خانه طلاب جوان
#به_استقبال_عرفه 4⃣ ✅ گریهی کشیشها و اسقف ها 🔸️در یکی از کشورهای آمریکای جنوبی، برزیل، مجلس بزر
#به_استقبال_عرفه 5⃣
✅ روز #عرفه است؛ روزِ دعا و ذکر و تضرع و ابتهال و راز و نیاز است؛ بخصوص شما جوانها قدر این روزهای بزرگ و این ساعات باارزش را بدانید. همین رابطهی با خداست که سینهها و دلها را منشرح میکند؛ راه را برای انسان باز میکند؛ عزم و اخلاص به انسان میدهد؛ به کارها برکت میبخشد؛ توفیق الهی را بر سر انسان سایهگستر میکند و نتیجهی آن، پیشرفت در خط اصیل ارزشهای اسلامی است.
❎ این روزها و این ساعات باارزش را هرگز از دست ندهید.
🗓 ۱۳۸۴/۱۰/۱۹
🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰
http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
#اندیشه_فقهی_رهبر 1⃣
♻️ در بررسی تلازم میان نهی از معامله و فساد آن (بعد از اینکه اقوالی را در عدم تلازم میان نهی از معامله و فساد آن نقل می کنند) آنچه به نظر ما میرسد، این است که:
⏪ تفکیک این دو اعتبار از یکدیگر و احتمال این معنا که در یک معاملهای نهی تکلیفی یعنی مبغوضیت برای مقنّن و شارع باشد و در عین حال این معامله صحیح و ممضی و نافذ باشد، گرایش به این فکر اساساً ناشی از عدم التفات به حکم فقهی اسلامی به عنوان یک قانون جامعه و نگاه به فقه به عنوان یک دستور حکومتی است.
❌ بله، اگر فقه برکنار از جریانات زندگی دانسته شود -همانطور که در زمانهای گذشته بوده است، استاد بزرگوار ما[مرحوم امام ره] هم آن روز که این مطالب را مرقوم میفرمودند، سی یا چهل سال قبل از انقلاب بوده و آنوقت هم همین جریان موجود بوده- و گفته شود که فقه برکنار از مسائل حکومتی میباشد، آن وقت نگاه به فقه، نگاه غیر حکومتی است. لذا به ملزومات قانونگذاری فقهی، آن وقتی که میخواهد جامعه را اداره کند توجّه نمیشود.
⏪ اين دقّتهای باریکبینانه، این تفکیک اعتبارات از یکدیگر، اینها هم طبعاً به ذهن مبارکشان میرسد. در حالی که وقتی ما فقه را قاعده و مبنای قانونگذاری در جامعه میدانیم، دیگر این حرف معنی ندارد.
⏪ وقتی قانونگذار به یک معاملهای که میخواهد انجام بگیرد، نگاه میکند و میبیند وقتی اثر این معامله که همان نقل و انتقال است، تحقّق پیدا بکند، زیانهایی متوجه جامعه میشود و جامعه ضربه میخورد، در اینجا میگوید: این معامله ممنوعٌ (مثل همۀ ممنوعات و محرّمات)، میگوید: این کار ممنوع است. اينكه ما بگوئیم: معامله ممنوع و حرام است و مجازات دارد، لکن در عین حال همان اثری که مفسده ناشی از آن میشد، آن اثر هم در خارج تحقّق دارد! این قانونگذاری عقلائی نیست. این، مطلقاً قابل قبول نیست. علّت حکم تحریمی، وجود مفسدهای است که در این معامله است، بما لها من الأثر، بما لها من المحتوی. از این جهت این معامله را تحریم کردهاند.
✅ بنابراین، تفکیک بین تحریم معامله و در عین حال مجازبودن محتوای این معامله و اثر این معامله، معقول نیست.
🗓
مکاسب محرمه - جلسه ششم🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
⚠️ توجه توجه 🔻🔻
#دعوت_به_همکاری
✅ از #آقایان واجد شرایط زیر، جهت همکاری با مجموعه خانه طلاب و نشریه خط دعوت به عمل می آید :
1️⃣ توانایی و سابقه کارهای پژوهشی
2️⃣ حضور حداقل سه ساعت در خانه طلاب جوان
3️⃣ ساکن قم
🎁 مزایا:
🔹 دریافت حقوق ماهیانه
♦️ بهره مندی از امکانات موسسه خانه طلاب جوان
♦️ امکان انتخاب موسسه خانه طلاب جوان به عنوان مرکز هدایت علمی تربیتی در سایت نجاح
⏪ برای کسب اطلاعات بیشتر به آیدی @gohari_67 پیام بدهید.
🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰
http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
روایت کرونا - قسمت اول - شب عملیات.mp3
22.23M
#باز_نشر
#نشر_حداکثری
📻 پادکست #روایت_کرونا - قسمت اول
🔻 شب عملیات
🔻 روایت نامهای که باعث تشکیل قرارگاه جهادگران سلامت در قم شد.
#رادیو_روایت
#قرارگاه_جهادگران_سلامت
•┈••✾🔹✾••┈•
🌀🌀 خانه طلاب جوان در "ایتــا" "بلــه" "روبیـکا"
🔴 روزی که #حاج_قاسم سه بار تا مرز #شهادت پیش رفت
🔻 شهید #پورجعفری دربارهٔ یک روز از زندگی شهید حاجقاسم چنین میگوید:
⏪ ای کاش وقت داشتیم، مینشستم تعریف میکردم... یک روز رفتیم #کردستان عراق که #داعش آنجا آمده بود.
مردم خانه ها را خالی کرده و رفته بودند. توی یک خانه مستقر شدیم. صبحانه خوردیم. حاج قاسم دوربین را برداشت و در منطقه راه افتادیم. روی پشتبام یک خانه، لب بالکن، دوربین را گذاشت و شروع کرد منطقه را شناسایی کردن.
⏪ من دیدم یه بلوک آن کنار افتاده. این بلوک را برداشتم و گذاشتم روی سر بالکن تا ایشون از سوراخ های بلوک دید بزنه، که تکتیراندازهای داعش ما را نزنند.
هنوز بلوک را نگذاشته بودم روی سر بالکن، تکتیرانداز زد و خورده های بلوک روی سر و صورت من و حاجی پاشید.
⏪ از این خانه به پشتبام خانهٔ دیگری برای شناسایی رفتیم. آنجا هم تیری بغل گوش حاجقاسم زدند و تیر توی دیوار رفت.
⏪ دوباره از این جا رفتیم. حاجی به من گفت: حسین برو ببین این جا سرویس بهداشتی کجا هست، جای تمیزی باشه که وضویی بگیریم و آبی به صورت بزنیم.
رفتم گشتم تمیز نبود، به حاجی گفتم بریم بغداد، اینجا تمیز نیست. حاجی گفت: تا بغداد ۱۸۰ کیلومتر راه هست. می رویم خانهای که امروز صبحانه خوردیم. گفتم بریم. وقتی رسیدیم، من نشستم و ایشون رفت وضو بگیرد؛ دیدم دلم داره شور می زنه و استرس دارم.
رفتم دنبالش ببینم کجا رفت. دیدم وضو گرفته و اورکتش روی دست راستش و جورابهایش هم توی دست چپش، دارد میآید.
گفتم: حاجی از این جا برویم. گفت: حسین تو امروز چِت شده!
گفتم بریم بریم. گفت: بزار جورابهامو بپوشم! گفتم توی ماشین بپوش.
با زحمت ایشان را سوار ماشین کردم و در را بستم و راه افتادیم. صد متر که از آن خانه فاصله گرفتیم، تمام خانه با ۱۷ نفر از نیروهای خودی که داخلش بودند، رفت هوا.
⏪ در زمان دیگری برای شناسایی و ارتباط با بچهها و دوستان رفتیم ، سوار ماشین بودیم که یک مرتبه شنیدیم، بچهها داد زدند: وایسا وایسا جلوتر نیا...! ایستادیم. یک بمب کار گذاشته بودند، توی جاده که چاشنی کششی داشت، ۲۰ سانت دیگر مانده بود که ماشینمون برود روی آن و منفجر بشود.
🔹 شب که بغداد برای استراحت رفتیم ، فقط حاجی یک کلام گفت: عجب امروز دو سه بار میخواستیم شهید بشیم، نشدیم.
🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰
http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
🔰 اگر به توصیههایی که نسبت به آب و فاضلاب خوزستان انجام شده بود توجه میشد، حالا مسلما این اشکالات را نداشتیم / مردم ناراحتیشان را بروز دادند و هیچ گلهای نمیشود از آنان داشت
🔻 رهبر انقلاب پس از دریافت نوبت دوم واکسن ایرانی کرونا: در این ۷-۸ روز اخیر یکی از نگرانیهای ما مسئله خوزستان و مسئله آب مردم و مشکلات مردم بود.
