eitaa logo
خانه طلاب جوان
8هزار دنبال‌کننده
4.6هزار عکس
1.4هزار ویدیو
304 فایل
﷽ 🌀کانال رسمی «خانه طلاب جوان» پویشی برای ترسیم #طلبه_عصر_انقلاب 💎صاحب امتیاز: ☑️ نشریه خط: @KHAT_NASHRIYE ☑️ نشریه عهد: @NASHRIYEAHD ☑️ رادیو روایت: @RADIOREVAYAT ☑️ سیر صراط: @SEIR_SERAT 👨🏻‍💻 ادمین: @admin_kht 🌐 سایت: www.khanetolab.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 💠 آمدم ای شاه پناهم بده 🎤 حجت ‌الاسلام 🔺 ایام زیارت مخصوص امام رضا علیه السلام 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
(١) ✅ حرکت جمعی چگونه است/ آیا در حرکت جمعی عُمر و استعداد آن کسی که توان و استعداد بیشتری دارد هدر می رود ⁉️ 🏳 پرچم دار باید حرکتش به گونه ای باشد که تندرو را برگرداند پشت پرچم و کندرو برسد، و این کاری است که باید انجام دهد و بسیار دشوار است؛ کاروانی که افراد خسته و کم توان در آن هست و افراد تندروی ورزشکار هم در آن حضور دارند، همه باید پشت یک پرچم حرکت کنند، تا همه با هم به مقصد برسند. ✳️ اداره ی جامعه هم همین طور است؛ رهبر و امامِ جامعه باید همه را برای آن جامعه کند. همه به یک اندازه ندارند. برخی اگر زیاد شود، از مسیر بریده می شوند و از ادامه ی راه می مانند. انقلابی ترها باید بقیه را هم با خود همراه کنند. به نیست. رهبر انقلاب در عین انقلابی بودن گاهی باید سرعت حرکت را کم کند تا دیگران جا نمانند. گاهی باید در برخی مسائل کوتاه بیاید تا کسانی که توان مالی و ایمان قوی ندارند، به واسطه ی فشارهای اقتصادی و مانند آن، از مسیر انقلاب فاصله نگیرند. نمی شود فقط آن کسانی را که ایمان بالاتری دارند و انقلابی تر هستند، در نظر گرفت. ⁉️ ...سئوال اینجاست که در این حرکت کاروانی، آیا اگر بخواهد برود، نمی شود؟ اگر استعداد او ضایع شود خدا می پسندد؟ به چه دلیل باید کسی که توان بیشتری دارد، منتظر دیگران بماند؟ چرا می گوییم تندرو باید پشت پرچم راه برود؟ ▫️ ... وقتی حرکت، و است، آثار و آن قابل مقایسه با نیست. وقتی خواسته شده است کسی که توان بیشتری دارد، آرام تر حرکت کند، به این معنا نیست که توان او به برود، بلکه بدین معناست که توانی را که می خواست صرف حرکت فردی کند و سریع تر حرکت کند، صرف حرکت جمعی کند. به دیگران کند که آنها هم حرکت کنند. این برای دیگران در حقیقت، و و خود آن شخص است، چراکه در این صورت، حرکت کل کاروان، حرکت او نیز محسوب می شود. ▫️ پس صبر کردن برای جمع و همراه کردن خود با جمع، به معنای نیست بلکه کسی که توان بالایی دارد با حرکت در پشت پرچم و دستگیری از بقیه در مسیر حرکت، عملِ آنها را با عملِ خود گره زده است. در این صورت نه تنها توانِ فردِ توانمندتر به هدر نرفته است، بلکه اثر آن در سیر او به سمت سعادت شده است... عملِ او فقط آن عملی نیست که از شخص او و با همین توان جسمی، بدنی و ظاهری، مستقیماً و مباشرتاً صادر می شود، بلکه حقیقت انسان اوست، نه بدن او و حقیقتِ عمل مربوط به روح انسان است... به میزانی که منِ او توسعه پیدا کند و دیگران را هم شامل شود، روح انسان توسعه پیدا کرده و لذا به همین اندازه، او پیدا می کند. 🗓 کتاب ادب عاشقی/صص ۱۴۹و۱۵۰؛ 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
