eitaa logo
خاطره از مرحوم علی صفایی حائری
651 دنبال‌کننده
565 عکس
324 ویدیو
102 فایل
دل آدمي بزرگتر از اين زندگيست و اين راز تنهايي اوست... یاد مربی موحد، مجاهد، سردار جبهه تربیت و سازندگی، فقیه صاحب مکتب تربیتی، صفای اهل صفا، سالک خالص، ستاره آسمان گمنامی، سمبل اندیشه‌های ناب، بی‌تاب بوتراب و تطهیر شده با جاری قرآن...
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از ‌انسان جاری
جلسه_دوم_آقای_دست_پروری.mp3
35.28M
👥 جمع‌ها؛ بهره‌ها و آفت‌ها 🎧 استاد دست پروری @ensan_jari
هدایت شده از ‌انسان جاری
جلسه_دوم_آقای_دست_پروری.mp3
35.28M
👥 جمع‌ها؛ بهره‌ها و آفت‌ها 🎧 استاد دست پروری @ensan_jari
هدایت شده از ‌انسان جاری
جمع ها و حاصل جمع ها.mp3
40.51M
👥 جمع‌ها؛ بهره‌ها و آفت‌ها 🎧 استاد دست پروری @ensan_jari
هدایت شده از ‌انسان جاری
جمع ها و حاصل جمع ها ج4.mp3
27.15M
👥 جمع‌ها؛ بهره‌ها و آفت‌ها 🎧 استاد دست پروری و آخر ... @ensan_jari
هدایت شده از ‌انسان جاری
انس با ادعیه جلسه دوم.mp3
33.92M
🦋 انس با ادعیه 🎧 استاد دست پروری @ensan_jari
هدایت شده از ‌انسان جاری
انس با ادعیه.mp3
33.44M
🦋 انس با ادعیه 🎧 استاد دست پروری @ensan_jari
هدایت شده از ‌انسان جاری
انس با ادعیه ج4.mp3
23.12M
🦋 انس با ادعیه 🎧 استاد دست پروری @ensan_jari
هدایت شده از ‌انسان جاری
2_144138278123115610.mp3
20.4M
🦋 انس با ادعیه 🎧 استاد دست پروری @ensan_jari
هدایت شده از ‌انسان جاری
انس با ادعیه ج6.mp3
28.02M
🦋 انس با ادعیه 🎧 استاد دست پروری @ensan_jari
هدایت شده از ‌انسان جاری
2_144138278160178131.mp3
25.75M
🦋 انس با ادعیه 🎧 استاد دست پروری @ensan_jari
هدایت شده از ‌انسان جاری
انس با ادعیه ج8 (2).mp3
17.93M
🦋 انس با ادعیه 🎧 استاد دست پروری @ensan_jari
هدایت شده از رادیو زیارت
☑️ پیام تسلیت آیت‌الله‌ علم‌الهدی نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی و امام جمعه مشهد مقدس در پی درگذشت خطیب توانمند و استاد اخلاق حوزه علمیه خراسان جناب حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج شیخ حسین دست پروری @RadioZiyarat
مجلس بزرگداشت استاد حاج شیخ حسین دستپروری @asateed
هدایت شده از .
چرا ما رشد نمیکنیم؟! 🌿علی صفایی حائری🌿 ╔═══════🇮🇷🕊╗ •●❥ |@rah_shohaada| ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ‎‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌‌‌‌ ‎‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎ ╚🇮🇷🕊═══════╝
هدایت شده از نشر شهید هادی
✅ موتو قبل اَن تَموتو 🔶زنده یاد استاد علی صفایی حائری: يكى از مراحل مرگ اين است كه تو از دنيا بيرون بروى قبل از اين كه بيرون رفته باشى. تو از دنيا بزرگ‌تر شده‌اى. وقتى‌كه توسعه پيدا كردى، بسط‌ وجود تو باعث مى‌شود كه از اين دنيا بيرون بروى، قبل از اين كه از اين دنيا بيرون رفته باشى. كسى كه از اين دنيا به اين نحوه بيرون مى‌رود، ديگر نمى‌تواند براى اين دنيا كار كند، اين دنيا براى او محدود است. وقتى كه من، دل از دنيا بيرون فرستاده باشم، هر كارى كه در دنيا بكنم الهى است؛ چه بخورم، چه بخوابم، چه بنشينم و چه دعوا كنم و فحش بدهم و اگر دل از دنيا بيرون نفرستاده باشم، هر كارى بكنم دنيايى است، چه نماز بخوانم و روزه بگيرم و چه عرفان و كلام قديم و جديد بگويم، همه‌اش به اين دنيا برمى‌گردد . اين بسط‌ وجودى من است كه من را از اين دنيا بيرون مى‌برد. «وَ صَحِبُوا الدُّنْيَا» ؛ مصاحب دنيا هستند،با تن‌هايى كه دل‌ها و روح‌هايشان به اين جا وابسته نيست. 📚 خط انتقال معارف، صفحه 35