واقعا دردآور است برای انسان که مشاهده بکند استان خوزستان با این مردم وفاداری که در این استان هستند، با این همه امکانات و استعدادهای طبیعیای که در این استان وجود دارد، با این همه کارخانجاتی که در این استان وجود دارد، وضع مردم به جایی برسد که آنها را ناراضی کند و ناراحت کند آنها را.
اگر چنانچه توصیههایی که نسبت به آب خوزستان و فاضلاب خوزستان مورد توجه قرار میگرفت حالا مسلما این اشکالات را نداشتیم.
حالا خب که مردم ناراحتیشان را بروز دادند و اظهار کردند هیچ گلهای نمیشود از مردم داشت. ناراحتاند،مشکل آب مشکل کوچکی نیست آن هم در آن هوای کذایی خوزستان، آن هم مردم خوزستان که بسیار مردم باوفایی هستند.
☑️ @Khamenei_ir
🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰
http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
#فهرست:
#نشر_حداکثری
✅ فهرست مجموعه پادکستهای #روایت_کرونا
🔰🔰 با ضربه برروی هر قسمت، به آن قسمت از پادکست منتقل میشوید:
1⃣ پادکست روایت کرونا: شب عملیات
2⃣ پادکست روایت کرونا: مسابقه
3⃣ پادکست روایت کرونا: سید بخش
4⃣ پادکست روایت کرونا: تقلب مقدس
5⃣ پادکست روایت کرونا: آقام گَلدی
6⃣ پادکست روایت کرونا: جهاد بدونمرز
7⃣ پادکست روایت کرونا: بازگشت
8⃣ پادکست روایت کرونا: مردان میدان
9⃣ پادکست روایت کرونا: با هم
🔟 پادکست روایت کرونا: جهاد پشتِ فرمون
1⃣1⃣ پادکست روایت کرونا: پنجره رو به حرم
2⃣1⃣ پادکست روایت کرونا: پزشک بی نشان
3⃣1⃣ پادکست روایت کرونا: منو یادت نره
4⃣1⃣ پادکست روایت کرونا: یار خمینی ره
🔺🔺🔺🔺🔺🔺؛
🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰
http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
خانه طلاب جوان
#کتابستان ✅ سستی و عدم انسجام #جبهه_حق عامل شکست 🔸 در #نظام_اندیشه_توحیدی، یک لشکر -حتی با فرمانده
✅ عملکرد چهلساله انقلاب
🔸 بسیاری از افراد، بررسی عملکرد چهل ساله انقلاب را معادل بررسی کار آمدی حاکمان گرفته اند.
این تحلیل، ناشی از یک منظر و #نظام_اندیشه خاص است.
❗️کسانی که هویت انقلاب را به حکومت ها تقلیل می دهند، قطعا به راحتی نمی توانند تحلیل کنند که چرا حضرت امام ره در مبارزه با #رژیم_پهلوی از روش کودتا یا مبارزه های مسلحانه استفاده نکرد.
❗️نمی توانند تحلیل کنند که علت همراهی با شورای انقلاب در انتخاب #بازرگان و همراهی با مردم در انتخاب #بنی_صدر چه بود؟
❗️و نمی توانند تحلیل کنند که علت نوشیدن #جام_زهر چه بود؟
❗️بر این خیال اند که عده ای امام را فریب دادند و موفق شدند او را بازی دهند حال آنکه حقیقت آن استکه، آنچه برای رهبر الهی مهم است آن است که مردم مسیر را بپیمایند. او حاکمیت را با همه قداست و اهمیتش بروز و ظهور واقعه ای معنوی و تحولی درونی در امت می داند.
🗓
بخشی از کتاب طرح کلی اندیشه مقاومت#طرح_کلی_اندیشه_مقاومت 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 🌐 https://chat.whatsapp.com/EukZkudE0Vj9wsjFFBH93T 🌐 https://instagram.com/khanetolab_ir 🌐 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
✅ اهمیت و نقش طلاب و حوزه در انقلاب: 1⃣
🔻 خصوصیت مبارزات دانشجویی این است که همیشه [هم در کشور ما، هم در جاهای دیگر] محدود مانده است در محیط دانشگاه، یا اندکی تأثیرگذاری بر روی برخی از مسائل عمومی کشور؛ هیچوقت تبدیل به یک #انقلاب و به یک حرکت عمومی و تحوّل عمومی نشده؛ ... یک حوادثی در شهرها بهوجود میآورد؛ که
🔸 اوّلاً همهی دانشجوها در مبارزات معمولاً شرکت نمیکنند؛ یک گروهی هستند،
🔸 منتها هرگز ما نه در دورهی خودمان، نه در کشور خودمان، نه در کشورهای دیگر ندیدهایم که مبارزات دانشجویی در یک جایی منتهی بشود به تغییر نظام و تغییر رژیم و تحوّل عمومی و انقلاب و از این حرفها؛
🔻 حدود دانشجویی این است؛ علّتش هم این است که دانشجو نفوذ و امتداد اجتماعی ندارد؛ حدّاکثر تأثیری که دانشجو دارد، این است که در خانوادهی خودش یک فکری را ایجاد بکند یا یک چیزی را مثلاً فرض کنید ترویج کند، اما حوزه علمیه اینجور نیست.