ضعف‌های تبلیغی و تبیینی حوزه ▫️ ممکن است ، طلبه‌های مجاهد و فضلای اندیشمند، خودشان را در امر تبلیغ، دست‌تنها ببینند و بگویند «سینما، رسانه‌ها و بسیاری از برنامه‌سازان تلویزیون و بقیۀ ابزار تبلیغی که پرمخاطب‌تر هستند در اختیار ما نیستند لذا ابزار تبلیغی ‌ما محدود است» ▫️ هر اشکالی که در سینما، تلویزیون و سایر ابزار رسانه‌ای و تعلیم و تربیتی کشور در تبلیغ امور دینی می‌بینید، این اشکال اولاً برمی‌گردد به ضعف‌ها و نقایص در حوزه علمیه. ▫️اگر فیلم و سریال قوی ساخته نمی‌شود، به‌خاطر این است که مطالب قوی به فیلم‌ساز منتقل نشده؛ مثلاً اگر فیلم خوبی دربارۀ ساخته نشده، اولین نقصش به حوزۀ علمیه برمی‌گردد، باید شما یک کتابی نوشته باشید که حقایق را باز کرده باشد تا استعداد آن کارگردان هم شکوفا بشود. ▫️ امروز نسبت به زمان رسول خدا(ص)، شرایط جامعه و جهان از هر جهت برای موفقیت در تبلیغ بسیار بهتر است. ولی با توجه به زمینۀ بالای موفقیت در تبلیغ، تدبیر ما برای تبلیغ موفق، بسیار کم است. ▫️ (ره) قبل از انقلاب سخن به گزافه نگفت که فرمود یک‌ساعت رادیو را در اختیار ما قرار دهید. امام به ادبیات خودش و استادش نگاه می‌کرد؛ ولی ما در بدنه حوزه را در فعالیت‌ تبلیغی چندان ادامه ندادیم. ▫️ فایدۀ چندانی ندارد که صد نفر مبلّغ خوب داشته باشیم که از حیث محتوا و روش خوب عمل کنند، اما در کنارش چندهزار مبلّغ داشته باشیم که به شیوه‌ای که آثار نامطلوب در ذهن مخاطب دارد سخن بگویند. آن چند هزار مبلغ ۲۴ ساعته دارند در این برکه آبی را جاری می‌کنند که آثار سوئی دارد، بعد در کنارش چند تا حرف خوب زده شود، چقدر فایده دارد؟ مهم آن برداشت درست یا غلطی است که مردم در مجموع از دین پیدا می‌کنند. 🗓 حجت‌الاسلام ؛ همایش تبلیغ نو در حوزه علمیه قم – ۱۴۰۱/۰۴/۰۲ 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
ششم تا دوازدهم تیر، هفته حقوق بشر آمریکایی 🔸 این را همه بدانند: امروز کشور به [نیاز دارد]. دشمن را بشناسیم؛ دشمنان جهانی که خودشان را به‌وسیله‌ی انواع و اقسام اقلام آرایشیِ رسانه‌ای و تبلیغاتی بزک میکنند و در مقابل چشم قرار میدهند، بشناسیم؛ را بشناسیم. 🔸 در همین چند روز مشاهده کنید: فردا است - حادثه‌ی حزب اتّفاق افتاده است؛ - در سال ۶۶ در همین روز هفتم تیر، حادثه‌ی بمباران شیمیایی سردشت اتّفاق افتاده است؛ 🔸 بله، صدّام آن کار را کرد، امّا پشت سر صدام چه کسی بود؟ آمریکایی‌ها بودند، غربی‌ها بودند، همان کسانی بودند که بمبهای شیمیایی را به او دادند، چراغ سبز هم به او دادند و در مقابل این جنایت بزرگ و این قتل‌عام عجیب سکوت هم کردند؛ 🔸 در روز یازدهم تیر - چند روز بعد - ترور است که این هم کار همین جنایتکاران است؛ در روز دوازدهم تیر - چند روز بعد از این - حادثه‌ی اسقاط هواپیمای ایرباس بر روی خلیج‌فارس است. 🔸 از هفتم تیر تا دوازدهم تیر شما ببینید چقدر ترور، قتل‌عام و کشتار [انجام شد]؟ [چقدر] زن، کودک، عالِم، سیاستمدار، به‌وسیله‌ی عوامل آمریکا آماج این جنایتها قرار گرفتند؟ اگر طرّاح این حوادث هم سرویس‌های امنیّتی آمریکا و غرب نبودند، حدّاقل کمک‌کننده بودند؛ حدّاقل تشویق‌کننده بودند. این دشمنها را بشناسیم. به تعبیر بعضی دوستان، خوب است این هفتم تا دوازدهم تیر را هفته‌ی «» اعلام بکنیم. واقعاً حقوق بشر آمریکایی در این چندروز در کشور ما یک چیز واضح و بارزی است و از این قبیل الی‌ ماشاءالله. پس احتیاج داریم دشمن را بشناسیم. 🔸 آن کسانی که امروز سعی میکنند از این هیولا - که سیاستهای آمریکایی و سیاستهای بعضی از دنباله‌روان آمریکا است - یک چهره‌ی موجّهی معرّفی کنند، اینها دارند خیانت میکنند؛ اینها دارند جنایت میکنند. این کسانی که این حقیقت روشن را کتمان میکنند، این دشمنی خباثت‌آلود را در زیر پرده‌های توجیه میپوشانند، اینها دارند خیانت میکنند به این ملّت. کشور ما و ملّت ما احتیاج دارد دشمن را بشناسد، عمق دشمنی را بفهمد. 🗓 بیانات در دیدار خانواده‌های شهدای هفتم تیر؛ ۱۳۹۴/۰۴/۰ 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
وظیفه اساسی علما و متخصّصین دین ▫️پیغمبر اکرم قبل از اینکه بیاید ، از مردم مدینه که آمده بودند، از نمایندگان اوس و خزرج بیعت گرفت؛ گفت با جانتان، با مالتان باید همراه من باشید، آنها هم قبول کردند، پیغمبر [هم] تشریف آورد مدینه. وقتی هم وارد مدینه شد، هیچ سؤال نکرد که حالا مثلاً هم به عهده‌ی ما است یا نه؛ نه، معلوم بود، همه میدانستند آمده و حاکمیّت و حکمرانی و اداره‌ی حکومت به عهده‌ی او است. ▫️ دین برای این است: "ما اَرسَلنا مِن رَسولٍ اِلّا لِیُطاعَ بِاِذنِ الله"؛ معنای «لِیُطاعَ» فقط این نیست که اگر گفت نماز بخوانید، نماز بخوانید؛ نه، [معنایش] اطاعت در همه‌ی امور زندگی [است]، یعنی . - خب پس این بخشی از اسلام است، یعنی بخشی از اسلام عبارت است از معارف اسلامی که این معارف شامل عقلیّات و نقلیّات و ارزشهای اخلاقی و بیان سبک زندگی و شیوه‌ی حکومت است؛ و همه‌‌ی اینها جزو معارف اسلامی است که دانستن اینها لازم است. این بخشی از اسلام است؛ - بخشی از اسلام هم عبارت است از تحقّق اینها در خارج؛ یعنی توحید محقّق بشود در خارج، نبوّت به معنای در رأس جامعه بودن تحقّق پیدا کند. ▫️ خب «اَلعُلَماءُ وَرَثَةُ الاَنبیاء» را باید شما محقّق کنید. نمیگویم حتماً باید شما در رأس جامعه باشید -خب شکل حکومت ممکن است انواع و اقسامی داشته باشد- امّا شما به عنوان عالم دین و متخصّص دین موظّفید که اسلام را در خارج، در محیط زندگی محقّق کنید؛ این وظیفه‌ی ما است. این کاری است که کرد. 🗓 بیانات در دیدار طلاب حوزه‌های علمیه؛ ۱۳۹۸/۰۲/۱۸ 🌐 لینک مطالعه کامل متن: https://khl.ink/f/42475 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
