eitaa logo
خاطره از مرحوم علی صفایی حائری
640 دنبال‌کننده
548 عکس
320 ویدیو
98 فایل
دل آدمي بزرگتر از اين زندگيست و اين راز تنهايي اوست... یاد مربی موحد، مجاهد، سردار جبهه تربیت و سازندگی، فقیه صاحب مکتب تربیتی، صفای اهل صفا، سالک خالص، ستاره آسمان گمنامی، سمبل اندیشه‌های ناب، بی‌تاب بوتراب و تطهیر شده با جاری قرآن...
مشاهده در ایتا
دانلود
👆استاد صفایی کسی است که با مطالعه آثارش انسان به فکر فرو می‌رود! یعنی مخاطب را با خودش درگیر می‌کند. چنین ویژگی در کمتر بیان و کتابی است. به اهالی مطالعه، تاکید میکنم حتماً آثار علی صفایی حائری را بخوانید. ┈┈••✾❀🌸❀✾••┈┈ @moslem_garivani
👌مفهوم دقیق «ولایت» در ✍استاد صفایی حائری ولایت امری بالاتر از محبت است که این محبت را حتی دشمن علی هم به او داشت! ولایت علی نه علی را دوست داشتن که «فقط علی» را دوست داشتن است! معاویه علی را دوست داشت اما خلافت را از علی میخواست بگیرد! / احمد حنبل برای علی شعر می سراید اما سرپرستی دیگری را می پذیرد / جرج جرداق نیز از علی می نویسد اما برای علی نمی نویسد که محرک دیگری دارد و فقط عاطفه او را وادار به نگارش از علی کرده است! 🌺 اما مالک اشتر، نه فقط دوستدار که ولایت علی را عهده دار است. او برای مبارزه با معاویه رنج کشید، در چند قدمی پیروزی بود که علی او را فراخواند، مالک در میان حرف و حدیث مردم که مالک کم آورد، زبان درازی رقبایش یعنی اشعث و قبیله اش، هوای نفس و ... تصمیمی جانکاه گرفت و از علی تبعیت کرد و برگشت! چرا؟ چون درون مالک، از هواها و ... مبراست. ↙ ولایت علی، علی را سرپرست گرفتن و از هواها رستن است. این ولایت، ادامه ولایت حق و توحید است. آن هم توحید در سه بعدِ: هستی، درون انسان و جامعه. توحید در درون انسان، هواها، دنیا و حرف خلق را در انسان می شکند، و در جامعه، طاغوتها و در هستی، بتها و خدایان را. وقتی انسان در این سه بعد، به آزادی رسید (انما یرید الله لیذهب) طوری که جز امر حق، هیچ اراده و خواهشی در او موج نزند، او به ولایت و سرپرستی رسیده است و میتواند در دلهای مومنان حرکت بیافریند: رسول و علی به این ولایت رسیدند: النبی اولی بالمومنین بانفسهم / من کنت مولاه 📚 علی صفایی حائری، کتاب غدیر ص ۳۲ ┈┈••✾❀🌸❀✾••┈┈ @moslem_garivani
هدایت شده از 
1⃣ روز مانده تا 🔰 از افق غدیر در آسمانِ دست‌های محمد خورشیدی طلوع کرد طلوعی بی غروب طلوعی مهربان بر دل‌های مشتاق. چه کسی در روز روشن خواب سیاه می‌بیند؟ مگر با چشم باز نمی‌بینی، خورشیدی را که از دست‌های محمد طلوع کرده است؟ پس گوش کن این تنها طلوع خورشید نیست که در بستر به خون نشستهٔ تاریخ سیلاب کلام رسول هم، علی را زمزمه می‌کند آیا وقتی سیلاب کلام و طلوع خورشید هم‌بستر شدند در دل‌های عاشق، تصمیم نمی‌روید؟ بر شاخه‌های تصمیم، اقدام نمی‌شکوفد؟ هر چند دست‌های سیاه شکوفه‌های سفید را بسوزانند آخر سوختن، زمزمه ساختن را به گوش همان‌ها که از دست هاشان آتش می‌بارد، می‌رساند. در باغ شهادت می‌بینی شکوفه‌هایی را که در آتش هم می‌رویند در دشت تاریکی می‌بینی رویش شادِ چراغ‌های سرخ ولایت را. آیا نمی‌خواهی زندگی شکوفه‌ها را تجربه کنی و از سینهٔ آتش بهشت را صدا بزنی؟ 