🗓
بیانات در دیدار مجمع نمایندگان ۹۴/۱۲/۲۵🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 🌐 https://chat.whatsapp.com/EukZkudE0Vj9wsjFFBH93T 🌐 https://instagram.com/khanetolab_ir 🌐 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
خانه طلاب جوان
#عید_الله 2⃣ 7⃣1⃣ روز تا عید الله الاکبر ✅ غدير؛ مايه وحدت اسلامی 🔻 مسأله غدیر میتواند مایه وحدت ب
#عید_الله 3⃣
4⃣ روز تا عید الله الاکبر
✅ غدير؛ مايه وحدت اسلامی
🔻 مسأله #غدیر میتواند مایه وحدت باشد؛ همچنان که مرحوم آیةاللَه #شهید_مطهری مقالهای با عنوان «الغدیر و وحدت اسلامی» دارد.
🔹او کتاب الغدیر را -که درباره مسائل مربوط به غدیر است- یکی از محورهای #وحدت اسلامی میداند که درست هم هست. ممکن است به نظر عجیب بیاید، اما واقعیت مطلب همین است.
🔹خودِ مسأله غدیر، غیر از جنبهای که شیعه آن را به عنوان اعتقاد قبول کرده است -یعنی حکومت منصوب امیرالمؤمنین علیهالصلاةوالسلام از طرف پیامبر که در حدیث غدیر آشکار است- اصل مسأله #ولایت هم مطرح شده است. این دیگر #شیعه و #سنی ندارد.
🔺 اگر امروز #مسلمانان جهان و ملتهای کشورهای اسلامی، شعار ولایت اسلامی سر دهند، بسیاری از راههای نرفته و گِرههای ناگشوده امّت اسلامی باز خواهد شد و مشکلات کشورهای اسلامی به حل نزدیک خواهد گشت.
🗓 ۱۳۷۹/۰۱/۰۶
🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰
🌐 https://chat.whatsapp.com/EukZkudE0Vj9wsjFFBH93T
🌐 https://instagram.com/khanetolab_ir
🌐 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
.
🎉یک فرصت ویژه به مناسبت تولد فرمانده
.
🍀تصمیم گرفتیم که به بهانه سالروز تولد فرمانده عزیزمان #حاج_احمد_کاظمی هم یک هدیه ویژه براتون داشته باشیم هم یک مسابقه اینستاگرامی ساده؛ البته با جایزه های خوب.
.
🎁و اما هدیه ویژه امون؛
.
📚کلیه آثار منتشر شده انتشارات رو میتونید با 25% تخفیف تهیه کنید و البته #ارسال_رایگان برای #خرید_های_بالای_150_هزار تومان
پس فرصت رو از دست ندین♨️
.
🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺
.
. 🌏خرید اینترنتی
Nashreshahidkazemi.ir
📞مرکز پخش
02537840844
🏢خرید حضوری
قم،خیابان معلم،مجتمع ناشران،طبقه اول،واحد 131
.
🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺
.
🆔 @nashreshahidkazemi
خانه طلاب جوان
#عید_الله 3⃣ 4⃣ روز تا عید الله الاکبر ✅ غدير؛ مايه وحدت اسلامی 🔻 مسأله #غدیر میتواند مایه وحدت با
✅ غدیر بازگشت به اصل وحدت است
👈 حجتالاسلام والمسلمین حامد کاشانی، پژوهشگر تاریخ اسلام
🔻 یک بحثی که خیلی کمک میکند به فهم اندیشهی حضرت آیتالله خامنهای دربارهی وحدتآفرین بودن غدیر، این است که ایشان پنج بار حداقل میگویند کتاب «الغدیر» علامهی امینی کتاب وحدتبخش است، اما چرا این کتاب وحدتبخش است؟
🔹 چون مرحوم علامهی امینی رحمةاللّهعلیه با استفاده از مصادر اهل سنت سعی کرده عقاید شیعه را تبیین کند. یعنی ما را بشناسید و سپس نقد کنید، نه این که توهّمی از ما داشته باشید. از این طرف به ما هم یاد میدهد وقتی میخواهید با آنها مواجه شوید، بدانید همهشان «ابن تیمیه» نیستند. ما باید عقاید آنها را بشناسیم، آن وقت راحتتر میتوانیم با هم گفتوگو کنیم تا آنها هم ما را بشناسند.