جنگ امروز ما، آواربرداری از ذهن مردم است "بازخوانی داغ واقعه از نگاه روایتگران داوطلب" 🎙 گفت‌وگوی خبرگزاری با حجت‌الاسلام و سیدهادی از اعضای خانه طلاب جوان قم 🔻 از یک جایی به بعد، مردم حتی اخبار را با ما چک می‌کردند. مثلاً می‌گفتند: «بی‌بی‌سی گفته ۱۵۰ کارگر در طبقه منفی ۲ ساختمان متروپل زیر آوار هستند». در حالی‌ که ساختمان متروپل اصلاً طبقه منفی ۲ ندارد! پس منبع خبر بی‌بی‌سی چه کسی بوده؟ یک نفری در کنار ساختمان متروپل! وقتی از فرمانده میدانی عملیات امداد و نجات سؤال می‌کردم او می‌گفت: «متروپل فقط یک طبقه منفی دارد»، برای مخاطب روشن می‌شد خبر بی‌بی‌سی دروغ است. 💠 لینک مطالعه کامل گزارش در : 🌐 https://b2n.ir/s26467 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
🌀 آیا اساسا هیچ مفهومی در اسلام به عنوان هست یا نه؟ 🗓 بخشی از کتاب آزادی یعنی آزادی 💠 لینک خرید کتاب : 🌐 https://b2n.ir/q94463 📚 انتشارات گام دوم وابسته به خانه طلاب جوان 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌀 مراقبت از نیرنگ شیطان در تشکیلات 🌀 🔴 تفرقه و جدا شدن دلها از یکدیگر در تشکیلات از شیطان است 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
خانه طلاب جوان
#تشکیلات_یک_فریضه 1⃣ ✅ معرفی و بیان ضرورت کار تشکیلاتی 🔰 اعتقادمان این است که بهترین راهی و برترین
2⃣ ✅ شکل و هویت یک کار تشکیلاتی 🔻 يك ، يك كار جمعي خصوصيتش اين است كه فرد بايد خودش را در جمع حل كند، گم كند؛ كه اين گم كردن عين باز يافتن به نحو درست است. چيزی كم نمی‌شود از آدم، چيزها افزوده مي شود. 🔻 من مثال مي زنم به اين ليوان آبي كه توي آن يك حبّه قند را شما می‌اندازيد. اين يك حبّه قند يك چيز مشخصی است، به قدر خودش شيرينی دارد، به قدر خودش همه چيزهاي خوبي كه توي قند هست، در اين است. وقتي در ليوان آب انداختی، تمام است، يعني يك دانه از اين ذرّات ريزی كه زير دندان می‌آمد و صدا می‌كرد و خودش را نشان می‌داد كه هان! منم؛ يك دانه از اينها باقي نمي ماند، تمام حل مي شود در آب. در آن جايي كه قبل از آن، يا بعد از آن، ده حبّه قند ديگر هم حل شده. 🔻 اما به نظر شما از اين حبّه قند يك ذرّه اش، يك سر سوزنش از بين رفت؟ هيچ چيز از آن از بين نرفت. اين قند يك ذره كم نشد، بلكه يك خرده به آن زياد شد. زيرا آن مقدار شيريني اي كه در اين قند بود آميخته شد با شيريني هاي ديگري كه در قندهاي ديگر بود و در تمام اجزاي اين آب حل شد، سرايت پيدا كرد، چيزي هم از آن كم نشده، اما آن تشخّص خودش را از دست داده، آن فرديّت خودش را از دست داده؛ يك بايد اين جور باشد. شكل كامل يك تشكيلات درست، اين جوري است كه بايد فرد در جمع حل بشود. اين شكل درست تشكيلات است. 🗓 ۱۳۵۹/۰۳/۰۲ 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