📚 📝 استاد علے صفایے حائرے #️⃣ 🌷🇮🇷🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 زندگی نامه (استاد علی صفایی حائری) 📢 |اینستاگرام| |ایتا| |کست‌باکس| |آپارات| |بله| |توییتر| 🔗 لینک دانلود کیفیت‌های مختلف از آپارات: 👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻 https://www.aparat.com/v/lm2Q1 🌐سایت انتشارات لیله القدر WWW.EINSAD.IR ╭✤ @Einsad ✤╮
در نگاه استاد علی (عین صاد) 🔹من از دیرباز همیشه در جستجوی بودم و از استاد، بیشتر از مطالب، به روش و سبک‌ش نظر داشتم، آن هم روش و سبکی که استاد، ناخودآگاه و از آن استفاده می‌کرد، نه آگاهانه و با توجه. 🔹چه بسا هنگامی که از روش می‌خواستم، می‌لنگید و جواب منظمی نداشت؛ او به رسیده بود، اما از ؟ و ؟ اینها برایش مطرح نشده بود. 🔹جواب دادن‌ به این سوال‌ها به مرور و بازگشت ذهنی نیاز داشت و استاد مجبور بود به تمام راهی که طی کرده، دوباره بازگردد و آن را بررسی کند و سپس بازگو نماید. او نمی‌توانست در یک لحظه به جواب قاطع برسد؛ اما در هر حال طرح سوال،‌ مقدمه ای بود برای تفکر و توجه به روش‌هایی که به آسانی مورد استفاده قرار می‌گیرند و به بازگو می‌شوند. @einsad www.einsad.ir 🔸مجموعه فقهی روش‌شناسی اجتهاد (روشنا) 🆔 @ravesh_ejtehad
هدایت شده از مناهج 🇵🇸🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌀 غدیر یک قطعه تاریخی نیست 📝 غدیر، نوع نگرش به حکومت است 🎥 استاد علی صفایی حائری ⛔️ اگر از حکومت، صرفاً خدمات و امکانات رفاهی بخواهی، خواه ناخواه به نمی‌رسی! ✅ اما اگر با نگرش غدیر به حاکمیت نگاه کنی، متوجه می‌شوی که... 〰〰〰〰〰〰 💐 عید الله الأکبر، عید با سعادت ولایت و سیاست، عید تعیین امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام به عنوان خلیفه بلافصل پیامبر اعظم صلوات الله علیه و آله تهنیت باد. @Manahejj
✨با عنایات حضرت باب الحوائج و در روز ولادت امام کاظم علیه‌السلام یک رساله دیگر در موضوع آثار مرحوم استاد صفایی با موفقیت و نمره عالی دفاع شد. ✨جلسه دفاعیه رساله سطح سه مرکز تخصصی اخلاق قم برگزار شد. 🔺موضوع زیر با نمره 0⃣2⃣ دفاع شد: " گزارش، تحلیل و ارزیابی آرای استاد علی صفائی در تأثیر خودشناسی بر تربیت اخلاقی " 🔻محقق: حجه الاسلام محسن مؤذنی 🔻راهنما: حجه الاسلام محمد جواد فدایی 🔻داور: حجه الاسلام موسوی نسب کرمانی 📆 چهارشنبه ۲۹ تیر ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۰۰ 🕌 مکان: دارالشفا 🌷🇮🇷🌷
https://hadizadeh110.blog.ir/ ✨استاد محمد تقی هادیزاده 👌 🌷🇮🇷🌷
هدایت شده از KHAMENEI.IR