🟡 تا راهرو نباشی کی راهبر شوی؟! 🔰 امام خمینی (ره): بکوشید‏‎ ‎‏پیش از آنکه وارد جامعه گردید خود را اصلاح کنید، مهذب سازید. اگر‏‏ اکنون که فارغ البال می باشید در مقام اصلاح و تهذیب نفس بر نیایید، آن‏‎ ‎‏روز که اجتماع به شما روی آورد، دیگر نمی توانید خود را اصلاح نمایید.‏ «جهاد‌اکبر، صفحه۹» 🔻پ.ن: [اشهد انّ محمداً عبده و رسوله یعنی] کسی که به عبودیـت رسیـد به رسالت می رسد.(استاد علی صفایی حائری) 🔹🔸🔹🔸🔹🔸 به خانواده طلبگی بپیوندید🔻 https://eitaa.com/joinchat/3365077224C79656cb49c آینده بسیار روشن است🇮🇷
✅جنگ اقلیت فاسد با اقلیت صالح 🔶استاد 🌒دویست سال پیش هیچکس احتمال نمی داد که سَری باز بشود و پایی لُخت و عریان؛ همین طور که امروز احتمال نمی دهیم که بتوان این لختی ها را جمع و جور کرد و پوشانید. 🌒 ولی آن روز بر روی اکثریت کار نکردند و با بی تفاوت ها وقت را تلف ننمودند ، بلکه بر روی یک عده کار شروع شد ؛ از آخوندزاده بگیر و طالبوف تبریزی و میرزا خان کرمانی و ... و از تقی زاده ها شروع کن و به این تیپ ادامه بده . 🌒 این ها بودند که حربه های سنت و عقل و مذهب را شکستند ، آن هم نه با فُحش و داد و بیداد ، بلکه حتی با شرکت در روضه خوانی ها و همراهی کردن سنت ها. 🌒 اما در همان موقع از فرانسه و بریتانیا و آلمان و ... می گفتند ، از رشد آن ها و در ضمن از وضع زندگی آن ها که همه نجسند و تارک الصلوة و بی بند و بار ولی همه مترقی و پیش رفته و مرفه و باسواد . 🌒 هنگامی که سنت ها را شکستند و شخصیتهای اجتماعی یک نسل را خورد کردند معلوم است که رو می نماید و کار به آن جا می رسد که باید سر تا پا غربی بشویم . 🌒 و هنگامی که عقل در ادبیات ما به چوب بسته شد؛ معلوم است که غرائز حاکم می شوند . و هنگامی که مذهب عامل رکود و انحطاط معرفی شد معلوم است که مکتب ها سبز می شوند و در یک چنین زمینه ای معلوم است که چه تخمی می روید و سبز می شود و بارور می گردد 📚 روش برداشت از قرآن ، ص ۱٢٢ 🌿 @einsad 🌿 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✨تفسیر این نکته مهم در بیانات رهبر انقلاب که هر جامعه دو اقلیت دارد یک اکثریت! را ببینید👌 🌷🇮🇷🌷
خاطره از مرحوم علی صفایی حائری
✨تفسیر این نکته مهم در بیانات رهبر انقلاب که هر جامعه دو اقلیت دارد یک اکثریت! را ببینید👌 🌷🇮🇷🌷
"این یک حقیقت است که هر جامعه از دو اقلیت (خواص) و یک اکثریت (عوام) تشکیل می‌شود: یک اقلیت هستند که زود فاسد می‌شوند و سپس توسعه و انتشار می‌دهند یک اقلیت هم زود ساخته می‌شوند و سپس در خود حبس نمی‌شوند و در خود نمی‌ریزند، بلکه به سازندگی می‌پردازند. اکثریت جامعه (توده = عوام = همج رعاع) تحت نفوذ یکی از این دو اقلیت هست. " 📗 نگاهی به تاریخ معاصر ایران نویسنده:علی صفایی حائری
خاطره از مرحوم علی صفایی حائری
✨تفسیر این نکته مهم در بیانات رهبر انقلاب که هر جامعه دو اقلیت دارد یک اکثریت! را ببینید👌 🌷🇮🇷🌷