💢چهارمين دوره معرفتي-تربیتی-تشكيلاتي ❇️مبتنی بر اندیشه امامین انقلاب در راستای تربیت رهبران دینی با محوریت منشور روحانيت 🔻برخی از سرفصل ها 🔸اسلام امام خمینی (ره) 🔹کارگاه فقه اقامه 🔸کارگاه تحجرشناسی 🔹الگوهای رهبری اجتماعی 🔸طرح کلان رهبری بعد از انقلاب 🔹جهاد تبیین و هدایت فکری مردم 🔸مشهد، شهرقیام و شهادت(ویژه برنامه حرم مطهر) 🔹رهبری اجتماعی در میدان مبارزه(بازدید از مسجد کرامت) 🔻برخی از اساتيد دوره حجج الاسلام و المسلمین 🔸محسن 🔹مصطفی 🔸سیدعلی 🔹محمد 🔸مهدی 🔹مجتبی و آقایان 🔹دکتر موسی فقیه 🔸دکتر سید مهدی محسنی 🔹دکتر محمدرضا ↙️لینک ثبت نام b2n.ir/asr4 💠"تشکل طلبگی ربیون" 🌐 @rebbiion 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
معرفی کتاب "ثلاث رسائل فی الجهاد - الأمان و الصابئه و المهادنه" تألیف آیت‌الله العظمی خامنه‌ای 🔹 در ایام تعطیلات، توفیق حاصل شد بخشی از کتاب «ثلاث رسائل فی الجهاد» از آیت الله خامنه‌ای(مدظله العالی) را مطالعه کنم. به نظر می‌رسد مهمترین ویژگی این کتاب، «انضباط فقهی» حاکم بر آن است؛ 1⃣ هم انضباط حاکم بر سیر مباحث که ابتدائاً از دقتهای لغوی، اصطلاحی آغاز کرده، سپس به دسته‌بندی مسائل کلان پرداخته و ذیل هر مسئله‌ای نیز با فحص از ادله قرآنی و سپس روایی، بحث را به پیش برده، و به کلمات فقهاء پرداخته و آنها را نقادی کرده و در انتهاء نظریه مختار را بیان می‌کند. (به همین دلیل، این کتاب میتواند متن آموزشی سالهای اول خارج قرار بگیرد.) 2⃣ و هم انضباطی که در درون بحث جریان دارد، و در مقام نقد آراء و اقوال فقها مشاهده می‌شود. یعنی در موضع نقد و رأی، با احاله به عناوین غیرعلمی و ذوقی و سلیقه‌ای، بحث را به پیش نمی‌برد، بلکه کاملاً فنی و با بیان صناعی به نقد آراء پرداخته، سعی در مقام جمع قرائن برای اثبات نظر خود کرده و از مبانی اصولی نیز در این مسیر بهره می‌گیرد. به عبارتی، مباحث، آکنده از نقد و بررسی اصولی و فنی است. ✍ نویسنده: محمد متقیان تبریزی 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌀 تربیت شهید سلیمانی ها 💠 شهید سلیمانی از قبیله عمارها و ابوذرها و سلمان هاست 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
🔸سلسله نشست‌های ؛ بازخوانی هویت و ماموریت نخبه نوآور حوزوی؛ ▫️نشست اول؛ بازخوانی نوآوری‌های اجتماعی شهید آیت‌الله محمدباقر صدر (ره). ▫️با ارائه استاد سید منذر حکیم. دبیر جلسه: دکتر مجتبی رستمی‌کیا. ▫️چهارشنبه 15 تیرماه، ساعت ده صبح. لینک شرکت در جلسه https://ac.ismc.ir/rj5qsmo5tnon/ 🔹ستاد نوآوری‌های اجتماعی حوزه‌های علمیه 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 🆔 @Khanetolab
خانه طلاب جوان
