه» روبرو هستیم و راه‌حل را توزیع و تقسیم «قدرت» به هر یک از «لایه‌ها» برای وحدت می‌دانند. متأسفانه این فهم غلط از وضع اجتماعی، «گرهٔ اجتماعی خیالی» را به «گرهٔ سیاسی واقعی» تبدیل میکند. نتیجه این تفکر این است که دین به «متغیّر بی‌منزلت» در سیاستِ نظام جمهوری اسلامی ایران تبدیل خواهد شد. 🆔 @khandozi_ir
🗓 سیاست فرهنگیِ لیبرال‌های مذهبی، «تساهل‌وتسامح» است که به معنی رهاسازی جامعه از لحاظ فرهنگی و مجال‌دادن به هویّت‌های معارض برای تسخیر جامعه است. دورۀ حاکمیّت لیبرال‌های مذهبی در تجربۀ اصلاح و اعتدال، دوره نفوذ و رخنۀ فرهنگی بوده است، نه پیشروی فرهنگی در چهارچوب‌ روش‌های خلاقانه. «نمیشود خوش‌بین بود.» 🆔 @khandozi_ir
🗓 به بیان «استاد مطهری»، تجربه‌های تاریخی نشان می‌دهند که همواره، فساد و تباهی و انحراف، از «لایۀ بالایی جامعه» به توده‌ها و عامّه راه یافته است. این سرآمدان و شهره‌گان سیاسی و فکری هستند که بر اراده و خواست جامعه اثر می‌گذارند و «بنیان‌های تفکّر انقلابی» را در ذهنیّت جامعه، «متزلزل» می‌سازند. امیر‌المؤمنین (ع): «الناس بأُمرائهم أشبه منهم بآبائهم» مردم به «حاكمانشان» بیش از پدرانشان شباهت دارند. 🆔 @khandozi_ir
💢 سپس فرمود: دهمین و چیست دهمین؟ به او گفته شد: چيست؟فرمود: «احدى را ننگرد جز اين كه بگويد او از من بهتر و پرهيزكارتر است». 🆔 @khandozi_ir
🔻 نزدیک شویم 🆔 @khandozi_ir
🗓 به دنبال رهبری نبود اما «تقدیر» چنین خواست، بعد که به قدرت رسید با مخالفان و منتقدانش «مدارا» کرد و خود را نه فقط قابل مقایسه با حضرت امیر، بلکه از قنبر، غلام آن حضرت «فروتر» می‌داند.او «قانون» را محترم و فصل الخطاب دانسته است و «قدرت» را نه تنها تجمیع و انباشته نکرد بلکه آن را در اُمّت «توزیع» کرد. او «مردمی‌سازی‌حکومت» را سازوکارِ نافع و قطعی نظام قلمداد می‌کند امّا عده‌ای شعار ساختارشکنانه «مرگ بر دیکتاتور» سردادند و در خیابان «حرمت» او را شکستند و «حریمش» را درنوردیدند اما او نه تنها «واکنشی» نشان نداد بلکه هیچ سخنی در «دفاع از خود» نگفت و «زبان انتقاد» نگشود‌. 🆔 @khandozi_ir
حضرت ولایت(5).mp3
48.28M