♻️ احساس هویّت، جوان را از انحراف، خیانت و تنبلی دور میکند 🔻 رهبر انقلاب: دانش‌آموز ما بایستی با احساس هویّت ملّی رشد کند و تربیت پیدا کند و بزرگ بشود و پیش برود. 🔹️ وقتی یک جوان احساس هویّت کرد، از انحراف، از خیانت، از سستی و تنبلی پرهیز خواهد کرد. 🔹️ عمده‌ی این اشکالاتی که گاهی پیش می‌آید به‌خاطر این است که آن احساس هویّت حقیقی، احساس هویّت ملّی در یک انسان وجود ندارد. وقتی احساس هویّت وجود نداشت، دیگران میتوانند او را به این سمت و آن سمت [بکشند]: میکشد از هرطرف چون پَر کاهی مرا وسوسه‌ی این و آن، دمدمه‌ی خویشتن 🔺️ احساسات هست، غرایز هست، انگیزه‌های درونی هست، شیطانِ هوای نفس ما هست؛ از بیرون هم ده‌ها دست ما را به این سمت و آن سمت میکشد؛ آن چیزی که نمیگذارد ما منحرف بشویم، پایبندی ما است، احساس هویّت ما است.۱۳۹۷/۰۲/۱۹ 🌷 بازخوانی روزانه‌ی توصیه‌ها و تدابیر رهبر انقلاب در موضوعات مختلف | 💻 @Khamenei_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 | عاقبت عجیب دو جوان موتوری! 🔸روایتی از به مناسبت سالروز وفات استاد صفائی حائری (عین_صاد) 💠 اندیشکده راهبردی 🆔 @soada_ir
🔰 مجموعه | برگی از زندگانی استاد 🗓| به مناسبت سالروز درگذشت استاد علی صفائی حائری 🌐 پیوند مشاهده این مجموعه لوح https://b2n.ir/w04147 💠 اندیشکده راهبردی 🆔 @soada_ir
بسم الله الرحمن الرحیم خاطرات من از آقای صفایی ۸.از کتاب الهدایه فی النحو تا تاریخ هنر(تنوع مطالعه) از خاطراتی که از آقای صفایی دارم که آن روزهای پر التهاب و رقابت مکتب ها و ایدئولوژی های گوناگون و ایسم های رنگارنگ که به گفته یکی از طنز پردازان حتی مادربزرگ او نیز مکتبی را انتخاب کرده بود(رماتیسم)، سبب بازشدن افق اندیشه امثال من می‌شد این بود که از همان آغاز ما را با افق های تازه و نو که در زمینه فکر و اندیشه در جهان معاصر بود آشنا می‌کرد. خود بارها گفته بود که هر طلبه بایستی در سه زمینه کار کند: زمینه درسی از فقه و اصول و ادبیات گرفته تا تفسیر و منطق و معانی و بیان و بدیع و... زمینه روحی که همان خودسازی و تهذیب نفس و پرداختن به ضعف ها و کمبودهای اخلاقی مثل حرص و حسد و خود خواهی و مانند آنهاست. و بُعد فکری که برداشت آن روز من از این بُعد، شناختن مکتب های گوناگون مثل مارکسیسم، اگزیستانسیالیسم، عرفان های گوناگون و...بود که خود شیخ در روش نقد به برخی از آنها پرداخته و آنها را به نقد کشیده است. یادم هست زمانی که تازه درس‌ سیوطی را آغاز کرده بودم و هدایه درس می دادم همه رسالت خود را در حفظ ابیات منظومه ابن مالک می دانستم. یکی از آن همان روزها که به منزل آقای صفایی در باجک رفته بودم کتابی را درباره تاریخ هنر از انتشارات دانشگاه تهران به دستم داد. این کتاب تاریخ هنر را از دیدگاه مارکسیستی از زمانی که انسان به تعبیر آنان غار نشین بود تا امروز به تصویر کشیده بود وخاستگاه هنر را بر اساس روابط تولیدی و ابزار تولید تحلیل کرده و آنها را زیربنا و هنر و مذهب و مقوله هایی از این دست را روبنا به حساب آورده بود. من آن روز از این کتاب سر در نمی آوردم اما می دانستم در دنیای اندیشه چیزهایی هست که من نمی دانم اما باید بدانم و دانستم که دنیای طلبگی نباید در حصار جامع المقدمات و سیوطی و لمعه و رسائل محصور بماند. راستی می توان گفت که او یک آگاه و زمان شناس بود. این حقیقت اکنون مرا به یاد