#پای_درس_تفسیر_رهبر 3⃣2⃣ "قُل أَمَرَ رَبّي بِالقِسطِ وَأَقيموا وُجوهَكُم عِندَ كُلِّ مَسجِدٍ وَادعو
4⃣2⃣ "وَما أَرسَلنا في قَريَةٍ مِن نَبِيٍّ إِلّا أَخَذنا أَهلَها بِالبَأساءِ وَالضَّرّاءِ لَعَلَّهُم يَضَّرَّعونَ" (اعراف؛۹۴) ✅ وجود حوادث طبیعی و انسانی برای ایجاد تضرع انسان 🔸 اسلام به ما تعلیم میدهد که این حوادث [اشاره به زلزله‌ی مناطق شمال کشور که موجب داغدار شدن عده‌ی زیادی از مردم شد] چیست. یا بهتر بگوییم، اسلام به ما تعلیم میدهد که با حوادثی از این قبیل، چگونه باید رفتار کرد و چه‌طور باید با آنها روبه‌رو شد. فرق نمیکند، هم حوادث تلخ طبیعی - مثل زلزله، سیل و از این قبیل - و هم حوادث تلخی که به وسیله‌ی انسانها به‌وجود می‌آید - مثل جنگها، قتل‌عام‌ها، کشتارها - حوادث است. 🔸 اسلام، همه‌ی این حوادث را با یک دید نگاه میکند. «و ما ارسلنا فی قریة من نبىّ الّا اخذنا اهلها بالباساء والضّرّاء» ما همه‌ی کسانی را که به رسالت الهی مخاطب شدند و بار مسؤولیت بر دوششان قرار گرفت، با این‌گونه حوادث مواجه می‌کنیم. - هم با حوادثی از قبیل جنگ -حوادثی که به دست انسانها به‌وجود می‌آید- - و هم با حوادث طبیعی، مثل گرسنگیها، مرگ و میرها و از این قبیل مواجه میکنیم. 🔸 چرا؟ «لعلّهم یضّرّعون». این حوادث، باید انسان را به خدا نزدیک و آشنا کند و دل او را به خدا متوجه نماید. در آیه‌ی سوره‌ی انعام هم همین‌طور خداوند متعال خطاب به نبی‌اکرم میفرماید که قبل از تو، همه‌ی این امتها و جمعیتهایی که دین بر آنها نازل شد و مسؤولیت بر دوش آنها قرار گرفت، با این‌گونه حوادث مواجه شدند. 🗓 سخنرانی در دیدار با خانواده‌های شهدای هفتم تیر و مکه‌ی مکرمه؛ ۱۳۶۹/۰۴/۰۶ 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
خانه طلاب جوان
#پای_درس_اخلاق امام 6⃣2⃣ #پیشنهاد_مشاهده 🎥 توصیه‌های روح خدا به جوانان... - شما #جوانان بهتر می‌تو
آقا 7⃣2⃣ ✅ عاقبت نیک در سایه تقوا ▫️ خیلی از کارهایی که ما می‌کنیم و لغزشهایی که از ما سر می‌زند، بر اثر عدم مراقبت است. خیلی از گناهان را ما با قصد قبلی انجام نمی‌دهیم؛ از خود غفلت می‌کنیم، زبان ما به غیبت و تهمت و شایعه‌پراکنی و دروغ آلوده می‌شود؛ دست ما و چشم ما هم همین‌طور. ▫️ بنابراین است که ما را در بلا می‌اندازد. اگر مراقب چشم و زبان و دست و امضاء و قضاوت و نوشتن و حرف زدنمان باشیم، بسیاری از خطاها و گناهان بزرگ و کوچک از ما سر نمی‌زند. اگر مراقب دلِ خود باشیم، دچار حسد، بدخواهی، بددلی، کینه، بخل، ترس‌های بی‌مورد، طمع به مال و منال دنیا و طمع به ناموس و مال دیگران در دل ما رسوخ نمی‌کند. ▫️ این مراقبت در انسان، است. عاقبت نیک، در سایه‌ی این مراقبت به دست می‌آید؛ اگر این مراقبت در انسانی باشد، امکان از او بسیار کم می‌شود. یک انسان هم از همین مراقبت سرچشمه می‌گیرد؛ یک انسان و یک ملت هم از همین مراقبت سرچشمه می‌گیرد؛ حق‌جویی و حق‌پویی هم از