🎦 مستند "عین صاد"
(روایتی از زندگی آیت الله علی صفایی حائری)
🔹 کاری از: سازمان رسانهای هنری اوج
🔸 مجری طرح: مرکز رسانهای عهد
🎞 کارگردان: محمد دریایی
📺 پخش از شبکه دو سیما
🗓جمعه ۲۴ تیر ماه، ساعت ۲۱
هر کی موفق به دیدن نشده 👇👇
تماشای مستند "عینِ صاد" از تلوبیون
👇👇
http://www.telewebion.com/episode/0x2900bb7
🌷@khatereazalisafaee🌷
هدایت شده از مهارتکده | مسلم گریوانی
👆استاد صفایی کسی است که با مطالعه آثارش انسان به فکر فرو میرود! یعنی مخاطب را با خودش درگیر میکند. چنین ویژگی در کمتر بیان و کتابی است.
به اهالی مطالعه، تاکید میکنم حتماً آثار علی صفایی حائری را بخوانید.
#حجاب #عید_غدیر #غدیر #امام_زمان #ایران_عفیف
┈┈••✾❀🌸❀✾••┈┈
@moslem_garivani
هدایت شده از مهارتکده | مسلم گریوانی
👌مفهوم دقیق «ولایت» در #غدیر
✍استاد صفایی حائری
ولایت امری بالاتر از محبت است که این محبت را حتی دشمن علی هم به او داشت! ولایت علی نه علی را دوست داشتن که «فقط علی» را دوست داشتن است!
معاویه علی را دوست داشت اما خلافت را از علی میخواست بگیرد! / احمد حنبل برای علی شعر می سراید اما سرپرستی دیگری را می پذیرد / جرج جرداق نیز از علی می نویسد اما برای علی نمی نویسد که محرک دیگری دارد و فقط عاطفه او را وادار به نگارش از علی کرده است!
🌺
اما مالک اشتر، نه فقط دوستدار که ولایت علی را عهده دار است. او برای مبارزه با معاویه رنج کشید، در چند قدمی پیروزی بود که علی او را فراخواند، مالک در میان حرف و حدیث مردم که مالک کم آورد، زبان درازی رقبایش یعنی اشعث و قبیله اش، هوای نفس و ... تصمیمی جانکاه گرفت و از علی تبعیت کرد و برگشت! چرا؟ چون درون مالک، از هواها و ... مبراست.
↙ ولایت علی، علی را سرپرست گرفتن و از هواها رستن است. این ولایت، ادامه ولایت حق و توحید است. آن هم توحید در سه بعدِ: هستی، درون انسان و جامعه. توحید در درون انسان، هواها، دنیا و حرف خلق را در انسان می شکند، و در جامعه، طاغوتها و در هستی، بتها و خدایان را. وقتی انسان در این سه بعد، به آزادی رسید (انما یرید الله لیذهب) طوری که جز امر حق، هیچ اراده و خواهشی در او موج نزند، او به ولایت و سرپرستی رسیده است و میتواند در دلهای مومنان حرکت بیافریند: رسول و علی به این ولایت رسیدند: النبی اولی بالمومنین بانفسهم / من کنت مولاه
📚 علی صفایی حائری، کتاب غدیر ص ۳۲
#حجاب #عید_غدیر #امام_زمان #سلام_فرمانده
┈┈••✾❀🌸❀✾••┈┈
@moslem_garivani
هدایت شده از فضائل 🌙ماهمن علي علیهالسلام
1⃣ روز مانده تا #عید_غدیر
🔰 از افق غدیر
در آسمانِ دستهای محمد
خورشیدی طلوع کرد
طلوعی بی غروب
طلوعی مهربان بر دلهای مشتاق.