🔸 #وحدت مورد نظر حضرت آیتالله خامنهای یعنی باید مباحثهی منصفانهی علمی و دقیق آکادمیک صورت بگیرد. بدون مباحثهی علمی وحدت رخ نمیدهد.
#وحدت
#غدیر
#عید_غدیر
🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰
http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
📎 فایل های ارائه شده در دوره رایگان #مشروطه_شناسی توسط کانال نشریه عهد
🔻معرفی دوره و ثبت نام جدید
🔰 https://eitaa.com/nashriyeahd/565
⭕️ لیست صوت جلسات بارگزاری شده 🔴
🔊 جلسه اول
🔰 https://eitaa.com/nashriyeahd/547
🔊 جلسه دوم
🔰 https://eitaa.com/nashriyeahd/553
🔊 جلسه سوم
🔰 https://eitaa.com/nashriyeahd/560
🔊 جلسه چهارم
🔰 https://eitaa.com/nashriyeahd/575
🔊 جلسه پنجم
🔰 https://eitaa.com/nashriyeahd/584
🔊 جلسه ششم
🔰 https://eitaa.com/nashriyeahd/592
🔊 جلسه هفتم
🔰 https://eitaa.com/nashriyeahd/602
🔊 جلسه هشتم
🔰 https://eitaa.com/nashriyeahd/611
🔊 جلسه نهم
🔰 https://eitaa.com/nashriyeahd/621
🔊 جلسه دهم
🔰 https://eitaa.com/nashriyeahd/629
⏳ لیست در حال تکمیل است ...
🖇 کانال نشریه عهد خانه طلاب جوان
🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰
http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
خانه طلاب جوان
#پای_درس_تفسیر_رهبر 1⃣ " وَ مِنْهُمُ الَّذينَ يُؤْذُونَ النَّبِيَّ وَ يَقُولُونَ هُوَ أُذُنٌ قُلْ أ
#پای_درس_تفسیر_رهبر 2⃣
✅ دستور مبارزه با مانعان از نشر دعوت اسلام
"وان نکثوا ایمانهم من بعد عهدهم و طعنوا فی دینکم فقاتلوا ائمه الکفرانهم لا ایمان لهم لعلهم ینتهون" (برائت/۱۲)
🔻 در اين آيه، چند نكته وجود دارد كه محدوده و دايرهى آيه را معين ميكند.
1⃣ نكتهى اوّل:
🔸 «فَقٰاتِلُوا»، حكم مبارزه با كسانى را صادر كرده كه زبان به عيبجويى دين شما دراز نمودهاند.
❓آيا اسلام به اين ميزان كينهتوز است كه اگر كسى برعليه او بدگويى نمود سريع شمشير بكشد؟
🔅 پاسخ اين است كه نه، اسلام كينهتوز نيست؛ چون ما مىبينيم پيشوايان اسلام در اوج قدرت و در دوران حكومت، سختترين شدائد را تحمّل ميكردند و بهحكمِ «وَ جٰادِلْهُمْ بِالَّتِي هِيَ أَحْسَنُ»، به نحو نيكو برخورد مینمودند.
🔅 معناى طعن در دين آن است كه عدّهاى زمينهى فكرى را در محيط وسيع تبليغ بر ضدّ اسلام تيرهوتار نمايند و حجاب و پوششى اطراف آينهى ذهن مردم بكشند؛ بهطورىكه وقتى مردم با اسلام روبرو شدند، نور اسلام را دريافت نكنند، وگرنه عيبجويى بهخودىخود، موجب قتل نميشود؛ بلكه «طعن»، از آن جهت كه مانع نشر دعوت اسلام ميشود، موجب قتل است.
✅ بنابراين، دريافت ما از آيه اين است كه آن طعنى كه اسلام را خوار كند و از نظرها بيندازد -هرچند بهظاهر مدح اسلام باشد- در حكم طعن در دين است.
🗓
تفسیر آیه ۱۲ سوره برائت🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
✅ دوران کودکی امام باقر (ع)
🔻 حدیثی درباره کودکی حضرت هادی ع است، که وقتی معتصم در سال دویست و هجده هجری حضرت جواد ع را از مدینه به بغداد آورد حضرت هادی که در آن وقت شش ساله بود، به همراه خانوادهاش در مدینه ماند.