✨رهبر حکیم انقلاب: 🔺ببینید عزیزان من! به جماعت بشری که نگاه کنید، در هر جامعه و شهر و کشوری، از یک دیدگاه، مردم به دو قسم تقسیم میشوند: یک قسمْ کسانی هستند که بر مبنای فکر خود، از روی فهمیدگی و آگاهی و تصمیم‌گیری کار میکنند. راهی را میشناسند و در آن راه - که به خوب و بدش کار نداریم - گام برمیدارند. یک قِسم اینهایند که اسمشان را خواص میگذاریم. قسم دیگر، کسانی هستند که نمیخواهند بدانند چه راهی درست و چه حرکتی صحیح است. در واقع نمیخواهند بفهمند، بسنجند، به تحلیل بپردازند و درک کنند. به تعبیری دیگر، تابع جَوّند. به چگونگی جوّ نگاه میکنند و دنبال آن جوّ به حرکت در میآیند. اسم این قسم از مردم را عوام میگذاریم. پس، جامعه را میشود به خواص و عوام تقسیم کرد. اکنون دقّت کنید تا نکته‌ای در باب خواص و عوام بگویم تا این دو با هم اشتباه نشوند: 🔺خواص چه کسانی هستند؟ آیا قشر خاصّی هستند؟ جواب، منفی است. زیرا در بین خواص، کنار افراد با سواد، آدمهای بیسواد هم هستند. گاهی کسی بیسواد است؛ اما جزو خواص است. یعنی میفهمد چه کار میکند کسانی که وقتی عملی انجام میدهند، موضعگیریای میکنند و راهی انتخاب میکنند، از روی فکر و تحلیل است. میفهمند و تصمیم میگیرند و عمل میکنند. اینها خواصند. نقطه‌ی مقابلش هم عوام است. عوام یعنی کسانی که وقتی جوّ به سمتی میرود، آنها هم دنبالش میروند و تحلیلی ندارند. یک وقت مردم میگویند «زنده باد!» این هم نگاه میکند، میگوید «زنده باد!» یک وقت مردم میگویند «مرده باد!» نگاه میکند، میگوید «مرده باد!» یک وقت جوّ این طور است؛ این‌جا می‌آید. یک وقت جو آن طور است؛ آن‌جا میرود! 🔺بنابراین، در هر جامعه، خواصی داریم و عوامی. فعلاً «عوام» را بگذاریم کنار و سراغ خواص برویم. 🔺🔺خواص، طبعاً دو جبهه‌اند: خواصِ جبهه‌ی حق و خواص جبهه‌ی باطل. 🔺عدّه‌ای اهل فکر و فرهنگ و معرفتند و برای جبهه‌ی حق کار میکنند. فهمیده‌اند حق با کدام جبهه است. حق را شناخته‌اند و براساس تشخیص خود، برای آن، کار و حرکت میکنند. اینها یک دسته‌اند. یک دسته هم نقطه‌ی مقابل حق و ضد حقّند. اگر باز به صدر اسلام برگردیم، باید این طور بگوییم که «عدّه‌ای اصحاب امیرالمؤمنین و امام حسین، علیهما السّلام هستند و طرفدار بنی‌هاشمند. عدّه‌ای دیگر هم اصحاب معاویه و طرفدار بنی‌امیّه‌اند.» بین طرفداران بنی‌امیّه هم، افراد با فکر، عاقل و زرنگ بودند. آنها هم جزو خواصند. 🔺پس خواصِ یک جامعه، به دو گروهِ خواصِ طرفدار حق و خواصِ طرفدار باطل تقسیم میشوند. شما از خواص طرفدار باطل چه توقّع دارید؟ بدیهی است توقّع این است که بنشینند علیه حق و علیه شما برنامه‌ریزی کنند. لذا باید با آنها بجنگید. با خواص طرفدار باطل باید جنگید. این‌که تردید ندارد. 🔺همین‌طور که برای شما صحبت میکنم، پیش خودتان حساب کنید و ببینید کجایید؟ همه‌ی دشواری قضیه، از این‌جا به بعد است. عزیزان من! خواصِ طرفدارِ حق، دو نوعند. یک نوع کسانی هستند که در مقابله با دنیا، زندگی، مقام، شهوت، پول، لذّت، راحت، نام و همه‌ی متاعهای خوبْ قرار دارند. اینهایی که ذکر کردیم، همه از متاعهای خوب است. همه‌اش جزو زیباییهای زندگی است. «متاع الحیاة الّدنیا.» متاع، یعنی بهره. اینها بهره‌های زندگی دنیوی است. در قرآن‌که میفرماید «متاع الحیاة الدنیا»، معنایش این نیست که این متاع، بد است؛ نه. متاع است و خدا برای شما آفریده است. منتها اگر در مقابل این متاعها و بهره‌های زندگی، خدای ناخواسته آن قدر مجذوب شدید که وقتی پای تکلیفِ سخت به میان آمد، نتوانستید دست بردارید، واویلاست! اگر ضمن بهره بردن از متاعهای دنیوی، آن‌جا که پای امتحان سخت پیش می‌آید، میتوانید از آن متاعها به راحتی دست بردارید، آن وقتْ حساب است. 