🔊 (۵) * دینداری؛ آزادی از تمام ترس‌ها * وجود ولایت مساوی تحقق آزادی * بدحجابی بیانگر واقعیت آزادی * عالم دوگانه آزادی / بردگی * به بردگی نرفتن، فلسفه دین * آزادیِ تمدن غرب، هبوط دوم * دینداری کردن برای نصرت امام * فلسطین، شفافیت راه حق‌و‌باطل * خذف انتظار از آموزه‌های دینی * دینداری منفعت‌طلبانه، علت نپذیرفتنِ شرایط آخرالزمان * سه میلیون زائر چرا ؟! * لو نرفتنِ اخبار مثبتِ آخرالزمان * آلوده نشدن به وجه منفی آخرالزمان، علت اخبار منفی آخرالزمان * خواستگاری رفتن آیه‌الله حق‌شناس * ماجرای فرج در داستان حضرت‌نوح * دینداری بدون انتظار علت توقف 📆 جلسه پنجم | ۱۴۰۳/۶/۸ ⌚️مدت‌زمان ۵۷:۲۱ 🕌 هیئت حسن‌ابن‌علی علیه‌السلام 🆔 @khandozi_ir
🗓 شاید راز شکل‌گیری تمدن غرب واژه «آزادی» باشد آنان در این باورند که «فطرتِ» انسان‌ها در «طلبِ آزادی» است و برای «تسخیر» و «به اسارت کشیدن» و «مدیریت ابناء بشر»، «آزادی تقلّبی» را که «انواع اسارت‌ها» است به صحنه آوردند تا بتوانند بر عالم «حکومت» کنند.می‌توان گفت دینداری؛ تحقق «آزادی ناب» است. 🆔 @khandozi_ir
درنگی در تفسیر تسنیم(38).mp3
46.64M
📚 (۳۸) 2⃣ "وَعَلَّمَ آدَمَ الْأَسْمَاءَ كُلَّهَا ثُمَّ عَرَضَهُمْ عَلَى الْمَلَائِكَةِ فَقَالَ أَنْبِئُونِي بِأَسْمَاءِ هَٰؤُلَاءِ إِنْ كُنْتُمْ صَادِقِينَ " • تحمل و تعلیمِ‌بی‌واسطه حقایق غیبی عالم • اسم «علیم» محور اسماء الحسنی • ؛ عدم تحمل و استعداد ادراکِ اسماء کُلها • وَمَا يُؤْمِنُ أَكْثَرُهُمْ بِاللَّهِ إِلَّا وَهُمْ مُشْرِكُونَ(آیه۱۰۶ یوسف) • علم و معرفت، کمال عبادت • علم👈 اخلاص👈 عبادتِ‌نابمِدادُالْعُلَماءِ افْضَلُ مِنْ دِماءِالشُّهَداءتحقق‌اخلاص با کسب‌علم و معرفت • الْعِلْمُ‏ سَبْعَةٌ وَ عِشْرُونَ‏ حَرْفاً • خلیفةالله‌مطلق،مظهرِمطلق‌اسماءانسان کامل مظهر همهٔ اسماء • خلیفهٔ خلیفه الله؛ متقین به واسطه انسان‌کامل به خلیفه‌الهی می‌رسند. • چرا انسان؟ چرا ملائکه نه؟ • اللَّهُمَّ ارْحَمْ خُلَفَائِي ثَلَاثَ مَرَّاتٍ فَقِيلَ لَهُ يَا رَسُولَ اللَّهِ وَ مَنْ خُلَفَاؤُكَ قَالَ الَّذِينَ‏ يَأْتُونَ‏ مِنْ‏ بَعْدِي‏ وَ يَرْوُونَ عَنِّي أَحَادِيثِي وَ سُنَّتِي فَيُعَلِّمُونَهَا النَّاسَ مِنْ بَعْدِي 📆جلسه سی‌‌و‌هشتم | ۱۴۰۳/۶/۱۲ ⌚️ مدت زمان: ۴۸:۲۸ 🕌 خانه طلاب ابوتراب علیه السلام 🆔 @khandozi_ir
💠 استاد مطهری: آن تذکّرات رسولانه «خمینی»، بیت‌الغزل انقلاب ایران بود که «فطرت‌های غبارگرفته» و «جان‌های به‌خواب‌رفته» را احیاء کرد و به صحنۀ انقلاب آورد. این انقلاب، چنین گرانیگاه و مداری داشت و بدون او، امکان «چرخش تاریخی» فراهم نبود و او به «قبلۀ آمال» و «تعلّقات» و «ارادهای مردم» تبدیل گردیده بود. 🆔 @khandozi_ir