همین مراقبت سرچشمه می‌گیرد. این مراقبت و این تقوا مادر همه‌ی نیکی‌هاست؛ ▫️ هم به خاطر این مراقبت ایجاد می‌شود؛ پیشرفت دنیا و آخرت هم ناشی از همین مراقبت است. وقتی مراقبت کنیم، فکر ما هم بیکار نمی‌ماند؛ دل ما هم به راه کج نمی‌رود؛ جوارح و اعضای ما هم خطا و لغزش پیدا نمی‌کند یا کم پیدا می‌کند. دنیا و آخرت زیر سایه‌ی تقواست؛ این درس است. امروز ما به این درس نیاز داریم؛ نه فقط امروز، بلکه همیشه نیازمندیم؛ اما این مقطع زمانی برای ما مهم است. 🗓 بیانات در خطبه‌های نمازجمعه‌؛ ۱۳۸۴/۰۵/۲۸ 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
☑️ مکتب امام باقر (ع) 🏴 (علیه السلام) یک شخص نیست، بلكه یک جریان، یک و یک تفکر است. امام باقر (علیه السلام) یعنی امام و رهبر شیعه، و زنده نگاه داشتن نام آن حضرت یعنی ترویج و تبلیغ و زنده داشتن مکتب تشيع. 🗓 ؛ کتاب پیام مولا از بستر شهادت، صفحه ۲۲۰ 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
پایه‌ریزی فرهنگ تشیّع.mp3
3.47M
🏴 پایه‌ریزی فرهنگ تشیّع در مکتب امام باقر و امام صادق «سلام‌ الله‌ علیهما» 🎙حضرت آيةالله 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
لینک مجموعه محتوای مرتبط با روز عرفه را در لیست زیر مشاهده و استفاده نمایید. 1⃣ دعای عرفه، مثل زبور اهل‌بیت ع 2⃣ دعای عرفه، موقعیت اعتراف به گناه 3⃣ فرازی از دعای عرفه، 4⃣ گریه کشیش‌ها و اسقف‌ها از مضامین دعای عرفه 5⃣ ساعات با ارزش روز عرفه 👆 جهت مشاهده هر کدام، روی عنوان کلیک نمایید. 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
انتظار یعنی عدم یأس ملت‌ها نسبت به گشایش در کارها 🔰 یک مفهوم بسیار وسیع و گسترده‌یی است. یک انتظار، انتظارِ فرجِ نهایی است؛ یعنی این‌که بشریت اگر می‌بیند که طواغیت عالم ترک‌تازی می‌کنند و چپاولگری می‌کنند و افسارگسیخته به حق انسانها تعدی می‌کنند، نباید خیال کند که سرنوشت دنیا همین است؛ نباید تصور کند که بالاخره چاره‌یی نیست و بایستی به همین وضعیت تن داد؛ نه، بداند که این وضعیت یک وضعیت گذراست «للباطل جولة». 🔰 و آن چیزی که متعلق به این عالم و طبیعت این عالم است، عبارت است از استقرار ؛ و او خواهد آمد. 🔰 انتظار فرج و گشایش، در نهایت دورانی که ما در آن قرار داریم و بشریت دچار ستم‌ها و آزارهاست، یک مصداق از انتظار فرج است، لیکن انتظار فرج مصداق‌های دیگر هم دارد. وقتی به ما می‌گویند منتظر فرج باشید، فقط این نیست که منتظر فرج نهایی باشید، بلکه معنایش این است که هر بن‌بستی قابل گشوده شدن است. 🔰 ، یعنی این؛ فرج، یعنی . مسلمان با درسِ انتظار، فرج می‌آموزد و تعلیم می‌گیرد که هیچ در زندگی بشر وجود ندارد که نشود آن را باز کرد و لازم باشد که انسان ناامید دست روی دست بگذارد و بنشیند و بگوید دیگر کاری نمی‌شود کرد؛ نه، وقتی در نهایتِ زندگیِ انسان، در مقابله‌ی با این‌همه حرکت ظالمانه و ستمگرانه، خورشیدِ فرج ظهور خواهد کرد، پس در بن‌بست‌های جاری زندگی هم همین فرج متوقَّع و مورد انتظار است. 