🔻 پس از آنکه حضرت جواد به بغداد آورده شد، معتصم از خانواده حضرت پرس و جو کرد و وقتی شنید پسرِ بزرگِ حضرت جواد، علی بن محمد، شش سال دارد، گفت: این خطرناک است، ما باید به فکرش باشیم.
🔻 معتصم شخصی را که از نزدیکان خود بود مأمور کرد که از بغداد به مدینه برود و در آنجا کسی را که دشمن #اهل_بیت است پیدا کند و این بچه را بسپارد به دست آن شخص، تا او به عنوان معلم، این بچه را دشمن خاندان خود و متناسب با دستگاه خلافت بار بیاورد.
🔻 این شخص از بغداد و مدینه آمد و یکی از علمای مدینه را به نام الجُنَیدی، که جزو مخالف ترین و دشمن ترینِ مردم با اهل بیت علیه السلام بود -در مدینه از این قبیل علما آن وقت بودند- برای این کار پیدا کرد، و به او گفت من مأموریت دارم که تو را مربی و مؤدِّبِ این بچه کنم، تا نگذاری هیچ کس با او رفتوآمد کند و او را آن طور که ما می خواهیم تربیت کن.
🔻 امر، امرِ حکومت بود؛ چه کسی می توانست در مقابل آن مقاومت کند!؟
بعد از چند وقت یکی از وابستگان دستگاه خلافت، الجنیدی را دید و از بچه ای که به دستش سپرده بودند، سؤال کرد.
گفت: بچه!؟ این بچه است!؟
من یک مسئله از ادب برای بیان میکنم، او بابهایی از ادب را برای من بیان میکند که من استفاده می کنم!
🔻 گاهی به او، وقتی میخواهد وارد حجره شود می گویم یک سوره از #قرآن بخوان، و بعد وارد شو -میخواسته اذیت کند- می پرسد چه سوره ای بخوانم؟ من به او گفتم سوره بزرگی، مثلاً سوره آل عمران را بخوان. او خوانده و جاهای مشکلش را هم برای من معنا کرده است. اینها عالمند، حافظ قرآن و عالم به تعبیر و تفسیر قرآنند؛ بچه!؟ ارتباط این کودک -که علی الظاهر کودک است، اما ولیّ الله است، "وَ آتَیناهُ الحکمَ صَبیّا"- با این استاد مدتی ادامه پیدا کرد و استاد شد یکی از شیعیان مخلصِ اهل بیت.
🗓
برشی از کتاب انسان ۲۵۰ ساله🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
خانه طلاب جوان
#عید_الله 3⃣ 4⃣ روز تا عید الله الاکبر ✅ غدير؛ مايه وحدت اسلامی 🔻 مسأله #غدیر میتواند مایه وحدت با
#عید_الله 4⃣
3⃣ روز تا عید الله الاکبر
✅ غدیر وحدتآفرین است
🔻 غدیر حادثهی مهمی است؛ یک حادثهی اصولی است؛ ناظر به توجه اسلام به مهمترین رکن تشکیل #نظام_اسلامی و جامعهی اسلامی است. یعنی مسئلهی امامت و مسئلهی ولایت و زنده نگهداشتن غدیر، به یک معنا زنده نگهداشتن اسلام است. مسئله فقط مسئلهی شیعه و معتقدین به ولایت امیرالمومنین (علیهالسلام) نیست.
👈 اگر ما مردم شیعه و مدعی پیروی از #امیرالمومنین حقیقت غدیر را درست تبیین کنیم، هم خودمان درک کنیم، هم به دیگران معرفی کنیم، خود مسئلهی غدیر میتواند وحدتآفرین باشد. بحث اعتقاد قلبی و اتصال یک نحلهی دینی و مذهبی به یک اصل اعتقادی، یک بحث است؛ شناخت مسئله، بحث دیگری است. #اسلام عالیترین مسئله در باب تشکیل جامعهی اسلامی و نظام اسلامی و دنیای اسلامی را در مسئلهی غدیر متجلی کرده است.
🔺️ امیدواریم که ما به معنای واقعی کلمه، به دنبال مفهوم و مضمون و معنای حقیقی #غدیر و ولایت باشیم؛ که این را شما جوانها باید در ذهنتان داشته باشید و انشاالله در طول زندگی دنبال کنید.