چه کسی در روز روشن خواب سیاه میبیند؟
مگر با چشم باز نمیبینی، خورشیدی را که از دستهای محمد طلوع کرده است؟
پس گوش کن
این تنها طلوع خورشید نیست
که در بستر به خون نشستهٔ تاریخ
سیلاب کلام رسول هم، علی را زمزمه میکند
آیا وقتی سیلاب کلام و طلوع خورشید همبستر شدند
در دلهای عاشق، تصمیم نمیروید؟
بر شاخههای تصمیم، اقدام نمیشکوفد؟
هر چند دستهای سیاه
شکوفههای سفید را بسوزانند
آخر سوختن، زمزمه ساختن را
به گوش همانها که از دست هاشان آتش میبارد، میرساند.
در باغ شهادت میبینی
شکوفههایی را که در آتش هم میرویند
در دشت تاریکی میبینی
رویش شادِ چراغهای سرخ ولایت را.
آیا نمیخواهی زندگی شکوفهها را تجربه کنی
و از سینهٔ آتش
بهشت را صدا بزنی؟
📚 #مجموعه_اشعار
📝 استاد علے صفایے حائرے
#️⃣ #متن #غدیر
🌷🇮🇷🌷
هدایت شده از استاد علی صفایی حائری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 زندگی نامه (استاد علی صفایی حائری)
📢 |اینستاگرام| |ایتا| |کستباکس|
|آپارات| |بله| |توییتر|
🔗 لینک دانلود کیفیتهای مختلف از آپارات:
👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻
https://www.aparat.com/v/lm2Q1
🌐سایت انتشارات لیله القدر
WWW.EINSAD.IR
╭✤ @Einsad ✤╮
هدایت شده از روش شناسی اجتهاد | روشنا
✅ #روششناسی در نگاه استاد علی #صفایی_حائری (عین صاد)
🔹من از دیرباز همیشه در جستجوی #روشها بودم و از استاد، بیشتر از مطالب، به روش و سبکش نظر داشتم، آن هم روش و سبکی که استاد، ناخودآگاه و #ارتکازی از آن استفاده میکرد، نه آگاهانه و با توجه.
🔹چه بسا هنگامی که از #استادی روش میخواستم، میلنگید و جواب منظمی نداشت؛ او به #مقصد رسیده بود، اما از #کجا؟ و #چگونه؟ اینها برایش مطرح نشده بود.
🔹جواب دادن به این سوالها به مرور و بازگشت ذهنی نیاز داشت و استاد مجبور بود به تمام راهی که طی کرده، دوباره بازگردد و آن را بررسی کند و سپس بازگو نماید. او نمیتوانست در یک لحظه به جواب قاطع برسد؛ اما در هر حال طرح سوال، مقدمه ای بود برای تفکر و توجه به روشهایی که به آسانی مورد استفاده قرار میگیرند و به #سختی بازگو میشوند.
@einsad
www.einsad.ir
🔸مجموعه فقهی روششناسی اجتهاد (روشنا)
🆔 @ravesh_ejtehad
هدایت شده از مناهج 🇵🇸🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌀 غدیر یک قطعه تاریخی نیست
📝 غدیر، نوع نگرش به حکومت است
🎥 استاد علی صفایی حائری
⛔️ اگر از حکومت، صرفاً خدمات و امکانات رفاهی بخواهی، خواه ناخواه به #امامت نمیرسی!
✅ اما اگر با نگرش غدیر به حاکمیت نگاه کنی، متوجه میشوی که...
〰〰〰〰〰〰
💐 عید الله الأکبر، عید با سعادت ولایت و سیاست، عید تعیین امیرالمؤمنین علی علیهالسلام به عنوان خلیفه بلافصل پیامبر اعظم صلوات الله علیه و آله تهنیت باد.
#غدیر
#سیاسی_ترین_عید
@Manahejj
✨با عنایات حضرت باب الحوائج و در روز ولادت امام کاظم علیهالسلام یک رساله دیگر در موضوع آثار مرحوم استاد صفایی با موفقیت و نمره عالی دفاع شد.
✨جلسه دفاعیه رساله سطح سه مرکز تخصصی اخلاق قم برگزار شد.