🔰 این، درس امید به همه‌ی انسانهاست؛ این، درس انتظار واقعی به همه‌ی انسانهاست؛ لذا انتظار فرج را افضل اعمال دانسته‌اند؛ معلوم می‌شود ، یک عمل است، بی‌عملی نیست. نباید اشتباه کرد، خیال کرد که انتظار یعنی این‌که دست روی دست بگذاریم و منتظر بمانیم تا یک کاری بشود. انتظار یک عمل است، یک آماده‌سازی است، یک تقویت انگیزه در دل و درون است، یک نشاط و تحرک و پویایی است در همه‌ی زمینه‌ها. 🗓 ‌‌بیانات‌ در دیدار اقشار مختلف مردم؛ ۱۳۸۴/۰۶/۲۹ 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
6⃣ ✅ در ساعت‌های بهشتی، به معانیِ این دعا توجّه کنید 🔹 «بعدازظهرِ این یک روز، یکى از آن ساعات بهشت است، اگر ما بتوانیم آن را درک بکنیم. بیخود نیست که یک شخصیّتى مثل حسین‌‌بن‌‌على با آن عظمت، آن نصفه‌‌روز را صرف میکند با آن دعا. 🔹 حتماً سعى کنید به معانى این دعا توجّه کنید؛ دقّت کنید ببینید چه میگوید. نه‌اینکه بنشینید رویش فکر کنید -اینها فکر کردن نمیخواهد- فقط وقتى حرف میزنید، بدانید دارید با مخاطبى سخن میگویید، و معناى آن کلمه را بفهمید که چیست. 🔹 دعاى امام سجّاد (سلام الله‌ علیه) در روز عرفه، مثل شرح دعاى امام حسین است؛ گویى این پسر یک ذیلى، تعلیقى، تبیین و شرحى براى کلمات پدر در ذیل دعا و با زبان دعا نوشته؛ هر کدام یک طعمى دارد.» 🗓 بیانات در دیدار جمعی از فرماندهان سپاه و بسیج درباره روز عرفه؛ ۱۳۷۲/۰۳/۰۵ @hamim1 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
خانه طلاب جوان
#به_استقبال_عرفه 6⃣ ✅ در ساعت‌های بهشتی، به معانیِ این دعا توجّه کنید 🔹 «بعدازظهرِ این یک روز، یکى
7⃣ ✅ شخصیت درخشان امام حسین علیه‌‏السلام، دو وِجهه دارد: 🔸 یک وجهه، همان وجهۀ جهاد و شهادت و توفانی است که در ‏تاریخ به راه انداخته، که همچنان هم این توفان برپا خواهد بود، با همۀ برکاتی که این دارد؛ که شما با آن آشنا هستید. 🔸 یک بُعد دیگر، بُعد ‏معنوی و عرفانی است که به‌خصوص در دعای عرفه، به‌شکل عجیبی نمایان است. 🔸 کمتر دعایی را ما داریم که این سوزوگدازِ دعای ‏عرفه در او باشد و این نظم عجیبِ این دعا، در توسل به ذیل عنایت حضرت حق متعال، بر فانی‌دیدنِ خود درمقابلِ ذات مقدّس ربوبی؛ ‏خیلی دعای عجیبی است. 🔸 دعایی در صحیفۀ سجادیه هست، دعای روز عرفه است؛ آن‌هم برای فرزند این بزرگوار است. من مکرر، این ‏دو دعا را باهم مقایسه می‌‏کردم؛ اول دعای امام حسین را می‌‏خواندم، بعد دعای صحیفۀ سجادیه را. مکرر به نظر من این‌طور رسیده است ‏که دعای حضرت سجاد، مثل شرح دعای عرفه است. آن متن است؛ این شرح است. آن اصل است؛ این فرع است. دعای عجیبی است، دعای عرفه.‏ 🗓 گفتار جلوه‌های معنوی و عرفانی عاشورا؛ ۱۳۷۶/۰۹/۱۳ @sahba_nashr 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f