🗓 ۱۳۹۱/۰۸/۱۰
#غدیر
#عید_غدیر
#وحدت
🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰
🌐 https://chat.whatsapp.com/EukZkudE0Vj9wsjFFBH93T
🌐 https://instagram.com/khanetolab_ir
🌐 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
💠 #منتشر_شد
تفسیر قرآن امیرالمومنین(ع)
برای اولین بار در جهان اسلام
📍 «امیر بیان»؛ اولین تفسیر یک جلدی امیرالمومنین امام علی(علیه السلام) به همراه متن و ترجمه قرآن کریم
🍃 از ویژگی های بارز این اثر منحصر به فرد:
🔹شامل ۴۵۰۰ حدیث از امام علی(علیهالسلام) و بیش از ۱۵۰۰ حدیث دیگر از بقیه اطهار
🔹قابل فهم برای عموم مردم علی الخصوص جوانان و نوجوانان
🔹استفاده از ۸۰ دوره کتاب تفسیری و بیش از ۵۰۰ عنوان کتاب حدیثی و تاریخی شیعه و سنی
🔹پرداختن به بیش از صد موضوع روز زندگی اعم از اخلاق، حکومت، جهاد و جنگ، تربیت، عرفان، سیاست، جامعه شناسی و اجتماعی، فقهی، تغذیه و بهداشت فردی و...
.
☘️ به کوشش: محمدرضا رمزی اوحدی
🍂 #انتشاراتشهیدکاظمی
.
🔸جهت تهیه با تخفیف ویژه عید غدیر از طریق زیر اقدام کنید👇
✅ سایت انتشارات شهیدکاظمی
Nashreshahidkazemi.ir
✅ تلفن مرکز پخش:
۰۲۵۳۳۵۵۱۸۱۸
.
❄️🌹❄️🌹❄️🌹❄️🌹❄️🌹
🖇 شبکه بزرگ تولید و توزیع کتاب خوب در کشور
🆔 @nashreshahidkazemi
🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰
http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
خانه طلاب جوان
#اندیشه_فقهی_رهبر 1⃣ ♻️ در بررسی تلازم میان نهی از معامله و فساد آن (بعد از اینکه اقوالی را در عدم
#اندیشه_فقهی_رهبر 2⃣
🔸 ما گفتیم غناء محرّم عبارت است از غناء لهوی مُضِلّ عن سبیل الله، لهوی باشد که اِضلال کند.
اِضلال را هم معنا کردیم:
⏪ یا اِضلال اعتقادی کند یعنی انسان را نسبت به معارف دینی دچار تردید و شبهه کند و حالت بی تفاوتی در انسان به وجود بیاورد.
⏪ یا اِضلال عملی کند یعنی انسان را بر فعل محرّم تشجیع کند، به محرّم وادار کند.
⏪ یا در انسان حالت بی مبالاتی نسبت به گناه به وجود بیاورد، که واقعاً یکی از آن خطرات بزرگ غناء و موسیقیِ مضلّ، همین استکه انسان را به یک عوالِمی می برد که نسبت به حقایق بی اعتنا و بی توجّه می شود، نسبت به گناه بی تفاوت می شود.
🗓
[جلسه 296 خارج غنا رهبر انقلاب]🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 🌐 https://chat.whatsapp.com/EukZkudE0Vj9wsjFFBH93T 🌐 https://instagram.com/khanetolab_ir 🌐 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
خانه طلاب جوان
✅ اهمیت و نقش طلاب و حوزه در انقلاب: 1⃣ 🔻 خصوصیت مبارزات دانشجویی این است که همیشه [هم در کشور ما،
✅ اهمیت و نقش طلاب و حوزه در انقلاب: 2⃣
⏪ دو خصوصیّت مبارزات حوزه:
1⃣ اوّلاً مبارزات حوزه تقریباً همهگیر بود؛
2⃣ دوّما، اثرگذاری حوزهی قم بود. حوزهی قم مرکّب است از یک مجموعهای که این مجموعه در جامعه میتواند اثر بگذارد.
🔸 یک جزء این مجموعه، #مرجعیّت است؛ این مرجع تقلید بود که حرف او امتداد پیدا میکرد در بین مردم
🔸 در کنار این، بخشِ طلّاب بود؛ اگر طلّاب نبودند این حرکت اینطور گسترش پیدا نمیکرد.
🔻 طلبهها از شهرهای مختلف و نقاط مختلف جمع میشوند، بعد در ایّام تعطیلات یا غیر تعطیلات متفرّق میشوند و میروند در جلسات منبر، جلسات سخنرانی، جلسات هفتگی، جلسات دینی، این فکر را منتشر میکنند در سطح مردم؛ این خیلی مهم است. یک طلبه وقتیکه رفت در یک روستایی یا در یک شهری و آن فکر را بنا گذاشت که تبلیغ بکند و تبیین بکند و منتقل بکند به مخاطبین، فرقش با یک دانشجو از زمین تا آسمان است؛ دانشجو نمیتواند این کار را بکند امّا طلبه میتواند.