🔺موضوع زیر با نمره 0⃣2⃣
دفاع شد:
" گزارش، تحلیل و ارزیابی آرای استاد علی صفائی در تأثیر خودشناسی بر تربیت اخلاقی "
🔻محقق: حجه الاسلام محسن مؤذنی
🔻راهنما: حجه الاسلام محمد جواد فدایی
🔻داور: حجه الاسلام موسوی نسب کرمانی
📆 چهارشنبه ۲۹ تیر ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۰۰
🕌 مکان: دارالشفا
🌷🇮🇷🌷
https://hadizadeh110.blog.ir/
✨استاد محمد تقی هادیزاده 👌
🌷🇮🇷🌷
هدایت شده از KHAMENEI.IR
♻️ احساس هویّت، جوان را از انحراف، خیانت و تنبلی دور میکند
🔻 رهبر انقلاب: دانشآموز ما بایستی با احساس هویّت ملّی رشد کند و تربیت پیدا کند و بزرگ بشود و پیش برود.
🔹️ وقتی یک جوان احساس هویّت کرد، از انحراف، از خیانت، از سستی و تنبلی پرهیز خواهد کرد.
🔹️ عمدهی این اشکالاتی که گاهی پیش میآید بهخاطر این است که آن احساس هویّت حقیقی، احساس هویّت ملّی در یک انسان وجود ندارد. وقتی احساس هویّت وجود نداشت، دیگران میتوانند او را به این سمت و آن سمت [بکشند]:
میکشد از هرطرف چون پَر کاهی مرا
وسوسهی این و آن، دمدمهی خویشتن
🔺️ احساسات هست، غرایز هست، انگیزههای درونی هست، شیطانِ هوای نفس ما هست؛ از بیرون هم دهها دست ما را به این سمت و آن سمت میکشد؛ آن چیزی که نمیگذارد ما منحرف بشویم، پایبندی ما است، احساس هویّت ما است.۱۳۹۷/۰۲/۱۹
🌷 بازخوانی روزانهی توصیهها و تدابیر رهبر انقلاب در موضوعات مختلف | #هویت_ملی
💻 @Khamenei_ir
هدایت شده از سعداء/حجت الاسلام راجی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 #ببینید | عاقبت عجیب دو جوان موتوری!
🔸روایتی از #حجت_الاسلام_راجی به مناسبت سالروز وفات استاد صفائی حائری (عین_صاد)
💠 اندیشکده راهبردی #سعداء
🆔 @soada_ir
هدایت شده از سعداء/حجت الاسلام راجی
🔰 مجموعه #لوح | برگی از زندگانی استاد #عین_صاد
🗓| به مناسبت سالروز درگذشت استاد علی صفائی حائری
🌐 پیوند مشاهده این مجموعه لوح
https://b2n.ir/w04147
💠 اندیشکده راهبردی #سعداء
🆔 @soada_ir
بسم الله الرحمن الرحیم
خاطرات من از آقای صفایی
۸.از کتاب الهدایه فی النحو تا تاریخ هنر(تنوع مطالعه)
از خاطراتی که از آقای صفایی دارم که آن روزهای پر التهاب و رقابت مکتب ها و ایدئولوژی های گوناگون و ایسم های رنگارنگ که به گفته یکی از طنز پردازان حتی مادربزرگ او نیز مکتبی را انتخاب کرده بود(رماتیسم)، سبب بازشدن افق اندیشه امثال من میشد این بود که از همان آغاز ما را با افق های تازه و نو که در زمینه فکر و اندیشه در جهان معاصر بود آشنا میکرد.
خود بارها گفته بود که هر طلبه بایستی در سه زمینه کار کند:
زمینه درسی از فقه و اصول و ادبیات گرفته تا تفسیر و منطق و معانی و بیان و بدیع و...
زمینه روحی که همان خودسازی و تهذیب نفس و پرداختن به ضعف ها و کمبودهای اخلاقی مثل حرص و حسد و خود خواهی و مانند آنهاست.
و بُعد فکری که برداشت آن روز من از این بُعد، شناختن مکتب های گوناگون مثل مارکسیسم، اگزیستانسیالیسم، عرفان های گوناگون و...بود که خود شیخ در روش نقد به برخی از آنها پرداخته و آنها را به نقد کشیده است.