سخنی پربار از امام صادق علیه السلام می‌اندازد که فرموده است: کسی که آگاه به زمان خودش باشد اشتباهات بر او هجوم نمی آورد. الْعَالِمُ بِزَمَانِهِ لَا تَهْجُمُ عَلَیْهِ اللَّوَابِسُ. شهید مطهری در توضیح این حدیث در اسلام و مقتضیات زمان نگاشته است: مفهوم این سخن آن است که کسی که از شرایط زمان خود آگاه نباشد اشتباهات بر او هجوم می آورد. خواندن کتابهایی از قبیل تاریخ هنر که شاید در آن روزها از کتب به اصطلاح ضلال به حساب می آمد و نقد آنها که پس از آن در کتاب‌های روش نقد و درسهایی از انقلاب از آقای صفایی خواندم کم کم زیرساخت‌های فکری و نقادانه ای را در من شکل داد که خدا را بر همه آنها سپاسگزارم. شگفت انگیز بود برای من ببینم شیخی که مسلط بر مبانی فقه و اصول و شیوه های اجتهادی است و همچون استادی سنتی استصحاب قهقرائی را تبیین می کند هیچ گاه در قهقرا نمی ماند و شاگردانش را به جلو می راند. حکایت همچنان باقی مرتضی دانشمند
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴 صَلَّی اللَّه علیک یا ساکن کربلا یه سلام از راه دور منو نزدیک میکنه به کربلا🥀 یه روز آخر میمیرم توی روضه غریب کربلا.. شهرِ منه کربلا، روح و تنه کربلا🥀 صلی الله و علیک یا ساکن کربلا🥀 🏴🇮🇷🏴
✏️مباحثه سیر تربیتی آثار استاد علی صفایی حائری ✅ تحت نظر استاد حجت الاسلام محمد تقی هادی زاده ( از شاگردان استاد علی صفایی حائری ) ✅ کسب اطلاعات بیشتر از طریق تماس با شماره : ۰۹۱۵۸۴۹۲۹۶۶ 💡 کارگروه جهاد تبیین طلاب ✅پایگاه مقاومت بسیج شهید مزاری حوزه علمیه امام جعفر صادق علیه السلام زاهدان ✅ @kanoon_masjed_emamali
هدایت شده از ابوحیران درونی
‌ ‌ ‌ اکنون که مرگ حتمی است، بگذار مرگی را انتخاب کنیم که آبستن زندگی باشد و سازندگی‌هایی بیاورد و آگاهی‌هایی متولد کند و روح‌هایی را حرکت دهد. ‌ 📌به ما بپیوندید: https://eitaa.com/abou_heirane_darouni
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✨حتما بشنوید. 👌 ۱:۱۹ ثانیه 🔺در طول تاریخ این خواص بوده‌اند که عهده‌دار هدایت یا گمراهی توده‌های مردم بوده‌اند. 🔺«هدف این است که توده‌های مردم مورد اغوا قرار بگیرند امّا وسیله‌ی اغوای توده‌های مردم اغوای خواص است . 🔺امروز یکی از کارهای مهم، اغوای خواصّ جامعه است، [یعنی] کسانی که عنوانی دارند و امکانی دارند و احیاناً سوادی دارند و مانند اینها. چون وقتی خواص اغوا شدند، اگر به این خواصّ اغواشده فرصت... و امکان داده بشود، راحت توده‌ی مردم را اغوا خواهند کرد. 🔺 یکی از سنگین‌ترین جنگهای نرم تاریخ کشور ما امروز در همین زمینه در جریان است. دارند دائم با مزدورپروری، با حرام‌خوارسازی ، با لطایف‌الحیل افرادی را حرام‌خوار میکنند؛ 🔺وقتی حرام‌خوار شد، مثل حیوان جلّال (نجاستخوار) دیگر خیلی مشکل میشود او را از حرام‌خواری دور کرد. و مزدورپروری میکنند؛ بعضی‌ها را با تهدید ، بعضی‌ها را با تطمیع و انواع و اقسام این چیزها. بنابراین الان یک جنگ نرم سختی وجود دارد.» 📆 ۱۴۰۰/۱۲/۱۹ https://farsi.khamenei.ir/others-report?id=49774