⏪ آن عاملی که توانست پیام مراجع را منتشر کند در اقصی نقاط کشور و در دلهای مردم نفوذ بدهد عامل طلبگی بود؛
🗓
بیانات در دیدار مجمع نمایندگان ۹۴/۱۲/۲۵🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
🔴 ترجمه حدیث نصب شده بر کتیبه حسینیه #امام_خمینی در آخرین دیدار رئیسجمهور و هیئت دولت دوازدهم با رهبر انقلاب؛
🔸إنَّ أَفْضَلَكُمْ عِنْدَهُ مَنْصَباً أَعْمَلُكُمْ فِيمَا عِنْدَهُ رَغْبَةً
🔹والامقام ترين شما نزد خداوند کسی است كه با اشتیاق بيشتر #كار كرده است.
🔺تحف العقول، جلد۱ , صفحه۲۰۴
🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰
http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 #نشر_حداکثری
✅ #عید_غدیر یعنی بیعت با #امام_زمان عج و اظهار دوباره سربازی برای او
✅ و #حاج_قاسم عزیز چه زیبا برایمان این سربازی را معنا کرد...
جایت این روزها خالیست...
🌺🌺♡ عیدتان مبارک ♡🌺🌺
🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰
http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
✅ اطاعت از خدا یعنی...
🔸 #روح_توحید عبارت است از اینکه عبودیت غیر خدا باید نفی بشود. یعنی توحید در هر دینی و در دعوت هر پیغمبری معنایش این استکه انسان باید از غیر خدا -چه آن غیر خدا یک شخص باشد مثل فرعون؛ چه غیر خدا یک تشکیلات و یک نظام باشد مثل نظام غیر الهی، چه غیر خدا یک شیء باشد، چه غیر خدا هوی ها و هوس های خود او باشد، چه غیر خدا عادت ها و سنت های رایج غیر الهی باشد- اطاعت نکند و فقط از خدای متعال اطاعت کند.
🔸 اطاعت از خدا به این معناست که احکام الهی را عمل کند، نظامی را که الهی است و رهبر و زمامدار بداند و از او اطاعات کند.
🗓
برشی از کتاب آزادی یعنی آزادی - رهبر معظم انقلاب🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 🌐 https://chat.whatsapp.com/EukZkudE0Vj9wsjFFBH93T 🌐 https://instagram.com/khanetolab_ir 🌐 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
🔻 دست هایی از زمان خلفای اموی و خلفای عباسی -علیهم لعنة الله- پیدا شده که بگویند که دین علَی حده[جدا] از مسائل است و سیاست علَی حده[جدا] از حکومت است.
🔻 اینطور کردند که ماها هم باورمان آمده بود که دین چه کار دارد به سیاست؟
سیاست مال امپراطورها است.
🔻 این معنایش این است که تخطئه کنیم خدا را و رسول خدا را و امیرالمؤمنین را، برای اینکه حکومت سیاست است، حکومت که دعا خواندن نیست، حکومت که نماز نیست، حکومت روزه نیست، حکومت، حکومت عدل، از اسباب این میشود که اینها اقامه بشود، اما خود حکومت یک دستگاه سیاسی است.
🔻 آنکه میگوید دین از سیاست جداست، تکذیب خدا را کرده است، تکذیب رسول خدا را کرده است، تکذیب ائمه هدی را کرده است.
🗓
بخشی از سخنان امام خمینی در روز عید غدیر سال ۶۵#عید_غدیر #حکومت 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 🌐 https://chat.whatsapp.com/EukZkudE0Vj9wsjFFBH93T 🌐 https://instagram.com/khanetolab_ir 🌐 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
حاج حسین یکتا؛ تربیت جوانان تمدن ساز .mp3
4.45M
🔊 #پادکست
📻 حاج حسین یکتا :
✅ تربیت خمینی، با تربیت همه علمای اهل دین فرق می کند ... ما به #ظهور امام زمان، این محبوب حقیقی انسانها نزدیک شده ایم. شما جوانان خودتان را برای #تمدن_نوین_اسلامی آماده کنید، شما آن روز را می بینید، آن روز را می سازید. یعنی ما جوان تمدن ساز میخواهیم تربیت کنیم.
#امام_خمینی
#تربیت_جوان_تمدن_ساز
#حاج_حسین_یکتا
🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰
http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f