🔺...خواصِ طرفدارِ حق هم به دو قسم تقسیم میشوند. این مسائل، دقّت و مطالعه لازم دارد. بر حسب اتّفاق نمیشود جامعه، نظام و انقلاب را بیمه کرد. باید به مطالعه و دقّت و فکر پرداخت. اگر در جامعه‌ای، آن نوعِ خوبِ خواصِ طرفدارِ حق؛ یعنی کسانی که میتوانند در صورت لزوم از متاع دنیوی دست بردارند، در اکثریت باشند، هیچ وقت جامعه‌ی اسلامی به سرنوشت جامعه‌ی دوران امام حسین علیه‌السّلام مبتلا نخواهد شد و مطمئنّاً تا ابد بیمه است. اما اگر قضیه به عکس شد و نوع دیگرِ خواصِ طرفدار حق - دل سپردگان به متاع دنیا. آنان که حق شناسند، ولی درعین‌حال مقابل متاع دنیا، پایشان میلرزد - در اکثریت بودند، وامصیبتاست! ✨ادامه را بخوانید 👌👇 https://farsi.khamenei.ir/amp-content?id=4790
"مراسم گرامیداشت سالگرد حجت السلام علی صفوی شاملو" 🔸 سخنران: حجت الاسلام‌ علی سرلک 🔸 بانوای: کربلایی‌‌ محمدحسین پویانفر — — — — — — — — — — — — 📍زمان و مکان: جمعه 19 اسفند ماه ۱۴۰۱ بعد از نماز مغرب و عشاء — — — — — — — — — — — — مشهدالرضا - خیابان شهید اندرزگو - ورودی باب الجواد(ع) - پارکینگ شماره یک حرم مطهر رضوی - مرکز همایش های آستان قدس رضوی 🔸 حضور برای عموم مردم آزاد است. 🔸خواهران-برادران 🔻به ما بپیوندید🔻 کتاب رسان | شبکه کشوری توزیع کتاب📚 @ketabresan
هدایت شده از اشتیاق طلبگی
✨قابل استفاده برای دوستانی که با طلاب یا مدارس کار می کنند: 《در همين دوره‏هاى پايين، دوره‏ى و دوره‏ى شكل گرفتن يك طلبه آغاز مى‏شود و در همين دوره‏هاست كه ‏ها و يا نفرت‏ها، و مساوات و يا خودخواهى‏ها و ‏ها، و يا شرك، يا اسارت، روحى و يا ضعف و زبونى، يا انحطاط در طلبه شكل مى‏گيرد. و اگر خودش را هم مى‏شناخت و اگر سازندگى را در حد خود مى‏ديد، ناچار وضع عوض مى‏شد و به اين دوره نيز مى‏پرداخت. در اين دوره، مى‏توان در نهاد و طلبه، هر چيزى را كاشت و بارور كرد؛ و يا خيانت، و يا بى‏تفاوتى، به خلق و يا توجه به خود را. و اين همه نه با حرف امكان دارد و نه با خواندن چند روايت در روزهاى پنجشنبه و جمعه. مسأله‏ى معاشرت فرع مسأله‏ى تربيت است؛ چون هنگامى كه افراد ساخته نشده باشند و ملاك بدست نياورده باشند، در نتيجه به هر كجا سر مى‏گذارند و با هر كس دمخور مى‏شوند و در هر دامى مى‏نشينند. اما اگر مربى به طلبه‏اش ديد بدهد و او را متوجه و زرنگ بار بياورد و همچون نهنگ آماده‏اش كند و با ملاك، نه فقط با حرف‏ها و دستورها و بكن نكن‏ها آشنايش بنمايد، او مى‏تواند دوست و معاشر خود را بشناسد و حتى مهمانى رفتن و مهمان آوردن خود را رهبرى كند. و حتى لباس و رنگ لباس خود را بشناسد. آخر طلبه‏اى كه از شهوت سرشار است و به خاطر رسيدن به زن ديوانه است چگونه مى‏تواند به خدا برسد. آخر طلبه‏اى كه براى لباس پوشيدن ندارد و براى درس خواندن كه هيچ، براى زنده ماندن هم ندارد و و در سر و دلش ننشسته چگونه مى‏تواند آن باشد كه مى‏خواهد و استاد مى‏طلبد. اما اگر فهميد كه بايد كند و در نتيجه با كسانى مى‏نشيند كه يا به آنها و يا از آنها راستى اگر در افراد نُضج بگيرد اين هدف مى‏تواند آنها را كند؛ خواه هدف پول باشد و يا قدرت و يا شهوت و يا قرب حق و تعالى و تكامل و رشد. ما به جاى اين كه در پوشيدن دخالت كنيم، بايد اين ‏ها و ‏ها را در دل‏ها بگذاريم و افراد را از عوض كنيم.》