یادم هست زمانی که تازه درس سیوطی را آغاز کرده بودم و هدایه درس می دادم همه رسالت خود را در حفظ ابیات منظومه ابن مالک می دانستم.
یکی از آن همان روزها که به منزل آقای صفایی در باجک رفته بودم کتابی را درباره تاریخ هنر از انتشارات دانشگاه تهران به دستم داد.
این کتاب تاریخ هنر را از دیدگاه مارکسیستی از زمانی که انسان به تعبیر آنان غار نشین بود تا امروز به تصویر کشیده بود وخاستگاه هنر را بر اساس روابط تولیدی و ابزار تولید تحلیل کرده و آنها را زیربنا و هنر و مذهب و مقوله هایی از این دست را روبنا به حساب آورده بود.
من آن روز از این کتاب سر در نمی آوردم اما می دانستم در دنیای اندیشه چیزهایی هست که من نمی دانم اما باید بدانم و دانستم که دنیای طلبگی نباید در حصار جامع المقدمات و سیوطی و لمعه و رسائل محصور بماند.
راستی می توان گفت که او یک آگاه و زمان شناس بود.
این حقیقت اکنون مرا به یاد سخنی پربار از امام صادق علیه السلام میاندازد که فرموده است:
کسی که آگاه به زمان خودش باشد اشتباهات بر او هجوم نمی آورد.
الْعَالِمُ بِزَمَانِهِ لَا تَهْجُمُ عَلَیْهِ اللَّوَابِسُ.
شهید مطهری در توضیح این حدیث در اسلام و مقتضیات زمان نگاشته است:
مفهوم این سخن آن است که کسی که از شرایط زمان خود آگاه نباشد اشتباهات بر او هجوم می آورد.
خواندن کتابهایی از قبیل تاریخ هنر که شاید در آن روزها از کتب به اصطلاح ضلال به حساب می آمد و نقد آنها که پس از آن در کتابهای روش نقد و درسهایی از انقلاب از آقای صفایی خواندم کم کم زیرساختهای فکری و نقادانه ای را در من شکل داد که خدا را بر همه آنها سپاسگزارم.
شگفت انگیز بود برای من ببینم شیخی که مسلط بر مبانی فقه و اصول و شیوه های اجتهادی است و همچون استادی سنتی استصحاب قهقرائی را تبیین می کند هیچ گاه در قهقرا نمی ماند و شاگردانش را به جلو می راند.
حکایت همچنان باقی
مرتضی دانشمند
هدایت شده از محتوای تربیت دینی 🇵🇸 کودک و نوجوان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴 صَلَّی اللَّه علیک یا ساکن کربلا
یه سلام از راه دور
منو نزدیک میکنه به کربلا🥀
یه روز آخر میمیرم توی روضه غریب کربلا..
شهرِ منه کربلا، روح و تنه کربلا🥀
صلی الله و علیک یا ساکن کربلا🥀
🏴🇮🇷🏴
✏️مباحثه سیر تربیتی آثار استاد
علی صفایی حائری
✅ تحت نظر استاد حجت الاسلام محمد تقی هادی زاده ( از شاگردان استاد علی صفایی حائری )
✅ کسب اطلاعات بیشتر از طریق تماس
با شماره : ۰۹۱۵۸۴۹۲۹۶۶
💡 کارگروه جهاد تبیین طلاب
✅پایگاه مقاومت بسیج شهید مزاری
حوزه علمیه امام جعفر صادق
علیه السلام زاهدان
✅ @kanoon_masjed_emamali
هدایت شده از ابوحیران درونی
اکنون که مرگ حتمی است، بگذار مرگی را انتخاب کنیم که آبستن زندگی باشد و سازندگیهایی بیاورد و آگاهیهایی متولد کند و روحهایی را حرکت دهد.
📌به ما بپیوندید:
https://eitaa.com/abou_heirane_darouni